Ik ga zeer waarschijnlijk ook de halve lopen op 2e paasdag, ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hem gaan lopen?quote:Op zondag 15 januari 2006 15:26 schreef Wolfje het volgende:
Ik ben van plan om op 2e paasdag (dat is dus over zo'n 3 maanden) de halve marathon in Utrecht te gaan rennen. Dan heb ik tenminste ook een doel om naar toe te trainen, hetgeen ook weer motiverend werkt.
Ja, ik ook. Wordt de eerste halve marathon, doel is de anderhalf uur. Ben benieuwd of ik dat ga halen. Het probleem bij mij is om de trainingen in te plannen; waterpolo vraagt ook om aandacht. Voorlopig houd ik het bij de zondag (focus op duur, ben aan het uitbreiden van 10 naar de 15-18 km a 4min50 per km), vanaf volgende week komen daar tempo/interval trainingen op woensdag bij, hoop ik. Rondjes van een kilometer of 5, onder de 4 minuten per kilometer. Verder moet 3 of 4 keer in de week poedelen maar voor conditie zorgenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:42 schreef Aschwin. het volgende:
[..]
Ik ga zeer waarschijnlijk ook de halve lopen op 2e paasdag, ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hem gaan lopen?
Ik ga waarschijnlijk volgende week beginnen met interval trainingen of kleine bergjes meerdere malen oplopen.
Ik loop nu 3 a 4x in de week tussen de 30 & 70 minuten hangt af van de zwaarte van de training.
Het lijkt mij beter om die interval trainingen voorlopig nog achterwege te laten en in plaats daarvan een lange duurloop te doen. Je wordt natuurlijk wel wat sneller door die intervaltraining, maar als je benen het nog niet goed gewend zijn om echt lange afstanden te rennen, dan kun je verschrikkelijk veel tijd verliezen in de laatste kilometers van de halve marathon. Meer tijd dan je goed kunt maken met die intervaltrainingquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:16 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Wordt de eerste halve marathon, doel is de anderhalf uur. Ben benieuwd of ik dat ga halen. Het probleem bij mij is om de trainingen in te plannen; waterpolo vraagt ook om aandacht. Voorlopig houd ik het bij de zondag (focus op duur, ben aan het uitbreiden van 10 naar de 15-18 km a 4min50 per km), vanaf volgende week komen daar tempo/interval trainingen op woensdag bij, hoop ik. Rondjes van een kilometer of 5, onder de 4 minuten per kilometer. Verder moet 3 of 4 keer in de week poedelen maar voor conditie zorgen
Heb ik ook, en volgens mij heeft dat niks te maken met te koud gekleed zijn (immers het eerste uur is diezelfde laag kleding wel voldoende) maar idd met 'op' zijn, je reserves zijn op. Ik had het afgelopen zondag toen we waren verdwaald en dus onverwachts veel langer onderweg waren dan gepland.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:55 schreef Uncle het volgende:
Eerste uur niks aan de hand, en dan ineens begin ik het koud te krijgen en is de energie wel een beetje op...
18,7 kmquote:Op woensdag 25 januari 2006 22:07 schreef the_disheaver het volgende:
hoe lang is zo´n minimarathon? Niet dat ik van plan ben ervoor naar Apeldoorn te gaan...
Voor mij ook een goed bericht. Door school kan ik doordeweeks echt niet trainen, zeker niet in het donker, zoals dat 's winters is. Alleen in het weekend kan ik dus eigenlijk trainen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:03 schreef thaleia het volgende:
Ik las in een of ander blad dat intensief trainen effectiever is dan vaak trainen, en dat vind ik prachtig, want nu voel ik me een stuk minder schuldig dat het er in het donker en de kou bij mij niet zo vaak van komt. Ik ga zometeen gewoon heel intensief
Ik ga zo een stukje rennen! Vond het vorige week eigenlijk net iets te koud. Hoop dat het dit keer beter is.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:43 schreef the_disheaver het volgende:
Wow, dit is echt lekker loop weer! weinig wind, beetje zon en en niet te koud.
Maar dan ook lekker lang gelopen, ben benieuwd hoe veel km´ers. 1:23h iig. Einde was wat minder, toen ik tegen een of andere boom liep waarna mijn tshirt vol zat met een of andere bol met alleen maar stekels. Kastanjes ofzo? kan dat?
Erg stekelig in ieder geval... Maar het liep erg fijn!
Maar dan zal het wel in de ´aangroei´ periode moeten zijn. Wat er was eigenlijk alleen maar stekeltjes, Er zat nog geen bol in ofzo...quote:Op maandag 30 januari 2006 19:45 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Tamme kastanje:
[afbeelding]
Was het zo iets?
Ja, als het vriest dan is het ook niet erg fijn. Je kunt natuurlijk meer aandoen, maar uiteindelijk krijg je het toch weer warm...quote:Op maandag 30 januari 2006 19:44 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Ik ga zo een stukje rennen! Vond het vorige week eigenlijk net iets te koud. Hoop dat het dit keer beter is.
Ik ben begonnen met een tshirt en een shirt met lange mouwen. En halverwege alleen in de t-shirt gelopen. Ik had het zeker niet koud, maar liever wat kouder dan te veel aan hebben... (een sjaal zou ik echt niet aan doen, zag ik wel een mede-loper zonet mee lopen...quote:Op maandag 30 januari 2006 21:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Was inderdaad superweer. Heb zaterdag ook een mooie ronde van 16 km gemaakt. Geschatte tijd was ongeveer 1:16, maar daar kan ik iets naast zitten. Ergens in de laatste kilometer kapte mn hartslagmeter ermee
Ik kleed me met dit weer overigens liever iets te warm dan iets te koud aan, vinden mn gewrichten volgens mij wel fijn...
1) geen idee. Kijk wel goed wat je er met de lange termein ermee wilt. Je beginnersperiode is (hopelijk) vele malen korter dan de levensduur van het apperaat, dus misschien is het wel verstandiger wat meer te investeren als je er wat langer plezier mee kunt beleven.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 16:08 schreef Damzkieee het volgende:
2 vraagjes:
1)Wat zijn goede hartslagmeters (voor de beginner, hoeft niet te duur dus)?
2)Zijn die schema's van Myasics een beetje betrouwbaar en goed?
Tofquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:08 schreef thaleia het volgende:
Dit wil ik graag even met jullie delen: ik had mijn vader (71) aan de lijn, en die is sinds kort weer lid geworden van het recreantengroepje van de atletiekvereniging. Hij was daar eerst geen lid meer van omdat hij een blessure had, maar nu gaat het alweer een tijdje goed en dus wilde hij met ze mee gaan lopen.
En nou is ie afgelopen week voor het eerst geweest, en nu is ie helemaal teleurgesteld omdat ze zo langzaam gingenHij is misschien wel 25 jaar ouder dan de gemiddelde trimmer daar, en dan klagen dat ze te langzaam gaan. Prachtig.
PRECIES!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:26 schreef Aschwin. het volgende:
Erg leuk dat het je goed bevallen is, en ook dat je het wilt gaan blijven doen. Het allerleukste vind ik zelf het proberen te overtreffen van jezelf door elke wedstrijd sneller te lopen.
Had je zelf een tijd ingedachten die je wilde gaan lopen of had je gewoon het idee; lopen en we zien wel waar we uit komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |