Ik had er geen last van, want de trein naar Noord vertrok toch nog nietquote:
En als die vannacht naar Leidschendam komt, duurt het dan nog lang voor deze in gebruik genomen zal worden? Ik denk dat er dan wel een hele verademing zal zijn op de MLL, nu is het er altijd bij 1 defect treinstel een "6-treinen scenario" (solo naar Geldermalsen, in Gorinchem afkoppelen en later bij de trein uit Geldermalsen er weer aan enzo)quote:Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste nieuwe GTW voor Arriva voor de MerwedeLingeLijn komt vannacht naar Leidschendam. Er wordt door Stadler één 2/6 en twee 2/8 geleverd.
Prachtige plaat, jammer dat het nu definitief over en sluiten is..quote:Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag voor het laatst........
[ link | afbeelding ]
In het voorjaar van 1999 nam ACTS het vervoer van containers per spoor tussen de haven van Rotterdam en de terminal in Leeuwarden over van NS Cargo. Grootste klant op deze containertrein was Friesland-Campina in Leeuwarden. Nu deze gekozen heeft voor de binnenvaart, betekent dat helaas het einde voor deze containershuttle. De HTRS 1606 mocht op maandag 30 mei 2011 met de laatste trein uit Leeuwarden vertrekken, gelukkig nog wel goed beladen! Hier komt de trein door het station van Grou-Jirnsum en neemt een aanloop naar de brug over het Prinses Margrietkanaal. De tekst op de neus van de lok had wat netter gemogen, maar desalniettemin wordt toch stil gestaan bij dit afscheid. Hiermee eindigt het vaste goederenvervoer per spoor in Friesland.
Er zal een afnamerit gereden moeten worden, dus ga er vanuit dat het misschien volgende week maandag kan zijn dat het nieuwe stel meedraait in de dienstregeling.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef greavy het volgende:
[..]
En als die vannacht naar Leidschendam komt, duurt het dan nog lang voor deze in gebruik genomen zal worden? Ik denk dat er dan wel een hele verademing zal zijn op de MLL, nu is het er altijd bij 1 defect treinstel een "6-treinen scenario" (solo naar Geldermalsen, in Gorinchem afkoppelen en later bij de trein uit Geldermalsen er weer aan enzo)
Alstomquote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef James1988 het volgende:
Om nog even terug te komen op die Pendolino's voor PKP: die zullen geen kantelmogelijkheden krijgen. Ofwel: niet-kantelende kantelbaktreinen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)000632,0.001206&z=20
DDAR die er niet helemaal compleet uitziet
Wat moet jij op Noord dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had er geen last van, want de trein naar Noord vertrok toch nog niet
Sowieso, er zal toch containervervoer op binnenvaartschepen overgeslagen moeten worden?quote:Op maandag 30 mei 2011 23:10 schreef Socios het volgende:
Waarom sluit de containerterminal? Er kan toch een nieuw bedrijf komen op termijn dat per spoor goederen wil vervoeren... Of wordt de terminal niet ontmanteld en kan deze weer gereactiveerd worden?
Maar dat doe je niet bij een terminal aan het spoor, water is er niet eens dichtbij. Hoe en wat het nu gaat weet ik niet, maar de containerterminal bij het spoor verdwijnt, wat ik begrepen heb.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, er zal toch containervervoer op binnenvaartschepen overgeslagen moeten worden?
Mja, dan kan je de tent wel sluiten iddquote:Op maandag 30 mei 2011 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat doe je niet bij een terminal aan het spoor, water is er niet eens dichtbij. Hoe en wat het nu gaat weet ik niet, maar de containerterminal bij het spoor verdwijnt, wat ik begrepen heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |