Niemand die het weet. Probeer maar eens een kaartje voor de trein naar moscow te boeken, verder dan polen kom je nietquote:
quote:First Class, a good quality cabin which is generally better than ‘standard first class’. The cabin will often have air conditioning, a radio, a lockable door, storage underneath the berths and a window table. A towel and a bed pre-prepared with clean linen is provided in the ticket price and there may be additional services included as well depending upon the train such as snacks, Russian newspapers or train slippers.
quote:Basic second class, sometimes called a ‘Kupe’ this is a cabin for four people with two lower bunks with storage underneath, two upper bunks, a window table and a lockable door. Towels and bedding may be provided in the ticket price though often you will need to prepare your own bed with any linen provided. On trains where this is not provided you can obtain them from the carriage attendant for a nominal fee. The cabin may also have air conditioning and a radio. Note on some trains to and from Europe second class may be a cabin with three berths; top, middle and bottom.
quote:Faster than an ordinary passenger train with an average speed of 50 kmph or higher, typically with fewer and shorter stops .If this train is not ‘Firmenny’ then quality of the cabins, seats, toilets, onboard restaurant and other facilities will vary from good to poor.
quote:A higher quality train with better onboard services than ordinary passenger trains. Generally it will have newer and better equipped cabins (less than 12 years old), better toilets, clean carpets, well trained staff, a restaurant car, Russian militia on board during the journey and other services (which may be paid for) such as ironing, TV room etc. They have low train numbers and often a name; for example train number 2, ‘The Red Arrow’. As Firmenny trains tend to offer more and better services the ticket costs may be 50% higher than non-Firmenny trains.
Dit schema kun je wel vergeten. Je hebt sowieso voor Rusland een visum nodig en daarvoor heb je minstens een hotelovernachting nodigquote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
1x overstappen, Amsterdam naar peking.
Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga
Inderdaad, zo moet hetquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het beter doen met enkele dagen onderbreking om Moskou te bekijken en als je in Peking aankomt daar de hele stad bekijkt. Daarna vlieg je uiteraard terug.
Uit Amsterdam vandaan gaat er maar 1 bak naar Moskou. Maar zulke dingen moet je gewoon via een reisbureau regelen, die kunnen ook je visum, hotels etc. regelen. En eventueel lokale excursies als je dat wil.quote:Op zondag 29 mei 2011 05:02 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel bakken van de CNL gaan er eigenlijk naar moskou? Aangezien niemand weet wat het kost en visum een hoop geziek heeft. Heeft China dat trouwens niet ook?
Uit mijn hoofd 2 vanaf Amsterdam. Dat was in juli 2009 trouwens.quote:Op zondag 29 mei 2011 05:02 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel bakken van de CNL gaan er eigenlijk naar moskou? Aangezien niemand weet wat het kost en visum een hoop geziek heeft. Heeft China dat trouwens niet ook?
Waarvan er eentje maar tot Minsk gaatquote:Op zondag 29 mei 2011 10:59 schreef bork het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd 2 vanaf Amsterdam. Dat was in juli 2009 trouwens.
ah, dat kan, en ook 1 Wit-Russische toch?quote:
Eensch!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:59 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind het wel goed dat er steeds meer VIRM naar Den Haag / Rotterdam is gaan rijden. Breng al die koplopers maar lekker naarBrabant
.
Sorry, ik heb geen overzicht van walstekens paraat...quote:Op zondag 29 mei 2011 12:17 schreef Watertornado het volgende:
Ooit eens had ik een lijstje wat de "streepjescodes" betekenen qua hardheden.
http://upload.wikimedia.o(...)HYSSEN_95_UIC_60.jpg
Zie daar aan de rechterkant een "anderhalf" streepje. Volgens mij betekent dat R260, en twee volledige R260 Mn en 2,5 streepje R350 HT maar ik kan een dergelijk overzichtje nergens meer vinden. Iemand die dat hier paraat heeft? Duvel?
quote:Tiener overleeft stunt met 15.000 volt
SCHWERTE - Een Duitse tiener heeft een stunt op een spoorlijn bijna met de dood moeten bekopen. Hij was op een wagon geklommen en kwam te dicht bij de bovenleiding. De elektriciteit sprong over op zijn lichaam, dat een klap van 15.000 volt te verduren kreeg.
De 16-jarige waaghals is met zware brandwonden overgebracht naar een ziekenhuis.
Dat meldde de Duitse politie zaterdag. Het ongeluk gebeurde op een rangeerterrein in Schwerte, ten zuiden van Dortmund.
De stroomstoot was zo hevig, dat zelfs vier vrienden die vanaf de grond toekeken, een schok kregen.
Het treinverkeer rond Schwerte lag door de mislukte stunt ruim een uur stil.
Leg uit.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:39 schreef Duvel het volgende:
Hij heeft geluk gehad dat de frequentie 16,7 Hz is...
De frequentie van de stroom door je lijf is van invloed op de dodelijkheid. Je hart schijnt bijvoorbeeld erg gevoelig te zijn voor 50 Hz wisselstromen.quote:
Is dat niet omdat het gaat resoneren met de frequentie van je hart, die ongeveer gelijk is.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
De frequentie van de stroom door je lijf is van invloed op de dodelijkheid. Je hart schijnt bijvoorbeeld erg gevoelig te zijn voor 50 Hz wisselstromen.
dan heb je beter je best gedaan dan ik vrijdag, 16.000 voltquote:Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Klopt.
Ik heb niet zo lang geleden een paar (bijna 3) miljoen volt door mijn lichaam heen gekregen.
Heb er alleen een tweetal dagen een vreemd gevoel in mijn been aan overgehouden.
Voltage alleen zegt niet zoveel..
Mag ik je aanraken ?quote:Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Klopt.
Ik heb niet zo lang geleden een paar (bijna 3) miljoen volt door mijn lichaam heen gekregen.
Heb er alleen een tweetal dagen een vreemd gevoel in mijn been aan overgehouden.
Voltage alleen zegt niet zoveel..
spanning, stroom sterkte , weerstand etc heeft allemaal met omstandigheden te maken ..quote:Op zondag 29 mei 2011 16:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dan heb je beter je best gedaan dan ik vrijdag, 16.000 voltdamm dat voel je goed maar ach
weet ik, moest ff de kabels bij een lopende motor er af te halen, om te kijken welke cilinder niet mee deed, dat weet je dan snelquote:Op zondag 29 mei 2011 16:14 schreef dan13lv het volgende:
[..]
spanning, stroom sterkte , weerstand etc heeft allemaal met omstandigheden te maken ..
De frequentie van je hart is ongeveer gelijk aan 50 Hzquote:Op zondag 29 mei 2011 16:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is dat niet omdat het gaat resoneren met de frequentie van je hart, die ongeveer gelijk is.
Je hebt gelijk, het staat daar een beetje dom. Ik bedoelde een resonantiefrequentie.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De frequentie van je hart is ongeveer gelijk aan 50 Hz?
Tuurlijk, alle studenten weer terug naar hun kamersquote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel te volle trein weer.. Richting groningen
quote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel te volle trein weer.. Richting groningen
Voornamelijk omdat er door werkzaamheden maar één trein per uur reed tussen Assen en Groningen dit weekend. Ik zat zelf ook in een `overflowed´ 767.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef Yreal het volgende:
Tuurlijk, alle studenten weer terug naar hun kamers
het is gewoonlijk altijd al wel druk maar het was nu echt te erg door die werkzaamheden, heb het nog wel veel erger gezien trouwens, trein naar deventer als zwolle-amersfoort weer eens plat ligtquote:Op zondag 29 mei 2011 23:56 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Voornamelijk omdat er door werkzaamheden maar één trein per uur reed tussen Assen en Groningen dit weekend. Ik zat zelf ook in een `overflowed´ 767.
Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 opquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:26 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ] ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging van en naar het Noorden.
Dat doet de zaak ook geen goed nee. Daar moet maar eens naar gekeken worden. Het is heus niet zo dat een Nederlandse spoorwerker meer waard is dan een Belgische of een Duitse.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:39 schreef Igen het volgende:
En vergeet ook niet dat hier in NL een dubbelspoor altijd helemaal dicht moet bij werkzaamheden en niet zoals in sommige andere landen een spoor tegelijk buiten dienst mag.
Ik zou hem even opwachten en dan zijn knieschijven brekenquote:Op maandag 30 mei 2011 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 op
Mja, knieschijven breken gaat natuurlijk veel te ver, want dan kan er helemaal geen trein meer rijdenquote:Op maandag 30 mei 2011 11:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zou hem even opwachten en dan zijn knieschijven brekenDe klootzak
Kan je vanuit een rolstoel geen treindienst regelen dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, knieschijven breken gaat natuurlijk veel te ver, want dan kan er helemaal geen trein meer rijden
de eerste dagen nietquote:Op maandag 30 mei 2011 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je vanuit een rolstoel geen treindienst regelen dan?
Dat zouden meer cargoklanten moeten doenquote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef James1988 het volgende:
Jammer dat FrieslandCampina voor de binnenvaart heeft gekozen.
There, FTFY.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zouden meer cargoklantenbadslipperverkopers moeten doen
En met het spoor zijn ze ook al ver. Bij Stadspolders moet perron 1 nog half herbouwd worden en bij Hardinxveld liggen de wissels en bielzen er al. Alleen de spoorstaven zijn ze nog niet klaar mee.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste nieuwe GTW voor Arriva voor de MerwedeLingeLijn komt vannacht naar Leidschendam. Er wordt door Stadler één 2/6 en twee 2/8 geleverd.
Graag gedaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 op
Het wordt tijd dat TRDL's publieke verantwoording gaan afleggen. Het liefst met schandpaal erbijquote:
Ze zullen gewoon meedraaien in de dienstregeling en er zullen wat meer stellen dan gebruikelijk stil staan buiten de spitsen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En met het spoor zijn ze ook al ver. Bij Stadspolders moet perron 1 nog half herbouwd worden en bij Hardinxveld liggen de wissels en bielzen er al. Alleen de spoorstaven zijn ze nog niet klaar mee.
Alleen de perrons en het voorplein lijken dat niet echt urgent te zijn![]()
Wat gaat die treintjes eigenlijk doen, en waar, tot ze nodig zijn.
Nee. Het zijn er drie. Viel ook op te maken uit een persbericht van Stadler waarin aangegeven werd dat Arriva Nederland haar 99e GTW besteld had. Als je alle aanwezige stellen en de bestellingen bij elkaar optelt dan kom je precies aan drie stellen voor de MLL.quote:En werden er niet 4 extra treinen besteld?
there I fixed itquote:Op maandag 30 mei 2011 17:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat TLDR's TRDL'ers publieke verantwoording gaan afleggen. Het liefst met schandpaal erbij
Ik had er geen last van, want de trein naar Noord vertrok toch nog nietquote:
En als die vannacht naar Leidschendam komt, duurt het dan nog lang voor deze in gebruik genomen zal worden? Ik denk dat er dan wel een hele verademing zal zijn op de MLL, nu is het er altijd bij 1 defect treinstel een "6-treinen scenario" (solo naar Geldermalsen, in Gorinchem afkoppelen en later bij de trein uit Geldermalsen er weer aan enzo)quote:Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste nieuwe GTW voor Arriva voor de MerwedeLingeLijn komt vannacht naar Leidschendam. Er wordt door Stadler één 2/6 en twee 2/8 geleverd.
Prachtige plaat, jammer dat het nu definitief over en sluiten is..quote:Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag voor het laatst........
[ link | afbeelding ]
In het voorjaar van 1999 nam ACTS het vervoer van containers per spoor tussen de haven van Rotterdam en de terminal in Leeuwarden over van NS Cargo. Grootste klant op deze containertrein was Friesland-Campina in Leeuwarden. Nu deze gekozen heeft voor de binnenvaart, betekent dat helaas het einde voor deze containershuttle. De HTRS 1606 mocht op maandag 30 mei 2011 met de laatste trein uit Leeuwarden vertrekken, gelukkig nog wel goed beladen! Hier komt de trein door het station van Grou-Jirnsum en neemt een aanloop naar de brug over het Prinses Margrietkanaal. De tekst op de neus van de lok had wat netter gemogen, maar desalniettemin wordt toch stil gestaan bij dit afscheid. Hiermee eindigt het vaste goederenvervoer per spoor in Friesland.
Er zal een afnamerit gereden moeten worden, dus ga er vanuit dat het misschien volgende week maandag kan zijn dat het nieuwe stel meedraait in de dienstregeling.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef greavy het volgende:
[..]
En als die vannacht naar Leidschendam komt, duurt het dan nog lang voor deze in gebruik genomen zal worden? Ik denk dat er dan wel een hele verademing zal zijn op de MLL, nu is het er altijd bij 1 defect treinstel een "6-treinen scenario" (solo naar Geldermalsen, in Gorinchem afkoppelen en later bij de trein uit Geldermalsen er weer aan enzo)
Alstomquote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef James1988 het volgende:
Om nog even terug te komen op die Pendolino's voor PKP: die zullen geen kantelmogelijkheden krijgen. Ofwel: niet-kantelende kantelbaktreinen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)000632,0.001206&z=20
DDAR die er niet helemaal compleet uitziet
Wat moet jij op Noord dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had er geen last van, want de trein naar Noord vertrok toch nog niet
Sowieso, er zal toch containervervoer op binnenvaartschepen overgeslagen moeten worden?quote:Op maandag 30 mei 2011 23:10 schreef Socios het volgende:
Waarom sluit de containerterminal? Er kan toch een nieuw bedrijf komen op termijn dat per spoor goederen wil vervoeren... Of wordt de terminal niet ontmanteld en kan deze weer gereactiveerd worden?
Maar dat doe je niet bij een terminal aan het spoor, water is er niet eens dichtbij. Hoe en wat het nu gaat weet ik niet, maar de containerterminal bij het spoor verdwijnt, wat ik begrepen heb.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, er zal toch containervervoer op binnenvaartschepen overgeslagen moeten worden?
Mja, dan kan je de tent wel sluiten iddquote:Op maandag 30 mei 2011 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat doe je niet bij een terminal aan het spoor, water is er niet eens dichtbij. Hoe en wat het nu gaat weet ik niet, maar de containerterminal bij het spoor verdwijnt, wat ik begrepen heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |