abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29879541
Volgens deze bron gaan hardloopschoenen inderdaad zo'n 1500 km mee.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:22:19 #3
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_29879746
Nog een vraagje, is het ongezond om een uur lang met een hartslag van gemiddeld 170 te lopen? Lager krijg ik hem niet echt.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_29880026
Ik ben ook net begonnen. Ik wil in principe om de dag een riondje gaan trainen, maar ik loop op stenen en vorige week had ik heel veel spierpijn.
Nu ga ik maar proberen om ergens wat zang of gras op te zoeken.
Ik heb een hartslagmeter. Om de paar meter ren ik en dan doe ik het weer rustig aan. Bij rustig doorstappen zit mijn hartslag rond de 155 en bij joggen rond de 180.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:16:04 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_29881112
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:22 schreef Spyder het volgende:
Nog een vraagje, is het ongezond om een uur lang met een hartslag van gemiddeld 170 te lopen? Lager krijg ik hem niet echt.
Hangt ervanaf wat je maximum is.

Zaterdag loop ik nog eens een wedstrijdje, 10.8 km
Benieuwd hoe het staat met de conditie. Als ik rond de 50 minuten zit ben ik tevreden.
pi_29883814
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:22 schreef Spyder het volgende:
Kost het je veel moeite om dat uur rennen vol te houden? Als je dat makkelijk kan, dan lijkt het me dat je door langzamer te rennen je hartslag ook een stukje lager zou moeten kunnen krijgen.
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:34 schreef Blinky het volgende:
Ik ben ook net begonnen. Ik wil in principe om de dag een riondje gaan trainen, maar ik loop op stenen en vorige week had ik heel veel spierpijn.
Nu ga ik maar proberen om ergens wat zang of gras op te zoeken.
Ik heb een hartslagmeter. Om de paar meter ren ik en dan doe ik het weer rustig aan. Bij rustig doorstappen zit mijn hartslag rond de 155 en bij joggen rond de 180.
Die spierpijn krijg je niet van de ondergrond . Je spieren moeten gewoon nog wennen aan de inspanning. Na een tijdje zal je geen spierpijn meer krijgen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:54:19 #7
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_29884267
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:40 schreef Wolfje het volgende:

Kost het je veel moeite om dat uur rennen vol te houden? Als je dat makkelijk kan, dan lijkt het me dat je door langzamer te rennen je hartslag ook een stukje lager zou moeten kunnen krijgen.
Nee een uur gaat prima en ik ben daarna ook niet uitgeput ofzo. Vreemd vind ik dat het me niet echt lukt om langzamer te lopen (of ik moet kleine passen gaan maken maar daar word je volgens mij net zo moe van).
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_29885252
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:40 schreef Wolfje het volgende:
Die spierpijn krijg je niet van de ondergrond . Je spieren moeten gewoon nog wennen aan de inspanning. Na een tijdje zal je geen spierpijn meer krijgen.
Hm.. ik had begrepen dat dat er wel mee te maken had. Ik neem denk ik maar het zekere voor het onzekere en ren op gras/zand als het kan en anders over de stenen.

Wanneer merkten jullie dat je een betere conditie kreeg? Is dat na wat dagen/weken of doe je daar maanden over? Mijn doel is een betere conditie op te bouwen maar als ik daarbij wat kilo's wegren zeg ik daar geen nee tegen.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_29885716
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:26 schreef Blinky het volgende:

[..]

Hm.. ik had begrepen dat dat er wel mee te maken had. Ik neem denk ik maar het zekere voor het onzekere en ren op gras/zand als het kan en anders over de stenen.

Wanneer merkten jullie dat je een betere conditie kreeg? Is dat na wat dagen/weken of doe je daar maanden over? Mijn doel is een betere conditie op te bouwen maar als ik daarbij wat kilo's wegren zeg ik daar geen nee tegen.
Het is eigenlijk allebei: weken en maanden.

Je merkt het al snel, dus weken. Na maanden verbeter je je conditie ook wel, alleen niet zo snel (effectief) meer. Als een parabool dus.

Op een zachte ondergrond loopt minder hard (logisch eigenlijk ), maar op een verhard ondergrond zal de weerstand van je schoen op de ondergrond kleiner zijn. Dat je op een zachte ondergrond een snellere groei hebt van je conditie lijkt me onzin. Wel is een zachte ondergrond blessure vriendelijker.

Het liefst loop ik op een zandpad, en anders een verhard ondergrond. Bij vermoeidheid aan het einde van de rit kies ik wel eens eerder voor gras dan verhard. Maar volgens mij voornamelijk een keuze wat je lekkerder vindt lopen. Ik zou kiezen voor een zandpad (geen gras).

Zelf zonet geweest (meer dan een week lang niet gelopen ) maar ging klote... Ik kwan niet vooruit, en last van alle spieren gehad (toen x ophield, begon y te zeuren...). Maar ff intervalt met veel rust.

Morgen als het lukt maar nog keertje proberen.
pi_30021925
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:16 schreef placebeau het volgende:
Zaterdag loop ik nog eens een wedstrijdje, 10.8 km
Benieuwd hoe het staat met de conditie. Als ik rond de 50 minuten zit ben ik tevreden.
Veel succes vandaag! .

Wist je al dat als je zo snel mogelijk wilt rennen, dat je dan een tempo moet kiezen waarvan je denkt dat je dat niet tot het einde kunt volhouden? Als je de afstand goed in de benen hebt, dan kan je dat tempo namelijk wel goed vasthouden. En dat levert dan een snellere eindtijd op dan wanneer je je energie voor de laatste kilometer bewaart. .
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:08:53 #11
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_30023460
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 08:55 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Veel succes vandaag! .

Wist je al dat als je zo snel mogelijk wilt rennen, dat je dan een tempo moet kiezen waarvan je denkt dat je dat niet tot het einde kunt volhouden? Als je de afstand goed in de benen hebt, dan kan je dat tempo namelijk wel goed vasthouden. En dat levert dan een snellere eindtijd op dan wanneer je je energie voor de laatste kilometer bewaart. .
Ik neem dit mee voor vanmiddag. Maar je mag je toch ook niet opblazen in het begin.
Ik ben eens benieuwd, het is de eerste keer dat ik 10 km loop in wedstrijdvorm. (eigenlijk 10.8)
pi_30068342
In de volkskrant stond vandaag een advertentie van de zevenheuvelenloop. Daarin werd gemeld dat de limiet voor het aantal inschrijvingen al bijna bereikt is.

Ik heb dus gelijk mijn inschrijving geregeld .
  maandag 29 augustus 2005 @ 10:30:37 #13
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_30068530
Het ging dus slecht. De eerste 3.6 km liep ik in 16 min, de volgende in 18 min, de volgende in 20 min. Veel trager dus dan ik kan. Maar misschien had de vreselijke hitte er iets mùee te maken. Ik kreeg zelfs draaiingen op het einde, en toen ben ik maar bewust gaan vertragen.
pi_30077594
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 10:14 schreef Wolfje het volgende:
In de volkskrant stond vandaag een advertentie van de zevenheuvelenloop. Daarin werd gemeld dat de limiet voor het aantal inschrijvingen al bijna bereikt is.

Ik heb dus gelijk mijn inschrijving geregeld .
Serieus? Goed dat je het zegt. Ik durfde nog niet in te schrijven ivm blessuretoestanden, maar je kunt ook annuleren, dus ik ga voor de zekerheid toch maar even aanmelden.

Dat van dat beginnen op een tempo waarvan je niet weet of je het wel kunt volhouden heeft bij mij iig wel gewerkt. Ik heb daarvoor jarenlang op zeker gespeeld en had in de laatste km altijd enorm veel energie over. Toen ik met dat veilige gedoe eens ophield won ik op 10 km 5 minuten
pi_30127531
Ik heb hulp nodig, ik zoek schoenen waarop ik kan hardlopen en schoenen waarop ik kan voetballen (kunstgras).
Ik wil geen aparte schoenen kopen omdat ik bij voetbal geen wedstrijden speel maar alleen af en toe meetrain.
Nu loop ik op mijn tennisschoenen maar dat is ook niet echt goed neem ik aan.
Iemand nog ideeen?
Cold Shadow
  zaterdag 3 september 2005 @ 16:39:11 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30232607
Morgen ga ik ook hardlopen voor de eerste keer Toevallig ook op tennisschoenen omdat ik ff niets beters heb. Ben dus ook op zoek naar de juiste schoeisel en kleding. Tevens een meter om de tijd en hartslag op te meten.

Eerst ga ik kijken of het me bevalt natuurlijk. Maar ik wil afvallen en op de hometrainer is het niet zo effectief volgens mij. Ik bedoel, ik heb vaker gehoord dat je bij het fietsen minder spieren traint.

Morgenvroeg loop ik rustig naar de heide en dan ga ik eens rustig beginnen Denk dat het ff in het begin zwaar gaat worden maar ik wil dus in conditie komen.

Wedstrijden rennen zie ik niet zitten. Dat publiek aan de zijkanten? Leidt dat niet gigantisch af?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_30239605
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Morgen ga ik ook hardlopen voor de eerste keer Toevallig ook op tennisschoenen omdat ik ff niets beters heb. Ben dus ook op zoek naar de juiste schoeisel en kleding. Tevens een meter om de tijd en hartslag op te meten.
hartslagmeter heb ik zelf niet (mis ik ook niet erg, volgens mij), maar een horloge met chronometer is niet alleen leuk en handig, ook erg motiverend (om te weten hoe snel je loopt, en vooral hoeveel je er vooruit mee gaat).
quote:
Morgenvroeg loop ik rustig naar de heide en dan ga ik eens rustig beginnen Denk dat het ff in het begin zwaar gaat worden maar ik wil dus in conditie komen.
Neem vooral veel korte pauzes (pauze = gewoon lopen, niet stil staan), en ren er tussen korte stukjes, en maak die korte stukjes steeds langer.
quote:
Wedstrijden rennen zie ik niet zitten. Dat publiek aan de zijkanten? Leidt dat niet gigantisch af?
Nog geen wedstrijd gerend, maar lijkt me juist wel leuk! Het publiek motiveert juist, anders dat je door de stad loopt en alleen maar raar aangekeken wordt

Zojuist voor het eerst in een maand weer echt hardgelopen Kwam er nooit van, 1 keertje nog gelopen, maar toen ging het geheel niet. Maar ging vandaag goed: 11.5 km in 51 minuten. (omgerekend: dat zou 70 minuten voor de zevenheuvelenloop zijn.
  zondag 4 september 2005 @ 07:38:43 #18
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_30251454
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe meer publiek er staat, hoe harder je loopt.
  zondag 4 september 2005 @ 11:05:51 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30252909
Daar zit ik dus mee met zomaar langs de weglopen. De mensen die je aankijken, maar daarom ga ik de heide op. Daar is een zachte ondergrond en er zijn weinig mensen die je aangapen. Alleen mensen met honden daar. In wedstrijdverband is het misschien wel anders?

Vandaag spierpijn van het fietsen dus ik doe rustig aan vandaag. Denk wel dat ik probeer om 60 minuten te fietsen om toch in beweging te blijven.

Deze maand eens voor ren-schoenen kijken. Een renbroek van nike heb ik al, van dat stretch materiaal en een shirt ook al. 2e shirt is wel handig als het andere in de was ligt.

Zometeen ff wassen en dan ga ik weer zweten. Voordat ik uberhaupt aan mijn maximum kom qua presteren moet er eerst 18 kilo gewicht af hier. Maar dat is een uitdaging an sich, het gewicht verliezen dus

Good luck voor de renners hier!!!!

Fijn dat deze topic bestaat. Ik zal de voorgaande ook eens doornemen. Gaat dus in de bookmarks deze.

Edit: Nu twijfel ik om toch ff een poging te wagen Topic is dermate motiverend dat ik zin heb om ff rustig te beginnen. Kort rennen, pauze, kort rennen, pauze.

Ik zie wel wat ik doe.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-09-2005 11:11:04 ]
pi_30253017
De heide is wel fijn ja. Geen last van automobilisten die gewoon doorrijden...(normaal gesproken stoppen ze altijd, gister moest ik 3 maal een 'nood'stop maken voor een auto... (terwijl ik toch echt 2 keer voorrang had...)
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie wel wat ik doe.
edit: gewoon doen

[ Bericht 22% gewijzigd door the_disheaver op 04-09-2005 11:26:56 ]
  zondag 4 september 2005 @ 11:54:21 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30253811

Net wezen rennen, 1 ronde dus. Viel me behoorlijk mee. Ik heb een route gepakt waar ik de weg niet hoef over te steken, zo min mogelijk last van auto's dus, alleen voetgangers en spelende kinderen kwam ik tegen. Dan loop ik nu dus steeds dat rondje om mee te beginnen. Straks bouw ik dat wel verder op tot meerdere rondjes. Naar de heide ga ik pas als ik beter in vorm ben.

Heb rustig aangedaan, teveel ging ook niet omdat ik een heftige hartslag had meteen

Een teller heb ik dus al, om het aantal km's te tellen en de caloriën en het aantal stappen. Alleen weet ik niet welke stapgrootte ik moet pakken, heb nu 0,80 meter ingesteld, ik denk dat ik rond de 1 meter zit bij het rennen.

Zo, dit is dus beter dan fietsen op de zolder Straks klaar maken voor 2e ronde en dan zet ik de mp3 speler op.

Heb best schijt aan de mensen op straat. Trouwens, wat moeten ze denken ervan? Ze gaan echt niet denken, wat een mafkees die aan het rennen is daar Is beter dan tot 1500 in bed liggen dit.

Vraagje, hoe regelen de renners hier dat, met het drinken meenemen? Hebben jullie drinken aan een riem vastgemaakt? Ik merkte dat ik bij dit ene rondje al gigantische dorst kreeg.

Stel ik zit in de heide wat al 15 minuten lopen is om het te bereiken, dan mag het niet zo zijn, dat ik straks uitgedorst ben
  zondag 4 september 2005 @ 12:23:29 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30254493
2e keer gelopen, langere ronde gepakt maar mijn benen wilden niet meer

Mijn geest wilde verder maar het lichaam zei, halt

Maar wat wil je ook als je pas 4 dagen aan het sporten bent. Het zweet staat me op het voorhoofd nu, ff opfrissen dan maar. Misschien nog ff een 3e ronde straks. Ik merk dat dit stukken intensiever is dan het fietsen.

Rustig opbouwen dan maar. Morgen 3 rondes en vanmiddag nog 1 ronde. Wellicht heb ik een te hoog tempo aangenomen in het begin.
  zondag 4 september 2005 @ 12:25:05 #23
119357 Mauveen
passieve gebruiker
pi_30254537
ik zet meestal een flesje water in de koelkast. en na een rondje van ongeveer 35 minuten dan ren ik het huis in en uit. terwijl ik drink ren ik een klein rondje van zo'n 5 minuten en gooi het flesje bij me in de tuin. die haal ik dan later weer wel op.

helaas hoef ik dat voorlopig niet meer te doen. ik ben m'n eerste blessure tegengekomen. Spierpijn in m'n kuit net onder m'n knie. Het is geen gewone spierpijn, maar echt alleen als ik m'n been beweeg (een normale loopbeweging bijvoorbeeld). Ik baal er iig behoorlijk van want ik ben al een paar maanden aan het trainen voor de halve van eindhoven en ik lag best lekker op schema.
pi_30254610
Er zijn idd riemen waarin je (kleine) flesjes in kunt doen. Je kunt ook halverwege inplannen om langs je huis te gaan, om wat te drinken, of langs een tankstation oid gaan.

Voor het lopen drink ik veel, en kan het zelf een uur goed volhouden zonder water.
  zondag 4 september 2005 @ 12:43:31 #25
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30254996
@Mauveen, klote van die blessure Ik pas goed op, want ik merkte net al dat ik een of andere kramp had bij mijn scheenbeen ergens. Dus ik zal nu ff nog een uurtje rusten en ik zal rek en strek oefeningen gaan doen. Dat heb ik net niet gedaan, lijkt me verstandiger om thuis ff goed te rekken en te strekken alvorens te gaan rennen. Sterkte met de blessure!!!

@ the_disheaver Dat is wel een goed idee van dat drinken in de tuin gooien, ik ren ook langs het huis. Hoewel ik nu maar 1 ronde ren. Straks als het goed is, doe ik 5-7 minuten over 1 ronde, dus kan ik makkelijk het drinken in de tuin droppen

Wat de buren denken boeit me niet, voorheen dacht ik van, ik sta voor Jan Lul. Maar dat is niet zo.

Blessure zit me nog dwars en tevens ben ik soms bang om te struikelen over mijn eigen benen, dus ik ben vaker aan het opletten waar ik de benen zet.

Weet iemand hoe groot een stap ongeveer is? Ik denk dat ik die straks ff ga opmeten dan maar. Anders slaat de teller niet het aantal juiste kilometers aan.

Ik ben nu spa-rood aan het drinken om bij te tanken.

Luisteren jullie eigenlijk muziek tijdens het rennen Of leidt dat teveel af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')