abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22126438
Vervolg op Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 2

Loop hier verder.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_22170242
* Unihoc_ACE loopt weer verder

(tevens tvp)
Trust me, I know what I'm doing.
  vrijdag 24 september 2004 @ 11:47:09 #3
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22170310
kleinmeiske gaat meehobbelen! voor vanavond weer een 5 km traininkje gepland. Toptijd is nu 37 minuten, maar ben dan ook pas in maart gestart met hardlopen (deed daarvoor wel aan schaatsen en skeeleren). Loop gemiddeld 3x in de week.

Doel is niet harder hardlopen (al gebeurd dat zo langzamerhand inmiddels wel), maar meer conditie opbouwen en bijhouden voor de schaats- en skeelertrainingen (maar dat vinden jullie niet erg hoop ik?).
Daarnaast fiets ik 's zomers 1x in de week een kilometer of 35 in 70 minuten (werk - huis) en 1 of 2 skeelertrainingen erbij.
's Winters geen fietstrainingen, wel 3x per week schaatstraining.

[ Bericht 59% gewijzigd door kleinmeiske op 24-09-2004 11:57:17 ]
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_22194886
tvp

Morgen Posbankloop, ik ga alleen als het droog is
pi_22218000
Het was droog. Sterker nog: het was (is) schitterend weer. Het was dan ook behoorlijk druk bij de Posbankloop, sowieso hadden ze al heel veel voorinschrijvingen, maar waarschijnlijk ook nog heel veel mensen die op het laatste moment toch maar hebben besloten wel mee te doen omdat het prima weer was.
We hadden toch maar besloten de 6 te doen en niet de 15, dat bleek een goede keuze. Ik kende het parcours niet en dacht "joh, het is maar 6 km" en ging dus als een bezetene van start. Toen heb ik het 3,5 kilometer dus behoorlijk moeilijk gekregen op die Emmapiramide, jezus christus zeg, daar had ik effe niet op gerekend. Gelukkig gaat het daarna vrijwel alleen nog bergaf.
Leuk dat ze de heren 5 minuten na de dames laten starten, zo kun je leuk de toppers voorbij zien komen en daarna uiteraard nog vele andere heren, want er blijken veel heren te zijn die op die afstand 5 minuten sneller zijn dan ik

Ik had graag 12 km/u gelopen en dat is niet gelukt: 30:31. Maar dat was wel genoeg voor een 14e plek in een veld van 274 dames, dus dat vind ik dan wel weer stoer (kwam tot voor kort nooit verder dan de middenmoot). Misschien zelfs netto 12e zie ik nu, want het staat op bruto tijd. Ben dus wel tevreden, en gooi het niet-bereiken van die 12 km/u dan maar op de zwaarte van het parcours. Ofzo. Komt nog wel een keer

De 'echte' wedstrijd is trouwens gewonnen door een snelle Keniaan, die trok zich niets aan van die berg in het parcours en liep gewoon 45:03 op 15 km
pi_22232887
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:32 schreef thaleia het volgende:
...
We hadden toch maar besloten de 6 te doen en niet de 15, dat bleek een goede keuze. Ik kende het parcours niet en dacht "joh, het is maar 6 km" en ging dus als een bezetene van start. Toen heb ik het 3,5 kilometer dus behoorlijk moeilijk gekregen op die Emmapiramide, jezus christus zeg, daar had ik effe niet op gerekend. Gelukkig gaat het daarna vrijwel alleen nog bergaf.
...
Ik had graag 12 km/u gelopen en dat is niet gelukt: 30:31. Maar dat was wel genoeg voor een 14e plek in een veld van 274 dames, dus dat vind ik dan wel weer stoer (kwam tot voor kort nooit verder dan de middenmoot). Misschien zelfs netto 12e zie ik nu, want het staat op bruto tijd. Ben dus wel tevreden, en gooi het niet-bereiken van die 12 km/u dan maar op de zwaarte van het parcours. Ofzo. Komt nog wel een keer ...
De Emmapiramide zat ook in de Veluweloop van dit jaar. Ik geloof dat mijn teamgenoot het daar ook wel zwaar op had. Maar jij bent echte een superloopster! Gewoon 14e worden op zo'n zwaar parcours Hoeveel train je daarvoor?
pi_22235440
Ah, de Veluweloop, lang geleden ook ooit eens meegedaan. Was leuk! Minder massale versie van de Batavierenrace, minder gedoe eromheen, maar wel natuurlijk het lopen, fietsen en de busjes

Ik denk dat ik die 14e plek vooral te danken had aan het feit dat de echt snelle dames op de 15 km zijn gestart en de 6 (die ik deed) te weinig vonden Ik train nl. helemaal niet zoveel, maximaal 3 keer in de week. Ga wel tussendoor soms zwemmen, misschien helpt dat mee.

Had gisteravond een enorme aanval van inspanningshoofdpijn, dat was niet fijn. Ben verdorie om kwart voor 9 al beroerd mijn bed ingekropen. Dat was wel een domper op de vreugde over mijn mooie prestatie van die middag

Wie van jullie zie ik 10 oktober in Eindhoven? Mijn vader heeft zich nu definitief ingeschreven, dus nu moet ik ook wel gaan supporteren natuurlijk
pi_22236200
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:02 schreef thaleia het volgende:
Ah, de Veluweloop, lang geleden ook ooit eens meegedaan. Was leuk! Minder massale versie van de Batavierenrace, minder gedoe eromheen, maar wel natuurlijk het lopen, fietsen en de busjes

Ik denk dat ik die 14e plek vooral te danken had aan het feit dat de echt snelle dames op de 15 km zijn gestart en de 6 (die ik deed) te weinig vonden Ik train nl. helemaal niet zoveel, maximaal 3 keer in de week. Ga wel tussendoor soms zwemmen, misschien helpt dat mee.

Had gisteravond een enorme aanval van inspanningshoofdpijn, dat was niet fijn. Ben verdorie om kwart voor 9 al beroerd mijn bed ingekropen. Dat was wel een domper op de vreugde over mijn mooie prestatie van die middag

Wie van jullie zie ik 10 oktober in Eindhoven? Mijn vader heeft zich nu definitief ingeschreven, dus nu moet ik ook wel gaan supporteren natuurlijk
Ik heb voor het eerst meegedaan aan de Veluweloop dit jaar. Was best wel leuk, na vijf keer Batavierenrace ofzo. Het parcours was een stuk natuurlijker doordat het wat kleinschaliger was.

Ik weet trouwens niet of ik wel drie keer per week kan trainen. Nu het donker wordt, durf ik eigenlijk niet meer 's avonds te lopen, en ik sport ook al vier dagen per week. Schema nu:
maandag: 19.30 - 21.00 random balsport (www.stretchers.nl)
dinsdag: 11.30 - 12.30 bedrijfsvolleybal
woensdag: -
donderdag: 19.30 -21.00 random balsport, 21.30-23.00 floorball (www.nefub.nl)
vrijdag: 16.30 - 18.00 unihockey
weekend: ongeveer eens per drie weken unihockeywedstrijden op zaterdag en/of zondag

Hoe pas ik hier een hardloopschema in? Op maandag en/of woensdag zou ik in de middagpauze kunnen hardlopen en in het weekend ook als er geen competitie is. Heb ik dan wel genoeg rust tussendoor? Met name de trainingen floorball/unihockey en de competitiewedstrijden zijn zeer intensief.
pi_22247358
pffff, net gelopen met een jetlag, geen aanrader
Black out the windows, it's party time!
pi_22267793
lopen met een blessure is ook geen aanrader.. ik heb in 2 weken maar 1 keer kunnen lopen. ik zit me echt dood te ergeren ik kan niet meer wachten maar ik moet >:.. ik loop nog maar 3 en halve maand (eigenlijk 3 dus zonder die blessure) en had als doel de 4 mijl (6,666 km) te lopen onder de 30min. alles ging perfect ik liep al in 25min (5.5km) waarmee ik dus de gemiddelde snelheid goed had, alleen nog langer volhouden. en dan heb ik nu nog maar een week over ervanuit gaande dat dit aan het eind v/d week over is...

hardlopen is oorlog
pi_22270977
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 20:07 schreef ErikN het volgende:
hardlopen is oorlog
Ik had eergisteren bedacht dat ik misschien maar moest stoppen omdat ik na een wedstrijd vaak zo'n verschrikkelijke migraine-achtige hoofdpijn krijg. Maar sorry hoor, kan het niet laten om te stoppen, zeker niet nu het net zo goed gaat Kan me dus HEEL goed voorstellen hoezeer je baalt.

Het lijkt me echt een hel om met een gammele knie of enkel oid te zitten en "rustig aan te moeten doen". Lijkt me zo klote om jezelf steeds te moeten afremmen terwijl je iets gewoon heel erg graag doet. Dan kun je beter gewoon echt een been breken ofzo, dan KUN je gewoon helemaal niet lopen en is de afweging niet zo lastig....

Hardlopen is trouwens ook oorlog tegen honden en hun baasjes
pi_22285139
quote:
Op maandag 27 september 2004 14:02 schreef thaleia het volgende:
Wellicht ga ik de 6 km rennen. Ik ben namelijk wel benieuwd hoe hard ik kan gaan. Mijn gebruikelijke rondje leg ik nu af in iets meer dan 47 minuten. Toen ik er mee begon deed ik er nog zo'n 53 of 54 minuten over (ik ging toen natuurlijk wel half dood), dus ik heb ondertussen wel een redelijke vooruitgang geboekt. Als ik niet te lui ben en het weer zit een beetje mee, dan ga ik proberen om die 6 km in minder dan 30 minuten te rennen. Dat zou denk ik wel tot de mogelijkheden moeten behoren .
pi_22286548
Wat leuk Wolfje! Ik ga verwoede pogingen ondernemen je eruit te lopen, ik wil namelijk OOK graag onder de 30 minuten. Als ik niet te lui ben, en het weer zit een beetje mee, natuurlijk.
pi_22288338
Ik ga me aanstaande zaterdag tijdens de koploop weer eens testen, proberen de 5 binnen de 19 te lopen.
pi_22288687
Ik heb in deel 2 ook eens gepost, en ik wil iedereen aanraden om NIET door te lopen als je last krijgt van je knieen. Ik loop sinds mei eigenlijk vrij fanatiek en ook best ok (PR 41:14 op 10 KM). Toch kreeg ik 2 weken geleden plots last van de buitenste kniebanden van mn linkerknie. Ik dacht uiteraard dat het wel meeviel, maar omdat het zo lekker ging ben ik de week daarop toch de Dam tot Damloop gaan doen, die met 16,1 km lang, verder was dan ik ooit liep.

Het was een geweldige ervaring, maar op 13 km kon ik echt niet meer. Mijn knie was zoo pijnlijk dat ik strompelend naar de finish ben gelopen, terwijl ik op 10 km nog een alleszins redelijke tijd van 50:01 had. Ik finshte uiteindelijk in 1:41 ofzo.. Echt waardeloos voor mijn doen. Ik zit alleen nu al sinds de 19e stil thuis. Loop bij de fysio voor mn kniebanden en kraakbeen in mn knie, en ik wil zo graag weer lopen! Maar rust geneest alle wonden. Ik hoop volgende week weer te gaan lopen om uiteindelijk onder de 40 minuten te duiken op de 10!
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
pi_22289818
Ah, wat kut Michellus....graag willen lopen maar gewoon niet kunnen is ZO klote! Kun je intussen een andere sport doen, of is alle beweging uit den boze?
Pfff, balen. En: volgende week weer gaan lopen? Neem liever teveel rust dan te weinig, je wilt niet dat dit een slepende blessure wordt....Maar goed, daar kan de fysio vast zinnigere dingen over zeggen dan ik.
  donderdag 30 september 2004 @ 00:02:25 #17
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22298965
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:42 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Wellicht ga ik de 6 km rennen. Ik ben namelijk wel benieuwd hoe hard ik kan gaan. Mijn gebruikelijke rondje leg ik nu af in iets meer dan 47 minuten. Toen ik er mee begon deed ik er nog zo'n 53 of 54 minuten over (ik ging toen natuurlijk wel half dood), dus ik heb ondertussen wel een redelijke vooruitgang geboekt. Als ik niet te lui ben en het weer zit een beetje mee, dan ga ik proberen om die 6 km in minder dan 30 minuten te rennen. Dat zou denk ik wel tot de mogelijkheden moeten behoren .
Ik zou bijna willen proberen om ook onder de 30 te lopen, maar aangezien ik een jaar of 10 niet hardgelopen heb vrees ik dat het een deceptie zou worden en dat ik mijn ex-#filosofievriendjes niet meer onder ogen zou durven komen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_22315568
quote:
Op woensdag 29 september 2004 18:29 schreef thaleia het volgende:
Ah, wat kut Michellus....graag willen lopen maar gewoon niet kunnen is ZO klote! Kun je intussen een andere sport doen, of is alle beweging uit den boze?
Pfff, balen. En: volgende week weer gaan lopen? Neem liever teveel rust dan te weinig, je wilt niet dat dit een slepende blessure wordt....Maar goed, daar kan de fysio vast zinnigere dingen over zeggen dan ik.
Ik ben vandaag bij de fysio geweest. Heb weer wat oefeningetjes gedaan en 5 minuten hardgelopen op de band. Ging nog best aardig, al blijf ik last houden in de knie. Toch raadde hij me aan om weer langzaam om de dag 10 minuten te gaan hardlopen! Eindelijk kan de energie er weer een beetje uit, hopelijk dat mn knie het houdt
Op zoek naar kwaliteit.. je wordt rijkelijk beloond || http://www.onlineresults.nl
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 09:41:56 #19
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22325848
quote:
Op donderdag 30 september 2004 20:22 schreef Michellus het volgende:

[..]

Ik ben vandaag bij de fysio geweest. Heb weer wat oefeningetjes gedaan en 5 minuten hardgelopen op de band. Ging nog best aardig, al blijf ik last houden in de knie. Toch raadde hij me aan om weer langzaam om de dag 10 minuten te gaan hardlopen! Eindelijk kan de energie er weer een beetje uit, hopelijk dat mn knie het houdt
Lekker! Maarre, kun je geen vervangende training doen die je knie niet belast? Wordt wel moeilijk, maar bijvoorbeeld zwemmen? Kun je toch een beetje je energie kwijt.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_22329050
Pff, ik heb het hardlopen de laatste tijd iets verwaarloost. Voor 5 weken terug nog 5 kilometer gelopen in 21 minuut rond, maar door een hardnekkige schouderblessure de afgelopen tijd niet kunnen lopen. Nu word ik binnen 6 weken geopereerd aan die schouder en dan kan ik zeker 3 maanden niet lopen, zie er nu al tegen op
pi_22335541
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 09:41 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Lekker! Maarre, kun je geen vervangende training doen die je knie niet belast? Wordt wel moeilijk, maar bijvoorbeeld zwemmen? Kun je toch een beetje je energie kwijt.
Dat zou idd wel lekker zijn.. Misschien wel een ideetje voor volgende week! Dankje
pi_22508128
Morgen is de marathon van Eindhoven, ik hoop en bid en smeek dat het mijn vader lukt om die op zijn 70e nog een keer te volbrengen. Zelf zou ik om te proberen daar korter dan 30 minuten te doen over de 6 km om half 8 al in de trein moeten, dus ik laat het effe afhangen van hoe vanavond verloopt of ik daar wel of niet voor ga Als ik alleen maar ga supporteren hoef ik pas om 12 uur in de trein te zitten, mijn vader komt toch niet voor een uur of 1 door.

Wolfje, als je nog gaat, mail me dan even (thaleia@wanadoo.nl) dan geef ik je mijn mobiele nummer door!
pi_22508275
Veel plezier morgen! Zeg wel even tegen de toeschouwers dat ze Lima nu gewoon wel moeten laten doorlopen. Ik ga zelf volgende week de 10km van de Amsterdam marathon doen.
pi_22512573
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 11:30 schreef thaleia het volgende:
Wolfje, als je nog gaat
Ja!
Ik moet morgen er alleen nog voor zorgen dat ik mijn tas op een redelijke veilige plaats kan weg zetten en dat ik niet helemaal als laatste van start ga. En het is een beetje fris om in t-shirt te rennen . Maar ja, ik ben een bikkel....
  zondag 10 oktober 2004 @ 11:22:04 #25
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22529221
Vandaag de 4 mijl van Groningen.
De eerste keer dat ik zoiets doe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')