abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29879541
Volgens deze bron gaan hardloopschoenen inderdaad zo'n 1500 km mee.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:22:19 #3
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_29879746
Nog een vraagje, is het ongezond om een uur lang met een hartslag van gemiddeld 170 te lopen? Lager krijg ik hem niet echt.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_29880026
Ik ben ook net begonnen. Ik wil in principe om de dag een riondje gaan trainen, maar ik loop op stenen en vorige week had ik heel veel spierpijn.
Nu ga ik maar proberen om ergens wat zang of gras op te zoeken.
Ik heb een hartslagmeter. Om de paar meter ren ik en dan doe ik het weer rustig aan. Bij rustig doorstappen zit mijn hartslag rond de 155 en bij joggen rond de 180.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:16:04 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_29881112
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:22 schreef Spyder het volgende:
Nog een vraagje, is het ongezond om een uur lang met een hartslag van gemiddeld 170 te lopen? Lager krijg ik hem niet echt.
Hangt ervanaf wat je maximum is.

Zaterdag loop ik nog eens een wedstrijdje, 10.8 km
Benieuwd hoe het staat met de conditie. Als ik rond de 50 minuten zit ben ik tevreden.
pi_29883814
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:22 schreef Spyder het volgende:
Kost het je veel moeite om dat uur rennen vol te houden? Als je dat makkelijk kan, dan lijkt het me dat je door langzamer te rennen je hartslag ook een stukje lager zou moeten kunnen krijgen.
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:34 schreef Blinky het volgende:
Ik ben ook net begonnen. Ik wil in principe om de dag een riondje gaan trainen, maar ik loop op stenen en vorige week had ik heel veel spierpijn.
Nu ga ik maar proberen om ergens wat zang of gras op te zoeken.
Ik heb een hartslagmeter. Om de paar meter ren ik en dan doe ik het weer rustig aan. Bij rustig doorstappen zit mijn hartslag rond de 155 en bij joggen rond de 180.
Die spierpijn krijg je niet van de ondergrond . Je spieren moeten gewoon nog wennen aan de inspanning. Na een tijdje zal je geen spierpijn meer krijgen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:54:19 #7
76500 Spyder
pi_29884267
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:40 schreef Wolfje het volgende:

Kost het je veel moeite om dat uur rennen vol te houden? Als je dat makkelijk kan, dan lijkt het me dat je door langzamer te rennen je hartslag ook een stukje lager zou moeten kunnen krijgen.
Nee een uur gaat prima en ik ben daarna ook niet uitgeput ofzo. Vreemd vind ik dat het me niet echt lukt om langzamer te lopen (of ik moet kleine passen gaan maken maar daar word je volgens mij net zo moe van).
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_29885252
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:40 schreef Wolfje het volgende:
Die spierpijn krijg je niet van de ondergrond . Je spieren moeten gewoon nog wennen aan de inspanning. Na een tijdje zal je geen spierpijn meer krijgen.
Hm.. ik had begrepen dat dat er wel mee te maken had. Ik neem denk ik maar het zekere voor het onzekere en ren op gras/zand als het kan en anders over de stenen.

Wanneer merkten jullie dat je een betere conditie kreeg? Is dat na wat dagen/weken of doe je daar maanden over? Mijn doel is een betere conditie op te bouwen maar als ik daarbij wat kilo's wegren zeg ik daar geen nee tegen.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_29885716
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:26 schreef Blinky het volgende:

[..]

Hm.. ik had begrepen dat dat er wel mee te maken had. Ik neem denk ik maar het zekere voor het onzekere en ren op gras/zand als het kan en anders over de stenen.

Wanneer merkten jullie dat je een betere conditie kreeg? Is dat na wat dagen/weken of doe je daar maanden over? Mijn doel is een betere conditie op te bouwen maar als ik daarbij wat kilo's wegren zeg ik daar geen nee tegen.
Het is eigenlijk allebei: weken en maanden.

Je merkt het al snel, dus weken. Na maanden verbeter je je conditie ook wel, alleen niet zo snel (effectief) meer. Als een parabool dus.

Op een zachte ondergrond loopt minder hard (logisch eigenlijk ), maar op een verhard ondergrond zal de weerstand van je schoen op de ondergrond kleiner zijn. Dat je op een zachte ondergrond een snellere groei hebt van je conditie lijkt me onzin. Wel is een zachte ondergrond blessure vriendelijker.

Het liefst loop ik op een zandpad, en anders een verhard ondergrond. Bij vermoeidheid aan het einde van de rit kies ik wel eens eerder voor gras dan verhard. Maar volgens mij voornamelijk een keuze wat je lekkerder vindt lopen. Ik zou kiezen voor een zandpad (geen gras).

Zelf zonet geweest (meer dan een week lang niet gelopen ) maar ging klote... Ik kwan niet vooruit, en last van alle spieren gehad (toen x ophield, begon y te zeuren...). Maar ff intervalt met veel rust.

Morgen als het lukt maar nog keertje proberen.
pi_30021925
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:16 schreef placebeau het volgende:
Zaterdag loop ik nog eens een wedstrijdje, 10.8 km
Benieuwd hoe het staat met de conditie. Als ik rond de 50 minuten zit ben ik tevreden.
Veel succes vandaag! .

Wist je al dat als je zo snel mogelijk wilt rennen, dat je dan een tempo moet kiezen waarvan je denkt dat je dat niet tot het einde kunt volhouden? Als je de afstand goed in de benen hebt, dan kan je dat tempo namelijk wel goed vasthouden. En dat levert dan een snellere eindtijd op dan wanneer je je energie voor de laatste kilometer bewaart. .
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:08:53 #11
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_30023460
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 08:55 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Veel succes vandaag! .

Wist je al dat als je zo snel mogelijk wilt rennen, dat je dan een tempo moet kiezen waarvan je denkt dat je dat niet tot het einde kunt volhouden? Als je de afstand goed in de benen hebt, dan kan je dat tempo namelijk wel goed vasthouden. En dat levert dan een snellere eindtijd op dan wanneer je je energie voor de laatste kilometer bewaart. .
Ik neem dit mee voor vanmiddag. Maar je mag je toch ook niet opblazen in het begin.
Ik ben eens benieuwd, het is de eerste keer dat ik 10 km loop in wedstrijdvorm. (eigenlijk 10.8)
pi_30068342
In de volkskrant stond vandaag een advertentie van de zevenheuvelenloop. Daarin werd gemeld dat de limiet voor het aantal inschrijvingen al bijna bereikt is.

Ik heb dus gelijk mijn inschrijving geregeld .
  maandag 29 augustus 2005 @ 10:30:37 #13
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_30068530
Het ging dus slecht. De eerste 3.6 km liep ik in 16 min, de volgende in 18 min, de volgende in 20 min. Veel trager dus dan ik kan. Maar misschien had de vreselijke hitte er iets mùee te maken. Ik kreeg zelfs draaiingen op het einde, en toen ben ik maar bewust gaan vertragen.
pi_30077594
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 10:14 schreef Wolfje het volgende:
In de volkskrant stond vandaag een advertentie van de zevenheuvelenloop. Daarin werd gemeld dat de limiet voor het aantal inschrijvingen al bijna bereikt is.

Ik heb dus gelijk mijn inschrijving geregeld .
Serieus? Goed dat je het zegt. Ik durfde nog niet in te schrijven ivm blessuretoestanden, maar je kunt ook annuleren, dus ik ga voor de zekerheid toch maar even aanmelden.

Dat van dat beginnen op een tempo waarvan je niet weet of je het wel kunt volhouden heeft bij mij iig wel gewerkt. Ik heb daarvoor jarenlang op zeker gespeeld en had in de laatste km altijd enorm veel energie over. Toen ik met dat veilige gedoe eens ophield won ik op 10 km 5 minuten
pi_30127531
Ik heb hulp nodig, ik zoek schoenen waarop ik kan hardlopen en schoenen waarop ik kan voetballen (kunstgras).
Ik wil geen aparte schoenen kopen omdat ik bij voetbal geen wedstrijden speel maar alleen af en toe meetrain.
Nu loop ik op mijn tennisschoenen maar dat is ook niet echt goed neem ik aan.
Iemand nog ideeen?
Cold Shadow
  zaterdag 3 september 2005 @ 16:39:11 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30232607
Morgen ga ik ook hardlopen voor de eerste keer Toevallig ook op tennisschoenen omdat ik ff niets beters heb. Ben dus ook op zoek naar de juiste schoeisel en kleding. Tevens een meter om de tijd en hartslag op te meten.

Eerst ga ik kijken of het me bevalt natuurlijk. Maar ik wil afvallen en op de hometrainer is het niet zo effectief volgens mij. Ik bedoel, ik heb vaker gehoord dat je bij het fietsen minder spieren traint.

Morgenvroeg loop ik rustig naar de heide en dan ga ik eens rustig beginnen Denk dat het ff in het begin zwaar gaat worden maar ik wil dus in conditie komen.

Wedstrijden rennen zie ik niet zitten. Dat publiek aan de zijkanten? Leidt dat niet gigantisch af?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_30239605
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Morgen ga ik ook hardlopen voor de eerste keer Toevallig ook op tennisschoenen omdat ik ff niets beters heb. Ben dus ook op zoek naar de juiste schoeisel en kleding. Tevens een meter om de tijd en hartslag op te meten.
hartslagmeter heb ik zelf niet (mis ik ook niet erg, volgens mij), maar een horloge met chronometer is niet alleen leuk en handig, ook erg motiverend (om te weten hoe snel je loopt, en vooral hoeveel je er vooruit mee gaat).
quote:
Morgenvroeg loop ik rustig naar de heide en dan ga ik eens rustig beginnen Denk dat het ff in het begin zwaar gaat worden maar ik wil dus in conditie komen.
Neem vooral veel korte pauzes (pauze = gewoon lopen, niet stil staan), en ren er tussen korte stukjes, en maak die korte stukjes steeds langer.
quote:
Wedstrijden rennen zie ik niet zitten. Dat publiek aan de zijkanten? Leidt dat niet gigantisch af?
Nog geen wedstrijd gerend, maar lijkt me juist wel leuk! Het publiek motiveert juist, anders dat je door de stad loopt en alleen maar raar aangekeken wordt

Zojuist voor het eerst in een maand weer echt hardgelopen Kwam er nooit van, 1 keertje nog gelopen, maar toen ging het geheel niet. Maar ging vandaag goed: 11.5 km in 51 minuten. (omgerekend: dat zou 70 minuten voor de zevenheuvelenloop zijn.
  zondag 4 september 2005 @ 07:38:43 #18
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_30251454
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe meer publiek er staat, hoe harder je loopt.
  zondag 4 september 2005 @ 11:05:51 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30252909
Daar zit ik dus mee met zomaar langs de weglopen. De mensen die je aankijken, maar daarom ga ik de heide op. Daar is een zachte ondergrond en er zijn weinig mensen die je aangapen. Alleen mensen met honden daar. In wedstrijdverband is het misschien wel anders?

Vandaag spierpijn van het fietsen dus ik doe rustig aan vandaag. Denk wel dat ik probeer om 60 minuten te fietsen om toch in beweging te blijven.

Deze maand eens voor ren-schoenen kijken. Een renbroek van nike heb ik al, van dat stretch materiaal en een shirt ook al. 2e shirt is wel handig als het andere in de was ligt.

Zometeen ff wassen en dan ga ik weer zweten. Voordat ik uberhaupt aan mijn maximum kom qua presteren moet er eerst 18 kilo gewicht af hier. Maar dat is een uitdaging an sich, het gewicht verliezen dus

Good luck voor de renners hier!!!!

Fijn dat deze topic bestaat. Ik zal de voorgaande ook eens doornemen. Gaat dus in de bookmarks deze.

Edit: Nu twijfel ik om toch ff een poging te wagen Topic is dermate motiverend dat ik zin heb om ff rustig te beginnen. Kort rennen, pauze, kort rennen, pauze.

Ik zie wel wat ik doe.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-09-2005 11:11:04 ]
pi_30253017
De heide is wel fijn ja. Geen last van automobilisten die gewoon doorrijden...(normaal gesproken stoppen ze altijd, gister moest ik 3 maal een 'nood'stop maken voor een auto... (terwijl ik toch echt 2 keer voorrang had...)
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie wel wat ik doe.
edit: gewoon doen

[ Bericht 22% gewijzigd door the_disheaver op 04-09-2005 11:26:56 ]
  zondag 4 september 2005 @ 11:54:21 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30253811

Net wezen rennen, 1 ronde dus. Viel me behoorlijk mee. Ik heb een route gepakt waar ik de weg niet hoef over te steken, zo min mogelijk last van auto's dus, alleen voetgangers en spelende kinderen kwam ik tegen. Dan loop ik nu dus steeds dat rondje om mee te beginnen. Straks bouw ik dat wel verder op tot meerdere rondjes. Naar de heide ga ik pas als ik beter in vorm ben.

Heb rustig aangedaan, teveel ging ook niet omdat ik een heftige hartslag had meteen

Een teller heb ik dus al, om het aantal km's te tellen en de caloriën en het aantal stappen. Alleen weet ik niet welke stapgrootte ik moet pakken, heb nu 0,80 meter ingesteld, ik denk dat ik rond de 1 meter zit bij het rennen.

Zo, dit is dus beter dan fietsen op de zolder Straks klaar maken voor 2e ronde en dan zet ik de mp3 speler op.

Heb best schijt aan de mensen op straat. Trouwens, wat moeten ze denken ervan? Ze gaan echt niet denken, wat een mafkees die aan het rennen is daar Is beter dan tot 1500 in bed liggen dit.

Vraagje, hoe regelen de renners hier dat, met het drinken meenemen? Hebben jullie drinken aan een riem vastgemaakt? Ik merkte dat ik bij dit ene rondje al gigantische dorst kreeg.

Stel ik zit in de heide wat al 15 minuten lopen is om het te bereiken, dan mag het niet zo zijn, dat ik straks uitgedorst ben
  zondag 4 september 2005 @ 12:23:29 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30254493
2e keer gelopen, langere ronde gepakt maar mijn benen wilden niet meer

Mijn geest wilde verder maar het lichaam zei, halt

Maar wat wil je ook als je pas 4 dagen aan het sporten bent. Het zweet staat me op het voorhoofd nu, ff opfrissen dan maar. Misschien nog ff een 3e ronde straks. Ik merk dat dit stukken intensiever is dan het fietsen.

Rustig opbouwen dan maar. Morgen 3 rondes en vanmiddag nog 1 ronde. Wellicht heb ik een te hoog tempo aangenomen in het begin.
  zondag 4 september 2005 @ 12:25:05 #23
119357 Mauveen
passieve gebruiker
pi_30254537
ik zet meestal een flesje water in de koelkast. en na een rondje van ongeveer 35 minuten dan ren ik het huis in en uit. terwijl ik drink ren ik een klein rondje van zo'n 5 minuten en gooi het flesje bij me in de tuin. die haal ik dan later weer wel op.

helaas hoef ik dat voorlopig niet meer te doen. ik ben m'n eerste blessure tegengekomen. Spierpijn in m'n kuit net onder m'n knie. Het is geen gewone spierpijn, maar echt alleen als ik m'n been beweeg (een normale loopbeweging bijvoorbeeld). Ik baal er iig behoorlijk van want ik ben al een paar maanden aan het trainen voor de halve van eindhoven en ik lag best lekker op schema.
pi_30254610
Er zijn idd riemen waarin je (kleine) flesjes in kunt doen. Je kunt ook halverwege inplannen om langs je huis te gaan, om wat te drinken, of langs een tankstation oid gaan.

Voor het lopen drink ik veel, en kan het zelf een uur goed volhouden zonder water.
  zondag 4 september 2005 @ 12:43:31 #25
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30254996
@Mauveen, klote van die blessure Ik pas goed op, want ik merkte net al dat ik een of andere kramp had bij mijn scheenbeen ergens. Dus ik zal nu ff nog een uurtje rusten en ik zal rek en strek oefeningen gaan doen. Dat heb ik net niet gedaan, lijkt me verstandiger om thuis ff goed te rekken en te strekken alvorens te gaan rennen. Sterkte met de blessure!!!

@ the_disheaver Dat is wel een goed idee van dat drinken in de tuin gooien, ik ren ook langs het huis. Hoewel ik nu maar 1 ronde ren. Straks als het goed is, doe ik 5-7 minuten over 1 ronde, dus kan ik makkelijk het drinken in de tuin droppen

Wat de buren denken boeit me niet, voorheen dacht ik van, ik sta voor Jan Lul. Maar dat is niet zo.

Blessure zit me nog dwars en tevens ben ik soms bang om te struikelen over mijn eigen benen, dus ik ben vaker aan het opletten waar ik de benen zet.

Weet iemand hoe groot een stap ongeveer is? Ik denk dat ik die straks ff ga opmeten dan maar. Anders slaat de teller niet het aantal juiste kilometers aan.

Ik ben nu spa-rood aan het drinken om bij te tanken.

Luisteren jullie eigenlijk muziek tijdens het rennen Of leidt dat teveel af
pi_30255342
kun je niet gewoon eerst meten hoelang je rondje is (www.map24.com) en daarmee je 'staplengte' aan te passen?

Geen muziek.
  zondag 4 september 2005 @ 13:14:45 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30255897
Ik zal eens kijken op map24 nu Thanks

Hoezo geen muziek? Is dat een persoonlijke iets of is het algemeen beter om zonder muziek te rennen?
pi_30256383
quote:
Op zondag 4 september 2005 13:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zal eens kijken op map24 nu Thanks

Hoezo geen muziek? Is dat een persoonlijke iets of is het algemeen beter om zonder muziek te rennen?
Nee, gewoon persoonlijk. (niet dat ik niet graag muziek luister, absoluut niet ) maar t hoeft niet. (en het is een beetje veiliger als je in de stad loopt (maar in de heide maakt het weinig uit!)
  zondag 4 september 2005 @ 14:07:18 #29
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30257323
Ahzo, ik had muziek opstaan. Dan gaat de tijd sneller voorbij en het werkt motiverend.

Maar ik heb nu dus 3 keer gelopen en ik kreeg gigantische pijn in mijn onderbeen, bij het bot aan de voorkant. Denk dat ik ff moet rusten. Of het is niet verstandig om op straat te rennen, dat mijn gewicht te zwaar is voor de gewrichten nog.

3 keer gelopen maar nog steeds niet tevreden Bij mij is het zo dat wanneer ik eenmaal begonnen ben met sporten, dat ik dan teveel wil in 1 keer. Ik kan moeilijk zeggen, nu stop ik ermee en ga ik iets anders doen

Rennen is voor vandaag genoeg geweest. Morgen zal het wel ff spierpijn zijn. Maar dat hoort erbij. Misschien nog wat sit-ups straks en fietsen. Om mezelf tevreden te stellen

Nog een vraag. Hoe zit dat in de winter bij jullie? Rennen jullie ook in de winter en herfst? Of is er dan een stop?
pi_30259219
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:12 schreef the_disheaver het volgende:
De heide is wel fijn ja. Geen last van automobilisten die gewoon doorrijden...(normaal gesproken stoppen ze altijd, gister moest ik 3 maal een 'nood'stop maken voor een auto... (terwijl ik toch echt 2 keer voorrang had...)
En de derde keer? .
Auto's kunnen inderdaad heel irritant zijn. Ook al ren je over een voorrangsweg, er zijn toch altijd wel een paar automobilisten die het fiets/voetpad blokkeren zodat ze minder lang hoeven te wachten. Gelukkig bevat mijn hardlooproute maar 1 druk kruispunt dat ik twee keer moet oversteken. Voor de rest kan ik ongehinderd rennen .
quote:
Op zondag 4 september 2005 12:25 schreef Mauveen het volgende:
helaas hoef ik dat voorlopig niet meer te doen. ik ben m'n eerste blessure tegengekomen. Spierpijn in m'n kuit net onder m'n knie. Het is geen gewone spierpijn, maar echt alleen als ik m'n been beweeg (een normale loopbeweging bijvoorbeeld). Ik baal er iig behoorlijk van want ik ben al een paar maanden aan het trainen voor de halve van eindhoven en ik lag best lekker op schema.
Voel je die "spierpijn" met name als je je been strekt? Mijn vermoeden is dat de pees van een kuitspier overbelast is. Rust, een warmte compres en de spier een beetje masseren zouden dan wel helpen. Maar ik ben geen arts of iets dergelijks, dus je moet me nou ook weer niet op mijn woord geloven .
Ik hoop voor je dat die blessure snel over is, want de halve marathon van Eindhoven is al over 5 weken .
quote:
Op zondag 4 september 2005 14:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar ik heb nu dus 3 keer gelopen en ik kreeg gigantische pijn in mijn onderbeen, bij het bot aan de voorkant. Denk dat ik ff moet rusten. Of het is niet verstandig om op straat te rennen, dat mijn gewicht te zwaar is voor de gewrichten nog.

3 keer gelopen maar nog steeds niet tevreden Bij mij is het zo dat wanneer ik eenmaal begonnen ben met sporten, dat ik dan teveel wil in 1 keer. Ik kan moeilijk zeggen, nu stop ik ermee en ga ik iets anders doen

Rennen is voor vandaag genoeg geweest. Morgen zal het wel ff spierpijn zijn. Maar dat hoort erbij. Misschien nog wat sit-ups straks en fietsen. Om mezelf tevreden te stellen
Die pijn komt denk ik vooral doordat je op tennisschoenen rent. Daar zit niet voldoende schokdemping in en het zou me ook niks verbazen als ze je voet niet goed ondersteunen. Hardlopen geeft een grote belasting op je benen en je moet er dan dus ook voor zorgen dat die krachten op een goede manier verdeeld worden om blessures te voorkomen.
Ik vermoed ook dat je te fanatiek bezig bent. Als ik jou was zou ik een hardloopschema voor beginners downloaden (bijvoorbeeld van www.myasics.nl). In het begin zul je volgens zo'n schema stukjes rennen moeten afwisselen met stukjes wandelen, maar als je dit volhoudt dan zul je uiteindelijk wel 10 km achter elkaar kunnen rennen. Verwacht echter niet dat dit een paar weken tijd zal gebeuren. Je zult wel elke week merken dat het wat beter gaat dan de vorige.
  zondag 4 september 2005 @ 15:27:39 #31
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30259397
Thanks, Ik zal me aanmelden bij www.myasics.nl. Ben sowieso van plan om renschoenen te kopen, op zware tennisschoenen die voor gravel gamaakt zijn is het toch heel wat anders. Ik heb tijdens het rennen vandaag gerust, kleine stukken rennen, kleine stukken lopen, rennen, lopen, etc. Maar een schema is altijd beter. Dan is het ook meer gestructureerd en kan ik het in kaart brengen.

Voel me nu voldaan, geen pijn aan benen meer. Lekker gevoel dat ik bezig ben geweest.

Denk dat ik ascics schoenen ga kopen, anders nike. Kijken bij intersport wat het beste is volgens de verkoper.

Heb zin erin

Dubbele doeleindes dus: Afvallen + Conditie + Bezig zijn met een doel.

Genoeg gesport vandaag

Tijd voor een biertje

Drinken jullie ook nog bier of doen jullie kerngezond met niet roken en niet drinken? Ik denk dat 3-4 biertjes geen kwaad kan, met mate dus.

Heb nu al zin in morgen. Vandaag was het doorbijten en afzien. Denk dat ik over 2-3 weken langere stukken achter elkaar kan rennen.

Tijden in de sportschool op de loopband gerend. 50 minuten deed ik over 10 km. Maar dat was de loopband en dat is verre van ideaal en misschien wel makkelijker dan op straat rennen.

Ik denk dat ik het dit keer goed ga aanpakken. Dus eerst zorgen voor een goede route. Hoewel deze route ideaal is, maar wel te kort. Een te korte route lijkt me saai. Dan kom je om de 10 minuten dezelfde omgeving tegen. Deze route is ideaal omdat ik de weg niet hoef over te steken, dus ik kan in principe met verstand op nul rennen.

Route, kleding, schoeisel, apparatuur om afstand te meten, goed voedsel en drank. En dan ga ik eens zien hoever ik kom.

En vooral doorzetten. Portie doorzettingsvermogen is nog het meest belangrijke in alles.

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 04-09-2005 15:39:51 ]
pi_30259970
Hee, leuk dat je zo enthousiast bent Dromenvanger Ik ben ook heel blij dat ik nu weer kan hardlopen (en daarom voel ik erg mee met Mauveen ), al ben ik wel iemand die het bij temperaturen boven 20 graden minder fijn vindt. Toch maar even geweest daarnet, niet al te lang, een klein rondje. Daarom wil ik morgenavond weer gaan, en daarmee mijn gewoonte om nooit twee dagen achter elkaar te lopen eenmalig negeren (want morgen heb ik wel tijd en dinsdag niet). Kan vast geen kwaad voor een keertje. Zijn er hier mensen die wel regelmatig twee dagen achter elkaar lopen? Gaat dat goed en waar moet je op letten? Varieren in trainingen ofzo? De ene dag een kort rondje en de tweede dag lang? Of de ene dag rustig 1 tempo en de andere dag interval? Goed rekken neem ik aan. Nog meer?

(Ik kan me zo voorstellen dat het bij mij de komende tijd vaker voor gaat komen namelijk)
pi_30265307
Ik heb me laten vertellen dat je dan het beste een rustige training na een zware (lange duurloop, interval ) kunt doen. Op deze manier herstelt je lichaam het snelste van de inspanningen.
pi_30276119
Ha, lekker actief weer, dit topic!

@Dromenvange: Het lijkt dat je idd erg gemotiveerd bent 3 keer op 1 dag (al is het maar kort)... Ik zou het idd liever 1 keer per dag doen (met een rustdag). Liever 1 keer langer, dan 3 keer kort!

Overmorgen is weer een dag

Ik ben in de lente begonnen, maar ben zeker van plan om ook in herfst/winter door te gaan. Lijkt me wel tof! Nog vreemdere gezichten die je aangapen Zal waarschijnlijk wel voor andere kleding moeten zorgen. Maar zie het dan wel. Heb nu alleen shirt + korte broek. Als het te koud wordt, ga ik wel rondkijken naar wat warmers.

En tuurlijk drink ik nog bier (en koffie), maar ik rook niet (en nooit gedaan). Maar het gaat me voornamelijk voor het plezier, zeker niet om af te vallen (eerder om aan te komen). Als je het met mate doet, kan het zeker geen kwaad. Vooral wanneer je goed kijkt naar je normale eetpatroon (gezond eten dus).

Die 3de keer dat een automobilist me niet voor liet gaan (maar dus wel voorrang had...(de auto)) was nogwel in het park/plansoen! Ga ook even kijken naar een 15 km route. Zit opzich wel op een lekkere plaats. 100 meter, en ben de stad (groningen) uit! (ga meestal stukje buiten de stad door een klein parkje om vervolgens naar het noorderplansoen te gaan (maar die tussenweg is niet erg leuk) en daar een paar rondjes te lopen.

Ik neem ook altijd een rustdag. Soms idd wel irritant. Zaterdag heb ik gelopen, vandaag (zondag zou ik wel tijd gehad kunnen hebben om te lopen...) maar morgen (maandag) zeker niet, en van dinsdag weet ik het ook nog niet zeker... Studiejaar begint morgen weer

Maar een uitzondering een keertje op de verplichte rustdag moet lijkt me weinig kwaad kunnen. Vooral als het rustige loop is.

(zal ff www.runnersweb.nl in de wiki OP zetten, nog meer links?
  maandag 5 september 2005 @ 12:03:25 #35
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30284072
Ik wil geen rustdag

Is het zo belangrijk om een rustdag te nemen?

Ik wil vandaag dus ook weer gaan rennen. Hoe rennen die professionele renners die de marathon lopen dan? Nemen die steeds een rustdag?

Ik heb jaren getraind in een sportschool, 7 dagen per week en steeds de 5 km of 10 km op de loopband gedaan. Zonder rustdag.

Als ik vandaag niet ga rennen voel ik een leegte van binnen al. Ben nu al verslaafd eraan.

Heb trouwens een paar schoenen van mijn broer gekregen, renschoenen en die zitten veel beter, heb al geprobeerd een beetje te rennen ermee en de schokken worden helemaal opgevangen door de zolen.

Maandag nieuwe schoenen voor mezelf kopen.

In de herfst winter ga ik ook door, ik koop me van mijn part een hele collectie kleding die daarvoor gemaakt is. De winkel weet vast en zeker wat je nodig hebt daarvoor.

Verder ben ik nog bang te vallen maar dat gebeurt toch niet, gewoon goed uitkijken waar de benen gezet worden en dan gaat dat vast goed.

Vandaag wil ik dus echt rennen. De spierpijn is bijna helemaal weg, kan vrij bewegen. Lukt het me niet de eerste ronde dan stop ik ermee.

Misschien loop ik rustig een andere route om te kijken welke route beter is.

Ik ga dus zeker voor het afvallen, heb nu al het idee dat mijn buik strakker is na 4 dagen sporten. Vandaag zou de 5e dag worden op rij. En ik heb zoveel zin erin dat ik waarschijnlijk ga zondigen ermee en gewoon de weg opren. De stoep dus

Eerst naar Heerlen om 13:30 en daarna zie ik wel. Mijn lichaam kan best veel hebben, in al die jaren van sporten nog nooit een blessure gehad.

Ik weet wel dat mijn schenen fragile zijn, mijn schenen is het belangrijkste waar ik op moet letten. De rest loopt vanzelf wel Dus ik kan beter rusten en op de fiets gaan zitten vandaag en de nodige sit-ups doen?

Mijn broer zegt altijd dat rusten net zo belangrijk is als het sporten zelf. Dus wie weet

Arghhhh ik weet het niet..
  maandag 5 september 2005 @ 12:59:52 #36
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_30285662
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil geen rustdag

Is het zo belangrijk om een rustdag te nemen?

Ik wil vandaag dus ook weer gaan rennen. Hoe rennen die professionele renners die de marathon lopen dan? Nemen die steeds een rustdag?
Yep, een rustdag is heel belangrijk. Je bouwt pas conditie op op het moment dat je aan het herstellen bent.
Bovendien zul je onherroepelijk merken dat je last van je gewrichten gaat krijgen als je te hard van stapel loopt.

Je bent niet de enige. Ik ben ook weer fanatiek begonnen met sporten en baal er ook van als ik niet kan omdat ik of een rustdag heb of moet werken (of als het regent, net dat ene buitje in het hele land valt op het moment dat ik skeelertraining heb ...)

Overigens, de dame die op het WK in Finland de marathon won loopt weliswaar 200 km per week als training, maar ze slaapt ook 12 uur op een dag. Aangezien een normaal mens met z'n werk dat niet redt, zul je toch rustdagen moeten inbouwen ...

Nog een tip: als je een gespecialiseerde hardloopzaak in de buurt hebt, ga daar dan naar toe om schoenen te kopen. Ik dacht in een van je eerdere posts te zien dat je naar Intersport wilde, niks ten nadele van die winkel, maar je loopt het risico dat je geen expert treft en da's zonde. Bij Run2Day, Runnersworld en vooral bij PK (Dodewaard) nemen ze ruim de tijd voor je en ga je niet weg zonder de perfecte schoen (en die hoeft helemaal niet duur te zijn).
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_30294246
Zo, liep al vaker hard maar nu moet het maar een beetje serieuzer gaan worden.

Ga 13 maart de halve marathon van Venlo lopen met m'n vader en evt. vrienden dus nu moet er serieus getrained worden (en dat is natuurlijk leuk ). Meteen maar een schema opgesteld bij myasics maar die verwacht niet dat ik het haal binnen de tijd die nog rest. Nog meer mensen die die 'wedstrijd' ook gaan lopen?

Bijkomend voordeel is dan ik dan van het voorjaar en van de zomer een superconditie heb om lekker 'fast & light' alpine routes te doen (klimmen dus).
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_30299004
Is er iemand hier die met een hartslagmeter traint?
Ik ben namelijk op zoek naar een goede hartslag meter, nadat met polar is overleden. Ik hoor veel goede dingen over Nike hartslagmeters en ook wat slechte dingen, groot voordeel is dat je zelf de batterij kan vervangen. Polar is daarintegen wel een van de bekendere merken op het gebied van de hartslagmeters Iemand een aanrader?
pi_30299542
Daar zat ik zelf ook al aan te denken ja. 't Schijnt dat de sigma hartslagmeters een slecht bereik/ontvangst hebben, polar daarentegen weer goed. Polar is wel stuk duurder en batterij vervangen kost 22,50 oid (werk in een winkel waar we ze verkopen).
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
  dinsdag 6 september 2005 @ 09:02:37 #40
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_30311185
Nadeel van zelf de batterij vervangen is dat de boel niet meer waterdicht is. Bij Polar wordt dat wel voor je gefixt (daarom ook duurder). Nu loop, fiets, schaats en skeeler ik regelmatig in een vochtige omgeving, dus voor mij is dat heel belangrijk.
Verder vind ik de service bij Polar perfect, maar ik heb geen ervaring met andere merken.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_30311633
Ik denk ook over een hartslagmeter (ben bijna jarig ) maar ik kan totaal niet wijs worden uit alle verschillende types. Polar is dus goed? Welk type hebben jullie? Hoe duur is zo'n grap?
pi_30327518
Ik vind de Nike C-8 een mooi ding heb er veel goede dingen overgelezen maar wat is een goede polar tegen hanger?
pi_30349446
Na wat reviews te hebben gelezen toch maar de Polar rs200 bestelt, er was opzich niks mis met de polar batterij service, alleen je was je horloge een poosje kwijt. Dat is opzich ook nog wel te harden. Dus toch maar een Polar weer.
pi_30386656
Nou, woei, de kogel is door de kerk hoor . Sinds vorige week donderdag kan ik dus niet meer hardlopen omdat ik één of andere idiote blessure aan mijn rechtervoet heb GVD zo pissed niet te geloven.
Ik heb geen idee wat het precies is; de symptomen zijn oa zeurende pijn na opstaan die wegtrekt naar gelang ik normaal loop, last bij trap op lopen, soms het gevoel hebben dat ik door mijn enkel ga, geen kracht op het been kunnen zetten, NOEM MAAR OP DE HELE FUCKING KUTRATAPLAN.

Ik had eerder goede schoenen moeten kopen. Volgens mij kan ik voorlopig niet meer aan de slag met hardlopen
Ik doe hier niet aan mee.
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:35:56 #45
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30418089
Ik ben nog steeds bezig. Eergisteren en vandaag gelopen. Gisteren een verplichte rustdag dus Daar hou ik me ook aan.

Eerst had ik last van mijn enkel, als ik rechter voet naar links bewoog, deed het pijn...een soort krampachtig iets in de botten.

Nu is de pijn weg en ben ik weer rondjes aan het lopen

10 minuten geleden een rondje gedaan en ik merk dat mijn benen wat beter meewerken, dus als het meezit kan ik over een week of 2 echt vooruitgang gaan boeken.

Ik ren dus nog steeds 1 klein rondje waarbij ik rust neem tijdens het lopen. En dan ren ik vandaag een rondje of 5-6. En zo bouw ik verder op.

Buikspieroefeningen heb ik gedownload maar ze zeggen dat je bij buikspieroefeningen geen vet verbrandt, alleen dat je de spieren sterker maakt. Maar dan doe ik toch maar oefeningen want sterke buikspieren is weer voordelig voor bij het rennen.

En zo ga ik door

Heb nog steeds zin erin, en ik hoop maar dat blessures uitblijven. Maandag nieuw geld en dan nieuwe schoenen. En kan ik meteen vragen wat ze voor kleding hebben voor in de herfst en winter.
pi_30418245
Weet niet of er nog veel is maar de Aldi heeft deze week runningtights en shirts e.d. in de aanbieding.
  vrijdag 9 september 2005 @ 13:00:03 #47
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30418844
Thanks for the tip Ik zal eens kijken op de website van de Aldi. Anders ga ik eens langs daar.

Heb kleding nodig nog, ben nu met tenniskleding aan het rennen en die shirts die plakken aan het lichaam vast bij transpiratie. Heb 1 ascics renshirt maar die is gemaakt op een lichaam zonder bierbuik. Dus die zit iets te strak nog. Hoewel het materiaal lekker zit, ventilerend.

Net weer terug van het 2e rondje. Ben op mijn loopbeweging aan het oefenen. Zodat ik mijn knieeën en scheenbeen niet teveel belast. Kijken welke beweging het beste aanvoelt. Kan dat beter nu doen, dan straks als ik al een maand of 3 bezig ben.

Net op de site van aldi gekeken en ik zag niets over aanbiedingen, misschien zetten ze het niet op de website.
  vrijdag 9 september 2005 @ 13:08:41 #48
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30419109
Tijd voor de 3e ronde

Kijken hoe het gaat met mijn lichaam.....mijn geest zegt Mijn lichaam zegt

Nu nog die 2 in balans krijgen en ik kan er tegenaan.
  vrijdag 9 september 2005 @ 16:14:27 #49
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30425356
Zo, vandaag 4 rondjes gedaan. Korte rondjes van ongeveer 5 minuten.

Mijn scheenbeen is in orde, mijn enkel ook. Nu is mijn knie bezig van...auwww auwww.

Is het normaal dat je in het begin overal last van heb? Moet ik me zorgen maken dat mijn knie nu even tegen werkt? Ik hoop dus niet dat ik een blijvend letsel aan de knie heb. Dat ik straks altijd last heb van de knie.

Voel me voldaan voor vandaag. Ik hou me rustig en bedaard inplaats van als een idioot te beginnen. Ook zal ik die rustdagen invoeren zoveel mogelijk.

Heb gelezen over blessures op een site en dat is niet mis als je ziet wat je allemaal kunt oplopen Vandaar dus die rust en het langzaam opbouwen. Dan doe ik liever een paar maanden langer over het resultaat. Ben ik over een jaar nog bezig dan zit die conditie vanzelf wel okey. Om nu meteen het onderste uit de kan te halen is erg zinloos volgens mij.

Waarom is een lichaam zo kwetsbaar
pi_30433328
Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel km loopt iedereen hier zo ongeveer en hoe snel?

[ Bericht 8% gewijzigd door zBus op 09-09-2005 20:46:54 ]
pi_30437110
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:39 schreef zBus het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel km loopt iedereen hier zo ongeveer en hoe snel?
De afstand in wedstrijden varieert bij mij van rond de 10km tot de halve marathon en dat allemaal zo snel mogelijk natuurlijk .

In training doe ik lange rustige duurlopen tot zo'n 17km, intervaltraining op mijn standaard rondje van zo'n 9km en dan nog wat rustige trainingen om te herstellen.
pi_30441237
Kort: 7 - 9 km (13-15 km/h)
normaal: 13-15km (12-14 km/h)

(na 4-5 maanden ongeveer te hebben geloopt)
pi_30446492
In wedstrijden liefst 10 km, maar voor de Posbankloop (steil bergop) neem ik met 6 genoegen
De 15 km van de Zevenheuvelenloop zijn een uitzondering, normaal gesproken vind ik 10 genoeg.

Als ik train ben ik tegenwoordig hooguit 8 a 9 km bezig. Vroeger tenminste 12, maar nu heb ik ontdekt dat ik korter & harder leuker vind dan langzaam & ver, en nu zijn de keren dat ik langer dan een uur weg ben echt een uitzondering.
pi_30537260
Iemand nog de Sluizenloop gedaan zaterdag? Volgens mij was het meer dan 10 km, en ik ben benieuwd of meer mensen dat vermoeden hebben
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:53:37 #55
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_30546498
Leuke topicreeks!

Vanaf mei loop ik consequent twee keer per week een rondje van acht á negen km (Daarvoor liep ik meestal één keer per week, maar als ik het druk had, schoot het er nog wel eens bij in). Over ruim twee weken loop ik één van m'n eerste 10 km's in wedstrijdverband. Weet iemand nog een goede intervaltraining naast de gebruikelijke rondjes? Ik ga bij de 10 km voor een tijd van tussen de 45 en 50 minuten. Misschien schat ik mezelf wel veel te hoog in, maar dat zien we dan wel weer.
Beet ik in mijn bier
pi_30549640
Ik doe altijd "fartlek" als intervaltraining. Daarbij bepaal je zelf hoe hard en hoe lang je de snelle stukken doet. Na elk stuk ga je ongeveer een minuut heel langzaam rennen om weer te herstellen. Je moet natuurlijk wel eerst een stuk warm lopen voordat je daarmee begint .
pi_30730887
Ik loop inmiddels zo'n 2 a 3 keer per week 8 kilometer. Wat ik me afvraag is of het nou echt gezond is al dat hardlopen? Ik hoor van wat mensen uit mijn omgeving, meestal de mensen die te lam zijn iets sportiefs te doen, dat het nogal slecht kan zijn voor je hart. Nou las ik recentelijk ook nogeens dat er mensen tijdens hardlopen dood neervielen. Wat is jullie mening/ visie hier nou over?
pi_30737739
Tsja, sporten geeft altijd een verhoogde kans op blessures (van spierpijn tot hartaanval)

Bedoelde je dit artikel op BBC dat er 4 personen overleden bij een hardloopwedstrijd van ong. 20 km?

Het was een sponsor-achtige wedstrijd met 50.000 deelnemers. En dan kan ik me goed voorstellen dat ze niet altijd even goed voorbereiden. Of totaal niet. Of dat je al een slechte hart had, en de wedstrijd de druppel was.

Niet doorgaan als het niet goed meer voelt, en goed trainen voor een wedstrijd. Volgens mij kan er weinig mis gaan...De organisatie in Engeland was wel goed in orde.
pi_30739776
Ik weet het niet.....je hoort het weleens dat iemand jarenlang heeft hardgelopen en dan ineens tijdens het trainen dood neervalt.
Ik weet niet of je daar als hardloper meer kans op hebt dan anderen. Maar diegenen die NIET dood neervallen zijn wel een heel stuk fitter dan de rest

Mijn vader ging een uitgebreide keuring laten doen omdat hij 65+ was en nog marathons wilde lopen, toen werd van een heleboel dingen (uithoudingsvermogen, spierkracht, lenigheid etc) bekeken hoe hij eraan toe was in vergelijking met een gemiddelde persoon van zijn leeftijd. Standaardwaarde was 100, mijn vader scoorde overal tenminste 150 en soms ook boven de 200

Ik heb twee loopjes in de planning staan: woensdag de Bruggenloop hier in Nijmegen, zondag de Posbankloop in Velp. Die laatste wordt wel leuk, bij die eerste heb ik m'n twijfels: dat zou weleens zo'n massaal evenement (deelname gratis) kunnen gaan worden waarbij je met geen mogelijkheid snelheid kunt maken.
pi_30742983
Mmm.....5km is makkelijk te doen en ik woon toch in Nijmegen. Misschien ook maar meedoen, maar then again....alleen is het niet zo leuk lijkt me? Tijdens de wedstrijd loop je toch je eigen tempo maar om nou alleen aan de start te gaan staan...of voelen jullie dat niet zo?
pi_30744302
Voor de start hoef je je niet te vervelen hoor! Je doet gewoon een beetje warm lopen en rekken, startnummer aan je shirt bevestigen en zo. Als het dan bijna tijd is ga je richting start en wacht braaf met alle anderen op het startschot. Zodra dat klinkt ga je zo hard mogelijk rennen . Ik zou er wel voor zorgen dat je redelijk vooraan staat, want anders ben je de eerste 4 km bezig met het inhalen van tragere mensen .

Hier wordt gemeld dat hardlopen (ook andere sporten) de kans op hartaandoeningen aanzienlijk vermindert.
Ik heb al eens ergens anders gelezen dat de (statistische) kans op een hartaanval gedurende het hardlopen aanzienlijk kleiner is dan bij andere activiteiten. Het zal alleen eerder in de krant komen te staan dat iemand is overleden tijdens het rennen dan tijdens het schillen van de aardappelen.
pi_30754858
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:58 schreef Lortnoc het volgende:
Mmm.....5km is makkelijk te doen en ik woon toch in Nijmegen. Misschien ook maar meedoen, maar then again....alleen is het niet zo leuk lijkt me? Tijdens de wedstrijd loop je toch je eigen tempo maar om nou alleen aan de start te gaan staan...of voelen jullie dat niet zo?
Als ik het goed heb is die loop 6,5 km (dit even om te voorkomen dat je onderweg voor verrassingen komt te staan )
Ik ben heel vaak in mijn eentje naar loopjes geweest, gaat prima joh, aan de start sta je idd wat te rekken & strekken en er zijn altijd wel anderen die wel aan het praten zijn, en vaak doen die nogal lollig, dus je kunt gemakkelijk een beetje meelachen en eventueel aanhaken
  dinsdag 20 september 2005 @ 14:39:49 #63
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_30757315
Ik heb Wolfjes raad opgevolgd en kom zojuist terug van m'n eerste fartlek-training. Ik moet zeggen, het is een leuke afwisseling op de normale rondjes die ik loop; verandering van spijs doet eten, zullen we maar zeggen.
Alleen was ik nog niet tevreden over de verhouding versnelling/rustige looppas, na een paar keer drie minuten bijna voluit ben ik toch redelijk kapot.

Nog een vraag: hoe plannen jullie een week voor een wedstrijd (10 km.) de trainingen? Lopen jullie net zoveel als anders of wordt de energie gespaard voor de wedstrijd?
Beet ik in mijn bier
pi_30765258
In de week voor een wedstrijd doe ik alleen maar een paar rustige trainingen. Zo kan je lichaam zich helemaal herstellen en kunnen de energievoorraden weer bij gevuld worden.
pi_30769728
Hartdood hoeft niet met onervarenheid te maken, het kan ook trainers overkomen. Als je een vrouw bent, hoef je je geen enkele zorgen te maken op eventuele hartdood tijdens het hardlopen: vrijwel alle slachtoffers van een acute hartstilstand zijn man.
  woensdag 21 september 2005 @ 09:21:28 #66
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_30782569
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:48 schreef amr_diab het volgende:
Hartdood hoeft niet met onervarenheid te maken, het kan ook trainers overkomen. Als je een vrouw bent, hoef je je geen enkele zorgen te maken op eventuele hartdood tijdens het hardlopen: vrijwel alle slachtoffers van een acute hartstilstand zijn man.
Is het niet zo dat mannen sowieso een grotere kans hebben op een dood als gevolg van een hartkwaal en dat het dus weinig met hardlopen te maken heeft?
Beet ik in mijn bier
pi_30810950
Nog meegedaan Lortnoc? Denk jij dat het 5 km was? Ik zou graag willen van wel, maar dan hebben zowel ik als mijn vrienden wel onwaarschijnlijk snel gelopen en dat lijkt me vrij onmogelijk aangezien we in het begin totaal niet door konden lopen ivm drukte & smalle brug enz.
Dus qua afstand, tijden enz. sloeg het allemaal nergens op, maar verder was het natuurlijk wel lollig met al die mensen en die muziek enzo, weer eens wat anders dan een gewone standaard training

Nu zondag de Posbankloop, en ik wil onder het half uur (vorig jaar 30:35)
(U begrijpt dat we het hier niet over de 15 km hebben)
pi_30811072
Ik heb niet meer meegedaan Thaleia, had nog wat andere dingen te doen vanavond en was toch nog niet helemaal zeker omdat ik nog niet zo lang serieus bezig ben. Als het goed gaat de komende tijd misschien eens de zevenheuvelenloop overwegen, alhoewel dat meteen weer een heel stuk heftiger is natuurlijk.
pi_30811264
Hoeveel heftiger is de zevenheuvelenloop?
pi_30811467
Drie keer zo lang he En over heuvels, maar ik moet zeggen dat die heuvels erg meevallen, en bovendien ga je vanaf ongeveer het 12 km punt alleen nog maar omlaag
pi_30811502
Het scheelt dat ik in die buurt woon (Berg en Dalseweg, Groesbeekseweg e.d.) dus die heuvels altijd tegenkom op training.
pi_30811553
oeps...verkeerde topic
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:10:05 #73
72710 whispers
verbally copulating
pi_30892919
Ik ben vorige week begonnen met hardlopen. Ik wil namelijk dringend iets aan mijn conditie doen. Momenteel doe ik niks van sport, ik rook, drink teveel en blink uit in de olympische discipline van het 'zetelhangen'.

Nu ga ik dus af en toe een eindje lopen: 2 keer in de week een kwartier, soms 25 minuten. Op 25 minuten doe ik ongeveer 4 km, maar dan ben ik compleet bekaf.

Tegen het voorjaar wil ik graag een halve marathon kunnen lopen. Is dat enigszins realistisch? Ik heb immers weinig zelfdiscipline. Is 1x lopen om de week/2 weken gedurende een vijftal maanden voldoende om 10 km te kunnen lopen?
pi_30893586
Ik moet voor de coopertest op school 2 kilometer hardlopen in 12 minuten. Nu vraag ik me een paar dingen af. Ten eerste, wat is de juiste snelheid om te lopen? Ik train op 9 kilometer per uur, en wil ongeveer 11 kilometer per uur die test afleggen.
Ten tweede, is het belangrijk om je schouders/armen erbij te bewegen? Ik heb bij het trainen gemerkt dat ik het langer volhoud als ik mijn schouders beweeg.
Alvast bedankt
pi_30893634
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:10 schreef whispers het volgende:

Tegen het voorjaar wil ik graag een halve marathon kunnen lopen. Is dat enigszins realistisch? Ik heb immers weinig zelfdiscipline. Is 1x lopen om de week/2 weken gedurende een vijftal maanden voldoende om 10 km te kunnen lopen?
Een halve marathon is 21km, geen 10

Maar ik denk dat 1x per week toch te weinig is, ga eens naar myasics.nl en maak eens een schema, zie je vanzelf of het realistisch is
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:46:55 #76
72710 whispers
verbally copulating
pi_30894001
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:34 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Een halve marathon is 21km, geen 10
Ja, natuurlijk, foutje van me. Damn, 21 km is echt wel veel.

Maar die 10 km moet wel lukken, toch? Ik doe nu zonder enige voorbereiding al 4-5 km (wel aan een slakkentempo).
pi_30920157
Hiep hiep. Wilde heel graag onder het half uur bij de Posbankloop (6 km) en het is ruimschoots gelukt. 29:07! Vorig jaar nog 30:31, dus ik mag wel concluderen dat ik sneller ben dan toen.

En ik zat vermoedelijk ook nog eens bij de eerste tien vrouwen (het is wat lastig controleren, omdat er een aantal vrouwen -onder wie ik- in de lijst met mannen is opgenomen ). Dat van die eerste tien is heel cool, want dat maak ik niet vaak mee. Ik ben nl. helemaal niet zo extreem snel, maar had het geluk dat ik deelnam aan de kneuzenloop (de snelle lopers doen allemaal mee aan de 15 km wedstrijd, niet aan de 6 km trimloop). Zo kun je nog eens pimpen met heel erg vooraan binnenkomen

Nu hoop ik dat deze vooruitgang t.o.v. vorig jaar ook betekent dat ik straks sneller ben op de Zevenheuvelen. Ik ga in elk geval heel fanatiek door met trainen!

[ Bericht 1% gewijzigd door thaleia op 25-09-2005 17:21:19 ]
pi_30920758
quote:
Op zondag 25 september 2005 17:12 schreef thaleia het volgende:
Hiep hiep. Wilde heel graag onder het half uur bij de Posbankloop (6 km) en het is ruimschoots gelukt. 29:07! Vorig jaar nog 30:31, dus ik mag wel concluderen dat ik sneller ben dan toen.

En ik zat vermoedelijk ook nog eens bij de eerste tien vrouwen (het is wat lastig controleren, omdat er een aantal vrouwen -onder wie ik- in de lijst met mannen is opgenomen ). Dat van die eerste tien is heel cool, want dat maak ik niet vaak mee. Ik ben nl. helemaal niet zo extreem snel, maar had het geluk dat ik deelnam aan de kneuzenloop (de snelle lopers doen allemaal mee aan de 15 km wedstrijd, niet aan de 6 km trimloop). Zo kun je nog eens pimpen met heel erg vooraan binnenkomen

Nu hoop ik dat deze vooruitgang t.o.v. vorig jaar ook betekent dat ik straks sneller ben op de Zevenheuvelen. Ik ga in elk geval heel fanatiek door met trainen!
Gefeliciteerd thaleia ! Waarom lukt het dit jaar wel en voorgaande keren niet? Ben je gewoon harder gaan trainen?

Ik zal iig harder mijn best moeten gaan doen om je voor te blijven bij de zevenheuvelenloop . De komende twee weken doe ik het rustig aan ivm de halve marathon op 9 oktober, maar daarna ga ik lekker veel intervallen zodat die schamele 15 km snel afgelegd kunnen worden .
pi_30921434
Nee, volgens mij komt de vooruitgang vooral doordat ik steeds sneller durf te beginnen. Ik ben echt altijd zo'n "op safe" loper geweest en vorig jaar was dat al wel een stuk minder, maar nog niet helemaal weg.
En ik ging vroeger altijd alleen maar ver & langzaam trainen en nu veel meer korter & sneller. Dat zal ook wel helpen om snelheid te ontwikkelen.

Ik ga morgen lekker tegen iedereen vertellen dat ik zesde was van de bijna 250 dames. Dat het een kneuzenafstand betrof zeg ik er gewoon niet bij

Ja, die halve van Eindhoven is al bijna! Heb je een streeftijd? Ik hoop dat het weer gunstig is. Dat is het vaak wel in oktober. Niet te warm, en hopelijk droog (en het mooiste: als het net geregend heeft vlak voor de start).
pi_30921639
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:46 schreef whispers het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk, foutje van me. Damn, 21 km is echt wel veel.

Maar die 10 km moet wel lukken, toch? Ik doe nu zonder enige voorbereiding al 4-5 km (wel aan een slakkentempo).
Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in dat het je gaat lukken als je maar hooguit een keer per week traint. Als je echt serieus zou gaan oefenen (3 tot 4 keer per week) dan zou het je misschien kunnen lukken om over een half jaar een halve marathon uit te lopen.
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:32 schreef Ricky_ het volgende:
Ik moet voor de coopertest op school 2 kilometer hardlopen in 12 minuten. Nu vraag ik me een paar dingen af. Ten eerste, wat is de juiste snelheid om te lopen? Ik train op 9 kilometer per uur, en wil ongeveer 11 kilometer per uur die test afleggen.
Ten tweede, is het belangrijk om je schouders/armen erbij te bewegen? Ik heb bij het trainen gemerkt dat ik het langer volhoud als ik mijn schouders beweeg.
Alvast bedankt
De juiste snelheid is de snelheid waarbij je je prettig voelt . Als je regelmatig oefent, wordt je conditie steeds beter en zul je vrij makkelijk die 2 km kunnen rennen. Wanneer moet je die coopertest dan doen?

Naar mijn weten moet je je bovenlichaam vrij stabiel houden gedurende het rennen. Je armen bewegen in het zelfde ritme als je benen. Hoe je je armen precies beweegt is volgens mij vooral een kwestie van smaak. Theoretisch gezien zal er vast wel een ideale beweging zijn, maar als je dat niet prettig vindt dan heb je er per saldo toch niet zo veel aan.
pi_30921847
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:09 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in dat het je gaat lukken als je maar hooguit een keer per week traint. Als je echt serieus zou gaan oefenen (3 tot 4 keer per week) dan zou het je misschien kunnen lukken om over een half jaar een halve marathon uit te lopen.
Hij had het over beide, maar volgens mij wil hij toch echt de 10 km lopen. En dat zou wel mogelijk moeten zijn lijkt me. Maar 2 keer per week zou ik eerder aanraden. Het is niet echt de tijd van het jaar (winter/herfst) dat je erg gemotiveerd bent
quote:
[..]

De juiste snelheid is de snelheid waarbij je je prettig voelt . Als je regelmatig oefent, wordt je conditie steeds beter en zul je vrij makkelijk die 2 km kunnen rennen. Wanneer moet je die coopertest dan doen?

Naar mijn weten moet je je bovenlichaam vrij stabiel houden gedurende het rennen. Je armen bewegen in het zelfde ritme als je benen. Hoe je je armen precies beweegt is volgens mij vooral een kwestie van smaak. Theoretisch gezien zal er vast wel een ideale beweging zijn, maar als je dat niet prettig vindt dan heb je er per saldo toch niet zo veel aan.
Ik ben net thuis van het lopen, maar viel me wel op dat mijn onderarm en vingers best wel stijf zijn omdat ze nauwelijks bewegen. Dus bewegen zou volgens mij alleen al om het bewegen beter zijn.
pi_30922547
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:01 schreef thaleia het volgende:
Nee, volgens mij komt de vooruitgang vooral doordat ik steeds sneller durf te beginnen. Ik ben echt altijd zo'n "op safe" loper geweest en vorig jaar was dat al wel een stuk minder, maar nog niet helemaal weg.
En ik ging vroeger altijd alleen maar ver & langzaam trainen en nu veel meer korter & sneller. Dat zal ook wel helpen om snelheid te ontwikkelen.

Ik ga morgen lekker tegen iedereen vertellen dat ik zesde was van de bijna 250 dames. Dat het een kneuzenafstand betrof zeg ik er gewoon niet bij
Kneuzenafstanden . Ik hoop ook nog een keertje hoog te eindigen op zo'n afstand .
Je moet maar hard gaan trainen voor de Marikenloop, daar zou je volgens mij ook een best leuke klassering kunnen krijgen .
quote:
Ja, die halve van Eindhoven is al bijna! Heb je een streeftijd? Ik hoop dat het weer gunstig is. Dat is het vaak wel in oktober. Niet te warm, en hopelijk droog (en het mooiste: als het net geregend heeft vlak voor de start).
Heel stiekum hoop ik dat ik er 1.35u over doe . Volgens een tijd/afstand-omrekenformule zou me dat wel moeten kunnen lukken, maar het is wel een pokke eind rennen. En ik heb ook geen idee hoe ik mijn race moet indelen. Daarom ben ik al blij met een tijd onder de 1.40u.
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:18 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Hij had het over beide, maar volgens mij wil hij toch echt de 10 km lopen. En dat zou wel mogelijk moeten zijn lijkt me. Maar 2 keer per week zou ik eerder aanraden. Het is niet echt de tijd van het jaar (winter/herfst) dat je erg gemotiveerd bent
Ik had het ook over beiden . Ik geloof niet dat hij op deze manier de 10 km goed zal kunnen lopen. Als je maar een keer per week traint dan verlies je volgens mij in de rest van de week een aardig deel van wat je in die ene training hebt opgebouwd. Per saldo maak je dan niet zo veel vooruitgang. 2 keer per week lijkt mij ook een goed idee om die 10 km te rennen.
quote:
Ik ben net thuis van het lopen, maar viel me wel op dat mijn onderarm en vingers best wel stijf zijn omdat ze nauwelijks bewegen. Dus bewegen zou volgens mij alleen al om het bewegen beter zijn.
Ren je dan met je armen bijna tegen je buik aangedrukt? Dat je onderarm en vingers wat stijf zijn zal wel op de een of andere manier te maken hebben met de doorbloeding.
pi_30923069
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:50 schreef Wolfje het volgende:
Ren je dan met je armen bijna tegen je buik aangedrukt? Dat je onderarm en vingers wat stijf zijn zal wel op de een of andere manier te maken hebben met de doorbloeding.
Nee, totaal niet. schuin vooruitstekend (maar beweeg alleen mijn bovenarm, mijn onderarm niet. Doorbloeding zal het wel zijn. Gewoon soms even met je vingers bewegen.
pi_31004672
Zometeen bij 2 vandaag een reportagetje over 'de hardloopmanie die ons land momenteel overspoelt'
pi_31005110
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:28 schreef thaleia het volgende:
Zometeen bij 2 vandaag een reportagetje over 'de hardloopmanie die ons land momenteel overspoelt'
Precies op tijd gelezen (het is nu dus)
pi_31012376
De nieuwe hype: hardlopen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 09:21:28 #87
76500 Spyder
pi_31197055
Kan iemand mij helpen?

Ik loop nu een half jaar, 3x per week. Ik ben begonnen met een paar minuten en loop nu steeds een uur lang zonder problemen. In een uur loop ik ongeveer 12 km. Omdat ik niet nog langer wil gaan lopen zou ik graag mijn snelheid wat willen vergroten. Hoe kan ik dit het best aanpakken? Want ik merk nu geen vooruitgang, hoe vaak ik dat uur ook al gelopen heb.
pi_31197531
intervaltraining?

Doet er overigens nog mensen mee aan de 4mijl zondag in groningen?

Ik was véél te laat...
  woensdag 5 oktober 2005 @ 09:56:24 #89
76500 Spyder
pi_31197590
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 09:53 schreef the_disheaver het volgende:
intervaltraining?

Doet er overigens nog mensen mee aan de 4mijl zondag in groningen?

Ik was véél te laat...
En wat doet intervaltraining dan? Je spierkracht vergroten?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:05:49 #90
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31203717
Ondertussen ben ik al zeker 1 1/2 maand geblesseerd geweest aan mijn knie. Dus vanaf deze week ga ik eerst flink cardio doen op de hometrainer zodat ik minder gewicht hoef mee te slepen tijdens het rennen. Zit ik straks op het juiste gewicht dan trek ik de renschoenen weer aan. Maar ik wil voorlopig mijn knie niet meer belasten zo erg.

Dus dan ga ik maar cardio doen Steeds 40 minuten fietsen op de hometrainer. En dat 3 keer per dag in de toekomst. Om zo naar de 75 kilo te gaan.

Knie-blessure was dus balen, ik was net lekker bezig

Maar goed, ik pak het sporten dus weer op. Want ik moet en zal afvallen.
pi_31218869
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 09:56 schreef Spyder het volgende:
Ik weet niet wat het doet, maar het werkt wel, zo zie ik bij een fanatiek vriendinnetje van me.
En wat voor mij ook werkt: gewoon ietsje korter trainen, maar wel sneller (dus zonder intervallen, maar gewoon constant een ietsje hoger tempo dan voorheen)
Ik ging vroeger ook altijd een uur lopen en als ik een fanatieke bui had ging ik langer. Maar wel altijd op hetzelfde slakkentempo.
Toen besloot ik dat ik niet zo nodig meer heel lang, maar wel hard wilde gaan en verwachtte dat ik dan dus steeds maar een half uurtje zou trainen. Maar dat hard rennen ging wel lekker, dus doorgaans ben ik ook nu meestal wel een minuut of 50 weg. En ga in wedstrijden nu echt een stuk harder dan in het verleden, terwijl ik me aan het verschijnsel 'intervaltrainingen' nog nauwelijks heb gewaagd.
pi_31224628
Disheaver
Er zijn nog wel startbewijzen te krijgen hoor, van laatste moment afhakers..

moet je ff in het gastenboek van www.4mijl.nl kijken...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31228718
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 09:56 schreef Spyder het volgende:

[..]

Intervaltraining laat je lichaam wennen aan hogere snelheden. Een van de effecten is dat je er inderdaad sterker van wordt. Het heeft ook nog een positief effect op je hart en longen, maar hoe dat precies in elkaar zit weet ik ook niet.

Google maar eens op "fartlek".
pi_31312238
Wolfje ik heb aan je gedacht hoor vandaag! Hoe ging het? De finish gehaald? En op een aangename wijze? Ein een tijd die je bevalt?
Mijn vader heeft er ongeveer 2 uur over gedaan, maar die is dan ook al 71. En hij zei dat er op de hele een parcoursrecord was gelopen, en dat sowieso de omstandigheden echt perfect waren, dus ik hoop dat jij daar ook profijt van hebt gehad.

Gaat er van hier nog iemand meedoen aan Amsterdam volgende week trouwens?
pi_31312693
Zo, ik heb de halve marathon volbracht, maar het was wel afzien .

De eerste 5 km waren irritant omdat ik steeds moest versnellen, afremmen en zigzaggen om tragere lopers in te halen. Ik vind dat zo'n grootschalig evenement er best wat meer aan mag doen om iedere loper zoveel mogelijk zijn eigen tempo te kunnen laten lopen. Voor zover ik heb gezien doet Eindhoven er helemaal niks aan.
Tot ongeveer 15 kilometer ging het best aardig, hoewel mijn benen wel wat aan verzuren waren. Hierna werd de verzuring een stuk erger en gingen mijn bovenbenen flink pijn doen. Over de laatste 6 km heb ik zeker 32 minuten gedaan , dus daar heb ik de nodige tijd laten liggen. Maar goed, uiteindelijk ben ik toch binnen 1:44u gefinished (bruto tijd). Mijn netto tijd zal wel iets boven de tijd zijn die ik graag had willen rennen (hooguit 1:40). Maar een halve marathon rennen is toch wat anders dan een 10 km, dus ik ben toch nog tevreden.
pi_31313294
Mijn netto tijd is 1:40:56 .

Wat overigens wel zeer leuk was, was dat er langs het hele parcours ontzettend veel mensen stonden! Ik weet niet of je daar echt harder van gaat rennen, maar je hebt wel minder snel de neiging om te stoppen .

Een vriend van me stond bij de finish en heeft me daar gefilmd met zijn fototoestel , dus nou kan mooi het laatste stukje van mijn lijdensweg bekijken.

En wat is er dan in Amsterdam te doen? De hele marathon of ook nog wat kortere afstanden?
pi_31316009
Dat lijkt me een prima tijd Wolfje! Gefeliciteerd met je halvemarathondoop. Dat er nog maar vele mogen volgen

In Amsterdam zijn volgende week in elk geval een halve en een hele, verder weet ik het niet. Ik ga niet hoor, ik ga naar de Herfstloop hier in Nijmegen in het bos, daar kun je gewoon 10km doen en het is nog op fietsafstand ook.
pi_31381017
De inschrijving voor de zevenheuvelenloop is nu gesloten! En Paula Radcliffe doet ook mee. Als je als deelnemer in het juiste startvak staat, dan zie je haar misschien nog wel finishen voordat je zelf van start kunt gaan .

Hieronder het berichtje zoals dat www.zevenheuvelenloop.nl staat.

PAULA RADCLIFFE NAAR ZEVENHEUVELENLOOP

De wereldrecordhoudster en wereldkampioene op de marathon, Paula Radcliffe, zal dé attractie zijn tijdens de 22e Zevenheuvelenloop op 20 november. Het is de eerste keer dat deze Britse legende in Nederland een wegwedstrijd loopt. De organisatie is bijzonder blij en trots dat ze erin is geslaagd Radcliffe naar Nijmegen te halen. "Ze prijkt al drie jaar torenhoog op ons lijstje en het is een fraai kunststukje van Jos Hermens' Global Sports Communication dat ze er straks staat. Er zijn bij dit soort buiten-categorie toppers altijd meer kapers op de kust en de mensen van Hermens hebben stevig moeten onderhandelen", aldus organisator Henk Stevens. Volgens Global Sports Communication was het niet onbelangrijk dat "Seven Hills" een begrip bleek te zijn bij Radcliffe en haar manager Lough. Lough, namens Radcliffe: "Natuurlijk weet ik dat Felix Limo het wereldrecord gelopen heeft tijdens de Zevenheuvelenloop en dat er vaker erg hard wordt gelopen. Als je ziet dat
internationale toppers als Kristiansen, Loroupe, Adere, Cheromei, McColgan en McKiernan de wedstrijd ooit wonnen, dan weet je dat het ook een topwedstrijd is voor de vrouwen".

Accent volledig op vrouwen

Paula Radcliffe weet zich tijdens de Zevenheuvelenloop omringd door enkele sterke internationale toploopsters, van wie de namen later bekend zullen worden gemaakt. De organisatie zet dit jaar alles op het vrouwenveld en zal geen internationaal mannenveld uitnodigen. "Als gebaar naar superatlete Radcliffe, maar ook omdat je het geld maar één keer kunt uitgeven", laat Stevens namens de organisatie weten.
pi_31462228
*meldt

Ik ben net begonnen met wat hardlopen (naja, meer joggen). Heb nu een aantal keren gelopen en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Net wat extra meer training naast mijn handbaltraining
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_31498745
Ik heb vandaag even goed gepresteerd als Haile Gebreselassie!

Die bleef namelijk ook 1 minuut boven zijn streeftijd

En nu wil ik jullie om advies vragen: ik heb al tijdenlang een streefsnelheid die ik net niet haal, maar uit de 'net niet' kun je afleiden dat het wel zou moeten kunnen. Ik vind het nl. bepaald geen onredelijke streefsnelheid. Wat kan ik nog doen om sneller te worden?

Ik kan vanwege werk & studie niet vaker trainen dan ik nu doe (3x/week), en intervallen doe ik ook al. Ik hoorde van een vriendin dat zij van iemand als tip had gekregen om langere intervallen te nemen, dus geen stukjes van 300m ofzo (wat we op de looptraining altijd moeten doen), maar stukjes van 1 km. Dat moet ik maar eens gaan proberen. Verder hoop ik dat de looptrainingen ervoor gaan zorgen dat ik een betere techniek krijg, want volgens mij is mijn techniek nog bepaald niet denderend.

Ik wil nu in de periode tot aan de zevenheuvelenloop ook veel gezonder gaan eten (tijdelijk weg met al die pizza's, chocola en drop ), wellicht helpt dat ook.

Iemand nog tips? Wat voor soort trainingen kan ik het beste doen, als het mij puur erom gaat om sneller te worden op afstanden van 10 a 15 km?
pi_31500139
Heb je ook even veel start premie gekregen? .

Waarom kun je niet harder rennen? Hebben je benen er op een gegeven moment geen zin meer in of red je het conditioneel niet?
Voor zover ik weet zorgt interval training voor sterkere benen en een lange duurloop voor efficientere zuurstofopname. Beide trainingen hebben natuurlijk ook wel andere effecten, maar als je tekort schiet op een van die gebieden, dan kun je volgens mij het beste wat meer van de bijbehorende trainingsvorm doen.

Zo ga ik de komende tijd meer intervaltraining doen, omdat het conditioneel prima gaat .
pi_31500395
blegh, het posten ging niet helemaal goed.

[ Bericht 97% gewijzigd door Wolfje op 16-10-2005 23:43:41 (dubbel) ]
pi_31506834
Ja, ik moet idd denk ik weer eens wat meer langere duurlopen gaan doen.

En als jij intervalt, hoe groot neem jij de intervallen dan Wolfje? Jij boekt wel vooruitgang, dus ik ga jou nadoen
pi_31512025
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:37 schreef thaleia het volgende:
Ja, ik moet idd denk ik weer eens wat meer langere duurlopen gaan doen.

En als jij intervalt, hoe groot neem jij de intervallen dan Wolfje? Jij boekt wel vooruitgang, dus ik ga jou nadoen
Ook zo rond de 300 meter , indien mogelijk doe ik dat dan heuvel op. Ik moet het doen met nepheuvels, maar jij hebt minimaal 7 tot je beschikking. Misschien is het een idee om naar zo'n heuvel te gaan en die dan een aantal keer hard op te rennen (en weer rustig omlaag).

Eet je ook voldoende eiwitten? Door te trainen maak je namelijk je spieren een klein beetje kapot en de eiwitten worden gebruikt om de spieren weer te herstellen en sterker te maken. Als je na je training alleen maar drop eet, dan zal je minder resultaat boeken. Kaas, noten, kip, vis, eieren en kwark (en vast nog wel andere dingen) bevatten veel eiwitten. In het bodybuilderstopic (ook in dit subforum) of andere "ik wil groot en sterk worden"-topics kan je ook meer informatie over voeding vinden.

Er is ook een dvd over hardlopen te krijgen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien ga je daar ook nog harder door rennen .
pi_31512079
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:49 schreef Wolfje het volgende:
Als je na je training alleen maar drop eet, dan zal je minder resultaat boeken.

Die knoop ik in m'n oren
pi_31640607
We zijn vandaag weer eens in de PK Runningshop geweest in Dodewaard. Da's altijd dolle pret. Vriendin had nieuwe loopschoenen nodig, en ik wilde een goed jack of trui omdat het kouder gaat worden en ik het al jaren met een oude, lelijke en totaal niet meer warme trui doe. En ik wilde eigenlijk ook een tweede sportbeha, want het is irritant om er maar 1 te hebben die steeds erg bezweet raakt.

Maar mijn god wat zijn die spullen allemaal duur zeg! Sportbeha's zijn 50 euro, en er waren er wel een paar afgeprijsd, maar die waren in de maten DD en E (tja, die verkopen ze natuurlijk nauwelijks, want hoeveel hardloopsters zijn er met zo'n grote cup?). Jacks e.d. allemaal zo'n 90 euro, allemaal superverantwoord ademend en waterafstotend en weet ik veel wat allemaal, maar dat woog voor mij niet op tegen het feit dat ik deze maand sowieso al rood sta.

Kortom, ik heb me weer uitstekend vermaakt daar, met al die lopers en de aangename koffiehoek, maar niks gekocht. Ik doe het nog wel even met slechts 1 degelijke sportbeha (die was destijds ook 40 euro ), en mijn oude, lelijke en totaal niet meer warme trui. Het belangrijkste is toch immers dat je goeie schoenen hebt, en die heb ik

En nu ga ik voor de tweede keer deze avond zuurkool eten, want sinds ik meer ben gaan trainen is mijn eetlust evenredig groter geworden.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:27:37 #107
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_31686822
Net weer heerlijk gelopen in die wind. Heerlijk vind ik het. Het lijkt er wel op dat ik beter loop als het weer slechter is.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
pi_31686948
Ik vond die wind ook wel cool ja, was me er wel voortdurend van bewust dat er een of andere grote tak op me zou kunnen vallen. Lopen gaat sowieso lekker bij regenachtig weer: veel zuurstof in de lucht. Maar ik ga principieel NIET lopen in de regen. Wel net voor of net na een bui. Maar NIET erin. Er zijn grenzen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:41:21 #109
75265 Intergalactrick
pi_31687102
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:33 schreef thaleia het volgende:
Ik vond die wind ook wel cool ja, was me er wel voortdurend van bewust dat er een of andere grote tak op me zou kunnen vallen. Lopen gaat sowieso lekker bij regenachtig weer: veel zuurstof in de lucht. Maar ik ga principieel NIET lopen in de regen. Wel net voor of net na een bui. Maar NIET erin. Er zijn grenzen.
Ik heb het helaas 1 keer moeten doen. Was net lekker een kwartiertje onderweg, begon het ontzettend te regenen. En dan sta je daar, midden in de polder
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:48:57 #110
51391 S4ndro
Nee echt? Nee! Oh.
pi_31698333
Heeft er iemand een schema wanneer er in en rond Amsterdam hardloop evenementen worden gehouden?
pi_31722086
In ieder geval zondag de Middenmeerloop, ga daar maar weer eens proberen om mijn eigen doel voor 2005 (onder de 40 op de 10) te halen.

probeer eens verder te kijken op www.rondjemokum.nl
Black out the windows, it's party time!
pi_31723617
Op de site van runnersweb vind je een overzicht van de meeste hardloopwedstrijden in Nederland (en ook van Belgie). Maar ik denk dat de site van Rondje Mokum het meest nuttige voor jou is .
pi_31783383
Ik heb net de Zevenheuvelenloop gelopen
Alleen dan nu niet in het gezelschap van 20000 anderen, en zonder drinkpost. WEL met heel lekker weer

Er is hier morgenochtend een 'generale' voor de Zevenheuvelen, dan kun je in groepen het parcours verkennen. Maar dat is om 8 uur en ondanks ingaan van de Wintertijd is dat me op een zondagochtend toch veel te vroeg.
Die twee mannen die het hele stuk zo'n 200 meter voor me liepen dachten daar waarschijnlijk hetzelfde over

Het ging nu wel heel lekker, maar ik liep dan ook op een slakkentempo. Volgens mij heb ik er iets van 1 uur 40 minuten over gedaan.
pi_31787180
Ik ben maar aan het trainen geslagen voor de batavierenrace (10,2 km), dus moet nog wel even een aardige conditie opbouwen. Heb vorig jaar altijd gefietst naar school (130km in de week ofzo) dus daar kreeg je al beetje conditie van, maar heb zeg maar 4/5 maanden niets aan sport gedaan zeg maar. Viel me toch niet tegen, heb nu 2 keer gelopen en de laatste keer kon ik 30 minuten nonstop rennen over een rondje van 5 à 6km en geen last van verzuring gehad. Moest 100 meter voor het einde opgeven omdat ik echt geen lucht meer kreeg doordat mijn longen beetje aan het verkrampen waren, maar dat is puur conditie werk lijkt me.
pi_32031681
Irritant, dit weer. Als je begint is het best koud, maar als je warmere kleding zweet je je dood aan het einde... Ben benieuwd hoelang ik in kortebroek loop...

(en die bladeren zijn ook niet echt fijn... )
pi_32034407
Het valt nu toch nog wel mee met de kou? De eerste kilometer kan het misschien wat frisjes zijn, maar daarna produceert je lichaam ruim genoeg warmte .

Vanaf volgende week kan ik niet meer overdag gaan rennen op doordeweekse dagen. Dan moet ik dus wel 's avonds gaan en dat lijkt me helemaal niks. Het is dan zo sombertjes en zo donker. Overdag zie je dan nog wel vogels ( ) rommelen in het gras en de bomen, maar 's avonds zie je haast alleen maar lantaarnpalen .
pi_32114633
Vandaag is het deelnemerspakket voor de zevenheuvelenloop bij mij gearriveerd . Ik mag vanuit het gele startvak (3e van de 6) beginnen.
Het zware trainen voor de wedstrijd is nu bijna voorbij en heeft volgens mij ook wel veel nut gehad. Als het weer nu ook nog een beetje mee werkt, dan moet ik wel een goede tijd (onder de 67 minuten) kunnen halen .
pi_32236847
Ik heb het ook binnen. Ik heb een groene sticker, dat is het een na laatste startvak (70-80 min.). Ik wil heel graag onder de 77 minuten lopen, want dan ben ik sneller dan vorig jaar (en sowieso sneller dan ooit). Als ik zondag weer helemaal fit ben kan dat wel lukken, dan heb ik weliswaar anderhalve week niet getraind (ben niet lekker ) maar in de periode daarvoor heb ik wel best goed getraind, en gek genoeg gaat het lopen bij mij de eerste keer na een lange periode van nietsdoen vaak erg lekker.

Ik dacht eerst dat ik beter nog rustig door kon trainen om de opgebouwde vorm te behouden, maar ik ben bang dat ik dan echt ziek word. Volgens mij is aansterken en weer fit worden voor mij nu de beste tactiek.

In het donker lopen vind ik ook superkut, maar heb mezelf er de afgelopen tijd wel toe moeten dwingen omdat ik nooit voor donker thuis ben uit m'n werk. Gelukkig heb ik sinds kort wel een lichtgevend hesje! Maar dan nog is het totaal niet boeiend, en ik betrap mezelf er dan ook op dat mijn avondtrainingen duidelijk korter zijn dan mijn weekendtrainingen

Wie gaan er nog meer meedoen hier? En wat voor tijd wil je lopen?
pi_32278035
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:27 schreef Intergalactrick het volgende:
Net weer heerlijk gelopen in die wind. Heerlijk vind ik het. Het lijkt er wel op dat ik beter loop als het weer slechter is.
Ik liep voor ik in NL woonde 3 of 4x per week, toen ik eenmaal in NL woonde was dat snel afgelopen. In april of zo begon ik steeds wel weer met de bedoeling om nou niet weer te stoppen, maar zo tegen oktober hield ik het steeds voor gezien, zelfs na aanschaf van peperdure kleding om me warm te houden. Tsja dan schiet het niet op want dan kun je een paar maanden later weer vanaf nul beginnen.

Ik heb wel ZO'N VRESELIJKE HEKEL aan regen en kou, ik kan er gewoon niet tegen. Die eeuwige motregen, natte grond, je kop verkleumt of jeukt als je een muts aan hebt, enz. Gelukkig woon ik al een jaartje niet meer in NL maar in het heerlijke Texas en kan ik ongestoord weer lekker hardlopen. Vandaag nog heerlijk 10km gelopen in het zonnetje met 25 graden. Fantastisch
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 15 november 2005 @ 08:44:02 #120
75265 Intergalactrick
pi_32278403
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 07:31 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik liep voor ik in NL woonde 3 of 4x per week, toen ik eenmaal in NL woonde was dat snel afgelopen. In april of zo begon ik steeds wel weer met de bedoeling om nou niet weer te stoppen, maar zo tegen oktober hield ik het steeds voor gezien, zelfs na aanschaf van peperdure kleding om me warm te houden. Tsja dan schiet het niet op want dan kun je een paar maanden later weer vanaf nul beginnen.

Ik heb wel ZO'N VRESELIJKE HEKEL aan regen en kou, ik kan er gewoon niet tegen. Die eeuwige motregen, natte grond, je kop verkleumt of jeukt als je een muts aan hebt, enz. Gelukkig woon ik al een jaartje niet meer in NL maar in het heerlijke Texas en kan ik ongestoord weer lekker hardlopen. Vandaag nog heerlijk 10km gelopen in het zonnetje met 25 graden. Fantastisch
Als het zo warm is, kan ik echt niet lopen hoor

Gisteravond ook weer heerlijk gelopen, lekker door de wind en het gure weer. Je bent Nederlander of niet natuurlijk
pi_32442171
Lopen met kou is inderdaad waardeloos, maar uiteindelijk toch beter voor de eindtijd. Vandaag heb ik voor de verandering eens in Nijmegen gelopen.

Afstand 15,0 km
Tijd 1.07.19
Gem. snelheid 13,37 km/h

1337
pi_32448826
Heb gister ook in Nijmegen gelopen, was sowieso m'n eerste georganiseerde 'wedstrijd'. Eindtijd was 1:16:17, ben zelf erg tevreden. Heb helaas bijna niks meegekregen van de mooie omgeving, want doordat ons groepje bijna helemaal achteraan in de by-pass startte ben ik alleen maar bezig geweest met op de been blijven tijdens het inhalen. Heel irritant die langzame mensen die tóch gewoon links blijven lopen. Maar goed, vond het erg leuk om meegedaan te hebben en ga vanaf nu zeker vaker aan dit soort evenementen meedoen.
pi_32449035
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:58 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Heb gister ook in Nijmegen gelopen, was sowieso m'n eerste georganiseerde 'wedstrijd'. Eindtijd was 1:16:17, ben zelf erg tevreden. Heb helaas bijna niks meegekregen van de mooie omgeving, want doordat ons groepje bijna helemaal achteraan in de by-pass startte ben ik alleen maar bezig geweest met op de been blijven tijdens het inhalen. Heel irritant die langzame mensen die tóch gewoon links blijven lopen. Maar goed, vond het erg leuk om meegedaan te hebben en ga vanaf nu zeker vaker aan dit soort evenementen meedoen.
Gefeliciteerd met je prestatie! Het echte hardlopen leer je naar mijn idee pas als je wedstrijden gaat lopen. Dan is er namelijk ook de drive om sneller te lopen.

Misschien moeten ze deze regel maar eens invoeren:
pi_32449267
Dankje, dankje. Je hebt zelf ook niet overdienstelijk gelopen. Denk inderdaad dat hoe meer wedstrijden je loopt, hoe harder je wilt. Ik had mezelf ook voorgenomen om gewoon, lekker rustig te lopen...maar ja, als je eenmaal bezig bent wil je toch zo hard mogelijk en het geeft sowieso een kick dat je em uitloopt.
Ook weer wat ervaring opgedaan voor de volgende keer: dacht bij één van de heuvelen slim te zijn en het fietspad links van de weg te nemen. Had ik beter niet kunnen doen, want dat was flink steiler dan de weg zelf, hehehehe. Wel een mooi gezicht trouwens als je bovenaan kwam, al die mensen voor je in het dal.
pi_32455042
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:58 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
want doordat ons groepje bijna helemaal achteraan in de by-pass startte ben ik alleen maar bezig geweest met op de been blijven tijdens het inhalen
Ja, erg lastig is dat. Ik had dat vorig jaar ook: achterin de bypass gestart (kon zelfs de winnaar nog binnen zien komen ), maar onverwachts snel gelopen (als ik eerder had ingeschat dat ik 1:17 zou lopen had ik me uiteraard opgegeven voor het 70-80minutenstartvak) en dan word je echt gek van die drukte van langzamere mensen. Het is dus maar goed dat die startvakken er zijn! Jij stond achteraf dus ook gewoon in het verkeerde, maar goed, dat weet je niet altijd van tevoren.

Dit jaar bedacht ik me tijdens het lopen nog dat het vanuit het groene startvak veel gemakkelijker is om 1:17 te lopen, omdat 1) je niet zoveel langzame mensen in je weg hebt lopen en 2) je vanaf het begin al kunt aanhaken bij mensen die ongeveer even hard gaan als jij, waardoor je min of meer door ze wordt meegezogen.
pi_32464001
Hebben jullie je ook al terug gevonden op de video's? Bij de finish ben ik vrij goed in beeld, maar bij het 10 km punt rent iemand anders vlak voor me en zie je me maar even. Ik vermoed dat de kans dat je fatsoenlijk op de video staat recht evenredig is met je lengte .

Het idee vind ik op zich leuk, maar het lijkt mij handiger om die camera's een volgende keer wat hoger te plaatsen zodat je wat beter in beeld bent.
pi_32475079
Dat ik achterin de by-pass stond kwam doordat we ons met een groepje hadden ingeschreven, een paar hadden vorig jaar al gelopen en dit gokten die op een iets snellere eindtijd van 83 minuten. Bovendien kwam er nog iemand in een lange rij voor de toiletten terecht waardoor we pas erg laat naar het startvak zelf konden. Maar goed, het was mijn eerste keer dat ik aan zo'n evenement meedeed en ik had zelfs nog nooit langer dan 13km gelopen dus ik vond alles wel prima. Nu weet ik wat ik kan verwachten en weet ik in ieder geval dat ik een snellere eindtijd op moet geven.

Ik heb nu trouwens nog wel spierpijn, als ik beweeg dan gaat het prima maar als na een tijdje zitten achter m'n bureau vandaan kom lijk ik wel een oude kerel.
Hoe is het bij jou gegaan eigenlijk?
pi_32475691
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:45 schreef Wolfje het volgende:
Hebben jullie je ook al terug gevonden op de video's?
Ja, heb net ff gekeken. Bij de finish ben ik ook goed in beeld en bij het 10km punt loop ik precies aan de andere kant en ben ik langs alle andere lopers heen maar even te zien.
pi_32478954
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:08 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Ik heb nu trouwens nog wel spierpijn, als ik beweeg dan gaat het prima maar als na een tijdje zitten achter m'n bureau vandaan kom lijk ik wel een oude kerel.
Hoe is het bij jou gegaan eigenlijk?
Vraag je dat aan mij? Goed! NET binnen de door mij al zo lang gewenste streeftijd van 1:15.

Ik heb trouwens ook nog spierpijn, vandaag erger dan gisteren. Het was vanochtend wel een stuk erger dan nu trouwens.

Vanavond ga ik eens even foto's en video's kijken
pi_32480323
Netjes hoor, van harte!!

Erg hè, die spierpijn? Moet morgen weer naar basketbal-training, hoop dat het dan een beetje over is en dan volgende week het lopen maar weer rustig oppikken. Nog leuke lopen in de planning staan?
pi_32491424
Kijk goed naar de persoon linksonder op de foto:

En vervolgens naar de persoon linksonder op deze foto:

En zie de overeenkomsten. Die buiging van de rechterarm! Die souplesse! Die linkervoet die neerdaalt naast de al in de lucht zwevende rechtervoet! Die gezwinde pas!
Waar talent verloochent zich niet
pi_32508363
Haha, nu je het zegt!! Heb zelf flink wat moeten schaven aan mijn techniek afgelopen tijd, liep voorover en tilde m'n benen niet echt op. Toch leuk om mezelf dan zo soepeltjes door het beeld te zien rennen. Spierpijn is trouwens zo goed als verdwenen Vanavond weer lekker trainen!!
pi_32509074
Hehe, da's 50m van mijn kamer
pi_32515904
Het lijkt ook alsof je iets voor ligt, thaleia! Jij bent al voorbij de 3e mat en Haile zit daar nog voor.

Knap hoor! .
pi_32771117
Ben ik het hardlopen weer aan het oppakken, denk ik een leuke eerste hardloopwedstrijd te hebben gevonden in de Marikenloop, is de inschrijving al gesloten !
Grmbbbl
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32774310
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:47 schreef Thisbe het volgende:
Ben ik het hardlopen weer aan het oppakken, denk ik een leuke eerste hardloopwedstrijd te hebben gevonden in de Marikenloop, is de inschrijving al gesloten !
Grmbbbl
Ik vind het ook heel erg klote voor je dat je niet meer mee kunt doen met de Marikenloop 2005! . Maar wellicht heb je meer geluk in 2006.
pi_32777326
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 06:18 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel erg klote voor je dat je niet meer mee kunt doen met de Marikenloop 2005! . Maar wellicht heb je meer geluk in 2006.
Hahaha heb nog een keer op de site gekeken Die inschrijving slaat inderdaad op de loop 2005. Maar waarom staat dat er nog in godsnaam in?
Weet jij wanneer de inschrijving voor volgend jaar start?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32820153
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:14 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Hahaha heb nog een keer op de site gekeken Die inschrijving slaat inderdaad op de loop 2005. Maar waarom staat dat er nog in godsnaam in?
Weet jij wanneer de inschrijving voor volgend jaar start?
Dat weet ik niet, maar dat zal wel spoedig gebeuren. De Marikenloop had dit jaar geen inschrijvingslimiet. Wellicht dat dit voor de komende editie ook weer zo is. Dan hoef je je geen zorgen te maken over te laat inschrijven .

Ga je de 10km rennen?
pi_33086315
Ik hoop dat ze iets aan het parcours doen bij de Marikenloop, of met startgroepen gaan werken. Ik heb afgelopen jaar zelf niet meegedaan, maar een snelle vriendin van me wel, en die kon de tweede helft van haar race gewoon totaal niet doorlopen. Ze lieten alle vrouwen tegelijk starten, en de 10 km was gewoon 2 ronden van het parcours van de 5. Dan moet je dus tijdens je tweede ronde slalommend voorbij al die gezelligheidsloopsters, die ik het meedoen van harte gun, maar het moet niet zo zijn dat een groot deel van de deelnemers aan een hardloopevenement niet kan doen wat je normaliter doet bij een hardloopevenement: hardlopen.

Ik ben niet erg hard meer aan het trainen trouwens, hooguit aan het proberen de opgedane conditie niet helemaal kwijt te raken. In het traject naar de Zevenheuvelen kon ik me er nog wel toe zetten om na thuiskomst uit m'n werk toch nog even in het pikdonker te gaan rennen, maar nu echt niet meer. Ik ga nu als ik tijd heb op maandagavond een uurtje met een lopersgroepje mee, en -als ik tijd heb- in het weekend een keer. Dan zou het goed zijn om op woensdag of donderdag ook nog een keertje te gaan, maar dat eh, doe ik wel weer vanaf maart, ofzo
pi_33092772
Brr, ik train veel liever in m'n uppie, ik word gek van lopen in groepen en met anderen iets moeten doen. Ik wil helemaal niks en niemand om me heen wanneer ik loop behalve de natuur.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33249509
quote:
Op donderdag 15 december 2005 02:13 schreef StefanP het volgende:
Brr, ik train veel liever in m'n uppie, ik word gek van lopen in groepen en met anderen iets moeten doen. Ik wil helemaal niks en niemand om me heen wanneer ik loop behalve de natuur.
Dat vind ik ook het lekkere van hardlopen. Je hebt alleen maar die schoenen nodig en bent verder nergens en van niemand afhankelijk! Jezelf even uitzonderen van de buitenwereld!!

Greets
Jeroen
pi_33260573
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:24 schreef Jeroen_C_de_Graaf het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het lekkere van hardlopen. Je hebt alleen maar die schoenen nodig en bent verder nergens en van niemand afhankelijk! Jezelf even uitzonderen van de buitenwereld!!

Greets
Jeroen
Naja...uitzonderen... Vooral in de winter denken overige weg/park en zandpad gebruikers er geheel niet aan dat er misschien nog hardlopers zijn... Maar de onafhankelijkheid is inderdaad wel lekker.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:32:59 #143
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_33310846
ben net voor het eerst gaan hardlopen...
al 10 jaar niet meer gedaan ofzo... sinds school

m'n horloge gaf gemiddeld 160 aan... terwijl het tussen de 155 en 166 moest zitten... dus dat zit wel goed.
heb 20 minuutjes gelopen met een paar minuten wandelen tussentijds...

405 cal en 50 fat werd er aangegeven, maar wat houdt dat precies in?
heb ik 405 calorieën verbrand waarvan 50 uit vet? of is dat laatste 50gr vet?
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  donderdag 22 december 2005 @ 15:34:41 #144
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_33310920
ben trouwens best tevreden over de recuperatie... niet lang na zitten hijgen...
ik had verwacht dat na al die jaren niet sporten, het me veel zwaarder af zou gaan...
of moet het ergste nog komen? bijv. na een week ofzo?
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_33990565
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:32 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ben net voor het eerst gaan hardlopen...
al 10 jaar niet meer gedaan ofzo... sinds school

m'n horloge gaf gemiddeld 160 aan... terwijl het tussen de 155 en 166 moest zitten... dus dat zit wel goed.
heb 20 minuutjes gelopen met een paar minuten wandelen tussentijds...
Dat is best goed man. Na 10 jaar niet gelopen te hebben zeker. En wanneer ga je weer lopen? Of was het een eenmalige actie?
pi_33995347
Hoeveel lopen er nu nog? Ik loop wel, maar stuk minder. Ook minder lang, maar wel een stukje sneller (je zult otch op de een of andere manier warm worden...)
pi_33995573
Ik! Eens per maand ofzo een wedstrijdje, 5km / 20minuten. Binnenkort maar eens specifiek gaan trainen met schema enzo.
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:16:23 #148
75265 Intergalactrick
pi_33995860
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:05 schreef the_disheaver het volgende:
Hoeveel lopen er nu nog? Ik loop wel, maar stuk minder. Ook minder lang, maar wel een stukje sneller (je zult otch op de een of andere manier warm worden...)
Ik ben vorige week tijdens een voetbalwedstrijd helaas door m'n enkel gegaan. Kan deze week dus niet lopen helaas. Ik trek me niet zoveel aan van de warmte, ik kleed me gewoon warm genoeg aan.

Ik ga binnenkort voor het eerst meedoen met een officiële loop. 14 kilometer maar liefst, meestal loop ik een uur en dat is dus geen 14 kilometer. Il moet dus nog even oefenen.
pi_34015888
Ik ben nu sinds kort begonnen met hardlopen en het bevalt me erg goed.
Het enige wat ik aan sport doe is voetbal en nu sinds kort hardlopen.

In juni van 2005 heb ik voor het eerst meegedaan aan een hardloopwedstrijd dat was direct een halve marathon en vrijwel zonder voorbereidingen een tijd van 1:38:06. Ik heb daarom besloten om wat te gaan trainen en mijzelf te kunnen verbazen voor juni 2006.
Maar na wat hamstringblessures opgelopen met voetbal is er niks van training terecht gekomen, zodat ik eigenlijk pas sinds vorige week kon beginnen met trainen en dat was direct een wedstrijd.

De 5KM wilde ik mee gaan beginnen om te kijken waar ik op dat moment stond, ik liep hem uit in 19:03 waar ik overigens erg tevreden over mag zijn. Ik heb nu een schema voor mijzelf opgesteld zodat ik wat verbeteringen hoop te gaan zien de komende periode.

Mijn doel voor de halve marathon in juni is dan ook een tijd tussen de 1:25 en 1:30

Ik ga straks weer m'n spullen uit de kast pakken om weer een lekker stukje te gaan lopen.
Hattrick: AFC Asch (505106)
pi_34085576
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:05 schreef the_disheaver het volgende:
Ik had een tijdje weinig zin om in het donker en de kou te rennen, maar daar heb ik me nu overheen gezet. Per week leg ik nu weer zo'n 40 km af. Dat is dan wel allemaal relatief rustig, het echte snelheidswerk doe ik wel in het voorjaar.

Ik ben van plan om op 2e paasdag (dat is dus over zo'n 3 maanden) de halve marathon in Utrecht te gaan rennen. Dan heb ik tenminste ook een doel om naar toe te trainen, hetgeen ook weer motiverend werkt.
pi_34143654
Zo, afgelopen zondag m'n eerste wedstrijd gelopen. 10km in 47.28. Heb het een beetje laten liggen in de tweede ronde, volgende wedstrijd ga ik toch voor een tijd onder de 45 min.

Zo'n wedstrijd helpt je wel weer motiveren om vaker te gaan trainen, had de afgelopen twee maanden nauwelijks meer gelopen en nu heb ik er weer echt zin in. Het scheelt ook dat het weer wat minder vochtig is geworden.
pi_34152392
Ik ga binnenkort beginnen met hardlopen,
even een tvp om mee te lezen
pi_34179925
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:26 schreef Wolfje het volgende:

Ik ben van plan om op 2e paasdag (dat is dus over zo'n 3 maanden) de halve marathon in Utrecht te gaan rennen. Dan heb ik tenminste ook een doel om naar toe te trainen, hetgeen ook weer motiverend werkt.
Ik ga zeer waarschijnlijk ook de halve lopen op 2e paasdag, ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hem gaan lopen?
Ik ga waarschijnlijk volgende week beginnen met interval trainingen of kleine bergjes meerdere malen oplopen.
Ik loop nu 3 a 4x in de week tussen de 30 & 70 minuten hangt af van de zwaarte van de training.
pi_34192255
Ik moet mezelf ook maar weer eens een wedstrijd in het vooruitzicht stellen, want toen ik nog dat mooie Zevenheuvelenloop-binnen-vijf-kwartier-doel had kon ik mezelf ertoe zetten om als ik moe thuiskwam van mijn werk toch nog in donker en kou/regen nog een rondje te gaan rennen, nu totaal niet meer. Ik loop nu hooguit 1x per week in het weekend, want dan kan ik bij daglicht, en dat houdt m'n conditie wellicht wel een klein beetje beter op peil dan wanneer ik helemaal niets zou doen, maar ik merk wel dat het allemaal snel achteruit gaat. Ik heb geen snelheid meer, ik heb geen uithoudingsvermogen meer, en m'n spieren voelen slap. Bah.

Ik ga NU een leuke wedstrijd uitzoeken
pi_34197441
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:42 schreef Aschwin. het volgende:

[..]

Ik ga zeer waarschijnlijk ook de halve lopen op 2e paasdag, ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hem gaan lopen?
Ik ga waarschijnlijk volgende week beginnen met interval trainingen of kleine bergjes meerdere malen oplopen.
Ik loop nu 3 a 4x in de week tussen de 30 & 70 minuten hangt af van de zwaarte van de training.
Ja, ik ook. Wordt de eerste halve marathon, doel is de anderhalf uur. Ben benieuwd of ik dat ga halen. Het probleem bij mij is om de trainingen in te plannen; waterpolo vraagt ook om aandacht. Voorlopig houd ik het bij de zondag (focus op duur, ben aan het uitbreiden van 10 naar de 15-18 km a 4min50 per km), vanaf volgende week komen daar tempo/interval trainingen op woensdag bij, hoop ik. Rondjes van een kilometer of 5, onder de 4 minuten per kilometer. Verder moet 3 of 4 keer in de week poedelen maar voor conditie zorgen
pi_34212139
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:16 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Wordt de eerste halve marathon, doel is de anderhalf uur. Ben benieuwd of ik dat ga halen. Het probleem bij mij is om de trainingen in te plannen; waterpolo vraagt ook om aandacht. Voorlopig houd ik het bij de zondag (focus op duur, ben aan het uitbreiden van 10 naar de 15-18 km a 4min50 per km), vanaf volgende week komen daar tempo/interval trainingen op woensdag bij, hoop ik. Rondjes van een kilometer of 5, onder de 4 minuten per kilometer. Verder moet 3 of 4 keer in de week poedelen maar voor conditie zorgen
Het lijkt mij beter om die interval trainingen voorlopig nog achterwege te laten en in plaats daarvan een lange duurloop te doen. Je wordt natuurlijk wel wat sneller door die intervaltraining, maar als je benen het nog niet goed gewend zijn om echt lange afstanden te rennen, dan kun je verschrikkelijk veel tijd verliezen in de laatste kilometers van de halve marathon. Meer tijd dan je goed kunt maken met die intervaltraining . Pas als je zeker weet dat je de halve marathon makkelijk kunt rennen, zou ik aan de snelheid gaan werken.

Het is overigens niet alleen een kwestie van een goede conditie. Je beenspieren moeten er ook aan wennen dat ze lang en hard moeten rennen. Zo doet bijvoorbeeld Leontien van Moorsel tegenwoordig ook ijverig aan hardlopen, maar ze rent toch een stuk minder hard dan wat je puur op basis van conditie zou mogen verwachten. De 10 km rent ze in ongeveer 45 minuten, maar haar hart- en longcapaciteit zal ongetwijfeld even goed zijn als van iemand die er zo'n 30 minuten over doet.
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:30:15 #157
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_34212290
hmm, ik twijvel nog..zal eens de loopagenda bekijken wanneer er een leuke is in de buurt.., heb arnhem (derde kerstdag) niet kunnen doen wegens problemen met een knieband maar achterad toch spijt van.

Gistermiddag ondanks de barre omstandigheden (je hebt nat en je hebt te nat) gewoon hardgelopen; het resultaat mag er wezen:

(Data uit de Timex Speed & Distance GPS/HRM horloge)
afstand: 20.91km
tijd: 1:37:23
gem. snelheid: 12.93km/h
max snelheid: 21.10km/h tussensprintje
gem. hartslag: 163bpm
max hartslag: 172bpm

was wel afzien; de kou, al dat water en de twee forse bloedblaren door de zeiknatte sokken maakte het tot een training om weer goed te leren afzien. 's avonds nog een uur op de fiets gezeten en een uur lesgeven zonder extreme spierpijn. vanochtend bij het opstaan een stijf gevoel in de kuiten en in de hamstrings maar viel me goed mee. fietstraining vanmiddag ging me niet geod af; teveel dingen die tegenzaten en voelde me gewoo nslapjes; toch te weinig gegeten gisteren denk ik
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_34212339
Mannen, ik post meestal in het boydbuilding topic, maar jullie weten meer van hardlopen af dus ik denk post het hier ff.

- Hoe reken je je ideale hartslag uit voor vetverbranding?
- Je gaat na 20 minuten inspanning pas vet verbranden klopt dit?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:41:05 #159
43276 Scighera
pi_34212832
1. 220 - leeftijd - HRrust * 0.65 + HR rust = ideale hartslag voor vetverbranding
2. klopt, daarom is KT en dan pas cardio; ga je vaak al gelijk vetten verbranden

persoonlik ben ik geen voorstander van een vetverbrandinszone; ook in hoger HR zones verbrand je vetten; en het gaat erom dat je een negatief verschil creeerd tussen wat erin gaat en wat je verbrandt. En ik denk dat je vanuit het BB topic wel weet: zorg voor voldoende eiwitinname om de kans dat je spierweefsel afbreekt verkleint
pi_34213131
Tnx...
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_34213354
Hoe duur is zo'n GPRS horloge? Duur zeker ?
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:02:19 #162
43276 Scighera
pi_34213719
ca ¤ 280 ~ 300.-- ....blijft imho de enige manier om nauwkeurig afstand en (actuele)snelheid te meten
pi_34217510
Geinig geinig....heb net na jaartje weer even 40 minuutjes gelopen. Doe normaal alleen heavy krachtraiing. Gotver dat viel toch tegen. Flinke pijn aan de kuiten en voorkant bovenbene...auw
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:30:41 #164
43276 Scighera
pi_34224125
tja..weer opbouwen he...52 weken niet lopen is heeeeeeeel lang
pi_34380310
Zo, vandaag weer lekker even een stukje gelopen. Het lijkt koud buiten maar als je zo in het zonnetje loopt is het toch goed te doen, mits redelijk aangekleed.
Van de week nog even een keer een stuk lopen en dan zondag weer een kleine wedstrijd, de 5KM. Eens kijken of ik wat van m'n beste tijd af kan snoepen, alleen is dit wel door het bos en m'n snelste tijd heb ik op een verharde ondergrond gelopen. We zullen zien

Hoe loopt de rest? Mensen die druk aan het voorbereiden zijn voor de halve van Utrecht in april?
pi_34380616
Dit weer is best lekker. Het vriest dan wel, en het waait best wel. Maar de zon schijnt, en loopt best aangenaam!
pi_34382669
Hoi.

Wat betaal ik voor een leuk setje schoenen om zo'n 3 keer per week op te lopen.
Gewoon goede schoenen, niet overdreven duur .

Iemand nog tips voor merk of model?
slettebak [@] gmail.com
pi_34385777
Ik zou kijken bij een Run2day winkel, althans daar heb ik mijn loopschoenen vandaan.
Ze maken een filmpje van je loop, en gaan dan kijken wat voor schoen het best bij jou past.

Schoenen zijn IMO erg belangrijk bij het lopen, kosten liggen denk ik rond de 100-120¤
pi_34386595
Of die heerlijke PK Runningshop in Dodewaard
Ik gok ook op 100-120 euro ja, maar het is wel anderhalf jaar geleden dat ik mijn laatste paar kocht, dus mijn informatie is verouderd.

Ik heb sinds ik gisteren met een vriendin weer eens verdwaalde en we veel verder gingen dan aanvankelijk gepland weer de smaak te pakken. Maar om mezelf er 's avonds na het werk in het donker toe te zetten blijft moeilijk....ik gok dat het 's weekends hardlopen wordt en doordeweeks zwemmen. Geen plannen voor een halve, ik vind dat ik toch meer van de kortere wedstrijdjes ben en de bikkelafstanden laat ik graag over aan de Wolfjes onder ons
pi_34388863
Je kunt op tweede paasdag ook een 10 km rennen in Utrecht, thaleia. Dan doe ik je wel hazen. Ik moet dan toch nog een stukje inlopen .

Ik vind het inschrijfgeld in Utrecht wel wat aan de hoge kant, namelijk 17 euro voor de halve marathon als je geen knau licentie hebt. Maar goed, ik ren toch niet dagelijks een halve marathon.
pi_34406474
Hebben jullie ook wel eens last van een koud lichaam tijdens het lopen.

Tijdens trainen heb ik het wel vaak en nu afgelopen zondag bijd e halve marathon helemaal. Eerste uur niks aan de hand, en dan ineens begin ik het koud te krijgen en is de energie wel een beetje op... Zou dat gewoon door de vermoeidheid komen of is 1 thermoshirtje + trainingsjasje niet genoeg met hardlopen (zoals dat op de fiets, skeelers of schaatsen wel is)

Trouwens 1:45 gelopen op me eerste halve. Viel me wat tegen want ging weg op 1:30, maa rna een uurtje ging het wel een stukje langzamer...
pi_34407364
Klinkt inderdaad als vermoeidheid. Ik vond het zondag met vergelijkbare kleding best warm tijdens het lopen, maar als je motor gaat haperen, krijg je dat. Voldoende energie naar binnen gewerkt vantevoren?
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:33:01 #173
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34461545
Wie zie ik 4 februari bij de minimarathon in APeldoorn? Ik ga hem lopen als het niet vriest. Als het vriest wordt ik onwel tijdens hardlopen.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_34463013
hoe lang is zo´n minimarathon? Niet dat ik van plan ben ervoor naar Apeldoorn te gaan...
pi_34463208
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:55 schreef Uncle het volgende:
Eerste uur niks aan de hand, en dan ineens begin ik het koud te krijgen en is de energie wel een beetje op...
Heb ik ook, en volgens mij heeft dat niks te maken met te koud gekleed zijn (immers het eerste uur is diezelfde laag kleding wel voldoende) maar idd met 'op' zijn, je reserves zijn op. Ik had het afgelopen zondag toen we waren verdwaald en dus onverwachts veel langer onderweg waren dan gepland.

Ik weet niet wat je eraan kunt doen. Ikzelf loop gewoon niet langer dan een uur (tenzij ik dus verdwaal), maar als je wel langer wilt lopen: ik denk gewoon genoeg eten onderweg....

Ben nog steeds slecht aan het lopen trouwens. Kan me er tegenwoordig wel weer toe zetten om na het werk in het donker toch nog even te gaan, maar dan loop ik daar in het donker, en het regent een beetje, en dan krijg ik toch al gauw een groot verlangen naar mijn warme woning en dito douche. Dit zal nog wel even zo blijven, tot ergens in maart ofzo
pi_34518770
tvp
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:09:47 #177
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34528164
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:07 schreef the_disheaver het volgende:
hoe lang is zo´n minimarathon? Niet dat ik van plan ben ervoor naar Apeldoorn te gaan...
18,7 km
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_34548358
Ik las in een of ander blad dat intensief trainen effectiever is dan vaak trainen, en dat vind ik prachtig, want nu voel ik me een stuk minder schuldig dat het er in het donker en de kou bij mij niet zo vaak van komt. Ik ga zometeen gewoon heel intensief
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:43:23 #179
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34549696
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:03 schreef thaleia het volgende:
Ik las in een of ander blad dat intensief trainen effectiever is dan vaak trainen, en dat vind ik prachtig, want nu voel ik me een stuk minder schuldig dat het er in het donker en de kou bij mij niet zo vaak van komt. Ik ga zometeen gewoon heel intensief
Voor mij ook een goed bericht. Door school kan ik doordeweeks echt niet trainen, zeker niet in het donker, zoals dat 's winters is. Alleen in het weekend kan ik dus eigenlijk trainen.
- You can say that again
pi_34577687
Vandaag meegedaan met de 5KM door het bos. Ondanks de kou waren er best een hoop deelnemers naar mijn idee.
Met de start probeerde ik redelijk vooraan te staan maar dat was niet helemaal gelukt waardoor ik in een soort trechter kwam omdat het parcours na de start vrijwel gelijk links af sloeg en het even smal werd, wat niet bevordelijk is voor je eindtijd.
Ik kon daarna toch nog redelijk naar voren lopen en kon makkelijk aansluiten bij een groepje van 4 mensen.
Na de 3KM probeerde ik wat te versnellen samen met een andere jongen en konden elkaar blijven motiveren, alleen na die matige start wist ik dat een goede tijd er niet meer in zou zitten.
Op de 4KM probeerde ik wat te versnellen maar zakte vrij snel weer weg, nadat die andere loper waarmee ik weg was gelopen uit dat groepje van 4 mensen mij weer inhaalde kon ik toch aanklampen en op de laatste 200M nog een eindspurt uitgooien en kwam op 19:20 minuten over de finish.
Geen PR maar ondanks die matige start toch deels tevreden, ik merk al goed dat het trainen z'n vruchten afwerpt!
Nu weer lekker doordeweeks wat kilometers maken en over 2 weken weer meedoen met een 5KM wedstrijdje!
pi_34623017
Wow, dit is echt lekker loop weer! weinig wind, beetje zon en en niet te koud.

Maar dan ook lekker lang gelopen, ben benieuwd hoe veel km´ers. 1:23h iig. Einde was wat minder, toen ik tegen een of andere boom liep waarna mijn tshirt vol zat met een of andere bol met alleen maar stekels. Kastanjes ofzo? kan dat?

Erg stekelig in ieder geval... Maar het liep erg fijn!
  maandag 30 januari 2006 @ 19:44:27 #182
75265 Intergalactrick
pi_34623078
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:43 schreef the_disheaver het volgende:
Wow, dit is echt lekker loop weer! weinig wind, beetje zon en en niet te koud.

Maar dan ook lekker lang gelopen, ben benieuwd hoe veel km´ers. 1:23h iig. Einde was wat minder, toen ik tegen een of andere boom liep waarna mijn tshirt vol zat met een of andere bol met alleen maar stekels. Kastanjes ofzo? kan dat?

Erg stekelig in ieder geval... Maar het liep erg fijn!
Ik ga zo een stukje rennen! Vond het vorige week eigenlijk net iets te koud. Hoop dat het dit keer beter is.
pi_34623122
Tamme kastanje:

Was het zo iets?
pi_34623602
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:45 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Tamme kastanje:

[afbeelding]

Was het zo iets?
Maar dan zal het wel in de ´aangroei´ periode moeten zijn. Wat er was eigenlijk alleen maar stekeltjes, Er zat nog geen bol in ofzo...
pi_34623669
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:44 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Ik ga zo een stukje rennen! Vond het vorige week eigenlijk net iets te koud. Hoop dat het dit keer beter is.
Ja, als het vriest dan is het ook niet erg fijn. Je kunt natuurlijk meer aandoen, maar uiteindelijk krijg je het toch weer warm...

Maar vooral nu de wind nauwelijks waait, en de zon wel wat schijnt (viel vandaag beetje tegen, vooral gister was het een mooie dag.. Alleen kon ik toen niet echt...)
pi_34624049
18 km! Kan een kilometer meer of minder zijn, maar das bijna een halve marathon! En ik kom makkelijk nog wat km´ers meer lopen!
pi_34628318
Was inderdaad superweer. Heb zaterdag ook een mooie ronde van 16 km gemaakt. Geschatte tijd was ongeveer 1:16, maar daar kan ik iets naast zitten. Ergens in de laatste kilometer kapte mn hartslagmeter ermee
Ik kleed me met dit weer overigens liever iets te warm dan iets te koud aan, vinden mn gewrichten volgens mij wel fijn...
pi_34628615
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Was inderdaad superweer. Heb zaterdag ook een mooie ronde van 16 km gemaakt. Geschatte tijd was ongeveer 1:16, maar daar kan ik iets naast zitten. Ergens in de laatste kilometer kapte mn hartslagmeter ermee
Ik kleed me met dit weer overigens liever iets te warm dan iets te koud aan, vinden mn gewrichten volgens mij wel fijn...
Ik ben begonnen met een tshirt en een shirt met lange mouwen. En halverwege alleen in de t-shirt gelopen. Ik had het zeker niet koud, maar liever wat kouder dan te veel aan hebben... (een sjaal zou ik echt niet aan doen, zag ik wel een mede-loper zonet mee lopen...
pi_34637630
Een sjaal.....
Boven heb ik momenteel nog een shirt en een jack aan, dat jack houdt vooral ook de wind tegen, en het is wel fijn dat die rits langzaam wat open kan. Het hangt een beetje van de ronde af; een 5km op hoge snelheid heeft wat minder kledij nodig dan een 15 op een hartslag van 160. Ik kwam zaterdag ook een of twee mensen tegen in korte broek, dat vind ik voor nu wel wat optimistisch. Maar misschien dat ze rekening houden met een goede warming up, en de cooling down binnen kunnen eindigen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:08:34 #190
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34650152
2 vraagjes:
1)Wat zijn goede hartslagmeters (voor de beginner, hoeft niet te duur dus)?
2)Zijn die schema's van Myasics een beetje betrouwbaar en goed?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_34660401
Dit wil ik graag even met jullie delen: ik had mijn vader (71) aan de lijn, en die is sinds kort weer lid geworden van het recreantengroepje van de atletiekvereniging. Hij was daar eerst geen lid meer van omdat hij een blessure had, maar nu gaat het alweer een tijdje goed en dus wilde hij met ze mee gaan lopen.
En nou is ie afgelopen week voor het eerst geweest, en nu is ie helemaal teleurgesteld omdat ze zo langzaam gingen Hij is misschien wel 25 jaar ouder dan de gemiddelde trimmer daar, en dan klagen dat ze te langzaam gaan. Prachtig.
pi_34662045
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:08 schreef Damzkieee het volgende:
2 vraagjes:
1)Wat zijn goede hartslagmeters (voor de beginner, hoeft niet te duur dus)?
2)Zijn die schema's van Myasics een beetje betrouwbaar en goed?
1) geen idee. Kijk wel goed wat je er met de lange termein ermee wilt. Je beginnersperiode is (hopelijk) vele malen korter dan de levensduur van het apperaat, dus misschien is het wel verstandiger wat meer te investeren als je er wat langer plezier mee kunt beleven.

Ik gebruik zelf geen hartslagmeter, maar goed horloge (lees stopwatch) is voor je motivatie zeker noodzakelijk naar mijn mening.

2) Wat is betrouwbaar? Het is voor elk persoon weer anders, dus je zult waarschijnlijk nooit het perfecte loopschema kunnen vinden. Maar ik neem wel aan goed. Vergelijk het eens met de vele andere loopschemas wat er op internet te vinden zijn (bv www.runnersweb.nl)
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:08 schreef thaleia het volgende:
Dit wil ik graag even met jullie delen: ik had mijn vader (71) aan de lijn, en die is sinds kort weer lid geworden van het recreantengroepje van de atletiekvereniging. Hij was daar eerst geen lid meer van omdat hij een blessure had, maar nu gaat het alweer een tijdje goed en dus wilde hij met ze mee gaan lopen.
En nou is ie afgelopen week voor het eerst geweest, en nu is ie helemaal teleurgesteld omdat ze zo langzaam gingen Hij is misschien wel 25 jaar ouder dan de gemiddelde trimmer daar, en dan klagen dat ze te langzaam gaan. Prachtig.
Tof

Das wel lekker aan hardlopen, lekker je eigen tempo kunnen bepalen. Maar niet als je met meerdere loopt natuurlijk

Had vandaag ook graag willen lopen, qua tijd kon het ook... Maar met de bijna 20km gister (pfff, dat klinkt echt veel!) echt niet zo verstandig.... Morgen hopelik weer
  woensdag 1 februari 2006 @ 08:41:17 #193
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34671184
Dankje voor de info the_disheaver. Ik zag gisteren bij de Intersport van die Polar hartslagmeters. Dat instapmodel is nog redelijk betaalbaar 79,95 ofzo. Zijn er mensen die dezelfde hebben?
29.10 Novastar HMH
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:29:29 #194
43276 Scighera
pi_34674464
Het was idd goed weer gisteren 23.98km gelopen in 1:49:13 (13.2km/h gemiddeld) op HR164 (alles gemeten met een Timex Speed & Distance HRM+GPS combinatie).
kleding: skinsuit met losse beenstukken, dus armen en schouders helemaal vrij. helaas was mijn camelbak lek, dus moest ik met een heuptas lopen met daarin een 1000cc bidon.
Gisteravond (1.5 uur later) nog 1 uur op de fiets gezeten en 1 uurtje lesgegeven.

Nu vandaag: wel het geveoel dat ik gisteren diep ben gegaan; stijfheid + spierpijn laag in de kuiten (was te verwachten; zijn ze nog aan het onderzoeken) en verder een licht stijf gevoel in de hamstrings

@Damzkieee
1. Er zijn heel wat merken in omloop; wil je een goede en betaalbare hebben: Polar F serie of de Sigma hartslagmeters. Timex is helaas nogal prijzig door de hoge importkostenm vermoed ik
2. helaas geen ervaring mee, train op mijn eigen schema's
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:44:01 #195
43276 Scighera
pi_34674877
@thaleia en Faberic
hmm of ik het mooi geformuleerd vind....ik zeg liever: het gaat om kwaliteit, niet om quantiteit.

mijn vorige week:

zondag: 3h00 mountainbike D2
maandag: krachttraining
dinsdag: 22.5km lopen D2 + 1 uiur fietsen D1
woensdag: 1h50 mountainbike D1 + 1uur spinning D2
donderdag: 1uur spinning D2
vrijdag: 14km lopen D2-D3 + 0h45 D1 fietsen
zaterdag: rust

oftewel: maar 2 looptrainingen, normaal voor mij; dinsdag kilometers maken, vrijdag vooral op snelheid lopen, goed opwarmen en dan de snelheid steeds verder opvoeren. vervolgens even op de fiets o mde spieren op te schonen en aan de wissel te wennen.

daar ik met een slechte knie zit (kraakbeensplinter afgebroken door een aanrijding, moet ik nog laten weghalen is dit een iets ander schema dan normaal; Aerobics lessen vervangen door spinning bijvoorbeeld.

Mountainbiken is voor mij een vervanging voor het rijden op de weg (was mij te glad en te koud).
binnenkort komt er een 3e loop bij; de fiets loop wissel. in eerste instantie met een korte loop (4km) later waarschijnlijk de vrijdag vervangen; dus eerst 40-60km fietsen buiten en dan 14km lopen

12 weken te gaan tot Powerman Venray
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:14:56 #196
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_34728965
Hoe weet iedereen zo goed de afstand die gelopen is? Ik kan de tijd goed bijhouden, maar de afstanden heb ik eigenlijk geen idee van....
I'm just a girl in the world.
pi_34731885
Je kan je route nameten via www.map24.com

Ik train of loop liever op tijd dan op hartslag, misschien wel omdat ik nog nooit met een hardslagmeter gelopen heb.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:09:45 #198
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34733386
Zeau! Vanochtend/Vanmiddag de Minimarathon gelopen. 18,7 km. in 1:52:43. Da's best netjes, ik ben er tevreden over, gemiddeld 9,95 km/uur. Mijn eerste wedstrijd! Het is zeer goed bevallen, en ik ga aan meer wedstrijden meedoen!
- You can say that again
pi_34735355
Erg leuk dat het je goed bevallen is, en ook dat je het wilt gaan blijven doen. Het allerleukste vind ik zelf het proberen te overtreffen van jezelf door elke wedstrijd sneller te lopen.
Had je zelf een tijd ingedachten die je wilde gaan lopen of had je gewoon het idee; lopen en we zien wel waar we uit komen?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:34:58 #200
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34735604
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:26 schreef Aschwin. het volgende:
Erg leuk dat het je goed bevallen is, en ook dat je het wilt gaan blijven doen. Het allerleukste vind ik zelf het proberen te overtreffen van jezelf door elke wedstrijd sneller te lopen.
Had je zelf een tijd ingedachten die je wilde gaan lopen of had je gewoon het idee; lopen en we zien wel waar we uit komen?
PRECIES!

Ik wilde eigenlijik wel onder de 2 uur zitten, maar veel maakte het me niet uit. Ik ben blij dat het lekker ging en dat ik 18,7 km heb gelopen!
- You can say that again
pi_34736523
En ook dat is weer een goede training. Zo bouw je alleen maar op

Ik loop nu lekker korte afstanden , 5km, en om de 2 weken een wedstrijd bevalt me tot nu toe prima
Wil op 2e paasdag meedoen met de halve marathon van Utrecht en wil dan naar een tijd van 1:30 toelopen en in juni ga ik weer meelopen met de halve marathon hier in het dorp en hoop daar op een tijd onder de 1:25.
Ben er lekker voor aan het trainen, maar er moet nog wel een hoop gebeuren want m'n pr staat op 1:38:06. en moet van 4:39 minuten per km naar 4:02
pi_34764473
Hoewel ik de afgelopen twee maanden maar een of twee keer per week heb getraind, word ik toch nog steeds beter! Voor mijn gebruikelijke zondagse rondje van zo\'n 17km heb ik nu 5 minuten minder nodig dan een aantal maanden geleden . Misschien komt het wel doordat ik sinds half november elke dag een half uur naar mijn stage fiets en ook weer terug. Echt inspannend is dat niet, maar wellicht dat ik er wel wat sterkere beenspieren van heb gekregen. Hoe dan ook, ik vind het allemaal prima!

Vanaf deze week ga ik weer proberen om braaf drie keer per week te gaan rennen en de koekjes en chips in de supermarkt te laten. Dan lukt het me dit jaar misschien wel om de 10km binnen 40 minuten af te leggen .
pi_34773562
Dat lijkt me een mooie grens om naar toe te werken!
Wat is je pr op die afstand nu?
  zondag 5 februari 2006 @ 23:17:46 #204
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34778922
Ik begin er weer aan. Voor een weddenschap moet ik in mei de 20 km van Brussel uitlopen.
Moet lukken.
pi_34843676
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:02 schreef Aschwin. het volgende:
Dat lijkt me een mooie grens om naar toe te werken!
Wat is je pr op die afstand nu?
Dat staat nu nog op 42m39s (een half jaar geleden gelopen).

Ik zou me graag eens willen testen bij een wedstrijdje, maar de meeste beginnen al om 10.00u met de wedstrijd voor de recreanten. Hard rennen vind ik dan wel leuk, maar lang in mijn bed blijven liggen op een van mijn weinige vrije dagen vind ik toch minstens net zo leuk!
pi_34858301
Hej mensen

Ik zat altijd op voetbal, maar sinds twee jaar doe ik er niks meer aan, veel blessures en andere gezondheidskwaaltjes gehad, dus sinds twee jaar haast niet meer gevoetbald. Sinds 14 maanden geleden ofzo helemaal niks meer. Ook geen andere sporten gedaan, dus ik vond dat ik toch in beweging moest komen. Gisteravond besloot ik om een eindje te gaan lopen, van hier om de rotonde en weer terug. De afstand is ongeveer 5,8 km, dus ik verwachtte dat ik na een halfuurtje wel doodvermoeid terug zou komen. Het tegendeel was waar. Ik was in 21 minuten terug met nog genoeg energie over om het stukje nog een keer te lopen.

Het was nog leuk ook, dus ik denk dat ik maar vaker stukjes ga rennen

Tvp dus
Signature
pi_34867953
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:51 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Ik zou me graag eens willen testen bij een wedstrijdje, maar de meeste beginnen al om 10.00u met de wedstrijd voor de recreanten. Hard rennen vind ik dan wel leuk, maar lang in mijn bed blijven liggen op een van mijn weinige vrije dagen vind ik toch minstens net zo leuk!
Ja dat vind ik dus ook het enige vervelende eraan, de tijd. Maar de wedstrijden zijn niet elke week du ik kan er mee leven!
pi_34868066
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:51 schreef Wolfje het volgende:

[..]

pi_34890603
Ik heb ook een doel Over 10 dagen (de 19e) de 5 KM onder de 20 min lopen. Lijkt me wel redelijk te doen.
pi_34903357
Hoe vaak lopen jullie eigenlijk? Een keer in de twee dagen ofzo?
Signature
pi_34920166
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:05 schreef FritsFluitketel het volgende:
Ik wat vaker. Te weinig naar mij mening. 1 tot 2 keer per week.
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:37:15 #212
75265 Intergalactrick
pi_34921227
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:05 schreef FritsFluitketel het volgende:
2 keer in de week. Precies genoeg, vooral met dit weer!
pi_34994197
Ik loop 2x per week hard
Voetbal & squash ook nog een aantal keren per week als het meezit.

Heb vandaag weer meegedaan met de plaatselijke 5KM wedstrijd. Het ging erg lekker en liep een stuk makkelijker dan een maand terug. Heb tussen de 2 & 3 KM erg veel tijd laten liggen had daar 4 minuten over gedaan terwijl ik uiteindelijk binnen kwam op 18.42, daar kan dus nog aan gewerkt worden, merk wel dat het trainen z'n resultaten laten zien en daar ben ik erg blij om.
(Vorige keer 19.03) Over een maand weer met de zelfde wedstrijd meedoen en hoop dan natuurlijk weer een hap eraf te halen.
pi_35002558
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:13 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ik wat vaker. Te weinig naar mij mening. 1 tot 2 keer per week.
1 tot 2 keer per week = vaker dan 1 keer in de 2 dagen? Als je één keer in de twee dagen loopt, loop je 3 (3,5) keer per week.
Signature
  zondag 12 februari 2006 @ 16:11:17 #215
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35002609
In april is de halve marathon van Utrecht. Ik zou hem wel willen lopen eigenlijk...
- You can say that again
  zondag 12 februari 2006 @ 16:49:56 #216
75265 Intergalactrick
pi_35004123
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:11 schreef faberic het volgende:
In april is de halve marathon van Utrecht. Ik zou hem wel willen lopen eigenlijk...
Wat houd je tegen?
  zondag 12 februari 2006 @ 17:42:19 #217
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35006366
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:49 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Wat houd je tegen?
school. Maar ik moet hem idd gewoon maar gaan lopen. Het weer wordt langzaam geschikter om 's avonds te lopen.
- You can say that again
pi_35051996
Zojuist 12km gelopen aan één stuk door. Was binnen een uurtje terug en voel m'n kuiten nu wel.

Ben erg tevreden over het resultaat
Signature
pi_35065019
Ik liep voorheen 2x per week maar met die fucking korte dagen heb ik echt geen zin om om 7 uur 's avonds (dan ben ik pas thuis) nog eens te gaan lopen, sterker nog het is onmogelijk omdat het hier echt pikdonker is zonder verlichting op straat. Ik merk dan ook wel dat ik die ene keer in het weekend niet zo lekker loop, het is gewoon te weinig denk ik.
-Mark Steyn
pi_35133277
Idd StefanP, ik doe ook geen reet. Deze week heb ik alleen vandaag 's avonds tijd om te gaan, en toen ik thuiskwam was er net een hevig noodweer bezig. Dan maar niet hoor....en nu krijg ik net een mail van een vriendin dat ze zich heeft ingeschreven voor de halve in Utrecht en of ik ook ga. Denk het niet!
pi_35226251
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:31 schreef thaleia het volgende:
Idd StefanP, ik doe ook geen reet.
En blijk in de afgelopen maanden 4 kilo aangekomen. Dat zegt wel iets over hoe verschrikkelijk weinig ik heb getraind. Ik ga hier NU verandering in aanbrengen, want op deze manier ga ik zo traag worden dat ik me in geen enkele wedstrijd meer kan vertonen.

Ik heb besloten wel met vriendinnetje naar de halve van Utrecht te gaan, alleen doe ik dan de tien
Wolfje jij bent daar ook he?
pi_35226524
Weer een updateje van mij, aangezien ik donderdag weer een prestatie neergezet heb

16 km gelopen in 1:24:38, wat me meevalt. Ik voelde zelfs dat ik nog verder kon lopen en zo door kon lopen als ik wou. Toen ik thuis was en stilstond merkte ik het opeens. 's Avonds en de volgende morgen amper kunnen lopen omdat m'n knieën zo verrot waren Heb altijd al beetje last gehad van m'n knieën na voetbal enzo maar dit was ff echt goed erg, maar nu is het weer helemaal over.

Hoe word je sneller trouwens? Door korte afstanden sneller proberen te lopen? Of juist door gewoon veel lange afstanden te blijven lopen? Mij lijkt juist korte afstanden steeds sneller, maar jullie zijn de ama.. experts..
Signature
pi_35239345
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:33 schreef FritsFluitketel het volgende:
Weer een updateje van mij, aangezien ik donderdag weer een prestatie neergezet heb

16 km gelopen in 1:24:38, wat me meevalt. Ik voelde zelfs dat ik nog verder kon lopen en zo door kon lopen als ik wou. Toen ik thuis was en stilstond merkte ik het opeens. 's Avonds en de volgende morgen amper kunnen lopen omdat m'n knieën zo verrot waren Heb altijd al beetje last gehad van m'n knieën na voetbal enzo maar dit was ff echt goed erg, maar nu is het weer helemaal over.
Op wat voor schoenen ren je eigenlijk? Als je zulke lange afstanden rent en dan bovendien ook al eerder wat last van je knieen hebt gehad, dan is het zeer sterk aan te raden om echte hardloopschoenen te gebruiken. Daar zit namelijk een veel betere schokdemping in die je hard nodig hebt (je knieen krijgen per stap ongeveer zes keer je lichaamsgewicht te verduren). Zulke schoenen kun je het beste kopen bij een hardloopwinkel zoals bijvoorbeeld runnersworld of pk-run (hoewel die laatste alleen in Dodewaard zit). Je bent dan wel zo rond de 100 euro kwijt, maar als je van plan bent om regelmatig te blijven hardlopen, is het zeer zeker het geld waard.
quote:
Hoe word je sneller trouwens? Door korte afstanden sneller proberen te lopen? Of juist door gewoon veel lange afstanden te blijven lopen? Mij lijkt juist korte afstanden steeds sneller, maar jullie zijn de ama.. experts..
Hoe snel je een afstand af kunt leggen hangt van een aantal dingen af die je niet allemaal tegelijkertijd kunt trainen .
  • Lange rustige duurlopen zorgen ervoor dat je longen meer en effectiever zuurstof opnemen, dat je hart alles sneller bij de spieren brengt en dat je spieren de geleverde energie efficienter gaan gebruiken.
  • Snelheidstrainingen zorgen ervoor dat je basissnelheid hoger wordt. Dit gaat het beste door afwisselend snel en langzaam te rennen (ook wel bekend als intervaltraining)

Dit zijn beide zware trainingen waarvoor je lichaam de tijd moet krijgen om van te herstellen. Mij werd aangeraden om hooguit de helft van mijn trainingen zwaar te trainen. De overige trainingen moet je dan wat rustiger aan doen.
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 17:25 schreef thaleia het volgende:

[..]

En blijk in de afgelopen maanden 4 kilo aangekomen. Dat zegt wel iets over hoe verschrikkelijk weinig ik heb getraind. Ik ga hier NU verandering in aanbrengen, want op deze manier ga ik zo traag worden dat ik me in geen enkele wedstrijd meer kan vertonen.

Ik heb besloten wel met vriendinnetje naar de halve van Utrecht te gaan, alleen doe ik dan de tien
    Wolfje jij bent daar ook he?
    Ja, thaleia, ik ben daar zeer waarschijnlijk ook , voor de halve natuurlijk. Ik ben overigens ook wat dikker geworden omdat ik zo graag een ipod wilde winnen en omdat ik ook weer teveel koekjes eet .
  •   maandag 20 februari 2006 @ 09:36:23 #224
    128807 Rinze007
    Black Cherry's
    pi_35279600
    Beste mensesn,

Ik ben sinds kort ook begonnen met lopen... Loop nu drie maal in de week...
    Vind het leuk jullie ervaringen te lezen!
    Ik blijf lezen!

Gr Rinze
    Great minds think like me...
      dinsdag 21 februari 2006 @ 18:03:47 #225
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35336041
    Ik ben vandaag begonnen met hardlopen. Ik ben al iets van 2-3 jaar gestopt met voetbal, en ook op school sportte ik niet meer sinds dit schooljaar. Niet dat het echt nodig was om te gaan sporten, maar ik wil gewoon sportiever zijn dan dat ik ben. (ben ook van plan te gaan fitnessen ).

Ik ben trouwens wel verbaasd over hoe goed mijn conditie eigenlijk nog was . Heb ongeveer een uurtje gelopen vandaag en toch een flinke afstand vind ik. En de vermoeidheid valt reuze mee, maar de spierpijn komt morgen misschien pas.
    ...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
    I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
      dinsdag 21 februari 2006 @ 21:48:29 #226
    75265 Intergalactrick
    pi_35345108
    quote:
    Op dinsdag 21 februari 2006 18:03 schreef SilverBullet het volgende:
    Ik ben vandaag begonnen met hardlopen. Ik ben al iets van 2-3 jaar gestopt met voetbal, en ook op school sportte ik niet meer sinds dit schooljaar. Niet dat het echt nodig was om te gaan sporten, maar ik wil gewoon sportiever zijn dan dat ik ben. (ben ook van plan te gaan fitnessen ).

Ik ben trouwens wel verbaasd over hoe goed mijn conditie eigenlijk nog was . Heb ongeveer een uurtje gelopen vandaag en toch een flinke afstand vind ik. En de vermoeidheid valt reuze mee, maar de spierpijn komt morgen misschien pas.
    Haha, de spierpijn zul je morgen wel krijgen.

Ik ging gister een stukje hardlopen, ging het halverwege regenen. Toen moest ik nog een kilometertje of 6, beetje balen dus. Maar iets wat vreemder was, ik rook echt enorm raar na afloop, geen normale zweetlucht ofzo. Het rook naar verf ofzo, beetje vreemd.
    pi_35347712
    quote:
    Op dinsdag 21 februari 2006 21:48 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Ik ging gister een stukje hardlopen, ging het halverwege regenen. Toen moest ik nog een kilometertje of 6, beetje balen dus. Maar iets wat vreemder was, ik rook echt enorm raar na afloop, geen normale zweetlucht ofzo. Het rook naar verf ofzo, beetje vreemd.
    Dat rare luchtje zal wel ammoniak zijn geweest. De oorzaak daarvan is dat je lichaam spieren gaat verbranden om aan energie te komen. Volgens mij is er ergens een topic op fok waar dat allemaal goed staat uitgelegd, maar ik kan het helaas niet meer zo snel vinden.
      woensdag 22 februari 2006 @ 15:18:20 #228
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35366906
    quote:
    Op dinsdag 21 februari 2006 21:48 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Je hebt gelijk Alleen onder in me benen. (onder me kuiten) Daar heb ik echt nog nooit spierpijn gehad, maar dat zal wel liggen aan de manier van lopen door die schoenen.
    pi_35367721
    Nog andere mensen die zondag mee doen aan de Fortis bruggenloop??
    pi_35483192
    Ik niet, want ik lijk weer een blessure te hebben, g*dverdeg*dver. Deze keer ga ik maar niet maandenlang zelf klooien met rust nemen en andere sporten doen om de spieren toch te trainen enz enz, maar meteen naar het SMA, en dan maar hopen dat het eenvoudig te verhelpen is, en intussen blij zijn dat het voorjaar bijna aanbreekt en dat ik dus ook kan gaan skaten/wielrennen enz.

Als schrale troost, want voordat dat pijntje dat de vorige keren al steeds voorzichtig opkwam vanmiddag echt doorbrak ging het vanmiddag hartstikke lekker
      zaterdag 25 februari 2006 @ 18:53:52 #231
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35484543
    Gister een uutje gelopen, vandaag een half uur. Gaat best lekker vind ik. Hopelijk kan ik het volhouden 1 of 2 keer per week te lopen, want ik moet maandag weer naar school . En morgen denk ik ook weer een half uurtje lopen.
    pi_35538716
    Hi!
    Beginneling meldt zich.
    Is het heel erg als ik wat pijn heb in mijn enkels? Loop met behulp van dit schema: http://www.runnersworld.nl/advies/schema/beginners.html en zit nu in week 7, maar ik voelde gister dus mijn enkels wel een beetje.
    En dat net terwijl ik fysiotherapie uit mn verzekering wilde gooien.

Maar ik vind het wel leuk om te doen! En met de juiste schoenen gaat het ook veel beter, dan afgelopen zomer op foute schoenen!
      dinsdag 28 februari 2006 @ 10:24:20 #233
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_35566537
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 12:44 schreef Liejannuh het volgende:
    Hi!
    Beginneling meldt zich.
    Is het heel erg als ik wat pijn heb in mijn enkels? Loop met behulp van dit schema: http://www.runnersworld.nl/advies/schema/beginners.html en zit nu in week 7, maar ik voelde gister dus mijn enkels wel een beetje.
    En dat net terwijl ik fysiotherapie uit mn verzekering wilde gooien.

Maar ik vind het wel leuk om te doen! En met de juiste schoenen gaat het ook veel beter, dan afgelopen zomer op foute schoenen!
    Probeer eens een zachtere ondergrond zoals het bos ofzo, ik loop daar een stuk fijner dan op asfalt.
    29.10 Novastar HMH
      vrijdag 3 maart 2006 @ 08:29:10 #234
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_35668374
    Ik baal als een stekker van die stomme sneeuw! Ik heb al sinds zondag niet meer gelopen!!
    Hopelijk is het vanmiddag weg...
    pi_35673455
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 08:29 schreef annoh het volgende:
    Ik baal als een stekker van die stomme sneeuw! Ik heb al sinds zondag niet meer gelopen!!
    Hopelijk is het vanmiddag weg...
    Door sneeu lopen wil nog wel. Tenminste, als het niet sneeuwt. Heb je direct een zachter onergrond Maar echt ideaal is het niet.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 12:56:02 #236
    130299 Nerwen
    contradictio in terminis
    pi_35674892
    Ik laat me niet echt door het weer tegenhouden, tenzij het regent. Geen zin in een nat pak. Kou of een natte / besneeuwde ondergrond doen me niet zo heel veel. Nu loop ik bij gebrek aan tijd voornamelijk in de stad omdat ik 's avonds (en dus met verlichting) loop, dus ik kan redelijk makkelijk een sneeuwvrij stukje opzoeken. Ik loop ook maar max. 3 kwartier, dat scheelt misschien ook.
    for once you have tasted flight, you will walk the earth with your eyes turned skyward - for there you have been and there you long to return (in memoriam richard mulder)
    er gaat meer boven je pet dan eronder (toon hermans)
      vrijdag 3 maart 2006 @ 16:09:16 #237
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_35682460
    Oh, het lijkt mij juist dat je uitglijdt als je op sneeuw loopt! Ik vind (een beetje) regen juist wel lekker als ik ren, lekker verfrissend, en thuis stap ik toch onder de douche.

Gelukkig is de sneeuw hier nu weg (vannochtend lag het nog aangekoekt op de stoepen, glibber glibber) en er schijnt een heerlijk zonnetje, dus ik kan me weer uitleven!
      vrijdag 3 maart 2006 @ 16:11:30 #238
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35682542
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 16:09 schreef annoh het volgende:
    Oh, het lijkt mij juist dat je uitglijdt als je op sneeuw loopt! Ik vind (een beetje) regen juist wel lekker als ik ren, lekker verfrissend, en thuis stap ik toch onder de douche.

Gelukkig is de sneeuw hier nu weg (vannochtend lag het nog aangekoekt op de stoepen, glibber glibber) en er schijnt een heerlijk zonnetje, dus ik kan me weer uitleven!
    Ja hier is het ook mooi weer, maar ik moet helaas werken vanavond
    pi_35687920
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 16:09 schreef annoh het volgende:

Een beetje (vooral in het voorjaar ) regen is lekker idd. En als het sneeuw er al een tijdje ligt is het inderdaad best glad. Maar bij verse sneeuw, of niet populaire wegen gaat het wel. En als dat niet het geval is, zal er zeer waarschijnlijk wel gestrooid zijn op de straat naast je.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 20:59:38 #240
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_35691310
    ik ga in het voorjaar beginnen met trainen..., ik wil over een paar maanden ongeveer 30 km kunnen lopen

is dat realistisch?
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      vrijdag 3 maart 2006 @ 21:02:11 #241
    75265 Intergalactrick
    pi_35691399
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 20:59 schreef WEST het volgende:
    ik ga in het voorjaar beginnen met trainen..., ik wil over een paar maanden ongeveer 30 km kunnen lopen

is dat realistisch?
    Nee, tenzij je extreem veel aanleg hiervoor hebt.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 21:08:17 #242
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_35691584
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 21:02 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

ik heb vroeger heel veel gehardloopt maar tis een beetje in vergetenheid geraakt. Ik voetbal overigens wel dus conditie heb ik wel
    pi_35691959
    Als je in het voorjaar begint, en over enkele maanden (van nu) 30 km wilt lopen niet. Als je nu begin misschien wel. Ik denk overigens dat je beter geen condiditie kunt hebben maar wel de juist ontwikkelde beenspieren dan andersom. In praktijk komt dat alleen nouwelijk voor, maar als je condiditie het struikelblok is, dan kun je zonder problemen de volgende dag weer. Als je last van je benen hebt is dat geheel anders...

Condiditie krijg je snel, en ben je redelijk snel kwijt. Hopelijk is de ervaring niet weg, en maak je nog kans Zal niet eenvoudig zijn gok ik zo...
      vrijdag 3 maart 2006 @ 22:01:10 #244
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_35693024
    ik deed overigens begin januari 28 minuten en 35 seconden over iets meer dan 5km op een bospad en voetbalveld en een beetje asfalt. en dat ongetraind toch redelijke tijd.
    pi_35745311
    30KM lukt misschien wel om te lopen alleen de vraag is wil je er een leuke tijd aan verbinden of wil je gewoon 30 KM lekker rustig kunnen lopen.
    Als je het aan mij vraagt kan je een goede tijd voor 30KM wel vergeten als je op de 5KM 28 en halve minuut doet. En dan praat ik heel realistisch
    pi_35749363
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 16:54 schreef Aschwin. het volgende:
    Als je het aan mij vraagt kan je een goede tijd voor 30KM wel vergeten als je op de 5KM 28 en halve minuut doet. En dan praat ik heel realistisch
    Zeker als je al conditie en ervaring hebt. Anders betwijfel ik het ook. Dat is 10km/h, dus zal je minimaal 3h aan de 30 km bezig zijn.

Maar zonet door half sneeuw gelopen. Meeste straten waren sneeuwvrij. Voor de overige paden was het loopbaar. Alleen een beetje zwaar doordat je afzetbeen naar achteren schuift.
    pi_35752878
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 19:08 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar zonet door half sneeuw gelopen. Meeste straten waren sneeuwvrij. Voor de overige paden was het loopbaar. Alleen een beetje zwaar doordat je afzetbeen naar achteren schuift.
    Ik heb zaterdagmorgen voor het eerst sinds 2 weken weer wat gelopen mede door de sneeuwval. Maar toch wilde ik het weer proberen want de meeste sneeuw was wel weg op de paden en straten.
    Af en toe moest ik wel over de bevroren sneeuw lopen, liep niet echt geweldig maar het was toch goed te doen.
      zondag 5 maart 2006 @ 22:38:51 #248
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35757519
    De sneeuw is hier gelukkig weer weg
      zondag 5 maart 2006 @ 23:39:27 #249
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_35759797
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 16:54 schreef Aschwin. het volgende:
    30KM lukt misschien wel om te lopen alleen de vraag is wil je er een leuke tijd aan verbinden of wil je gewoon 30 KM lekker rustig kunnen lopen.
    gewoon rustig aan, ik wil er nog geen drang om een tijd aan te geven.

en die 5 km was toen niet echt getraind alleen wat met voetbal.
    pi_35761110
    Een half uurtje hollen is nog wel iets dat je op je voetbal conditie en een beetje bluf uitstekend moet kunnen. Bij meer dan, zeg, een kilometertje of 15 komen er hele andere dingen kijken. Je moet er dus op zn minst niet vanuit gaan dat je straks harder 30k kan lopen dan nu 5. Laat ik het zo zeggen, op puur zwemtraining zou ik een 5 rond de 20 minuten lopen, en zou er niet van dromen om vanaf nu binnen 4 maanden een 30k gezond te lopen.

Waarom wil je eigenlijk perse een 30 lopen? 10 kilometer is ook een hele uitdagende afstand. Lang genoeg om slopend te zijn en een uitdaging te vormen om uit te lopen, je hebt de tijd om stuk te gaan en jezelf weer te herpakken, in die roes te komen, en ik denk dat het ietsje realistischer is. Mocht je die nou volgende maand onder de 40 minuten lopen, praten we dan wel verder.
      maandag 6 maart 2006 @ 11:01:41 #251
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_35767237
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 00:20 schreef thijsdetweede het volgende:
    Een half uurtje hollen is nog wel iets dat je op je voetbal conditie en een beetje bluf uitstekend moet kunnen. Bij meer dan, zeg, een kilometertje of 15 komen er hele andere dingen kijken. Je moet er dus op zn minst niet vanuit gaan dat je straks harder 30k kan lopen dan nu 5. Laat ik het zo zeggen, op puur zwemtraining zou ik een 5 rond de 20 minuten lopen, en zou er niet van dromen om vanaf nu binnen 4 maanden een 30k gezond te lopen.

Waarom wil je eigenlijk perse een 30 lopen? 10 kilometer is ook een hele uitdagende afstand. Lang genoeg om slopend te zijn en een uitdaging te vormen om uit te lopen, je hebt de tijd om stuk te gaan en jezelf weer te herpakken, in die roes te komen, en ik denk dat het ietsje realistischer is. Mocht je die nou volgende maand onder de 40 minuten lopen, praten we dan wel verder.
    ik weet verder niks van hardlopen. Ik heb vroeger ooit sprint gedaan maar de lange afstanden trekken mij meer. 30 km heb ik zomaar gezegt het kan ook 20 of 10 zijn ik wil gewoon langzaam proberen ergens in 2007 of 2008 een marathon gaan lopen. nu kan ik nog niet lopen omdat hier teveel sneeuw nog ligt (omgeving zwolle )

enne 30km is een rondje in mijn omgeving.
    pi_35907631
    trainen julllie trouwens vooral 's avonds? Ik zelf heb daar echt geen tijd voor maar gelukkig begint mijn school dit jaar laat (om 9.20) dus alle tijd om 's ochtends trainen.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 14:58:53 #253
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35911907
    Ik hoef dinsdag pas half 2 op school te zijn dus dat is wel heel mooi. En verder loop ik ook op zondag.
    pi_35914636
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 21:02 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Dat lukt echt wel hoor. Ik had al bijna twee jaar niks meer aan sport gedaan. Ben begonnen met hardlopen op maxies nota bene (Nike Air Max Classic ) en de eerste twee keer rustig aan gedaan en de derde keer gelijk gek gedaan. Heb toen 16 km gelopen en ik had nog wel verder gekund als ik wou. 30 km binnen een paar maanden moet makkelijk kunnen. Maargoed, misschien dat ik dan diegene ben met extreem veel aanleg
    Signature
    pi_35920158
    Ja ik kan ook wel ook 50 km sjokkend gaan lopen, er zit duidelijk een verschil tussen hardlopen en hardlopen.

Dit is dus een zelfde vergelijking als dat je zegt dat je maar 2¤ in een gokkast hebt gegooid en er 50 ¤ uit hebt gehaald, maar vergeten word altijd hoevaak & hoeveel je er vorige keer verloren had.
    pi_36101821
    Zo, ik heb nu definitief ingeschreven voor de halve marathon van Utrecht . Nog 3 weken ijverig intervaltraining doen, een weekje rust en dan maar hopen dat het fatsoenlijk weer is op tweede paasdag. Mijn voorbereiding is tot dusverre niet optimaal geweest vanwege slecht weer, een kleine blessure, een beetje ziekte en soms te weinig zin. Maar het lijkt toch alsof een stuk sterker ben geworden ten opzichte van zo'n vier a vijf maanden geleden. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan!
    pi_36129711
    Wolf, hoe zit dat het met startnummer? Ik las een tijd terug op die site van de halve marathon dat je op eerste paasdag je nummer moet ophalen? Word dat niet toegestuurd? of heb ik er gewoon over heen gelezen?
    Ik ben ook van plan om mee te gaan doen aan de halve marathon namelijk!

Op wat voor tijd wil je je gaan richten?
    pi_36135083
    Ik ben dr ook bij! Dat wordt mn tweede halve, de eerste moet volgende week city pier city worden. In een ideale wereld loop ik volgende week 'rustig' 1h40, en tien minuten harder een maand later. Zullen zien hoe ideaal die wereld is...
    quote:
    De startnummers kunnen zowel op 1e paasdag tussen 14:00-19:00 uur als op 2e paasdag vanaf 8:00 uur in het Nike atletendorp worden afgehaald. Alleen de 10km lopers krijgen de startnummers tijdig thuis gestuurd. Alle andere startnummers worden dus NIET toegestuurd! Alle deelnemers krijgen in de week voor Pasen de "deelnemersinformatie" en "afhaalbewijs" thuisgestuurd.
    Tweede paasdag dus, als je er toch bent...
    pi_36154010
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 21:53 schreef Aschwin. het volgende:
    Wolf, hoe zit dat het met startnummer? Ik las een tijd terug op die site van de halve marathon dat je op eerste paasdag je nummer moet ophalen? Word dat niet toegestuurd? of heb ik er gewoon over heen gelezen?
    Ik ben ook van plan om mee te gaan doen aan de halve marathon namelijk!

Op wat voor tijd wil je je gaan richten?
    Zoals thijs II al zei, kun je je startnummer en chip ophalen in het atletendorp op tweede paasdag. Als je van plan bent om heel hard te rennen, zoals de meesten in dit topic, is het aan te raden om ruim voor de start in Utrecht te zijn. Je moet immers nog het een en ander doen voordat je kunt starten (startnummer ophalen, kleding inleveren, warm lopen etc). Doe je dat pas op het laatste moment, dan moet je ook achter in het deelnemersveld starten. En dat heeft dan weer niet zo'n gunstig effect op je eindtijd.

Ik wil zeer zeker een tijd onder de 1.35u lopen. Met de zevenheuvelenloop (15km) heb ik op een iets hoger tempo gerend, dus het behoort zeker tot de mogelijkheden. Maar ik heb sindsdien ook geen wedstrijden meer gelopen, dus ik heb geen flauw idee tot wat ik in staat zou moeten kunnen zijn.

Misschien haal ik een van jullie wel in . Andersom zou ook kunnen, maar daar denk ik uiteraard liever niet aan.
    pi_36162943
    Ik wil begin juni meedoen met een halve marathon bij mij in de buurt en wil daar 1:25 gaan lopen, vorig jaar heb ik nagenoeg ongetraint 1:38:06 gelopen. Ben de laatste maanden erg fanatiek aan het lopen en loop ook regelmatig kleine wedstrijdjes, om er wat meer tempo in te krijgen. Ik ben blij als ik richting die tijd van 1:25 kan lopen. Ik ga denk ik weg op 4:10 min. per kilometer om zo te zien waar het schip strandt.

Oef, wat heb ik er toch zin in om weer een grote afstand te lopen!
      zondag 19 maart 2006 @ 12:09:59 #261
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_36164051
    5km nu in 23minuten 39 das een hap sneller dan begin van het jaar.
    pi_36164236
    Gaat de goede kant op, maar er mogen nog wel heel wat minuten vanaf als je het mij vraagt.
      zondag 19 maart 2006 @ 13:20:04 #263
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_36165812
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 12:18 schreef Aschwin. het volgende:
    Gaat de goede kant op, maar er mogen nog wel heel wat minuten vanaf als je het mij vraagt.
    uiteraad het gaat steeds beter
      zondag 19 maart 2006 @ 15:53:26 #264
    72710 whispers
    verbally copulating
    pi_36169865
    Hoe lang zou een ongetrainde roker erover doen om 10 km te kunnen lopen onder het uur?
    pi_36170244
    Ik denk tussen de 49-55 minuten? Weet niet hoe ongetraint je bent en je leeftijd?!
      zondag 19 maart 2006 @ 16:35:29 #266
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36171041
    Ik heb vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar gelopen! Stelt niks voor natuurlijk maar ik ben pas 2 maanden bezig en had nooit gedacht dat ik dit ooit zou kunnen dus ik ben best wel trots

Ik loop via myasics.com en tot nu toen heb ik braaf het schema gevolgd, maar nu moet ik volgens het schema dit:

11 minuten warming-up;
    6 minuten hardlopen;
    3 minuten rustig aan dribbelen, wandelen of hardlopen;
    6 minuten hardlopen;
    6 minuten hardlopen.

lopen, en ik begrijp het idee er niet helemaal van. Iemand anders misschien wel??
      zondag 19 maart 2006 @ 16:36:23 #267
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36171064
    Trouwens whisper, ik zou je myasics.com aanraden, daar vul je je gegevens in en dan kun je meteen zien hoe lang het trainen voor een 10 km zou duren, je kunt aangeven dat jem onder een uur wil lopen!
    pi_36171408
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 15:53 schreef whispers het volgende:
    Hoe lang zou een ongetrainde roker erover doen om 10 km te kunnen lopen onder het uur?
    Ik denk dat je dat zeker binnen 6 maanden kunt, indien je regelmatig traint. Over de snelheid hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Zodra je 10 km achter elkaar kunt rennen, dan zal dat ook wel binnen het uur lukken.
    pi_36171961
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:35 schreef annoh het volgende:
    Ik heb vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar gelopen! Stelt niks voor natuurlijk maar ik ben pas 2 maanden bezig en had nooit gedacht dat ik dit ooit zou kunnen dus ik ben best wel trots

Ik loop via myasics.com en tot nu toen heb ik braaf het schema gevolgd, maar nu moet ik volgens het schema dit:

11 minuten warming-up;
    6 minuten hardlopen;
    6 minuten hardlopen;
    6 minuten hardlopen.

lopen, en ik begrijp het idee er niet helemaal van. Iemand anders misschien wel??
    Een interval training.
    Je begint gewoon met een beetje loslopen zoals je (neem ik aan) altijd doet. Het hard van de training bestaat uit telkens 6 minuten op (behoorlijk) hoge snelheid rennen, waarna je drie minuten hebt om op adem te komen. Belangrijk is om in beweging te blijven tijdens je rust (liefst ook niet gaan wandelen) en te proberen de laatste 6 minuten net zo hard te lopen als de eerste, maar tegelijkertijd aan het einde van iedere 6 minuten ook wel echt toe te zijn aan je rust.
    pi_36172043
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:35 schreef annoh het volgende:

11 minuten warming-up;
    6 minuten hardlopen;
    6 minuten hardlopen;
    6 minuten hardlopen.

Ik denk dat de bedoeling van deze training is om je langer achter elkaar te laten rennen (in totaal duurt deze training 35 minuten). Die 3 minuten dribbelen, wandelen of hardlopen zijn er om je weer even op adem te laten komen, indien nodig. Als het prima gaat, dan zou ik blijven hardlopen en als je al moe bent, dan zou ik voor het wandelen kiezen.

Nu je 30 minuten kunt rennen, heb je ook wel het moeilijkste van beginnen met hardlopen gehad. Je lichaam protesteert immers niet meer zo hard als je gaat hardlopen .
      maandag 20 maart 2006 @ 17:03:51 #271
    72710 whispers
    verbally copulating
    pi_36204488
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:06 schreef Aschwin. het volgende:
    Ik denk tussen de 49-55 minuten? Weet niet hoe ongetraint je bent en je leeftijd?!
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:36 schreef annoh het volgende:
    Trouwens whisper, ik zou je myasics.com aanraden, daar vul je je gegevens in en dan kun je meteen zien hoe lang het trainen voor een 10 km zou duren, je kunt aangeven dat jem onder een uur wil lopen!
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:49 schreef Wolfje het volgende:
    Ik denk dat je dat zeker binnen 6 maanden kunt, indien je regelmatig traint. Over de snelheid hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Zodra je 10 km achter elkaar kunt rennen, dan zal dat ook wel binnen het uur lukken.
    Bedankt Aschwin, annoh en Wolfje!

Ik ben ondertussen begonnen. Ik probeer 2 à 3 keer per week kwartiertje te lopen. Zou graag meer doen, maar vlieg er soms wat te fel in met ontstekingen tot gevolg. Ik hoop alvast dat het sneller kan dan 6 maanden.
    pi_36208338
    Nog mensen die de city pier city gaan doen dit weekend? Eerste weersverwachtingen beloven 60% kans op regen.... Verder wel prima, wind is NO3 en een graad of 8.
      dinsdag 21 maart 2006 @ 19:14:56 #273
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36240683
    Tot mijn grote verbazing ging mijn voet slapen na 30 minuten hardlopen! Dat liep toch niet zo lekker
    pi_36250372
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 19:14 schreef annoh het volgende:
    Tot mijn grote verbazing ging mijn voet slapen na 30 minuten hardlopen! Dat liep toch niet zo lekker
    Dat is wel heel erg gek! Had je je veters misschien te strak aangetrokken?
    pi_36251934
    Ik heb ook wel eens gehad met wedstrijden dat mijn tenen beginnen te tintellen, echt a-relaxt is dat.
    Kan het door de kou komen?

Heb het niet altijd maar af en toe, en voor mijn gevoel enkel en alleen bij wedstrijden.
    Ik zit verder nog steeds te twijfelen of ik wel of niet mee ga doen met de halve van Utrecht
      woensdag 22 maart 2006 @ 08:28:54 #276
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36254693
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 23:32 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg gek! Had je je veters misschien te strak aangetrokken?
    Nee daar had ik inderdaad nog op gelet. Misschien komt het inderdaad door de kou, die zorgt voor een slechtere doorbloeding (want dat is toch het probleem bij slapende voeten??), of mijn lichaam zelf die zorgt voor een slechtere doorbloeding.
    pi_36255033
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 19:14 schreef annoh het volgende:
    Wat vreemd zeg! Daar heb ik nog nooit last van gehad, maar misschien kwam het toch door de kou oid. Je doorbloeding zou toch juist optimaal moeten zijn als je aan het sporten bent.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      woensdag 22 maart 2006 @ 12:35:29 #278
    43276 Scighera
    pi_36260632
    hmm...schoen te strak? te dikke sokken ?
      woensdag 22 maart 2006 @ 13:04:16 #279
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_36261414
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 09:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat vreemd zeg! Daar heb ik nog nooit last van gehad, maar misschien kwam het toch door de kou oid. Je doorbloeding zou toch juist optimaal moeten zijn als je aan het sporten bent.
    ik heb als ik voetbal ook wel eens last van een slapende voet vooral met dit weer en als er sneeuw is zoals 11 maart. je bent dan niet vooruit te branden ik heb het gevoel dat je voeten gewoon bevriezen
    pi_36261923
    Met voetbal heb ik er dus geen last van, het enige is misschien koude tenen, maar geen tintellingen
      woensdag 22 maart 2006 @ 13:25:53 #281
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_36262066
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 13:21 schreef Aschwin. het volgende:
    Met voetbal heb ik er dus geen last van, het enige is misschien koude tenen, maar geen tintellingen
    ik heb er beiden we last van met koud weer, en als het tegelijk is dan is het zeker geen pretje
      woensdag 22 maart 2006 @ 13:57:28 #282
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_36262934
    heej, ik loop ook amateur hard. En ben wel benieuwd naar mijn tijd tov van die van anderen/gemiddelde aangezien ik daar dus geen flauw benul van heb. Ik loop ongeveer 40 minuten over 10 kilometer, al verschilt het nogal van mijn humeur. Loop iets van 1x per week, en eigenlijk voornamelijk in de lente of zomeravonden. Maar ondanks dat niet echt fanatieke ritme doe ik dat dan al wel weer 3 jaar nu, en ik vind het fijn om te doen.
    Iemand die mij indicatie kan geven hoe ik sta tov het gemiddelde? ben erg benieuwd geworden namelijk. Zal vaker dit topic bekijken
    pi_36263336
    Ik ga aanstaande zondag voor het eerst een 10KM lopen, mijn doel is toch wel tussen de 38-40 minuten uit te komen misschien nog wel wat sneller.

Heb hiervoor een aantal 5 KM wedstrijdjes gelopen en 1x een halve marathon (ongetraint)

M'n p.r. op de 5KM : 18.43 ( andere tijden: 18.53, 19.03, 19.20)
    M'n p.r op de 21.KM: 1:38:06

Op 2e paasdag hoop ik richting de 1:25:00 te lopen en 4 juni is er een halve marathon in het dorp bij mij en loop daar echt onder de 1:25:00 te gaan lopen. Tot die tijd eigelijk veel 5 en 10 KM wedstrijdjes waarvan a.s. zondag de eerste 10KM
    pi_36279605
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 13:57 schreef Grumpey het volgende:
    heej, ik loop ook amateur hard. En ben wel benieuwd naar mijn tijd tov van die van anderen/gemiddelde aangezien ik daar dus geen flauw benul van heb. Ik loop ongeveer 40 minuten over 10 kilometer, al verschilt het nogal van mijn humeur. Loop iets van 1x per week, en eigenlijk voornamelijk in de lente of zomeravonden. Maar ondanks dat niet echt fanatieke ritme doe ik dat dan al wel weer 3 jaar nu, en ik vind het fijn om te doen.
    Iemand die mij indicatie kan geven hoe ik sta tov het gemiddelde? ben erg benieuwd geworden namelijk. Zal vaker dit topic bekijken
    Je kunt hier de uitslagen van veel wedstrijden bekijken. Dan zul je zien dat 40 minuten over 10km behoorlijk snel is voor een amateur .
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:24:41 #285
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36349767
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 12:35 schreef Scighera het volgende:
    hmm...schoen te strak? te dikke sokken ?
    Ik had juist alleen mn panty in mn schoenen omdat ik een panty aandeed onder mn broek. Ik had ook gewoon goed opgewarmd enzo. Misschien moet ik juist wel sokken aan. Op zich is het niet zo´n ramp maar ik heb dus een keer gehoord dat als je voet slaapt je spieren zich ook soort van onspannen waardoor je ze eerder verrekt en dat je in extreme gevallen zelfs botten kan breken omdat die dus niet meer ondersteund worden. Of dit een broodje aap verhaal is weet ik niet maar t zou echt naar zijn
    Straks weer lekker rennen, ik zit echt helemaal in het ritme, maar ik weet nog niet of ik volgende week mee ga doen aan de 5 km. Het zou mijn eerste wedstrijd zijn maar volgens mij ga ik veeel te langzaam en sla ik echt een pleefiguur als ik mee doe.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:28:22 #286
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_36349847
    is ook de rede waarom ik niet meedoe aan wedstrijden, heb echt het gevoel dat ik mezelf niet goed genoeg ken en iedereen me op 1 ronde gezet heeft na een minuut ofzo
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:29:44 #287
    138781 faberic
    Ik snap er niks van
    pi_36349876
    Ik werd afgelopen week ziek, m'n hele trainingsschema voor de halve marathon is nu in de war. Ik hoop dat ik het weer kan oppakken, maar het is wel irritant.
    - You can say that again
    pi_36350341
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:28 schreef Grumpey het volgende:
    is ook de rede waarom ik niet meedoe aan wedstrijden, heb echt het gevoel dat ik mezelf niet goed genoeg ken en iedereen me op 1 ronde gezet heeft na een minuut ofzo
    Maakt geen donder uit. Ten eerste zijn er bij (de wat grotere) wedstrijden zat mensen die zichzelf zeker niet goed genoeg kennen, ten twee zijn verschillen gewoon geaccepteerd. Op een 10km loopt de top 10 minuten (=een kwart!) harder dan ik en komen er een half uur na mij gewoon nog mensen binnen. Grove richtlijn: Kan je een langere afstand rond de 10km/h lopen, kan je prima meedoen.
    Ten derde: Wedstrijden zijn leuk!

Zo, en nu op naar de City Pier City...
      zaterdag 25 maart 2006 @ 14:34:49 #289
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36353990
    Ik heb net volgens map24 5km gelopen in... pampampampam... 27,20 minuten!
    Dat is niet slecht toch? Ik zag wel ongeveer sterretjes op het eind, maar met zo´n tijd durf ik de nike ladies run wel te lopen volgende week!

Ahhh ik zie net dat ik per ongeluk toch een klein stukje afgesneden heb van de echt 5 km route, niet veel, maar toch iets van 2x40=80 meter ...

[ Bericht 25% gewijzigd door annoh op 25-03-2006 14:45:44 ]
    pi_36354440
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:28 schreef Grumpey het volgende:
    Daar moet je dus echt niet aandenken he, een ieder loopt toch voorzich zelf! En bovendien is het altijd hardstikke leuk als er mensen aan de kant staan die je aanmoedigen, want als je er doorheen zit en je moet nog een stuk is dat wel even lekker en loop je direct een stuk gemakkelijker.
    pi_36354498
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 14:34 schreef annoh het volgende:
    Ik heb net volgens map24 5km gelopen in... pampampampam... 27,20 minuten!
    Dat is niet slecht toch? Ik zag wel ongeveer sterretjes op het eind, maar met zo´n tijd durf ik de nike ladies run wel te lopen volgende week!

Ahhh ik zie net dat ik per ongeluk toch een klein stukje afgesneden heb van de echt 5 km route, niet veel, maar toch iets van 2x40=80 meter ...
    27,20 is absoluut geen slechte tijd, als ik jou was zou ik gewoon mee gaan doen met die run en ik weet zeker dat je dan nog boven je zelf uitstijgt.

PS. Ik dacht dat je een man was
    pi_36354963
    Grumpey, annoh: met de tijden die jullie halen, slaan jullie echt geen slecht figuur! Er zijn zeker mensen die een stuk harder gaan, maar ook veel die langzamer zijn. Jullie moeten gewoon maar eens mee doen met een wedstrijdje, dan merken jullie het vanzelf wel.
    pi_36355209
    Owja ik heb vandaag eindelijk een horloge aangeschaft met stopwatch functie
    Kan hem morgen direct uittesten
      zaterdag 25 maart 2006 @ 15:52:58 #294
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36356021
    @ aschwin: Dan is m´n tijd alleen maar beter toch? Misschien moet ik mn usericon maar eens veranderen...
      zaterdag 25 maart 2006 @ 16:57:33 #295
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_36357755
    ik heb daarnet nog even rondje gelopen, maar het ging niet zo heel goed, vooral in het begin liet ik veel liggen, ik kwam er niet lekker in leek het wel. En dan kreeg ik ook nog eens na 8 kilometer een losse veter, heel vervelend.
    Uiteindelijk 44.10 over +/- 10 kilometer. In ieder geval wel weer even bewogen, dat voelt fijn

En wedstrijden, ik krijg er wel steeds meer zin in eigenlijk. Ik zal alleen niet weten hoe dat allemaal werkt, hoe geef je je ergens op, hoe weet je waar wanneer wat is, kost het geld etc. Daarnaast ben ik nog zo amateuristisch dat ik nog gewoon op zaalvoetbalschoenen rondren en geen enkele outfit heb ofzo, en geen stopwatch. Maar goed ik kijk wel even, lijkt me wel leuk en ik denk dat je je in een wedstrijd goed kan optrekken aan anderen, iets wat ik nu nog nooit heb kunnen doen.
    pi_36357955
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 16:57 schreef Grumpey het volgende:

En wedstrijden, ik krijg er wel steeds meer zin in eigenlijk. Ik zal alleen niet weten hoe dat allemaal werkt, hoe geef je je ergens op, hoe weet je waar wanneer wat is, kost het geld etc. Daarnaast ben ik nog zo amateuristisch dat ik nog gewoon op zaalvoetbalschoenen rondren en geen enkele outfit heb ofzo, en geen stopwatch. Maar goed ik kijk wel even, lijkt me wel leuk en ik denk dat je je in een wedstrijd goed kan optrekken aan anderen, iets wat ik nu nog nooit heb kunnen doen.
    via o.a. www.inschrijven.nl of www.uitslagen.nl kan je zien waar een wedstrijd bij jou in de buurt is.

Goede loopschoenen zijn in ieder geval erg belangrijk en raad je erg aan om eens te kijken als je vaker wilt gaan lopen. ( www.run2day.nl )
    De meeste korte wedstrijdjes zijn een euro of 3 maar dat verschilt ook weer per keer.
    Stopwatch is ook helemaal niet nodig, het is wel erg handig, als je bijvoorbeeld een bepaald loopschema wil aanhouden kan je onderweg zien of je moet versnellen of niet.

En inderdaad met wedstrijden kan je achter iemand aanblijven lopen, terwijl je bijvoorbeeld als je in je eentje loopt het er al lang voor gezien hield
    pi_36357984
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 15:52 schreef annoh het volgende:
    @ aschwin: Dan is m´n tijd alleen maar beter toch? Misschien moet ik mn usericon maar eens veranderen...
    Absoluut!! Maar weet je wat jij zou moeten doen! Lekker de stoute schoenen aantrekken en een keer meelopen met een wedstrijdje, je zult zien dat je erg goed mee kan komen met de rest!
    pi_36360975
    Poeh, dat was nog zwaar zeg. Eerst een half uur (extra) wachten voor de start, vervolgens met zn tienduizenden den haag in (hele nerveuze eerste vijf werd dat) en vanaf toen ging de wind ook nog mee doen. Vooral het stuk op de boulevard (tot 15 km) hadden we windkracht 5 recht in de bek. Heb me een beetje opgeblazen, want de laatste 5 kon ik niet zoveel meer, tegen kramp aan enzo. Niettemin 1.40.41, niet heel beroerd voor een eerste poging met net te weining getraind de laatste maand (die laatste 20 minuten waren sowieso nieuw terrein vandaag).

Met pasen gaan we vijf minuten sneller! (hoop ik).
      maandag 27 maart 2006 @ 18:16:31 #299
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36411167
    Pfff net weer terug van mijn 5km, hier in de wijk. Ik heb dit keer niet per ongeluk gesmokkeld en die op het oog geschatte 80 meter was tot 1 minuut 20 langer, waardoor ik nu op een tijd van 28,40 zit.
    Is dit nog steeds een redelijke tijd voor de 5km? Volgens mij wel heh?

Ik wil woensdag of donderdag nog een keer trainen, kan ik dan het beste nog een keer die 5 lopen of liever een duurloop van bijvoorbeeld 40 minuten op een langzamer tempo? Of juist 3 keer 10 sneller? Wie kan mij adviseren?? Ik ga in ieder geval een keer zonder mp3 speler lopen, waar ik enorm tegenop zie, maarja, zondag kan ik m natuurlijk ook niet meenemen!
    pi_36413708
    Laatste dagen vooral je rust pakken. Niet bang zijn helemaal niks te doen, of als je daar niet lekker van wordt een kort rondje rustig lopen om je benen los te lopen, eventueel met een paar keer kort (zeg een minuut of 3) op het tempo dat je zondag wil lopen.

28.40 is een prima tijd, als je genoeg getraind hebt (en dat heb je) is rust nou je grote vriend, dan kan je ineens nog een stuk harder. Goed slapen, eten en drinken dus!
    pi_36414537
    quote:
    Op maandag 27 maart 2006 18:16 schreef annoh het volgende:
    Pfff net weer terug van mijn 5km, hier in de wijk. Ik heb dit keer niet per ongeluk gesmokkeld en die op het oog geschatte 80 meter was tot 1 minuut 20 langer, waardoor ik nu op een tijd van 28,40 zit.
    Is dit nog steeds een redelijke tijd voor de 5km? Volgens mij wel heh?

Ik wil woensdag of donderdag nog een keer trainen, kan ik dan het beste nog een keer die 5 lopen of liever een duurloop van bijvoorbeeld 40 minuten op een langzamer tempo? Of juist 3 keer 10 sneller? Wie kan mij adviseren?? Ik ga in ieder geval een keer zonder mp3 speler lopen, waar ik enorm tegenop zie, maarja, zondag kan ik m natuurlijk ook niet meenemen!
    28,40 is helemaal geen slechte tijd, integendeel!! Je wilt weten wat voor training je het beste kan doen? Als je korte afstand loopt met een redelijk tempo zorgt dat er voor dat je meer wedstrijd tempo krijgt. Ga je langere stukken lopen krijg je meer uithoudingsvermogen.

En waarom zou je zonder MP3 speler gaan lopen als je dat vervelend vind? Met een wedstrijd mag je dat ook gewoon gebruiken hoor . Succes en als er vragen zijn hoor ik het wel!

Ik heb gisteren weer meegedaan met een wedstrijdje. Na het startschot wist ik direct dat het niet goed zat. Had me ingeschreven voor de 10KM maar dat werd helemaal niks, eerste 2 KM zat ik prima op schema maar toen zakte ik in elkaar en was ik niet meer vooruit te branden.
    Toen ik de finish zag of de 2e ronde ben ik rechtdoor naar de finish gestrompelt omdat het gewoon niet ging. Baalde er enorm van dat het zo slecht ging. Grote reden dat het slecht ging is toch wel het weinige trainen heb de laatste maand niet 1 keer door de weeks gelopen. Vandaag weer begonnen met trainen en het viel me goed zwaar moet ik vertellen, maar nu de zomertijd er weer is kan je nu ook lekker 's avonds lopen wat ik van plan ben te gaan doen.

EDIT: De volgende ronde deze

[ Bericht 3% gewijzigd door Aschwin. op 27-03-2006 20:58:20 ]
      maandag 27 maart 2006 @ 20:43:49 #302
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_36415898
    morgen maar weer lopen. ben nu eerst constant op het voetbalveld me conditie langzaam aan het verhogen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')