quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:24 schreef Freeflyer het volgende:
nee, daarmee ben je je lichaam te zwaar aan het belasten en dat is niet goed. de meeste lopers trainen te veel en te snel is een veel gebruikte uitspraak van looptrainers.
als je nagaat dat interval/fartlek/piramide lopen ongeveer 30% van de trainingsarbeid mogen bedragen per week dan weet je dat je per week 3 keer loopt pak em beet 1 training een interval/fartlek/piramide loop mag zijn. de rest van je trainingen behoren langzame duurlopen te zijn waarbij het tijd/afstand aspect niet meetelt. probeer die langzame duurlopen maar in de betreffende hartslagzone te lopen, dan kom je erachter dat dat al moeilijk genoeg is.
zijstapje naar HIIT; dat kan dan weer wel omdat het een afgebakende periode betreft.
Nou ik weet zeker dat ze je gewoon helpen hoor, ze willen toch in de eerste plaats schoenen verkopen. En daarbij is het voor verkopers juist leuk als ze iemand iets nieuws kunnen vertellen. En als ze je niet normaal helpen is die winkel het niet waard om er je geld uit te geven!quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:15 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl heeft even een hardloopnewbie vraagje.
Ik ben dinsdag begonnen met het Belgische MP3 beginnerschema en ik merk nu al dat m'n huidige sportschoenen hier niet geschikt voor zijn. Geen wonder want het zijn eigenlijk zaalschoenen. Nu wil ik dus nieuwe schoenen gaan kopen bij de Runnersworld (hier in Leiden), maar ik ben erg bang dat ik daar als n00b voor lul sta. Is die winkel vooral voor superprofi marathonlopers of zijn ze ook lief tegen blonde meiskes met overgewicht die net een voorzichtige eerste poging tot lopen wagen?
Ik loop zelf ook altijd langs de amstel (als je langs de kant van de weg gaat staan nu dan zie je me over uur langskomen), en het is een hele mooie route. Denk dat iedereen die in Amsterdam lange afstanden traint dat of aan de amstel of in het amsterdamse bos doet. Het stuk tussen Amstelpark en Oudekerk is gedeeld met auto's inderdaad, maar wat je kan doen is dat je ter hoogte van 'Uilenstede' de kalfjeslaan op gaat (bij de molen daar) en dan vervolgens de 1e links de weilanden in. Dat pad loopt parallel aan de amstel. bij de 1e kruizing van dat pad kan je (ipv links terug naar de amstel) ook rechts gaan en dan vlak voor de bebouwing van amstelveen de afslag links de dijk op volgen. Dit is een wel een stukje extra, maar je zal wel flink wat vergezichten in het hollandse landschappen meepikken en dit pad eindigd uiteindelijk zelfs helemaal in Ouderkerk zodat je geen enkel verkeer hoeft te zienquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:17 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Gisteren een 3/4 rondje Vondelpark plus extra gedaan, nou zeg, wat zit dat Vondelpark vol met hardlopers, je moet echt vechten voor je plekkie. In ieder geval, ben best hard gegaan, waarbij ik door slechts 1 stoplicht () werd tegengehouden, denk door mijn fanatieke instelling.
Ik liep pardoes 13.4 km/u in 25 minuutjes. Morgen 80 minuten rondom de Amstel. Heb je tussen Amstelpark en Ouderkerk ook looppaden, dat ik niet tussen alle scheurende auto's hoef te lopen
Ik ga ook de Ladies Run doen. Gaat dat erg hard met inschrijvingen of is het nooit vol?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:30 schreef Babbel1 het volgende:
Ik ga even meelezen in dit topic, ik ben pas weer begonnen met hardlopen en op de planning staat dat ik 24 juni ga meelopen met de Ladies Run in Rotterdam, dus ik kan alle adviezen goed gebruiken! (maar geen concrete vragen nog, vandaar het meelezen)
Ik ben ook nog niet ingeschreven, precies dezelfde reden! De datum staat op mijn planning maar of 't de 6,5 of de 10 wordt... geen idee! Ik loop eigenlijk nu al iets meer dan 6km, dus 10km is meer een uitdaging, maar ik vind het ook wel leuk om goed getraind die 6,5 te lopen zodat ik een redelijke tijd kan neerzetten. Ik heb geen idee hoe dat precies gaat met inschrijven, het is mijn eerste wedstrijd..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:05 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik ga ook de Ladies Run doen. Gaat dat erg hard met inschrijvingen of is het nooit vol?
Weet namelijk nog niet welke afstand ik over een maandje aankan en wil dus nog even wachten met inschrijven...
Voor mij hetzelfde maar dan de 3 of de 6,5. 3 vind ik zo weinig, maar 6,5 heb ik nog nooit gelopen...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:36 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Ik ben ook nog niet ingeschreven, precies dezelfde reden! De datum staat op mijn planning maar of 't de 6,5 of de 10 wordt... geen idee! Ik loop eigenlijk nu al iets meer dan 6km, dus 10km is meer een uitdaging, maar ik vind het ook wel leuk om goed getraind die 6,5 te lopen zodat ik een redelijke tijd kan neerzetten. Ik heb geen idee hoe dat precies gaat met inschrijven, het is mijn eerste wedstrijd..![]()
1e wedstrijd was inderdaad vervelend vanwege het niet kunnen inhalen van anderen (ij-tunnel van dam tot damloop). Daarna heb ik geleerd vooraan te starten: tegenwoordig is na 500 meter nog maar klein groepje om me heen te vinden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:15 schreef Freeflyer het volgende:
over wedstrijden gesproken he...
mijn eerste wedstrijd viel mij zwaar tegen. net na de start was het een geduw en getrek van jewelste omdat iedereen goed weg wou komen. omdat ik veel alleen train en loop was ik daar toen niet aan gewend. al met al liep ik niet een hele goede tijd toen. mijn trainingsrondjes waren in die tijd veel sneller. pas vanaf de 3de wedstrijd was ik gewend aan al dat geduw en getrek...
hoe hebben de andere lopers in dit topic dat ervaren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |