Hangt ervanaf wat je maximum is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:22 schreef Spyder het volgende:
Nog een vraagje, is het ongezond om een uur lang met een hartslag van gemiddeld 170 te lopen? Lager krijg ik hem niet echt.
Kost het je veel moeite om dat uur rennen vol te houden? Als je dat makkelijk kan, dan lijkt het me dat je door langzamer te rennen je hartslag ook een stukje lager zou moeten kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:22 schreef Spyder het volgende:
Nog een vraagje, is het ongezond om een uur lang met een hartslag van gemiddeld 170 te lopen? Lager krijg ik hem niet echt.
Die spierpijn krijg je niet van de ondergrondquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:34 schreef Blinky het volgende:
Ik ben ook net begonnen. Ik wil in principe om de dag een riondje gaan trainen, maar ik loop op stenen en vorige week had ik heel veel spierpijn.
Nu ga ik maar proberen om ergens wat zang of gras op te zoeken.
Ik heb een hartslagmeter. Om de paar meter ren ik en dan doe ik het weer rustig aan. Bij rustig doorstappen zit mijn hartslag rond de 155 en bij joggen rond de 180.
Nee een uur gaat prima en ik ben daarna ook niet uitgeput ofzo. Vreemd vind ik dat het me niet echt lukt om langzamer te lopen (of ik moet kleine passen gaan maken maar daar word je volgens mij net zo moe van).quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:40 schreef Wolfje het volgende:
Kost het je veel moeite om dat uur rennen vol te houden? Als je dat makkelijk kan, dan lijkt het me dat je door langzamer te rennen je hartslag ook een stukje lager zou moeten kunnen krijgen.
Hm.. ik had begrepen dat dat er wel mee te maken had. Ik neem denk ik maar het zekere voor het onzekere en ren op gras/zand als het kan en anders over de stenen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:40 schreef Wolfje het volgende:
Die spierpijn krijg je niet van de ondergrond. Je spieren moeten gewoon nog wennen aan de inspanning. Na een tijdje zal je geen spierpijn meer krijgen.
Het is eigenlijk allebei: weken en maanden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:26 schreef Blinky het volgende:
[..]
Hm.. ik had begrepen dat dat er wel mee te maken had. Ik neem denk ik maar het zekere voor het onzekere en ren op gras/zand als het kan en anders over de stenen.
Wanneer merkten jullie dat je een betere conditie kreeg? Is dat na wat dagen/weken of doe je daar maanden over? Mijn doel is een betere conditie op te bouwen maar als ik daarbij wat kilo's wegren zeg ik daar geen nee tegen.
Veel succes vandaag!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:16 schreef placebeau het volgende:
Zaterdag loop ik nog eens een wedstrijdje, 10.8 km
Benieuwd hoe het staat met de conditie. Als ik rond de 50 minuten zit ben ik tevreden.
Ik neem dit mee voor vanmiddag. Maar je mag je toch ook niet opblazen in het begin.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 08:55 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Veel succes vandaag!.
Wist je al dat als je zo snel mogelijk wilt rennen, dat je dan een tempo moet kiezen waarvan je denkt dat je dat niet tot het einde kunt volhouden? Als je de afstand goed in de benen hebt, dan kan je dat tempo namelijk wel goed vasthouden. En dat levert dan een snellere eindtijd op dan wanneer je je energie voor de laatste kilometer bewaart..
Serieus? Goed dat je het zegt. Ik durfde nog niet in te schrijven ivm blessuretoestanden, maar je kunt ook annuleren, dus ik ga voor de zekerheid toch maar even aanmelden.quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:14 schreef Wolfje het volgende:
In de volkskrant stond vandaag een advertentie van de zevenheuvelenloop. Daarin werd gemeld dat de limiet voor het aantal inschrijvingen al bijna bereikt is.Ik heb dus gelijk mijn inschrijving geregeld
.
hartslagmeter heb ik zelf niet (mis ik ook niet erg, volgens mij), maar een horloge met chronometer is niet alleen leuk en handig, ook erg motiverend (om te weten hoe snel je loopt, en vooral hoeveel je er vooruit mee gaat).quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Morgen ga ik ook hardlopen voor de eerste keerToevallig ook op tennisschoenen omdat ik ff niets beters heb. Ben dus ook op zoek naar de juiste schoeisel en kleding. Tevens een meter om de tijd en hartslag op te meten.
Neem vooral veel korte pauzes (pauze = gewoon lopen, niet stil staan), en ren er tussen korte stukjes, en maak die korte stukjes steeds langer.quote:Morgenvroeg loop ik rustig naar de heide en dan ga ik eens rustig beginnenDenk dat het ff in het begin zwaar gaat worden maar ik wil dus in conditie komen.
Nog geen wedstrijd gerend, maar lijkt me juist wel leuk! Het publiek motiveert juist, anders dat je door de stad loopt en alleen maar raar aangekeken wordtquote:Wedstrijden rennen zie ik niet zitten. Dat publiek aan de zijkanten? Leidt dat niet gigantisch af?
Hoe meer publiek er staat, hoe harder je loopt.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef Dromenvanger het volgende:
Wedstrijden rennen zie ik niet zitten. Dat publiek aan de zijkanten? Leidt dat niet gigantisch af?
edit: gewoon doenquote:Op zondag 4 september 2005 11:05 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zie wel wat ik doe.
Nee, gewoon persoonlijk. (niet dat ik niet graag muziek luister, absoluut nietquote:Op zondag 4 september 2005 13:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zal eens kijken op map24 nuThanks
Hoezo geen muziek? Is dat een persoonlijke iets of is het algemeen beter om zonder muziek te rennen?
En de derde keer?quote:Op zondag 4 september 2005 11:12 schreef the_disheaver het volgende:
De heide is wel fijn ja. Geen last van automobilisten die gewoon doorrijden...(normaal gesproken stoppen ze altijd, gister moest ik 3 maal een 'nood'stop maken voor een auto...(terwijl ik toch echt 2 keer voorrang had...)
Voel je die "spierpijn" met name als je je been strekt? Mijn vermoeden is dat de pees van een kuitspier overbelast is. Rust, een warmte compres en de spier een beetje masseren zouden dan wel helpen. Maar ik ben geen arts of iets dergelijks, dus je moet me nou ook weer niet op mijn woord gelovenquote:Op zondag 4 september 2005 12:25 schreef Mauveen het volgende:
helaas hoef ik dat voorlopig niet meer te doen. ik ben m'n eerste blessure tegengekomen.Spierpijn in m'n kuit net onder m'n knie. Het is geen gewone spierpijn, maar echt alleen als ik m'n been beweeg (een normale loopbeweging bijvoorbeeld). Ik baal er iig behoorlijk van want ik ben al een paar maanden aan het trainen voor de halve van eindhoven en ik lag best lekker op schema.
Die pijn komt denk ik vooral doordat je op tennisschoenen rent. Daar zit niet voldoende schokdemping in en het zou me ook niks verbazen als ze je voet niet goed ondersteunen. Hardlopen geeft een grote belasting op je benen en je moet er dan dus ook voor zorgen dat die krachten op een goede manier verdeeld worden om blessures te voorkomen.quote:Op zondag 4 september 2005 14:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar ik heb nu dus 3 keer gelopen en ik kreeg gigantische pijn in mijn onderbeen, bij het bot aan de voorkant. Denk dat ik ff moet rusten. Of het is niet verstandig om op straat te rennen, dat mijn gewicht te zwaar is voor de gewrichten nog.
3 keer gelopen maar nog steeds niet tevredenBij mij is het zo dat wanneer ik eenmaal begonnen ben met sporten, dat ik dan teveel wil in 1 keer. Ik kan moeilijk zeggen, nu stop ik ermee en ga ik iets anders doen
Rennen is voor vandaag genoeg geweest. Morgen zal het wel ff spierpijn zijn. Maar dat hoort erbij. Misschien nog wat sit-ups straks en fietsen. Om mezelf tevreden te stellen
Yep, een rustdag is heel belangrijk. Je bouwt pas conditie op op het moment dat je aan het herstellen bent.quote:Op maandag 5 september 2005 12:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil geen rustdag
Is het zo belangrijk om een rustdag te nemen?
Ik wil vandaag dus ook weer gaan rennen. Hoe rennen die professionele renners die de marathon lopen dan? Nemen die steeds een rustdag?
De afstand in wedstrijden varieert bij mij van rond de 10km tot de halve marathon en dat allemaal zo snel mogelijk natuurlijkquote:Op vrijdag 9 september 2005 20:39 schreef zBus het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel km loopt iedereen hier zo ongeveer en hoe snel?
Als ik het goed heb is die loop 6,5 km (dit even om te voorkomen dat je onderweg voor verrassingen komt te staanquote:Op maandag 19 september 2005 22:58 schreef Lortnoc het volgende:
Mmm.....5km is makkelijk te doen en ik woon toch in Nijmegen. Misschien ook maar meedoen, maar then again....alleen is het niet zo leuk lijkt me? Tijdens de wedstrijd loop je toch je eigen tempo maar om nou alleen aan de start te gaan staan...of voelen jullie dat niet zo?
Is het niet zo dat mannen sowieso een grotere kans hebben op een dood als gevolg van een hartkwaal en dat het dus weinig met hardlopen te maken heeft?quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:48 schreef amr_diab het volgende:
Hartdood hoeft niet met onervarenheid te maken, het kan ook trainers overkomen. Als je een vrouw bent, hoef je je geen enkele zorgen te maken op eventuele hartdood tijdens het hardlopen: vrijwel alle slachtoffers van een acute hartstilstand zijn man.
Een halve marathon is 21km, geen 10quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:10 schreef whispers het volgende:
Tegen het voorjaar wil ik graag een halve marathon kunnen lopen. Is dat enigszins realistisch? Ik heb immers weinig zelfdiscipline. Is 1x lopen om de week/2 weken gedurende een vijftal maanden voldoende om 10 km te kunnen lopen?
Ja, natuurlijk, foutje van me. Damn, 21 km is echt wel veel.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:34 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Een halve marathon is 21km, geen 10
Gefeliciteerd thaleiaquote:Op zondag 25 september 2005 17:12 schreef thaleia het volgende:
Hiep hiep. Wilde heel graag onder het half uur bij de Posbankloop (6 km) en het is ruimschoots gelukt. 29:07! Vorig jaar nog 30:31, dus ik mag wel concluderen dat ik sneller ben dan toen.
En ik zat vermoedelijk ook nog eens bij de eerste tien vrouwen (het is wat lastig controleren, omdat er een aantal vrouwen -onder wie ik- in de lijst met mannen is opgenomen). Dat van die eerste tien is heel cool, want dat maak ik niet vaak mee. Ik ben nl. helemaal niet zo extreem snel, maar had het geluk dat ik deelnam aan de kneuzenloop (de snelle lopers doen allemaal mee aan de 15 km wedstrijd, niet aan de 6 km trimloop). Zo kun je nog eens pimpen met heel erg vooraan binnenkomen
Nu hoop ik dat deze vooruitgang t.o.v. vorig jaar ook betekent dat ik straks sneller ben op de Zevenheuvelen. Ik ga in elk geval heel fanatiek door met trainen!
Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in dat het je gaat lukken als je maar hooguit een keer per week traint. Als je echt serieus zou gaan oefenen (3 tot 4 keer per week) dan zou het je misschien kunnen lukken om over een half jaar een halve marathon uit te lopen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:46 schreef whispers het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, foutje van me. Damn, 21 km is echt wel veel.
Maar die 10 km moet wel lukken, toch? Ik doe nu zonder enige voorbereiding al 4-5 km (wel aan een slakkentempo).
De juiste snelheid is de snelheid waarbij je je prettig voeltquote:Op zaterdag 24 september 2005 18:32 schreef Ricky_ het volgende:
Ik moet voor de coopertest op school 2 kilometer hardlopen in 12 minuten. Nu vraag ik me een paar dingen af. Ten eerste, wat is de juiste snelheid om te lopen? Ik train op 9 kilometer per uur, en wil ongeveer 11 kilometer per uur die test afleggen.
Ten tweede, is het belangrijk om je schouders/armen erbij te bewegen? Ik heb bij het trainen gemerkt dat ik het langer volhoud als ik mijn schouders beweeg.
Alvast bedankt
Hij had het over beide, maar volgens mij wil hij toch echt de 10 km lopen. En dat zou wel mogelijk moeten zijn lijkt me. Maar 2 keer per week zou ik eerder aanraden. Het is niet echt de tijd van het jaar (winter/herfst) dat je erg gemotiveerd bentquote:Op zondag 25 september 2005 18:09 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in dat het je gaat lukken als je maar hooguit een keer per week traint. Als je echt serieus zou gaan oefenen (3 tot 4 keer per week) dan zou het je misschien kunnen lukken om over een half jaar een halve marathon uit te lopen.
Ik ben net thuis van het lopen, maar viel me wel op dat mijn onderarm en vingers best wel stijf zijn omdat ze nauwelijks bewegen. Dus bewegen zou volgens mij alleen al om het bewegen beter zijn.quote:[..]
De juiste snelheid is de snelheid waarbij je je prettig voelt. Als je regelmatig oefent, wordt je conditie steeds beter en zul je vrij makkelijk die 2 km kunnen rennen. Wanneer moet je die coopertest dan doen?
Naar mijn weten moet je je bovenlichaam vrij stabiel houden gedurende het rennen. Je armen bewegen in het zelfde ritme als je benen. Hoe je je armen precies beweegt is volgens mij vooral een kwestie van smaak. Theoretisch gezien zal er vast wel een ideale beweging zijn, maar als je dat niet prettig vindt dan heb je er per saldo toch niet zo veel aan.
quote:Op zondag 25 september 2005 18:01 schreef thaleia het volgende:
Nee, volgens mij komt de vooruitgang vooral doordat ik steeds sneller durf te beginnen. Ik ben echt altijd zo'n "op safe" loper geweest en vorig jaar was dat al wel een stuk minder, maar nog niet helemaal weg.
En ik ging vroeger altijd alleen maar ver & langzaam trainen en nu veel meer korter & sneller. Dat zal ook wel helpen om snelheid te ontwikkelen.
Ik ga morgen lekker tegen iedereen vertellen dat ik zesde was van de bijna 250 dames. Dat het een kneuzenafstand betrof zeg ik er gewoon niet bij![]()
Heel stiekum hoop ik dat ik er 1.35u over doequote:Ja, die halve van Eindhoven is al bijna! Heb je een streeftijd? Ik hoop dat het weer gunstig is. Dat is het vaak wel in oktober. Niet te warm, en hopelijk droog (en het mooiste: als het net geregend heeft vlak voor de start).
Ik had het ook over beidenquote:Op zondag 25 september 2005 18:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hij had het over beide, maar volgens mij wil hij toch echt de 10 km lopen. En dat zou wel mogelijk moeten zijn lijkt me. Maar 2 keer per week zou ik eerder aanraden. Het is niet echt de tijd van het jaar (winter/herfst) dat je erg gemotiveerd bent
Ren je dan met je armen bijna tegen je buik aangedrukt? Dat je onderarm en vingers wat stijf zijn zal wel op de een of andere manier te maken hebben met de doorbloeding.quote:Ik ben net thuis van het lopen, maar viel me wel op dat mijn onderarm en vingers best wel stijf zijn omdat ze nauwelijks bewegen. Dus bewegen zou volgens mij alleen al om het bewegen beter zijn.
Nee, totaal niet. schuin vooruitstekend (maar beweeg alleen mijn bovenarm, mijn onderarm niet. Doorbloeding zal het wel zijn. Gewoon soms even met je vingers bewegen.quote:Op zondag 25 september 2005 18:50 schreef Wolfje het volgende:
Ren je dan met je armen bijna tegen je buik aangedrukt? Dat je onderarm en vingers wat stijf zijn zal wel op de een of andere manier te maken hebben met de doorbloeding.
Precies op tijd gelezenquote:Op woensdag 28 september 2005 18:28 schreef thaleia het volgende:
Zometeen bij 2 vandaag een reportagetje over 'de hardloopmanie die ons land momenteel overspoelt'
En wat doet intervaltraining dan? Je spierkracht vergroten?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:53 schreef the_disheaver het volgende:
intervaltraining?
Doet er overigens nog mensen mee aan de 4mijl zondag in groningen?
Ik was véél te laat...
Ik weet niet wat het doet, maar het werkt wel, zo zie ik bij een fanatiek vriendinnetje van me.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:56 schreef Spyder het volgende:
En wat doet intervaltraining dan? Je spierkracht vergroten?
Intervaltraining laat je lichaam wennen aan hogere snelheden. Een van de effecten is dat je er inderdaad sterker van wordt. Het heeft ook nog een positief effect op je hart en longen, maar hoe dat precies in elkaar zit weet ik ook niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:56 schreef Spyder het volgende:
[..]
En wat doet intervaltraining dan? Je spierkracht vergroten?
Ook zo rond de 300 meterquote:Op maandag 17 oktober 2005 10:37 schreef thaleia het volgende:
Ja, ik moet idd denk ik weer eens wat meer langere duurlopen gaan doen.
En als jij intervalt, hoe groot neem jij de intervallen dan Wolfje? Jij boekt wel vooruitgang, dus ik ga jou nadoen
quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:49 schreef Wolfje het volgende:
Als je na je training alleen maar drop eet, dan zal je minder resultaat boeken.
Ik heb het helaas 1 keer moeten doen. Was net lekker een kwartiertje onderweg, begon het ontzettend te regenen. En dan sta je daar, midden in de polderquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:33 schreef thaleia het volgende:
Ik vond die wind ook wel cool ja, was me er wel voortdurend van bewust dat er een of andere grote tak op me zou kunnen vallen. Lopen gaat sowieso lekker bij regenachtig weer: veel zuurstof in de lucht. Maar ik ga principieel NIET lopen in de regen. Wel net voor of net na een bui. Maar NIET erin. Er zijn grenzen.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:27 schreef Intergalactrick het volgende:
Net weer heerlijk gelopen in die wind. Heerlijk vind ik het. Het lijkt er wel op dat ik beter loop als het weer slechter is.
Als het zo warm is, kan ik echt niet lopen hoorquote:Op dinsdag 15 november 2005 07:31 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik liep voor ik in NL woonde 3 of 4x per week, toen ik eenmaal in NL woonde was dat snel afgelopen. In april of zo begon ik steeds wel weer met de bedoeling om nou niet weer te stoppen, maar zo tegen oktober hield ik het steeds voor gezien, zelfs na aanschaf van peperdure kleding om me warm te houden. Tsja dan schiet het niet op want dan kun je een paar maanden later weer vanaf nul beginnen.
Ik heb wel ZO'N VRESELIJKE HEKEL aan regen en kou, ik kan er gewoon niet tegen. Die eeuwige motregen, natte grond, je kop verkleumt of jeukt als je een muts aan hebt, enz. Gelukkig woon ik al een jaartje niet meer in NL maar in het heerlijke Texas en kan ik ongestoord weer lekker hardlopen. Vandaag nog heerlijk 10km gelopen in het zonnetje met 25 graden. Fantastisch
Gefeliciteerd met je prestatie! Het echte hardlopen leer je naar mijn idee pas als je wedstrijden gaat lopen. Dan is er namelijk ook de drive om sneller te lopen.quote:Op maandag 21 november 2005 11:58 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Heb gister ook in Nijmegen gelopen, was sowieso m'n eerste georganiseerde 'wedstrijd'. Eindtijd was 1:16:17, ben zelf erg tevreden. Heb helaas bijna niks meegekregen van de mooie omgeving, want doordat ons groepje bijna helemaal achteraan in de by-pass startte ben ik alleen maar bezig geweest met op de been blijven tijdens het inhalen. Heel irritant die langzame mensen die tóch gewoon links blijven lopen. Maar goed, vond het erg leuk om meegedaan te hebben en ga vanaf nu zeker vaker aan dit soort evenementen meedoen.
Ja, erg lastig is dat. Ik had dat vorig jaar ook: achterin de bypass gestart (kon zelfs de winnaar nog binnen zien komenquote:Op maandag 21 november 2005 11:58 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
want doordat ons groepje bijna helemaal achteraan in de by-pass startte ben ik alleen maar bezig geweest met op de been blijven tijdens het inhalen
Ja, heb net ff gekeken. Bij de finish ben ik ook goed in beeld en bij het 10km punt loop ik precies aan de andere kant en ben ik langs alle andere lopers heen maar even te zien.quote:Op maandag 21 november 2005 21:45 schreef Wolfje het volgende:
Hebben jullie je ook al terug gevonden op de video's?
Vraag je dat aan mij? Goed! NET binnen de door mij al zo lang gewenste streeftijd van 1:15.quote:Op dinsdag 22 november 2005 11:08 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Ik heb nu trouwens nog wel spierpijn, als ik beweeg dan gaat het prima maar als na een tijdje zitten achter m'n bureau vandaan kom lijk ik wel een oude kerel.
Hoe is het bij jou gegaan eigenlijk?
Ik vind het ook heel erg klote voor je dat je niet meer mee kunt doen met de Marikenloop 2005!quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:47 schreef Thisbe het volgende:
Ben ik het hardlopen weer aan het oppakken, denk ik een leuke eerste hardloopwedstrijd te hebben gevonden in de Marikenloop, is de inschrijving al gesloten !![]()
Grmbbbl![]()
Hahaha heb nog een keer op de site gekekenquote:Op zaterdag 3 december 2005 06:18 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel erg klote voor je dat je niet meer mee kunt doen met de Marikenloop 2005!. Maar wellicht heb je meer geluk in 2006.
Dat weet ik niet, maar dat zal wel spoedig gebeuren. De Marikenloop had dit jaar geen inschrijvingslimiet. Wellicht dat dit voor de komende editie ook weer zo is. Dan hoef je je geen zorgen te maken over te laat inschrijvenquote:Op zaterdag 3 december 2005 12:14 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Hahaha heb nog een keer op de site gekekenDie inschrijving slaat inderdaad op de loop 2005. Maar waarom staat dat er nog in godsnaam in?
![]()
Weet jij wanneer de inschrijving voor volgend jaar start?
Dat vind ik ook het lekkere van hardlopen. Je hebt alleen maar die schoenen nodig en bent verder nergens en van niemand afhankelijk! Jezelf even uitzonderen van de buitenwereld!!quote:Op donderdag 15 december 2005 02:13 schreef StefanP het volgende:
Brr, ik train veel liever in m'n uppie, ik word gek van lopen in groepen en met anderen iets moeten doen. Ik wil helemaal niks en niemand om me heen wanneer ik loop behalve de natuur.
Naja...uitzonderen... Vooral in de winter denken overige weg/park en zandpad gebruikers er geheel niet aan dat er misschien nog hardlopers zijn... Maar de onafhankelijkheid is inderdaad wel lekker.quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:24 schreef Jeroen_C_de_Graaf het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het lekkere van hardlopen. Je hebt alleen maar die schoenen nodig en bent verder nergens en van niemand afhankelijk! Jezelf even uitzonderen van de buitenwereld!!
Greets
Jeroen
Dat is best goed man. Na 10 jaar niet gelopen te hebben zeker. En wanneer ga je weer lopen? Of was het een eenmalige actie?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:32 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ben net voor het eerst gaan hardlopen...
al 10 jaar niet meer gedaan ofzo...sinds school
m'n horloge gaf gemiddeld 160 aan... terwijl het tussen de 155 en 166 moest zitten... dus dat zit wel goed.
heb 20 minuutjes gelopen met een paar minuten wandelen tussentijds...
Ik ben vorige week tijdens een voetbalwedstrijd helaas door m'n enkel gegaan. Kan deze week dus niet lopen helaas. Ik trek me niet zoveel aan van de warmte, ik kleed me gewoon warm genoeg aan.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:05 schreef the_disheaver het volgende:
Hoeveel lopen er nu nog? Ik loop wel, maar stuk minder. Ook minder lang, maar wel een stukje sneller (je zult otch op de een of andere manier warm worden...)
Ik had een tijdje weinig zin om in het donker en de kou te rennen, maar daar heb ik me nu overheen gezet. Per week leg ik nu weer zo'n 40 km af. Dat is dan wel allemaal relatief rustig, het echte snelheidswerk doe ik wel in het voorjaar.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:05 schreef the_disheaver het volgende:
Hoeveel lopen er nu nog? Ik loop wel, maar stuk minder. Ook minder lang, maar wel een stukje sneller (je zult otch op de een of andere manier warm worden...)
Ik ga zeer waarschijnlijk ook de halve lopen op 2e paasdag, ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hem gaan lopen?quote:Op zondag 15 januari 2006 15:26 schreef Wolfje het volgende:
Ik ben van plan om op 2e paasdag (dat is dus over zo'n 3 maanden) de halve marathon in Utrecht te gaan rennen. Dan heb ik tenminste ook een doel om naar toe te trainen, hetgeen ook weer motiverend werkt.
Ja, ik ook. Wordt de eerste halve marathon, doel is de anderhalf uur. Ben benieuwd of ik dat ga halen. Het probleem bij mij is om de trainingen in te plannen; waterpolo vraagt ook om aandacht. Voorlopig houd ik het bij de zondag (focus op duur, ben aan het uitbreiden van 10 naar de 15-18 km a 4min50 per km), vanaf volgende week komen daar tempo/interval trainingen op woensdag bij, hoop ik. Rondjes van een kilometer of 5, onder de 4 minuten per kilometer. Verder moet 3 of 4 keer in de week poedelen maar voor conditie zorgenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:42 schreef Aschwin. het volgende:
[..]
Ik ga zeer waarschijnlijk ook de halve lopen op 2e paasdag, ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hem gaan lopen?
Ik ga waarschijnlijk volgende week beginnen met interval trainingen of kleine bergjes meerdere malen oplopen.
Ik loop nu 3 a 4x in de week tussen de 30 & 70 minuten hangt af van de zwaarte van de training.
Het lijkt mij beter om die interval trainingen voorlopig nog achterwege te laten en in plaats daarvan een lange duurloop te doen. Je wordt natuurlijk wel wat sneller door die intervaltraining, maar als je benen het nog niet goed gewend zijn om echt lange afstanden te rennen, dan kun je verschrikkelijk veel tijd verliezen in de laatste kilometers van de halve marathon. Meer tijd dan je goed kunt maken met die intervaltrainingquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:16 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Wordt de eerste halve marathon, doel is de anderhalf uur. Ben benieuwd of ik dat ga halen. Het probleem bij mij is om de trainingen in te plannen; waterpolo vraagt ook om aandacht. Voorlopig houd ik het bij de zondag (focus op duur, ben aan het uitbreiden van 10 naar de 15-18 km a 4min50 per km), vanaf volgende week komen daar tempo/interval trainingen op woensdag bij, hoop ik. Rondjes van een kilometer of 5, onder de 4 minuten per kilometer. Verder moet 3 of 4 keer in de week poedelen maar voor conditie zorgen
Heb ik ook, en volgens mij heeft dat niks te maken met te koud gekleed zijn (immers het eerste uur is diezelfde laag kleding wel voldoende) maar idd met 'op' zijn, je reserves zijn op. Ik had het afgelopen zondag toen we waren verdwaald en dus onverwachts veel langer onderweg waren dan gepland.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:55 schreef Uncle het volgende:
Eerste uur niks aan de hand, en dan ineens begin ik het koud te krijgen en is de energie wel een beetje op...
18,7 kmquote:Op woensdag 25 januari 2006 22:07 schreef the_disheaver het volgende:
hoe lang is zo´n minimarathon? Niet dat ik van plan ben ervoor naar Apeldoorn te gaan...
Voor mij ook een goed bericht. Door school kan ik doordeweeks echt niet trainen, zeker niet in het donker, zoals dat 's winters is. Alleen in het weekend kan ik dus eigenlijk trainen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:03 schreef thaleia het volgende:
Ik las in een of ander blad dat intensief trainen effectiever is dan vaak trainen, en dat vind ik prachtig, want nu voel ik me een stuk minder schuldig dat het er in het donker en de kou bij mij niet zo vaak van komt. Ik ga zometeen gewoon heel intensief
Ik ga zo een stukje rennen! Vond het vorige week eigenlijk net iets te koud. Hoop dat het dit keer beter is.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:43 schreef the_disheaver het volgende:
Wow, dit is echt lekker loop weer! weinig wind, beetje zon en en niet te koud.
Maar dan ook lekker lang gelopen, ben benieuwd hoe veel km´ers. 1:23h iig. Einde was wat minder, toen ik tegen een of andere boom liep waarna mijn tshirt vol zat met een of andere bol met alleen maar stekels. Kastanjes ofzo? kan dat?
Erg stekelig in ieder geval... Maar het liep erg fijn!
Maar dan zal het wel in de ´aangroei´ periode moeten zijn. Wat er was eigenlijk alleen maar stekeltjes, Er zat nog geen bol in ofzo...quote:Op maandag 30 januari 2006 19:45 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Tamme kastanje:
[afbeelding]
Was het zo iets?
Ja, als het vriest dan is het ook niet erg fijn. Je kunt natuurlijk meer aandoen, maar uiteindelijk krijg je het toch weer warm...quote:Op maandag 30 januari 2006 19:44 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Ik ga zo een stukje rennen! Vond het vorige week eigenlijk net iets te koud. Hoop dat het dit keer beter is.
Ik ben begonnen met een tshirt en een shirt met lange mouwen. En halverwege alleen in de t-shirt gelopen. Ik had het zeker niet koud, maar liever wat kouder dan te veel aan hebben... (een sjaal zou ik echt niet aan doen, zag ik wel een mede-loper zonet mee lopen...quote:Op maandag 30 januari 2006 21:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Was inderdaad superweer. Heb zaterdag ook een mooie ronde van 16 km gemaakt. Geschatte tijd was ongeveer 1:16, maar daar kan ik iets naast zitten. Ergens in de laatste kilometer kapte mn hartslagmeter ermee
Ik kleed me met dit weer overigens liever iets te warm dan iets te koud aan, vinden mn gewrichten volgens mij wel fijn...
1) geen idee. Kijk wel goed wat je er met de lange termein ermee wilt. Je beginnersperiode is (hopelijk) vele malen korter dan de levensduur van het apperaat, dus misschien is het wel verstandiger wat meer te investeren als je er wat langer plezier mee kunt beleven.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:08 schreef Damzkieee het volgende:
2 vraagjes:
1)Wat zijn goede hartslagmeters (voor de beginner, hoeft niet te duur dus)?
2)Zijn die schema's van Myasics een beetje betrouwbaar en goed?
Tofquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:08 schreef thaleia het volgende:
Dit wil ik graag even met jullie delen: ik had mijn vader (71) aan de lijn, en die is sinds kort weer lid geworden van het recreantengroepje van de atletiekvereniging. Hij was daar eerst geen lid meer van omdat hij een blessure had, maar nu gaat het alweer een tijdje goed en dus wilde hij met ze mee gaan lopen.
En nou is ie afgelopen week voor het eerst geweest, en nu is ie helemaal teleurgesteld omdat ze zo langzaam gingenHij is misschien wel 25 jaar ouder dan de gemiddelde trimmer daar, en dan klagen dat ze te langzaam gaan. Prachtig.
PRECIES!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:26 schreef Aschwin. het volgende:
Erg leuk dat het je goed bevallen is, en ook dat je het wilt gaan blijven doen. Het allerleukste vind ik zelf het proberen te overtreffen van jezelf door elke wedstrijd sneller te lopen.
Had je zelf een tijd ingedachten die je wilde gaan lopen of had je gewoon het idee; lopen en we zien wel waar we uit komen?
Dat staat nu nog op 42m39s (een half jaar geleden gelopen).quote:Op zondag 5 februari 2006 21:02 schreef Aschwin. het volgende:
Dat lijkt me een mooie grens om naar toe te werken!![]()
Wat is je pr op die afstand nu?
Ja dat vind ik dus ook het enige vervelende eraan, de tijd. Maar de wedstrijden zijn niet elke week du ik kan er mee leven!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:51 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Dat staat nu nog op 42m39s (een half jaar geleden gelopen).
Ik zou me graag eens willen testen bij een wedstrijdje, maar de meeste beginnen al om 10.00umet de wedstrijd voor de recreanten. Hard rennen vind ik dan wel leuk, maar lang in mijn bed blijven liggen op een van mijn weinige vrije dagen vind ik toch minstens net zo leuk!
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:51 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Dat staat nu nog op 42m39s (een half jaar geleden gelopen).
Ik zou me graag eens willen testen bij een wedstrijdje, maar de meeste beginnen al om 10.00umet de wedstrijd voor de recreanten. Hard rennen vind ik dan wel leuk, maar lang in mijn bed blijven liggen op een van mijn weinige vrije dagen vind ik toch minstens net zo leuk!
Ik wat vaker. Te weinig naar mij mening. 1 tot 2 keer per week.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:05 schreef FritsFluitketel het volgende:
Hoe vaak lopen jullie eigenlijk? Een keer in de twee dagen ofzo?
2 keer in de week. Precies genoeg, vooral met dit weer!quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:05 schreef FritsFluitketel het volgende:
Hoe vaak lopen jullie eigenlijk? Een keer in de twee dagen ofzo?
1 tot 2 keer per week = vaker dan 1 keer in de 2 dagen? Als je één keer in de twee dagen loopt, loop je 3 (3,5) keer per week.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:13 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik wat vaker. Te weinig naar mij mening. 1 tot 2 keer per week.
Wat houd je tegen?quote:Op zondag 12 februari 2006 16:11 schreef faberic het volgende:
In april is de halve marathon van Utrecht. Ik zou hem wel willen lopen eigenlijk...
school. Maar ik moet hem idd gewoon maar gaan lopen. Het weer wordt langzaam geschikter om 's avonds te lopen.quote:
En blijk in de afgelopen maanden 4 kilo aangekomen. Dat zegt wel iets over hoe verschrikkelijk weinig ik heb getraind. Ik ga hier NU verandering in aanbrengen, want op deze manier ga ik zo traag worden dat ik me in geen enkele wedstrijd meer kan vertonen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:31 schreef thaleia het volgende:
Idd StefanP, ik doe ook geen reet.
Op wat voor schoenen ren je eigenlijk? Als je zulke lange afstanden rent en dan bovendien ook al eerder wat last van je knieen hebt gehad, dan is het zeer sterk aan te raden om echte hardloopschoenen te gebruiken. Daar zit namelijk een veel betere schokdemping in die je hard nodig hebt (je knieen krijgen per stap ongeveer zes keer je lichaamsgewicht te verduren). Zulke schoenen kun je het beste kopen bij een hardloopwinkel zoals bijvoorbeeld runnersworld of pk-run (hoewel die laatste alleen in Dodewaard zit). Je bent dan wel zo rond de 100 euro kwijt, maar als je van plan bent om regelmatig te blijven hardlopen, is het zeer zeker het geld waard.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:33 schreef FritsFluitketel het volgende:
Weer een updateje van mij, aangezien ik donderdag weer een prestatie neergezet heb
16 km gelopen in 1:24:38, wat me meevalt. Ik voelde zelfs dat ik nog verder kon lopen en zo door kon lopen als ik wou. Toen ik thuis was en stilstond merkte ik het opeens. 's Avonds en de volgende morgen amper kunnen lopen omdat m'n knieën zo verrot warenHeb altijd al beetje last gehad van m'n knieën na voetbal enzo maar dit was ff echt goed erg, maar nu is het weer helemaal over.
Hoe snel je een afstand af kunt leggen hangt van een aantal dingen af die je niet allemaal tegelijkertijd kunt trainenquote:Hoe word je sneller trouwens? Door korte afstanden sneller proberen te lopen? Of juist door gewoon veel lange afstanden te blijven lopen? Mij lijkt juist korte afstanden steeds sneller, maar jullie zijn de ama.. experts..
Ja, thaleia, ik ben daar zeer waarschijnlijk ookquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:25 schreef thaleia het volgende:
[..]
En blijk in de afgelopen maanden 4 kilo aangekomen. Dat zegt wel iets over hoe verschrikkelijk weinig ik heb getraind. Ik ga hier NU verandering in aanbrengen, want op deze manier ga ik zo traag worden dat ik me in geen enkele wedstrijd meer kan vertonen.
Ik heb besloten wel met vriendinnetje naar de halve van Utrecht te gaan, alleen doe ik dan de tien
Wolfje jij bent daar ook he?
Haha, de spierpijn zul je morgen wel krijgen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:03 schreef SilverBullet het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met hardlopen. Ik ben al iets van 2-3 jaar gestopt met voetbal, en ook op school sportte ik niet meer sinds dit schooljaar. Niet dat het echt nodig was om te gaan sporten, maar ik wil gewoon sportiever zijn dan dat ik ben. (ben ook van plan te gaan fitnessen).
Ik ben trouwens wel verbaasd over hoe goed mijn conditie eigenlijk nog was. Heb ongeveer een uurtje gelopen vandaag en toch een flinke afstand vind ik. En de vermoeidheid valt reuze mee, maar de spierpijn komt morgen misschien pas.
![]()
Dat rare luchtje zal wel ammoniak zijn geweest. De oorzaak daarvan is dat je lichaam spieren gaat verbranden om aan energie te komen. Volgens mij is er ergens een topic op fok waar dat allemaal goed staat uitgelegd, maar ik kan het helaas niet meer zo snel vinden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:48 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Haha, de spierpijn zul je morgen wel krijgen.![]()
Ik ging gister een stukje hardlopen, ging het halverwege regenen.Toen moest ik nog een kilometertje of 6, beetje balen dus. Maar iets wat vreemder was, ik rook echt enorm raar na afloop, geen normale zweetlucht ofzo. Het rook naar verf ofzo, beetje vreemd.
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:48 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Haha, de spierpijn zul je morgen wel krijgen.![]()
Probeer eens een zachtere ondergrond zoals het bos ofzo, ik loop daar een stuk fijner dan op asfalt.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:44 schreef Liejannuh het volgende:
Hi!
Beginneling meldt zich.
Is het heel erg als ik wat pijn heb in mijn enkels? Loop met behulp van dit schema: http://www.runnersworld.nl/advies/schema/beginners.html en zit nu in week 7, maar ik voelde gister dus mijn enkels wel een beetje.
En dat net terwijl ik fysiotherapie uit mn verzekering wilde gooien.
Maar ik vind het wel leuk om te doen!En met de juiste schoenen gaat het ook veel beter, dan afgelopen zomer op foute schoenen!
Door sneeu lopen wil nog wel. Tenminste, als het niet sneeuwt. Heb je direct een zachter onergrondquote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:29 schreef annoh het volgende:
Ik baal als een stekker van die stomme sneeuw! Ik heb al sinds zondag niet meer gelopen!!
Hopelijk is het vanmiddag weg...
Ja hier is het ook mooi weer, maar ik moet helaas werken vanavondquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:09 schreef annoh het volgende:
Oh, het lijkt mij juist dat je uitglijdt als je op sneeuw loopt! Ik vind (een beetje) regen juist wel lekker als ik ren, lekker verfrissend, en thuis stap ik toch onder de douche.
Gelukkig is de sneeuw hier nu weg (vannochtend lag het nog aangekoekt op de stoepen, glibber glibber) en er schijnt een heerlijk zonnetje, dus ik kan me weer uitleven!
Een beetje (vooral in het voorjaarquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:09 schreef annoh het volgende:
Oh, het lijkt mij juist dat je uitglijdt als je op sneeuw loopt! Ik vind (een beetje) regen juist wel lekker als ik ren, lekker verfrissend, en thuis stap ik toch onder de douche.
Gelukkig is de sneeuw hier nu weg (vannochtend lag het nog aangekoekt op de stoepen, glibber glibber) en er schijnt een heerlijk zonnetje, dus ik kan me weer uitleven!
Nee, tenzij je extreem veel aanleg hiervoor hebt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:59 schreef WEST het volgende:
ik ga in het voorjaar beginnen met trainen..., ik wil over een paar maanden ongeveer 30 km kunnen lopen
is dat realistisch?
ik heb vroeger heel veel gehardlooptquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:02 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Nee, tenzij je extreem veel aanleg hiervoor hebt.![]()
Zeker als je al conditie en ervaring hebt. Anders betwijfel ik het ook. Dat is 10km/h, dus zal je minimaal 3h aan de 30 km bezig zijn.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:54 schreef Aschwin. het volgende:
Als je het aan mij vraagt kan je een goede tijd voor 30KM wel vergeten als je op de 5KM 28 en halve minuut doet. En dan praat ik heel realistisch
Ik heb zaterdagmorgen voor het eerst sinds 2 weken weer wat gelopen mede door de sneeuwval. Maar toch wilde ik het weer proberen want de meeste sneeuw was wel weg op de paden en straten.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:08 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar zonet door half sneeuw gelopen. Meeste straten waren sneeuwvrij. Voor de overige paden was het loopbaar. Alleen een beetje zwaar doordat je afzetbeen naar achteren schuift.
gewoon rustig aan, ik wil er nog geen drang om een tijd aan te geven.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:54 schreef Aschwin. het volgende:
30KM lukt misschien wel om te lopen alleen de vraag is wil je er een leuke tijd aan verbinden of wil je gewoon 30 KM lekker rustig kunnen lopen.
Als je het aan mij vraagt kan je een goede tijd voor 30KM wel vergeten als je op de 5KM 28 en halve minuut doet. En dan praat ik heel realistisch
ik weet verder niks van hardlopen. Ik heb vroeger ooit sprint gedaan maar de lange afstanden trekken mij meer. 30 km heb ik zomaar gezegt het kan ook 20 of 10 zijn ik wil gewoon langzaam proberen ergens in 2007 of 2008 een marathon gaan lopen. nu kan ik nog niet lopen omdat hier teveel sneeuw nog ligt (omgeving zwollequote:Op maandag 6 maart 2006 00:20 schreef thijsdetweede het volgende:
Een half uurtje hollen is nog wel iets dat je op je voetbal conditie en een beetje bluf uitstekend moet kunnen. Bij meer dan, zeg, een kilometertje of 15 komen er hele andere dingen kijken. Je moet er dus op zn minst niet vanuit gaan dat je straks harder 30k kan lopen dan nu 5. Laat ik het zo zeggen, op puur zwemtraining zou ik een 5 rond de 20 minuten lopen, en zou er niet van dromen om vanaf nu binnen 4 maanden een 30k gezond te lopen.
Waarom wil je eigenlijk perse een 30 lopen? 10 kilometer is ook een hele uitdagende afstand. Lang genoeg om slopend te zijn en een uitdaging te vormen om uit te lopen, je hebt de tijd om stuk te gaan en jezelf weer te herpakken, in die roes te komen, en ik denk dat het ietsje realistischer is. Mocht je die nou volgende maand onder de 40 minuten lopen, praten we dan wel verder.
Dat lukt echt wel hoor. Ik had al bijna twee jaar niks meer aan sport gedaan. Ben begonnen met hardlopen op maxies nota bene (Nike Air Max Classicquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:02 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Nee, tenzij je extreem veel aanleg hiervoor hebt.![]()
Tweede paasdag dus, als je er toch bent...quote:De startnummers kunnen zowel op 1e paasdag tussen 14:00-19:00 uur als op 2e paasdag vanaf 8:00 uur in het Nike atletendorp worden afgehaald. Alleen de 10km lopers krijgen de startnummers tijdig thuis gestuurd. Alle andere startnummers worden dus NIET toegestuurd! Alle deelnemers krijgen in de week voor Pasen de "deelnemersinformatie" en "afhaalbewijs" thuisgestuurd.
Zoals thijs II al zei, kun je je startnummer en chip ophalen in het atletendorp op tweede paasdag. Als je van plan bent om heel hard te rennen, zoals de meesten in dit topic, is het aan te raden om ruim voor de start in Utrecht te zijn. Je moet immers nog het een en ander doen voordat je kunt starten (startnummer ophalen, kleding inleveren, warm lopen etc). Doe je dat pas op het laatste moment, dan moet je ook achter in het deelnemersveld starten. En dat heeft dan weer niet zo'n gunstig effect op je eindtijd.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:53 schreef Aschwin. het volgende:
Wolf, hoe zit dat het met startnummer? Ik las een tijd terug op die site van de halve marathon dat je op eerste paasdag je nummer moet ophalen? Word dat niet toegestuurd? of heb ik er gewoon over heen gelezen?
Ik ben ook van plan om mee te gaan doen aan de halve marathon namelijk!
Op wat voor tijd wil je je gaan richten?
uiteraad het gaat steeds beterquote:Op zondag 19 maart 2006 12:18 schreef Aschwin. het volgende:
Gaat de goede kant op, maar er mogen nog wel heel wat minuten vanaf als je het mij vraagt.
Ik denk dat je dat zeker binnen 6 maanden kunt, indien je regelmatig traint. Over de snelheid hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Zodra je 10 km achter elkaar kunt rennen, dan zal dat ook wel binnen het uur lukken.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:53 schreef whispers het volgende:
Hoe lang zou een ongetrainde roker erover doen om 10 km te kunnen lopen onder het uur?
Een interval training.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:35 schreef annoh het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar gelopen! Stelt niks voor natuurlijk maar ik ben pas 2 maanden bezig en had nooit gedacht dat ik dit ooit zou kunnen dus ik ben best wel trots
Ik loop via myasics.com en tot nu toen heb ik braaf het schema gevolgd, maar nu moet ik volgens het schema dit:
11 minuten warming-up;
6 minuten hardlopen;
3 minuten rustig aan dribbelen, wandelen of hardlopen;
6 minuten hardlopen;
6 minuten hardlopen.
lopen, en ik begrijp het idee er niet helemaal van. Iemand anders misschien wel??
Ik denk dat de bedoeling van deze training is om je langer achter elkaar te laten rennen (in totaal duurt deze training 35 minuten). Die 3 minuten dribbelen, wandelen of hardlopen zijn er om je weer even op adem te laten komen, indien nodig. Als het prima gaat, dan zou ik blijven hardlopen en als je al moe bent, dan zou ik voor het wandelen kiezen.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:35 schreef annoh het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar gelopen! Stelt niks voor natuurlijk maar ik ben pas 2 maanden bezig en had nooit gedacht dat ik dit ooit zou kunnen dus ik ben best wel trots
Ik loop via myasics.com en tot nu toen heb ik braaf het schema gevolgd, maar nu moet ik volgens het schema dit:
11 minuten warming-up;
6 minuten hardlopen;
6 minuten hardlopen;
6 minuten hardlopen.
lopen, en ik begrijp het idee er niet helemaal van. Iemand anders misschien wel??
quote:Op zondag 19 maart 2006 16:06 schreef Aschwin. het volgende:
Ik denk tussen de 49-55 minuten? Weet niet hoe ongetraint je bent en je leeftijd?!
quote:Op zondag 19 maart 2006 16:36 schreef annoh het volgende:
Trouwens whisper, ik zou je myasics.com aanraden, daar vul je je gegevens in en dan kun je meteen zien hoe lang het trainen voor een 10 km zou duren, je kunt aangeven dat jem onder een uur wil lopen!
Bedankt Aschwin, annoh en Wolfje!quote:Op zondag 19 maart 2006 16:49 schreef Wolfje het volgende:
Ik denk dat je dat zeker binnen 6 maanden kunt, indien je regelmatig traint. Over de snelheid hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Zodra je 10 km achter elkaar kunt rennen, dan zal dat ook wel binnen het uur lukken.
Dat is wel heel erg gek! Had je je veters misschien te strak aangetrokken?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:14 schreef annoh het volgende:
Tot mijn grote verbazing ging mijn voet slapen na 30 minuten hardlopen! Dat liep toch niet zo lekker
Nee daar had ik inderdaad nog op gelet. Misschien komt het inderdaad door de kou, die zorgt voor een slechtere doorbloeding (want dat is toch het probleem bij slapende voeten??), of mijn lichaam zelf die zorgt voor een slechtere doorbloeding.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:32 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg gek! Had je je veters misschien te strak aangetrokken?
Wat vreemd zeg! Daar heb ik nog nooit last van gehad, maar misschien kwam het toch door de kou oid. Je doorbloeding zou toch juist optimaal moeten zijn als je aan het sporten bent.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:14 schreef annoh het volgende:
Tot mijn grote verbazing ging mijn voet slapen na 30 minuten hardlopen! Dat liep toch niet zo lekker
ik heb als ik voetbal ook wel eens last van een slapende voet vooral met dit weer en als er sneeuw is zoals 11 maart. je bent dan niet vooruit te brandenquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat vreemd zeg! Daar heb ik nog nooit last van gehad, maar misschien kwam het toch door de kou oid. Je doorbloeding zou toch juist optimaal moeten zijn als je aan het sporten bent.
ik heb er beiden we last van met koud weer, en als het tegelijk is dan is het zeker geen pretjequote:Op woensdag 22 maart 2006 13:21 schreef Aschwin. het volgende:
Met voetbal heb ik er dus geen last van, het enige is misschien koude tenen, maar geen tintellingen
Je kunt hier de uitslagen van veel wedstrijden bekijken. Dan zul je zien dat 40 minuten over 10km behoorlijk snel is voor een amateurquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:57 schreef Grumpey het volgende:
heej, ik loop ook amateur hard. En ben wel benieuwd naar mijn tijd tov van die van anderen/gemiddelde aangezien ik daar dus geen flauw benul van heb. Ik loop ongeveer 40 minuten over 10 kilometer, al verschilt het nogal van mijn humeur. Loop iets van 1x per week, en eigenlijk voornamelijk in de lente of zomeravonden. Maar ondanks dat niet echt fanatieke ritme doe ik dat dan al wel weer 3 jaar nu, en ik vind het fijn om te doen.
Iemand die mij indicatie kan geven hoe ik sta tov het gemiddelde? ben erg benieuwd geworden namelijk. Zal vaker dit topic bekijken
Ik had juist alleen mn panty in mn schoenen omdat ik een panty aandeed onder mn broek. Ik had ook gewoon goed opgewarmd enzo. Misschien moet ik juist wel sokken aan. Op zich is het niet zo´n ramp maar ik heb dus een keer gehoord dat als je voet slaapt je spieren zich ook soort van onspannen waardoor je ze eerder verrekt en dat je in extreme gevallen zelfs botten kan breken omdat die dus niet meer ondersteund worden. Of dit een broodje aap verhaal is weet ik niet maar t zou echt naar zijnquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:35 schreef Scighera het volgende:
hmm...schoen te strak? te dikke sokken ?
Maakt geen donder uit. Ten eerste zijn er bij (de wat grotere) wedstrijden zat mensen die zichzelf zeker niet goed genoeg kennen, ten twee zijn verschillen gewoon geaccepteerd. Op een 10km loopt de top 10 minuten (=een kwart!) harder dan ik en komen er een half uur na mij gewoon nog mensen binnen. Grove richtlijn: Kan je een langere afstand rond de 10km/h lopen, kan je prima meedoen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:28 schreef Grumpey het volgende:
is ook de rede waarom ik niet meedoe aan wedstrijden, heb echt het gevoel dat ik mezelf niet goed genoeg ken en iedereen me op 1 ronde gezet heeft na een minuut ofzo
Daar moet je dus echt niet aandenken he, een ieder loopt toch voorzich zelf! En bovendien is het altijd hardstikke leuk als er mensen aan de kant staan die je aanmoedigen, want als je er doorheen zit en je moet nog een stuk is dat wel even lekker en loop je direct een stuk gemakkelijker.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:28 schreef Grumpey het volgende:
is ook de rede waarom ik niet meedoe aan wedstrijden, heb echt het gevoel dat ik mezelf niet goed genoeg ken en iedereen me op 1 ronde gezet heeft na een minuut ofzo
27,20 is absoluut geen slechte tijd, als ik jou was zou ik gewoon mee gaan doen met die run en ik weet zeker dat je dan nog boven je zelf uitstijgt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:34 schreef annoh het volgende:
Ik heb net volgens map24 5km gelopen in... pampampampam... 27,20 minuten!
Dat is niet slecht toch? Ik zag wel ongeveer sterretjes op het eind, maar met zo´n tijd durf ik de nike ladies run wel te lopen volgende week!
Ahhh ik zie net dat ik per ongeluk toch een klein stukje afgesneden heb van de echt 5 km route, niet veel, maar toch iets van 2x40=80 meter ...
via o.a. www.inschrijven.nl of www.uitslagen.nl kan je zien waar een wedstrijd bij jou in de buurt is.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:57 schreef Grumpey het volgende:
En wedstrijden, ik krijg er wel steeds meer zin in eigenlijk. Ik zal alleen niet weten hoe dat allemaal werkt, hoe geef je je ergens op, hoe weet je waar wanneer wat is, kost het geld etc. Daarnaast ben ik nog zo amateuristisch dat ik nog gewoon op zaalvoetbalschoenen rondren en geen enkele outfit heb ofzo, en geen stopwatch. Maar goed ik kijk wel even, lijkt me wel leuk en ik denk dat je je in een wedstrijd goed kan optrekken aan anderen, iets wat ik nu nog nooit heb kunnen doen.
Absoluut!! Maar weet je wat jij zou moeten doen! Lekker de stoute schoenen aantrekken en een keer meelopen met een wedstrijdje, je zult zien dat je erg goed mee kan komen met de rest!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:52 schreef annoh het volgende:
@ aschwin: Dan is m´n tijd alleen maar beter toch?Misschien moet ik mn usericon maar eens veranderen...
28,40 is helemaal geen slechte tijd, integendeel!! Je wilt weten wat voor training je het beste kan doen? Als je korte afstand loopt met een redelijk tempo zorgt dat er voor dat je meer wedstrijd tempo krijgt. Ga je langere stukken lopen krijg je meer uithoudingsvermogen.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:16 schreef annoh het volgende:
Pfff net weer terug van mijn 5km, hier in de wijk. Ik heb dit keer niet per ongeluk gesmokkeld en die op het oog geschatte 80 meter was tot 1 minuut 20 langer, waardoor ik nu op een tijd van 28,40 zit.
Is dit nog steeds een redelijke tijd voor de 5km? Volgens mij wel heh?
Ik wil woensdag of donderdag nog een keer trainen, kan ik dan het beste nog een keer die 5 lopen of liever een duurloop van bijvoorbeeld 40 minuten op een langzamer tempo? Of juist 3 keer 10 sneller? Wie kan mij adviseren?? Ik ga in ieder geval een keer zonder mp3 speler lopen, waar ik enorm tegenop zie, maarja, zondag kan ik m natuurlijk ook niet meenemen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |