abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147719059
Ik ben net begonnen met hardlopen. Zit in de vijfde week 3x rennen. In de winter wil ik op de loopband rennen en in het voorjaar beginnen met buiten.

Vandaag kreeg ik tijdens het hardlopen een geïrriteerde achillespees. Is dit normaal in het begin?
na de training trok het al snel (uurtje) weg. Is er iets wat ik kan doen om het de volgende keer te voorkomen?

btw: ik loop op aangemeten brooks.
pi_147725668
Bij mij helpt 20 dagen achter elkaar lopen :P

Beter stel je je vraag in dit topic:LIF / [Hardlopen] #930 - Met nasi en jompels

Deze is enigszins verlaten.
pi_147727621
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:16 schreef Tarahumara het volgende:
Bij mij helpt 20 dagen achter elkaar lopen :P

Beter stel je je vraag in dit topic:LIF / [Hardlopen] #930 - Met nasi en jompels

Deze is enigszins verlaten.
Thnx :)
pi_153437567
Twee weken geleden had ik 16 km gelopen. Toen ik thuis kwam, voelde ik pijn aan mijn voet. Ik heb toen een week rust gehouden. Na een week voelde ik geen pijn meer aan mijn voet en ging ik weer 10 km lopen. Toen kreeg ik weer pijn aan mijn voet. Ik ben toen naar de dokter geweest en kreeg te horen dat het door de overbelasting kwam. Ik mag wel blijven hardlopen maar wat rustiger doen, korter lopen. Ik heb nu al een aantal dagen pijnloos kunnen stappen. Aanstaande zaterdag heb ik een hardloopwedstrijd en kan kiezen tussen 5, 10 en 15 km. Ik heb de neiging om voor 15 km te kiezen maar ik denk dat ik beter korter afstand moet kiezen. Welke afstand zou ik moeten kiezen: 5 of 10 km? Is 10 km niet te belastend voor mijn voet? Wat is je ervaring met een overbelastende voet?
pi_153437657
je hebt dus alleen pijn bij hardlopen en niet bij wandelen?
Ik zelf zou bij een sluimerende overbelasting blessure voor 5km kiezen, of wedstrijd overslaan en rustig rondje door het park proberen
pi_153447756
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:04 schreef computergirl het volgende:
je hebt dus alleen pijn bij hardlopen en niet bij wandelen?
Ik zelf zou bij een sluimerende overbelasting blessure voor 5km kiezen, of wedstrijd overslaan en rustig rondje door het park proberen
Bij die keren dat ik pijn had na het hardlopen, had ik ook last bij het stappen ofwel wandelen. Dat is nu dus over. Ik denk dat ik inderdaad geen risico neem en dat ik 5 km ga lopen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 november 2015 @ 15:30:47 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157763654
SPT / (kracht)oefeningen voor hardlopers

Misschien kunnen jullie nog wat tips geven :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')