iddquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dubieus dat ze de belangrijkste eis niet ff noemen
Dus niet 'Mubarak moet weg', dus onvoldoende voor het volk. Is dit trouwens die commissie ingesteld door Mubarak/het regime zelf?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:26 schreef -jos- het volgende:
Samenvatting:
FromJoanne Joanne
WISE MEN LAST DEMAND Armed forces should assist in the peaceful transition of power in Egypt. #Ja25
Wise men:Arrest and detention of pro-democracy activists should cease, and those arrested immediately released #jan25
Wise men :Government authorities shuld be held responsible 4 bringing an end to attacks by thugs and hooligans #Jan25
Wise men: Government take responsibility protecting lives protesters in Tahrir Sq. and ensuring safe access +exit from the square #Jan25
Committee of Wise men established last Tuesday and made up of a number of public figures and respresentatives of political tendencies #Jan25
Ik gok een modjequote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:28 schreef Bartholomaeus het volgende:
Wie veranderd 116 naar 117?
Mijn fout.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Eens. We weten het niet.
Ik vind het vooralsnog wel goed dat het rustig is. Tuurlijk willen we allemaal een doorbraak zien, zeker na zoveel dagen. Maar ben zelf toch blij dat het vandaag vreedzaam is. Vrees eigenlijk voor later deze avond en de komende dagen. De diehard demonstranten geven echt niet op en dan is de grote meute op deze "zondag" weg en dan beginnen de aanvallen wrs. weer
Het is net wachten op wat eerder uitgeput raakt, de demonstranten of de portemonnee van Mubarak. Amerika blijft intussen wapens en geld sturen. .
No problem.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:28 schreef Bartholomaeus het volgende:
Wie veranderd 116 naar 117?
Mijn fout.
Ja leuk dat je op dumpert komt, is nu al 5 keer voorbijgekomen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:30 schreef Sapstengel het volgende:
Even tussendoor:
[ afbeelding ]
Vooral die broodhelm en de man met de steen op z'n hoofd zijn geniaal.
Amerika wordt wakker.quote:Free_dutchman Good Morning, America! It's 9 am EST. Call the White House: 202-456-1111 Mubarak must leave #Egypt PLZ #RT #jan25 #OpEgypt #payback #anonops about 1 hour ago via web
Oh zag hem op een ander forum. En dat wist ik ook niet, gaat zo snel met dit topic dus als je een half uur weg bent mis je weer 3 delenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:30 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ja leuk dat je op dumpert komt, is nu al 5 keer voorbijgekomen.
Paar seconden geleden?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:29 schreef aight1 het volgende:
Van wanneer is dat beeld hier rechts op AJE?
Er zijn geen leiders. Elk persoon die opstond om de boel te leiden, werd weggewuifd. Zo ook El-Baradei.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:30 schreef Muridae het volgende:
Wie zijn eigenlijk de leiders van deze opstand ?
Die El Baradei lijkt namelijk gelijk een holletje te zijn ingekropen.
We horen ook heel erg weinig van de 6th of April beweging.
eej de mijne ook grlmblquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:31 schreef Mike-Style het volgende:
Arabische Al Jazeera ligt er uit of ligt dat aan mij?
Haha.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:30 schreef Sapstengel het volgende:
Even tussendoor:
[ afbeelding ]
Vooral die broodhelm en de man met de steen op z'n hoofd zijn geniaal.
En wat geeft jou het idee dat de MB aan de macht zou komen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zou het gaan met de Christenen in Egypte trouwens? Die staan er nu ook bij te protesteren, maar als het Moslim Broederschap aan de macht komt, hoe zou de situatie voor hen er dan uit gaan zien?
De moeder van mijn vriendin zei dat toen Saddam Hussein werd verstoten, de Iraakse christenen ook allemaal op straat stonden te juichen (waaronder zij zelf), maar achteraf bleek Saddam een stuk beter te zijn dan de moslims die nu aan de macht zijn. Als je kijkt naar hoe het er vandaag de dag uit ziet voor de Christenen daar.
Afgelopen nacht gelezen en daar heb ik toch veel moeite mee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben niet aangekondigd dat ze het stopzetten, zoals Duitsland deed. Maar de vraag is of dat inderdaad wil zeggen dat ze nog actief doorgaan, en of ze dat blijven volhouden als Mubarak blijft zitten. Nadeel daarvan is alleen dat hij dan niet vanwege de demonstraties lijkt te vertrekken.
Had ik nog niet gezienquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef Tism het volgende:
Helmen die gebruikt werden tijdens het stenengooien op het Tahrirplein in Cairo (deze met de broodjes is de mooiste!)..![]()
http://www.sadanduseless.com/2011/02/egyptian-helmets/
[ afbeelding ]
Zal wel al gepost zijn vermoed ik
Dit is precies de angst van het Westen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zou het gaan met de Christenen in Egypte trouwens? Die staan er nu ook bij te protesteren, maar als het Moslim Broederschap aan de macht komt, hoe zou de situatie voor hen er dan uit gaan zien?
De moeder van mijn vriendin zei dat toen Saddam Hussein werd verstoten, de Iraakse christenen ook allemaal op straat stonden te juichen (waaronder zij zelf), maar achteraf bleek Saddam een stuk beter te zijn dan de moslims die nu aan de macht zijn. Als je kijkt naar hoe het er vandaag de dag uit ziet voor de Christenen daar.
nee hier niet hoor en als je UPC hebt kanaal 407quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:31 schreef Mike-Style het volgende:
Arabische Al Jazeera ligt er uit of ligt dat aan mij?
Nee dat is ook niet zo. Het is geen keuze tussen Mubarak en MB, zijn nog genoeg andere alternatieven natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En wat geeft jou het idee dat de MB aan de macht zou komen?
Waarom zou het leger een keuze maken? Ze worden niet gedwongen en dat ligt aan de demonstranten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:32 schreef Flashbox het volgende:
Zolang het leger geen keus maakt blijven ze op het plein. En zolang er elke dag politie gepakt wordt onder de pro's en ze bewijzen het steeds moet je eens opletten hoe snel er op een gegeven moment wordt ingegrepen door het buitenland
Inderdaad vervelend. Misschien dat het nog veranderd nu ze zelf ook de druk opvoeren en andere bondgenoten afhaken. Maar aan de andere kant denkt de VS natuurlijk ook aan Afghanisten, Irak, en Israël. Maar ja, blijft lastig in te schatten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:34 schreef Staal het volgende:
[..]
Afgelopen nacht gelezen en daar heb ik toch veel moeite mee.
http://news.yahoo.com/s/a(...)ticsunrestusmilitary
Persoonlijk vind ik dat mensen zich veel te veel concentreren over welke partijen wel en niet aan de macht zouden mogen komen en waarom.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee dat is ook niet zo. Het is geen keuze tussen Mubarak en MB, zijn nog genoeg andere alternatieven natuurlijk.
Ben alleen bang dat de Christenen misschien iets te vroeg juichen.
Soldaten worden op een gegeven moment moe, legerleiding word het zat, zien dat het een hopeloos langdurige zaak wordt en stappen over.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:35 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Waarom zou het leger een keuze maken? Ze worden niet gedwongen en dat ligt aan de demonstranten.
Hele dag klappen en zingen. Als ik zo'n legerleider was zou ik ook geen reden zien om in te grijpen en dus een keuze te maken.
In één der vorige delen, gewoon even doorbladerenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:38 schreef Hukkie het volgende:
Weet iemand toevallig die foto's van al die politie ID's te vinden?
Ben ik in principe helemaal met je eens, maar het nadeel is dat 'zonder invloed' niet gaat werken, zelfs als het westen zich afzijdig houdt. Daarvoor is Egypte te belangrijk. Je ziet nu al dat de Iraanse tv het probeert uit te leggen als een soort herhaling van de Iraanse revolutie, de Arabische wereld en Israël zullen zich ermee willen bemoeien en zelfs China zal de situatie nieuwsgierig volgen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat mensen zich veel te veel concentreren over welke partijen wel en niet aan de macht zouden mogen komen en waarom.
Laten we eerst eens afwachten of moebie überhaupt gaat binnen afzienbare tijd.
Daarna, misschien een raar idee hoor, de Egyptenaren zelf een laten beslissen over hun toekomst. Zonder invloed van het westen.
Ik denk dat het vanavond of vannacht wel komt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:39 schreef exile79 het volgende:
Net thuis van werk en zo te zien is er geen kloten gebeurd vandaag. Daar sta je dan met je ultimatum.
effectief is er idd weinig gebeurt, maar er zijn toch een hoop dingen langsgekomen. Waaronder een blije meute mensen die daarna boos werden (gerucht moebie afgetreden bleek niet waar)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:39 schreef exile79 het volgende:
Net thuis van werk en zo te zien is er geen kloten gebeurd vandaag. Daar sta je dan met je ultimatum.
Veel te korte termijn, man. Het is essentieel wat ervoor in de plaats komt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat mensen zich veel te veel concentreren over welke partijen wel en niet aan de macht zouden mogen komen en waarom.
Laten we eerst eens afwachten of moebie überhaupt gaat binnen afzienbare tijd.
Daarna, misschien een raar idee hoor, de Egyptenaren zelf een laten beslissen over hun toekomst. Zonder invloed van het westen.
Als je het ultimatum van El Baradei bedoelde, dat loopt om middernacht af.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:39 schreef exile79 het volgende:
Jep, vandaar dat ik het vroegquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:40 schreef exile79 het volgende:
[..]
In één der vorige delen, gewoon even doorbladeren
Denk dat de pro's morgen afwachten totdat er weer stukken minder anti's zijn, und denn geht's loosssquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik denk dat het vanavond of vannacht wel komt.
Ja die ja, ik dacht dat vanmorgen al afliepquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als je het ultimatum van El Baradei bedoelde, dat loopt om middernacht af.
evanchill Evan Hillquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:41 schreef -jos- het volgende:
evanchill Evan Hill
Looking out on the former museum-side battleground from a building where molotovs were thrown and speaking with new anti gov occupants
quote:BreakingNews Breaking News
Montenegro media reports Hosni Mubarak may find exile in their country - Al Jazeera http://bit.ly/eIDZSJ
Een groepje "wijze" idioten denken voor de demonstranten te spreken. -jos- heeft hun "eisen" al een paar keer gepost.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:41 schreef raistlin6 het volgende:
Zo te zien heb ik weinig gemist. Een door Mubarak/Suliman samengesteld zooitje mensen die zijn mening herhalen. Dat is idd alles van het laatste uur?
Misschien gingen ze er vanuit dat het al wel duidelijk wasquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:42 schreef RvLaak het volgende:
Ze zijn alleen ff vergeten te eisen dat Moebie weg moet. In plaats daarvan; hij mag blijven, maar dan zonder macht
Thaksin uit Thailand zit daar ook al. Lijkt wel of Montenegro het Europese boevennest wil wordenquote:
Alle officiële berichten van de verschillende betrokken partijen die ik gelezen heb, zeiden dat ze alle verdragen die Egypte heeft getekend zullen respecteren. Houdt dus ook in: Suez kanaal blijft open, vrede met Israël & erkenning van Israël.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ben ik in principe helemaal met je eens, maar het nadeel is dat 'zonder invloed' niet gaat werken, zelfs als het westen zich afzijdig houdt. Daarvoor is Egypte te belangrijk. Je ziet nu al dat de Iraanse tv het probeert uit te leggen als een soort herhaling van de Iraanse revolutie, de Arabische wereld en Israël zullen zich ermee willen bemoeien en zelfs China zal de situatie nieuwsgierig volgen.
Woodstock Egypt is bereikt.quote:
En velen hebben dekens mee, kan kan een lange vrijdag wordenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:42 schreef marcodej het volgende:
Op zich wel een goed signaal dat de mensen zijn terug gekomen, ondanks het geweld.
Klopt, maar ik denk niet dat men de potentiële toekomstige leiders nu al op hun woord vertrouwt. Laat staan als er een leider opstaat die nu nog niet deelneemt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Alle officiële berichten van de verschillende betrokken partijen die ik gelezen heb, zeiden dat ze alle verdragen die Egypte heeft getekend zullen respecteren. Houdt dus ook in: Suez kanaal blijft open, vrede met Israël & erkenning van Israël.
Oh, ik ben het met je eens, ik denk alleen dat het niet zo zal gaan gebeuren. Niet dat ik bang ben voor die MB-doemscenario's, maar nul invloed zal het ook niet worden.quote:Maw: "wij" hebben daar helemaal niets meer te bepalen.
Al de hele week.quote:
Nul invloed is onmogelijk, gezien het feit dat we handelen met Egypte. Ik pleit meer voor een normale relatie tussen Egypte & andere landen. Maw: dat wij dus niet gaan bepalen wat zij wel en niet mogen doen of op wie ze wel en niet mogen stemmen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk niet dat men de potentiële toekomstige leiders nu al op hun woord vertrouwt. Laat staan als er een leider opstaat die nu nog niet deelneemt.
[..]
Oh, ik ben het met je eens, ik denk alleen dat het niet zo zal gaan gebeuren. Niet dat ik bang ben voor die MB-doemscenario's, maar nul invloed zal het ook niet worden.
hoi dumpert kijker, dit is de 6e keer dat dit plaatje voorbijkomt.quote:
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik hoop alleen dat 'onze leiders' er ook zo over denken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nul invloed is onmogelijk, gezien het feit dat we handelen met Egypte. Ik pleit meer voor een normale relatie tussen Egypte & andere landen. Maw: dat wij dus niet gaan bepalen wat zij wel en niet mogen doen of op wie ze wel en niet mogen stemmen.
Ze vieren dan ook niet. Maar niet iedereen heeft de hele dag kunnen kijken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:47 schreef Muridae het volgende:
[..]
Volgens mij valt er nog niks te vieren...
Improviseren, verzamelen, hulp. Ze hebben al een veldhospitaaltje, een groot tv-scherm, een provisorische gevangenis etc. etc. Het is een minimaatschappijtje.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:51 schreef Ryan3 het volgende:
Wat ik bedoel; het kost veel geld zo'n geluidsinstallatie, iemand helpt ze daarmee?
Ik denk dat de internationale powerhouses moeten wennen aan het idee dat ze veel zaken niet meer onder controle hebben.quote:
Hoi, ik doe niet aan dumpert, bedankt voor de info.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:52 schreef -jos- het volgende:
[..]
hoi dumpert kijker, dit is de 6e keer dat dit plaatje voorbijkomt.
Wellicht, maar ze zullen dit zeker niet zonder slag of stoot opgeven.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat de internationale powerhouses moeten wennen aan het idee dat ze veel zaken niet meer onder controle hebben.
we hebben nog een paar uurquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:41 schreef Corkscrew het volgende:
Ik heb niet het idee dat er vandaag nog wat gaat gebeuren. Als de demonstranten het momentum maar niet verliezen...
Tuurlijk niet, zeker niet landen als de VS & Israël. Die zijn veel te veel gewend om een vinger in de pap te hebben.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik hoop alleen dat 'onze leiders' er ook zo over denken.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nul invloed is onmogelijk, gezien het feit dat we handelen met Egypte. Ik pleit meer voor een normale relatie tussen Egypte & andere landen. Maw: dat wij dus niet gaan bepalen wat zij wel en niet mogen doen of op wie ze wel en niet mogen stemmen.
Het ergste: al die mensen die voor niks zijn gestorvenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:52 schreef horned_reaper het volgende:
FUCKING MUBARAK!!!! ROT TOCH EENS OP!!!!!!![]()
Wat moet er nu gebeuren dan? ...... straks loopt het plein leeg en is iedereen weg. En dan gaat alles weer terug naar normaal en is de revolutie mislukt?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al de hele week.![]()
Ze hebben TV, een perscentrum en een veld hospitaal, wel opletten, ouwe!
Morgen komen ze weer terug...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:52 schreef horned_reaper het volgende:
FUCKING MUBARAK!!!! ROT TOCH EENS OP!!!!!!![]()
Wat moet er nu gebeuren dan? ...... straks loopt het plein leeg en is iedereen weg. En dan gaat alles weer terug naar normaal en is de revolutie mislukt?
Dan moet Amerika troepen sturen, demonstranten doodschieten en de pers opsluiten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wellicht, maar ze zullen dit zeker niet zonder slag of stoot opgeven.
Hij moet toch wel een keer door hebben dat het land niet meer terug gaat naar "normale" staat zolang hij daar nog zit?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Morgen komen ze weer terug...
Geen idee hoe lang ze dit volhouden maar zou Mubarak hier koud of warm van worden?
quote:RamyYaacoub Ramy Yaacoub
#OnPhoneW/ @waelabbas: "Yes, yes, I was arrested. I am with the military police now . . ." #Jan25 #Egypt
2 minutes ago
quote:Tahrir Square "Farewell Friday" demo not as peaceful as it appeared. Pro- & anti-gov't youth clashing for hours in streets east of square
Aldus Ivan Cooper.quote:Anti-Mubarak youth seized streets leading to Cairo's Talaat Harb Square & beyond. Set up barricades and checkpoints.Saw 5 wounded.1 prisoner
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:53 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Het ergste: al die mensen die voor niks zijn gestorven
Tja. Zou ik ook denken maar hij mocht 30 jaar zijn gang gaan...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:54 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hij moet toch wel een keer door hebben dat het land niet meer terug gaat naar "normale" staat zolang hij daar nog zit?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:54 schreef Muridae het volgende:
Als Mubarak nu niet opstapt, dan vlieg ik persoonlijk naar Caïro en trek ik hem aan z'n oor het paleis uit. Ik wil weer van mijn vrije tijd genieten!
Allemaal fijn, maar de pers krijgt er zometeen wel genoeg van.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:54 schreef Ugjerke het volgende:
"We're not leaving and we won't stop."
Serieus.... Mubarak MOET!!!! echt verdwijnen uit dat land. Hij MOET aftreden!!!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:54 schreef Muridae het volgende:
Als Mubarak nu niet opstapt, dan vlieg ik persoonlijk naar Caïro en trek ik hem aan z'n oor het paleis uit. Ik wil weer van mijn vrije tijd genieten!
Mubarak zegt hetzelfde.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:54 schreef Ugjerke het volgende:
"We're not leaving and we won't stop."
Wie belt Rudy even?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:56 schreef wdn het volgende:
Waar is Chuck Norris als je hem nodig hebt?
Dat is idd een probleem als dat zou gebeuren. Daarnaast gaan ze op een gegeven moment echt honger krijgen en dan ben ik bang dat het vreedzame wegvalt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:55 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Allemaal fijn, maar de pers krijgt er zometeen wel genoeg van.
Is niet zijn keuze.quote:
Ik denk dat je JUIST in zo'n geval erg graag door wilt gaan. Dan is het echt alles of niets.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:55 schreef -jos- het volgende:
evanchill Evan Hill
I'm told a woman below leading chants behind the barricade lost her brother when he was shot on fri during fightingsecurity forces
Wat een heldin, gewoon doorgaan
Dan wordt het VREETZAAM.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:56 schreef raistlin6 het volgende:
Daarnaast gaan ze op een gegeven moment echt honger krijgen en dan ben ik bang dat het vreedzame wegvalt.
Er wordt/werd toch continu voedsel en andere bevoorrading gebracht?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:56 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Dat is idd een probleem als dat zou gebeuren. Daarnaast gaan ze op een gegeven moment echt honger krijgen en dan ben ik bang dat het vreedzame wegvalt.
Ik hou het op AJE en CNN, kan niet zo goed tegen de onzin die ze op Nederlandse zenders verkondigen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:57 schreef RvLaak het volgende:
BTW: RTLZ stream is er inmiddels mee opgehouden, NOS schakelt zo naar het journaal
Ja, leuk, maar het moet NIET Washington zijn die dat gaat bepalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:58 schreef shomila het volgende:
jan25live Jan 25 Live
Dostor: France24: Washington looks into the resignation of Mubarak right away, despite his warnings of possible chaos. #jan25 #egypt
19 seconds ago
Nu nog wel ja, maar over een week nog steeds voldoende voorraden?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er wordt/werd toch continu voedsel en andere bevoorrading gebracht?
Zonder geluid is het best te doenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:58 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik hou het op AJE en CNN, kan niet zo goed tegen de onzin die ze op Nederlandse zenders verkondigen.
Net zoveel als tijdens het normale leven lijkt me?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:58 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Nu nog wel ja, maar over een week nog steeds voldoende voorraden?
Aangezien die voorraden gebracht worden door mensen buiten het plein hebben ze net zo veel voorraden als de rest van de stad. En ik denk niet dat Mubarak de hele stad gaat platleggen. Niet omdat het zo'n lieve jongen is maar omdat dat in zijn nadeel zal werkenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:58 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Nu nog wel ja, maar over een week nog steeds voldoende voorraden?
Fucking ziek! Echt, ik snap niet dat die mensen zich zo laten opnaaien door Mubarak om hun eigen volk te vermoorden.quote:
Vergeet niet dat het normale leven nu stilligt, er niet massaal brood wordt geproduceerd, of wat ze daar ook eten. En mensen nu ook geen inkomen hebben.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:59 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Net zoveel als tijdens het normale leven lijkt me?
Damn. Gewetenloos gewoon.quote:
nieuwsuur gisteren was voor de verandering een x goed bezig ...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:58 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik hou het op AJE en CNN, kan niet zo goed tegen de onzin die ze op Nederlandse zenders verkondigen.
Je zal het vast weten maar toch even waarschuwen voor wat voor abonnement je hebt. Je zal de eerste niet zijn die achteraf een lollig rekeningetje krijgt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:57 schreef Bartholomaeus het volgende:
Blijkbaar kan ik ook AJE op m'n telefoon. Handig!
Weer eentje voor de collectiequote:
Links zijn pro-Mubu's in Mohandessin, een wijk in Giza. Ten westen van Cairo.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:59 schreef RvLaak het volgende:
Ligt het nou aan mij, of doet de staatstv @ CNN enkel antiM's uitzenden?
Maakt de pers nou uit. Alles wat het westen zegt is "ja ja, maar eigenlijk is mubarak een goede man dus laat hem maar in september aftreden of zo."quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:55 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Allemaal fijn, maar de pers krijgt er zometeen wel genoeg van.
Klopt maar je weet niet wat Mubarak doet als de wereld niet meer erbovenop zit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:02 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Maakt de pers nou uit. Alles wat het westen zegt is "ja ja, maar eigenlijk is mubarak een goede man dus laat hem maar in september aftreden of zo."
De voedselproductie draait toch nog? En ik denk dat inkomen nu even niet uit maakt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:00 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het normale leven nu stilligt, er niet massaal brood wordt geproduceerd, of wat ze daar ook eten. En mensen nu ook geen inkomen hebben.
Als hij wat doet zit de wereld er meteen weer bovenop.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:02 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Klopt maar je weet niet wat Mubarak doet als de wereld niet meer erbovenop zit.
Hmm ja ik weet het niet, misschien is dat ook wel zo. Komt trouwens nog wel bij dat de pro's gisteren begonnen met voorraden die bezorgd werden onderscheppen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:02 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
De voedselproductie draait toch nog? En ik denk dat inkomen nu even niet uit maakt.
ze rijden er zelfs gewoon een paar x overheenquote:
Ik heb de derde stream van boven op staanquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:01 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Links zijn pro-Mubu's in Mohandessin, een wijk in Giza. Ten westen van Cairo.
Och een land met heel veel werklozen, die hadden toch al geen inkomen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:02 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
De voedselproductie draait toch nog? En ik denk dat inkomen nu even niet uit maakt.
Dat kan wel gevaarlijk zijn ja.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Hmm ja ik weet het niet, misschien is dat ook wel zo. Komt trouwens nog wel bij dat de pro's gisteren begonnen met voorraden die bezorgd werden onderscheppen.
Die streams zijn wel beiden van Tahrir inderdaad.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb de derde stream van boven op staan
Dus zullen ze ook niet naar hen luisteren.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:04 schreef -jos- het volgende:
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Arabiya: Committee of Wise-Leaders will meet Omar Suleiman tomorrow. Will request to include independent ministers in cabinet
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Arabiya: Committee of Wise-Leaders will request that Omar Suleiman steers the country in the transitional phase.
ja hoor, bewijs dat die mensen niet de protestors representeren.
Ik weet niet of dat nu nog doorgaat, maar gegeven de enorme hoeveelheid mensen die vandaag op het plein kon komen denk ik niet dat ze vandaag veel tegen gehouden hebben.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:03 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Hmm ja ik weet het niet, misschien is dat ook wel zo. Komt trouwens nog wel bij dat de pro's gisteren begonnen met voorraden die bezorgd werden onderscheppen.
& staats media toch?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:05 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Die streams zijn wel beiden van Tahrir inderdaad.
10% inderdaad. Dus 8 miljoen potentiële demonstranten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:04 schreef Beach het volgende:
[..]
Och een land met heel veel werklozen, die hadden toch al geen inkomen.
10% beroepsbevolking != 10% bevolkingquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
10% inderdaad. Dus 8 miljoen potentiële demonstranten.
Lijkt me grappig als ze een compromis hebben bereikt, naar Tahrir gaan & dan moeten rennen voor hun levenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:06 schreef De_Hertog het volgende:
Volgens mij zijn die Wise Men politiek aan het bedrijven en compromissen aan het sluiten. Dat is niet hoe een revolutie werkt
In dit geval wel want de demonstranten hebben geen leider, helaas.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:06 schreef De_Hertog het volgende:
Volgens mij zijn die Wise Men politiek aan het bedrijven en compromissen aan het sluiten. Dat is niet hoe een revolutie werkt
Not sure. Die cameras worden in ieder geval wel met rust gelaten...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
& staats media toch?
Kun je ook verstaan wat ze daar zeggen?
Het zou me niets verbazen als die 'Wise men' toevallig een politie ID hebben.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:06 schreef De_Hertog het volgende:
Dat.. Aan de andere kant zal er ook niet veel steun wegvallen voor de demo's doordat mensen dan in ieder geval iets hebben bereikt en ook verder willen met hun leven? Ik weet het niet hoor, maar stel dat ik denk dat, wat vinden jullie?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Lijkt me grappig als ze een compromis hebben bereikt, naar Tahrir gaan & dan moeten rennen voor hun leven
Weet iemand of Al Masriya staatstv is?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:08 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Not sure. Die cameras worden in ieder geval wel met rust gelaten...
Die Wise men zijn to El Baradei enzo?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:08 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als die 'Wise men' toevallig een politie ID hebben.
Ik spreek Hebreeuws, en versta deels wat er gezegd wordt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
& staats media toch?
Kun je ook verstaan wat ze daar zeggen?
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:08 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als die 'Wise men' toevallig een politie ID hebben.
Het is een goed punt, maar zoals vaker gezegd: Moebie moet weg, dan kunnen ze praten. Dus geen moebie = rustquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:08 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Dat.. Aan de andere kant zal er ook niet veel steun wegvallen voor de demo's doordat mensen dan in ieder geval iets hebben bereikt en ook verder willen met hun leven? Ik weet het niet hoor, maar stel dat ik denk dat, wat vinden jullie?
samenvatting?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:09 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ik spreek Hebreeuws, en versta deels wat er gezegd wordt.
volgens mij juist omar suliman (ofiets ) dus bijna hetzelfde als mubarakquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Die Wise men zijn to El Baradei enzo?
Geen idee hoe de Egyptische statistieken worden vergaard. Tellen studenten bijvoorbeeld mee? Bij zulk soort landen is het altijd lastig in te schatten natuurlijk. En je hebt sowieso al veel vrouwen die niet werken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
10% beroepsbevolking != 10% bevolking
Kinderen & bejaarden werken doorgaans niet
Ik heb eigenlijk geen idee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Die Wise men zijn to El Baradei enzo?
Katten die zonder verdoving met een botte lepel van hun ingewanden worden ontdaan maken chillere muziek dan Volendam.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:10 schreef raistlin6 het volgende:
Blijft chillere muziek dan dat ze in Volendam maken.
Nee, dat is de vice-president. Dan zou hij met zichzelf onderhandelen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:10 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
volgens mij juist omar suliman (ofiets ) dus bijna hetzelfde als mubarak
Succes verzekerd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, dat is de vice-president. Dan zou hij met zichzelf onderhandelen.
Ik zie het echt als theater. Mubarak: Suliman jij bent mijn nieuwe puppet. Suliman: Oh oke, dan bel ik ff wat vrienden die zeggen op tv dat ze met mij moeten gaan praten en doen we net alsof het een compromis is oke? Mubi: Ja, wat jij wilt joh, vermaak je.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
In Nederland hebben we zowaar nog meer recht tot grote demonstraties om Volendam uit ons land te knikkeren dan die Egyptenaren nu hebben.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Katten die zonder verdoving met een botte lepel van hun ingewanden worden ontdaan maken chillere muziek dan Volendam.
die wiseman zeggen juist dat die omar het ff moet overnemen , en dus mubarak ff blijft "non actief "tot september .(heel kort en krom samengevat )quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:11 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:12 schreef deleriouz het volgende:
Het valt trouwens op dat er steeds meer anti-Mubarak mensen op de staats TV hun zegje mogen doen zonder afgekapt te worden.
Sorry, maar dat is een erg naieve gedachtegang. Als het allemaal zo simpel was waren er geen doden gevallen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:13 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik zie het echt als theater. Mubarak: Suliman jij bent mijn nieuwe puppet. Suliman: Oh oke, dan bel ik ff wat vrienden die zeggen op tv dat ze met mij moeten gaan praten en doen we net alsof het een compromis is oke? Mubi: Ja, wat jij wilt joh, vermaak je.
Dat is niet eens het punt. Het punt is, waarom doen we dat niet???? Wat geeft Volendam het recht om nog te bestaan????quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
In Nederland hebben we zowaar nog meer recht tot grote demonstraties om Volendam uit ons land te knikkeren dan die Egyptenaren nu hebben.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 @ 18:00 schreef RickT het volgende:
Zometeen bij EenVandaag gaan ze het hebben over het Moslimbroederschap.
(Voor Henk en Ingrid: Dat is bij de NOS. 3x op - drukken als je op de Ik Hou Van Holland zender bent)
Waarom niet? Op de eerste dag van de demonstraties had het niet gewerkt. Nu kan het ben ik bang wel werken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:15 schreef -jos- het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is een erg naieve gedachtegang. Als het allemaal zo simpel was waren er geen doden gevallen.
Wat is dat nou weer voor onzin redenering. Ook al geloof ik niet dat het zo gaat, zou het zomaar kunnen. Hij wou het natuurlijk wel eerst met gezichtsbehoud proberen. Misschien moet je iets verder redenerenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:15 schreef -jos- het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is een erg naieve gedachtegang. Als het allemaal zo simpel was waren er geen doden gevallen.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dat is niet eens het punt. Het punt is, waarom doen we dat niet???? Wat geeft Volendam het recht om nog te bestaan????
Leuke post op de FP btw:
[..(Voor Henk en Ingrid: Dat is bij de NOS. 3x op - drukken als je op de Ik Hou Van Holland zender bent)]
Ik had een paar dagen geleden dezelfde hoop. Staatstelevisie leek even mee te gaan maar de volgende dag bij het uitbreken van proemies, meteen niet meer. Vandaar hebben ze ook weer afschuwelijk gestuurd. Net doen alsof het rustig is, stille straten, klein hoekje van het plein. Niets meer aan de hand mensen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:12 schreef deleriouz het volgende:
Het valt trouwens op dat er steeds meer anti-Mubarak mensen op de staats TV hun zegje mogen doen zonder afgekapt te worden.
Pretty please, capje?quote:
Het zou natuurlijk ook mogelijk zijn dat er een strijd woedt binnen de staatstelevisie, lijkt mij best plausibel gezien het vertrek van belangrijke mensen binnen die zenders in de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:17 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik had een paar dagen geleden dezelfde hoop. Staatstelevisie leek even mee te gaan maar de volgende dag bij het uitbreken van proemies, meteen niet meer. Vandaar hebben ze ook weer afschuwelijk gestuurd. Net doen alsof het rustig is, stille straten, klein hoekje van het plein. Niets meer aan de hand mensen.
Mensen lopen een beetje heen en weer. C'est tout.quote:
Je kan best gelijk hebben. Ik kreeg er het idee bij van een innerlijke strijd en dat die werknemers bij de overwinning pas kleur durven bekennen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:20 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook mogelijk zijn dat er een strijd woedt binnen de staatstelevisie, lijkt mij best plausibel gezien het vertrek van belangrijke mensen binnen die zenders in de afgelopen dagen.
Wellicht is het anti-Mubarak kamp aan de winnende hand in die strijd
Er zijn al verschillende scheuren geconstateerd in het regime de afgelopen dagen, ook bij de staats-TV.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:20 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook mogelijk zijn dat er een strijd woedt binnen de staatstelevisie, lijkt mij best plausibel gezien het vertrek van belangrijke mensen binnen die zenders in de afgelopen dagen.
Die strijd is er... er stappen mensen op dus die zullen eerst een dialoog zijn aangegaan en hebben toen ingezien dat ze niks bereiken. Opstappen is dan de laatste optie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:20 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ja. Heb je het niet gemerkt? Ze deden allemaal een Sheldon Flash.quote:
Nee. En ik vind het slim: te ver, te goed beveiligd, te grote kans op uiteendrijving.quote:
Nee. Lag vanmorgen om 9:00 uur al niet niet in de planning. Ze willen symbolisch het Tahrirplein bemacht houden en in beeld. Geen geweld.quote:
lolquote:
Tsja, bizar verhaal. Ze lijken de PVV wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:25 schreef horned_reaper het volgende:
Ah... op de NOS zijn de de MB aan het aanprijzen ^^
Het is natuurlijk nog niet helemaal duidelijk of het slechts om die paar induviduele gevallen gaat, of dat er echt een tweestrijd gaande is... Wij kunnen voorlopig alleen maar gissen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:24 schreef wdn het volgende:
[..]
Die strijd is er... er stappen mensen op dus die zullen eerst een dialoog zijn aangegaan en hebben toen ingezien dat ze niks bereiken. Opstappen is dan de laatste optie.
Goedgelovige adminquote:
Zeggen ze dan? Heb het hier niet op staan & momenteel ook geen interesse inquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:26 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Tsja, bizar verhaal. Ze lijken de PVV wel.
quote:5.05pm: Jack Shenker has been speaking to people within the youth movement in Egypt, mainly based online, who have told him they have four very specific demands. They do not represent everyone but they do constitute an important part of the opposition:
• the removal of Hosni Mubarak and the "whole apparatus of the Mubarak regime";
• a committee which will appoint a transitional government, the committee to be made up of 6 named senior judges, six representatives from their youth movement and two members of the military
• a council to draw up a new constitution, which would then be put to the people in a referendum
• elections at national and local level in accordance with the constitution.
Net wqas Rutte even aan het woord, vooral over hoe erg we het niet moeten willen dat het MB aan de macht komt enzo. Radicalisme enzo.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zeggen ze dan? Heb het hier niet op staan & momenteel ook geen interesse in
Dat we hier in het Westen van de gedachten af moeten dat de Moslim Broederschap extremistisch is. En dat het eigenlijk de enige echte goede partij in Egypte is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zeggen ze dan? Heb het hier niet op staan & momenteel ook geen interesse in
Wat is dit voor onzinquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:28 schreef shomila het volgende:
Jan25voices Jan25 Voices
AJA: Protesters are calling for millions to march on Sunday, Tuesday and Friday. #Tahrir #Jan25 #Egypt
1 minute ago
ze hebben in elk geval hun naam tegen maar die mensen van MB die op tv komen lijken me erg redelijk en gematigd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:28 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat we hier in het Westen van de gedachten af moeten dat de Moslim Broederschap extremistisch is. En dat het eigenlijk de enige echte goede partij in Egypte is.
Bono for president!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:25 schreef raistlin6 het volgende:
Er is een Egyptische acteur die daar nogal populair schijnt te zijn en constant bij al die demo's meedoet. Lijkt me handig om zo iemand naar voren te schuiven als gezicht van de revolutie, die kan dan ook namens de demonstranten spreken.
Zegt de man van de partij die marktwerking tot in alles door te voerenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:27 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Net wqas Rutte even aan het woord, vooral over hoe erg we het niet moeten willen dat het MB aan de macht komt enzo. Radicalisme enzo.
& da's ook niet echt objectiefquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:28 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat we hier in het Westen van de gedachten af moeten dat de Moslim Broederschap extremistisch is. En dat het eigenlijk de enige echte goede partij in Egypte is.
Die melding heb ik ook gezien. Meerdere bekende Egyptische acteurs. Wij pikken dat misschien niet allemaal op, denk daar wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:25 schreef raistlin6 het volgende:
Er is een Egyptische acteur die daar nogal populair schijnt te zijn en constant bij al die demo's meedoet. Lijkt me handig om zo iemand naar voren te schuiven als gezicht van de revolutie, die kan dan ook namens de demonstranten spreken.
Misschien is Obama ook stiekum van de Herenliefde?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:27 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Net wqas Rutte even aan het woord, vooral over hoe erg we het niet moeten willen dat het MB aan de macht komt enzo. Radicalisme enzo.
quote:Nog twee toeristen in Egypte
CAIRO - Alle Nederlandse toeristen op twee na zijn weg uit Egypte. De twee hebben een verklaring ondertekend, waarin staat dat zij niet terug kunnen vallen op het Calamiteitenfonds omdat zij ervoor kiezen in het onrustige land te blijven. Dat heeft een woordvoerder van Buitenlandse Zaken vrijdag gezegd.
Indrukwekkend.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:31 schreef shomila het volgende:
[ link | afbeelding ]
ShawkattRaghib Shawkatt Raghib
~ Egyptian Revolution ~ Photos of the Day. #Egypt #Tahrir #Jan25 http://yfrog.com/h7n9ijlj http://yfrog.com/h4u90lj
1 minute ago
Niet echt nee, zit ook te wachten op iets, zodat ik fp-bericht up kan daten.quote:
Enkel dat de staatstv meer en meer op hand van de antiM's lijkt te zijn... Ik kan ze niet verstaanquote:
Zo, is wel heel druk op de boulevard van Alexandrië.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:31 schreef shomila het volgende:
[ link | afbeelding ]
ShawkattRaghib Shawkatt Raghib
~ Egyptian Revolution ~ Photos of the Day. #Egypt #Tahrir #Jan25 http://yfrog.com/h7n9ijlj http://yfrog.com/h4u90lj
1 minute ago
Komen zo wel weer terug. Moet zeggen dat ik obama-item ook wel even boeiend vind qua egypte.quote:
Mahallaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:27 schreef wdn het volgende:
Moehalla(spelling?) zag er ook rustig uit maar ook daar 1000den protestanten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |