abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30437110
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:39 schreef zBus het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel km loopt iedereen hier zo ongeveer en hoe snel?
De afstand in wedstrijden varieert bij mij van rond de 10km tot de halve marathon en dat allemaal zo snel mogelijk natuurlijk .

In training doe ik lange rustige duurlopen tot zo'n 17km, intervaltraining op mijn standaard rondje van zo'n 9km en dan nog wat rustige trainingen om te herstellen.
pi_30441237
Kort: 7 - 9 km (13-15 km/h)
normaal: 13-15km (12-14 km/h)

(na 4-5 maanden ongeveer te hebben geloopt)
pi_30446492
In wedstrijden liefst 10 km, maar voor de Posbankloop (steil bergop) neem ik met 6 genoegen
De 15 km van de Zevenheuvelenloop zijn een uitzondering, normaal gesproken vind ik 10 genoeg.

Als ik train ben ik tegenwoordig hooguit 8 a 9 km bezig. Vroeger tenminste 12, maar nu heb ik ontdekt dat ik korter & harder leuker vind dan langzaam & ver, en nu zijn de keren dat ik langer dan een uur weg ben echt een uitzondering.
pi_30537260
Iemand nog de Sluizenloop gedaan zaterdag? Volgens mij was het meer dan 10 km, en ik ben benieuwd of meer mensen dat vermoeden hebben
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:53:37 #55
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_30546498
Leuke topicreeks!

Vanaf mei loop ik consequent twee keer per week een rondje van acht á negen km (Daarvoor liep ik meestal één keer per week, maar als ik het druk had, schoot het er nog wel eens bij in). Over ruim twee weken loop ik één van m'n eerste 10 km's in wedstrijdverband. Weet iemand nog een goede intervaltraining naast de gebruikelijke rondjes? Ik ga bij de 10 km voor een tijd van tussen de 45 en 50 minuten. Misschien schat ik mezelf wel veel te hoog in, maar dat zien we dan wel weer.
Beet ik in mijn bier
pi_30549640
Ik doe altijd "fartlek" als intervaltraining. Daarbij bepaal je zelf hoe hard en hoe lang je de snelle stukken doet. Na elk stuk ga je ongeveer een minuut heel langzaam rennen om weer te herstellen. Je moet natuurlijk wel eerst een stuk warm lopen voordat je daarmee begint .
pi_30730887
Ik loop inmiddels zo'n 2 a 3 keer per week 8 kilometer. Wat ik me afvraag is of het nou echt gezond is al dat hardlopen? Ik hoor van wat mensen uit mijn omgeving, meestal de mensen die te lam zijn iets sportiefs te doen, dat het nogal slecht kan zijn voor je hart. Nou las ik recentelijk ook nogeens dat er mensen tijdens hardlopen dood neervielen. Wat is jullie mening/ visie hier nou over?
pi_30737739
Tsja, sporten geeft altijd een verhoogde kans op blessures (van spierpijn tot hartaanval)

Bedoelde je dit artikel op BBC dat er 4 personen overleden bij een hardloopwedstrijd van ong. 20 km?

Het was een sponsor-achtige wedstrijd met 50.000 deelnemers. En dan kan ik me goed voorstellen dat ze niet altijd even goed voorbereiden. Of totaal niet. Of dat je al een slechte hart had, en de wedstrijd de druppel was.

Niet doorgaan als het niet goed meer voelt, en goed trainen voor een wedstrijd. Volgens mij kan er weinig mis gaan...De organisatie in Engeland was wel goed in orde.
pi_30739776
Ik weet het niet.....je hoort het weleens dat iemand jarenlang heeft hardgelopen en dan ineens tijdens het trainen dood neervalt.
Ik weet niet of je daar als hardloper meer kans op hebt dan anderen. Maar diegenen die NIET dood neervallen zijn wel een heel stuk fitter dan de rest

Mijn vader ging een uitgebreide keuring laten doen omdat hij 65+ was en nog marathons wilde lopen, toen werd van een heleboel dingen (uithoudingsvermogen, spierkracht, lenigheid etc) bekeken hoe hij eraan toe was in vergelijking met een gemiddelde persoon van zijn leeftijd. Standaardwaarde was 100, mijn vader scoorde overal tenminste 150 en soms ook boven de 200

Ik heb twee loopjes in de planning staan: woensdag de Bruggenloop hier in Nijmegen, zondag de Posbankloop in Velp. Die laatste wordt wel leuk, bij die eerste heb ik m'n twijfels: dat zou weleens zo'n massaal evenement (deelname gratis) kunnen gaan worden waarbij je met geen mogelijkheid snelheid kunt maken.
pi_30742983
Mmm.....5km is makkelijk te doen en ik woon toch in Nijmegen. Misschien ook maar meedoen, maar then again....alleen is het niet zo leuk lijkt me? Tijdens de wedstrijd loop je toch je eigen tempo maar om nou alleen aan de start te gaan staan...of voelen jullie dat niet zo?
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_30744302
Voor de start hoef je je niet te vervelen hoor! Je doet gewoon een beetje warm lopen en rekken, startnummer aan je shirt bevestigen en zo. Als het dan bijna tijd is ga je richting start en wacht braaf met alle anderen op het startschot. Zodra dat klinkt ga je zo hard mogelijk rennen . Ik zou er wel voor zorgen dat je redelijk vooraan staat, want anders ben je de eerste 4 km bezig met het inhalen van tragere mensen .

Hier wordt gemeld dat hardlopen (ook andere sporten) de kans op hartaandoeningen aanzienlijk vermindert.
Ik heb al eens ergens anders gelezen dat de (statistische) kans op een hartaanval gedurende het hardlopen aanzienlijk kleiner is dan bij andere activiteiten. Het zal alleen eerder in de krant komen te staan dat iemand is overleden tijdens het rennen dan tijdens het schillen van de aardappelen.
pi_30754858
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:58 schreef Lortnoc het volgende:
Mmm.....5km is makkelijk te doen en ik woon toch in Nijmegen. Misschien ook maar meedoen, maar then again....alleen is het niet zo leuk lijkt me? Tijdens de wedstrijd loop je toch je eigen tempo maar om nou alleen aan de start te gaan staan...of voelen jullie dat niet zo?
Als ik het goed heb is die loop 6,5 km (dit even om te voorkomen dat je onderweg voor verrassingen komt te staan )
Ik ben heel vaak in mijn eentje naar loopjes geweest, gaat prima joh, aan de start sta je idd wat te rekken & strekken en er zijn altijd wel anderen die wel aan het praten zijn, en vaak doen die nogal lollig, dus je kunt gemakkelijk een beetje meelachen en eventueel aanhaken
  dinsdag 20 september 2005 @ 14:39:49 #63
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_30757315
Ik heb Wolfjes raad opgevolgd en kom zojuist terug van m'n eerste fartlek-training. Ik moet zeggen, het is een leuke afwisseling op de normale rondjes die ik loop; verandering van spijs doet eten, zullen we maar zeggen.
Alleen was ik nog niet tevreden over de verhouding versnelling/rustige looppas, na een paar keer drie minuten bijna voluit ben ik toch redelijk kapot.

Nog een vraag: hoe plannen jullie een week voor een wedstrijd (10 km.) de trainingen? Lopen jullie net zoveel als anders of wordt de energie gespaard voor de wedstrijd?
Beet ik in mijn bier
pi_30765258
In de week voor een wedstrijd doe ik alleen maar een paar rustige trainingen. Zo kan je lichaam zich helemaal herstellen en kunnen de energievoorraden weer bij gevuld worden.
pi_30769728
Hartdood hoeft niet met onervarenheid te maken, het kan ook trainers overkomen. Als je een vrouw bent, hoef je je geen enkele zorgen te maken op eventuele hartdood tijdens het hardlopen: vrijwel alle slachtoffers van een acute hartstilstand zijn man.
  woensdag 21 september 2005 @ 09:21:28 #66
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_30782569
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:48 schreef amr_diab het volgende:
Hartdood hoeft niet met onervarenheid te maken, het kan ook trainers overkomen. Als je een vrouw bent, hoef je je geen enkele zorgen te maken op eventuele hartdood tijdens het hardlopen: vrijwel alle slachtoffers van een acute hartstilstand zijn man.
Is het niet zo dat mannen sowieso een grotere kans hebben op een dood als gevolg van een hartkwaal en dat het dus weinig met hardlopen te maken heeft?
Beet ik in mijn bier
pi_30810950
Nog meegedaan Lortnoc? Denk jij dat het 5 km was? Ik zou graag willen van wel, maar dan hebben zowel ik als mijn vrienden wel onwaarschijnlijk snel gelopen en dat lijkt me vrij onmogelijk aangezien we in het begin totaal niet door konden lopen ivm drukte & smalle brug enz.
Dus qua afstand, tijden enz. sloeg het allemaal nergens op, maar verder was het natuurlijk wel lollig met al die mensen en die muziek enzo, weer eens wat anders dan een gewone standaard training

Nu zondag de Posbankloop, en ik wil onder het half uur (vorig jaar 30:35)
(U begrijpt dat we het hier niet over de 15 km hebben)
pi_30811072
Ik heb niet meer meegedaan Thaleia, had nog wat andere dingen te doen vanavond en was toch nog niet helemaal zeker omdat ik nog niet zo lang serieus bezig ben. Als het goed gaat de komende tijd misschien eens de zevenheuvelenloop overwegen, alhoewel dat meteen weer een heel stuk heftiger is natuurlijk.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_30811264
Hoeveel heftiger is de zevenheuvelenloop?
pi_30811467
Drie keer zo lang he En over heuvels, maar ik moet zeggen dat die heuvels erg meevallen, en bovendien ga je vanaf ongeveer het 12 km punt alleen nog maar omlaag
pi_30811502
Het scheelt dat ik in die buurt woon (Berg en Dalseweg, Groesbeekseweg e.d.) dus die heuvels altijd tegenkom op training.
pi_30811553
oeps...verkeerde topic
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:10:05 #73
72710 whispers
verbally copulating
pi_30892919
Ik ben vorige week begonnen met hardlopen. Ik wil namelijk dringend iets aan mijn conditie doen. Momenteel doe ik niks van sport, ik rook, drink teveel en blink uit in de olympische discipline van het 'zetelhangen'.

Nu ga ik dus af en toe een eindje lopen: 2 keer in de week een kwartier, soms 25 minuten. Op 25 minuten doe ik ongeveer 4 km, maar dan ben ik compleet bekaf.

Tegen het voorjaar wil ik graag een halve marathon kunnen lopen. Is dat enigszins realistisch? Ik heb immers weinig zelfdiscipline. Is 1x lopen om de week/2 weken gedurende een vijftal maanden voldoende om 10 km te kunnen lopen?
pi_30893586
Ik moet voor de coopertest op school 2 kilometer hardlopen in 12 minuten. Nu vraag ik me een paar dingen af. Ten eerste, wat is de juiste snelheid om te lopen? Ik train op 9 kilometer per uur, en wil ongeveer 11 kilometer per uur die test afleggen.
Ten tweede, is het belangrijk om je schouders/armen erbij te bewegen? Ik heb bij het trainen gemerkt dat ik het langer volhoud als ik mijn schouders beweeg.
Alvast bedankt
pi_30893634
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:10 schreef whispers het volgende:

Tegen het voorjaar wil ik graag een halve marathon kunnen lopen. Is dat enigszins realistisch? Ik heb immers weinig zelfdiscipline. Is 1x lopen om de week/2 weken gedurende een vijftal maanden voldoende om 10 km te kunnen lopen?
Een halve marathon is 21km, geen 10

Maar ik denk dat 1x per week toch te weinig is, ga eens naar myasics.nl en maak eens een schema, zie je vanzelf of het realistisch is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')