abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31500139
Heb je ook even veel start premie gekregen? .

Waarom kun je niet harder rennen? Hebben je benen er op een gegeven moment geen zin meer in of red je het conditioneel niet?
Voor zover ik weet zorgt interval training voor sterkere benen en een lange duurloop voor efficientere zuurstofopname. Beide trainingen hebben natuurlijk ook wel andere effecten, maar als je tekort schiet op een van die gebieden, dan kun je volgens mij het beste wat meer van de bijbehorende trainingsvorm doen.

Zo ga ik de komende tijd meer intervaltraining doen, omdat het conditioneel prima gaat .
pi_31500395
blegh, het posten ging niet helemaal goed.

[ Bericht 97% gewijzigd door Wolfje op 16-10-2005 23:43:41 (dubbel) ]
pi_31506834
Ja, ik moet idd denk ik weer eens wat meer langere duurlopen gaan doen.

En als jij intervalt, hoe groot neem jij de intervallen dan Wolfje? Jij boekt wel vooruitgang, dus ik ga jou nadoen
pi_31512025
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:37 schreef thaleia het volgende:
Ja, ik moet idd denk ik weer eens wat meer langere duurlopen gaan doen.

En als jij intervalt, hoe groot neem jij de intervallen dan Wolfje? Jij boekt wel vooruitgang, dus ik ga jou nadoen
Ook zo rond de 300 meter , indien mogelijk doe ik dat dan heuvel op. Ik moet het doen met nepheuvels, maar jij hebt minimaal 7 tot je beschikking. Misschien is het een idee om naar zo'n heuvel te gaan en die dan een aantal keer hard op te rennen (en weer rustig omlaag).

Eet je ook voldoende eiwitten? Door te trainen maak je namelijk je spieren een klein beetje kapot en de eiwitten worden gebruikt om de spieren weer te herstellen en sterker te maken. Als je na je training alleen maar drop eet, dan zal je minder resultaat boeken. Kaas, noten, kip, vis, eieren en kwark (en vast nog wel andere dingen) bevatten veel eiwitten. In het bodybuilderstopic (ook in dit subforum) of andere "ik wil groot en sterk worden"-topics kan je ook meer informatie over voeding vinden.

Er is ook een dvd over hardlopen te krijgen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien ga je daar ook nog harder door rennen .
pi_31512079
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:49 schreef Wolfje het volgende:
Als je na je training alleen maar drop eet, dan zal je minder resultaat boeken.

Die knoop ik in m'n oren
pi_31640607
We zijn vandaag weer eens in de PK Runningshop geweest in Dodewaard. Da's altijd dolle pret. Vriendin had nieuwe loopschoenen nodig, en ik wilde een goed jack of trui omdat het kouder gaat worden en ik het al jaren met een oude, lelijke en totaal niet meer warme trui doe. En ik wilde eigenlijk ook een tweede sportbeha, want het is irritant om er maar 1 te hebben die steeds erg bezweet raakt.

Maar mijn god wat zijn die spullen allemaal duur zeg! Sportbeha's zijn 50 euro, en er waren er wel een paar afgeprijsd, maar die waren in de maten DD en E (tja, die verkopen ze natuurlijk nauwelijks, want hoeveel hardloopsters zijn er met zo'n grote cup?). Jacks e.d. allemaal zo'n 90 euro, allemaal superverantwoord ademend en waterafstotend en weet ik veel wat allemaal, maar dat woog voor mij niet op tegen het feit dat ik deze maand sowieso al rood sta.

Kortom, ik heb me weer uitstekend vermaakt daar, met al die lopers en de aangename koffiehoek, maar niks gekocht. Ik doe het nog wel even met slechts 1 degelijke sportbeha (die was destijds ook 40 euro ), en mijn oude, lelijke en totaal niet meer warme trui. Het belangrijkste is toch immers dat je goeie schoenen hebt, en die heb ik

En nu ga ik voor de tweede keer deze avond zuurkool eten, want sinds ik meer ben gaan trainen is mijn eetlust evenredig groter geworden.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:27:37 #107
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_31686822
Net weer heerlijk gelopen in die wind. Heerlijk vind ik het. Het lijkt er wel op dat ik beter loop als het weer slechter is.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
pi_31686948
Ik vond die wind ook wel cool ja, was me er wel voortdurend van bewust dat er een of andere grote tak op me zou kunnen vallen. Lopen gaat sowieso lekker bij regenachtig weer: veel zuurstof in de lucht. Maar ik ga principieel NIET lopen in de regen. Wel net voor of net na een bui. Maar NIET erin. Er zijn grenzen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:41:21 #109
75265 Intergalactrick
pi_31687102
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:33 schreef thaleia het volgende:
Ik vond die wind ook wel cool ja, was me er wel voortdurend van bewust dat er een of andere grote tak op me zou kunnen vallen. Lopen gaat sowieso lekker bij regenachtig weer: veel zuurstof in de lucht. Maar ik ga principieel NIET lopen in de regen. Wel net voor of net na een bui. Maar NIET erin. Er zijn grenzen.
Ik heb het helaas 1 keer moeten doen. Was net lekker een kwartiertje onderweg, begon het ontzettend te regenen. En dan sta je daar, midden in de polder
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:48:57 #110
51391 S4ndro
Nee echt? Nee! Oh.
pi_31698333
Heeft er iemand een schema wanneer er in en rond Amsterdam hardloop evenementen worden gehouden?
pi_31722086
In ieder geval zondag de Middenmeerloop, ga daar maar weer eens proberen om mijn eigen doel voor 2005 (onder de 40 op de 10) te halen.

probeer eens verder te kijken op www.rondjemokum.nl
Black out the windows, it's party time!
pi_31723617
Op de site van runnersweb vind je een overzicht van de meeste hardloopwedstrijden in Nederland (en ook van Belgie). Maar ik denk dat de site van Rondje Mokum het meest nuttige voor jou is .
pi_31783383
Ik heb net de Zevenheuvelenloop gelopen
Alleen dan nu niet in het gezelschap van 20000 anderen, en zonder drinkpost. WEL met heel lekker weer

Er is hier morgenochtend een 'generale' voor de Zevenheuvelen, dan kun je in groepen het parcours verkennen. Maar dat is om 8 uur en ondanks ingaan van de Wintertijd is dat me op een zondagochtend toch veel te vroeg.
Die twee mannen die het hele stuk zo'n 200 meter voor me liepen dachten daar waarschijnlijk hetzelfde over

Het ging nu wel heel lekker, maar ik liep dan ook op een slakkentempo. Volgens mij heb ik er iets van 1 uur 40 minuten over gedaan.
pi_31787180
Ik ben maar aan het trainen geslagen voor de batavierenrace (10,2 km), dus moet nog wel even een aardige conditie opbouwen. Heb vorig jaar altijd gefietst naar school (130km in de week ofzo) dus daar kreeg je al beetje conditie van, maar heb zeg maar 4/5 maanden niets aan sport gedaan zeg maar. Viel me toch niet tegen, heb nu 2 keer gelopen en de laatste keer kon ik 30 minuten nonstop rennen over een rondje van 5 à 6km en geen last van verzuring gehad. Moest 100 meter voor het einde opgeven omdat ik echt geen lucht meer kreeg doordat mijn longen beetje aan het verkrampen waren, maar dat is puur conditie werk lijkt me.
pi_32031681
Irritant, dit weer. Als je begint is het best koud, maar als je warmere kleding zweet je je dood aan het einde... Ben benieuwd hoelang ik in kortebroek loop...

(en die bladeren zijn ook niet echt fijn... )
pi_32034407
Het valt nu toch nog wel mee met de kou? De eerste kilometer kan het misschien wat frisjes zijn, maar daarna produceert je lichaam ruim genoeg warmte .

