abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:06:43 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97436462
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:55 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Prachtig! _O_
Wat kost zo'n reis?
Honderd miljoen miljard.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:07:18 #204
258802 Yreal
henk..!
pi_97436488
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:55 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Prachtig! _O_
Wat kost zo'n reis?
Niemand die het weet. Probeer maar eens een kaartje voor de trein naar moscow te boeken, verder dan polen kom je niet ;( . Daarna eens kijken voor het 2de stuk..
pi_97436808
Diegene die met de trein naar Pjongjang was geweest (je weet wel, dat reisverslag met die Noord-Koreaanse postzegels met een V-IRM erop) schreef dat die reis 'm zo'n 3000 euro had gekost. Naar Peking zal dan wel net zoiets kosten?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:33:25 #206
258802 Yreal
henk..!
pi_97438052
oke, Moscow naar beijing is 542 pond en Amsterdam naar moscow Kunnen ze niet verzinnen..

Echt geweldig die russen. Ze kunnen niet eens garanderen in wat voor trein je zit :D

quote:
First Class, a good quality cabin which is generally better than ‘standard first class’. The cabin will often have air conditioning, a radio, a lockable door, storage underneath the berths and a window table. A towel and a bed pre-prepared with clean linen is provided in the ticket price and there may be additional services included as well depending upon the train such as snacks, Russian newspapers or train slippers.
quote:
Basic second class, sometimes called a ‘Kupe’ this is a cabin for four people with two lower bunks with storage underneath, two upper bunks, a window table and a lockable door. Towels and bedding may be provided in the ticket price though often you will need to prepare your own bed with any linen provided. On trains where this is not provided you can obtain them from the carriage attendant for a nominal fee. The cabin may also have air conditioning and a radio. Note on some trains to and from Europe second class may be a cabin with three berths; top, middle and bottom.
:D :D
quote:
Faster than an ordinary passenger train with an average speed of 50 kmph or higher, typically with fewer and shorter stops .If this train is not ‘Firmenny’ then quality of the cabins, seats, toilets, onboard restaurant and other facilities will vary from good to poor.
quote:
A higher quality train with better onboard services than ordinary passenger trains. Generally it will have newer and better equipped cabins (less than 12 years old), better toilets, clean carpets, well trained staff, a restaurant car, Russian militia on board during the journey and other services (which may be paid for) such as ironing, TV room etc. They have low train numbers and often a name; for example train number 2, ‘The Red Arrow’. As Firmenny trains tend to offer more and better services the ticket costs may be 50% higher than non-Firmenny trains.
:D :D :D :D :D !!!!!
pi_97438441
Toch heeft dat imho juist wel zijn charmes, een klein beetje avontuur in de reis. :D
Nee.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:00:14 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97439503
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

1x overstappen, Amsterdam naar peking :D .

Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga :Y
Dit schema kun je wel vergeten. Je hebt sowieso voor Rusland een visum nodig en daarvoor heb je minstens een hotelovernachting nodig :P Dus een stop-and-go penalty van 24 uur ;)

Maar geloof me, dat vind je helemaal niet erg. En als je in Peking aankomt heb je het echt wel even gezien qua trein :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 mei 2011 @ 23:02:15 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97439599
je kunt het beter doen met enkele dagen onderbreking om Moskou te bekijken en als je in Peking aankomt daar de hele stad bekijkt. Daarna vlieg je uiteraard terug.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:04:06 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97439686
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het beter doen met enkele dagen onderbreking om Moskou te bekijken en als je in Peking aankomt daar de hele stad bekijkt. Daarna vlieg je uiteraard terug.
Inderdaad, zo moet het ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:14:21 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97440157
overigens zou ik wel wat meer stopovers inplannen. Anderhalve week in je pyjama lopen door een schommelende trein, dat is geen prettig vooruitzicht. Je kan zo'n rit best eens in 4 stukken knippen. Anders is de lol er vrij snel af.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:38:37 #212
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_97441185
Moskou-Nice is ook wel aardig nice 50 uurtjes, kende ik niet -> http://www.treinreiswinke(...)kou_nice_trein_17_18 trouwens :o

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 29 mei 2011 @ 00:02:27 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97442109
Nou, leuk driehoekje wel :D Met de Zon-Thalys of whatever :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97448119
Hoeveel bakken van de CNL gaan er eigenlijk naar moskou? Aangezien niemand weet wat het kost en visum een hoop geziek heeft. Heeft China dat trouwens niet ook?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 29 mei 2011 @ 06:55:25 #215
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_97448340
Lang leve de vroege zondagdienst. Vier baanvakken onder mijn hoede met in totaal één trein. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 29 mei 2011 @ 10:31:23 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97449456
Zooo. Goedemorgen maar weer. Nu eens bezig met de lading foto's van gister bij de ZLSM..
  zondag 29 mei 2011 @ 10:58:16 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97449908
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 05:02 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel bakken van de CNL gaan er eigenlijk naar moskou? Aangezien niemand weet wat het kost en visum een hoop geziek heeft. Heeft China dat trouwens niet ook?
Uit Amsterdam vandaan gaat er maar 1 bak naar Moskou. Maar zulke dingen moet je gewoon via een reisbureau regelen, die kunnen ook je visum, hotels etc. regelen. En eventueel lokale excursies als je dat wil.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 mei 2011 @ 10:59:36 #218
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_97449948
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 05:02 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel bakken van de CNL gaan er eigenlijk naar moskou? Aangezien niemand weet wat het kost en visum een hoop geziek heeft. Heeft China dat trouwens niet ook?
Uit mijn hoofd 2 vanaf Amsterdam. Dat was in juli 2009 trouwens.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 29 mei 2011 @ 11:02:10 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97450004
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:59 schreef bork het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd 2 vanaf Amsterdam. Dat was in juli 2009 trouwens.
Waarvan er eentje maar tot Minsk gaat ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 mei 2011 @ 11:06:54 #220
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_97450095
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarvan er eentje maar tot Minsk gaat ;)
ah, dat kan, en ook 1 Wit-Russische toch?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 29 mei 2011 @ 11:09:25 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97450146
Dat is die die naar Minsk gaat ja :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97450894
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:59 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind het wel goed dat er steeds meer VIRM naar Den Haag / Rotterdam is gaan rijden. Breng al die koplopers maar lekker naar _O_ Brabant _O_ .
Eensch! :7
pi_97451789
Ooit eens had ik een lijstje wat de "streepjescodes" betekenen qua hardheden.

http://upload.wikimedia.o(...)HYSSEN_95_UIC_60.jpg

Zie daar aan de rechterkant een "anderhalf" streepje. Volgens mij betekent dat R260, en twee volledige R260 Mn en 2,5 streepje R350 HT maar ik kan een dergelijk overzichtje nergens meer vinden. Iemand die dat hier paraat heeft? Duvel?
Beter onethisch dan oneetbaar
  zondag 29 mei 2011 @ 12:45:43 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97452595
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:17 schreef Watertornado het volgende:
Ooit eens had ik een lijstje wat de "streepjescodes" betekenen qua hardheden.

http://upload.wikimedia.o(...)HYSSEN_95_UIC_60.jpg

Zie daar aan de rechterkant een "anderhalf" streepje. Volgens mij betekent dat R260, en twee volledige R260 Mn en 2,5 streepje R350 HT maar ik kan een dergelijk overzichtje nergens meer vinden. Iemand die dat hier paraat heeft? Duvel?
Sorry, ik heb geen overzicht van walstekens paraat...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 mei 2011 @ 15:32:44 #225
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97457665
quote:
Tiener overleeft stunt met 15.000 volt

SCHWERTE - Een Duitse tiener heeft een stunt op een spoorlijn bijna met de dood moeten bekopen. Hij was op een wagon geklommen en kwam te dicht bij de bovenleiding. De elektriciteit sprong over op zijn lichaam, dat een klap van 15.000 volt te verduren kreeg.

De 16-jarige waaghals is met zware brandwonden overgebracht naar een ziekenhuis.
Dat meldde de Duitse politie zaterdag. Het ongeluk gebeurde op een rangeerterrein in Schwerte, ten zuiden van Dortmund.

De stroomstoot was zo hevig, dat zelfs vier vrienden die vanaf de grond toekeken, een schok kregen.
Het treinverkeer rond Schwerte lag door de mislukte stunt ruim een uur stil.
-O-
  zondag 29 mei 2011 @ 15:39:27 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97457978
Hij heeft geluk gehad dat de frequentie 16,7 Hz is...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_97458063
quote:
2s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:39 schreef Duvel het volgende:
Hij heeft geluk gehad dat de frequentie 16,7 Hz is...
Leg uit.
  zondag 29 mei 2011 @ 15:46:58 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97458304
quote:
5s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:41 schreef Fixers het volgende:

[..]

Leg uit.
De frequentie van de stroom door je lijf is van invloed op de dodelijkheid. Je hart schijnt bijvoorbeeld erg gevoelig te zijn voor 50 Hz wisselstromen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_97458698
Klopt.
Ik heb niet zo lang geleden een paar (bijna 3) miljoen volt door mijn lichaam heen gekregen.
Heb er alleen een tweetal dagen een vreemd gevoel in mijn been aan overgehouden.
Voltage alleen zegt niet zoveel..
Nee.
pi_97459135
quote:
3s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

De frequentie van de stroom door je lijf is van invloed op de dodelijkheid. Je hart schijnt bijvoorbeeld erg gevoelig te zijn voor 50 Hz wisselstromen.
Is dat niet omdat het gaat resoneren met de frequentie van je hart, die ongeveer gelijk is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97459161
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Klopt.
Ik heb niet zo lang geleden een paar (bijna 3) miljoen volt door mijn lichaam heen gekregen.
Heb er alleen een tweetal dagen een vreemd gevoel in mijn been aan overgehouden.
Voltage alleen zegt niet zoveel..
dan heb je beter je best gedaan dan ik vrijdag, 16.000 volt :P damm dat voel je goed maar ach :P
pi_97459349
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Klopt.
Ik heb niet zo lang geleden een paar (bijna 3) miljoen volt door mijn lichaam heen gekregen.
Heb er alleen een tweetal dagen een vreemd gevoel in mijn been aan overgehouden.
Voltage alleen zegt niet zoveel..
Mag ik je aanraken ? :@
pi_97459396
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

dan heb je beter je best gedaan dan ik vrijdag, 16.000 volt :P damm dat voel je goed maar ach :P
spanning, stroom sterkte , weerstand etc heeft allemaal met omstandigheden te maken ..
pi_97459849
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Mag ik je aanraken ? :@
_O-
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_97459862
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:14 schreef dan13lv het volgende:

[..]

spanning, stroom sterkte , weerstand etc heeft allemaal met omstandigheden te maken ..
weet ik, moest ff de kabels bij een lopende motor er af te halen, om te kijken welke cilinder niet mee deed, dat weet je dan snel :P
pi_97461591
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:07 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is dat niet omdat het gaat resoneren met de frequentie van je hart, die ongeveer gelijk is.
De frequentie van je hart is ongeveer gelijk aan 50 Hz :') ?
pi_97462091
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Mag ik je aanraken ? :@
Maar natuurlijk..
*ZZAP!*
Nee.
pi_97462402
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:19 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De frequentie van je hart is ongeveer gelijk aan 50 Hz :') ?
Je hebt gelijk, het staat daar een beetje dom. Ik bedoelde een resonantiefrequentie.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 29 mei 2011 @ 21:32:57 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97472624
Ohja, de zesde V250 komt komende nacht de grens overgerold. V250 #4806 gaat terug naar Italië om een interieur ingebouwd te krijgen.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:37:22 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97472912
SNCF is het spoor ook bijster, wat natuurlijk ook bij NS kan liggen..
De rijtuigen die van de Lourdestrein aankwamen in Nederland hebben een tijdje in Maastricht gestaan om weer het Belgenland op te zoeken en verder richting Frankrijk(?). Maar nu staan deze rijtuigen te Heerlen...
  zondag 29 mei 2011 @ 22:04:18 #241
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_97474623
Veel te volle trein weer.. Richting groningen
  zondag 29 mei 2011 @ 22:15:42 #242
258802 Yreal
henk..!
pi_97475288
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel te volle trein weer.. Richting groningen
Tuurlijk, alle studenten weer terug naar hun kamers :P
pi_97480595
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel te volle trein weer.. Richting groningen
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef Yreal het volgende:
Tuurlijk, alle studenten weer terug naar hun kamers :P
Voornamelijk omdat er door werkzaamheden maar één trein per uur reed tussen Assen en Groningen dit weekend. Ik zat zelf ook in een `overflowed´ 767.
  maandag 30 mei 2011 @ 00:17:31 #244
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_97481333
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:56 schreef Socios het volgende:

[..]


[..]

Voornamelijk omdat er door werkzaamheden maar één trein per uur reed tussen Assen en Groningen dit weekend. Ik zat zelf ook in een `overflowed´ 767.
het is gewoonlijk altijd al wel druk maar het was nu echt te erg door die werkzaamheden, heb het nog wel veel erger gezien trouwens, trein naar deventer als zwolle-amersfoort weer eens plat ligt
  maandag 30 mei 2011 @ 00:27:01 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97481720
Ik begrijp dat ik gewoon blij moet zijn dat ik dit weekend niet de baan op gegaan ben? :') Klotezooi ook altijd :r word er doodziek van inmiddels.

Morgen maar eens zien hoeveel werkzaamheden er weer uitgelopen zijn :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97482136
Ach, aan die uitgelopen werkzaamheden te zien wordt er tenminste ook echt elke week flink gewerkt.

Vergelijk dat maar eens met het gepruts hier in Amsterdam. Van de zomer was de metrotunnel zes weken dicht vanwege werkzaamheden. Maar die werden niet uitgevoerd omdat de deal met de aannemer niet rond kwam, en desondanks ging de metro wel gewoon dicht omdat aan de bestuurders al vakantie was beloofd. Nee, dan vind ik dat ProRail het heus zo slecht nog niet doet.

En vergeet ook niet dat hier in NL een dubbelspoor altijd helemaal dicht moet bij werkzaamheden en niet zoals in sommige andere landen een spoor tegelijk buiten dienst mag.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2011 00:39:43 ]
  maandag 30 mei 2011 @ 09:42:16 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97486867
En ook komende zomer is er weer geblunder rondom die metrotunnel in Amsterdam. Het is niet voor niks dat de Maatschappij Voor Beter OV (jeweetwel, dat clubje van Rikus Spithorst) inmiddels heeft geopperd om het beheer van de Amsterdamse metro-infrastructuur over te dragen aan ProRail. :D
  maandag 30 mei 2011 @ 10:11:11 #248
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_97487571
Haha, dan moet het wel héél erg zijn, als ze denken dat ProRail het wel beter gaat doen :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2011 @ 11:03:26 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97489025
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:26 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ] ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging van en naar het Noorden.
Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 op :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 mei 2011 @ 11:04:09 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97489042
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 00:39 schreef Igen het volgende:

En vergeet ook niet dat hier in NL een dubbelspoor altijd helemaal dicht moet bij werkzaamheden en niet zoals in sommige andere landen een spoor tegelijk buiten dienst mag.
Dat doet de zaak ook geen goed nee. Daar moet maar eens naar gekeken worden. Het is heus niet zo dat een Nederlandse spoorwerker meer waard is dan een Belgische of een Duitse.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 mei 2011 @ 11:15:19 #251
258802 Yreal
henk..!
pi_97489293
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 op :+
Ik zou hem even opwachten en dan zijn knieschijven breken :P De klootzak
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2011 @ 11:20:49 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97489463
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zou hem even opwachten en dan zijn knieschijven breken :P De klootzak
Mja, knieschijven breken gaat natuurlijk veel te ver, want dan kan er helemaal geen trein meer rijden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 mei 2011 @ 11:24:28 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97489582
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, knieschijven breken gaat natuurlijk veel te ver, want dan kan er helemaal geen trein meer rijden ;)
Kan je vanuit een rolstoel geen treindienst regelen dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2011 @ 11:26:44 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97489645
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan je vanuit een rolstoel geen treindienst regelen dan? :?
de eerste dagen niet ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 mei 2011 @ 11:31:46 #255
258802 Yreal
henk..!
pi_97489827
Ik denk dat er dan beter geregeld zal worden, want dan kan ziggy niet effe gaan pissen en koffie halen :+
pi_97495662
Vandaag voor het laatst........


In het voorjaar van 1999 nam ACTS het vervoer van containers per spoor tussen de haven van Rotterdam en de terminal in Leeuwarden over van NS Cargo. Grootste klant op deze containertrein was Friesland-Campina in Leeuwarden. Nu deze gekozen heeft voor de binnenvaart, betekent dat helaas het einde voor deze containershuttle. De HTRS 1606 mocht op maandag 30 mei 2011 met de laatste trein uit Leeuwarden vertrekken, gelukkig nog wel goed beladen! Hier komt de trein door het station van Grou-Jirnsum en neemt een aanloop naar de brug over het Prinses Margrietkanaal. De tekst op de neus van de lok had wat netter gemogen, maar desalniettemin wordt toch stil gestaan bij dit afscheid. Hiermee eindigt het vaste goederenvervoer per spoor in Friesland.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:37:59 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97495864
Leuke foto Björn :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97495888
Dat gekladder ook altijd op locs :(

Leuke foto's :)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2011 14:44:10 ]
pi_97496439
Leuke foto en verhelderend stukje begeleidende tekst! ^O^
Nee.
  maandag 30 mei 2011 @ 14:56:43 #260
271494 stinow
of the Afghaan
pi_97496542
Thx voor de foto chef!
Like a vulcano! (C) Voodoo Lady
pi_97496569
Jammer hoor...
  maandag 30 mei 2011 @ 15:08:17 #262
342182 GZ1000
Is geen C1000.
pi_97496978
Leuke foto.
Een wijs man stelde ooit 'vrouwen zijn het zwakkere geslacht. De vrouw is per definitie minderwaardig aan de man en vrouwen dienen derhalve een ondergeschikte rol in de samenleving te vervullen.'
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2011 @ 15:18:05 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97497281
Mooie foto, Zug.

Jammer dat er geen reguliere cargo-treinen meer van en naar Leeuwarden gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 mei 2011 @ 16:00:29 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97499062
Jammer dat FrieslandCampina voor de binnenvaart heeft gekozen. :(
  Redactie Sport maandag 30 mei 2011 @ 16:15:18 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_97499624
Alweer bijna 3 jaar geleden, zelfde trein:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 30 mei 2011 @ 16:15:26 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97499627
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef James1988 het volgende:
Jammer dat FrieslandCampina voor de binnenvaart heeft gekozen. :(
Dat zouden meer cargoklanten moeten doen }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 mei 2011 @ 17:12:26 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97502150
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zouden meer cargoklantenbadslipperverkopers moeten doen }>
There, FTFY. :+
  maandag 30 mei 2011 @ 17:20:33 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97502496
:D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 mei 2011 @ 17:31:26 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97502905
Overigens, Alstomnieuws:

• Alstom gaat 20 New Pendolino's leveren aan de Poolse spoorwegen.
• De eerste van 55 nieuwe TGV Duplex'en is aan SNCF geleverd, die in staat zijn om onder alle in Europa courante bovenleidingsspanningen te rijden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2011 @ 17:35:11 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97503040
De eerste nieuwe GTW voor Arriva voor de MerwedeLingeLijn komt vannacht naar Leidschendam. Er wordt door Stadler één 2/6 en twee 2/8 geleverd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97503325
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste nieuwe GTW voor Arriva voor de MerwedeLingeLijn komt vannacht naar Leidschendam. Er wordt door Stadler één 2/6 en twee 2/8 geleverd.
En met het spoor zijn ze ook al ver. Bij Stadspolders moet perron 1 nog half herbouwd worden en bij Hardinxveld liggen de wissels en bielzen er al. Alleen de spoorstaven zijn ze nog niet klaar mee.
Alleen de perrons en het voorplein lijken dat niet echt urgent te zijn -O-
Wat gaat die treintjes eigenlijk doen, en waar, tot ze nodig zijn. En werden er niet 4 extra treinen besteld?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 30 mei 2011 @ 17:44:27 #272
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_97503380
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 op :+
Graag gedaan. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_97503436
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Graag gedaan. :s)
Het wordt tijd dat TRDL's publieke verantwoording gaan afleggen. Het liefst met schandpaal erbij :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Ascendancy op 30-05-2011 19:03:22 ]
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2011 @ 17:54:24 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97503764
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:43 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En met het spoor zijn ze ook al ver. Bij Stadspolders moet perron 1 nog half herbouwd worden en bij Hardinxveld liggen de wissels en bielzen er al. Alleen de spoorstaven zijn ze nog niet klaar mee.
Alleen de perrons en het voorplein lijken dat niet echt urgent te zijn -O-
Wat gaat die treintjes eigenlijk doen, en waar, tot ze nodig zijn.
Ze zullen gewoon meedraaien in de dienstregeling en er zullen wat meer stellen dan gebruikelijk stil staan buiten de spitsen.
quote:
En werden er niet 4 extra treinen besteld?
Nee. Het zijn er drie. Viel ook op te maken uit een persbericht van Stadler waarin aangegeven werd dat Arriva Nederland haar 99e GTW besteld had. Als je alle aanwezige stellen en de bestellingen bij elkaar optelt dan kom je precies aan drie stellen voor de MLL.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97503767
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat TLDR's TRDL'ers publieke verantwoording gaan afleggen. Het liefst met schandpaal erbij :(
there I fixed it ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2011 @ 17:55:15 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97503800
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Graag gedaan. :s)
Ik had er geen last van, want de trein naar Noord vertrok toch nog niet :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 mei 2011 @ 17:57:57 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97503916
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste nieuwe GTW voor Arriva voor de MerwedeLingeLijn komt vannacht naar Leidschendam. Er wordt door Stadler één 2/6 en twee 2/8 geleverd.
En als die vannacht naar Leidschendam komt, duurt het dan nog lang voor deze in gebruik genomen zal worden? Ik denk dat er dan wel een hele verademing zal zijn op de MLL, nu is het er altijd bij 1 defect treinstel een "6-treinen scenario" (solo naar Geldermalsen, in Gorinchem afkoppelen en later bij de trein uit Geldermalsen er weer aan enzo)
  maandag 30 mei 2011 @ 17:58:53 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97503960
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag voor het laatst........

[ link | afbeelding ]
In het voorjaar van 1999 nam ACTS het vervoer van containers per spoor tussen de haven van Rotterdam en de terminal in Leeuwarden over van NS Cargo. Grootste klant op deze containertrein was Friesland-Campina in Leeuwarden. Nu deze gekozen heeft voor de binnenvaart, betekent dat helaas het einde voor deze containershuttle. De HTRS 1606 mocht op maandag 30 mei 2011 met de laatste trein uit Leeuwarden vertrekken, gelukkig nog wel goed beladen! Hier komt de trein door het station van Grou-Jirnsum en neemt een aanloop naar de brug over het Prinses Margrietkanaal. De tekst op de neus van de lok had wat netter gemogen, maar desalniettemin wordt toch stil gestaan bij dit afscheid. Hiermee eindigt het vaste goederenvervoer per spoor in Friesland.
Prachtige plaat, jammer dat het nu definitief over en sluiten is..

Ik denk dat de oude ACTSloc(loc 6702) op Leeuwarden dan ook op korte termijn terzijde staat...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2011 @ 17:59:37 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97503989
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef greavy het volgende:

[..]

En als die vannacht naar Leidschendam komt, duurt het dan nog lang voor deze in gebruik genomen zal worden? Ik denk dat er dan wel een hele verademing zal zijn op de MLL, nu is het er altijd bij 1 defect treinstel een "6-treinen scenario" (solo naar Geldermalsen, in Gorinchem afkoppelen en later bij de trein uit Geldermalsen er weer aan enzo)
Er zal een afnamerit gereden moeten worden, dus ga er vanuit dat het misschien volgende week maandag kan zijn dat het nieuwe stel meedraait in de dienstregeling.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 mei 2011 @ 18:15:12 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97504539
Om nog even terug te komen op die Pendolino's voor PKP: die zullen geen kantelmogelijkheden krijgen. Ofwel: niet-kantelende kantelbaktreinen. Echter, ze kunnen alsnog 250 km/h halen en hebben elders in Europa al een toelating waardoor het Poolse toelatingsproces wat sneller kan gaan.

Voor de beeldvorming, het gaan om dit type trein:
pi_97507008
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef James1988 het volgende:
Om nog even terug te komen op die Pendolino's voor PKP: die zullen geen kantelmogelijkheden krijgen. Ofwel: niet-kantelende kantelbaktreinen.
Alstom :N
  maandag 30 mei 2011 @ 19:13:51 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97507036
In polen ligt dan ook een kaarsrechte hsl tussen Warschau en Krakau. Dan hoef je helemaal niet te kantelen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97507040
http://maps.google.nl/map(...)000632,0.001206&z=20

DDAR die er niet helemaal compleet uitziet
  maandag 30 mei 2011 @ 19:14:08 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97507048
AnsaldoBreda *O* *O*

:@

--

_O- |:( 8)7 :')
  maandag 30 mei 2011 @ 19:15:02 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97507098
quote:
13s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:13 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Alstom :N
Niet haten op Alstom :{w
pi_97508245
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)000632,0.001206&z=20

DDAR die er niet helemaal compleet uitziet
:o
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_97509818
James pics van die TGV graag
  maandag 30 mei 2011 @ 20:19:38 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97509976
Welke TGV, die nieuwe? Die gaat er gewoon uitzien zoals de rest van de Duplexen. Maar het kan geen kwaad om binnenkort eens uit te zoeken waar dat ding is en er wellicht eens naartoe te gaan.

Ik heb nu toch een mooie dSLR (EOS 550D) dus moet ik hem gebruiken ook :D. Maar eerst weekje Zwitserland. ;)
  maandag 30 mei 2011 @ 20:51:35 #289
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_97511648
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik had er geen last van, want de trein naar Noord vertrok toch nog niet :P
Wat moet jij op Noord dan?

Roodeschool was inderdaad nog erger vandaag: drie keer een defecte trein gehad.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 mei 2011 @ 20:54:33 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97511836
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wat moet jij op Noord dan?
Noord is dichter bij mijn studentenkamer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97517819
Net bij binnenkomst te Leeuwarden kunnen zien dat er nauwelijks meer containers staan... Vrijwel helemaal leeg...
  maandag 30 mei 2011 @ 22:54:53 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97519849
Vandaag zijn als het goed is alle containers verdwenen. Terminal sluit daarom ook (zeer binnenkort).
pi_97520755
Nog meer `lege´ plekken in de stad... Langs de Tesselschadestraat (net buiten het `financiële hart´ van Friesland) is ook veel `leeg´.

Waarom sluit de containerterminal? Er kan toch een nieuw bedrijf komen op termijn dat per spoor goederen wil vervoeren... Of wordt de terminal niet ontmanteld en kan deze weer gereactiveerd worden?
  maandag 30 mei 2011 @ 23:16:58 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97521076
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:10 schreef Socios het volgende:
Waarom sluit de containerterminal? Er kan toch een nieuw bedrijf komen op termijn dat per spoor goederen wil vervoeren... Of wordt de terminal niet ontmanteld en kan deze weer gereactiveerd worden?
Sowieso, er zal toch containervervoer op binnenvaartschepen overgeslagen moeten worden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 mei 2011 @ 23:21:27 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97521343
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso, er zal toch containervervoer op binnenvaartschepen overgeslagen moeten worden? :?
Maar dat doe je niet bij een terminal aan het spoor, water is er niet eens dichtbij. Hoe en wat het nu gaat weet ik niet, maar de containerterminal bij het spoor verdwijnt, wat ik begrepen heb.
  maandag 30 mei 2011 @ 23:23:25 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97521462
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dat doe je niet bij een terminal aan het spoor, water is er niet eens dichtbij. Hoe en wat het nu gaat weet ik niet, maar de containerterminal bij het spoor verdwijnt, wat ik begrepen heb.
Mja, dan kan je de tent wel sluiten idd :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 mei 2011 @ 07:35:35 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97528819
Fles is vandaag jarig, nou gefeliciteerd dan maar Fles *O*
  dinsdag 31 mei 2011 @ 07:37:22 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97528833
Hier wordt ie echt blij van. Feli!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 31 mei 2011 @ 08:05:18 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97529079
Feli Fles!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 08:31:13 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97529360
Ja, bedankt. Over tot de orde van de dag maar :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 31 mei 2011 @ 08:42:47 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97529497
Vol. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')