Laatste post in vorige topic:ik vond het niet eens zo erg warm, in amsterdam was het goed bewolkt en kon de zon zijn werk niet goed doen (gelukkig).
Maar goed, kort verslag, later misschien iets meer maar nu even geen tijd. Ik kwam nog best laat aan, waardoor ik achter in mijn startgroep van start ging. Dit doe ik dus nooit meer, voortaan altijd vooraan. Ik liep (zoals ik alwel verwacht had) veel harder dan 95% van alle lopers en heb nog nooit zoveel tijd in begin besteed aan links en rechts zwalken om mensen in te halen en in het begin was dit niet eens mogelijk. In de IJ-tunnel en de wegversmalling erna heb ik mijn langzaamste eerste 2 kilometer ooit gelopen, ik zat toen reeds op 12 minuten en kon een goede tijd daardoor wel vergeten. Drama. Nouja, daarna kon ik steeds meer eigen tempo lopen. Het was wat onwennerig, maar deed gewoon mijn kilometers in 4 min 20 zoals ik gepland had. Ik had wel gedacht dat de tijdsaanduiding vaker en prominenter aanwezig zou zijn, maar ik heb hem maar 4x gezien volgens mij. De 10 km heb ik geklokt (de 5 is me ontgaan) in 44:50, bijna 3 minuten boven mijn schema, maar alwel 1,5 minuut weer goedgemaakt op schema dus. Daarna ging ik aanzetten, boos dat ik nu niet eens 1:10 zou halen en vooral boos omdat het niet zou komen door mezelf maar door anderen en dat niemand dat zou geloven. Mijn 11e en 12e kilometer gingen in 3 min 50 en 3 min 45, en daarna bleef ik een straf tempo doorlopen. heb de 13e en 14e kilometer gemist, maar weet wel dat ik de laatste 800 meter vol gesprint heb..
Eindtijd 1:09:50 ongeveer (moet nog site checken), dus laatste 6 km gewoon 15 km/h gelopen. En er zat meer in, wat baal ik van die 3 a 4 minuten achterstand in begin dat je niemand langs kan komen zeg.
Leuk sfeertje, mooie tijd toch nog, goede organisatie, leuk om te doen
![]()
Oh, en nummer 30666 en 31442 niet gezien
![]()
edit: net site gecheckt:
5 kilometer 23:07 (23:07)
10 kilometer 44:38 (21:31)
15 kilometer 1:05:34 (20:56)
Netto tijd 1:09:39
ter illustratie van mijn positieve split