Dat staat nu nog op 42m39s (een half jaar geleden gelopen).quote:Op zondag 5 februari 2006 21:02 schreef Aschwin. het volgende:
Dat lijkt me een mooie grens om naar toe te werken!![]()
Wat is je pr op die afstand nu?
Ja dat vind ik dus ook het enige vervelende eraan, de tijd. Maar de wedstrijden zijn niet elke week du ik kan er mee leven!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:51 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Dat staat nu nog op 42m39s (een half jaar geleden gelopen).
Ik zou me graag eens willen testen bij een wedstrijdje, maar de meeste beginnen al om 10.00umet de wedstrijd voor de recreanten. Hard rennen vind ik dan wel leuk, maar lang in mijn bed blijven liggen op een van mijn weinige vrije dagen vind ik toch minstens net zo leuk!
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:51 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Dat staat nu nog op 42m39s (een half jaar geleden gelopen).
Ik zou me graag eens willen testen bij een wedstrijdje, maar de meeste beginnen al om 10.00umet de wedstrijd voor de recreanten. Hard rennen vind ik dan wel leuk, maar lang in mijn bed blijven liggen op een van mijn weinige vrije dagen vind ik toch minstens net zo leuk!
Ik wat vaker. Te weinig naar mij mening. 1 tot 2 keer per week.quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:05 schreef FritsFluitketel het volgende:
Hoe vaak lopen jullie eigenlijk? Een keer in de twee dagen ofzo?
2 keer in de week. Precies genoeg, vooral met dit weer!quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:05 schreef FritsFluitketel het volgende:
Hoe vaak lopen jullie eigenlijk? Een keer in de twee dagen ofzo?
1 tot 2 keer per week = vaker dan 1 keer in de 2 dagen? Als je één keer in de twee dagen loopt, loop je 3 (3,5) keer per week.quote:Op donderdag 9 februari 2006 23:13 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik wat vaker. Te weinig naar mij mening. 1 tot 2 keer per week.
Wat houd je tegen?quote:Op zondag 12 februari 2006 16:11 schreef faberic het volgende:
In april is de halve marathon van Utrecht. Ik zou hem wel willen lopen eigenlijk...
school. Maar ik moet hem idd gewoon maar gaan lopen. Het weer wordt langzaam geschikter om 's avonds te lopen.quote:
En blijk in de afgelopen maanden 4 kilo aangekomen. Dat zegt wel iets over hoe verschrikkelijk weinig ik heb getraind. Ik ga hier NU verandering in aanbrengen, want op deze manier ga ik zo traag worden dat ik me in geen enkele wedstrijd meer kan vertonen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:31 schreef thaleia het volgende:
Idd StefanP, ik doe ook geen reet.
Op wat voor schoenen ren je eigenlijk? Als je zulke lange afstanden rent en dan bovendien ook al eerder wat last van je knieen hebt gehad, dan is het zeer sterk aan te raden om echte hardloopschoenen te gebruiken. Daar zit namelijk een veel betere schokdemping in die je hard nodig hebt (je knieen krijgen per stap ongeveer zes keer je lichaamsgewicht te verduren). Zulke schoenen kun je het beste kopen bij een hardloopwinkel zoals bijvoorbeeld runnersworld of pk-run (hoewel die laatste alleen in Dodewaard zit). Je bent dan wel zo rond de 100 euro kwijt, maar als je van plan bent om regelmatig te blijven hardlopen, is het zeer zeker het geld waard.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:33 schreef FritsFluitketel het volgende:
Weer een updateje van mij, aangezien ik donderdag weer een prestatie neergezet heb
16 km gelopen in 1:24:38, wat me meevalt. Ik voelde zelfs dat ik nog verder kon lopen en zo door kon lopen als ik wou. Toen ik thuis was en stilstond merkte ik het opeens. 's Avonds en de volgende morgen amper kunnen lopen omdat m'n knieën zo verrot warenHeb altijd al beetje last gehad van m'n knieën na voetbal enzo maar dit was ff echt goed erg, maar nu is het weer helemaal over.
Hoe snel je een afstand af kunt leggen hangt van een aantal dingen af die je niet allemaal tegelijkertijd kunt trainenquote:Hoe word je sneller trouwens? Door korte afstanden sneller proberen te lopen? Of juist door gewoon veel lange afstanden te blijven lopen? Mij lijkt juist korte afstanden steeds sneller, maar jullie zijn de ama.. experts..
Ja, thaleia, ik ben daar zeer waarschijnlijk ookquote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:25 schreef thaleia het volgende:
[..]
En blijk in de afgelopen maanden 4 kilo aangekomen. Dat zegt wel iets over hoe verschrikkelijk weinig ik heb getraind. Ik ga hier NU verandering in aanbrengen, want op deze manier ga ik zo traag worden dat ik me in geen enkele wedstrijd meer kan vertonen.
Ik heb besloten wel met vriendinnetje naar de halve van Utrecht te gaan, alleen doe ik dan de tien
Wolfje jij bent daar ook he?
Haha, de spierpijn zul je morgen wel krijgen.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:03 schreef SilverBullet het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met hardlopen. Ik ben al iets van 2-3 jaar gestopt met voetbal, en ook op school sportte ik niet meer sinds dit schooljaar. Niet dat het echt nodig was om te gaan sporten, maar ik wil gewoon sportiever zijn dan dat ik ben. (ben ook van plan te gaan fitnessen).
Ik ben trouwens wel verbaasd over hoe goed mijn conditie eigenlijk nog was. Heb ongeveer een uurtje gelopen vandaag en toch een flinke afstand vind ik. En de vermoeidheid valt reuze mee, maar de spierpijn komt morgen misschien pas.
![]()
Dat rare luchtje zal wel ammoniak zijn geweest. De oorzaak daarvan is dat je lichaam spieren gaat verbranden om aan energie te komen. Volgens mij is er ergens een topic op fok waar dat allemaal goed staat uitgelegd, maar ik kan het helaas niet meer zo snel vinden.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:48 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Haha, de spierpijn zul je morgen wel krijgen.![]()
Ik ging gister een stukje hardlopen, ging het halverwege regenen.Toen moest ik nog een kilometertje of 6, beetje balen dus. Maar iets wat vreemder was, ik rook echt enorm raar na afloop, geen normale zweetlucht ofzo. Het rook naar verf ofzo, beetje vreemd.
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:48 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Haha, de spierpijn zul je morgen wel krijgen.![]()
Probeer eens een zachtere ondergrond zoals het bos ofzo, ik loop daar een stuk fijner dan op asfalt.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:44 schreef Liejannuh het volgende:
Hi!
Beginneling meldt zich.
Is het heel erg als ik wat pijn heb in mijn enkels? Loop met behulp van dit schema: http://www.runnersworld.nl/advies/schema/beginners.html en zit nu in week 7, maar ik voelde gister dus mijn enkels wel een beetje.
En dat net terwijl ik fysiotherapie uit mn verzekering wilde gooien.
Maar ik vind het wel leuk om te doen!En met de juiste schoenen gaat het ook veel beter, dan afgelopen zomer op foute schoenen!
Door sneeu lopen wil nog wel. Tenminste, als het niet sneeuwt. Heb je direct een zachter onergrondquote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:29 schreef annoh het volgende:
Ik baal als een stekker van die stomme sneeuw! Ik heb al sinds zondag niet meer gelopen!!
Hopelijk is het vanmiddag weg...
Ja hier is het ook mooi weer, maar ik moet helaas werken vanavondquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:09 schreef annoh het volgende:
Oh, het lijkt mij juist dat je uitglijdt als je op sneeuw loopt! Ik vind (een beetje) regen juist wel lekker als ik ren, lekker verfrissend, en thuis stap ik toch onder de douche.
Gelukkig is de sneeuw hier nu weg (vannochtend lag het nog aangekoekt op de stoepen, glibber glibber) en er schijnt een heerlijk zonnetje, dus ik kan me weer uitleven!
Een beetje (vooral in het voorjaarquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:09 schreef annoh het volgende:
Oh, het lijkt mij juist dat je uitglijdt als je op sneeuw loopt! Ik vind (een beetje) regen juist wel lekker als ik ren, lekker verfrissend, en thuis stap ik toch onder de douche.
Gelukkig is de sneeuw hier nu weg (vannochtend lag het nog aangekoekt op de stoepen, glibber glibber) en er schijnt een heerlijk zonnetje, dus ik kan me weer uitleven!
Nee, tenzij je extreem veel aanleg hiervoor hebt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:59 schreef WEST het volgende:
ik ga in het voorjaar beginnen met trainen..., ik wil over een paar maanden ongeveer 30 km kunnen lopen
is dat realistisch?
ik heb vroeger heel veel gehardlooptquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:02 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Nee, tenzij je extreem veel aanleg hiervoor hebt.![]()
Zeker als je al conditie en ervaring hebt. Anders betwijfel ik het ook. Dat is 10km/h, dus zal je minimaal 3h aan de 30 km bezig zijn.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:54 schreef Aschwin. het volgende:
Als je het aan mij vraagt kan je een goede tijd voor 30KM wel vergeten als je op de 5KM 28 en halve minuut doet. En dan praat ik heel realistisch
Ik heb zaterdagmorgen voor het eerst sinds 2 weken weer wat gelopen mede door de sneeuwval. Maar toch wilde ik het weer proberen want de meeste sneeuw was wel weg op de paden en straten.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:08 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar zonet door half sneeuw gelopen. Meeste straten waren sneeuwvrij. Voor de overige paden was het loopbaar. Alleen een beetje zwaar doordat je afzetbeen naar achteren schuift.
gewoon rustig aan, ik wil er nog geen drang om een tijd aan te geven.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:54 schreef Aschwin. het volgende:
30KM lukt misschien wel om te lopen alleen de vraag is wil je er een leuke tijd aan verbinden of wil je gewoon 30 KM lekker rustig kunnen lopen.
Als je het aan mij vraagt kan je een goede tijd voor 30KM wel vergeten als je op de 5KM 28 en halve minuut doet. En dan praat ik heel realistisch
ik weet verder niks van hardlopen. Ik heb vroeger ooit sprint gedaan maar de lange afstanden trekken mij meer. 30 km heb ik zomaar gezegt het kan ook 20 of 10 zijn ik wil gewoon langzaam proberen ergens in 2007 of 2008 een marathon gaan lopen. nu kan ik nog niet lopen omdat hier teveel sneeuw nog ligt (omgeving zwollequote:Op maandag 6 maart 2006 00:20 schreef thijsdetweede het volgende:
Een half uurtje hollen is nog wel iets dat je op je voetbal conditie en een beetje bluf uitstekend moet kunnen. Bij meer dan, zeg, een kilometertje of 15 komen er hele andere dingen kijken. Je moet er dus op zn minst niet vanuit gaan dat je straks harder 30k kan lopen dan nu 5. Laat ik het zo zeggen, op puur zwemtraining zou ik een 5 rond de 20 minuten lopen, en zou er niet van dromen om vanaf nu binnen 4 maanden een 30k gezond te lopen.
Waarom wil je eigenlijk perse een 30 lopen? 10 kilometer is ook een hele uitdagende afstand. Lang genoeg om slopend te zijn en een uitdaging te vormen om uit te lopen, je hebt de tijd om stuk te gaan en jezelf weer te herpakken, in die roes te komen, en ik denk dat het ietsje realistischer is. Mocht je die nou volgende maand onder de 40 minuten lopen, praten we dan wel verder.
Dat lukt echt wel hoor. Ik had al bijna twee jaar niks meer aan sport gedaan. Ben begonnen met hardlopen op maxies nota bene (Nike Air Max Classicquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:02 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Nee, tenzij je extreem veel aanleg hiervoor hebt.![]()
Tweede paasdag dus, als je er toch bent...quote:De startnummers kunnen zowel op 1e paasdag tussen 14:00-19:00 uur als op 2e paasdag vanaf 8:00 uur in het Nike atletendorp worden afgehaald. Alleen de 10km lopers krijgen de startnummers tijdig thuis gestuurd. Alle andere startnummers worden dus NIET toegestuurd! Alle deelnemers krijgen in de week voor Pasen de "deelnemersinformatie" en "afhaalbewijs" thuisgestuurd.
Zoals thijs II al zei, kun je je startnummer en chip ophalen in het atletendorp op tweede paasdag. Als je van plan bent om heel hard te rennen, zoals de meesten in dit topic, is het aan te raden om ruim voor de start in Utrecht te zijn. Je moet immers nog het een en ander doen voordat je kunt starten (startnummer ophalen, kleding inleveren, warm lopen etc). Doe je dat pas op het laatste moment, dan moet je ook achter in het deelnemersveld starten. En dat heeft dan weer niet zo'n gunstig effect op je eindtijd.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:53 schreef Aschwin. het volgende:
Wolf, hoe zit dat het met startnummer? Ik las een tijd terug op die site van de halve marathon dat je op eerste paasdag je nummer moet ophalen? Word dat niet toegestuurd? of heb ik er gewoon over heen gelezen?
Ik ben ook van plan om mee te gaan doen aan de halve marathon namelijk!
Op wat voor tijd wil je je gaan richten?
uiteraad het gaat steeds beterquote:Op zondag 19 maart 2006 12:18 schreef Aschwin. het volgende:
Gaat de goede kant op, maar er mogen nog wel heel wat minuten vanaf als je het mij vraagt.
Ik denk dat je dat zeker binnen 6 maanden kunt, indien je regelmatig traint. Over de snelheid hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Zodra je 10 km achter elkaar kunt rennen, dan zal dat ook wel binnen het uur lukken.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:53 schreef whispers het volgende:
Hoe lang zou een ongetrainde roker erover doen om 10 km te kunnen lopen onder het uur?
Een interval training.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:35 schreef annoh het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar gelopen! Stelt niks voor natuurlijk maar ik ben pas 2 maanden bezig en had nooit gedacht dat ik dit ooit zou kunnen dus ik ben best wel trots
Ik loop via myasics.com en tot nu toen heb ik braaf het schema gevolgd, maar nu moet ik volgens het schema dit:
11 minuten warming-up;
6 minuten hardlopen;
3 minuten rustig aan dribbelen, wandelen of hardlopen;
6 minuten hardlopen;
6 minuten hardlopen.
lopen, en ik begrijp het idee er niet helemaal van. Iemand anders misschien wel??
Ik denk dat de bedoeling van deze training is om je langer achter elkaar te laten rennen (in totaal duurt deze training 35 minuten). Die 3 minuten dribbelen, wandelen of hardlopen zijn er om je weer even op adem te laten komen, indien nodig. Als het prima gaat, dan zou ik blijven hardlopen en als je al moe bent, dan zou ik voor het wandelen kiezen.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:35 schreef annoh het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar gelopen! Stelt niks voor natuurlijk maar ik ben pas 2 maanden bezig en had nooit gedacht dat ik dit ooit zou kunnen dus ik ben best wel trots
Ik loop via myasics.com en tot nu toen heb ik braaf het schema gevolgd, maar nu moet ik volgens het schema dit:
11 minuten warming-up;
6 minuten hardlopen;
6 minuten hardlopen;
6 minuten hardlopen.
lopen, en ik begrijp het idee er niet helemaal van. Iemand anders misschien wel??
quote:Op zondag 19 maart 2006 16:06 schreef Aschwin. het volgende:
Ik denk tussen de 49-55 minuten? Weet niet hoe ongetraint je bent en je leeftijd?!
quote:Op zondag 19 maart 2006 16:36 schreef annoh het volgende:
Trouwens whisper, ik zou je myasics.com aanraden, daar vul je je gegevens in en dan kun je meteen zien hoe lang het trainen voor een 10 km zou duren, je kunt aangeven dat jem onder een uur wil lopen!
Bedankt Aschwin, annoh en Wolfje!quote:Op zondag 19 maart 2006 16:49 schreef Wolfje het volgende:
Ik denk dat je dat zeker binnen 6 maanden kunt, indien je regelmatig traint. Over de snelheid hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Zodra je 10 km achter elkaar kunt rennen, dan zal dat ook wel binnen het uur lukken.
Dat is wel heel erg gek! Had je je veters misschien te strak aangetrokken?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:14 schreef annoh het volgende:
Tot mijn grote verbazing ging mijn voet slapen na 30 minuten hardlopen! Dat liep toch niet zo lekker
Nee daar had ik inderdaad nog op gelet. Misschien komt het inderdaad door de kou, die zorgt voor een slechtere doorbloeding (want dat is toch het probleem bij slapende voeten??), of mijn lichaam zelf die zorgt voor een slechtere doorbloeding.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:32 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg gek! Had je je veters misschien te strak aangetrokken?
Wat vreemd zeg! Daar heb ik nog nooit last van gehad, maar misschien kwam het toch door de kou oid. Je doorbloeding zou toch juist optimaal moeten zijn als je aan het sporten bent.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:14 schreef annoh het volgende:
Tot mijn grote verbazing ging mijn voet slapen na 30 minuten hardlopen! Dat liep toch niet zo lekker
ik heb als ik voetbal ook wel eens last van een slapende voet vooral met dit weer en als er sneeuw is zoals 11 maart. je bent dan niet vooruit te brandenquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat vreemd zeg! Daar heb ik nog nooit last van gehad, maar misschien kwam het toch door de kou oid. Je doorbloeding zou toch juist optimaal moeten zijn als je aan het sporten bent.
ik heb er beiden we last van met koud weer, en als het tegelijk is dan is het zeker geen pretjequote:Op woensdag 22 maart 2006 13:21 schreef Aschwin. het volgende:
Met voetbal heb ik er dus geen last van, het enige is misschien koude tenen, maar geen tintellingen
Je kunt hier de uitslagen van veel wedstrijden bekijken. Dan zul je zien dat 40 minuten over 10km behoorlijk snel is voor een amateurquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:57 schreef Grumpey het volgende:
heej, ik loop ook amateur hard. En ben wel benieuwd naar mijn tijd tov van die van anderen/gemiddelde aangezien ik daar dus geen flauw benul van heb. Ik loop ongeveer 40 minuten over 10 kilometer, al verschilt het nogal van mijn humeur. Loop iets van 1x per week, en eigenlijk voornamelijk in de lente of zomeravonden. Maar ondanks dat niet echt fanatieke ritme doe ik dat dan al wel weer 3 jaar nu, en ik vind het fijn om te doen.
Iemand die mij indicatie kan geven hoe ik sta tov het gemiddelde? ben erg benieuwd geworden namelijk. Zal vaker dit topic bekijken
Ik had juist alleen mn panty in mn schoenen omdat ik een panty aandeed onder mn broek. Ik had ook gewoon goed opgewarmd enzo. Misschien moet ik juist wel sokken aan. Op zich is het niet zo´n ramp maar ik heb dus een keer gehoord dat als je voet slaapt je spieren zich ook soort van onspannen waardoor je ze eerder verrekt en dat je in extreme gevallen zelfs botten kan breken omdat die dus niet meer ondersteund worden. Of dit een broodje aap verhaal is weet ik niet maar t zou echt naar zijnquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:35 schreef Scighera het volgende:
hmm...schoen te strak? te dikke sokken ?
Maakt geen donder uit. Ten eerste zijn er bij (de wat grotere) wedstrijden zat mensen die zichzelf zeker niet goed genoeg kennen, ten twee zijn verschillen gewoon geaccepteerd. Op een 10km loopt de top 10 minuten (=een kwart!) harder dan ik en komen er een half uur na mij gewoon nog mensen binnen. Grove richtlijn: Kan je een langere afstand rond de 10km/h lopen, kan je prima meedoen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:28 schreef Grumpey het volgende:
is ook de rede waarom ik niet meedoe aan wedstrijden, heb echt het gevoel dat ik mezelf niet goed genoeg ken en iedereen me op 1 ronde gezet heeft na een minuut ofzo
Daar moet je dus echt niet aandenken he, een ieder loopt toch voorzich zelf! En bovendien is het altijd hardstikke leuk als er mensen aan de kant staan die je aanmoedigen, want als je er doorheen zit en je moet nog een stuk is dat wel even lekker en loop je direct een stuk gemakkelijker.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:28 schreef Grumpey het volgende:
is ook de rede waarom ik niet meedoe aan wedstrijden, heb echt het gevoel dat ik mezelf niet goed genoeg ken en iedereen me op 1 ronde gezet heeft na een minuut ofzo
27,20 is absoluut geen slechte tijd, als ik jou was zou ik gewoon mee gaan doen met die run en ik weet zeker dat je dan nog boven je zelf uitstijgt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:34 schreef annoh het volgende:
Ik heb net volgens map24 5km gelopen in... pampampampam... 27,20 minuten!
Dat is niet slecht toch? Ik zag wel ongeveer sterretjes op het eind, maar met zo´n tijd durf ik de nike ladies run wel te lopen volgende week!
Ahhh ik zie net dat ik per ongeluk toch een klein stukje afgesneden heb van de echt 5 km route, niet veel, maar toch iets van 2x40=80 meter ...
via o.a. www.inschrijven.nl of www.uitslagen.nl kan je zien waar een wedstrijd bij jou in de buurt is.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:57 schreef Grumpey het volgende:
En wedstrijden, ik krijg er wel steeds meer zin in eigenlijk. Ik zal alleen niet weten hoe dat allemaal werkt, hoe geef je je ergens op, hoe weet je waar wanneer wat is, kost het geld etc. Daarnaast ben ik nog zo amateuristisch dat ik nog gewoon op zaalvoetbalschoenen rondren en geen enkele outfit heb ofzo, en geen stopwatch. Maar goed ik kijk wel even, lijkt me wel leuk en ik denk dat je je in een wedstrijd goed kan optrekken aan anderen, iets wat ik nu nog nooit heb kunnen doen.
Absoluut!! Maar weet je wat jij zou moeten doen! Lekker de stoute schoenen aantrekken en een keer meelopen met een wedstrijdje, je zult zien dat je erg goed mee kan komen met de rest!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:52 schreef annoh het volgende:
@ aschwin: Dan is m´n tijd alleen maar beter toch?Misschien moet ik mn usericon maar eens veranderen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |