abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:46:55 #76
72710 whispers
verbally copulating
pi_30894001
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:34 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Een halve marathon is 21km, geen 10
Ja, natuurlijk, foutje van me. Damn, 21 km is echt wel veel.

Maar die 10 km moet wel lukken, toch? Ik doe nu zonder enige voorbereiding al 4-5 km (wel aan een slakkentempo).
pi_30920157
Hiep hiep. Wilde heel graag onder het half uur bij de Posbankloop (6 km) en het is ruimschoots gelukt. 29:07! Vorig jaar nog 30:31, dus ik mag wel concluderen dat ik sneller ben dan toen.

En ik zat vermoedelijk ook nog eens bij de eerste tien vrouwen (het is wat lastig controleren, omdat er een aantal vrouwen -onder wie ik- in de lijst met mannen is opgenomen ). Dat van die eerste tien is heel cool, want dat maak ik niet vaak mee. Ik ben nl. helemaal niet zo extreem snel, maar had het geluk dat ik deelnam aan de kneuzenloop (de snelle lopers doen allemaal mee aan de 15 km wedstrijd, niet aan de 6 km trimloop). Zo kun je nog eens pimpen met heel erg vooraan binnenkomen

Nu hoop ik dat deze vooruitgang t.o.v. vorig jaar ook betekent dat ik straks sneller ben op de Zevenheuvelen. Ik ga in elk geval heel fanatiek door met trainen!

[ Bericht 1% gewijzigd door thaleia op 25-09-2005 17:21:19 ]
pi_30920758
quote:
Op zondag 25 september 2005 17:12 schreef thaleia het volgende:
Hiep hiep. Wilde heel graag onder het half uur bij de Posbankloop (6 km) en het is ruimschoots gelukt. 29:07! Vorig jaar nog 30:31, dus ik mag wel concluderen dat ik sneller ben dan toen.

En ik zat vermoedelijk ook nog eens bij de eerste tien vrouwen (het is wat lastig controleren, omdat er een aantal vrouwen -onder wie ik- in de lijst met mannen is opgenomen ). Dat van die eerste tien is heel cool, want dat maak ik niet vaak mee. Ik ben nl. helemaal niet zo extreem snel, maar had het geluk dat ik deelnam aan de kneuzenloop (de snelle lopers doen allemaal mee aan de 15 km wedstrijd, niet aan de 6 km trimloop). Zo kun je nog eens pimpen met heel erg vooraan binnenkomen

Nu hoop ik dat deze vooruitgang t.o.v. vorig jaar ook betekent dat ik straks sneller ben op de Zevenheuvelen. Ik ga in elk geval heel fanatiek door met trainen!
Gefeliciteerd thaleia ! Waarom lukt het dit jaar wel en voorgaande keren niet? Ben je gewoon harder gaan trainen?

Ik zal iig harder mijn best moeten gaan doen om je voor te blijven bij de zevenheuvelenloop . De komende twee weken doe ik het rustig aan ivm de halve marathon op 9 oktober, maar daarna ga ik lekker veel intervallen zodat die schamele 15 km snel afgelegd kunnen worden .
pi_30921434
Nee, volgens mij komt de vooruitgang vooral doordat ik steeds sneller durf te beginnen. Ik ben echt altijd zo'n "op safe" loper geweest en vorig jaar was dat al wel een stuk minder, maar nog niet helemaal weg.
En ik ging vroeger altijd alleen maar ver & langzaam trainen en nu veel meer korter & sneller. Dat zal ook wel helpen om snelheid te ontwikkelen.

Ik ga morgen lekker tegen iedereen vertellen dat ik zesde was van de bijna 250 dames. Dat het een kneuzenafstand betrof zeg ik er gewoon niet bij

Ja, die halve van Eindhoven is al bijna! Heb je een streeftijd? Ik hoop dat het weer gunstig is. Dat is het vaak wel in oktober. Niet te warm, en hopelijk droog (en het mooiste: als het net geregend heeft vlak voor de start).
pi_30921639
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:46 schreef whispers het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk, foutje van me. Damn, 21 km is echt wel veel.

Maar die 10 km moet wel lukken, toch? Ik doe nu zonder enige voorbereiding al 4-5 km (wel aan een slakkentempo).
Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in dat het je gaat lukken als je maar hooguit een keer per week traint. Als je echt serieus zou gaan oefenen (3 tot 4 keer per week) dan zou het je misschien kunnen lukken om over een half jaar een halve marathon uit te lopen.
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 18:32 schreef Ricky_ het volgende:
Ik moet voor de coopertest op school 2 kilometer hardlopen in 12 minuten. Nu vraag ik me een paar dingen af. Ten eerste, wat is de juiste snelheid om te lopen? Ik train op 9 kilometer per uur, en wil ongeveer 11 kilometer per uur die test afleggen.
Ten tweede, is het belangrijk om je schouders/armen erbij te bewegen? Ik heb bij het trainen gemerkt dat ik het langer volhoud als ik mijn schouders beweeg.
Alvast bedankt
De juiste snelheid is de snelheid waarbij je je prettig voelt . Als je regelmatig oefent, wordt je conditie steeds beter en zul je vrij makkelijk die 2 km kunnen rennen. Wanneer moet je die coopertest dan doen?

Naar mijn weten moet je je bovenlichaam vrij stabiel houden gedurende het rennen. Je armen bewegen in het zelfde ritme als je benen. Hoe je je armen precies beweegt is volgens mij vooral een kwestie van smaak. Theoretisch gezien zal er vast wel een ideale beweging zijn, maar als je dat niet prettig vindt dan heb je er per saldo toch niet zo veel aan.
pi_30921847
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:09 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in dat het je gaat lukken als je maar hooguit een keer per week traint. Als je echt serieus zou gaan oefenen (3 tot 4 keer per week) dan zou het je misschien kunnen lukken om over een half jaar een halve marathon uit te lopen.
Hij had het over beide, maar volgens mij wil hij toch echt de 10 km lopen. En dat zou wel mogelijk moeten zijn lijkt me. Maar 2 keer per week zou ik eerder aanraden. Het is niet echt de tijd van het jaar (winter/herfst) dat je erg gemotiveerd bent
quote:
[..]

De juiste snelheid is de snelheid waarbij je je prettig voelt . Als je regelmatig oefent, wordt je conditie steeds beter en zul je vrij makkelijk die 2 km kunnen rennen. Wanneer moet je die coopertest dan doen?

Naar mijn weten moet je je bovenlichaam vrij stabiel houden gedurende het rennen. Je armen bewegen in het zelfde ritme als je benen. Hoe je je armen precies beweegt is volgens mij vooral een kwestie van smaak. Theoretisch gezien zal er vast wel een ideale beweging zijn, maar als je dat niet prettig vindt dan heb je er per saldo toch niet zo veel aan.
Ik ben net thuis van het lopen, maar viel me wel op dat mijn onderarm en vingers best wel stijf zijn omdat ze nauwelijks bewegen. Dus bewegen zou volgens mij alleen al om het bewegen beter zijn.
pi_30922547
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:01 schreef thaleia het volgende:
Nee, volgens mij komt de vooruitgang vooral doordat ik steeds sneller durf te beginnen. Ik ben echt altijd zo'n "op safe" loper geweest en vorig jaar was dat al wel een stuk minder, maar nog niet helemaal weg.
En ik ging vroeger altijd alleen maar ver & langzaam trainen en nu veel meer korter & sneller. Dat zal ook wel helpen om snelheid te ontwikkelen.

Ik ga morgen lekker tegen iedereen vertellen dat ik zesde was van de bijna 250 dames. Dat het een kneuzenafstand betrof zeg ik er gewoon niet bij
Kneuzenafstanden . Ik hoop ook nog een keertje hoog te eindigen op zo'n afstand .
Je moet maar hard gaan trainen voor de Marikenloop, daar zou je volgens mij ook een best leuke klassering kunnen krijgen .
quote:
Ja, die halve van Eindhoven is al bijna! Heb je een streeftijd? Ik hoop dat het weer gunstig is. Dat is het vaak wel in oktober. Niet te warm, en hopelijk droog (en het mooiste: als het net geregend heeft vlak voor de start).
Heel stiekum hoop ik dat ik er 1.35u over doe . Volgens een tijd/afstand-omrekenformule zou me dat wel moeten kunnen lukken, maar het is wel een pokke eind rennen. En ik heb ook geen idee hoe ik mijn race moet indelen. Daarom ben ik al blij met een tijd onder de 1.40u.
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:18 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Hij had het over beide, maar volgens mij wil hij toch echt de 10 km lopen. En dat zou wel mogelijk moeten zijn lijkt me. Maar 2 keer per week zou ik eerder aanraden. Het is niet echt de tijd van het jaar (winter/herfst) dat je erg gemotiveerd bent
Ik had het ook over beiden . Ik geloof niet dat hij op deze manier de 10 km goed zal kunnen lopen. Als je maar een keer per week traint dan verlies je volgens mij in de rest van de week een aardig deel van wat je in die ene training hebt opgebouwd. Per saldo maak je dan niet zo veel vooruitgang. 2 keer per week lijkt mij ook een goed idee om die 10 km te rennen.
quote:
Ik ben net thuis van het lopen, maar viel me wel op dat mijn onderarm en vingers best wel stijf zijn omdat ze nauwelijks bewegen. Dus bewegen zou volgens mij alleen al om het bewegen beter zijn.
Ren je dan met je armen bijna tegen je buik aangedrukt? Dat je onderarm en vingers wat stijf zijn zal wel op de een of andere manier te maken hebben met de doorbloeding.
pi_30923069
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:50 schreef Wolfje het volgende:
Ren je dan met je armen bijna tegen je buik aangedrukt? Dat je onderarm en vingers wat stijf zijn zal wel op de een of andere manier te maken hebben met de doorbloeding.
Nee, totaal niet. schuin vooruitstekend (maar beweeg alleen mijn bovenarm, mijn onderarm niet. Doorbloeding zal het wel zijn. Gewoon soms even met je vingers bewegen.
pi_31004672
Zometeen bij 2 vandaag een reportagetje over 'de hardloopmanie die ons land momenteel overspoelt'
pi_31005110
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:28 schreef thaleia het volgende:
Zometeen bij 2 vandaag een reportagetje over 'de hardloopmanie die ons land momenteel overspoelt'
Precies op tijd gelezen (het is nu dus)
pi_31012376
De nieuwe hype: hardlopen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 09:21:28 #87
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_31197055
Kan iemand mij helpen?

Ik loop nu een half jaar, 3x per week. Ik ben begonnen met een paar minuten en loop nu steeds een uur lang zonder problemen. In een uur loop ik ongeveer 12 km. Omdat ik niet nog langer wil gaan lopen zou ik graag mijn snelheid wat willen vergroten. Hoe kan ik dit het best aanpakken? Want ik merk nu geen vooruitgang, hoe vaak ik dat uur ook al gelopen heb.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_31197531
intervaltraining?

Doet er overigens nog mensen mee aan de 4mijl zondag in groningen?

Ik was véél te laat...
  woensdag 5 oktober 2005 @ 09:56:24 #89
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_31197590
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 09:53 schreef the_disheaver het volgende:
intervaltraining?

Doet er overigens nog mensen mee aan de 4mijl zondag in groningen?

Ik was véél te laat...
En wat doet intervaltraining dan? Je spierkracht vergroten?
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:05:49 #90
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31203717
Ondertussen ben ik al zeker 1 1/2 maand geblesseerd geweest aan mijn knie. Dus vanaf deze week ga ik eerst flink cardio doen op de hometrainer zodat ik minder gewicht hoef mee te slepen tijdens het rennen. Zit ik straks op het juiste gewicht dan trek ik de renschoenen weer aan. Maar ik wil voorlopig mijn knie niet meer belasten zo erg.

Dus dan ga ik maar cardio doen Steeds 40 minuten fietsen op de hometrainer. En dat 3 keer per dag in de toekomst. Om zo naar de 75 kilo te gaan.

Knie-blessure was dus balen, ik was net lekker bezig

Maar goed, ik pak het sporten dus weer op. Want ik moet en zal afvallen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_31218869
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 09:56 schreef Spyder het volgende:
Ik weet niet wat het doet, maar het werkt wel, zo zie ik bij een fanatiek vriendinnetje van me.
En wat voor mij ook werkt: gewoon ietsje korter trainen, maar wel sneller (dus zonder intervallen, maar gewoon constant een ietsje hoger tempo dan voorheen)
Ik ging vroeger ook altijd een uur lopen en als ik een fanatieke bui had ging ik langer. Maar wel altijd op hetzelfde slakkentempo.
Toen besloot ik dat ik niet zo nodig meer heel lang, maar wel hard wilde gaan en verwachtte dat ik dan dus steeds maar een half uurtje zou trainen. Maar dat hard rennen ging wel lekker, dus doorgaans ben ik ook nu meestal wel een minuut of 50 weg. En ga in wedstrijden nu echt een stuk harder dan in het verleden, terwijl ik me aan het verschijnsel 'intervaltrainingen' nog nauwelijks heb gewaagd.
pi_31224628
Disheaver
Er zijn nog wel startbewijzen te krijgen hoor, van laatste moment afhakers..

moet je ff in het gastenboek van www.4mijl.nl kijken...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31228718
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 09:56 schreef Spyder het volgende:

[..]

Intervaltraining laat je lichaam wennen aan hogere snelheden. Een van de effecten is dat je er inderdaad sterker van wordt. Het heeft ook nog een positief effect op je hart en longen, maar hoe dat precies in elkaar zit weet ik ook niet.

Google maar eens op "fartlek".
pi_31312238
Wolfje ik heb aan je gedacht hoor vandaag! Hoe ging het? De finish gehaald? En op een aangename wijze? Ein een tijd die je bevalt?
Mijn vader heeft er ongeveer 2 uur over gedaan, maar die is dan ook al 71. En hij zei dat er op de hele een parcoursrecord was gelopen, en dat sowieso de omstandigheden echt perfect waren, dus ik hoop dat jij daar ook profijt van hebt gehad.

Gaat er van hier nog iemand meedoen aan Amsterdam volgende week trouwens?
pi_31312693
Zo, ik heb de halve marathon volbracht, maar het was wel afzien .

De eerste 5 km waren irritant omdat ik steeds moest versnellen, afremmen en zigzaggen om tragere lopers in te halen. Ik vind dat zo'n grootschalig evenement er best wat meer aan mag doen om iedere loper zoveel mogelijk zijn eigen tempo te kunnen laten lopen. Voor zover ik heb gezien doet Eindhoven er helemaal niks aan.
Tot ongeveer 15 kilometer ging het best aardig, hoewel mijn benen wel wat aan verzuren waren. Hierna werd de verzuring een stuk erger en gingen mijn bovenbenen flink pijn doen. Over de laatste 6 km heb ik zeker 32 minuten gedaan , dus daar heb ik de nodige tijd laten liggen. Maar goed, uiteindelijk ben ik toch binnen 1:44u gefinished (bruto tijd). Mijn netto tijd zal wel iets boven de tijd zijn die ik graag had willen rennen (hooguit 1:40). Maar een halve marathon rennen is toch wat anders dan een 10 km, dus ik ben toch nog tevreden.
pi_31313294
Mijn netto tijd is 1:40:56 .

Wat overigens wel zeer leuk was, was dat er langs het hele parcours ontzettend veel mensen stonden! Ik weet niet of je daar echt harder van gaat rennen, maar je hebt wel minder snel de neiging om te stoppen .

Een vriend van me stond bij de finish en heeft me daar gefilmd met zijn fototoestel , dus nou kan mooi het laatste stukje van mijn lijdensweg bekijken.

En wat is er dan in Amsterdam te doen? De hele marathon of ook nog wat kortere afstanden?
pi_31316009
Dat lijkt me een prima tijd Wolfje! Gefeliciteerd met je halvemarathondoop. Dat er nog maar vele mogen volgen

In Amsterdam zijn volgende week in elk geval een halve en een hele, verder weet ik het niet. Ik ga niet hoor, ik ga naar de Herfstloop hier in Nijmegen in het bos, daar kun je gewoon 10km doen en het is nog op fietsafstand ook.
pi_31381017
De inschrijving voor de zevenheuvelenloop is nu gesloten! En Paula Radcliffe doet ook mee. Als je als deelnemer in het juiste startvak staat, dan zie je haar misschien nog wel finishen voordat je zelf van start kunt gaan .

Hieronder het berichtje zoals dat www.zevenheuvelenloop.nl staat.

PAULA RADCLIFFE NAAR ZEVENHEUVELENLOOP

De wereldrecordhoudster en wereldkampioene op de marathon, Paula Radcliffe, zal dé attractie zijn tijdens de 22e Zevenheuvelenloop op 20 november. Het is de eerste keer dat deze Britse legende in Nederland een wegwedstrijd loopt. De organisatie is bijzonder blij en trots dat ze erin is geslaagd Radcliffe naar Nijmegen te halen. "Ze prijkt al drie jaar torenhoog op ons lijstje en het is een fraai kunststukje van Jos Hermens' Global Sports Communication dat ze er straks staat. Er zijn bij dit soort buiten-categorie toppers altijd meer kapers op de kust en de mensen van Hermens hebben stevig moeten onderhandelen", aldus organisator Henk Stevens. Volgens Global Sports Communication was het niet onbelangrijk dat "Seven Hills" een begrip bleek te zijn bij Radcliffe en haar manager Lough. Lough, namens Radcliffe: "Natuurlijk weet ik dat Felix Limo het wereldrecord gelopen heeft tijdens de Zevenheuvelenloop en dat er vaker erg hard wordt gelopen. Als je ziet dat
internationale toppers als Kristiansen, Loroupe, Adere, Cheromei, McColgan en McKiernan de wedstrijd ooit wonnen, dan weet je dat het ook een topwedstrijd is voor de vrouwen".

Accent volledig op vrouwen

Paula Radcliffe weet zich tijdens de Zevenheuvelenloop omringd door enkele sterke internationale toploopsters, van wie de namen later bekend zullen worden gemaakt. De organisatie zet dit jaar alles op het vrouwenveld en zal geen internationaal mannenveld uitnodigen. "Als gebaar naar superatlete Radcliffe, maar ook omdat je het geld maar één keer kunt uitgeven", laat Stevens namens de organisatie weten.
pi_31462228
*meldt

Ik ben net begonnen met wat hardlopen (naja, meer joggen). Heb nu een aantal keren gelopen en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Net wat extra meer training naast mijn handbaltraining
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_31498745
Ik heb vandaag even goed gepresteerd als Haile Gebreselassie!

Die bleef namelijk ook 1 minuut boven zijn streeftijd

En nu wil ik jullie om advies vragen: ik heb al tijdenlang een streefsnelheid die ik net niet haal, maar uit de 'net niet' kun je afleiden dat het wel zou moeten kunnen. Ik vind het nl. bepaald geen onredelijke streefsnelheid. Wat kan ik nog doen om sneller te worden?

Ik kan vanwege werk & studie niet vaker trainen dan ik nu doe (3x/week), en intervallen doe ik ook al. Ik hoorde van een vriendin dat zij van iemand als tip had gekregen om langere intervallen te nemen, dus geen stukjes van 300m ofzo (wat we op de looptraining altijd moeten doen), maar stukjes van 1 km. Dat moet ik maar eens gaan proberen. Verder hoop ik dat de looptrainingen ervoor gaan zorgen dat ik een betere techniek krijg, want volgens mij is mijn techniek nog bepaald niet denderend.

Ik wil nu in de periode tot aan de zevenheuvelenloop ook veel gezonder gaan eten (tijdelijk weg met al die pizza's, chocola en drop ), wellicht helpt dat ook.

Iemand nog tips? Wat voor soort trainingen kan ik het beste doen, als het mij puur erom gaat om sneller te worden op afstanden van 10 a 15 km?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')