Vanaf volgende week kan ik niet meer overdag gaan rennen op doordeweekse dagen. Dan moet ik dus wel 's avonds gaan en dat lijkt me helemaal niks. Het is dan zo sombertjes en zo donker. Overdag zie je dan nog wel vogels ( ) rommelen in het gras en de bomen, maar 's avonds zie je haast alleen maar lantaarnpalen .
pi_32114633
Vandaag is het deelnemerspakket voor de zevenheuvelenloop bij mij gearriveerd . Ik mag vanuit het gele startvak (3e van de 6) beginnen.
Het zware trainen voor de wedstrijd is nu bijna voorbij en heeft volgens mij ook wel veel nut gehad. Als het weer nu ook nog een beetje mee werkt, dan moet ik wel een goede tijd (onder de 67 minuten) kunnen halen .
pi_32236847
Ik heb het ook binnen. Ik heb een groene sticker, dat is het een na laatste startvak (70-80 min.). Ik wil heel graag onder de 77 minuten lopen, want dan ben ik sneller dan vorig jaar (en sowieso sneller dan ooit). Als ik zondag weer helemaal fit ben kan dat wel lukken, dan heb ik weliswaar anderhalve week niet getraind (ben niet lekker ) maar in de periode daarvoor heb ik wel best goed getraind, en gek genoeg gaat het lopen bij mij de eerste keer na een lange periode van nietsdoen vaak erg lekker.

Ik dacht eerst dat ik beter nog rustig door kon trainen om de opgebouwde vorm te behouden, maar ik ben bang dat ik dan echt ziek word. Volgens mij is aansterken en weer fit worden voor mij nu de beste tactiek.

In het donker lopen vind ik ook superkut, maar heb mezelf er de afgelopen tijd wel toe moeten dwingen omdat ik nooit voor donker thuis ben uit m'n werk. Gelukkig heb ik sinds kort wel een lichtgevend hesje! Maar dan nog is het totaal niet boeiend, en ik betrap mezelf er dan ook op dat mijn avondtrainingen duidelijk korter zijn dan mijn weekendtrainingen

Wie gaan er nog meer meedoen hier? En wat voor tijd wil je lopen?
pi_32278035
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:27 schreef Intergalactrick het volgende:
Net weer heerlijk gelopen in die wind. Heerlijk vind ik het. Het lijkt er wel op dat ik beter loop als het weer slechter is.
Ik liep voor ik in NL woonde 3 of 4x per week, toen ik eenmaal in NL woonde was dat snel afgelopen. In april of zo begon ik steeds wel weer met de bedoeling om nou niet weer te stoppen, maar zo tegen oktober hield ik het steeds voor gezien, zelfs na aanschaf van peperdure kleding om me warm te houden. Tsja dan schiet het niet op want dan kun je een paar maanden later weer vanaf nul beginnen.

Ik heb wel ZO'N VRESELIJKE HEKEL aan regen en kou, ik kan er gewoon niet tegen. Die eeuwige motregen, natte grond, je kop verkleumt of jeukt als je een muts aan hebt, enz. Gelukkig woon ik al een jaartje niet meer in NL maar in het heerlijke Texas en kan ik ongestoord weer lekker hardlopen. Vandaag nog heerlijk 10km gelopen in het zonnetje met 25 graden. Fantastisch
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 15 november 2005 @ 08:44:02 #120
75265 Intergalactrick
pi_32278403
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 07:31 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik liep voor ik in NL woonde 3 of 4x per week, toen ik eenmaal in NL woonde was dat snel afgelopen. In april of zo begon ik steeds wel weer met de bedoeling om nou niet weer te stoppen, maar zo tegen oktober hield ik het steeds voor gezien, zelfs na aanschaf van peperdure kleding om me warm te houden. Tsja dan schiet het niet op want dan kun je een paar maanden later weer vanaf nul beginnen.

Ik heb wel ZO'N VRESELIJKE HEKEL aan regen en kou, ik kan er gewoon niet tegen. Die eeuwige motregen, natte grond, je kop verkleumt of jeukt als je een muts aan hebt, enz. Gelukkig woon ik al een jaartje niet meer in NL maar in het heerlijke Texas en kan ik ongestoord weer lekker hardlopen. Vandaag nog heerlijk 10km gelopen in het zonnetje met 25 graden. Fantastisch
Als het zo warm is, kan ik echt niet lopen hoor

Gisteravond ook weer heerlijk gelopen, lekker door de wind en het gure weer. Je bent Nederlander of niet natuurlijk
pi_32442171
Lopen met kou is inderdaad waardeloos, maar uiteindelijk toch beter voor de eindtijd. Vandaag heb ik voor de verandering eens in Nijmegen gelopen.

Afstand 15,0 km
Tijd 1.07.19
Gem. snelheid 13,37 km/h

1337
pi_32448826
Heb gister ook in Nijmegen gelopen, was sowieso m'n eerste georganiseerde 'wedstrijd'. Eindtijd was 1:16:17, ben zelf erg tevreden. Heb helaas bijna niks meegekregen van de mooie omgeving, want doordat ons groepje bijna helemaal achteraan in de by-pass startte ben ik alleen maar bezig geweest met op de been blijven tijdens het inhalen. Heel irritant die langzame mensen die tóch gewoon links blijven lopen. Maar goed, vond het erg leuk om meegedaan te hebben en ga vanaf nu zeker vaker aan dit soort evenementen meedoen.
pi_32449035
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:58 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Heb gister ook in Nijmegen gelopen, was sowieso m'n eerste georganiseerde 'wedstrijd'. Eindtijd was 1:16:17, ben zelf erg tevreden. Heb helaas bijna niks meegekregen van de mooie omgeving, want doordat ons groepje bijna helemaal achteraan in de by-pass startte ben ik alleen maar bezig geweest met op de been blijven tijdens het inhalen. Heel irritant die langzame mensen die tóch gewoon links blijven lopen. Maar goed, vond het erg leuk om meegedaan te hebben en ga vanaf nu zeker vaker aan dit soort evenementen meedoen.
Gefeliciteerd met je prestatie! Het echte hardlopen leer je naar mijn idee pas als je wedstrijden gaat lopen. Dan is er namelijk ook de drive om sneller te lopen.

Misschien moeten ze deze regel maar eens invoeren:
pi_32449267
Dankje, dankje. Je hebt zelf ook niet overdienstelijk gelopen. Denk inderdaad dat hoe meer wedstrijden je loopt, hoe harder je wilt. Ik had mezelf ook voorgenomen om gewoon, lekker rustig te lopen...maar ja, als je eenmaal bezig bent wil je toch zo hard mogelijk en het geeft sowieso een kick dat je em uitloopt.
Ook weer wat ervaring opgedaan voor de volgende keer: dacht bij één van de heuvelen slim te zijn en het fietspad links van de weg te nemen. Had ik beter niet kunnen doen, want dat was flink steiler dan de weg zelf, hehehehe. Wel een mooi gezicht trouwens als je bovenaan kwam, al die mensen voor je in het dal.
pi_32455042
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:58 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
want doordat ons groepje bijna helemaal achteraan in de by-pass startte ben ik alleen maar bezig geweest met op de been blijven tijdens het inhalen
Ja, erg lastig is dat. Ik had dat vorig jaar ook: achterin de bypass gestart (kon zelfs de winnaar nog binnen zien komen ), maar onverwachts snel gelopen (als ik eerder had ingeschat dat ik 1:17 zou lopen had ik me uiteraard opgegeven voor het 70-80minutenstartvak) en dan word je echt gek van die drukte van langzamere mensen. Het is dus maar goed dat die startvakken er zijn! Jij stond achteraf dus ook gewoon in het verkeerde, maar goed, dat weet je niet altijd van tevoren.

Dit jaar bedacht ik me tijdens het lopen nog dat het vanuit het groene startvak veel gemakkelijker is om 1:17 te lopen, omdat 1) je niet zoveel langzame mensen in je weg hebt lopen en 2) je vanaf het begin al kunt aanhaken bij mensen die ongeveer even hard gaan als jij, waardoor je min of meer door ze wordt meegezogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')