abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31500139
Heb je ook even veel start premie gekregen? .

Waarom kun je niet harder rennen? Hebben je benen er op een gegeven moment geen zin meer in of red je het conditioneel niet?
Voor zover ik weet zorgt interval training voor sterkere benen en een lange duurloop voor efficientere zuurstofopname. Beide trainingen hebben natuurlijk ook wel andere effecten, maar als je tekort schiet op een van die gebieden, dan kun je volgens mij het beste wat meer van de bijbehorende trainingsvorm doen.

Zo ga ik de komende tijd meer intervaltraining doen, omdat het conditioneel prima gaat .
pi_31500395
blegh, het posten ging niet helemaal goed.

[ Bericht 97% gewijzigd door Wolfje op 16-10-2005 23:43:41 (dubbel) ]
pi_31506834
Ja, ik moet idd denk ik weer eens wat meer langere duurlopen gaan doen.

En als jij intervalt, hoe groot neem jij de intervallen dan Wolfje? Jij boekt wel vooruitgang, dus ik ga jou nadoen
pi_31512025
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:37 schreef thaleia het volgende:
Ja, ik moet idd denk ik weer eens wat meer langere duurlopen gaan doen.

En als jij intervalt, hoe groot neem jij de intervallen dan Wolfje? Jij boekt wel vooruitgang, dus ik ga jou nadoen
Ook zo rond de 300 meter , indien mogelijk doe ik dat dan heuvel op. Ik moet het doen met nepheuvels, maar jij hebt minimaal 7 tot je beschikking. Misschien is het een idee om naar zo'n heuvel te gaan en die dan een aantal keer hard op te rennen (en weer rustig omlaag).

Eet je ook voldoende eiwitten? Door te trainen maak je namelijk je spieren een klein beetje kapot en de eiwitten worden gebruikt om de spieren weer te herstellen en sterker te maken. Als je na je training alleen maar drop eet, dan zal je minder resultaat boeken. Kaas, noten, kip, vis, eieren en kwark (en vast nog wel andere dingen) bevatten veel eiwitten. In het bodybuilderstopic (ook in dit subforum) of andere "ik wil groot en sterk worden"-topics kan je ook meer informatie over voeding vinden.

Er is ook een dvd over hardlopen te krijgen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien ga je daar ook nog harder door rennen .
pi_31512079
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:49 schreef Wolfje het volgende:
Als je na je training alleen maar drop eet, dan zal je minder resultaat boeken.

Die knoop ik in m'n oren
pi_31640607
We zijn vandaag weer eens in de PK Runningshop geweest in Dodewaard. Da's altijd dolle pret. Vriendin had nieuwe loopschoenen nodig, en ik wilde een goed jack of trui omdat het kouder gaat worden en ik het al jaren met een oude, lelijke en totaal niet meer warme trui doe. En ik wilde eigenlijk ook een tweede sportbeha, want het is irritant om er maar 1 te hebben die steeds erg bezweet raakt.

Maar mijn god wat zijn die spullen allemaal duur zeg! Sportbeha's zijn 50 euro, en er waren er wel een paar afgeprijsd, maar die waren in de maten DD en E (tja, die verkopen ze natuurlijk nauwelijks, want hoeveel hardloopsters zijn er met zo'n grote cup?). Jacks e.d. allemaal zo'n 90 euro, allemaal superverantwoord ademend en waterafstotend en weet ik veel wat allemaal, maar dat woog voor mij niet op tegen het feit dat ik deze maand sowieso al rood sta.

Kortom, ik heb me weer uitstekend vermaakt daar, met al die lopers en de aangename koffiehoek, maar niks gekocht. Ik doe het nog wel even met slechts 1 degelijke sportbeha (die was destijds ook 40 euro ), en mijn oude, lelijke en totaal niet meer warme trui. Het belangrijkste is toch immers dat je goeie schoenen hebt, en die heb ik

En nu ga ik voor de tweede keer deze avond zuurkool eten, want sinds ik meer ben gaan trainen is mijn eetlust evenredig groter geworden.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:27:37 #107
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_31686822
Net weer heerlijk gelopen in die wind. Heerlijk vind ik het. Het lijkt er wel op dat ik beter loop als het weer slechter is.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
pi_31686948
Ik vond die wind ook wel cool ja, was me er wel voortdurend van bewust dat er een of andere grote tak op me zou kunnen vallen. Lopen gaat sowieso lekker bij regenachtig weer: veel zuurstof in de lucht. Maar ik ga principieel NIET lopen in de regen. Wel net voor of net na een bui. Maar NIET erin. Er zijn grenzen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:41:21 #109
75265 Intergalactrick
pi_31687102
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:33 schreef thaleia het volgende:
Ik vond die wind ook wel cool ja, was me er wel voortdurend van bewust dat er een of andere grote tak op me zou kunnen vallen. Lopen gaat sowieso lekker bij regenachtig weer: veel zuurstof in de lucht. Maar ik ga principieel NIET lopen in de regen. Wel net voor of net na een bui. Maar NIET erin. Er zijn grenzen.
Ik heb het helaas 1 keer moeten doen. Was net lekker een kwartiertje onderweg, begon het ontzettend te regenen. En dan sta je daar, midden in de polder
  woensdag 26 oktober 2005 @ 12:48:57 #110
51391 S4ndro
Nee echt? Nee! Oh.
pi_31698333
Heeft er iemand een schema wanneer er in en rond Amsterdam hardloop evenementen worden gehouden?
pi_31722086
In ieder geval zondag de Middenmeerloop, ga daar maar weer eens proberen om mijn eigen doel voor 2005 (onder de 40 op de 10) te halen.

probeer eens verder te kijken op www.rondjemokum.nl
Black out the windows, it's party time!
pi_31723617
Op de site van runnersweb vind je een overzicht van de meeste hardloopwedstrijden in Nederland (en ook van Belgie). Maar ik denk dat de site van Rondje Mokum het meest nuttige voor jou is .
pi_31783383
Ik heb net de Zevenheuvelenloop gelopen
Alleen dan nu niet in het gezelschap van 20000 anderen, en zonder drinkpost. WEL met heel lekker weer

Er is hier morgenochtend een 'generale' voor de Zevenheuvelen, dan kun je in groepen het parcours verkennen. Maar dat is om 8 uur en ondanks ingaan van de Wintertijd is dat me op een zondagochtend toch veel te vroeg.
Die twee mannen die het hele stuk zo'n 200 meter voor me liepen dachten daar waarschijnlijk hetzelfde over

Het ging nu wel heel lekker, maar ik liep dan ook op een slakkentempo. Volgens mij heb ik er iets van 1 uur 40 minuten over gedaan.
pi_31787180
Ik ben maar aan het trainen geslagen voor de batavierenrace (10,2 km), dus moet nog wel even een aardige conditie opbouwen. Heb vorig jaar altijd gefietst naar school (130km in de week ofzo) dus daar kreeg je al beetje conditie van, maar heb zeg maar 4/5 maanden niets aan sport gedaan zeg maar. Viel me toch niet tegen, heb nu 2 keer gelopen en de laatste keer kon ik 30 minuten nonstop rennen over een rondje van 5 à 6km en geen last van verzuring gehad. Moest 100 meter voor het einde opgeven omdat ik echt geen lucht meer kreeg doordat mijn longen beetje aan het verkrampen waren, maar dat is puur conditie werk lijkt me.
pi_32031681
Irritant, dit weer. Als je begint is het best koud, maar als je warmere kleding zweet je je dood aan het einde... Ben benieuwd hoelang ik in kortebroek loop...

(en die bladeren zijn ook niet echt fijn... )
pi_32034407
Het valt nu toch nog wel mee met de kou? De eerste kilometer kan het misschien wat frisjes zijn, maar daarna produceert je lichaam ruim genoeg warmte .

Vanaf volgende week kan ik niet meer overdag gaan rennen op doordeweekse dagen. Dan moet ik dus wel 's avonds gaan en dat lijkt me helemaal niks. Het is dan zo sombertjes en zo donker. Overdag zie je dan nog wel vogels ( ) rommelen in het gras en de bomen, maar 's avonds zie je haast alleen maar lantaarnpalen .
pi_32114633
Vandaag is het deelnemerspakket voor de zevenheuvelenloop bij mij gearriveerd . Ik mag vanuit het gele startvak (3e van de 6) beginnen.
Het zware trainen voor de wedstrijd is nu bijna voorbij en heeft volgens mij ook wel veel nut gehad. Als het weer nu ook nog een beetje mee werkt, dan moet ik wel een goede tijd (onder de 67 minuten) kunnen halen .
pi_32236847
Ik heb het ook binnen. Ik heb een groene sticker, dat is het een na laatste startvak (70-80 min.). Ik wil heel graag onder de 77 minuten lopen, want dan ben ik sneller dan vorig jaar (en sowieso sneller dan ooit). Als ik zondag weer helemaal fit ben kan dat wel lukken, dan heb ik weliswaar anderhalve week niet getraind (ben niet lekker ) maar in de periode daarvoor heb ik wel best goed getraind, en gek genoeg gaat het lopen bij mij de eerste keer na een lange periode van nietsdoen vaak erg lekker.

Ik dacht eerst dat ik beter nog rustig door kon trainen om de opgebouwde vorm te behouden, maar ik ben bang dat ik dan echt ziek word. Volgens mij is aansterken en weer fit worden voor mij nu de beste tactiek.

In het donker lopen vind ik ook superkut, maar heb mezelf er de afgelopen tijd wel toe moeten dwingen omdat ik nooit voor donker thuis ben uit m'n werk. Gelukkig heb ik sinds kort wel een lichtgevend hesje! Maar dan nog is het totaal niet boeiend, en ik betrap mezelf er dan ook op dat mijn avondtrainingen duidelijk korter zijn dan mijn weekendtrainingen

Wie gaan er nog meer meedoen hier? En wat voor tijd wil je lopen?
pi_32278035
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:27 schreef Intergalactrick het volgende:
Net weer heerlijk gelopen in die wind. Heerlijk vind ik het. Het lijkt er wel op dat ik beter loop als het weer slechter is.
Ik liep voor ik in NL woonde 3 of 4x per week, toen ik eenmaal in NL woonde was dat snel afgelopen. In april of zo begon ik steeds wel weer met de bedoeling om nou niet weer te stoppen, maar zo tegen oktober hield ik het steeds voor gezien, zelfs na aanschaf van peperdure kleding om me warm te houden. Tsja dan schiet het niet op want dan kun je een paar maanden later weer vanaf nul beginnen.

Ik heb wel ZO'N VRESELIJKE HEKEL aan regen en kou, ik kan er gewoon niet tegen. Die eeuwige motregen, natte grond, je kop verkleumt of jeukt als je een muts aan hebt, enz. Gelukkig woon ik al een jaartje niet meer in NL maar in het heerlijke Texas en kan ik ongestoord weer lekker hardlopen. Vandaag nog heerlijk 10km gelopen in het zonnetje met 25 graden. Fantastisch
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 15 november 2005 @ 08:44:02 #120
75265 Intergalactrick
pi_32278403
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 07:31 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik liep voor ik in NL woonde 3 of 4x per week, toen ik eenmaal in NL woonde was dat snel afgelopen. In april of zo begon ik steeds wel weer met de bedoeling om nou niet weer te stoppen, maar zo tegen oktober hield ik het steeds voor gezien, zelfs na aanschaf van peperdure kleding om me warm te houden. Tsja dan schiet het niet op want dan kun je een paar maanden later weer vanaf nul beginnen.

Ik heb wel ZO'N VRESELIJKE HEKEL aan regen en kou, ik kan er gewoon niet tegen. Die eeuwige motregen, natte grond, je kop verkleumt of jeukt als je een muts aan hebt, enz. Gelukkig woon ik al een jaartje niet meer in NL maar in het heerlijke Texas en kan ik ongestoord weer lekker hardlopen. Vandaag nog heerlijk 10km gelopen in het zonnetje met 25 graden. Fantastisch
Als het zo warm is, kan ik echt niet lopen hoor

Gisteravond ook weer heerlijk gelopen, lekker door de wind en het gure weer. Je bent Nederlander of niet natuurlijk
pi_32442171
Lopen met kou is inderdaad waardeloos, maar uiteindelijk toch beter voor de eindtijd. Vandaag heb ik voor de verandering eens in Nijmegen gelopen.

Afstand 15,0 km
Tijd 1.07.19
Gem. snelheid 13,37 km/h

1337
pi_32448826
Heb gister ook in Nijmegen gelopen, was sowieso m'n eerste georganiseerde 'wedstrijd'. Eindtijd was 1:16:17, ben zelf erg tevreden. Heb helaas bijna niks meegekregen van de mooie omgeving, want doordat ons groepje bijna helemaal achteraan in de by-pass startte ben ik alleen maar bezig geweest met op de been blijven tijdens het inhalen. Heel irritant die langzame mensen die tóch gewoon links blijven lopen. Maar goed, vond het erg leuk om meegedaan te hebben en ga vanaf nu zeker vaker aan dit soort evenementen meedoen.
pi_32449035
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:58 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Heb gister ook in Nijmegen gelopen, was sowieso m'n eerste georganiseerde 'wedstrijd'. Eindtijd was 1:16:17, ben zelf erg tevreden. Heb helaas bijna niks meegekregen van de mooie omgeving, want doordat ons groepje bijna helemaal achteraan in de by-pass startte ben ik alleen maar bezig geweest met op de been blijven tijdens het inhalen. Heel irritant die langzame mensen die tóch gewoon links blijven lopen. Maar goed, vond het erg leuk om meegedaan te hebben en ga vanaf nu zeker vaker aan dit soort evenementen meedoen.
Gefeliciteerd met je prestatie! Het echte hardlopen leer je naar mijn idee pas als je wedstrijden gaat lopen. Dan is er namelijk ook de drive om sneller te lopen.

Misschien moeten ze deze regel maar eens invoeren:
pi_32449267
Dankje, dankje. Je hebt zelf ook niet overdienstelijk gelopen. Denk inderdaad dat hoe meer wedstrijden je loopt, hoe harder je wilt. Ik had mezelf ook voorgenomen om gewoon, lekker rustig te lopen...maar ja, als je eenmaal bezig bent wil je toch zo hard mogelijk en het geeft sowieso een kick dat je em uitloopt.
Ook weer wat ervaring opgedaan voor de volgende keer: dacht bij één van de heuvelen slim te zijn en het fietspad links van de weg te nemen. Had ik beter niet kunnen doen, want dat was flink steiler dan de weg zelf, hehehehe. Wel een mooi gezicht trouwens als je bovenaan kwam, al die mensen voor je in het dal.
pi_32455042
quote:
Op maandag 21 november 2005 11:58 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
want doordat ons groepje bijna helemaal achteraan in de by-pass startte ben ik alleen maar bezig geweest met op de been blijven tijdens het inhalen
Ja, erg lastig is dat. Ik had dat vorig jaar ook: achterin de bypass gestart (kon zelfs de winnaar nog binnen zien komen ), maar onverwachts snel gelopen (als ik eerder had ingeschat dat ik 1:17 zou lopen had ik me uiteraard opgegeven voor het 70-80minutenstartvak) en dan word je echt gek van die drukte van langzamere mensen. Het is dus maar goed dat die startvakken er zijn! Jij stond achteraf dus ook gewoon in het verkeerde, maar goed, dat weet je niet altijd van tevoren.

Dit jaar bedacht ik me tijdens het lopen nog dat het vanuit het groene startvak veel gemakkelijker is om 1:17 te lopen, omdat 1) je niet zoveel langzame mensen in je weg hebt lopen en 2) je vanaf het begin al kunt aanhaken bij mensen die ongeveer even hard gaan als jij, waardoor je min of meer door ze wordt meegezogen.
pi_32464001
Hebben jullie je ook al terug gevonden op de video's? Bij de finish ben ik vrij goed in beeld, maar bij het 10 km punt rent iemand anders vlak voor me en zie je me maar even. Ik vermoed dat de kans dat je fatsoenlijk op de video staat recht evenredig is met je lengte .

Het idee vind ik op zich leuk, maar het lijkt mij handiger om die camera's een volgende keer wat hoger te plaatsen zodat je wat beter in beeld bent.
pi_32475079
Dat ik achterin de by-pass stond kwam doordat we ons met een groepje hadden ingeschreven, een paar hadden vorig jaar al gelopen en dit gokten die op een iets snellere eindtijd van 83 minuten. Bovendien kwam er nog iemand in een lange rij voor de toiletten terecht waardoor we pas erg laat naar het startvak zelf konden. Maar goed, het was mijn eerste keer dat ik aan zo'n evenement meedeed en ik had zelfs nog nooit langer dan 13km gelopen dus ik vond alles wel prima. Nu weet ik wat ik kan verwachten en weet ik in ieder geval dat ik een snellere eindtijd op moet geven.

Ik heb nu trouwens nog wel spierpijn, als ik beweeg dan gaat het prima maar als na een tijdje zitten achter m'n bureau vandaan kom lijk ik wel een oude kerel.
Hoe is het bij jou gegaan eigenlijk?
pi_32475691
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:45 schreef Wolfje het volgende:
Hebben jullie je ook al terug gevonden op de video's?
Ja, heb net ff gekeken. Bij de finish ben ik ook goed in beeld en bij het 10km punt loop ik precies aan de andere kant en ben ik langs alle andere lopers heen maar even te zien.
pi_32478954
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:08 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Ik heb nu trouwens nog wel spierpijn, als ik beweeg dan gaat het prima maar als na een tijdje zitten achter m'n bureau vandaan kom lijk ik wel een oude kerel.
Hoe is het bij jou gegaan eigenlijk?
Vraag je dat aan mij? Goed! NET binnen de door mij al zo lang gewenste streeftijd van 1:15.

Ik heb trouwens ook nog spierpijn, vandaag erger dan gisteren. Het was vanochtend wel een stuk erger dan nu trouwens.

Vanavond ga ik eens even foto's en video's kijken
pi_32480323
Netjes hoor, van harte!!

Erg hè, die spierpijn? Moet morgen weer naar basketbal-training, hoop dat het dan een beetje over is en dan volgende week het lopen maar weer rustig oppikken. Nog leuke lopen in de planning staan?
pi_32491424
Kijk goed naar de persoon linksonder op de foto:

En vervolgens naar de persoon linksonder op deze foto:

En zie de overeenkomsten. Die buiging van de rechterarm! Die souplesse! Die linkervoet die neerdaalt naast de al in de lucht zwevende rechtervoet! Die gezwinde pas!
Waar talent verloochent zich niet
pi_32508363
Haha, nu je het zegt!! Heb zelf flink wat moeten schaven aan mijn techniek afgelopen tijd, liep voorover en tilde m'n benen niet echt op. Toch leuk om mezelf dan zo soepeltjes door het beeld te zien rennen. Spierpijn is trouwens zo goed als verdwenen Vanavond weer lekker trainen!!
pi_32509074
Hehe, da's 50m van mijn kamer
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_32515904
Het lijkt ook alsof je iets voor ligt, thaleia! Jij bent al voorbij de 3e mat en Haile zit daar nog voor.

Knap hoor! .
pi_32771117
Ben ik het hardlopen weer aan het oppakken, denk ik een leuke eerste hardloopwedstrijd te hebben gevonden in de Marikenloop, is de inschrijving al gesloten !
Grmbbbl
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32774310
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:47 schreef Thisbe het volgende:
Ben ik het hardlopen weer aan het oppakken, denk ik een leuke eerste hardloopwedstrijd te hebben gevonden in de Marikenloop, is de inschrijving al gesloten !
Grmbbbl
Ik vind het ook heel erg klote voor je dat je niet meer mee kunt doen met de Marikenloop 2005! . Maar wellicht heb je meer geluk in 2006.
pi_32777326
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 06:18 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel erg klote voor je dat je niet meer mee kunt doen met de Marikenloop 2005! . Maar wellicht heb je meer geluk in 2006.
Hahaha heb nog een keer op de site gekeken Die inschrijving slaat inderdaad op de loop 2005. Maar waarom staat dat er nog in godsnaam in?
Weet jij wanneer de inschrijving voor volgend jaar start?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32820153
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:14 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Hahaha heb nog een keer op de site gekeken Die inschrijving slaat inderdaad op de loop 2005. Maar waarom staat dat er nog in godsnaam in?
Weet jij wanneer de inschrijving voor volgend jaar start?
Dat weet ik niet, maar dat zal wel spoedig gebeuren. De Marikenloop had dit jaar geen inschrijvingslimiet. Wellicht dat dit voor de komende editie ook weer zo is. Dan hoef je je geen zorgen te maken over te laat inschrijven .

Ga je de 10km rennen?
pi_33086315
Ik hoop dat ze iets aan het parcours doen bij de Marikenloop, of met startgroepen gaan werken. Ik heb afgelopen jaar zelf niet meegedaan, maar een snelle vriendin van me wel, en die kon de tweede helft van haar race gewoon totaal niet doorlopen. Ze lieten alle vrouwen tegelijk starten, en de 10 km was gewoon 2 ronden van het parcours van de 5. Dan moet je dus tijdens je tweede ronde slalommend voorbij al die gezelligheidsloopsters, die ik het meedoen van harte gun, maar het moet niet zo zijn dat een groot deel van de deelnemers aan een hardloopevenement niet kan doen wat je normaliter doet bij een hardloopevenement: hardlopen.

Ik ben niet erg hard meer aan het trainen trouwens, hooguit aan het proberen de opgedane conditie niet helemaal kwijt te raken. In het traject naar de Zevenheuvelen kon ik me er nog wel toe zetten om na thuiskomst uit m'n werk toch nog even in het pikdonker te gaan rennen, maar nu echt niet meer. Ik ga nu als ik tijd heb op maandagavond een uurtje met een lopersgroepje mee, en -als ik tijd heb- in het weekend een keer. Dan zou het goed zijn om op woensdag of donderdag ook nog een keertje te gaan, maar dat eh, doe ik wel weer vanaf maart, ofzo
pi_33092772
Brr, ik train veel liever in m'n uppie, ik word gek van lopen in groepen en met anderen iets moeten doen. Ik wil helemaal niks en niemand om me heen wanneer ik loop behalve de natuur.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33249509
quote:
Op donderdag 15 december 2005 02:13 schreef StefanP het volgende:
Brr, ik train veel liever in m'n uppie, ik word gek van lopen in groepen en met anderen iets moeten doen. Ik wil helemaal niks en niemand om me heen wanneer ik loop behalve de natuur.
Dat vind ik ook het lekkere van hardlopen. Je hebt alleen maar die schoenen nodig en bent verder nergens en van niemand afhankelijk! Jezelf even uitzonderen van de buitenwereld!!

Greets
Jeroen
pi_33260573
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:24 schreef Jeroen_C_de_Graaf het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het lekkere van hardlopen. Je hebt alleen maar die schoenen nodig en bent verder nergens en van niemand afhankelijk! Jezelf even uitzonderen van de buitenwereld!!

Greets
Jeroen
Naja...uitzonderen... Vooral in de winter denken overige weg/park en zandpad gebruikers er geheel niet aan dat er misschien nog hardlopers zijn... Maar de onafhankelijkheid is inderdaad wel lekker.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:32:59 #143
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_33310846
ben net voor het eerst gaan hardlopen...
al 10 jaar niet meer gedaan ofzo... sinds school

m'n horloge gaf gemiddeld 160 aan... terwijl het tussen de 155 en 166 moest zitten... dus dat zit wel goed.
heb 20 minuutjes gelopen met een paar minuten wandelen tussentijds...

405 cal en 50 fat werd er aangegeven, maar wat houdt dat precies in?
heb ik 405 calorieën verbrand waarvan 50 uit vet? of is dat laatste 50gr vet?
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  donderdag 22 december 2005 @ 15:34:41 #144
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_33310920
ben trouwens best tevreden over de recuperatie... niet lang na zitten hijgen...
ik had verwacht dat na al die jaren niet sporten, het me veel zwaarder af zou gaan...
of moet het ergste nog komen? bijv. na een week ofzo?
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_33990565
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:32 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ben net voor het eerst gaan hardlopen...
al 10 jaar niet meer gedaan ofzo... sinds school

m'n horloge gaf gemiddeld 160 aan... terwijl het tussen de 155 en 166 moest zitten... dus dat zit wel goed.
heb 20 minuutjes gelopen met een paar minuten wandelen tussentijds...
Dat is best goed man. Na 10 jaar niet gelopen te hebben zeker. En wanneer ga je weer lopen? Of was het een eenmalige actie?
pi_33995347
Hoeveel lopen er nu nog? Ik loop wel, maar stuk minder. Ook minder lang, maar wel een stukje sneller (je zult otch op de een of andere manier warm worden...)
pi_33995573
Ik! Eens per maand ofzo een wedstrijdje, 5km / 20minuten. Binnenkort maar eens specifiek gaan trainen met schema enzo.
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:16:23 #148
75265 Intergalactrick
pi_33995860
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:05 schreef the_disheaver het volgende:
Hoeveel lopen er nu nog? Ik loop wel, maar stuk minder. Ook minder lang, maar wel een stukje sneller (je zult otch op de een of andere manier warm worden...)
Ik ben vorige week tijdens een voetbalwedstrijd helaas door m'n enkel gegaan. Kan deze week dus niet lopen helaas. Ik trek me niet zoveel aan van de warmte, ik kleed me gewoon warm genoeg aan.

Ik ga binnenkort voor het eerst meedoen met een officiële loop. 14 kilometer maar liefst, meestal loop ik een uur en dat is dus geen 14 kilometer. Il moet dus nog even oefenen.
pi_34015888
Ik ben nu sinds kort begonnen met hardlopen en het bevalt me erg goed.
Het enige wat ik aan sport doe is voetbal en nu sinds kort hardlopen.

In juni van 2005 heb ik voor het eerst meegedaan aan een hardloopwedstrijd dat was direct een halve marathon en vrijwel zonder voorbereidingen een tijd van 1:38:06. Ik heb daarom besloten om wat te gaan trainen en mijzelf te kunnen verbazen voor juni 2006.
Maar na wat hamstringblessures opgelopen met voetbal is er niks van training terecht gekomen, zodat ik eigenlijk pas sinds vorige week kon beginnen met trainen en dat was direct een wedstrijd.

De 5KM wilde ik mee gaan beginnen om te kijken waar ik op dat moment stond, ik liep hem uit in 19:03 waar ik overigens erg tevreden over mag zijn. Ik heb nu een schema voor mijzelf opgesteld zodat ik wat verbeteringen hoop te gaan zien de komende periode.

Mijn doel voor de halve marathon in juni is dan ook een tijd tussen de 1:25 en 1:30

Ik ga straks weer m'n spullen uit de kast pakken om weer een lekker stukje te gaan lopen.
Hattrick: AFC Asch (505106)
pi_34085576
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:05 schreef the_disheaver het volgende:
Ik had een tijdje weinig zin om in het donker en de kou te rennen, maar daar heb ik me nu overheen gezet. Per week leg ik nu weer zo'n 40 km af. Dat is dan wel allemaal relatief rustig, het echte snelheidswerk doe ik wel in het voorjaar.

Ik ben van plan om op 2e paasdag (dat is dus over zo'n 3 maanden) de halve marathon in Utrecht te gaan rennen. Dan heb ik tenminste ook een doel om naar toe te trainen, hetgeen ook weer motiverend werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')