Hangt ervanaf wat je maximum is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:22 schreef Spyder het volgende:
Nog een vraagje, is het ongezond om een uur lang met een hartslag van gemiddeld 170 te lopen? Lager krijg ik hem niet echt.
Kost het je veel moeite om dat uur rennen vol te houden? Als je dat makkelijk kan, dan lijkt het me dat je door langzamer te rennen je hartslag ook een stukje lager zou moeten kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:22 schreef Spyder het volgende:
Nog een vraagje, is het ongezond om een uur lang met een hartslag van gemiddeld 170 te lopen? Lager krijg ik hem niet echt.
Die spierpijn krijg je niet van de ondergrondquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:34 schreef Blinky het volgende:
Ik ben ook net begonnen. Ik wil in principe om de dag een riondje gaan trainen, maar ik loop op stenen en vorige week had ik heel veel spierpijn.
Nu ga ik maar proberen om ergens wat zang of gras op te zoeken.
Ik heb een hartslagmeter. Om de paar meter ren ik en dan doe ik het weer rustig aan. Bij rustig doorstappen zit mijn hartslag rond de 155 en bij joggen rond de 180.
Nee een uur gaat prima en ik ben daarna ook niet uitgeput ofzo. Vreemd vind ik dat het me niet echt lukt om langzamer te lopen (of ik moet kleine passen gaan maken maar daar word je volgens mij net zo moe van).quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:40 schreef Wolfje het volgende:
Kost het je veel moeite om dat uur rennen vol te houden? Als je dat makkelijk kan, dan lijkt het me dat je door langzamer te rennen je hartslag ook een stukje lager zou moeten kunnen krijgen.
Hm.. ik had begrepen dat dat er wel mee te maken had. Ik neem denk ik maar het zekere voor het onzekere en ren op gras/zand als het kan en anders over de stenen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:40 schreef Wolfje het volgende:
Die spierpijn krijg je niet van de ondergrond. Je spieren moeten gewoon nog wennen aan de inspanning. Na een tijdje zal je geen spierpijn meer krijgen.
Het is eigenlijk allebei: weken en maanden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:26 schreef Blinky het volgende:
[..]
Hm.. ik had begrepen dat dat er wel mee te maken had. Ik neem denk ik maar het zekere voor het onzekere en ren op gras/zand als het kan en anders over de stenen.
Wanneer merkten jullie dat je een betere conditie kreeg? Is dat na wat dagen/weken of doe je daar maanden over? Mijn doel is een betere conditie op te bouwen maar als ik daarbij wat kilo's wegren zeg ik daar geen nee tegen.
Veel succes vandaag!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:16 schreef placebeau het volgende:
Zaterdag loop ik nog eens een wedstrijdje, 10.8 km
Benieuwd hoe het staat met de conditie. Als ik rond de 50 minuten zit ben ik tevreden.
Ik neem dit mee voor vanmiddag. Maar je mag je toch ook niet opblazen in het begin.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 08:55 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Veel succes vandaag!.
Wist je al dat als je zo snel mogelijk wilt rennen, dat je dan een tempo moet kiezen waarvan je denkt dat je dat niet tot het einde kunt volhouden? Als je de afstand goed in de benen hebt, dan kan je dat tempo namelijk wel goed vasthouden. En dat levert dan een snellere eindtijd op dan wanneer je je energie voor de laatste kilometer bewaart..
Serieus? Goed dat je het zegt. Ik durfde nog niet in te schrijven ivm blessuretoestanden, maar je kunt ook annuleren, dus ik ga voor de zekerheid toch maar even aanmelden.quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:14 schreef Wolfje het volgende:
In de volkskrant stond vandaag een advertentie van de zevenheuvelenloop. Daarin werd gemeld dat de limiet voor het aantal inschrijvingen al bijna bereikt is.Ik heb dus gelijk mijn inschrijving geregeld
.
hartslagmeter heb ik zelf niet (mis ik ook niet erg, volgens mij), maar een horloge met chronometer is niet alleen leuk en handig, ook erg motiverend (om te weten hoe snel je loopt, en vooral hoeveel je er vooruit mee gaat).quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Morgen ga ik ook hardlopen voor de eerste keerToevallig ook op tennisschoenen omdat ik ff niets beters heb. Ben dus ook op zoek naar de juiste schoeisel en kleding. Tevens een meter om de tijd en hartslag op te meten.
Neem vooral veel korte pauzes (pauze = gewoon lopen, niet stil staan), en ren er tussen korte stukjes, en maak die korte stukjes steeds langer.quote:Morgenvroeg loop ik rustig naar de heide en dan ga ik eens rustig beginnenDenk dat het ff in het begin zwaar gaat worden maar ik wil dus in conditie komen.
Nog geen wedstrijd gerend, maar lijkt me juist wel leuk! Het publiek motiveert juist, anders dat je door de stad loopt en alleen maar raar aangekeken wordtquote:Wedstrijden rennen zie ik niet zitten. Dat publiek aan de zijkanten? Leidt dat niet gigantisch af?
Hoe meer publiek er staat, hoe harder je loopt.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Wedstrijden rennen zie ik niet zitten. Dat publiek aan de zijkanten? Leidt dat niet gigantisch af?
edit: gewoon doenquote:Op zondag 4 september 2005 11:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie wel wat ik doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |