abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29879541
Volgens deze bron gaan hardloopschoenen inderdaad zo'n 1500 km mee.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:22:19 #3
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_29879746
Nog een vraagje, is het ongezond om een uur lang met een hartslag van gemiddeld 170 te lopen? Lager krijg ik hem niet echt.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_29880026
Ik ben ook net begonnen. Ik wil in principe om de dag een riondje gaan trainen, maar ik loop op stenen en vorige week had ik heel veel spierpijn.
Nu ga ik maar proberen om ergens wat zang of gras op te zoeken.
Ik heb een hartslagmeter. Om de paar meter ren ik en dan doe ik het weer rustig aan. Bij rustig doorstappen zit mijn hartslag rond de 155 en bij joggen rond de 180.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:16:04 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_29881112
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:22 schreef Spyder het volgende:
Nog een vraagje, is het ongezond om een uur lang met een hartslag van gemiddeld 170 te lopen? Lager krijg ik hem niet echt.
Hangt ervanaf wat je maximum is.

Zaterdag loop ik nog eens een wedstrijdje, 10.8 km
Benieuwd hoe het staat met de conditie. Als ik rond de 50 minuten zit ben ik tevreden.
pi_29883814
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:22 schreef Spyder het volgende:
Kost het je veel moeite om dat uur rennen vol te houden? Als je dat makkelijk kan, dan lijkt het me dat je door langzamer te rennen je hartslag ook een stukje lager zou moeten kunnen krijgen.
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:34 schreef Blinky het volgende:
Ik ben ook net begonnen. Ik wil in principe om de dag een riondje gaan trainen, maar ik loop op stenen en vorige week had ik heel veel spierpijn.
Nu ga ik maar proberen om ergens wat zang of gras op te zoeken.
Ik heb een hartslagmeter. Om de paar meter ren ik en dan doe ik het weer rustig aan. Bij rustig doorstappen zit mijn hartslag rond de 155 en bij joggen rond de 180.
Die spierpijn krijg je niet van de ondergrond . Je spieren moeten gewoon nog wennen aan de inspanning. Na een tijdje zal je geen spierpijn meer krijgen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:54:19 #7
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_29884267
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:40 schreef Wolfje het volgende:

Kost het je veel moeite om dat uur rennen vol te houden? Als je dat makkelijk kan, dan lijkt het me dat je door langzamer te rennen je hartslag ook een stukje lager zou moeten kunnen krijgen.
Nee een uur gaat prima en ik ben daarna ook niet uitgeput ofzo. Vreemd vind ik dat het me niet echt lukt om langzamer te lopen (of ik moet kleine passen gaan maken maar daar word je volgens mij net zo moe van).
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_29885252
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:40 schreef Wolfje het volgende:
Die spierpijn krijg je niet van de ondergrond . Je spieren moeten gewoon nog wennen aan de inspanning. Na een tijdje zal je geen spierpijn meer krijgen.
Hm.. ik had begrepen dat dat er wel mee te maken had. Ik neem denk ik maar het zekere voor het onzekere en ren op gras/zand als het kan en anders over de stenen.

Wanneer merkten jullie dat je een betere conditie kreeg? Is dat na wat dagen/weken of doe je daar maanden over? Mijn doel is een betere conditie op te bouwen maar als ik daarbij wat kilo's wegren zeg ik daar geen nee tegen.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_29885716
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:26 schreef Blinky het volgende:

[..]

Hm.. ik had begrepen dat dat er wel mee te maken had. Ik neem denk ik maar het zekere voor het onzekere en ren op gras/zand als het kan en anders over de stenen.

Wanneer merkten jullie dat je een betere conditie kreeg? Is dat na wat dagen/weken of doe je daar maanden over? Mijn doel is een betere conditie op te bouwen maar als ik daarbij wat kilo's wegren zeg ik daar geen nee tegen.
Het is eigenlijk allebei: weken en maanden.

Je merkt het al snel, dus weken. Na maanden verbeter je je conditie ook wel, alleen niet zo snel (effectief) meer. Als een parabool dus.

Op een zachte ondergrond loopt minder hard (logisch eigenlijk ), maar op een verhard ondergrond zal de weerstand van je schoen op de ondergrond kleiner zijn. Dat je op een zachte ondergrond een snellere groei hebt van je conditie lijkt me onzin. Wel is een zachte ondergrond blessure vriendelijker.

Het liefst loop ik op een zandpad, en anders een verhard ondergrond. Bij vermoeidheid aan het einde van de rit kies ik wel eens eerder voor gras dan verhard. Maar volgens mij voornamelijk een keuze wat je lekkerder vindt lopen. Ik zou kiezen voor een zandpad (geen gras).

Zelf zonet geweest (meer dan een week lang niet gelopen ) maar ging klote... Ik kwan niet vooruit, en last van alle spieren gehad (toen x ophield, begon y te zeuren...). Maar ff intervalt met veel rust.

Morgen als het lukt maar nog keertje proberen.
pi_30021925
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:16 schreef placebeau het volgende:
Zaterdag loop ik nog eens een wedstrijdje, 10.8 km
Benieuwd hoe het staat met de conditie. Als ik rond de 50 minuten zit ben ik tevreden.
Veel succes vandaag! .

Wist je al dat als je zo snel mogelijk wilt rennen, dat je dan een tempo moet kiezen waarvan je denkt dat je dat niet tot het einde kunt volhouden? Als je de afstand goed in de benen hebt, dan kan je dat tempo namelijk wel goed vasthouden. En dat levert dan een snellere eindtijd op dan wanneer je je energie voor de laatste kilometer bewaart. .
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:08:53 #11
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_30023460
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 08:55 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Veel succes vandaag! .

Wist je al dat als je zo snel mogelijk wilt rennen, dat je dan een tempo moet kiezen waarvan je denkt dat je dat niet tot het einde kunt volhouden? Als je de afstand goed in de benen hebt, dan kan je dat tempo namelijk wel goed vasthouden. En dat levert dan een snellere eindtijd op dan wanneer je je energie voor de laatste kilometer bewaart. .
Ik neem dit mee voor vanmiddag. Maar je mag je toch ook niet opblazen in het begin.
Ik ben eens benieuwd, het is de eerste keer dat ik 10 km loop in wedstrijdvorm. (eigenlijk 10.8)
pi_30068342
In de volkskrant stond vandaag een advertentie van de zevenheuvelenloop. Daarin werd gemeld dat de limiet voor het aantal inschrijvingen al bijna bereikt is.

Ik heb dus gelijk mijn inschrijving geregeld .
  maandag 29 augustus 2005 @ 10:30:37 #13
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_30068530
Het ging dus slecht. De eerste 3.6 km liep ik in 16 min, de volgende in 18 min, de volgende in 20 min. Veel trager dus dan ik kan. Maar misschien had de vreselijke hitte er iets mùee te maken. Ik kreeg zelfs draaiingen op het einde, en toen ben ik maar bewust gaan vertragen.
pi_30077594
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 10:14 schreef Wolfje het volgende:
In de volkskrant stond vandaag een advertentie van de zevenheuvelenloop. Daarin werd gemeld dat de limiet voor het aantal inschrijvingen al bijna bereikt is.

Ik heb dus gelijk mijn inschrijving geregeld .
Serieus? Goed dat je het zegt. Ik durfde nog niet in te schrijven ivm blessuretoestanden, maar je kunt ook annuleren, dus ik ga voor de zekerheid toch maar even aanmelden.

Dat van dat beginnen op een tempo waarvan je niet weet of je het wel kunt volhouden heeft bij mij iig wel gewerkt. Ik heb daarvoor jarenlang op zeker gespeeld en had in de laatste km altijd enorm veel energie over. Toen ik met dat veilige gedoe eens ophield won ik op 10 km 5 minuten
pi_30127531
Ik heb hulp nodig, ik zoek schoenen waarop ik kan hardlopen en schoenen waarop ik kan voetballen (kunstgras).
Ik wil geen aparte schoenen kopen omdat ik bij voetbal geen wedstrijden speel maar alleen af en toe meetrain.
Nu loop ik op mijn tennisschoenen maar dat is ook niet echt goed neem ik aan.
Iemand nog ideeen?
Cold Shadow
  zaterdag 3 september 2005 @ 16:39:11 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30232607
Morgen ga ik ook hardlopen voor de eerste keer Toevallig ook op tennisschoenen omdat ik ff niets beters heb. Ben dus ook op zoek naar de juiste schoeisel en kleding. Tevens een meter om de tijd en hartslag op te meten.

Eerst ga ik kijken of het me bevalt natuurlijk. Maar ik wil afvallen en op de hometrainer is het niet zo effectief volgens mij. Ik bedoel, ik heb vaker gehoord dat je bij het fietsen minder spieren traint.

Morgenvroeg loop ik rustig naar de heide en dan ga ik eens rustig beginnen Denk dat het ff in het begin zwaar gaat worden maar ik wil dus in conditie komen.

Wedstrijden rennen zie ik niet zitten. Dat publiek aan de zijkanten? Leidt dat niet gigantisch af?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_30239605
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Morgen ga ik ook hardlopen voor de eerste keer Toevallig ook op tennisschoenen omdat ik ff niets beters heb. Ben dus ook op zoek naar de juiste schoeisel en kleding. Tevens een meter om de tijd en hartslag op te meten.
hartslagmeter heb ik zelf niet (mis ik ook niet erg, volgens mij), maar een horloge met chronometer is niet alleen leuk en handig, ook erg motiverend (om te weten hoe snel je loopt, en vooral hoeveel je er vooruit mee gaat).
quote:
Morgenvroeg loop ik rustig naar de heide en dan ga ik eens rustig beginnen Denk dat het ff in het begin zwaar gaat worden maar ik wil dus in conditie komen.
Neem vooral veel korte pauzes (pauze = gewoon lopen, niet stil staan), en ren er tussen korte stukjes, en maak die korte stukjes steeds langer.
quote:
Wedstrijden rennen zie ik niet zitten. Dat publiek aan de zijkanten? Leidt dat niet gigantisch af?
Nog geen wedstrijd gerend, maar lijkt me juist wel leuk! Het publiek motiveert juist, anders dat je door de stad loopt en alleen maar raar aangekeken wordt

Zojuist voor het eerst in een maand weer echt hardgelopen Kwam er nooit van, 1 keertje nog gelopen, maar toen ging het geheel niet. Maar ging vandaag goed: 11.5 km in 51 minuten. (omgerekend: dat zou 70 minuten voor de zevenheuvelenloop zijn.
  zondag 4 september 2005 @ 07:38:43 #18
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_30251454
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe meer publiek er staat, hoe harder je loopt.
  zondag 4 september 2005 @ 11:05:51 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30252909
Daar zit ik dus mee met zomaar langs de weglopen. De mensen die je aankijken, maar daarom ga ik de heide op. Daar is een zachte ondergrond en er zijn weinig mensen die je aangapen. Alleen mensen met honden daar. In wedstrijdverband is het misschien wel anders?

Vandaag spierpijn van het fietsen dus ik doe rustig aan vandaag. Denk wel dat ik probeer om 60 minuten te fietsen om toch in beweging te blijven.

Deze maand eens voor ren-schoenen kijken. Een renbroek van nike heb ik al, van dat stretch materiaal en een shirt ook al. 2e shirt is wel handig als het andere in de was ligt.

Zometeen ff wassen en dan ga ik weer zweten. Voordat ik uberhaupt aan mijn maximum kom qua presteren moet er eerst 18 kilo gewicht af hier. Maar dat is een uitdaging an sich, het gewicht verliezen dus

Good luck voor de renners hier!!!!

Fijn dat deze topic bestaat. Ik zal de voorgaande ook eens doornemen. Gaat dus in de bookmarks deze.

Edit: Nu twijfel ik om toch ff een poging te wagen Topic is dermate motiverend dat ik zin heb om ff rustig te beginnen. Kort rennen, pauze, kort rennen, pauze.

Ik zie wel wat ik doe.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-09-2005 11:11:04 ]
pi_30253017
De heide is wel fijn ja. Geen last van automobilisten die gewoon doorrijden...(normaal gesproken stoppen ze altijd, gister moest ik 3 maal een 'nood'stop maken voor een auto... (terwijl ik toch echt 2 keer voorrang had...)
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie wel wat ik doe.
edit: gewoon doen

[ Bericht 22% gewijzigd door the_disheaver op 04-09-2005 11:26:56 ]
  zondag 4 september 2005 @ 11:54:21 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30253811

Net wezen rennen, 1 ronde dus. Viel me behoorlijk mee. Ik heb een route gepakt waar ik de weg niet hoef over te steken, zo min mogelijk last van auto's dus, alleen voetgangers en spelende kinderen kwam ik tegen. Dan loop ik nu dus steeds dat rondje om mee te beginnen. Straks bouw ik dat wel verder op tot meerdere rondjes. Naar de heide ga ik pas als ik beter in vorm ben.

Heb rustig aangedaan, teveel ging ook niet omdat ik een heftige hartslag had meteen

Een teller heb ik dus al, om het aantal km's te tellen en de caloriën en het aantal stappen. Alleen weet ik niet welke stapgrootte ik moet pakken, heb nu 0,80 meter ingesteld, ik denk dat ik rond de 1 meter zit bij het rennen.

Zo, dit is dus beter dan fietsen op de zolder Straks klaar maken voor 2e ronde en dan zet ik de mp3 speler op.

Heb best schijt aan de mensen op straat. Trouwens, wat moeten ze denken ervan? Ze gaan echt niet denken, wat een mafkees die aan het rennen is daar Is beter dan tot 1500 in bed liggen dit.

Vraagje, hoe regelen de renners hier dat, met het drinken meenemen? Hebben jullie drinken aan een riem vastgemaakt? Ik merkte dat ik bij dit ene rondje al gigantische dorst kreeg.

Stel ik zit in de heide wat al 15 minuten lopen is om het te bereiken, dan mag het niet zo zijn, dat ik straks uitgedorst ben
  zondag 4 september 2005 @ 12:23:29 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30254493
2e keer gelopen, langere ronde gepakt maar mijn benen wilden niet meer

Mijn geest wilde verder maar het lichaam zei, halt

Maar wat wil je ook als je pas 4 dagen aan het sporten bent. Het zweet staat me op het voorhoofd nu, ff opfrissen dan maar. Misschien nog ff een 3e ronde straks. Ik merk dat dit stukken intensiever is dan het fietsen.

Rustig opbouwen dan maar. Morgen 3 rondes en vanmiddag nog 1 ronde. Wellicht heb ik een te hoog tempo aangenomen in het begin.
  zondag 4 september 2005 @ 12:25:05 #23
119357 Mauveen
passieve gebruiker
pi_30254537
ik zet meestal een flesje water in de koelkast. en na een rondje van ongeveer 35 minuten dan ren ik het huis in en uit. terwijl ik drink ren ik een klein rondje van zo'n 5 minuten en gooi het flesje bij me in de tuin. die haal ik dan later weer wel op.

helaas hoef ik dat voorlopig niet meer te doen. ik ben m'n eerste blessure tegengekomen. Spierpijn in m'n kuit net onder m'n knie. Het is geen gewone spierpijn, maar echt alleen als ik m'n been beweeg (een normale loopbeweging bijvoorbeeld). Ik baal er iig behoorlijk van want ik ben al een paar maanden aan het trainen voor de halve van eindhoven en ik lag best lekker op schema.
pi_30254610
Er zijn idd riemen waarin je (kleine) flesjes in kunt doen. Je kunt ook halverwege inplannen om langs je huis te gaan, om wat te drinken, of langs een tankstation oid gaan.

Voor het lopen drink ik veel, en kan het zelf een uur goed volhouden zonder water.
  zondag 4 september 2005 @ 12:43:31 #25
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30254996
@Mauveen, klote van die blessure Ik pas goed op, want ik merkte net al dat ik een of andere kramp had bij mijn scheenbeen ergens. Dus ik zal nu ff nog een uurtje rusten en ik zal rek en strek oefeningen gaan doen. Dat heb ik net niet gedaan, lijkt me verstandiger om thuis ff goed te rekken en te strekken alvorens te gaan rennen. Sterkte met de blessure!!!

@ the_disheaver Dat is wel een goed idee van dat drinken in de tuin gooien, ik ren ook langs het huis. Hoewel ik nu maar 1 ronde ren. Straks als het goed is, doe ik 5-7 minuten over 1 ronde, dus kan ik makkelijk het drinken in de tuin droppen

Wat de buren denken boeit me niet, voorheen dacht ik van, ik sta voor Jan Lul. Maar dat is niet zo.

Blessure zit me nog dwars en tevens ben ik soms bang om te struikelen over mijn eigen benen, dus ik ben vaker aan het opletten waar ik de benen zet.

Weet iemand hoe groot een stap ongeveer is? Ik denk dat ik die straks ff ga opmeten dan maar. Anders slaat de teller niet het aantal juiste kilometers aan.

Ik ben nu spa-rood aan het drinken om bij te tanken.

Luisteren jullie eigenlijk muziek tijdens het rennen Of leidt dat teveel af
pi_30255342
kun je niet gewoon eerst meten hoelang je rondje is (www.map24.com) en daarmee je 'staplengte' aan te passen?

Geen muziek.
  zondag 4 september 2005 @ 13:14:45 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30255897
Ik zal eens kijken op map24 nu Thanks

Hoezo geen muziek? Is dat een persoonlijke iets of is het algemeen beter om zonder muziek te rennen?
pi_30256383
quote:
Op zondag 4 september 2005 13:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zal eens kijken op map24 nu Thanks

Hoezo geen muziek? Is dat een persoonlijke iets of is het algemeen beter om zonder muziek te rennen?
Nee, gewoon persoonlijk. (niet dat ik niet graag muziek luister, absoluut niet ) maar t hoeft niet. (en het is een beetje veiliger als je in de stad loopt (maar in de heide maakt het weinig uit!)
  zondag 4 september 2005 @ 14:07:18 #29
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30257323
Ahzo, ik had muziek opstaan. Dan gaat de tijd sneller voorbij en het werkt motiverend.

Maar ik heb nu dus 3 keer gelopen en ik kreeg gigantische pijn in mijn onderbeen, bij het bot aan de voorkant. Denk dat ik ff moet rusten. Of het is niet verstandig om op straat te rennen, dat mijn gewicht te zwaar is voor de gewrichten nog.

3 keer gelopen maar nog steeds niet tevreden Bij mij is het zo dat wanneer ik eenmaal begonnen ben met sporten, dat ik dan teveel wil in 1 keer. Ik kan moeilijk zeggen, nu stop ik ermee en ga ik iets anders doen

Rennen is voor vandaag genoeg geweest. Morgen zal het wel ff spierpijn zijn. Maar dat hoort erbij. Misschien nog wat sit-ups straks en fietsen. Om mezelf tevreden te stellen

Nog een vraag. Hoe zit dat in de winter bij jullie? Rennen jullie ook in de winter en herfst? Of is er dan een stop?
pi_30259219
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:12 schreef the_disheaver het volgende:
De heide is wel fijn ja. Geen last van automobilisten die gewoon doorrijden...(normaal gesproken stoppen ze altijd, gister moest ik 3 maal een 'nood'stop maken voor een auto... (terwijl ik toch echt 2 keer voorrang had...)
En de derde keer? .
Auto's kunnen inderdaad heel irritant zijn. Ook al ren je over een voorrangsweg, er zijn toch altijd wel een paar automobilisten die het fiets/voetpad blokkeren zodat ze minder lang hoeven te wachten. Gelukkig bevat mijn hardlooproute maar 1 druk kruispunt dat ik twee keer moet oversteken. Voor de rest kan ik ongehinderd rennen .
quote:
Op zondag 4 september 2005 12:25 schreef Mauveen het volgende:
helaas hoef ik dat voorlopig niet meer te doen. ik ben m'n eerste blessure tegengekomen. Spierpijn in m'n kuit net onder m'n knie. Het is geen gewone spierpijn, maar echt alleen als ik m'n been beweeg (een normale loopbeweging bijvoorbeeld). Ik baal er iig behoorlijk van want ik ben al een paar maanden aan het trainen voor de halve van eindhoven en ik lag best lekker op schema.
Voel je die "spierpijn" met name als je je been strekt? Mijn vermoeden is dat de pees van een kuitspier overbelast is. Rust, een warmte compres en de spier een beetje masseren zouden dan wel helpen. Maar ik ben geen arts of iets dergelijks, dus je moet me nou ook weer niet op mijn woord geloven .
Ik hoop voor je dat die blessure snel over is, want de halve marathon van Eindhoven is al over 5 weken .
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar ik heb nu dus 3 keer gelopen en ik kreeg gigantische pijn in mijn onderbeen, bij het bot aan de voorkant. Denk dat ik ff moet rusten. Of het is niet verstandig om op straat te rennen, dat mijn gewicht te zwaar is voor de gewrichten nog.

3 keer gelopen maar nog steeds niet tevreden Bij mij is het zo dat wanneer ik eenmaal begonnen ben met sporten, dat ik dan teveel wil in 1 keer. Ik kan moeilijk zeggen, nu stop ik ermee en ga ik iets anders doen

Rennen is voor vandaag genoeg geweest. Morgen zal het wel ff spierpijn zijn. Maar dat hoort erbij. Misschien nog wat sit-ups straks en fietsen. Om mezelf tevreden te stellen
Die pijn komt denk ik vooral doordat je op tennisschoenen rent. Daar zit niet voldoende schokdemping in en het zou me ook niks verbazen als ze je voet niet goed ondersteunen. Hardlopen geeft een grote belasting op je benen en je moet er dan dus ook voor zorgen dat die krachten op een goede manier verdeeld worden om blessures te voorkomen.
Ik vermoed ook dat je te fanatiek bezig bent. Als ik jou was zou ik een hardloopschema voor beginners downloaden (bijvoorbeeld van www.myasics.nl). In het begin zul je volgens zo'n schema stukjes rennen moeten afwisselen met stukjes wandelen, maar als je dit volhoudt dan zul je uiteindelijk wel 10 km achter elkaar kunnen rennen. Verwacht echter niet dat dit een paar weken tijd zal gebeuren. Je zult wel elke week merken dat het wat beter gaat dan de vorige.
  zondag 4 september 2005 @ 15:27:39 #31
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30259397
Thanks, Ik zal me aanmelden bij www.myasics.nl. Ben sowieso van plan om renschoenen te kopen, op zware tennisschoenen die voor gravel gamaakt zijn is het toch heel wat anders. Ik heb tijdens het rennen vandaag gerust, kleine stukken rennen, kleine stukken lopen, rennen, lopen, etc. Maar een schema is altijd beter. Dan is het ook meer gestructureerd en kan ik het in kaart brengen.

Voel me nu voldaan, geen pijn aan benen meer. Lekker gevoel dat ik bezig ben geweest.

Denk dat ik ascics schoenen ga kopen, anders nike. Kijken bij intersport wat het beste is volgens de verkoper.

Heb zin erin

Dubbele doeleindes dus: Afvallen + Conditie + Bezig zijn met een doel.

Genoeg gesport vandaag

Tijd voor een biertje

Drinken jullie ook nog bier of doen jullie kerngezond met niet roken en niet drinken? Ik denk dat 3-4 biertjes geen kwaad kan, met mate dus.

Heb nu al zin in morgen. Vandaag was het doorbijten en afzien. Denk dat ik over 2-3 weken langere stukken achter elkaar kan rennen.

Tijden in de sportschool op de loopband gerend. 50 minuten deed ik over 10 km. Maar dat was de loopband en dat is verre van ideaal en misschien wel makkelijker dan op straat rennen.

Ik denk dat ik het dit keer goed ga aanpakken. Dus eerst zorgen voor een goede route. Hoewel deze route ideaal is, maar wel te kort. Een te korte route lijkt me saai. Dan kom je om de 10 minuten dezelfde omgeving tegen. Deze route is ideaal omdat ik de weg niet hoef over te steken, dus ik kan in principe met verstand op nul rennen.

Route, kleding, schoeisel, apparatuur om afstand te meten, goed voedsel en drank. En dan ga ik eens zien hoever ik kom.

En vooral doorzetten. Portie doorzettingsvermogen is nog het meest belangrijke in alles.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-09-2005 15:39:51 ]
pi_30259970
Hee, leuk dat je zo enthousiast bent Dromenvanger Ik ben ook heel blij dat ik nu weer kan hardlopen (en daarom voel ik erg mee met Mauveen ), al ben ik wel iemand die het bij temperaturen boven 20 graden minder fijn vindt. Toch maar even geweest daarnet, niet al te lang, een klein rondje. Daarom wil ik morgenavond weer gaan, en daarmee mijn gewoonte om nooit twee dagen achter elkaar te lopen eenmalig negeren (want morgen heb ik wel tijd en dinsdag niet). Kan vast geen kwaad voor een keertje. Zijn er hier mensen die wel regelmatig twee dagen achter elkaar lopen? Gaat dat goed en waar moet je op letten? Varieren in trainingen ofzo? De ene dag een kort rondje en de tweede dag lang? Of de ene dag rustig 1 tempo en de andere dag interval? Goed rekken neem ik aan. Nog meer?

(Ik kan me zo voorstellen dat het bij mij de komende tijd vaker voor gaat komen namelijk)
pi_30265307
Ik heb me laten vertellen dat je dan het beste een rustige training na een zware (lange duurloop, interval ) kunt doen. Op deze manier herstelt je lichaam het snelste van de inspanningen.
pi_30276119
Ha, lekker actief weer, dit topic!

@Dromenvange: Het lijkt dat je idd erg gemotiveerd bent 3 keer op 1 dag (al is het maar kort)... Ik zou het idd liever 1 keer per dag doen (met een rustdag). Liever 1 keer langer, dan 3 keer kort!

Overmorgen is weer een dag

Ik ben in de lente begonnen, maar ben zeker van plan om ook in herfst/winter door te gaan. Lijkt me wel tof! Nog vreemdere gezichten die je aangapen Zal waarschijnlijk wel voor andere kleding moeten zorgen. Maar zie het dan wel. Heb nu alleen shirt + korte broek. Als het te koud wordt, ga ik wel rondkijken naar wat warmers.

En tuurlijk drink ik nog bier (en koffie), maar ik rook niet (en nooit gedaan). Maar het gaat me voornamelijk voor het plezier, zeker niet om af te vallen (eerder om aan te komen). Als je het met mate doet, kan het zeker geen kwaad. Vooral wanneer je goed kijkt naar je normale eetpatroon (gezond eten dus).

Die 3de keer dat een automobilist me niet voor liet gaan (maar dus wel voorrang had...(de auto)) was nogwel in het park/plansoen! Ga ook even kijken naar een 15 km route. Zit opzich wel op een lekkere plaats. 100 meter, en ben de stad (groningen) uit! (ga meestal stukje buiten de stad door een klein parkje om vervolgens naar het noorderplansoen te gaan (maar die tussenweg is niet erg leuk) en daar een paar rondjes te lopen.

Ik neem ook altijd een rustdag. Soms idd wel irritant. Zaterdag heb ik gelopen, vandaag (zondag zou ik wel tijd gehad kunnen hebben om te lopen...) maar morgen (maandag) zeker niet, en van dinsdag weet ik het ook nog niet zeker... Studiejaar begint morgen weer

Maar een uitzondering een keertje op de verplichte rustdag moet lijkt me weinig kwaad kunnen. Vooral als het rustige loop is.

(zal ff www.runnersweb.nl in de wiki OP zetten, nog meer links?
  maandag 5 september 2005 @ 12:03:25 #35
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30284072
Ik wil geen rustdag

Is het zo belangrijk om een rustdag te nemen?

Ik wil vandaag dus ook weer gaan rennen. Hoe rennen die professionele renners die de marathon lopen dan? Nemen die steeds een rustdag?

Ik heb jaren getraind in een sportschool, 7 dagen per week en steeds de 5 km of 10 km op de loopband gedaan. Zonder rustdag.

Als ik vandaag niet ga rennen voel ik een leegte van binnen al. Ben nu al verslaafd eraan.

Heb trouwens een paar schoenen van mijn broer gekregen, renschoenen en die zitten veel beter, heb al geprobeerd een beetje te rennen ermee en de schokken worden helemaal opgevangen door de zolen.

Maandag nieuwe schoenen voor mezelf kopen.

In de herfst winter ga ik ook door, ik koop me van mijn part een hele collectie kleding die daarvoor gemaakt is. De winkel weet vast en zeker wat je nodig hebt daarvoor.

Verder ben ik nog bang te vallen maar dat gebeurt toch niet, gewoon goed uitkijken waar de benen gezet worden en dan gaat dat vast goed.

Vandaag wil ik dus echt rennen. De spierpijn is bijna helemaal weg, kan vrij bewegen. Lukt het me niet de eerste ronde dan stop ik ermee.

Misschien loop ik rustig een andere route om te kijken welke route beter is.

Ik ga dus zeker voor het afvallen, heb nu al het idee dat mijn buik strakker is na 4 dagen sporten. Vandaag zou de 5e dag worden op rij. En ik heb zoveel zin erin dat ik waarschijnlijk ga zondigen ermee en gewoon de weg opren. De stoep dus

Eerst naar Heerlen om 13:30 en daarna zie ik wel. Mijn lichaam kan best veel hebben, in al die jaren van sporten nog nooit een blessure gehad.

Ik weet wel dat mijn schenen fragile zijn, mijn schenen is het belangrijkste waar ik op moet letten. De rest loopt vanzelf wel Dus ik kan beter rusten en op de fiets gaan zitten vandaag en de nodige sit-ups doen?

Mijn broer zegt altijd dat rusten net zo belangrijk is als het sporten zelf. Dus wie weet

Arghhhh ik weet het niet..
  maandag 5 september 2005 @ 12:59:52 #36
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_30285662
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil geen rustdag

Is het zo belangrijk om een rustdag te nemen?

Ik wil vandaag dus ook weer gaan rennen. Hoe rennen die professionele renners die de marathon lopen dan? Nemen die steeds een rustdag?
Yep, een rustdag is heel belangrijk. Je bouwt pas conditie op op het moment dat je aan het herstellen bent.
Bovendien zul je onherroepelijk merken dat je last van je gewrichten gaat krijgen als je te hard van stapel loopt.

Je bent niet de enige. Ik ben ook weer fanatiek begonnen met sporten en baal er ook van als ik niet kan omdat ik of een rustdag heb of moet werken (of als het regent, net dat ene buitje in het hele land valt op het moment dat ik skeelertraining heb ...)

Overigens, de dame die op het WK in Finland de marathon won loopt weliswaar 200 km per week als training, maar ze slaapt ook 12 uur op een dag. Aangezien een normaal mens met z'n werk dat niet redt, zul je toch rustdagen moeten inbouwen ...

Nog een tip: als je een gespecialiseerde hardloopzaak in de buurt hebt, ga daar dan naar toe om schoenen te kopen. Ik dacht in een van je eerdere posts te zien dat je naar Intersport wilde, niks ten nadele van die winkel, maar je loopt het risico dat je geen expert treft en da's zonde. Bij Run2Day, Runnersworld en vooral bij PK (Dodewaard) nemen ze ruim de tijd voor je en ga je niet weg zonder de perfecte schoen (en die hoeft helemaal niet duur te zijn).
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_30294246
Zo, liep al vaker hard maar nu moet het maar een beetje serieuzer gaan worden.

Ga 13 maart de halve marathon van Venlo lopen met m'n vader en evt. vrienden dus nu moet er serieus getrained worden (en dat is natuurlijk leuk ). Meteen maar een schema opgesteld bij myasics maar die verwacht niet dat ik het haal binnen de tijd die nog rest. Nog meer mensen die die 'wedstrijd' ook gaan lopen?

Bijkomend voordeel is dan ik dan van het voorjaar en van de zomer een superconditie heb om lekker 'fast & light' alpine routes te doen (klimmen dus).
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_30299004
Is er iemand hier die met een hartslagmeter traint?
Ik ben namelijk op zoek naar een goede hartslag meter, nadat met polar is overleden. Ik hoor veel goede dingen over Nike hartslagmeters en ook wat slechte dingen, groot voordeel is dat je zelf de batterij kan vervangen. Polar is daarintegen wel een van de bekendere merken op het gebied van de hartslagmeters Iemand een aanrader?
pi_30299542
Daar zat ik zelf ook al aan te denken ja. 't Schijnt dat de sigma hartslagmeters een slecht bereik/ontvangst hebben, polar daarentegen weer goed. Polar is wel stuk duurder en batterij vervangen kost 22,50 oid (werk in een winkel waar we ze verkopen).
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
  dinsdag 6 september 2005 @ 09:02:37 #40
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_30311185
Nadeel van zelf de batterij vervangen is dat de boel niet meer waterdicht is. Bij Polar wordt dat wel voor je gefixt (daarom ook duurder). Nu loop, fiets, schaats en skeeler ik regelmatig in een vochtige omgeving, dus voor mij is dat heel belangrijk.
Verder vind ik de service bij Polar perfect, maar ik heb geen ervaring met andere merken.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_30311633
Ik denk ook over een hartslagmeter (ben bijna jarig ) maar ik kan totaal niet wijs worden uit alle verschillende types. Polar is dus goed? Welk type hebben jullie? Hoe duur is zo'n grap?
pi_30327518
Ik vind de Nike C-8 een mooi ding heb er veel goede dingen overgelezen maar wat is een goede polar tegen hanger?
pi_30349446
Na wat reviews te hebben gelezen toch maar de Polar rs200 bestelt, er was opzich niks mis met de polar batterij service, alleen je was je horloge een poosje kwijt. Dat is opzich ook nog wel te harden. Dus toch maar een Polar weer.
pi_30386656
Nou, woei, de kogel is door de kerk hoor . Sinds vorige week donderdag kan ik dus niet meer hardlopen omdat ik één of andere idiote blessure aan mijn rechtervoet heb GVD zo pissed niet te geloven.
Ik heb geen idee wat het precies is; de symptomen zijn oa zeurende pijn na opstaan die wegtrekt naar gelang ik normaal loop, last bij trap op lopen, soms het gevoel hebben dat ik door mijn enkel ga, geen kracht op het been kunnen zetten, NOEM MAAR OP DE HELE FUCKING KUTRATAPLAN.

Ik had eerder goede schoenen moeten kopen. Volgens mij kan ik voorlopig niet meer aan de slag met hardlopen
Ik doe hier niet aan mee.
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:35:56 #45
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30418089
Ik ben nog steeds bezig. Eergisteren en vandaag gelopen. Gisteren een verplichte rustdag dus Daar hou ik me ook aan.

Eerst had ik last van mijn enkel, als ik rechter voet naar links bewoog, deed het pijn...een soort krampachtig iets in de botten.

Nu is de pijn weg en ben ik weer rondjes aan het lopen

10 minuten geleden een rondje gedaan en ik merk dat mijn benen wat beter meewerken, dus als het meezit kan ik over een week of 2 echt vooruitgang gaan boeken.

Ik ren dus nog steeds 1 klein rondje waarbij ik rust neem tijdens het lopen. En dan ren ik vandaag een rondje of 5-6. En zo bouw ik verder op.

Buikspieroefeningen heb ik gedownload maar ze zeggen dat je bij buikspieroefeningen geen vet verbrandt, alleen dat je de spieren sterker maakt. Maar dan doe ik toch maar oefeningen want sterke buikspieren is weer voordelig voor bij het rennen.

En zo ga ik door

Heb nog steeds zin erin, en ik hoop maar dat blessures uitblijven. Maandag nieuw geld en dan nieuwe schoenen. En kan ik meteen vragen wat ze voor kleding hebben voor in de herfst en winter.
pi_30418245
Weet niet of er nog veel is maar de Aldi heeft deze week runningtights en shirts e.d. in de aanbieding.
  vrijdag 9 september 2005 @ 13:00:03 #47
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30418844
Thanks for the tip Ik zal eens kijken op de website van de Aldi. Anders ga ik eens langs daar.

Heb kleding nodig nog, ben nu met tenniskleding aan het rennen en die shirts die plakken aan het lichaam vast bij transpiratie. Heb 1 ascics renshirt maar die is gemaakt op een lichaam zonder bierbuik. Dus die zit iets te strak nog. Hoewel het materiaal lekker zit, ventilerend.

Net weer terug van het 2e rondje. Ben op mijn loopbeweging aan het oefenen. Zodat ik mijn knieeën en scheenbeen niet teveel belast. Kijken welke beweging het beste aanvoelt. Kan dat beter nu doen, dan straks als ik al een maand of 3 bezig ben.

Net op de site van aldi gekeken en ik zag niets over aanbiedingen, misschien zetten ze het niet op de website.
  vrijdag 9 september 2005 @ 13:08:41 #48
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30419109
Tijd voor de 3e ronde

Kijken hoe het gaat met mijn lichaam.....mijn geest zegt Mijn lichaam zegt

Nu nog die 2 in balans krijgen en ik kan er tegenaan.
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:14:27 #49
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30425356
Zo, vandaag 4 rondjes gedaan. Korte rondjes van ongeveer 5 minuten.

Mijn scheenbeen is in orde, mijn enkel ook. Nu is mijn knie bezig van...auwww auwww.

Is het normaal dat je in het begin overal last van heb? Moet ik me zorgen maken dat mijn knie nu even tegen werkt? Ik hoop dus niet dat ik een blijvend letsel aan de knie heb. Dat ik straks altijd last heb van de knie.

Voel me voldaan voor vandaag. Ik hou me rustig en bedaard inplaats van als een idioot te beginnen. Ook zal ik die rustdagen invoeren zoveel mogelijk.

Heb gelezen over blessures op een site en dat is niet mis als je ziet wat je allemaal kunt oplopen Vandaar dus die rust en het langzaam opbouwen. Dan doe ik liever een paar maanden langer over het resultaat. Ben ik over een jaar nog bezig dan zit die conditie vanzelf wel okey. Om nu meteen het onderste uit de kan te halen is erg zinloos volgens mij.

Waarom is een lichaam zo kwetsbaar
pi_30433328
Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel km loopt iedereen hier zo ongeveer en hoe snel?

[ Bericht 8% gewijzigd door zBus op 09-09-2005 20:46:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')