abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92332636
[Update 6:02 p.m. in Cairo, 11:02 a.m. ET] Eyewitnesses tell CNN correspondent Ivan Watson that pro and anti-Mubarak protesters are fighting running battles close to Talaat Harb Square, one-third of a mile (0.5 kilometer) from Tahrir Square. CNN has not independently confirmed the report.
pi_92332640
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:30 schreef Muridae het volgende:
Wie zijn eigenlijk de leiders van deze opstand ?
Die El Baradei lijkt namelijk gelijk een holletje te zijn ingekropen. :')
We horen ook heel erg weinig van de 6th of April beweging.
Er zijn geen leiders. Elk persoon die opstond om de boel te leiden, werd weggewuifd. Zo ook El-Baradei.

AJE noemt D-Day een failure
pi_92332649
Hoe zou het gaan met de Christenen in Egypte trouwens? Die staan er nu ook bij te protesteren, maar als het Moslim Broederschap aan de macht komt, hoe zou de situatie voor hen er dan uit gaan zien?

De moeder van mijn vriendin zei dat toen Saddam Hussein werd verstoten, de Iraakse christenen ook allemaal op straat stonden te juichen (waaronder zij zelf), maar achteraf bleek Saddam een stuk beter te zijn dan de moslims die nu aan de macht zijn. Als je kijkt naar hoe het er vandaag de dag uit ziet voor de Christenen daar.
pi_92332662
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:31 schreef Mike-Style het volgende:
Arabische Al Jazeera ligt er uit of ligt dat aan mij?
eej de mijne ook grlmbl
hoezo adhd ?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:33:37 #30
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_92332672
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:30 schreef Sapstengel het volgende:
Even tussendoor:

[ afbeelding ]

Vooral die broodhelm en de man met de steen op z'n hoofd zijn geniaal.
Haha.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:33:44 #31
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_92332677
Helmen die gebruikt werden tijdens het stenengooien op het Tahrirplein in Cairo (deze met de broodjes is de mooiste!).. :D

http://www.sadanduseless.com/2011/02/egyptian-helmets/

Zal wel al gepost zijn vermoed ik
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_92332680
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zou het gaan met de Christenen in Egypte trouwens? Die staan er nu ook bij te protesteren, maar als het Moslim Broederschap aan de macht komt, hoe zou de situatie voor hen er dan uit gaan zien?

De moeder van mijn vriendin zei dat toen Saddam Hussein werd verstoten, de Iraakse christenen ook allemaal op straat stonden te juichen (waaronder zij zelf), maar achteraf bleek Saddam een stuk beter te zijn dan de moslims die nu aan de macht zijn. Als je kijkt naar hoe het er vandaag de dag uit ziet voor de Christenen daar.
En wat geeft jou het idee dat de MB aan de macht zou komen?
pi_92332684
Mubarak lacht zich nu dood. :')
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:34:08 #34
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92332698
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:26 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nou ja, ze hebben niet aangekondigd dat ze het stopzetten, zoals Duitsland deed. Maar de vraag is of dat inderdaad wil zeggen dat ze nog actief doorgaan, en of ze dat blijven volhouden als Mubarak blijft zitten. Nadeel daarvan is alleen dat hij dan niet vanwege de demonstraties lijkt te vertrekken.
Afgelopen nacht gelezen en daar heb ik toch veel moeite mee.

http://news.yahoo.com/s/a(...)ticsunrestusmilitary
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:34:34 #35
132191 -jos-
Money=Power
pi_92332705
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef Tism het volgende:
Helmen die gebruikt werden tijdens het stenengooien op het Tahrirplein in Cairo (deze met de broodjes is de mooiste!).. :D

http://www.sadanduseless.com/2011/02/egyptian-helmets/

[ afbeelding ]

Zal wel al gepost zijn vermoed ik
Had ik nog niet gezien :)

Zie nu ook een goede fok poll over het nieuws van Egypte:
http://frontpage.fok.nl/p(...)ieuws-in-egypte.html
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_92332712
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:35:22 #37
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92332728
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef Sapstengel het volgende:

Dit is precies de angst van het Westen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_92332735
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:31 schreef Mike-Style het volgende:
Arabische Al Jazeera ligt er uit of ligt dat aan mij?
nee hier niet hoor en als je UPC hebt kanaal 407
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92332748
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En wat geeft jou het idee dat de MB aan de macht zou komen?
Nee dat is ook niet zo. Het is geen keuze tussen Mubarak en MB, zijn nog genoeg andere alternatieven natuurlijk.

Ben alleen bang dat de Christenen misschien iets te vroeg juichen.
pi_92332753
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:32 schreef Flashbox het volgende:
Zolang het leger geen keus maakt blijven ze op het plein. En zolang er elke dag politie gepakt wordt onder de pro's en ze bewijzen het steeds moet je eens opletten hoe snel er op een gegeven moment wordt ingegrepen door het buitenland
Waarom zou het leger een keuze maken? Ze worden niet gedwongen en dat ligt aan de demonstranten.

Hele dag klappen en zingen. Als ik zo'n legerleider was zou ik ook geen reden zien om in te grijpen en dus een keuze te maken.
pi_92332802
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:37:28 #42
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_92332803
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:34 schreef Staal het volgende:

[..]

Afgelopen nacht gelezen en daar heb ik toch veel moeite mee.

http://news.yahoo.com/s/a(...)ticsunrestusmilitary
Inderdaad vervelend. Misschien dat het nog veranderd nu ze zelf ook de druk opvoeren en andere bondgenoten afhaken. Maar aan de andere kant denkt de VS natuurlijk ook aan Afghanisten, Irak, en Israël. Maar ja, blijft lastig in te schatten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_92332824
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:35 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nee dat is ook niet zo. Het is geen keuze tussen Mubarak en MB, zijn nog genoeg andere alternatieven natuurlijk.

Ben alleen bang dat de Christenen misschien iets te vroeg juichen.
Persoonlijk vind ik dat mensen zich veel te veel concentreren over welke partijen wel en niet aan de macht zouden mogen komen en waarom.

Laten we eerst eens afwachten of moebie überhaupt gaat binnen afzienbare tijd.

Daarna, misschien een raar idee hoor, de Egyptenaren zelf een laten beslissen over hun toekomst. Zonder invloed van het westen.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:38:18 #44
132191 -jos-
Money=Power
pi_92332834
Ali_Bahnasawy Ali El-Bahnasawy
Detention Tips9: talk to all three levels of Army Personnel with respect! Persuade only officers. The other two levels has no authority.

Detention Tips8 : one thing to know about the army. There are officers: well-educated. Level one soldiers: uni grads. Draft: not educated.

Detention Tips7: normally you will be taken to the Ministry headquarter in Kolyet El-Banat Heliopolis. On ur way ther, ask for more calls.

Detention Tips6:Ask him if u can make a call now. If U know an army officer, ask him 4 help immediately. Or a friend & tell ur locations.

Detention Tips5: if he insists on arresting you. Politely ask him where are u going to. Remember the place you were arrested from too.

Detention Tips4: Tell him its important for U 2 go home. Ur mum is alone & really sick. He has full authority so talk him through !

Detention Tips 3: if he asks you if you are going to or coming from protests. DENY in cold blood. Not all army officers sympathize with it.

Detention Tips2: the trick is 2 convince him that you aren't a criminal. Tell him where you work and where you live. IN VERY POLITEL TONE.

Detention Tips: if you get arrested by the army, first ask for the highest ranking officer and go talk to him.
pi_92332839
Goede TT.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:38:55 #46
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92332855
Weet iemand toevallig die foto's van al die politie ID's te vinden?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_92332857
Een paar Egyptenaren moeten gewoon als Mircea Dinescu doen tijdens de Roemeense Revolutie.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:39:28 #48
132191 -jos-
Money=Power
pi_92332876
Nog een keer vanwege de belangrijkheid:

Samenvatting:

FromJoanne Joanne
WISE MEN LAST DEMAND Armed forces should assist in the peaceful transition of power in Egypt. #Ja25

Wise men:Arrest and detention of pro-democracy activists should cease, and those arrested immediately released #jan25

Wise men :Government authorities shuld be held responsible 4 bringing an end to attacks by thugs and hooligans #Jan25

Wise men: Government take responsibility protecting lives protesters in Tahrir Sq. and ensuring safe access +exit from the square #Jan25

Committee of Wise men established last Tuesday and made up of a number of public figures and respresentatives of political tendencies #Jan25
pi_92332877
Net thuis van werk en zo te zien is er geen kloten gebeurd vandaag. Daar sta je dan met je ultimatum.
pi_92332905
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:35 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Waarom zou het leger een keuze maken? Ze worden niet gedwongen en dat ligt aan de demonstranten.

Hele dag klappen en zingen. Als ik zo'n legerleider was zou ik ook geen reden zien om in te grijpen en dus een keuze te maken.
Soldaten worden op een gegeven moment moe, legerleiding word het zat, zien dat het een hopeloos langdurige zaak wordt en stappen over.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')