abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34736523
En ook dat is weer een goede training. Zo bouw je alleen maar op

Ik loop nu lekker korte afstanden , 5km, en om de 2 weken een wedstrijd bevalt me tot nu toe prima
Wil op 2e paasdag meedoen met de halve marathon van Utrecht en wil dan naar een tijd van 1:30 toelopen en in juni ga ik weer meelopen met de halve marathon hier in het dorp en hoop daar op een tijd onder de 1:25.
Ben er lekker voor aan het trainen, maar er moet nog wel een hoop gebeuren want m'n pr staat op 1:38:06. en moet van 4:39 minuten per km naar 4:02
Hattrick: AFC Asch (505106)
pi_34764473
Hoewel ik de afgelopen twee maanden maar een of twee keer per week heb getraind, word ik toch nog steeds beter! Voor mijn gebruikelijke zondagse rondje van zo\'n 17km heb ik nu 5 minuten minder nodig dan een aantal maanden geleden . Misschien komt het wel doordat ik sinds half november elke dag een half uur naar mijn stage fiets en ook weer terug. Echt inspannend is dat niet, maar wellicht dat ik er wel wat sterkere beenspieren van heb gekregen. Hoe dan ook, ik vind het allemaal prima!

Vanaf deze week ga ik weer proberen om braaf drie keer per week te gaan rennen en de koekjes en chips in de supermarkt te laten. Dan lukt het me dit jaar misschien wel om de 10km binnen 40 minuten af te leggen .
pi_34773562
Dat lijkt me een mooie grens om naar toe te werken!
Wat is je pr op die afstand nu?
  zondag 5 februari 2006 @ 23:17:46 #204
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34778922
Ik begin er weer aan. Voor een weddenschap moet ik in mei de 20 km van Brussel uitlopen.
Moet lukken.
pi_34843676
quote:
Op zondag 5 februari 2006 21:02 schreef Aschwin. het volgende:
Dat lijkt me een mooie grens om naar toe te werken!
Wat is je pr op die afstand nu?
Dat staat nu nog op 42m39s (een half jaar geleden gelopen).

Ik zou me graag eens willen testen bij een wedstrijdje, maar de meeste beginnen al om 10.00u met de wedstrijd voor de recreanten. Hard rennen vind ik dan wel leuk, maar lang in mijn bed blijven liggen op een van mijn weinige vrije dagen vind ik toch minstens net zo leuk!
pi_34858301
Hej mensen

Ik zat altijd op voetbal, maar sinds twee jaar doe ik er niks meer aan, veel blessures en andere gezondheidskwaaltjes gehad, dus sinds twee jaar haast niet meer gevoetbald. Sinds 14 maanden geleden ofzo helemaal niks meer. Ook geen andere sporten gedaan, dus ik vond dat ik toch in beweging moest komen. Gisteravond besloot ik om een eindje te gaan lopen, van hier om de rotonde en weer terug. De afstand is ongeveer 5,8 km, dus ik verwachtte dat ik na een halfuurtje wel doodvermoeid terug zou komen. Het tegendeel was waar. Ik was in 21 minuten terug met nog genoeg energie over om het stukje nog een keer te lopen.

Het was nog leuk ook, dus ik denk dat ik maar vaker stukjes ga rennen

Tvp dus
Signature
pi_34867953
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:51 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Ik zou me graag eens willen testen bij een wedstrijdje, maar de meeste beginnen al om 10.00u met de wedstrijd voor de recreanten. Hard rennen vind ik dan wel leuk, maar lang in mijn bed blijven liggen op een van mijn weinige vrije dagen vind ik toch minstens net zo leuk!
Ja dat vind ik dus ook het enige vervelende eraan, de tijd. Maar de wedstrijden zijn niet elke week du ik kan er mee leven!
pi_34868066
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:51 schreef Wolfje het volgende:

[..]

pi_34890603
Ik heb ook een doel Over 10 dagen (de 19e) de 5 KM onder de 20 min lopen. Lijkt me wel redelijk te doen.
pi_34903357
Hoe vaak lopen jullie eigenlijk? Een keer in de twee dagen ofzo?
Signature
pi_34920166
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:05 schreef FritsFluitketel het volgende:
Ik wat vaker. Te weinig naar mij mening. 1 tot 2 keer per week.
  donderdag 9 februari 2006 @ 23:37:15 #212
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_34921227
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:05 schreef FritsFluitketel het volgende:
2 keer in de week. Precies genoeg, vooral met dit weer!
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
pi_34994197
Ik loop 2x per week hard
Voetbal & squash ook nog een aantal keren per week als het meezit.

Heb vandaag weer meegedaan met de plaatselijke 5KM wedstrijd. Het ging erg lekker en liep een stuk makkelijker dan een maand terug. Heb tussen de 2 & 3 KM erg veel tijd laten liggen had daar 4 minuten over gedaan terwijl ik uiteindelijk binnen kwam op 18.42, daar kan dus nog aan gewerkt worden, merk wel dat het trainen z'n resultaten laten zien en daar ben ik erg blij om.
(Vorige keer 19.03) Over een maand weer met de zelfde wedstrijd meedoen en hoop dan natuurlijk weer een hap eraf te halen.
pi_35002558
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 23:13 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ik wat vaker. Te weinig naar mij mening. 1 tot 2 keer per week.
1 tot 2 keer per week = vaker dan 1 keer in de 2 dagen? Als je één keer in de twee dagen loopt, loop je 3 (3,5) keer per week.
Signature
  zondag 12 februari 2006 @ 16:11:17 #215
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35002609
In april is de halve marathon van Utrecht. Ik zou hem wel willen lopen eigenlijk...
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  zondag 12 februari 2006 @ 16:49:56 #216
75265 Intergalactrick
pi_35004123
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:11 schreef faberic het volgende:
In april is de halve marathon van Utrecht. Ik zou hem wel willen lopen eigenlijk...
Wat houd je tegen?
  zondag 12 februari 2006 @ 17:42:19 #217
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35006366
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:49 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Wat houd je tegen?
school. Maar ik moet hem idd gewoon maar gaan lopen. Het weer wordt langzaam geschikter om 's avonds te lopen.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_35051996
Zojuist 12km gelopen aan één stuk door. Was binnen een uurtje terug en voel m'n kuiten nu wel.

Ben erg tevreden over het resultaat
Signature
pi_35065019
Ik liep voorheen 2x per week maar met die fucking korte dagen heb ik echt geen zin om om 7 uur 's avonds (dan ben ik pas thuis) nog eens te gaan lopen, sterker nog het is onmogelijk omdat het hier echt pikdonker is zonder verlichting op straat. Ik merk dan ook wel dat ik die ene keer in het weekend niet zo lekker loop, het is gewoon te weinig denk ik.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35133277
Idd StefanP, ik doe ook geen reet. Deze week heb ik alleen vandaag 's avonds tijd om te gaan, en toen ik thuiskwam was er net een hevig noodweer bezig. Dan maar niet hoor....en nu krijg ik net een mail van een vriendin dat ze zich heeft ingeschreven voor de halve in Utrecht en of ik ook ga. Denk het niet!
pi_35226251
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:31 schreef thaleia het volgende:
Idd StefanP, ik doe ook geen reet.
En blijk in de afgelopen maanden 4 kilo aangekomen. Dat zegt wel iets over hoe verschrikkelijk weinig ik heb getraind. Ik ga hier NU verandering in aanbrengen, want op deze manier ga ik zo traag worden dat ik me in geen enkele wedstrijd meer kan vertonen.

Ik heb besloten wel met vriendinnetje naar de halve van Utrecht te gaan, alleen doe ik dan de tien
Wolfje jij bent daar ook he?
pi_35226524
Weer een updateje van mij, aangezien ik donderdag weer een prestatie neergezet heb

16 km gelopen in 1:24:38, wat me meevalt. Ik voelde zelfs dat ik nog verder kon lopen en zo door kon lopen als ik wou. Toen ik thuis was en stilstond merkte ik het opeens. 's Avonds en de volgende morgen amper kunnen lopen omdat m'n knieën zo verrot waren Heb altijd al beetje last gehad van m'n knieën na voetbal enzo maar dit was ff echt goed erg, maar nu is het weer helemaal over.

Hoe word je sneller trouwens? Door korte afstanden sneller proberen te lopen? Of juist door gewoon veel lange afstanden te blijven lopen? Mij lijkt juist korte afstanden steeds sneller, maar jullie zijn de ama.. experts..
Signature
pi_35239345
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:33 schreef FritsFluitketel het volgende:
Weer een updateje van mij, aangezien ik donderdag weer een prestatie neergezet heb

16 km gelopen in 1:24:38, wat me meevalt. Ik voelde zelfs dat ik nog verder kon lopen en zo door kon lopen als ik wou. Toen ik thuis was en stilstond merkte ik het opeens. 's Avonds en de volgende morgen amper kunnen lopen omdat m'n knieën zo verrot waren Heb altijd al beetje last gehad van m'n knieën na voetbal enzo maar dit was ff echt goed erg, maar nu is het weer helemaal over.
Op wat voor schoenen ren je eigenlijk? Als je zulke lange afstanden rent en dan bovendien ook al eerder wat last van je knieen hebt gehad, dan is het zeer sterk aan te raden om echte hardloopschoenen te gebruiken. Daar zit namelijk een veel betere schokdemping in die je hard nodig hebt (je knieen krijgen per stap ongeveer zes keer je lichaamsgewicht te verduren). Zulke schoenen kun je het beste kopen bij een hardloopwinkel zoals bijvoorbeeld runnersworld of pk-run (hoewel die laatste alleen in Dodewaard zit). Je bent dan wel zo rond de 100 euro kwijt, maar als je van plan bent om regelmatig te blijven hardlopen, is het zeer zeker het geld waard.
quote:
Hoe word je sneller trouwens? Door korte afstanden sneller proberen te lopen? Of juist door gewoon veel lange afstanden te blijven lopen? Mij lijkt juist korte afstanden steeds sneller, maar jullie zijn de ama.. experts..
Hoe snel je een afstand af kunt leggen hangt van een aantal dingen af die je niet allemaal tegelijkertijd kunt trainen .
  • Lange rustige duurlopen zorgen ervoor dat je longen meer en effectiever zuurstof opnemen, dat je hart alles sneller bij de spieren brengt en dat je spieren de geleverde energie efficienter gaan gebruiken.
  • Snelheidstrainingen zorgen ervoor dat je basissnelheid hoger wordt. Dit gaat het beste door afwisselend snel en langzaam te rennen (ook wel bekend als intervaltraining)

Dit zijn beide zware trainingen waarvoor je lichaam de tijd moet krijgen om van te herstellen. Mij werd aangeraden om hooguit de helft van mijn trainingen zwaar te trainen. De overige trainingen moet je dan wat rustiger aan doen.
    quote:
    Op zaterdag 18 februari 2006 17:25 schreef thaleia het volgende:

[..]

En blijk in de afgelopen maanden 4 kilo aangekomen. Dat zegt wel iets over hoe verschrikkelijk weinig ik heb getraind. Ik ga hier NU verandering in aanbrengen, want op deze manier ga ik zo traag worden dat ik me in geen enkele wedstrijd meer kan vertonen.

Ik heb besloten wel met vriendinnetje naar de halve van Utrecht te gaan, alleen doe ik dan de tien
    Wolfje jij bent daar ook he?
    Ja, thaleia, ik ben daar zeer waarschijnlijk ook , voor de halve natuurlijk. Ik ben overigens ook wat dikker geworden omdat ik zo graag een ipod wilde winnen en omdat ik ook weer teveel koekjes eet .
  •   maandag 20 februari 2006 @ 09:36:23 #224
    128807 Rinze007
    Black Cherry's
    pi_35279600
    Beste mensesn,

Ik ben sinds kort ook begonnen met lopen... Loop nu drie maal in de week...
    Vind het leuk jullie ervaringen te lezen!
    Ik blijf lezen!

Gr Rinze
    Great minds think like me...
      dinsdag 21 februari 2006 @ 18:03:47 #225
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35336041
    Ik ben vandaag begonnen met hardlopen. Ik ben al iets van 2-3 jaar gestopt met voetbal, en ook op school sportte ik niet meer sinds dit schooljaar. Niet dat het echt nodig was om te gaan sporten, maar ik wil gewoon sportiever zijn dan dat ik ben. (ben ook van plan te gaan fitnessen ).

Ik ben trouwens wel verbaasd over hoe goed mijn conditie eigenlijk nog was . Heb ongeveer een uurtje gelopen vandaag en toch een flinke afstand vind ik. En de vermoeidheid valt reuze mee, maar de spierpijn komt morgen misschien pas.
    ...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
    I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
      dinsdag 21 februari 2006 @ 21:48:29 #226
    75265 Intergalactrick
    pi_35345108
    quote:
    Op dinsdag 21 februari 2006 18:03 schreef SilverBullet het volgende:
    Ik ben vandaag begonnen met hardlopen. Ik ben al iets van 2-3 jaar gestopt met voetbal, en ook op school sportte ik niet meer sinds dit schooljaar. Niet dat het echt nodig was om te gaan sporten, maar ik wil gewoon sportiever zijn dan dat ik ben. (ben ook van plan te gaan fitnessen ).

Ik ben trouwens wel verbaasd over hoe goed mijn conditie eigenlijk nog was . Heb ongeveer een uurtje gelopen vandaag en toch een flinke afstand vind ik. En de vermoeidheid valt reuze mee, maar de spierpijn komt morgen misschien pas.
    Haha, de spierpijn zul je morgen wel krijgen.

Ik ging gister een stukje hardlopen, ging het halverwege regenen. Toen moest ik nog een kilometertje of 6, beetje balen dus. Maar iets wat vreemder was, ik rook echt enorm raar na afloop, geen normale zweetlucht ofzo. Het rook naar verf ofzo, beetje vreemd.
    pi_35347712
    quote:
    Op dinsdag 21 februari 2006 21:48 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Ik ging gister een stukje hardlopen, ging het halverwege regenen. Toen moest ik nog een kilometertje of 6, beetje balen dus. Maar iets wat vreemder was, ik rook echt enorm raar na afloop, geen normale zweetlucht ofzo. Het rook naar verf ofzo, beetje vreemd.
    Dat rare luchtje zal wel ammoniak zijn geweest. De oorzaak daarvan is dat je lichaam spieren gaat verbranden om aan energie te komen. Volgens mij is er ergens een topic op fok waar dat allemaal goed staat uitgelegd, maar ik kan het helaas niet meer zo snel vinden.
      woensdag 22 februari 2006 @ 15:18:20 #228
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35366906
    quote:
    Op dinsdag 21 februari 2006 21:48 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Je hebt gelijk Alleen onder in me benen. (onder me kuiten) Daar heb ik echt nog nooit spierpijn gehad, maar dat zal wel liggen aan de manier van lopen door die schoenen.
    pi_35367721
    Nog andere mensen die zondag mee doen aan de Fortis bruggenloop??
    pi_35483192
    Ik niet, want ik lijk weer een blessure te hebben, g*dverdeg*dver. Deze keer ga ik maar niet maandenlang zelf klooien met rust nemen en andere sporten doen om de spieren toch te trainen enz enz, maar meteen naar het SMA, en dan maar hopen dat het eenvoudig te verhelpen is, en intussen blij zijn dat het voorjaar bijna aanbreekt en dat ik dus ook kan gaan skaten/wielrennen enz.

Als schrale troost, want voordat dat pijntje dat de vorige keren al steeds voorzichtig opkwam vanmiddag echt doorbrak ging het vanmiddag hartstikke lekker
      zaterdag 25 februari 2006 @ 18:53:52 #231
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35484543
    Gister een uutje gelopen, vandaag een half uur. Gaat best lekker vind ik. Hopelijk kan ik het volhouden 1 of 2 keer per week te lopen, want ik moet maandag weer naar school . En morgen denk ik ook weer een half uurtje lopen.
    pi_35538716
    Hi!
    Beginneling meldt zich.
    Is het heel erg als ik wat pijn heb in mijn enkels? Loop met behulp van dit schema: http://www.runnersworld.nl/advies/schema/beginners.html en zit nu in week 7, maar ik voelde gister dus mijn enkels wel een beetje.
    En dat net terwijl ik fysiotherapie uit mn verzekering wilde gooien.

Maar ik vind het wel leuk om te doen! En met de juiste schoenen gaat het ook veel beter, dan afgelopen zomer op foute schoenen!
      dinsdag 28 februari 2006 @ 10:24:20 #233
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_35566537
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 12:44 schreef Liejannuh het volgende:
    Hi!
    Beginneling meldt zich.
    Is het heel erg als ik wat pijn heb in mijn enkels? Loop met behulp van dit schema: http://www.runnersworld.nl/advies/schema/beginners.html en zit nu in week 7, maar ik voelde gister dus mijn enkels wel een beetje.
    En dat net terwijl ik fysiotherapie uit mn verzekering wilde gooien.

Maar ik vind het wel leuk om te doen! En met de juiste schoenen gaat het ook veel beter, dan afgelopen zomer op foute schoenen!
    Probeer eens een zachtere ondergrond zoals het bos ofzo, ik loop daar een stuk fijner dan op asfalt.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
      vrijdag 3 maart 2006 @ 08:29:10 #234
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_35668374
    Ik baal als een stekker van die stomme sneeuw! Ik heb al sinds zondag niet meer gelopen!!
    Hopelijk is het vanmiddag weg...
    I'm just a girl in the world.
    pi_35673455
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 08:29 schreef annoh het volgende:
    Ik baal als een stekker van die stomme sneeuw! Ik heb al sinds zondag niet meer gelopen!!
    Hopelijk is het vanmiddag weg...
    Door sneeu lopen wil nog wel. Tenminste, als het niet sneeuwt. Heb je direct een zachter onergrond Maar echt ideaal is het niet.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 12:56:02 #236
    130299 Nerwen
    contradictio in terminis
    pi_35674892
    Ik laat me niet echt door het weer tegenhouden, tenzij het regent. Geen zin in een nat pak. Kou of een natte / besneeuwde ondergrond doen me niet zo heel veel. Nu loop ik bij gebrek aan tijd voornamelijk in de stad omdat ik 's avonds (en dus met verlichting) loop, dus ik kan redelijk makkelijk een sneeuwvrij stukje opzoeken. Ik loop ook maar max. 3 kwartier, dat scheelt misschien ook.
    for once you have tasted flight, you will walk the earth with your eyes turned skyward - for there you have been and there you long to return (in memoriam richard mulder)
    er gaat meer boven je pet dan eronder (toon hermans)
      vrijdag 3 maart 2006 @ 16:09:16 #237
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_35682460
    Oh, het lijkt mij juist dat je uitglijdt als je op sneeuw loopt! Ik vind (een beetje) regen juist wel lekker als ik ren, lekker verfrissend, en thuis stap ik toch onder de douche.

Gelukkig is de sneeuw hier nu weg (vannochtend lag het nog aangekoekt op de stoepen, glibber glibber) en er schijnt een heerlijk zonnetje, dus ik kan me weer uitleven!
      vrijdag 3 maart 2006 @ 16:11:30 #238
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35682542
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 16:09 schreef annoh het volgende:
    Oh, het lijkt mij juist dat je uitglijdt als je op sneeuw loopt! Ik vind (een beetje) regen juist wel lekker als ik ren, lekker verfrissend, en thuis stap ik toch onder de douche.

Gelukkig is de sneeuw hier nu weg (vannochtend lag het nog aangekoekt op de stoepen, glibber glibber) en er schijnt een heerlijk zonnetje, dus ik kan me weer uitleven!
    Ja hier is het ook mooi weer, maar ik moet helaas werken vanavond
    pi_35687920
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 16:09 schreef annoh het volgende:

Een beetje (vooral in het voorjaar ) regen is lekker idd. En als het sneeuw er al een tijdje ligt is het inderdaad best glad. Maar bij verse sneeuw, of niet populaire wegen gaat het wel. En als dat niet het geval is, zal er zeer waarschijnlijk wel gestrooid zijn op de straat naast je.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 20:59:38 #240
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_35691310
    ik ga in het voorjaar beginnen met trainen..., ik wil over een paar maanden ongeveer 30 km kunnen lopen

is dat realistisch?
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      vrijdag 3 maart 2006 @ 21:02:11 #241
    75265 Intergalactrick
    pi_35691399
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 20:59 schreef WEST het volgende:
    ik ga in het voorjaar beginnen met trainen..., ik wil over een paar maanden ongeveer 30 km kunnen lopen

is dat realistisch?
    Nee, tenzij je extreem veel aanleg hiervoor hebt.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 21:08:17 #242
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_35691584
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 21:02 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

ik heb vroeger heel veel gehardloopt maar tis een beetje in vergetenheid geraakt. Ik voetbal overigens wel dus conditie heb ik wel
    pi_35691959
    Als je in het voorjaar begint, en over enkele maanden (van nu) 30 km wilt lopen niet. Als je nu begin misschien wel. Ik denk overigens dat je beter geen condiditie kunt hebben maar wel de juist ontwikkelde beenspieren dan andersom. In praktijk komt dat alleen nouwelijk voor, maar als je condiditie het struikelblok is, dan kun je zonder problemen de volgende dag weer. Als je last van je benen hebt is dat geheel anders...

Condiditie krijg je snel, en ben je redelijk snel kwijt. Hopelijk is de ervaring niet weg, en maak je nog kans Zal niet eenvoudig zijn gok ik zo...
      vrijdag 3 maart 2006 @ 22:01:10 #244
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_35693024
    ik deed overigens begin januari 28 minuten en 35 seconden over iets meer dan 5km op een bospad en voetbalveld en een beetje asfalt. en dat ongetraind toch redelijke tijd.
    pi_35745311
    30KM lukt misschien wel om te lopen alleen de vraag is wil je er een leuke tijd aan verbinden of wil je gewoon 30 KM lekker rustig kunnen lopen.
    Als je het aan mij vraagt kan je een goede tijd voor 30KM wel vergeten als je op de 5KM 28 en halve minuut doet. En dan praat ik heel realistisch
    pi_35749363
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 16:54 schreef Aschwin. het volgende:
    Als je het aan mij vraagt kan je een goede tijd voor 30KM wel vergeten als je op de 5KM 28 en halve minuut doet. En dan praat ik heel realistisch
    Zeker als je al conditie en ervaring hebt. Anders betwijfel ik het ook. Dat is 10km/h, dus zal je minimaal 3h aan de 30 km bezig zijn.

Maar zonet door half sneeuw gelopen. Meeste straten waren sneeuwvrij. Voor de overige paden was het loopbaar. Alleen een beetje zwaar doordat je afzetbeen naar achteren schuift.
    pi_35752878
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 19:08 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar zonet door half sneeuw gelopen. Meeste straten waren sneeuwvrij. Voor de overige paden was het loopbaar. Alleen een beetje zwaar doordat je afzetbeen naar achteren schuift.
    Ik heb zaterdagmorgen voor het eerst sinds 2 weken weer wat gelopen mede door de sneeuwval. Maar toch wilde ik het weer proberen want de meeste sneeuw was wel weg op de paden en straten.
    Af en toe moest ik wel over de bevroren sneeuw lopen, liep niet echt geweldig maar het was toch goed te doen.
      zondag 5 maart 2006 @ 22:38:51 #248
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35757519
    De sneeuw is hier gelukkig weer weg
      zondag 5 maart 2006 @ 23:39:27 #249
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_35759797
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 16:54 schreef Aschwin. het volgende:
    30KM lukt misschien wel om te lopen alleen de vraag is wil je er een leuke tijd aan verbinden of wil je gewoon 30 KM lekker rustig kunnen lopen.
    gewoon rustig aan, ik wil er nog geen drang om een tijd aan te geven.

en die 5 km was toen niet echt getraind alleen wat met voetbal.
    pi_35761110
    Een half uurtje hollen is nog wel iets dat je op je voetbal conditie en een beetje bluf uitstekend moet kunnen. Bij meer dan, zeg, een kilometertje of 15 komen er hele andere dingen kijken. Je moet er dus op zn minst niet vanuit gaan dat je straks harder 30k kan lopen dan nu 5. Laat ik het zo zeggen, op puur zwemtraining zou ik een 5 rond de 20 minuten lopen, en zou er niet van dromen om vanaf nu binnen 4 maanden een 30k gezond te lopen.

Waarom wil je eigenlijk perse een 30 lopen? 10 kilometer is ook een hele uitdagende afstand. Lang genoeg om slopend te zijn en een uitdaging te vormen om uit te lopen, je hebt de tijd om stuk te gaan en jezelf weer te herpakken, in die roes te komen, en ik denk dat het ietsje realistischer is. Mocht je die nou volgende maand onder de 40 minuten lopen, praten we dan wel verder.
      maandag 6 maart 2006 @ 11:01:41 #251
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_35767237
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 00:20 schreef thijsdetweede het volgende:
    Een half uurtje hollen is nog wel iets dat je op je voetbal conditie en een beetje bluf uitstekend moet kunnen. Bij meer dan, zeg, een kilometertje of 15 komen er hele andere dingen kijken. Je moet er dus op zn minst niet vanuit gaan dat je straks harder 30k kan lopen dan nu 5. Laat ik het zo zeggen, op puur zwemtraining zou ik een 5 rond de 20 minuten lopen, en zou er niet van dromen om vanaf nu binnen 4 maanden een 30k gezond te lopen.

Waarom wil je eigenlijk perse een 30 lopen? 10 kilometer is ook een hele uitdagende afstand. Lang genoeg om slopend te zijn en een uitdaging te vormen om uit te lopen, je hebt de tijd om stuk te gaan en jezelf weer te herpakken, in die roes te komen, en ik denk dat het ietsje realistischer is. Mocht je die nou volgende maand onder de 40 minuten lopen, praten we dan wel verder.
    ik weet verder niks van hardlopen. Ik heb vroeger ooit sprint gedaan maar de lange afstanden trekken mij meer. 30 km heb ik zomaar gezegt het kan ook 20 of 10 zijn ik wil gewoon langzaam proberen ergens in 2007 of 2008 een marathon gaan lopen. nu kan ik nog niet lopen omdat hier teveel sneeuw nog ligt (omgeving zwolle )

enne 30km is een rondje in mijn omgeving.
    pi_35907631
    trainen julllie trouwens vooral 's avonds? Ik zelf heb daar echt geen tijd voor maar gelukkig begint mijn school dit jaar laat (om 9.20) dus alle tijd om 's ochtends trainen.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 14:58:53 #253
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_35911907
    Ik hoef dinsdag pas half 2 op school te zijn dus dat is wel heel mooi. En verder loop ik ook op zondag.
    pi_35914636
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 21:02 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Dat lukt echt wel hoor. Ik had al bijna twee jaar niks meer aan sport gedaan. Ben begonnen met hardlopen op maxies nota bene (Nike Air Max Classic ) en de eerste twee keer rustig aan gedaan en de derde keer gelijk gek gedaan. Heb toen 16 km gelopen en ik had nog wel verder gekund als ik wou. 30 km binnen een paar maanden moet makkelijk kunnen. Maargoed, misschien dat ik dan diegene ben met extreem veel aanleg
    Signature
    pi_35920158
    Ja ik kan ook wel ook 50 km sjokkend gaan lopen, er zit duidelijk een verschil tussen hardlopen en hardlopen.

Dit is dus een zelfde vergelijking als dat je zegt dat je maar 2¤ in een gokkast hebt gegooid en er 50 ¤ uit hebt gehaald, maar vergeten word altijd hoevaak & hoeveel je er vorige keer verloren had.
    pi_36101821
    Zo, ik heb nu definitief ingeschreven voor de halve marathon van Utrecht . Nog 3 weken ijverig intervaltraining doen, een weekje rust en dan maar hopen dat het fatsoenlijk weer is op tweede paasdag. Mijn voorbereiding is tot dusverre niet optimaal geweest vanwege slecht weer, een kleine blessure, een beetje ziekte en soms te weinig zin. Maar het lijkt toch alsof een stuk sterker ben geworden ten opzichte van zo'n vier a vijf maanden geleden. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan!
    pi_36129711
    Wolf, hoe zit dat het met startnummer? Ik las een tijd terug op die site van de halve marathon dat je op eerste paasdag je nummer moet ophalen? Word dat niet toegestuurd? of heb ik er gewoon over heen gelezen?
    Ik ben ook van plan om mee te gaan doen aan de halve marathon namelijk!

Op wat voor tijd wil je je gaan richten?
    pi_36135083
    Ik ben dr ook bij! Dat wordt mn tweede halve, de eerste moet volgende week city pier city worden. In een ideale wereld loop ik volgende week 'rustig' 1h40, en tien minuten harder een maand later. Zullen zien hoe ideaal die wereld is...
    quote:
    De startnummers kunnen zowel op 1e paasdag tussen 14:00-19:00 uur als op 2e paasdag vanaf 8:00 uur in het Nike atletendorp worden afgehaald. Alleen de 10km lopers krijgen de startnummers tijdig thuis gestuurd. Alle andere startnummers worden dus NIET toegestuurd! Alle deelnemers krijgen in de week voor Pasen de "deelnemersinformatie" en "afhaalbewijs" thuisgestuurd.
    Tweede paasdag dus, als je er toch bent...
    pi_36154010
    quote:
    Op vrijdag 17 maart 2006 21:53 schreef Aschwin. het volgende:
    Wolf, hoe zit dat het met startnummer? Ik las een tijd terug op die site van de halve marathon dat je op eerste paasdag je nummer moet ophalen? Word dat niet toegestuurd? of heb ik er gewoon over heen gelezen?
    Ik ben ook van plan om mee te gaan doen aan de halve marathon namelijk!

Op wat voor tijd wil je je gaan richten?
    Zoals thijs II al zei, kun je je startnummer en chip ophalen in het atletendorp op tweede paasdag. Als je van plan bent om heel hard te rennen, zoals de meesten in dit topic, is het aan te raden om ruim voor de start in Utrecht te zijn. Je moet immers nog het een en ander doen voordat je kunt starten (startnummer ophalen, kleding inleveren, warm lopen etc). Doe je dat pas op het laatste moment, dan moet je ook achter in het deelnemersveld starten. En dat heeft dan weer niet zo'n gunstig effect op je eindtijd.

Ik wil zeer zeker een tijd onder de 1.35u lopen. Met de zevenheuvelenloop (15km) heb ik op een iets hoger tempo gerend, dus het behoort zeker tot de mogelijkheden. Maar ik heb sindsdien ook geen wedstrijden meer gelopen, dus ik heb geen flauw idee tot wat ik in staat zou moeten kunnen zijn.

Misschien haal ik een van jullie wel in . Andersom zou ook kunnen, maar daar denk ik uiteraard liever niet aan.
    pi_36162943
    Ik wil begin juni meedoen met een halve marathon bij mij in de buurt en wil daar 1:25 gaan lopen, vorig jaar heb ik nagenoeg ongetraint 1:38:06 gelopen. Ben de laatste maanden erg fanatiek aan het lopen en loop ook regelmatig kleine wedstrijdjes, om er wat meer tempo in te krijgen. Ik ben blij als ik richting die tijd van 1:25 kan lopen. Ik ga denk ik weg op 4:10 min. per kilometer om zo te zien waar het schip strandt.

Oef, wat heb ik er toch zin in om weer een grote afstand te lopen!
      zondag 19 maart 2006 @ 12:09:59 #261
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_36164051
    5km nu in 23minuten 39 das een hap sneller dan begin van het jaar.
    pi_36164236
    Gaat de goede kant op, maar er mogen nog wel heel wat minuten vanaf als je het mij vraagt.
      zondag 19 maart 2006 @ 13:20:04 #263
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_36165812
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 12:18 schreef Aschwin. het volgende:
    Gaat de goede kant op, maar er mogen nog wel heel wat minuten vanaf als je het mij vraagt.
    uiteraad het gaat steeds beter
      zondag 19 maart 2006 @ 15:53:26 #264
    72710 whispers
    verbally copulating
    pi_36169865
    Hoe lang zou een ongetrainde roker erover doen om 10 km te kunnen lopen onder het uur?
    pi_36170244
    Ik denk tussen de 49-55 minuten? Weet niet hoe ongetraint je bent en je leeftijd?!
      zondag 19 maart 2006 @ 16:35:29 #266
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36171041
    Ik heb vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar gelopen! Stelt niks voor natuurlijk maar ik ben pas 2 maanden bezig en had nooit gedacht dat ik dit ooit zou kunnen dus ik ben best wel trots

Ik loop via myasics.com en tot nu toen heb ik braaf het schema gevolgd, maar nu moet ik volgens het schema dit:

11 minuten warming-up;
    6 minuten hardlopen;
    3 minuten rustig aan dribbelen, wandelen of hardlopen;
    6 minuten hardlopen;
    6 minuten hardlopen.

lopen, en ik begrijp het idee er niet helemaal van. Iemand anders misschien wel??
      zondag 19 maart 2006 @ 16:36:23 #267
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36171064
    Trouwens whisper, ik zou je myasics.com aanraden, daar vul je je gegevens in en dan kun je meteen zien hoe lang het trainen voor een 10 km zou duren, je kunt aangeven dat jem onder een uur wil lopen!
    pi_36171408
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 15:53 schreef whispers het volgende:
    Hoe lang zou een ongetrainde roker erover doen om 10 km te kunnen lopen onder het uur?
    Ik denk dat je dat zeker binnen 6 maanden kunt, indien je regelmatig traint. Over de snelheid hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Zodra je 10 km achter elkaar kunt rennen, dan zal dat ook wel binnen het uur lukken.
    pi_36171961
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:35 schreef annoh het volgende:
    Ik heb vandaag voor het eerst 30 minuten achter elkaar gelopen! Stelt niks voor natuurlijk maar ik ben pas 2 maanden bezig en had nooit gedacht dat ik dit ooit zou kunnen dus ik ben best wel trots

Ik loop via myasics.com en tot nu toen heb ik braaf het schema gevolgd, maar nu moet ik volgens het schema dit:

11 minuten warming-up;
    6 minuten hardlopen;
    6 minuten hardlopen;
    6 minuten hardlopen.

lopen, en ik begrijp het idee er niet helemaal van. Iemand anders misschien wel??
    Een interval training.
    Je begint gewoon met een beetje loslopen zoals je (neem ik aan) altijd doet. Het hard van de training bestaat uit telkens 6 minuten op (behoorlijk) hoge snelheid rennen, waarna je drie minuten hebt om op adem te komen. Belangrijk is om in beweging te blijven tijdens je rust (liefst ook niet gaan wandelen) en te proberen de laatste 6 minuten net zo hard te lopen als de eerste, maar tegelijkertijd aan het einde van iedere 6 minuten ook wel echt toe te zijn aan je rust.
    pi_36172043
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:35 schreef annoh het volgende:

11 minuten warming-up;
    6 minuten hardlopen;
    6 minuten hardlopen;
    6 minuten hardlopen.

Ik denk dat de bedoeling van deze training is om je langer achter elkaar te laten rennen (in totaal duurt deze training 35 minuten). Die 3 minuten dribbelen, wandelen of hardlopen zijn er om je weer even op adem te laten komen, indien nodig. Als het prima gaat, dan zou ik blijven hardlopen en als je al moe bent, dan zou ik voor het wandelen kiezen.

Nu je 30 minuten kunt rennen, heb je ook wel het moeilijkste van beginnen met hardlopen gehad. Je lichaam protesteert immers niet meer zo hard als je gaat hardlopen .
      maandag 20 maart 2006 @ 17:03:51 #271
    72710 whispers
    verbally copulating
    pi_36204488
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:06 schreef Aschwin. het volgende:
    Ik denk tussen de 49-55 minuten? Weet niet hoe ongetraint je bent en je leeftijd?!
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:36 schreef annoh het volgende:
    Trouwens whisper, ik zou je myasics.com aanraden, daar vul je je gegevens in en dan kun je meteen zien hoe lang het trainen voor een 10 km zou duren, je kunt aangeven dat jem onder een uur wil lopen!
    quote:
    Op zondag 19 maart 2006 16:49 schreef Wolfje het volgende:
    Ik denk dat je dat zeker binnen 6 maanden kunt, indien je regelmatig traint. Over de snelheid hoef je je niet zoveel zorgen te maken. Zodra je 10 km achter elkaar kunt rennen, dan zal dat ook wel binnen het uur lukken.
    Bedankt Aschwin, annoh en Wolfje!

Ik ben ondertussen begonnen. Ik probeer 2 à 3 keer per week kwartiertje te lopen. Zou graag meer doen, maar vlieg er soms wat te fel in met ontstekingen tot gevolg. Ik hoop alvast dat het sneller kan dan 6 maanden.
    pi_36208338
    Nog mensen die de city pier city gaan doen dit weekend? Eerste weersverwachtingen beloven 60% kans op regen.... Verder wel prima, wind is NO3 en een graad of 8.
      dinsdag 21 maart 2006 @ 19:14:56 #273
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36240683
    Tot mijn grote verbazing ging mijn voet slapen na 30 minuten hardlopen! Dat liep toch niet zo lekker
    pi_36250372
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 19:14 schreef annoh het volgende:
    Tot mijn grote verbazing ging mijn voet slapen na 30 minuten hardlopen! Dat liep toch niet zo lekker
    Dat is wel heel erg gek! Had je je veters misschien te strak aangetrokken?
    pi_36251934
    Ik heb ook wel eens gehad met wedstrijden dat mijn tenen beginnen te tintellen, echt a-relaxt is dat.
    Kan het door de kou komen?

Heb het niet altijd maar af en toe, en voor mijn gevoel enkel en alleen bij wedstrijden.
    Ik zit verder nog steeds te twijfelen of ik wel of niet mee ga doen met de halve van Utrecht
      woensdag 22 maart 2006 @ 08:28:54 #276
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36254693
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 23:32 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg gek! Had je je veters misschien te strak aangetrokken?
    Nee daar had ik inderdaad nog op gelet. Misschien komt het inderdaad door de kou, die zorgt voor een slechtere doorbloeding (want dat is toch het probleem bij slapende voeten??), of mijn lichaam zelf die zorgt voor een slechtere doorbloeding.
    pi_36255033
    quote:
    Op dinsdag 21 maart 2006 19:14 schreef annoh het volgende:
    Wat vreemd zeg! Daar heb ik nog nooit last van gehad, maar misschien kwam het toch door de kou oid. Je doorbloeding zou toch juist optimaal moeten zijn als je aan het sporten bent.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      woensdag 22 maart 2006 @ 12:35:29 #278
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_36260632
    hmm...schoen te strak? te dikke sokken ?
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      woensdag 22 maart 2006 @ 13:04:16 #279
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_36261414
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 09:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat vreemd zeg! Daar heb ik nog nooit last van gehad, maar misschien kwam het toch door de kou oid. Je doorbloeding zou toch juist optimaal moeten zijn als je aan het sporten bent.
    ik heb als ik voetbal ook wel eens last van een slapende voet vooral met dit weer en als er sneeuw is zoals 11 maart. je bent dan niet vooruit te branden ik heb het gevoel dat je voeten gewoon bevriezen
    pi_36261923
    Met voetbal heb ik er dus geen last van, het enige is misschien koude tenen, maar geen tintellingen
      woensdag 22 maart 2006 @ 13:25:53 #281
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_36262066
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 13:21 schreef Aschwin. het volgende:
    Met voetbal heb ik er dus geen last van, het enige is misschien koude tenen, maar geen tintellingen
    ik heb er beiden we last van met koud weer, en als het tegelijk is dan is het zeker geen pretje
      woensdag 22 maart 2006 @ 13:57:28 #282
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_36262934
    heej, ik loop ook amateur hard. En ben wel benieuwd naar mijn tijd tov van die van anderen/gemiddelde aangezien ik daar dus geen flauw benul van heb. Ik loop ongeveer 40 minuten over 10 kilometer, al verschilt het nogal van mijn humeur. Loop iets van 1x per week, en eigenlijk voornamelijk in de lente of zomeravonden. Maar ondanks dat niet echt fanatieke ritme doe ik dat dan al wel weer 3 jaar nu, en ik vind het fijn om te doen.
    Iemand die mij indicatie kan geven hoe ik sta tov het gemiddelde? ben erg benieuwd geworden namelijk. Zal vaker dit topic bekijken
    pi_36263336
    Ik ga aanstaande zondag voor het eerst een 10KM lopen, mijn doel is toch wel tussen de 38-40 minuten uit te komen misschien nog wel wat sneller.

Heb hiervoor een aantal 5 KM wedstrijdjes gelopen en 1x een halve marathon (ongetraint)

M'n p.r. op de 5KM : 18.43 ( andere tijden: 18.53, 19.03, 19.20)
    M'n p.r op de 21.KM: 1:38:06

Op 2e paasdag hoop ik richting de 1:25:00 te lopen en 4 juni is er een halve marathon in het dorp bij mij en loop daar echt onder de 1:25:00 te gaan lopen. Tot die tijd eigelijk veel 5 en 10 KM wedstrijdjes waarvan a.s. zondag de eerste 10KM
    pi_36279605
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 13:57 schreef Grumpey het volgende:
    heej, ik loop ook amateur hard. En ben wel benieuwd naar mijn tijd tov van die van anderen/gemiddelde aangezien ik daar dus geen flauw benul van heb. Ik loop ongeveer 40 minuten over 10 kilometer, al verschilt het nogal van mijn humeur. Loop iets van 1x per week, en eigenlijk voornamelijk in de lente of zomeravonden. Maar ondanks dat niet echt fanatieke ritme doe ik dat dan al wel weer 3 jaar nu, en ik vind het fijn om te doen.
    Iemand die mij indicatie kan geven hoe ik sta tov het gemiddelde? ben erg benieuwd geworden namelijk. Zal vaker dit topic bekijken
    Je kunt hier de uitslagen van veel wedstrijden bekijken. Dan zul je zien dat 40 minuten over 10km behoorlijk snel is voor een amateur .
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:24:41 #285
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36349767
    quote:
    Op woensdag 22 maart 2006 12:35 schreef Scighera het volgende:
    hmm...schoen te strak? te dikke sokken ?
    Ik had juist alleen mn panty in mn schoenen omdat ik een panty aandeed onder mn broek. Ik had ook gewoon goed opgewarmd enzo. Misschien moet ik juist wel sokken aan. Op zich is het niet zo´n ramp maar ik heb dus een keer gehoord dat als je voet slaapt je spieren zich ook soort van onspannen waardoor je ze eerder verrekt en dat je in extreme gevallen zelfs botten kan breken omdat die dus niet meer ondersteund worden. Of dit een broodje aap verhaal is weet ik niet maar t zou echt naar zijn
    Straks weer lekker rennen, ik zit echt helemaal in het ritme, maar ik weet nog niet of ik volgende week mee ga doen aan de 5 km. Het zou mijn eerste wedstrijd zijn maar volgens mij ga ik veeel te langzaam en sla ik echt een pleefiguur als ik mee doe.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:28:22 #286
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_36349847
    is ook de rede waarom ik niet meedoe aan wedstrijden, heb echt het gevoel dat ik mezelf niet goed genoeg ken en iedereen me op 1 ronde gezet heeft na een minuut ofzo
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:29:44 #287
    138781 faberic
    Ik snap er niks van
    pi_36349876
    Ik werd afgelopen week ziek, m'n hele trainingsschema voor de halve marathon is nu in de war. Ik hoop dat ik het weer kan oppakken, maar het is wel irritant.
    - You can say that again
    pi_36350341
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:28 schreef Grumpey het volgende:
    is ook de rede waarom ik niet meedoe aan wedstrijden, heb echt het gevoel dat ik mezelf niet goed genoeg ken en iedereen me op 1 ronde gezet heeft na een minuut ofzo
    Maakt geen donder uit. Ten eerste zijn er bij (de wat grotere) wedstrijden zat mensen die zichzelf zeker niet goed genoeg kennen, ten twee zijn verschillen gewoon geaccepteerd. Op een 10km loopt de top 10 minuten (=een kwart!) harder dan ik en komen er een half uur na mij gewoon nog mensen binnen. Grove richtlijn: Kan je een langere afstand rond de 10km/h lopen, kan je prima meedoen.
    Ten derde: Wedstrijden zijn leuk!

Zo, en nu op naar de City Pier City...
      zaterdag 25 maart 2006 @ 14:34:49 #289
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36353990
    Ik heb net volgens map24 5km gelopen in... pampampampam... 27,20 minuten!
    Dat is niet slecht toch? Ik zag wel ongeveer sterretjes op het eind, maar met zo´n tijd durf ik de nike ladies run wel te lopen volgende week!

Ahhh ik zie net dat ik per ongeluk toch een klein stukje afgesneden heb van de echt 5 km route, niet veel, maar toch iets van 2x40=80 meter ...

[ Bericht 25% gewijzigd door annoh op 25-03-2006 14:45:44 ]
    pi_36354440
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:28 schreef Grumpey het volgende:
    Daar moet je dus echt niet aandenken he, een ieder loopt toch voorzich zelf! En bovendien is het altijd hardstikke leuk als er mensen aan de kant staan die je aanmoedigen, want als je er doorheen zit en je moet nog een stuk is dat wel even lekker en loop je direct een stuk gemakkelijker.
    pi_36354498
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 14:34 schreef annoh het volgende:
    Ik heb net volgens map24 5km gelopen in... pampampampam... 27,20 minuten!
    Dat is niet slecht toch? Ik zag wel ongeveer sterretjes op het eind, maar met zo´n tijd durf ik de nike ladies run wel te lopen volgende week!

Ahhh ik zie net dat ik per ongeluk toch een klein stukje afgesneden heb van de echt 5 km route, niet veel, maar toch iets van 2x40=80 meter ...
    27,20 is absoluut geen slechte tijd, als ik jou was zou ik gewoon mee gaan doen met die run en ik weet zeker dat je dan nog boven je zelf uitstijgt.

PS. Ik dacht dat je een man was
    pi_36354963
    Grumpey, annoh: met de tijden die jullie halen, slaan jullie echt geen slecht figuur! Er zijn zeker mensen die een stuk harder gaan, maar ook veel die langzamer zijn. Jullie moeten gewoon maar eens mee doen met een wedstrijdje, dan merken jullie het vanzelf wel.
    pi_36355209
    Owja ik heb vandaag eindelijk een horloge aangeschaft met stopwatch functie
    Kan hem morgen direct uittesten
      zaterdag 25 maart 2006 @ 15:52:58 #294
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36356021
    @ aschwin: Dan is m´n tijd alleen maar beter toch? Misschien moet ik mn usericon maar eens veranderen...
      zaterdag 25 maart 2006 @ 16:57:33 #295
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_36357755
    ik heb daarnet nog even rondje gelopen, maar het ging niet zo heel goed, vooral in het begin liet ik veel liggen, ik kwam er niet lekker in leek het wel. En dan kreeg ik ook nog eens na 8 kilometer een losse veter, heel vervelend.
    Uiteindelijk 44.10 over +/- 10 kilometer. In ieder geval wel weer even bewogen, dat voelt fijn

En wedstrijden, ik krijg er wel steeds meer zin in eigenlijk. Ik zal alleen niet weten hoe dat allemaal werkt, hoe geef je je ergens op, hoe weet je waar wanneer wat is, kost het geld etc. Daarnaast ben ik nog zo amateuristisch dat ik nog gewoon op zaalvoetbalschoenen rondren en geen enkele outfit heb ofzo, en geen stopwatch. Maar goed ik kijk wel even, lijkt me wel leuk en ik denk dat je je in een wedstrijd goed kan optrekken aan anderen, iets wat ik nu nog nooit heb kunnen doen.
    pi_36357955
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 16:57 schreef Grumpey het volgende:

En wedstrijden, ik krijg er wel steeds meer zin in eigenlijk. Ik zal alleen niet weten hoe dat allemaal werkt, hoe geef je je ergens op, hoe weet je waar wanneer wat is, kost het geld etc. Daarnaast ben ik nog zo amateuristisch dat ik nog gewoon op zaalvoetbalschoenen rondren en geen enkele outfit heb ofzo, en geen stopwatch. Maar goed ik kijk wel even, lijkt me wel leuk en ik denk dat je je in een wedstrijd goed kan optrekken aan anderen, iets wat ik nu nog nooit heb kunnen doen.
    via o.a. www.inschrijven.nl of www.uitslagen.nl kan je zien waar een wedstrijd bij jou in de buurt is.

Goede loopschoenen zijn in ieder geval erg belangrijk en raad je erg aan om eens te kijken als je vaker wilt gaan lopen. ( www.run2day.nl )
    De meeste korte wedstrijdjes zijn een euro of 3 maar dat verschilt ook weer per keer.
    Stopwatch is ook helemaal niet nodig, het is wel erg handig, als je bijvoorbeeld een bepaald loopschema wil aanhouden kan je onderweg zien of je moet versnellen of niet.

En inderdaad met wedstrijden kan je achter iemand aanblijven lopen, terwijl je bijvoorbeeld als je in je eentje loopt het er al lang voor gezien hield
    pi_36357984
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 15:52 schreef annoh het volgende:
    @ aschwin: Dan is m´n tijd alleen maar beter toch? Misschien moet ik mn usericon maar eens veranderen...
    Absoluut!! Maar weet je wat jij zou moeten doen! Lekker de stoute schoenen aantrekken en een keer meelopen met een wedstrijdje, je zult zien dat je erg goed mee kan komen met de rest!
    pi_36360975
    Poeh, dat was nog zwaar zeg. Eerst een half uur (extra) wachten voor de start, vervolgens met zn tienduizenden den haag in (hele nerveuze eerste vijf werd dat) en vanaf toen ging de wind ook nog mee doen. Vooral het stuk op de boulevard (tot 15 km) hadden we windkracht 5 recht in de bek. Heb me een beetje opgeblazen, want de laatste 5 kon ik niet zoveel meer, tegen kramp aan enzo. Niettemin 1.40.41, niet heel beroerd voor een eerste poging met net te weining getraind de laatste maand (die laatste 20 minuten waren sowieso nieuw terrein vandaag).

Met pasen gaan we vijf minuten sneller! (hoop ik).
      maandag 27 maart 2006 @ 18:16:31 #299
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_36411167
    Pfff net weer terug van mijn 5km, hier in de wijk. Ik heb dit keer niet per ongeluk gesmokkeld en die op het oog geschatte 80 meter was tot 1 minuut 20 langer, waardoor ik nu op een tijd van 28,40 zit.
    Is dit nog steeds een redelijke tijd voor de 5km? Volgens mij wel heh?

Ik wil woensdag of donderdag nog een keer trainen, kan ik dan het beste nog een keer die 5 lopen of liever een duurloop van bijvoorbeeld 40 minuten op een langzamer tempo? Of juist 3 keer 10 sneller? Wie kan mij adviseren?? Ik ga in ieder geval een keer zonder mp3 speler lopen, waar ik enorm tegenop zie, maarja, zondag kan ik m natuurlijk ook niet meenemen!
    pi_36413708
    Laatste dagen vooral je rust pakken. Niet bang zijn helemaal niks te doen, of als je daar niet lekker van wordt een kort rondje rustig lopen om je benen los te lopen, eventueel met een paar keer kort (zeg een minuut of 3) op het tempo dat je zondag wil lopen.

28.40 is een prima tijd, als je genoeg getraind hebt (en dat heb je) is rust nou je grote vriend, dan kan je ineens nog een stuk harder. Goed slapen, eten en drinken dus!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')