Vet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
1x overstappen, Amsterdam naar peking.
Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga
Prachtig!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
1x overstappen, Amsterdam naar peking.
Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga
Niemand die het weet. Probeer maar eens een kaartje voor de trein naar moscow te boeken, verder dan polen kom je nietquote:
quote:First Class, a good quality cabin which is generally better than ‘standard first class’. The cabin will often have air conditioning, a radio, a lockable door, storage underneath the berths and a window table. A towel and a bed pre-prepared with clean linen is provided in the ticket price and there may be additional services included as well depending upon the train such as snacks, Russian newspapers or train slippers.
quote:Basic second class, sometimes called a ‘Kupe’ this is a cabin for four people with two lower bunks with storage underneath, two upper bunks, a window table and a lockable door. Towels and bedding may be provided in the ticket price though often you will need to prepare your own bed with any linen provided. On trains where this is not provided you can obtain them from the carriage attendant for a nominal fee. The cabin may also have air conditioning and a radio. Note on some trains to and from Europe second class may be a cabin with three berths; top, middle and bottom.
quote:Faster than an ordinary passenger train with an average speed of 50 kmph or higher, typically with fewer and shorter stops .If this train is not ‘Firmenny’ then quality of the cabins, seats, toilets, onboard restaurant and other facilities will vary from good to poor.
quote:A higher quality train with better onboard services than ordinary passenger trains. Generally it will have newer and better equipped cabins (less than 12 years old), better toilets, clean carpets, well trained staff, a restaurant car, Russian militia on board during the journey and other services (which may be paid for) such as ironing, TV room etc. They have low train numbers and often a name; for example train number 2, ‘The Red Arrow’. As Firmenny trains tend to offer more and better services the ticket costs may be 50% higher than non-Firmenny trains.
Dit schema kun je wel vergeten. Je hebt sowieso voor Rusland een visum nodig en daarvoor heb je minstens een hotelovernachting nodigquote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
1x overstappen, Amsterdam naar peking.
Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga
Inderdaad, zo moet hetquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het beter doen met enkele dagen onderbreking om Moskou te bekijken en als je in Peking aankomt daar de hele stad bekijkt. Daarna vlieg je uiteraard terug.
Uit Amsterdam vandaan gaat er maar 1 bak naar Moskou. Maar zulke dingen moet je gewoon via een reisbureau regelen, die kunnen ook je visum, hotels etc. regelen. En eventueel lokale excursies als je dat wil.quote:Op zondag 29 mei 2011 05:02 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel bakken van de CNL gaan er eigenlijk naar moskou? Aangezien niemand weet wat het kost en visum een hoop geziek heeft. Heeft China dat trouwens niet ook?
Uit mijn hoofd 2 vanaf Amsterdam. Dat was in juli 2009 trouwens.quote:Op zondag 29 mei 2011 05:02 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel bakken van de CNL gaan er eigenlijk naar moskou? Aangezien niemand weet wat het kost en visum een hoop geziek heeft. Heeft China dat trouwens niet ook?
Waarvan er eentje maar tot Minsk gaatquote:Op zondag 29 mei 2011 10:59 schreef bork het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd 2 vanaf Amsterdam. Dat was in juli 2009 trouwens.
ah, dat kan, en ook 1 Wit-Russische toch?quote:
Eensch!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:59 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind het wel goed dat er steeds meer VIRM naar Den Haag / Rotterdam is gaan rijden. Breng al die koplopers maar lekker naarBrabant
.
Sorry, ik heb geen overzicht van walstekens paraat...quote:Op zondag 29 mei 2011 12:17 schreef Watertornado het volgende:
Ooit eens had ik een lijstje wat de "streepjescodes" betekenen qua hardheden.
http://upload.wikimedia.o(...)HYSSEN_95_UIC_60.jpg
Zie daar aan de rechterkant een "anderhalf" streepje. Volgens mij betekent dat R260, en twee volledige R260 Mn en 2,5 streepje R350 HT maar ik kan een dergelijk overzichtje nergens meer vinden. Iemand die dat hier paraat heeft? Duvel?
quote:Tiener overleeft stunt met 15.000 volt
SCHWERTE - Een Duitse tiener heeft een stunt op een spoorlijn bijna met de dood moeten bekopen. Hij was op een wagon geklommen en kwam te dicht bij de bovenleiding. De elektriciteit sprong over op zijn lichaam, dat een klap van 15.000 volt te verduren kreeg.
De 16-jarige waaghals is met zware brandwonden overgebracht naar een ziekenhuis.
Dat meldde de Duitse politie zaterdag. Het ongeluk gebeurde op een rangeerterrein in Schwerte, ten zuiden van Dortmund.
De stroomstoot was zo hevig, dat zelfs vier vrienden die vanaf de grond toekeken, een schok kregen.
Het treinverkeer rond Schwerte lag door de mislukte stunt ruim een uur stil.
Leg uit.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:39 schreef Duvel het volgende:
Hij heeft geluk gehad dat de frequentie 16,7 Hz is...
De frequentie van de stroom door je lijf is van invloed op de dodelijkheid. Je hart schijnt bijvoorbeeld erg gevoelig te zijn voor 50 Hz wisselstromen.quote:
Is dat niet omdat het gaat resoneren met de frequentie van je hart, die ongeveer gelijk is.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
De frequentie van de stroom door je lijf is van invloed op de dodelijkheid. Je hart schijnt bijvoorbeeld erg gevoelig te zijn voor 50 Hz wisselstromen.
dan heb je beter je best gedaan dan ik vrijdag, 16.000 voltquote:Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Klopt.
Ik heb niet zo lang geleden een paar (bijna 3) miljoen volt door mijn lichaam heen gekregen.
Heb er alleen een tweetal dagen een vreemd gevoel in mijn been aan overgehouden.
Voltage alleen zegt niet zoveel..
Mag ik je aanraken ?quote:Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Klopt.
Ik heb niet zo lang geleden een paar (bijna 3) miljoen volt door mijn lichaam heen gekregen.
Heb er alleen een tweetal dagen een vreemd gevoel in mijn been aan overgehouden.
Voltage alleen zegt niet zoveel..
spanning, stroom sterkte , weerstand etc heeft allemaal met omstandigheden te maken ..quote:Op zondag 29 mei 2011 16:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dan heb je beter je best gedaan dan ik vrijdag, 16.000 voltdamm dat voel je goed maar ach
weet ik, moest ff de kabels bij een lopende motor er af te halen, om te kijken welke cilinder niet mee deed, dat weet je dan snelquote:Op zondag 29 mei 2011 16:14 schreef dan13lv het volgende:
[..]
spanning, stroom sterkte , weerstand etc heeft allemaal met omstandigheden te maken ..
De frequentie van je hart is ongeveer gelijk aan 50 Hzquote:Op zondag 29 mei 2011 16:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is dat niet omdat het gaat resoneren met de frequentie van je hart, die ongeveer gelijk is.
Je hebt gelijk, het staat daar een beetje dom. Ik bedoelde een resonantiefrequentie.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De frequentie van je hart is ongeveer gelijk aan 50 Hz?
Tuurlijk, alle studenten weer terug naar hun kamersquote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel te volle trein weer.. Richting groningen
quote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel te volle trein weer.. Richting groningen
Voornamelijk omdat er door werkzaamheden maar één trein per uur reed tussen Assen en Groningen dit weekend. Ik zat zelf ook in een `overflowed´ 767.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef Yreal het volgende:
Tuurlijk, alle studenten weer terug naar hun kamers
het is gewoonlijk altijd al wel druk maar het was nu echt te erg door die werkzaamheden, heb het nog wel veel erger gezien trouwens, trein naar deventer als zwolle-amersfoort weer eens plat ligtquote:Op zondag 29 mei 2011 23:56 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Voornamelijk omdat er door werkzaamheden maar één trein per uur reed tussen Assen en Groningen dit weekend. Ik zat zelf ook in een `overflowed´ 767.
Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 opquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:26 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ] ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging van en naar het Noorden.
Dat doet de zaak ook geen goed nee. Daar moet maar eens naar gekeken worden. Het is heus niet zo dat een Nederlandse spoorwerker meer waard is dan een Belgische of een Duitse.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:39 schreef Igen het volgende:
En vergeet ook niet dat hier in NL een dubbelspoor altijd helemaal dicht moet bij werkzaamheden en niet zoals in sommige andere landen een spoor tegelijk buiten dienst mag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |