In Ede Wageningen hoef je niet zo'n pokke-end te lopen als je tijdens een overstap gruwelijke honger hebt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:08 schreef Temlin het volgende:
Arnhem geen stationBeter dan dat misbaksel wat in Ede-Wageningen staat.
Nee die tent is goed hequote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In Ede Wageningen hoef je niet zo'n pokke-end te lopen als je tijdens een overstap gruwelijke honger hebt.
Nooit geweest. Maar ik zal van de week eens naar ede-wageningen gaan voor een kapsalon hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee die tent is goed heIk haal daar weleens Kapsalon
Met een beetje vaart kun je daar best overheen springen!quote:
Doe geenmoeite, rij gewoon via Oldenzaal - Hengeloquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Met een beetje vaart kun je daar best overheen springen!![]()
Maarja, dan kun je dus niet stoppen in Enschede...
Daaromquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe geenmoeite, rij gewoon via Oldenzaal - Hengelo
Gaat snelquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan kom je dit soort gevallen niet tegen:
Weten we gelijk waar de prioriteiten liggen. Als je Zwolle eruit gooit splits je het land in tweeën.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:55 schreef greavy het volgende:
Zwolle gaat wel plat voor de reizigers in zomer 2012, maar er blijven enkele sporen (2 of 3) beschikbaar voor de goederentreinen uit en van het Noorden.
Er hebben ook hele tijd twee borden gehangen daar. Op de ene kant De Eschmarke op de andere kant Enschede De Eschmarke. Eerste schijnt correct te zijn, hoewel de verkorting ese is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan kom je dit soort gevallen niet tegen:
ede was natuurlijk geen optie als afkortingquote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Er hebben ook hele tijd twee borden gehangen daar. Op de ene kant De Eschmarke op de andere kant Enschede De Eschmarke. Eerste schijnt correct te zijn, hoewel de verkorting ese is.
Ik zou tijdelijk Wezep verlengen, stopt de IC naar Groningen/Leeuwarden daar extra.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weten we gelijk waar de prioriteiten liggen. Als je Zwolle eruit gooit splits je het land in tweeën.
Nou ja dat boeit blijkbaar niet. Behalve voor de zesmiljard badslipper expres.
Het zal wel belangrijk zijn. Wie ben ik om er een mening over te hebben?
whutquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan kom je dit soort gevallen niet tegen:
Valt hardstikke mee, tegenwoordig hebben we:quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik vind het echt jammer dat de diversiteit op het spoor minder wordt. Vroeger (voor mij vroeger tenminste) had je getrokken treinen met een 1100,1200,1300 of 1600, je had mat '54, mat '64, ICM, DDAR, DH, Plan U, SGm. Nu is het in mijn ogen veel minder divers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is vaker voorgekomen. Op station Groningen heeft enkele jaren geleden namelijk een aantal dagen een bordje Loppersum gehangen. Dat hing bovendien nog over de kop ookquote:Op zaterdag 28 mei 2011 08:05 schreef Klonk het volgende:
[..]
whut
1 station met verschillende bordjes?
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:13 schreef ohjajohh het volgende:
Is er iemand van de treinboys hier die antwoord heeft op de volgende vragen?Vraag 4 is Sik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Gelukkig rijdt er nog wel fatsoenlijk materieel van Utrecht naar de wel interessante delen van Nederland:quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:54 schreef Duvel het volgende:
Ut - Gvc: VIRM/ICMm
Ut - Rtd: VIRM/ICMm
Ut - Ehv: VIRM
Ut - Mt: VIRM
Ut - Shl: VIRM
Ut - Ledn: VIRM
Ut - Amr: VIRM
Ut - Hdr: VIRM
Ut - Nm: VIRM
VIRM
VIRM
VIRM
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:13 schreef ohjajohh het volgende:
Is er iemand van de treinboys hier die antwoord heeft op de volgende vragen?Vraag 2: officiele naam mat36(?), bijnaam was volgens mij 'diesel'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag 3: hippel
Vraag 4: sik
Vraag 5: Engeland (of GB of UK natuurlijk)
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 11:26:36 ]
Bedoelen ze hier niet de algemene term stroomlijnmaterieel?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Vraag 2: officiele naam mat36(?), bijnaam was volgens mij 'diesel'.
Bron: http://www.vlaardingen.nl(...)schiedenis/id_171810quote:Reeds in 1854 vestigt de kalkbranderij van J.M. den Boer zich op een gedeelte van het terrein, dat de Vopak Vlaardingen (voorheen Nieuwe Matex) nu in exploitatie heeft.
Ik heb bewust een afscheidsrit gepland, voordat het ineens in alle stilte gebeurd is..., daar ik NS geen treinstel in originele vorm zie laten bestaan. Dit was voor mij een mooi moment.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 04:41 schreef Bitlord het volgende:
Is ICM er nu dan definitief uit of verwacht je ze niet meer tegen te komen tijdens je reisjes?
Naar mijn weten genoemde 4239 en 4242 en de 4240 (Olympisch stel).quote:Op zaterdag 28 mei 2011 04:57 schreef greavy het volgende:
Er rijden nog maar 3 of 4 onverbouwde stellen rond..
2: Muizenneusquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Vraag 2: officiele naam mat36(?), bijnaam was volgens mij 'diesel'.
Vraag 3: hippel
Vraag 4: sik
Vraag 5: Engeland (of GB of UK natuurlijk)
Hebben ze speciaal voor jou gedaanquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Jajajaja.
Het begin van Deutsche Bahn met het laten verdwijnen van de naam "Arriva".
Ehmm.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:32 schreef Peterselieman het volgende:
Vraag 6:
[..]
Bron: http://www.vlaardingen.nl(...)schiedenis/id_171810
Van "Pakhoed" wordt het alleen lastig de 11e letter te pakken...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm.
Vopak is een samentrekking van Van Ommeren en Pakhoed.
Pakhoed is dan weer een samentrekking van Pakhuismeesteren en Blauwhoed.
Ik denk dat men zoekt naar het woord "Pakhoed".
Ja, maar dat is niet mijn probleemquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Van "Pakhoed" wordt het alleen lastig de 11e letter te pakken...
Deze trein rijdt niet via Utrecht...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Gelukkig rijdt er nog wel fatsoenlijk materieel van Utrecht naar de wel interessante delen van Nederland:
Ut-Hgl-Berlijn: Pimpel![]()
Afgewisseld met, jawel, VIRM.quote:Ut-Gn: ICMm
Ut-Lw: ICMm
Ik kan niet wachten tot de benelux daar niet meer komt en Roosendaal helemaal in de vergetelheid zal rakenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:58 schreef Ireyon het volgende:
Roosendaal is natuurlijk wel een echte bazenstad wat materieeldiversiteit betreft. SLT, VIRM, DDAR, Mat '64, 1700+ICRm, Traxx+ICRm Prio, I6/I10, ÖBB rijtuigen, MS75, ICM(m): allemaal dagelijks hier te bewonderen.
O ja, foutje, excuusquote:
Ja hoor, de IC naar/van Enschede van/naar Den Haag/Rotterdam/Schiphol rijdt nooit VIRM, alleen ICMmquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
Die 2e is heul geen IC jaquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.
De nepintercity Utrecht Centraal - Almere Centrum.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De 900quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot de benelux daar niet meer komt en Roosendaal helemaal in de vergetelheid zal raken
Misschien moet er maar een soort Wetboek in de OP. Zoeen lijstje met Absolute Waarheden als deze. En alsquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Tuurlijk. Gecontroleerd wordt er toch nietquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
"Mat-64 is een oude rammelbak"
Of is dit geen absolute waarheid?![]()
Straks eens proberen of ik Woerden-Amsterdam Amstel creatief kan doen:
Woerden - Utrecht met keren in Breukelen (ICM)
Utrecht - Amsterdam (ICE)
Terugsteken naar Amstel (zal wel slet zijn)
De grote is nu natuurlijk of dit mag met een traject-abo Woerden - Hilversum Noord (dekt de routes Woerden-Utrecht-Hilversum en Woerden-Muiderpoort-Hilversum), gecombineerd met ICE-toeslag (want ICE) en een retourtje Amsterdam Muiderpoort - Centraal (want dat dekt mn abo niet
Ik deed een Sociosjequote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar hoe dan ook gaat de huidige Beneluxtrein niet verdwijnen door Fyra straks, onmogelijk dat reizigers de extra kosten en moeite zomaar zullen pikken.
Gaan de reizigersorganisaties, 2e kamer etc. dat pikken? Denk het niet namelijk..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.
Overigens... De V250 heeft een automatische omroepinstallatie, heb ik van horen zeggen.
Het 'makkelijke' antwoord zou zijn: omdat de trein met twee stuurinrichtingen geen meter vooruit komtquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:38 schreef kebabkever het volgende:
dag treinfans hier!
Ik reis elke dag met de trein zwolle naar deventer en ga dus bijna altijd met het ICRM materieel welke doorrijd naar Roosendaal!
Ik vraag me 1 ding toch nog altijd af, waarom er altijd een loc voor of achter zit. Was de trein van origine bedoeld om te worden geduwd/trokken? En wat zijn hier de voor/nadelen van ... het is toch logisch om het te doen zoals een ICM bijv heeft? Aan weerszijden een stuurinrichting?
Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Was een beschamende vraag inderdaad
En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.
'k Was te laatquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan?
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.
Aldus De Standaardquote:Koperdief dood aangetroffen naast spoorweg
EKEREN - Langs de hogesnelheidslijn in Ekeren bij Antwerpen is zaterdagochtend een verkoold lichaam aangetroffen. Vermoedelijk gaat het om iemand die een koperdiefstal wilde plegen. Er ontstonden een kortsluiting en een brand in de hoogspanningscabine. Het treinverkeer - ook de Thalys- en Beneluxtrein - zal het hele weekend ernstig verstoord zijn. Dat werd vernomen bij spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.
De brandweer was rond 6.45 uur opgeroepen voor een bermbrand langs de hst-lijn en trof toen het verkoolde lichaam aan. 'Er waren koperen kabels verwijderd en in de hoogspanningscabine was er een kortsluiting met brand ontstaan', aldus Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel.
'De omvang van de schade wordt nog bekeken, maar het is nu al duidelijk dat er de rest van het weekend geen treinverkeer mogelijk zal zijn op de hst-lijn', voegt hij toe.
De internationale treinen - de Benelux- en Thalystreinen - moeten daardoor via de oude spoorlijn Antwerpen-Essen rijden, wat ongeveer dertig minuten vertraging met zich meebrengt. De treinen naar Antwerpen-Luchtbal en de Noorderkempen rijden zelfs helemaal niet, maar er worden wel vervangbussen ingezet.
'Onze mensen gaan de schade zo snel mogelijk herstellen en het is de bedoeling dat het treinverkeer maandagochtend weer volgens planning kan verlopen', zegt Petit.
'k Snap niet hoe een trein met 10 reizigers die 3 euro meer betalen, meer op kan brengen dan een trein met 600 reizigers. Met de Beneluxtrein verdient NSHispeed toch ook gewoon aan kaartverkoopquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.
Definieer 'Den Haag'?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.
Ja, maar 80% van die mensen gaat ook met de fyra wel naar Brussel. Dan betalen ze meer en zijn er minder personeelskosten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Snap niet hoe een trein met 10 reizigers die 3 euro meer betalen, meer op kan brengen dan een trein met 600 reizigers. Met de Beneluxtrein verdient NSHispeed toch ook gewoon aan kaartverkoop
Alle mensen vanuit den Haag of Dordrecht kunnen al niet mee..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar 80% van die mensen gaat ook met de fyra wel naar Brussel. Dan betalen ze meer en zijn er minder personeelskosten.
Daarnaast gaat Den Haag die benelux echt wel laten opheffen. De andere optie is de HSA failliet en een gat van 150miljoen extra op infrastructuur.
Tilburg-Turnhout ( http://www.historietilburg.nl/thr/thr1.Slegers.htm )quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, we gaan het vanzelf zien. Geen van de opties lijkt erg waarschijnlijk, maar het zal wel blijken wat het wordt.
Misschien is het toch eens handig om naar de IJzeren Rijn te gaan kijken voor reizigersvervoer. We hebben nu maar 2 spoorverbindingen met België, en als één daarvan zichzelf uit de markt prijst wordt het wel erg lastig allemaal.
Ja en die gaan dus naar Rotterdam, pakken daar de fyra en zijn er nog eerder ookquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Alle mensen vanuit den Haag of Dordrecht kunnen al niet mee..
Minder personeel? Fyra heeft toch meer op 1 trein?
Laat de HSA maar failliet gaan.. is vast al wel ingecalculeerd.
Overstappen? bah!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja en die gaan dus naar Rotterdam, pakken daar de fyra en zijn er nog eerder ook
Eensquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Yreal het volgende:
En het was sowieso al schandalig dat de benelux stopte in Dordrecht
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Yreal het volgende:
En het was sowieso al schandalig dat de benelux stopte in Dordrecht
Het toenmalige traject van Eindhoven naar België is geen optie meer. De goedkoopste optie lijkt me dan om te gaan kijken naar de IJzeren Rijn, zoals Fles al suggereerde. Een extra aftakking van de lijn Eindhoven-Weert naar de IJzeren Rijn is zo gemaakt. Dat is waarschijnlijk alleen een optie voor de Belgen als de IJzeren Rijn ook weer over het hele traject door Nederland toegankelijk wordt voor Belgische goederentreinen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Tilburg-Turnhout ( http://www.historietilburg.nl/thr/thr1.Slegers.htm )
Eindhoven - Luik ( http://yenm.home.xs4all.nl/Toenennu/gestel/belslijntje.htm )
En er zijn nog wel meer verbindingen vroeger geweest(zie o.a. http://www.viev.nl/ )
Toch even reageren. Stoptrein naar Gdm levert een aardige extra toevoer van reizigers. Het niet voor niets dat er zoveel IC's stoppen. Best druk station.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:03 schreef Yreal het volgende:
Om greavy enzo alvast voor te zijn, Dordrecht heeft helemaal geen relevante betekenis voor iets, ooit. Er wonen alleen mensen en verder is er niet zo heel veel. Bovendien kan je er ook op niks boeiends overstappen.
Breda wordt een gehucht zonder station bij Arnhem?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:22 schreef Yreal het volgende:
Breda krijgt ongeveer dezelfde functie als dat Rozendaal nu heeft.
Neem de Indian Pacificquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik zou nog weleens een écht lange treinreis willen maken, een coupeetje voor mezelf om lekker een paar dagen met de
telefoon etc. uitgeschakeld alleen met mijn gedachten te zijn en de landschappen langs me heen zien voorbijgaan..
Een sabbatical van een paar dagen oid. Kan zoiets tegenwoordig nog zonder om de haverklap over te hoeven stappen?
Geen mogelijkheden vanuit Europa? Australië (al zal het best mooi zijn) trekt me niet zo..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Neem de Indian Pacificin Australië.
De nachttrein naar Moskou, ben je eventjes zoet mee.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Geen mogelijkheden vanuit Europa? Australië (al zal het best mooi zijn) trekt me niet zo..
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bestaat de Transsiberië Express nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |