hij staat trouwens in het verkeerde sub-forumquote:Op zondag 23 mei 2010 08:16 schreef beertenderrr het volgende:
Centraal topic voor amateurhardlopers!
Het scheelt dat ik ook nog nooit een 11km heb gelopenquote:Op zondag 23 mei 2010 10:00 schreef The_Hives het volgende:
nou Beertenderrrrrrrrrrrr je zal me voorlopig nog wel voor blijven. Over paar weken doe ik de 11km maar tot die tijd zie ik nog maar 2 mogelijkheden om te trainen, zal dus niet sneller gaan dan vorig weekend
huh wat dan?quote:Op zondag 23 mei 2010 10:15 schreef The_Hives het volgende:
[..]
hij staat trouwens in het verkeerde sub-forum
lijkt me een leuk idee!quote:Op zondag 23 mei 2010 10:17 schreef The_Hives het volgende:
volgend jaar met een Fok!-team meedoen?
http://www.nu.nl/sport/2253187/lopers-roparun-goed-van-start.html
Daarvoor moet je lange duurlopen met een hartslag rond de 140 doen, en daarvoor is de hartslagmeter ook erg handig. Bij zo'n hartslag zal je snelheid naar de 6+ min/km zakken. In het begin vond ik het ook vervelend om zo langzaam te gaan, maar op langere termijn helpt het welquote:Op zondag 23 mei 2010 14:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vandaag weer m'n 'vaste' rondje met m'n Garmin gelopen. Ging wel wat beter dan vorige keer, 7km rond de 12 per uur, maar mijn (nu in elk geval een stuk beter werkende) hartslagmeter gaf wel aan dat ik heel snel naar 170 - 180 ging. Als het klopt dan moet ik toch eerst eens wat meer aan m'n conditie doen.
Halloquote:Op zondag 23 mei 2010 14:42 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Daarvoor moet je lange duurlopen met een hartslag rond de 140 doen, en daarvoor is de hartslagmeter ook erg handig. Bij zo'n hartslag zal je snelheid naar de 6+ min/km zakken. In het begin vond ik het ook vervelend om zo langzaam te gaan, maar op langere termijn helpt het wel.
quote:Op maandag 24 mei 2010 08:15 schreef annoh het volgende:
Ik ben dr ook weer, vanavondochtend staat er weer een 14k op het programma!
quote:Wat is Roparun?
De Roparun is een estafetteloop van 530 kilometer van Parijs naar Rotterdam waarbij mensen, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker. Ook wel een avontuur voor het leven genoemd. Dat blijkt overigens ook uit het motto wat al jaren is: "Leven toevoegen aan de dagen, waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven".
Een Roparunteam bestaat uit maximaal acht lopers die dus ieder gemiddeld zo'n 65 kilometer lopen oftewel meer dan 1 ½ marathon. Daarnaast bestaat een team uit minimaal twee fietsers en nog een aantal mensen in de begeleiding. Denk hierbij aan chauffeurs, verzorgers, cateraars en wegkapiteins. Teams zijn zelf verantwoordelijk voor de invulling van deze taken en gemiddeld bestaat een team uit 25 personen.
Hoogstestage in Keniaquote:Op maandag 24 mei 2010 14:07 schreef beertenderrr het volgende:
ik zie mogelijkheden voor eerst een hoogtestage in Kenia alvorens we beginnen op kosten van Fok!Zijn we bruin EN ook nog getraind
harder trainen!quote:Op maandag 24 mei 2010 15:02 schreef djayzz het volgende:
[..]
Hoogstestage in KeniaIk heb de Mount Kenya opgelopen in februari, en dat was al pittig
oh ik ging op een heel gemakkelijk tempo met elke km een klein stukje wandelen. 1 uur 23quote:Op maandag 24 mei 2010 21:56 schreef Smart_ass het volgende:
Hoelang doe je daar over?
8-10km in een uur is helemaal niet slecht inderdaadquote:Op maandag 24 mei 2010 21:30 schreef Smart_ass het volgende:
Misschien moet ik mezelf hier maar eens melden ipv in beginnerstopic. Afgelopen zaterdag uurtje gelopen, weet alleen niet precies hoever. Mijn afstandsmeet ding schijnt niet helemaal te kloppen, maar ik denk dat het zo'n 8-10 km zal zijn geweest.
Oh, lekker.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh ik ging op een heel gemakkelijk tempo met elke km een klein stukje wandelen. 1 uur 23
Ik ben geen toppertje, maar de laatste tijd was ik de lol van het hardlopen helemaal kwijt omdat het steeds zo kut ging.
eigenlijk voel ik na een kwartier al of het een goede of slechte loopdag gaat worden. Toch stop ik nooit als ik voel 'dit wordt niks vandaag' en ik maak de voorgenomen afstand of duur eigenlijk ook nooit kleiner. Misschien is dat wel niet zo slim
Dat is wel netjesquote:Op maandag 24 mei 2010 22:32 schreef Smart_ass het volgende:
Dankje! Ik probeer 2/3 keer in de week te lopen. En meestal loop ik tussen 35 - 60 minuten. Maar ik heb laatst bij de lidl zo'n horloge + borstriem gekocht (daarmee kon je ook afstand meten) maar die blijkt niet helemaal te kloppen. Dus hoeveel km ik loop weet ik meestal niet.. moet er nog maar eens goed naar kijken, hoe ik 'm in moet stellen. Maar ik vind zelf de tijd belangrijker dan de afstand.
Okequote:Op maandag 24 mei 2010 22:49 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik heb net op maps een beetje nagemeten, maar ik was een beetje enthousiast in mijn schatting, het zal 8 km geweest zijn.
Ja meestal is het 2x per week, en ik zwem 1x in de week. Maar ik ben killerlegs aan het kweken, vandaar.
Veel plezierquote:Op maandag 24 mei 2010 22:55 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik ken het hoor. Maargoed, ik ga nog even een rondje lopen. Ja, ik loop altijd laat.![]()
wat wil je weten?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:58 schreef Herkauwer het volgende:
Aanstaande zaterdag ga ik naar Runnersworld (Leiden) om een paar hardloopschoenen aan te laten meten. Iemand ervaring met deze zaak? Was eigenlijk van plan om afgelopen zaterdag te gaan maar er kwam een toernooitje tussendoor.
Ik ben sinds dit seizoen gestopt met mijn sport en ben nu van plan hardlopen op te pakken. Ik moet me nog verdiepen in een schema maar het doel is wedstrijdfit te worden voor wat 10-20 km wedstrijden. En als dat bevalt misschien nog wel verder, en helemaal nog niet nagedacht over welke wedstrijd eerst maar eens kijken of het lopen an sich bevalt.
Nog goede tips?
Ik heb bijna 10 jaar geleden eens 10 km hard gelopen (zonder hardloop training) en niet eens zo'n slechte tijd aan het PR schema te zien. (44:54) Binnenkort maar eens kijken of ik dat nog steeds kan.
Dank je, ook al ziet het schema er een beetje erg knullig uitquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:35 schreef knnth het volgende:
Je benen zijn wel wat gewend maar dat zijn heel andere dingen dan minutenlang nonstop hardlopen. De inspanning is niet vergelijkbaar. Ik kan rustig een uur hardlopen maar ik zou na tien minuten basketball waarschijnlijk uitgeput zijn.
Ik zou heel rustig beginnen en dan kijken of je daarna versneld kan opbouwen. Omgekeerd (snel beginnen en gas terug als het toch te zwaar blijft) zorgt toch alleen maar voor vervelende blessures.
Een idee is om te beginnen met het schema van Couch to 5k en als het na een paar weken gewoon goed gaat de laatste training van de week te skippen en door te gaan met de volgende.week.
Jammer (ken ook niemand die je startnummer over kan nemen)quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:48 schreef knnth het volgende:
Royal Ten sla ik over dit jaar. Ik ben nog lang niet aan 5k toe, laat staan aan 10k.
Prima ervaring met Runnersworld Leiden. Vooral Peter (de 'baas', je ziet wel wie dat is als je in de winkel bent). Probeer hem te strikken. Op zaterdag ben ik wel eens geholpen door een zaterdaghulp maar die was niet erg toeschietelijk en betrokken.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:58 schreef Herkauwer het volgende:
Aanstaande zaterdag ga ik naar Runnersworld (Leiden) om een paar hardloopschoenen aan te laten meten. Iemand ervaring met deze zaak?
Je kan toch op de oude techniek die 10km lopen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:20 schreef knnth het volgende:
Ik heb er wel zelf voor gekozen: ben overgeschakeld op nieuwe looptechniek, dat kost gewoon veel tijd.
Met mijn oude techniek heb ik al zes weken niet getraind en daarbij lijken mijn oude schoenen overleden ... dat is maar goed ook anders had ik het waarschijnlijk nog gedaan ookquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:36 schreef bananablues het volgende:
[..]
Je kan toch op de oude techniek die 10km lopen?
Optie 1: loopt je op wegen die niet vlak zijn, bijvoorbeeld een dijk, of op een atletiekbaan waarbij je steeds dezelfde bocht neemt?quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:48 schreef Repeat het volgende:
Gekke is dat het altijd maar aan één kant is. Zou er iets mis zijn met mn techniek ofzo? Dat is heel erg op één kant beuk?
Dat is dan mooi klote. Heb het vaak met lopen, de ene keer gaat het goed en dan weer ineens helemaal niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:11 schreef JortK het volgende:
Gister 6km gelopen, in tijden niet zo kut gelopen
zit een verband tussenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:19 schreef e-runner het volgende:
Daarna nergens last van, maar de volgende dag toch weer last van m'n lies. Lijkt toch wel een blessure te zijn.. Vreemd is dat het pas na een dag op komt zetten. Niet heftig, maar je voelt iets!
Zit al te kijken om naar een fysio te gaan, ms sowieso wel goed voor mij, daar ik ook vaak last van m'n rug heb.
Als ik voor de spiegel sta hangt mn rechterschouder wel lager dan de linker. Als op met mn rechterbeen op een boekje van +/- 1cm dik ga staan is dit verschil er niet meer.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
Optie 1: loopt je op wegen die niet vlak zijn, bijvoorbeeld een dijk, of op een atletiekbaan waarbij je steeds dezelfde bocht neemt?
Optie 2: je bouw is niet helemaal recht. Heup scheef, beenlengte verschil? Je klachten lijken me de IT band (google) Stretchen helpt
Ik ga vandaag weer 4 of 5 doen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:11 schreef JortK het volgende:
Gister 6km gelopen, in tijden niet zo kut gelopen
Killerlegs taking it easyquote:Op woensdag 26 mei 2010 01:42 schreef Smart_ass het volgende:
Vanavond 1,5u gewandeld ipv hardgelopen. Voor de afwisseling.Morgen denk ik zwemmen, dus donderdag er weer tegenaan.
Edit: betere test is om te kijken of de bovenkant van je heup gelijk is links en rechts. Voelen waar bot eindigt met handen en dan in spiegel kijken of handen op gelijke hoogte zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:52 schreef Repeat het volgende:
Als ik voor de spiegel sta hangt mn rechterschouder wel lager dan de linker. Als op met mn rechterbeen op een boekje van +/- 1cm dik ga staan is dit verschil er niet meer.
Maar of ik een beenlengteverschil heb? Dat is niet zo makkelijk te onderzoeken voor de spiegel volgens mij
Haha, ja. Vriendin kwam langs en die loopt nooit hard, dus dan schiet dat niet zo op natuurlijk. Vanavond ga ik zwemmen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:10 schreef djayzz het volgende:
[..]
Killerlegs taking it easy![]()
Vanochtend 7km gedaan, voelde me de afgelopen dagen wat zwak (griepje ofzo.. )
Geen wereld tijd, maar ik heb in ieder geval weer gelopen
Je kan ook op de grond gaan liggen en je enkels tegen elkaar leggen. Dan kan iemand anders kijken of je enkels goed naast elkaar staan. Althans dat is een van de technieken die mijn manueel therapeute gebruikt. Hoe langer je benen zijn hoe groter die afwijking kan zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
Edit: betere test is om te kijken of de bovenkant van je heup gelijk is links en rechts. Voelen waar bot eindigt met handen en dan in spiegel kijken of handen op gelijke hoogte zijn.
ik zou even naar de fysio gaan als ik jou was. Huisarts kan het ook wel constateren maar fysio of sportarts kan beter uit de voeten met dit soort klachten & sport.
Dat zou best kunnen inderdaad. Naar de huisarts geweest en ws is het een verrekt of een kleine spierscheuring. Daar staat 4-6 weken voor.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
zit een verband tussen
http://www.rugkliniek.nl/klacht_onderinrug.html
Jawel. Misschien zelfs sneller. Maar het is wel een grotere aanslag op je lichaam.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:57 schreef Repeat het volgende:
Met een hogere hartslag zou je conditie niet verbeteren?
2805m, door een eindsprint in de laatste 200m. Het gaat eindelijk weer lekker, dus ik durf langzaam hardop te zeggen dat ik 1.15 wil lopen bij de Dam tot Dam.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vanavond in het Olympisch Stadion een Coopertest lopen.. Ik mik op 2600m.
zo lekker fanatiekquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:58 schreef BB-Pieter het volgende:
Hallo!
Ik ben ook vervent hardloper en kom hier zojuist deze topic tegen. Leuk om te lezen, ga zo eens even wat topics terug lezen.
Ik loop vooral wegwedstrijden, beetje met wisselend succes. Afgelopen weekend wat mij betreft het mooiste hardloopevenement ever gelopen: de hardloop4daagse in Apeldoorn. Respectievelijk 60 of (zoals in mijn geval) 100 km in 4 dagen. Verdeeld over 6 etappes. Schitterend door de bossen heen lopen.
Doel voor dit jaar is met name de marathon van Berlijn (vorig jaar daar 3:42 gelopen). Verder ook de Damloop en over 3 weken een de Veluwezoom Trail (50km) op de planning.
Ik heb op de 10 miles een PR staan van 1:15.56, maar die is nog uit 2007. Daarna nooit meer een serieuze 10 miles gelopen. Op 30 juni nog een 10 miles op de planning, doel is dat 1:05. Lukt dat niet, dan wil ik dat met de Damloop doen. *crossed fingers*quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:50 schreef The_Hives het volgende:
[..]
zo lekker fanatiekwat is je tijd met de Damloop?
Ai! Hopelijk valt de schade mee.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:43 schreef The_Hives het volgende:
hier voorlopig geen hardlopen. Ben vanmiddag met mijn tenen onder een laadklep van een vrachtwagen gekomen met 6 geladen karren erop. Hopelijk kan ik over 2 weken wel aan mijn volgende loop meedoen
quote:
Garmin connect &mapmyrun.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:00 schreef knnth het volgende:
Gebruik jij Garmin Connect of SportTracks? Is wel even wennen, dat SportTracks ... hele berg aan informatie, kost even tijd om daar aan te wennen het die schermen goed te organiseren.
Ik gebruik Sporttracks voor de 305. Echt een superprogramma! Je kan bijhouden hoeveel je met bepaalde schoenen loopt, en per maand enzo. Ook is het leuk dat je op een lange run je km tijden kan zien. Dan zie je verval enzo, erg nuttig.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:00 schreef knnth het volgende:
Gebruik jij Garmin Connect of SportTracks? Is wel even wennen, dat SportTracks ... hele berg aan informatie, kost even tijd om daar aan te wennen het die schermen goed te organiseren.
Die windstoten werken in ieder geval niet mee. Alleen als je ze mee hebt, maar dat was slechts 2 km. De laatste 5 kilometer bijna constant wind tegen.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:16 schreef beertenderrr het volgende:
Weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar ik ben weer terug
Ten eerste veel blessures hierE-runner, al naar de fysio geweest voor onderzoek? En Hives, niets gebroken hopelijk? Klinkt iig niet al te best
![]()
Calex, jdekok en bananablues gefeliciteerd met de mooie tijdenHet waren volgens mij lang niet allemaal even fijne weersomstandigheden. Als je er dan toch een pr uit weet te persen, ben je goed bezig
Ziet er krachtig uit. Mooie loopstijl zo te zien.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:01 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Die windstoten werken in ieder geval niet mee. Alleen als je ze mee hebt, maar dat was slechts 2 km. De laatste 5 kilometer bijna constant wind tegen.![]()
Mijn finish. Ik haalde hem in de laatste 500 meter bij.
[ afbeelding ]
Morgen ga ik naar de fysio toe. Heb ondertussen wel 2x gefietst. Dat gaat maar is ook gevoelig.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:16 schreef beertenderrr het volgende:
Weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar ik ben weer terug
Ten eerste veel blessures hierE-runner, al naar de fysio geweest voor onderzoek? En Hives, niets gebroken hopelijk? Klinkt iig niet al te best
![]()
Calex, jdekok en bananablues gefeliciteerd met de mooie tijdenHet waren volgens mij lang niet allemaal even fijne weersomstandigheden. Als je er dan toch een pr uit weet te persen, ben je goed bezig
Mooie tijd en hoe gaat het met je astma? Heb je daar meer last van na het lopen of juist niet?quote:Op zondag 30 mei 2010 20:46 schreef CaLeX het volgende:
Netjes hoor Bananableus, Ik heb er 55:34 over gedaan, zag ik net op de site.
In het bos gedeelte (+/-2.5km) had ik er wat meer last van, maar dat kan ook weer aan mijn allergie-en liggenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:50 schreef e-runner het volgende:
[..]
Mooie tijd en hoe gaat het met je astma? Heb je daar meer last van na het lopen of juist niet?
Ik ga 7 augustus een achtste triathlon doen en zit met hetzelfdequote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:48 schreef e-runner het volgende:
[..]
Overigens heb ik dit weekend de triathlon van Nieuwkoop een beetje gevolgd en nu zit ik toch te denken om dat eens te gaan doen. Lopen kan ik aardig, fietsen zal ook geen probleem worden dus dan wordt het grootste struikelblok de 3km zwemmen. Maar lijkt me wel leuk om in m'n oude woonplaats mee te doen.
Maar goed, voorlopig eerst maar afwachten bij de fysio.....
wat een uitgebreide tool! Nog niet helemaal het idee wat ik er allemaal mee kan doen, maar zeker interessant om bijvoorbeeld die voorspelde eindtijden te zien staan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:32 schreef No-P het volgende:
Ik heb vandaag toevallig ook 8x400m gelopen. Wat ik doe is mijn tijdsdoel bereken op deze site calculater en loop de interval gewoon vlak. Mijn topte steeds tussen de 80% en 84%. Mijn trainer zei altijd dat we vlak moesten lopen op training en als we de laatste de tijd niet konden halen, hadden we de eerdere langzamer moeten lopen. Tussen mijn snelste en langzaamste zat 2 seconden.
Verheul ken ik niet heel goed, maar ik geloof dat je niet snel geblesseerd raakt (omdat het veel extensief is).quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:53 schreef beertenderrr het volgende:
Is dat wat, die Verheul methode? Had er laatst ook eens naar gekeken, maar ik kon nou niet echt afleiden of het nou echt iets is wat je stukken beter kan maken of niet. Iemand die hier meer vanaf weet?
Met de borstcrawl belast je je benen toch niet?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:22 schreef e-runner
Ik ga wellicht deze week het zwembad dan maar weer eens opzoeken. Dat mocht ik proberen alhoewel je dan ook je liezen toch weer wat belast. Het is 5 jaar geleden dat ik nog gezwommen heb.
Ik sta ingepland voor 10 behandelingen. Dat is dus 10 weken. Ik hoop niet dat het ook zo lang gaat duren...
Oeh, dan kan ik je nog wel 'ns tegenkomen, dat is namelijk m'n vaste rondje, alleen dan van de koningsweg weer terug naar de Rubenslaan, en ook aan de andere kant van de A27 trouwens (ik wist niet dat er aan die kant een pad was?)quote:Op zondag 23 mei 2010 12:17 schreef caspervc het volgende:
Vanmorgen lekker gelopen. Heerlijk in de ochtend met een zonnetje langs de Kromme Rijn. Echt veel hardlopers gezien, ik denk een stuk of 30.. Het is echt een volkssport aan het worden. Dunne mensen in strakke broekjesIk heb lekker een korte voetbalbroek aan hoor
7,5 km gelopen in 45 minuten, dus precies 10km/u. Hartslag lekker laag kunnen houden. wel een keertje mijn enkel verzwikt in een hond-graaf-gat, maar de schade valt erg mee. Na een km voelde ik het al niet meer...
http://connect.garmin.com/activity/34214676
Is zoiets niet de oplossing? Het is in ieder geval beter vast te snoeren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:02 schreef annoh het volgende:
Ik heb gisteren na een week ´rust´(=luiheid) 18km gelopen, en dat viel tegen! Ik had geen water meegenomen (dat doe ik eigenlijk nooit) maar daar was het veel te warm voor. Na 10km had ik al enorme dorst. Daar moet ik toch iets op verzinnen, maar ik vind van die heupdingen met water zoooo irritant zitten...
Van te voren drinken & flesje water/sportdrank mee wat je eenmaal leeg in een prullenbak kan mikken?quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:02 schreef annoh het volgende:
Ik heb gisteren na een week ´rust´(=luiheid) 18km gelopen, en dat viel tegen! Ik had geen water meegenomen (dat doe ik eigenlijk nooit) maar daar was het veel te warm voor. Na 10km had ik al enorme dorst. Daar moet ik toch iets op verzinnen, maar ik vind van die heupdingen met water zoooo irritant zitten...
Geen spierpijn hier, maar merk dat ik wel wat trage beentjes heb. Gister nog even geprobeert los te fietsen nadat ik uit de kroeg kwamquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:30 schreef bananablues het volgende:
Heb nog steeds spierpijn van zondag! Ben ondertussen wel gewoon doorgegaan met rustig fietsen/zwemmen.
Ja, ik dacht ook aan het verstoppen van water op de heenweg (na 4-5km ofzo) om dat op de terugweg weer te pakken (en dan weg te gooien). Zo'n rugzak lijkt me niet zo lekker lopen, maar misschien valt dat wel mee. Heeft iemand daar ervaring mee?quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:50 schreef Adadas het volgende:
[..]
Van te voren drinken & flesje water/sportdrank mee wat je eenmaal leeg in een prullenbak kan mikken?
Haha klinkt bekendquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben vanochtend eens wezen spinnen voor de verandering. Maar jezus, wat is dat zwaar.![]()
Maargoed, je moest telkens ook aan die weerstandknop draaien, dus misschien had ik het wel telkens te zwaar gedaan ofzo. Maar dan nog, goed voor de beentjes ook in ieder geval.
Ik denk dat ik er eentje ga kopen volgende week, lijkt me op zich wel handig. Ook voor bij het fietsen. Je zal er ook nog wel wat sleutels en wat klein eten bij kunnen doen, dus handig voor de wat langere trainingen in de zon. Ik ga binnenkort (misschien morgen al) 15km door de duinen lopen in de volle zonquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:48 schreef annoh het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ook aan het verstoppen van water op de heenweg (na 4-5km ofzo) om dat op de terugweg weer te pakken (en dan weg te gooien). Zo'n rugzak lijkt me niet zo lekker lopen, maar misschien valt dat wel mee. Heeft iemand daar ervaring mee?
Hahaha ja echt he. Maar ik keek zo om me heen, iedereen had 'm op een andere stand staan. Dus je kunt in principe wel zelf een beetje kijken hoe en wat. Vooral die staande klim vond ik echt zwaaaaar.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:10 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Haha klinkt bekendaantal jaar geleden ook heel fanatiek gedaan (3x per week), was wel echt super gaaf!
Iedereen met witte schoenen, tikje erbij
* beertenderrr denktvolgende keer andere schoenen aan, en nu een tikje erbij
En jullie dachten dat dit het laatste nummer was? Nou vandaag doen we nog een nummer erbij, en die is minstens net zo zwaar
* beertenderrr denkt![]()
Denk je dat je het niet vol kunt houden? Denk dan maar aan straks, als je op de bank zit en nog terug denkt aan de training en jezelf afvraagt: hoe zou het zijn geweest als je nog een keer extra die knop had opgedraaid.
* beertenderrr denktmaar draait toch
Wat een tijden waren dat
Overigens ingeschreven voor de marathon van Amsterdam (halve marathon), zilverenkruis achmea loop (halve marathon), haarlemmermeer marathon (10km)Voordat alle startbewijzen op zijn. 9 juni start de verkoop van de zevenheuvelenloop, ik ga daar ook maar voor wakker blijven, aangezien die dam tot dam ook al zo hard ging. Na de dtd is dit toch wel de grootste loop van Nederland denk ik.
Ja het is altijd maar net hoe erg je het opdraait he, en elke fiets is net weer iets anders. Daat staand klimmen is idd wel flink doorbikkelen, helemaal als je met je kont net boven het zadel moet hangen. Dat ga je flink voelen, maar is wel lekkerquote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:28 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hahaha ja echt he. Maar ik keek zo om me heen, iedereen had 'm op een andere stand staan. Dus je kunt in principe wel zelf een beetje kijken hoe en wat. Vooral die staande klim vond ik echt zwaaaaar.
Maar wat merkte je verder van spinnen? Ik wil namelijk eigenlijk wel wat mooiere (strakkere, slankere) benen, en ik merk dat hardlopen opzich niet echt heel erg helpt. Of in ieder geval, niet heel erg aantoonbaar. Spinnen wel?
Doe je goed weer. Ik heb eigenlijk nog nooit ergens aan meegedaan, ben meer een hobbyloper.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HardloopbenenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsbenen
Het zijn wat overdreven extremen misschien, maar zo zie je wel een beetje het verschil. Heb het maar even onder een spoiler gezet, wil niet iedere keer bij het openen van de pagina al die benen zien
Ow en het is aan te raden om een keer zo'n evenement te doen, je zal het echt geweldig vinden!
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
Ik ga eind deze maand mijn eerst Trail lopen, de Veluwezoom Trail. (50 km) Daarvoor is een rugzak zo'n beetje een vereiste omdat waterposten beperkt zijn. Ik heb mij daarom ook daar in verdiept. Er is heel veel keuze, camelbak is bijvoorbeeld een bekend merk, maar ik heb toch gekozen voor Salomon. Vooral omdat ik van ervaren Trail runners hier de voordelen van heb mee gekregen. Zaterdag ga ik hem ophalen in Bataviastad. Zodra ik hem heb zal ik wel eens bevindingen posten hier.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:48 schreef annoh het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ook aan het verstoppen van water op de heenweg (na 4-5km ofzo) om dat op de terugweg weer te pakken (en dan weg te gooien). Zo'n rugzak lijkt me niet zo lekker lopen, maar misschien valt dat wel mee. Heeft iemand daar ervaring mee?
Cool zeg! 50km, pffquote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:15 schreef BB-Pieter het volgende:
[..]
Ik ga eind deze maand mijn eerst Trail lopen, de Veluwezoom Trail. (50 km) Daarvoor is een rugzak zo'n beetje een vereiste omdat waterposten beperkt zijn. Ik heb mij daarom ook daar in verdiept. Er is heel veel keuze, camelbak is bijvoorbeeld een bekend merk, maar ik heb toch gekozen voor Salomon. Vooral omdat ik van ervaren Trail runners hier de voordelen van heb mee gekregen. Zaterdag ga ik hem ophalen in Bataviastad. Zodra ik hem heb zal ik wel eens bevindingen posten hier.
Van wielrennen kreeg ik van die uitstekende (in beide betekenissen van het woord) kuiten. Bij een vrouw is dat niet per se een vooruitgang.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:28 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hahaha ja echt he. Maar ik keek zo om me heen, iedereen had 'm op een andere stand staan. Dus je kunt in principe wel zelf een beetje kijken hoe en wat. Vooral die staande klim vond ik echt zwaaaaar.
Maar wat merkte je verder van spinnen? Ik wil namelijk eigenlijk wel wat mooiere (strakkere, slankere) benen, en ik merk dat hardlopen opzich niet echt heel erg helpt. Of in ieder geval, niet heel erg aantoonbaar. Spinnen wel?
Doe je goed weer. Ik heb eigenlijk nog nooit ergens aan meegedaan, ben meer een hobbyloper.
Echt veel marathon's valt wel mee. 6 gestart, 3 uitgelopenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:36 schreef annoh het volgende:
[..]
Cool zeg! 50km, pffHeb je dan al wat marathons achter de kiezen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:10 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ja het is altijd maar net hoe erg je het opdraait he, en elke fiets is net weer iets anders. Daat staand klimmen is idd wel flink doorbikkelen, helemaal als je met je kont net boven het zadel moet hangen. Dat ga je flink voelen, maar is wel lekkerOf ook als je volle bak moet fietsen met je handen op het middenstuk terwijl je zit en berg op moet.
Wat ik er van gemerkt heb, is dat ik toen zo'n 15 a 20 kilo ben kwijtgeraakt, en daar een zeer goede conditie voor terug heb gekregen
Daar is eigenlijk ook de voorliefde voor duursporten ontstaan. Verder zou ik zeggen dat je van het fietsen (met name door het berg-op gedeelte) grotere, blokkerige spieren krijgt, ipv slanke. Met hardlopen zijn ze denk ik over het algemeen toch wel slanker zijn qua bouw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HardloopbenenMmm oke. En dan ben ik natuurlijk ook nog een vrouw. Maar zo'n vaart zal het sowieso niet lopen. Ik denk eigenlijk dat ik naast hardlopen misschien wat krachttraining ga doen. Fitnessen ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsbenen
Het zijn wat overdreven extremen misschien, maar zo zie je wel een beetje het verschil. Heb het maar even onder een spoiler gezet, wil niet iedere keer bij het openen van de pagina al die benen zien
Ow en het is aan te raden om een keer zo'n evenement te doen, je zal het echt geweldig vinden!![]()
Maar 15-20 kg kwijt doe je erg goed! Knap. Ik wil eigenlijk 5 kg eraf hebben, maar geen hoge nood ofzo. Het is niet zo dat ik dat er binnen nu en 3 maanden af wil hebben.
Verder vind ik hardlopen ook wel relaxter dan dat spinnen hoor, maar dat zou ik dan misschien eens in de week gaan doen ofzo, niet vaker. Misschien dat ik ooit eens met zo'n evenement mee ga doen, maar dan wil ik wel een goede tijd neerzetten en dat zou me nu nog lang niet gaan lukken.Nee idd. Ik heb sowieso al een kuitenissuequote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Van wielrennen kreeg ik van die uitstekende (in beide betekenissen van het woord) kuiten. Bij een vrouw is dat niet per se een vooruitgang.
(ze zijn namelijk vrij groot en best gespierd) dus ik wil ze liever slanker. Maargoed, hoe ga ik dat ooit voor elkaar krijgen he.
[edit]Hmm, hartloper is niet helemaal het goeie woord, hoewel, met een hartslagmeter hardlopen, is dat niet hartlopen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Neelix het volgende:
Hoeveel mensen trainen er eigenlijk met een hartslagmeter?
En wat voor een dan?
Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik er ook niet een neem, maar die dingen zijn zo duur dat ik dan het idee heb dat ik beter maar gewoon meteen een goeie kan kopen, anders is het zonde van je geld.
Zooo doe je goed zeg. Goede training. Maar heb je ook echt óp het strand hardgelopen? Lijkt me echt zwaar en irritant.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:52 schreef beertenderrr het volgende:
net echt een super relaxte training gedaan![]()
Ben van huis naar het strand gefietst op de racefiets (25km)
Direct afgestapt, fiets op slot en van Nederstrand (volgens mij) naar Zandvoort aan zee en terug hardgelopen (15km minimaal)
Vervolgens een uurtje relaxt op het strand gelegen en ook nog gezwommen (paar seconden, het was toch wel erg koud).
Tot slot weer de fiets gepakt om de resterende 25km met wind tegen terug te trappen.
Het hardlopen heb ik in 1:10:00 ongeveer gedaan, wat best snel is gezien je toch door de duinen liep, en het hier flink waaide (woei). Het fietsen was ook erg lekker, met zo'n racefiets kom je makkelijker vooruit als je wind tegen hebt, als met elke andere fiets.
Voor het zwemmen moet ik onthouden dat als ik weer alleen in een strakke boxer ga, ik even op moet letten of het niet al te druk is. De slagader werd nogal "geaccentueerd"Eventueel maar een zwembroek mee volgende keer, alhoewel ik er ook niet echt wakker van kan liggen.
Verder ben ik ook weer lekker bijgebruind, kon ook geen kwaad. Hopelijk komen er nog meer van dit soort dagen, dit was echt
Tijd om uit eten te gaan en alle arbeid overbodig te maken met pizza en witbier![]()
![]()
![]()
Nee niet over het strand, maar wel door de duinen. Beetje dit idee:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:32 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zooo doe je goed zeg. Goede training. Maar heb je ook echt óp het strand hardgelopen? Lijkt me echt zwaar en irritant.
De slagader. Haha. Wat sommige dingen betreft ben ik toch best blij dat ik geen man ben.![]()
Ik kon me er vanavond niet toe zetten te lopen, ga zo eens op tijd naar bed denk ik. Morgen weer een dag.
Goed bezigquote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:20 schreef Smart_ass het volgende:
Daarnet 8 km hardgelopen in 46 minuten. Was wel warm zeg, maar toch maar even gedaan.
7H was eens maar nooit meerquote:Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef beertenderrr het volgende:
Is het overigens een idee om een keer een grote loop uit te pikken voor een meeting? Een zevenheuvelenloop of een amsterdam marathon zijn toch wel veel bezochte evenementen volgens mij. Dam tot dam is niet heel makkelijk denk ik, aangezien de starttijden nogal uit elkaar kunnen liggen.
Mmm ja, maar ik wil wel gewoon goed op snelheid lopen als ik aan zoiets meedoe.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef beertenderrr het volgende:
@Smart_ass: Met zo'n tijd kom je in de middenmoot van de zevenheuvelenloop uit hoor, dus ik zou je geen zorgen maken om een keer mee te doen aan een evenement. Aangezien je best veel loopt, zal je vrij snel progressie boeken![]()
Ik heb er net 5 gedaan.. Het is echt een heel stuk zwaarder met die warmte!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:20 schreef Smart_ass het volgende:
Daarnet 8 km hardgelopen in 46 minuten. Was wel warm zeg, maar toch maar even gedaan.
zevenheuvelenloop ben ik niet bijquote:Op zondag 6 juni 2010 15:36 schreef jde_kok het volgende:
Meeting lijkt me zeker een leuk idee. Zijn zat leuke wedstrijden in het land. Zevenheuvelenloop is wel een goede daarvoor.
Dat idee had ik ook al, LVML is niet de best en strakst georganiseerde loop, maar vond het vorig jaar wel erg leuk om te lopen.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:25 schreef knnth het volgende:
Oh, het parcours is eindelijk bekend! (De inschrijving is natuurlijk nog niet open ook al zou de inschrijving begin mei van start gaan)
Alleen het is niet bepaald een Laan van Meerdervoortloop meer, eerder een duin- en strandloop. Met slechts 1200m op de LvM en 5000 meter door duinen en over strand ...
Hallo Neelix:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 20:07 schreef Neelix het volgende:
Ik kom als beginnend hardloper ook hier even kijken
Ik heb het idee dat ik mijn vraag hier beter kan stellen:
[..]
[edit]Hmm, hartloper is niet helemaal het goeie woord, hoewel, met een hartslagmeter hardlopen, is dat niet hartlopen?[/edit]
Dat lijkt altijd wel zo te zijn, als je net lekker gaat heb je iets... Nou ja, je kan nog lekker fietsen en dat is best een goed alternatief. Zeker als het warm is.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:09 schreef beertenderrr het volgende:
Ik wil ook weer, maar mijn kuit geeft problemengister is er iets niet goed gegaan, met een beetje mazzel kan ik woensdag weer fietsen om het te compenseren. Het ging net zo lekker.
Opbouwen na een blessure doe je ook niet door meteen weer 3+ km te lopen. Dan ga je een paar minuutjes lopen op een zachte ondergrond, stukje wandelen, paar minuutjes lopen, stukje wandelen. En je energie kan je dan kwijtraken op de fiets of iets dergelijks. Oorzaak van de kniepijn trouwens achterhaald?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:26 schreef Repeat het volgende:
Ongeveer 2 weken niet gelopen. Pijn in mn knie was helemaal weg. Dus vandaag weer vol goeie moed begonnen; na ongeveer 3 km begon mn rechterknie alweer te zeuren
Nu mét tintelingen in de voet.
Ik weet hetquote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:34 schreef Adadas het volgende:
[..]
Opbouwen na een blessure doe je ook niet door meteen weer 3+ km te lopen. Dan ga je een paar minuutjes lopen op een zachte ondergrond, stukje wandelen, paar minuutjes lopen, stukje wandelen. En je energie kan je dan kwijtraken op de fiets of iets dergelijks. Oorzaak van de kniepijn trouwens achterhaald?
Edit: sorry van het belerende toontje, probeer slechts te helpen![]()
oew, ik schrijf me inquote:Op dinsdag 8 juni 2010 23:40 schreef knnth het volgende:
Inschrijving 7H is open!
Neem er een kwartiertje voor ... damn, wat een vragen allemaal
wtf waarom zou je geen medaille winnenquote:De medaille is bij de inschrijving inbegrepen. We weten dat veel mensen geen prijs stellen op een medaille.
Het is een trainingsloop, heb in totaal nog maar een keer een wedstrijd gelopen, apeldoorn 27,5km net onder de 2 uur, in voorbereiding voor de Marathon van Rotterdam. Hier was ik jammer genoeg geblesseerd en kon hem dus niet lopen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 00:41 schreef beertenderrr het volgende:
@Quito, beginnen met een halve marathon in 1:28 wtf
auwquote:Op woensdag 9 juni 2010 23:22 schreef beertenderrr het volgende:
nog steeds last van mn kuitik voel me net Arjen Robben, soort zelfde blessure, alleen gelukkig een stuk minder ernstig. Nadeel is alleen dat ik geen wonderdokter heb/kan betalen
ps, quito, wat is die dinosaurus in je naam
Ik denk niet dat je daar mazzel voor nodig hebtquote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:26 schreef beertenderrr het volgende:
3,8 km in 15:28 minuten, heb zeker niet mijn uiterste grens geraakt, dus dat belooft wat vrijdag! Misschien wel onder de 19:30Met een beetje mazzel zelfs sneller dan bananablues
![]()
Tis trouwens niet mijn enkel maar het midden van mijn voetquote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:23 schreef djayzz het volgende:
ik moest gauw voor 5 uur nog wat halen bij de supermarkt. ik heb de supermarkt niet meer gehaald want nog voordat ik bij de auto was mijn enkel verzwikt![]()
En dat was nog het meeste aan hardlopen wat ik vandaag gedaan heb
Ik heb maar, op goed vertrouwen, m'n spullen achtergelaten en gelukkig stonden ze er na afloop nogquote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:50 schreef beertenderrr het volgende:
@Keroppi: Ik ben nog nooit kluisjes tegengekomen. Je kan wel bijna altijd je tas inleveren bij een standje of ergens neerzetten. Het kan dan niet beveiligd zijn, maar ik heb altijd het idee dat het zeer veilig is. Er is nog nooit iets gejat en heb ook niet het idee dat dat gebeurt in het hardloopcircuit. Voornamelijk alleen maar leuke en eerlijke mensen
Ik had ook wel het geluk dat ik op 2 km iemand 'ontdekte' waar ik me heel erg aan kon optrekken. Elke keer dat ik zag dat de afstand tussen ons groter werd dacht ik 'hoppa, tandje erbij!'. En natuurlijk de hele tijd doelen stellen als: 'Voor de brug wil ik het meisje met het gele shirt ingehaald hebben'.quote:
leuk is idd anders. Maar goed dat ik niet 6km per uur loopquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:47 schreef knnth het volgende:
12k op de loopband, held! Ik zou na 3k in slaap gevallen zijn
ach, gelukkig is er nog genoeg keuze iedere maandquote:De buurtloop die ik eind september zou lopen gaat niet door... even iets anders zoeken want ik mis de wedstrijdspanning!
Fietsen is juist wel een mooie combinatie, het bevalt mij in ieder geval erg goed.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:52 schreef Blik het volgende:
Had het gisteren zwaar met lopen, zondag 70 km gefietst en die kilometers voelde ik nog in mijn beentjes, vanaf de 30 minuten begon ik het goed te voelen. Uiteindelijk 7,3 km in 45 minuten gelopen, dus ongeveer 9,7 km/u.
Het is zeker een mooie combinatie en op zich goed te combineren. Maar was die 70 km redelijk diep gegaan, dus die voel je een dag later nog in de benenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:39 schreef Quito1 het volgende:
[..]
Fietsen is juist wel een mooie combinatie, het bevalt mij in ieder geval erg goed.
Na twee dagen wielrennen vandaag weer hardgelopen. 13,5 km. vlogen om ondanks de harde wind, gelopen in 55min.
Loop nog steeds zonder doel, wel ingeschreven voor de 7 heuvelenloop, misschien dat ik ervoor nog in Amsterdam ga lopen.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:47 schreef beertenderrr het volgende:
Dit wordt vrijdag waarschijnlijk geen pr. Ging net weer lopen, maar die kuit is nog steeds niet genezenVolgende week maar een afspraak maken met een fysio.
edit: het wordt wel een pr, ik heb nog nooit een 5km gelopenhet wordt alleen geen snelle...
zoals dit. 1 dag pijnvrij is te kort. Neem dan minimaal een paar dagen tot een week.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:50 schreef beertenderrr het volgende:
ik ga het zo weer proberen, gisteren eigenlijk al pijnvrij, nu kijken of het hardlopen geen problemen op gaat leveren.
In een wedstrijd loop ik altijd wel een stukje sneller. Dan heb je toch meer adrenaline en tegen/mede standers. Daar trek je je aan op en kan je nog even wat dieper gaan. In ieder geval mooi aflopend.quote:Op woensdag 16 juni 2010 08:32 schreef caspervc het volgende:
Gisteren lekker gelopen. Had besloten een 5k rondje op wedstrijdtempo te doen. Dan wel rustig starten en proberen elke km sneller te lopen dan de voorgaande. Op 3/4 van het einde zat nog een leuke bult (viaduct de snelweg over) en de missie is geslaagd.
Zonder de motivatie, sfeer en entourage van een wedstrijd toch voor mij een hele mooie tijd gelopen! Helaas niet officieel, maar moet snel maar een keer een 5k gaan lopen, om een PR neer te zettenVolgens mij zit er nog wel rek in het begin en moet daar nog wel wat vanaf kunnen.
km 1: 5'40"
km 2: 5'33"
km 3: 5'23"
km 4: 5'09"
km 5: 4'54"
Totaal 26'43"
Welnee, je kan gewoon die 7,5 doen. 6 heb je al eens gelopen dan moet je die 7,5 ook kunnen. En dat forceren, als je gewoon (zeker omdat je voor het eerst loopt) een redelijk tempo loopt, dus niet op je hardst om absoluut een super snelle tijd te lopen, forceer je niets.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:36 schreef Vido het volgende:
@Adadas:
De tijd die ik voor mezelf heb neergezet op 6km (27 minuten) komt neer 13,3km per uur ofzo. Daar gaat inderdaad wel iets vanaf als ik 1,5km extra loop, maar zelfs dan blijft er altijd nog wel een snelheid over die onder 'hardlopen' valt, en niet 'uitlopen'. Vind ik...
Drie kilometer ga ik sowieso niet lopen, gezien ik dan waarschijnlijk tussen kinderen van 12 loop
@ShadyLane:
Inderdaad, ik neig zelf ook het meeste naar de 7,5km, geeft toch meer voldoening, en je loopt hetzelfde rondje als de 'echte' lopers (die 15km lopen), alleen dan één rondje i.p.v. twee. Enige reden waardoor ik twijfel is het risico op het oplopen van een blessure door die 1,5km extra te 'forceren'. Maarja, hoe groot is die kans nou helemaal... Niet groter dan dat dat op 6km gebeurt denk ik.
ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is. Ik heb pas een keer of 10 buiten gelopen en daarvoor alleen een jaartje op de loopband in de sportschool, en mijn eerste buitenloop was 12k en zette ik een redelijke tijd neer (bijna 14k per uur) zonder te forceren. Het is gewoon luisteren naar je lichaam.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:48 schreef Adadas het volgende:
Okay, ik maakte uit je bericht op dat je meer van het uitlopen was, maar dat is dus niet zoNiets mis met 13 per uur hoor!
Maar onderschat een 3km nietIk loop nu jaartje of anderhalf, en nog nooit een loopwedstrijd langer dan 5km gedaan. Maargoed, dat is mijn aanpak
quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:16 schreef beertenderrr het volgende:
Ik heb zaterdag gelopen, en toen had ik al een paar dagen geen last meer van mijn blessure tijdens het wandelen/lopen (nu overigens ook niet). Toen had ik een rondje van 3,8 kilometer gedaan en had vrijwel nergens last van, terwijl ik toch behoorlijk hard ging. Gister heb ik echter behoorlijk traag gelopen al, 11km/h gemiddeld over 3,8km. Dus de intensiteit was het probleem eigenlijk niet. Het feit dat er een wedstrijd is vrijdag, zorgt er misschien voor dat ik te snel te veel wil, jullie hebben gelijk![]()
Na deze wedstrijd laat ik mijn kuit volledig genezen en af en toe probeer ik een klein rondje totdat het echt weer weg is. Als ik merk dat het vrijdag niet gaat, wandel ik het wel uit. Kuit afscheuren is ook geen optie. Dan wordt het deze zomer gewoon veel fietsen, ook leuk![]()
Die sokken heeft een vriend ook ja, misschien geen slecht idee, al loop ik liever zonder die dingen.
Uiteindelijk maar gewoon de proef op de som genomen in m'n laatste training voor de wedstrijd vandaag. Heb het rondje van 7,5km dat ook bij de wedstrijd wordt gelopen (best handig, als de start en finish 30 meter bij je voordeur vandaan isquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:13 schreef Vido het volgende:
'Schreeuw' om advies van mensen die wat meer ervaren zijn dan ik!
Ik heb een 'dilemma'. Aanstaande zondag is er hier in het dorp een loopwedstrijd (de ZLM Stratenloop), de beschikbare afstanden zijn 3km, 6km, 7,5k of 15km. De drie en vijftien kilometer vallen sowieso af (de ene te lang, de andere veel te kort, blabla). Ik zit echter ernstig te twijfelen tussen de zes en 7,5km...
Ik heb het rondje van de 6km afgelopen maandag al een keer gelopen, en daarvoor ook al meerdere keren rondjes van 5,5-6km (voor de duidelijkheid, 7,5km heb ik nog nooit gelopen). Dat lukt zonder al te veel moeite, ik ben wel moe, maar heb 't idee dat ik meer kan. Ik loop die afstand ook in 27 minuten, niet langzaam dus (jn mijn ogen, voor een beginner). Met de wedstrijdsfeer erbij moet die 1,5km extra denk ik geen al te groot probleem vormen...
Wat kan ik nu het beste doen in jullie ogen? Toch maar gewoon rustig beginnen met 6, of de 'stoute schoenen' aantrekken en gewoon voor de 7,5 gaan...
Thanks voor bruikbaar advies!![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:17 schreef computergirl het volgende:
vanavond de Midzomernachtcross in het amsterdamse bos
Het wordt voor mij meer dan een uur vrees ik, ben absoluut niet in vormquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:06 schreef I.R.Baboon het volgende:. Ik mik op 47nogwat op de 10km, en hoop stiekem in de 46 te kunnen (PR is nu 49.20 als doorkomsttijd bij de DtD)
Zo, dat ging zeker niet onaardig! Ik stond behoorlijk vooraan bij de start, dus mijn plan om rustig te beginnen met kilometers van 4.48-4.45 en dan in de tweede helft te versnellen ging meteen de mist in toen ik meegezogen werd en na 500 meter zag dat ik rond 4.10 liep. Toch maar een beetje doorgegaan in dat tempo, en toen de tweede km weer rond de 4.15 was dacht ik 'dan maar zo doorgaan zien waar het eindigt'. Na 5km kwam ik door in 21.45. Versnellen ging niet echt meer ,en de tweede helft was behoorlijk zwaar, maar uiteindelijk was ik bijzonder te spreken over mijnquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]. Ik mik op 47nogwat op de 10km, en hoop stiekem in de 46 te kunnen (PR is nu 49.20 als doorkomsttijd bij de DtD)
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, dat ging zeker niet onaardig!
Gefeliciteerd, kerel!!!! Vooral met 1) natuurlijk maar 2) is ook altijd heel fijn.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:29 schreef beertenderrr het volgende:
Ik durf me hier bijna niet te melden, maar ondanks al de goede adviezen van jullie ben ik toch gaan lopen vandaag
En vandaag bleek dus een hele fijne dag te zijn geweest.
1) Ik ben geslaagd voor mijn VWO![]()
![]()
2) Ik heb de race uitgelopenBij de beste 3,5% van vandaag
* beertenderrr gaat naar bed, het was me weer een dag om nooit te vergeten
Ik heb met pijntjes ook best vaak gewoon een wedstrijd gelopen, gewoon uitkijken en daarna weer beetje rustig aan doen en meestal ging het wel goedquote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:29 schreef beertenderrr het volgende:
Ik durf me hier bijna niet te melden, maar ondanks al de goede adviezen van jullie ben ik toch gaan lopen vandaag
Wow, nette tijd, en dubbel gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:29 schreef beertenderrr het volgende:
En vandaag bleek dus een hele fijne dag te zijn geweest.
1) Ik ben geslaagd voor mijn VWO![]()
![]()
2) Ik heb de race uitgelopenBij de beste 3,5% van vandaag
Heb een tijd van 19:09 op de 5km neergezet.
Ja, in zon loop ik erg slecht, dus ik hoop op regenachtig najaarweer. Maar goed, ook nog een paar maanden om aan de tempratuurhardheid te werken he.quote:Verder mooie tijd IR1.15 is wel flink pittig, aangezien de DTD overdag is en vaak in mooi weer. Desondanks heb je nog wel even om te trainen natuurlijk.
Een oproltas! Je had ook voor een lichtblauwe kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 07:27 schreef computergirl het volgende:
Wat was dat rode ding dat we kregen eigenlijk? Ik had gehoopt op nog een theemok
Nee joh, dit was geen PR maar een triest dieptepunt. Ik loop al een paar jaar hard maar sinds begin dit jaar gaat het slechter en slechter ipv beter en beter.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:44 schreef beertenderrr het volgende:
@computergirl Jammer dat je net niet onder het uur hebt gelopen. Is dit nu je pr?
Dat soort afstanden zijn voor mij niet haalbaar, maar het klinkt heerlijk. Ik volg Martine (Run to Dream)al een poos op haar website, maar voor de rest ken ik geen mensen met dat soort hobbiesquote:Op maandag 21 juni 2010 14:12 schreef BB-Pieter het volgende:
Zo, gister de Veluwezoom Trail gelopen. 52 kilometer lopen, 500 hoogtemeters en alleen maar onverhard. (Oke, er zat euhm, 200 meter asfalt in?) Ik ben erg rustig vertrokken, omdat ik geen idee had hoe het zou lopen.
Heldquote:Op maandag 21 juni 2010 14:12 schreef BB-Pieter het volgende:
Zo, gister de Veluwezoom Trail gelopen. 52 kilometer lopen, 500 hoogtemeters en alleen maar onverhard. (Oke, er zat euhm, 200 meter asfalt in?) Ik ben erg rustig vertrokken, omdat ik geen idee had hoe het zou lopen.
Na 25 kilometer (daar was de eerste drankpost) heb ik iets meer tempo gemaakt. Op dat moment gingen veel mensen kapot en werd het een soort stofzuigen van andere lopers. Ik bleef inhalen. Het was super mooi, door de natuur. Vooral als er dan ineens zo op je pad een stuk of 10 Schotse Hooglandersliggen. Of zoals een vriendin van mij die een baby zwijntje tegenkwam. Leuk toch!
Al met al 5.14 uur gelopen, 51,5 kilometer. Prima naar mijn zin gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.
Voor mooie indruk heb ik ook wat foto's geplaatst in mijn volledige verslag van gister. Is hierboven aan te linken toch?
Zijn er eigenlijk meer mensen die ervaring hebben met dit soort lopen?!
Klinkt super!!quote:Op maandag 21 juni 2010 14:12 schreef BB-Pieter het volgende:
Zijn er eigenlijk meer mensen die ervaring hebben met dit soort lopen?!
Ik loop ook veel samen met Martine. Maar Martine is wel even een paar klasse hoger dan ikquote:Op maandag 21 juni 2010 14:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat soort afstanden zijn voor mij niet haalbaar, maar het klinkt heerlijk. Ik volg Martine (Run to Dream)al een poos op haar website, maar voor de rest ken ik geen mensen met dat soort hobbies
Voor mij zit lopen er voorlopig nog niet inquote:Op dinsdag 29 juni 2010 08:47 schreef computergirl het volgende:
ik zie nu 's ochtends als ik naar mijn werk ga veel meer mensen hardlopen dan gewoonlijk, rond een uur of 7 is het nog lekker koel.
Gewoon even je wekker zetten, beertenderrr![]()
Ik 'moet ' vanavond weer, misschien wijk ik wel uit naar de loopband op de sportschool
Thanks, euhm, 10 EM hardlopen kan mij nog altijd dood laten gaan hoor! Hoewel ik er wel heel snel van herstel als je wat langere afstanden gewend ben. Ga de aankomende maanden mij weer fixeren op klassieke afstanden en in september Berlijn marathon lopen. >3.25 hoop ik...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:15 schreef beertenderrr het volgende:
Mooie verbetering BBvolgens mij is een 10 EM echt een klein stukje als je gewend bent om langer dan een marathon te lopen, of niet? Echte verzuring in je benen zal je niet zo snel krijgen lijkt me.
[ afbeelding ]
bijna 10 kilo kwijt sinds de kerst, gaat de goede kant op
Iets wat ik heb meegekregen van mijn trainer, die baalde nogal want had het wel gedaan en op de korte afstanden veel tijd verloren. Ander punt is dat ik nu nog geen zin heb om er veel tijd in te steken.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef BB-Pieter het volgende:
[..]
@no-p waarom wachten tot je 30ste met een marathon? Ik liep mijn eerste marathon toen ik 24 was. Kan prima. Heb je ook nog groei mogelijkheden![]()
Misschien idd wel de manier van lopen/schoenen. Ik zou eens loopadvies inwinnen. Misschien heb je een zooltje nodig. LaFoot doet dat bijvoorbeeld op een goede manier. http://www.lafoot.nl/.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:59 schreef bananablues het volgende:
Krijg laatste tijd (al een paar maanden eigenlijk denk ik, moet toch eens een logboek gaan bijhouden) onwijze spierpijn in mijn lies na hardlopen. Afgelopen dinsdag 8km redelijk tempo gedaan en nu is mijn lies pas beetje hersteld.
Iemand ideeën wat het zou kunnen zijn? Zit zelf te denken aan mijn hardloopschoenen, maar met mijn oude heb ik er ook last van...
Speciaal voor jou geregistreerd!quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:27 schreef CaLeX het volgende:
Is er iemand die me meer kan vertellen over trainen op hartslag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |