Er zijn geen leiders. Elk persoon die opstond om de boel te leiden, werd weggewuifd. Zo ook El-Baradei.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:30 schreef Muridae het volgende:
Wie zijn eigenlijk de leiders van deze opstand ?
Die El Baradei lijkt namelijk gelijk een holletje te zijn ingekropen.
We horen ook heel erg weinig van de 6th of April beweging.
eej de mijne ook grlmblquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:31 schreef Mike-Style het volgende:
Arabische Al Jazeera ligt er uit of ligt dat aan mij?
Haha.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:30 schreef Sapstengel het volgende:
Even tussendoor:
[ afbeelding ]
Vooral die broodhelm en de man met de steen op z'n hoofd zijn geniaal.
En wat geeft jou het idee dat de MB aan de macht zou komen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zou het gaan met de Christenen in Egypte trouwens? Die staan er nu ook bij te protesteren, maar als het Moslim Broederschap aan de macht komt, hoe zou de situatie voor hen er dan uit gaan zien?
De moeder van mijn vriendin zei dat toen Saddam Hussein werd verstoten, de Iraakse christenen ook allemaal op straat stonden te juichen (waaronder zij zelf), maar achteraf bleek Saddam een stuk beter te zijn dan de moslims die nu aan de macht zijn. Als je kijkt naar hoe het er vandaag de dag uit ziet voor de Christenen daar.
Afgelopen nacht gelezen en daar heb ik toch veel moeite mee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben niet aangekondigd dat ze het stopzetten, zoals Duitsland deed. Maar de vraag is of dat inderdaad wil zeggen dat ze nog actief doorgaan, en of ze dat blijven volhouden als Mubarak blijft zitten. Nadeel daarvan is alleen dat hij dan niet vanwege de demonstraties lijkt te vertrekken.
Had ik nog niet gezienquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef Tism het volgende:
Helmen die gebruikt werden tijdens het stenengooien op het Tahrirplein in Cairo (deze met de broodjes is de mooiste!)..![]()
http://www.sadanduseless.com/2011/02/egyptian-helmets/
[ afbeelding ]
Zal wel al gepost zijn vermoed ik
Dit is precies de angst van het Westen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef Sapstengel het volgende:
Hoe zou het gaan met de Christenen in Egypte trouwens? Die staan er nu ook bij te protesteren, maar als het Moslim Broederschap aan de macht komt, hoe zou de situatie voor hen er dan uit gaan zien?
De moeder van mijn vriendin zei dat toen Saddam Hussein werd verstoten, de Iraakse christenen ook allemaal op straat stonden te juichen (waaronder zij zelf), maar achteraf bleek Saddam een stuk beter te zijn dan de moslims die nu aan de macht zijn. Als je kijkt naar hoe het er vandaag de dag uit ziet voor de Christenen daar.
nee hier niet hoor en als je UPC hebt kanaal 407quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:31 schreef Mike-Style het volgende:
Arabische Al Jazeera ligt er uit of ligt dat aan mij?
Nee dat is ook niet zo. Het is geen keuze tussen Mubarak en MB, zijn nog genoeg andere alternatieven natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En wat geeft jou het idee dat de MB aan de macht zou komen?
Waarom zou het leger een keuze maken? Ze worden niet gedwongen en dat ligt aan de demonstranten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:32 schreef Flashbox het volgende:
Zolang het leger geen keus maakt blijven ze op het plein. En zolang er elke dag politie gepakt wordt onder de pro's en ze bewijzen het steeds moet je eens opletten hoe snel er op een gegeven moment wordt ingegrepen door het buitenland
Inderdaad vervelend. Misschien dat het nog veranderd nu ze zelf ook de druk opvoeren en andere bondgenoten afhaken. Maar aan de andere kant denkt de VS natuurlijk ook aan Afghanisten, Irak, en Israël. Maar ja, blijft lastig in te schatten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:34 schreef Staal het volgende:
[..]
Afgelopen nacht gelezen en daar heb ik toch veel moeite mee.
http://news.yahoo.com/s/a(...)ticsunrestusmilitary
Persoonlijk vind ik dat mensen zich veel te veel concentreren over welke partijen wel en niet aan de macht zouden mogen komen en waarom.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee dat is ook niet zo. Het is geen keuze tussen Mubarak en MB, zijn nog genoeg andere alternatieven natuurlijk.
Ben alleen bang dat de Christenen misschien iets te vroeg juichen.
Soldaten worden op een gegeven moment moe, legerleiding word het zat, zien dat het een hopeloos langdurige zaak wordt en stappen over.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:35 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Waarom zou het leger een keuze maken? Ze worden niet gedwongen en dat ligt aan de demonstranten.
Hele dag klappen en zingen. Als ik zo'n legerleider was zou ik ook geen reden zien om in te grijpen en dus een keuze te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |