abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34143654
Zo, afgelopen zondag m'n eerste wedstrijd gelopen. 10km in 47.28. Heb het een beetje laten liggen in de tweede ronde, volgende wedstrijd ga ik toch voor een tijd onder de 45 min.

Zo'n wedstrijd helpt je wel weer motiveren om vaker te gaan trainen, had de afgelopen twee maanden nauwelijks meer gelopen en nu heb ik er weer echt zin in. Het scheelt ook dat het weer wat minder vochtig is geworden.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_34152392
Ik ga binnenkort beginnen met hardlopen,
even een tvp om mee te lezen
pi_34179925
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:26 schreef Wolfje het volgende:

Ik ben van plan om op 2e paasdag (dat is dus over zo'n 3 maanden) de halve marathon in Utrecht te gaan rennen. Dan heb ik tenminste ook een doel om naar toe te trainen, hetgeen ook weer motiverend werkt.
Ik ga zeer waarschijnlijk ook de halve lopen op 2e paasdag, ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hem gaan lopen?
Ik ga waarschijnlijk volgende week beginnen met interval trainingen of kleine bergjes meerdere malen oplopen.
Ik loop nu 3 a 4x in de week tussen de 30 & 70 minuten hangt af van de zwaarte van de training.
Hattrick: AFC Asch (505106)
pi_34192255
Ik moet mezelf ook maar weer eens een wedstrijd in het vooruitzicht stellen, want toen ik nog dat mooie Zevenheuvelenloop-binnen-vijf-kwartier-doel had kon ik mezelf ertoe zetten om als ik moe thuiskwam van mijn werk toch nog in donker en kou/regen nog een rondje te gaan rennen, nu totaal niet meer. Ik loop nu hooguit 1x per week in het weekend, want dan kan ik bij daglicht, en dat houdt m'n conditie wellicht wel een klein beetje beter op peil dan wanneer ik helemaal niets zou doen, maar ik merk wel dat het allemaal snel achteruit gaat. Ik heb geen snelheid meer, ik heb geen uithoudingsvermogen meer, en m'n spieren voelen slap. Bah.

Ik ga NU een leuke wedstrijd uitzoeken
pi_34197441
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:42 schreef Aschwin. het volgende:

[..]

Ik ga zeer waarschijnlijk ook de halve lopen op 2e paasdag, ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hem gaan lopen?
Ik ga waarschijnlijk volgende week beginnen met interval trainingen of kleine bergjes meerdere malen oplopen.
Ik loop nu 3 a 4x in de week tussen de 30 & 70 minuten hangt af van de zwaarte van de training.
Ja, ik ook. Wordt de eerste halve marathon, doel is de anderhalf uur. Ben benieuwd of ik dat ga halen. Het probleem bij mij is om de trainingen in te plannen; waterpolo vraagt ook om aandacht. Voorlopig houd ik het bij de zondag (focus op duur, ben aan het uitbreiden van 10 naar de 15-18 km a 4min50 per km), vanaf volgende week komen daar tempo/interval trainingen op woensdag bij, hoop ik. Rondjes van een kilometer of 5, onder de 4 minuten per kilometer. Verder moet 3 of 4 keer in de week poedelen maar voor conditie zorgen
pi_34212139
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:16 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Wordt de eerste halve marathon, doel is de anderhalf uur. Ben benieuwd of ik dat ga halen. Het probleem bij mij is om de trainingen in te plannen; waterpolo vraagt ook om aandacht. Voorlopig houd ik het bij de zondag (focus op duur, ben aan het uitbreiden van 10 naar de 15-18 km a 4min50 per km), vanaf volgende week komen daar tempo/interval trainingen op woensdag bij, hoop ik. Rondjes van een kilometer of 5, onder de 4 minuten per kilometer. Verder moet 3 of 4 keer in de week poedelen maar voor conditie zorgen
Het lijkt mij beter om die interval trainingen voorlopig nog achterwege te laten en in plaats daarvan een lange duurloop te doen. Je wordt natuurlijk wel wat sneller door die intervaltraining, maar als je benen het nog niet goed gewend zijn om echt lange afstanden te rennen, dan kun je verschrikkelijk veel tijd verliezen in de laatste kilometers van de halve marathon. Meer tijd dan je goed kunt maken met die intervaltraining . Pas als je zeker weet dat je de halve marathon makkelijk kunt rennen, zou ik aan de snelheid gaan werken.

Het is overigens niet alleen een kwestie van een goede conditie. Je beenspieren moeten er ook aan wennen dat ze lang en hard moeten rennen. Zo doet bijvoorbeeld Leontien van Moorsel tegenwoordig ook ijverig aan hardlopen, maar ze rent toch een stuk minder hard dan wat je puur op basis van conditie zou mogen verwachten. De 10 km rent ze in ongeveer 45 minuten, maar haar hart- en longcapaciteit zal ongetwijfeld even goed zijn als van iemand die er zo'n 30 minuten over doet.
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:30:15 #157
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_34212290
hmm, ik twijvel nog..zal eens de loopagenda bekijken wanneer er een leuke is in de buurt.., heb arnhem (derde kerstdag) niet kunnen doen wegens problemen met een knieband maar achterad toch spijt van.

Gistermiddag ondanks de barre omstandigheden (je hebt nat en je hebt te nat) gewoon hardgelopen; het resultaat mag er wezen:

(Data uit de Timex Speed & Distance GPS/HRM horloge)
afstand: 20.91km
tijd: 1:37:23
gem. snelheid: 12.93km/h
max snelheid: 21.10km/h tussensprintje
gem. hartslag: 163bpm
max hartslag: 172bpm

was wel afzien; de kou, al dat water en de twee forse bloedblaren door de zeiknatte sokken maakte het tot een training om weer goed te leren afzien. 's avonds nog een uur op de fiets gezeten en een uur lesgeven zonder extreme spierpijn. vanochtend bij het opstaan een stijf gevoel in de kuiten en in de hamstrings maar viel me goed mee. fietstraining vanmiddag ging me niet geod af; teveel dingen die tegenzaten en voelde me gewoo nslapjes; toch te weinig gegeten gisteren denk ik
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_34212339
Mannen, ik post meestal in het boydbuilding topic, maar jullie weten meer van hardlopen af dus ik denk post het hier ff.

- Hoe reken je je ideale hartslag uit voor vetverbranding?
- Je gaat na 20 minuten inspanning pas vet verbranden klopt dit?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:41:05 #159
43276 Scighera
pi_34212832
1. 220 - leeftijd - HRrust * 0.65 + HR rust = ideale hartslag voor vetverbranding
2. klopt, daarom is KT en dan pas cardio; ga je vaak al gelijk vetten verbranden

persoonlik ben ik geen voorstander van een vetverbrandinszone; ook in hoger HR zones verbrand je vetten; en het gaat erom dat je een negatief verschil creeerd tussen wat erin gaat en wat je verbrandt. En ik denk dat je vanuit het BB topic wel weet: zorg voor voldoende eiwitinname om de kans dat je spierweefsel afbreekt verkleint
pi_34213131
Tnx...
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_34213354
Hoe duur is zo'n GPRS horloge? Duur zeker ?
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:02:19 #162
43276 Scighera
pi_34213719
ca ¤ 280 ~ 300.-- ....blijft imho de enige manier om nauwkeurig afstand en (actuele)snelheid te meten
pi_34217510
Geinig geinig....heb net na jaartje weer even 40 minuutjes gelopen. Doe normaal alleen heavy krachtraiing. Gotver dat viel toch tegen. Flinke pijn aan de kuiten en voorkant bovenbene...auw
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:30:41 #164
43276 Scighera
pi_34224125
tja..weer opbouwen he...52 weken niet lopen is heeeeeeeel lang
pi_34380310
Zo, vandaag weer lekker even een stukje gelopen. Het lijkt koud buiten maar als je zo in het zonnetje loopt is het toch goed te doen, mits redelijk aangekleed.
Van de week nog even een keer een stuk lopen en dan zondag weer een kleine wedstrijd, de 5KM. Eens kijken of ik wat van m'n beste tijd af kan snoepen, alleen is dit wel door het bos en m'n snelste tijd heb ik op een verharde ondergrond gelopen. We zullen zien

Hoe loopt de rest? Mensen die druk aan het voorbereiden zijn voor de halve van Utrecht in april?
pi_34380616
Dit weer is best lekker. Het vriest dan wel, en het waait best wel. Maar de zon schijnt, en loopt best aangenaam!
pi_34382669
Hoi.

Wat betaal ik voor een leuk setje schoenen om zo'n 3 keer per week op te lopen.
Gewoon goede schoenen, niet overdreven duur .

Iemand nog tips voor merk of model?
slettebak [@] gmail.com
pi_34385777
Ik zou kijken bij een Run2day winkel, althans daar heb ik mijn loopschoenen vandaan.
Ze maken een filmpje van je loop, en gaan dan kijken wat voor schoen het best bij jou past.

Schoenen zijn IMO erg belangrijk bij het lopen, kosten liggen denk ik rond de 100-120¤
pi_34386595
Of die heerlijke PK Runningshop in Dodewaard
Ik gok ook op 100-120 euro ja, maar het is wel anderhalf jaar geleden dat ik mijn laatste paar kocht, dus mijn informatie is verouderd.

Ik heb sinds ik gisteren met een vriendin weer eens verdwaalde en we veel verder gingen dan aanvankelijk gepland weer de smaak te pakken. Maar om mezelf er 's avonds na het werk in het donker toe te zetten blijft moeilijk....ik gok dat het 's weekends hardlopen wordt en doordeweeks zwemmen. Geen plannen voor een halve, ik vind dat ik toch meer van de kortere wedstrijdjes ben en de bikkelafstanden laat ik graag over aan de Wolfjes onder ons
pi_34388863
Je kunt op tweede paasdag ook een 10 km rennen in Utrecht, thaleia. Dan doe ik je wel hazen. Ik moet dan toch nog een stukje inlopen .

Ik vind het inschrijfgeld in Utrecht wel wat aan de hoge kant, namelijk 17 euro voor de halve marathon als je geen knau licentie hebt. Maar goed, ik ren toch niet dagelijks een halve marathon.
pi_34406474
Hebben jullie ook wel eens last van een koud lichaam tijdens het lopen.

Tijdens trainen heb ik het wel vaak en nu afgelopen zondag bijd e halve marathon helemaal. Eerste uur niks aan de hand, en dan ineens begin ik het koud te krijgen en is de energie wel een beetje op... Zou dat gewoon door de vermoeidheid komen of is 1 thermoshirtje + trainingsjasje niet genoeg met hardlopen (zoals dat op de fiets, skeelers of schaatsen wel is)

Trouwens 1:45 gelopen op me eerste halve. Viel me wat tegen want ging weg op 1:30, maa rna een uurtje ging het wel een stukje langzamer...
pi_34407364
Klinkt inderdaad als vermoeidheid. Ik vond het zondag met vergelijkbare kleding best warm tijdens het lopen, maar als je motor gaat haperen, krijg je dat. Voldoende energie naar binnen gewerkt vantevoren?
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:33:01 #173
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34461545
Wie zie ik 4 februari bij de minimarathon in APeldoorn? Ik ga hem lopen als het niet vriest. Als het vriest wordt ik onwel tijdens hardlopen.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_34463013
hoe lang is zo´n minimarathon? Niet dat ik van plan ben ervoor naar Apeldoorn te gaan...
pi_34463208
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:55 schreef Uncle het volgende:
Eerste uur niks aan de hand, en dan ineens begin ik het koud te krijgen en is de energie wel een beetje op...
Heb ik ook, en volgens mij heeft dat niks te maken met te koud gekleed zijn (immers het eerste uur is diezelfde laag kleding wel voldoende) maar idd met 'op' zijn, je reserves zijn op. Ik had het afgelopen zondag toen we waren verdwaald en dus onverwachts veel langer onderweg waren dan gepland.

Ik weet niet wat je eraan kunt doen. Ikzelf loop gewoon niet langer dan een uur (tenzij ik dus verdwaal), maar als je wel langer wilt lopen: ik denk gewoon genoeg eten onderweg....

Ben nog steeds slecht aan het lopen trouwens. Kan me er tegenwoordig wel weer toe zetten om na het werk in het donker toch nog even te gaan, maar dan loop ik daar in het donker, en het regent een beetje, en dan krijg ik toch al gauw een groot verlangen naar mijn warme woning en dito douche. Dit zal nog wel even zo blijven, tot ergens in maart ofzo
pi_34518770
tvp
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:09:47 #177
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34528164
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:07 schreef the_disheaver het volgende:
hoe lang is zo´n minimarathon? Niet dat ik van plan ben ervoor naar Apeldoorn te gaan...
18,7 km
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_34548358
Ik las in een of ander blad dat intensief trainen effectiever is dan vaak trainen, en dat vind ik prachtig, want nu voel ik me een stuk minder schuldig dat het er in het donker en de kou bij mij niet zo vaak van komt. Ik ga zometeen gewoon heel intensief
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:43:23 #179
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34549696
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:03 schreef thaleia het volgende:
Ik las in een of ander blad dat intensief trainen effectiever is dan vaak trainen, en dat vind ik prachtig, want nu voel ik me een stuk minder schuldig dat het er in het donker en de kou bij mij niet zo vaak van komt. Ik ga zometeen gewoon heel intensief
Voor mij ook een goed bericht. Door school kan ik doordeweeks echt niet trainen, zeker niet in het donker, zoals dat 's winters is. Alleen in het weekend kan ik dus eigenlijk trainen.
- You can say that again
pi_34577687
Vandaag meegedaan met de 5KM door het bos. Ondanks de kou waren er best een hoop deelnemers naar mijn idee.
Met de start probeerde ik redelijk vooraan te staan maar dat was niet helemaal gelukt waardoor ik in een soort trechter kwam omdat het parcours na de start vrijwel gelijk links af sloeg en het even smal werd, wat niet bevordelijk is voor je eindtijd.
Ik kon daarna toch nog redelijk naar voren lopen en kon makkelijk aansluiten bij een groepje van 4 mensen.
Na de 3KM probeerde ik wat te versnellen samen met een andere jongen en konden elkaar blijven motiveren, alleen na die matige start wist ik dat een goede tijd er niet meer in zou zitten.
Op de 4KM probeerde ik wat te versnellen maar zakte vrij snel weer weg, nadat die andere loper waarmee ik weg was gelopen uit dat groepje van 4 mensen mij weer inhaalde kon ik toch aanklampen en op de laatste 200M nog een eindspurt uitgooien en kwam op 19:20 minuten over de finish.
Geen PR maar ondanks die matige start toch deels tevreden, ik merk al goed dat het trainen z'n vruchten afwerpt!
Nu weer lekker doordeweeks wat kilometers maken en over 2 weken weer meedoen met een 5KM wedstrijdje!
pi_34623017
Wow, dit is echt lekker loop weer! weinig wind, beetje zon en en niet te koud.

Maar dan ook lekker lang gelopen, ben benieuwd hoe veel km´ers. 1:23h iig. Einde was wat minder, toen ik tegen een of andere boom liep waarna mijn tshirt vol zat met een of andere bol met alleen maar stekels. Kastanjes ofzo? kan dat?

Erg stekelig in ieder geval... Maar het liep erg fijn!
  maandag 30 januari 2006 @ 19:44:27 #182
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_34623078
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:43 schreef the_disheaver het volgende:
Wow, dit is echt lekker loop weer! weinig wind, beetje zon en en niet te koud.

Maar dan ook lekker lang gelopen, ben benieuwd hoe veel km´ers. 1:23h iig. Einde was wat minder, toen ik tegen een of andere boom liep waarna mijn tshirt vol zat met een of andere bol met alleen maar stekels. Kastanjes ofzo? kan dat?

Erg stekelig in ieder geval... Maar het liep erg fijn!
Ik ga zo een stukje rennen! Vond het vorige week eigenlijk net iets te koud. Hoop dat het dit keer beter is.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_34623122
Tamme kastanje:

Was het zo iets?
pi_34623602
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:45 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Tamme kastanje:

[afbeelding]

Was het zo iets?
Maar dan zal het wel in de ´aangroei´ periode moeten zijn. Wat er was eigenlijk alleen maar stekeltjes, Er zat nog geen bol in ofzo...
pi_34623669
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:44 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Ik ga zo een stukje rennen! Vond het vorige week eigenlijk net iets te koud. Hoop dat het dit keer beter is.
Ja, als het vriest dan is het ook niet erg fijn. Je kunt natuurlijk meer aandoen, maar uiteindelijk krijg je het toch weer warm...

Maar vooral nu de wind nauwelijks waait, en de zon wel wat schijnt (viel vandaag beetje tegen, vooral gister was het een mooie dag.. Alleen kon ik toen niet echt...)
pi_34624049
18 km! Kan een kilometer meer of minder zijn, maar das bijna een halve marathon! En ik kom makkelijk nog wat km´ers meer lopen!
pi_34628318
Was inderdaad superweer. Heb zaterdag ook een mooie ronde van 16 km gemaakt. Geschatte tijd was ongeveer 1:16, maar daar kan ik iets naast zitten. Ergens in de laatste kilometer kapte mn hartslagmeter ermee
Ik kleed me met dit weer overigens liever iets te warm dan iets te koud aan, vinden mn gewrichten volgens mij wel fijn...
pi_34628615
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:36 schreef thijsdetweede het volgende:
Was inderdaad superweer. Heb zaterdag ook een mooie ronde van 16 km gemaakt. Geschatte tijd was ongeveer 1:16, maar daar kan ik iets naast zitten. Ergens in de laatste kilometer kapte mn hartslagmeter ermee
Ik kleed me met dit weer overigens liever iets te warm dan iets te koud aan, vinden mn gewrichten volgens mij wel fijn...
Ik ben begonnen met een tshirt en een shirt met lange mouwen. En halverwege alleen in de t-shirt gelopen. Ik had het zeker niet koud, maar liever wat kouder dan te veel aan hebben... (een sjaal zou ik echt niet aan doen, zag ik wel een mede-loper zonet mee lopen...
pi_34637630
Een sjaal.....
Boven heb ik momenteel nog een shirt en een jack aan, dat jack houdt vooral ook de wind tegen, en het is wel fijn dat die rits langzaam wat open kan. Het hangt een beetje van de ronde af; een 5km op hoge snelheid heeft wat minder kledij nodig dan een 15 op een hartslag van 160. Ik kwam zaterdag ook een of twee mensen tegen in korte broek, dat vind ik voor nu wel wat optimistisch. Maar misschien dat ze rekening houden met een goede warming up, en de cooling down binnen kunnen eindigen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:08:34 #190
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34650152
2 vraagjes:
1)Wat zijn goede hartslagmeters (voor de beginner, hoeft niet te duur dus)?
2)Zijn die schema's van Myasics een beetje betrouwbaar en goed?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_34660401
Dit wil ik graag even met jullie delen: ik had mijn vader (71) aan de lijn, en die is sinds kort weer lid geworden van het recreantengroepje van de atletiekvereniging. Hij was daar eerst geen lid meer van omdat hij een blessure had, maar nu gaat het alweer een tijdje goed en dus wilde hij met ze mee gaan lopen.
En nou is ie afgelopen week voor het eerst geweest, en nu is ie helemaal teleurgesteld omdat ze zo langzaam gingen Hij is misschien wel 25 jaar ouder dan de gemiddelde trimmer daar, en dan klagen dat ze te langzaam gaan. Prachtig.
pi_34662045
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 16:08 schreef Damzkieee het volgende:
2 vraagjes:
1)Wat zijn goede hartslagmeters (voor de beginner, hoeft niet te duur dus)?
2)Zijn die schema's van Myasics een beetje betrouwbaar en goed?
1) geen idee. Kijk wel goed wat je er met de lange termein ermee wilt. Je beginnersperiode is (hopelijk) vele malen korter dan de levensduur van het apperaat, dus misschien is het wel verstandiger wat meer te investeren als je er wat langer plezier mee kunt beleven.

Ik gebruik zelf geen hartslagmeter, maar goed horloge (lees stopwatch) is voor je motivatie zeker noodzakelijk naar mijn mening.

2) Wat is betrouwbaar? Het is voor elk persoon weer anders, dus je zult waarschijnlijk nooit het perfecte loopschema kunnen vinden. Maar ik neem wel aan goed. Vergelijk het eens met de vele andere loopschemas wat er op internet te vinden zijn (bv www.runnersweb.nl)
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:08 schreef thaleia het volgende:
Dit wil ik graag even met jullie delen: ik had mijn vader (71) aan de lijn, en die is sinds kort weer lid geworden van het recreantengroepje van de atletiekvereniging. Hij was daar eerst geen lid meer van omdat hij een blessure had, maar nu gaat het alweer een tijdje goed en dus wilde hij met ze mee gaan lopen.
En nou is ie afgelopen week voor het eerst geweest, en nu is ie helemaal teleurgesteld omdat ze zo langzaam gingen Hij is misschien wel 25 jaar ouder dan de gemiddelde trimmer daar, en dan klagen dat ze te langzaam gaan. Prachtig.
Tof

Das wel lekker aan hardlopen, lekker je eigen tempo kunnen bepalen. Maar niet als je met meerdere loopt natuurlijk

Had vandaag ook graag willen lopen, qua tijd kon het ook... Maar met de bijna 20km gister (pfff, dat klinkt echt veel!) echt niet zo verstandig.... Morgen hopelik weer
  woensdag 1 februari 2006 @ 08:41:17 #193
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34671184
Dankje voor de info the_disheaver. Ik zag gisteren bij de Intersport van die Polar hartslagmeters. Dat instapmodel is nog redelijk betaalbaar 79,95 ofzo. Zijn er mensen die dezelfde hebben?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:29:29 #194
43276 Scighera
pi_34674464
Het was idd goed weer gisteren 23.98km gelopen in 1:49:13 (13.2km/h gemiddeld) op HR164 (alles gemeten met een Timex Speed & Distance HRM+GPS combinatie).
kleding: skinsuit met losse beenstukken, dus armen en schouders helemaal vrij. helaas was mijn camelbak lek, dus moest ik met een heuptas lopen met daarin een 1000cc bidon.
Gisteravond (1.5 uur later) nog 1 uur op de fiets gezeten en 1 uurtje lesgegeven.

Nu vandaag: wel het geveoel dat ik gisteren diep ben gegaan; stijfheid + spierpijn laag in de kuiten (was te verwachten; zijn ze nog aan het onderzoeken) en verder een licht stijf gevoel in de hamstrings

@Damzkieee
1. Er zijn heel wat merken in omloop; wil je een goede en betaalbare hebben: Polar F serie of de Sigma hartslagmeters. Timex is helaas nogal prijzig door de hoge importkostenm vermoed ik
2. helaas geen ervaring mee, train op mijn eigen schema's
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:44:01 #195
43276 Scighera
pi_34674877
@thaleia en Faberic
hmm of ik het mooi geformuleerd vind....ik zeg liever: het gaat om kwaliteit, niet om quantiteit.

mijn vorige week:

zondag: 3h00 mountainbike D2
maandag: krachttraining
dinsdag: 22.5km lopen D2 + 1 uiur fietsen D1
woensdag: 1h50 mountainbike D1 + 1uur spinning D2
donderdag: 1uur spinning D2
vrijdag: 14km lopen D2-D3 + 0h45 D1 fietsen
zaterdag: rust

oftewel: maar 2 looptrainingen, normaal voor mij; dinsdag kilometers maken, vrijdag vooral op snelheid lopen, goed opwarmen en dan de snelheid steeds verder opvoeren. vervolgens even op de fiets o mde spieren op te schonen en aan de wissel te wennen.

daar ik met een slechte knie zit (kraakbeensplinter afgebroken door een aanrijding, moet ik nog laten weghalen is dit een iets ander schema dan normaal; Aerobics lessen vervangen door spinning bijvoorbeeld.

Mountainbiken is voor mij een vervanging voor het rijden op de weg (was mij te glad en te koud).
binnenkort komt er een 3e loop bij; de fiets loop wissel. in eerste instantie met een korte loop (4km) later waarschijnlijk de vrijdag vervangen; dus eerst 40-60km fietsen buiten en dan 14km lopen

12 weken te gaan tot Powerman Venray
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:14:56 #196
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_34728965
Hoe weet iedereen zo goed de afstand die gelopen is? Ik kan de tijd goed bijhouden, maar de afstanden heb ik eigenlijk geen idee van....
I'm just a girl in the world.
pi_34731885
Je kan je route nameten via www.map24.com

Ik train of loop liever op tijd dan op hartslag, misschien wel omdat ik nog nooit met een hardslagmeter gelopen heb.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 17:09:45 #198
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34733386
Zeau! Vanochtend/Vanmiddag de Minimarathon gelopen. 18,7 km. in 1:52:43. Da's best netjes, ik ben er tevreden over, gemiddeld 9,95 km/uur. Mijn eerste wedstrijd! Het is zeer goed bevallen, en ik ga aan meer wedstrijden meedoen!
- You can say that again
pi_34735355
Erg leuk dat het je goed bevallen is, en ook dat je het wilt gaan blijven doen. Het allerleukste vind ik zelf het proberen te overtreffen van jezelf door elke wedstrijd sneller te lopen.
Had je zelf een tijd ingedachten die je wilde gaan lopen of had je gewoon het idee; lopen en we zien wel waar we uit komen?
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:34:58 #200
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_34735604
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:26 schreef Aschwin. het volgende:
Erg leuk dat het je goed bevallen is, en ook dat je het wilt gaan blijven doen. Het allerleukste vind ik zelf het proberen te overtreffen van jezelf door elke wedstrijd sneller te lopen.
Had je zelf een tijd ingedachten die je wilde gaan lopen of had je gewoon het idee; lopen en we zien wel waar we uit komen?
PRECIES!

Ik wilde eigenlijik wel onder de 2 uur zitten, maar veel maakte het me niet uit. Ik ben blij dat het lekker ging en dat ik 18,7 km heb gelopen!
- You can say that again
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')