Ja, natuurlijk, foutje van me. Damn, 21 km is echt wel veel.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:34 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Een halve marathon is 21km, geen 10
Gefeliciteerd thaleiaquote:Op zondag 25 september 2005 17:12 schreef thaleia het volgende:
Hiep hiep. Wilde heel graag onder het half uur bij de Posbankloop (6 km) en het is ruimschoots gelukt. 29:07! Vorig jaar nog 30:31, dus ik mag wel concluderen dat ik sneller ben dan toen.
En ik zat vermoedelijk ook nog eens bij de eerste tien vrouwen (het is wat lastig controleren, omdat er een aantal vrouwen -onder wie ik- in de lijst met mannen is opgenomen). Dat van die eerste tien is heel cool, want dat maak ik niet vaak mee. Ik ben nl. helemaal niet zo extreem snel, maar had het geluk dat ik deelnam aan de kneuzenloop (de snelle lopers doen allemaal mee aan de 15 km wedstrijd, niet aan de 6 km trimloop). Zo kun je nog eens pimpen met heel erg vooraan binnenkomen
Nu hoop ik dat deze vooruitgang t.o.v. vorig jaar ook betekent dat ik straks sneller ben op de Zevenheuvelen. Ik ga in elk geval heel fanatiek door met trainen!
Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in dat het je gaat lukken als je maar hooguit een keer per week traint. Als je echt serieus zou gaan oefenen (3 tot 4 keer per week) dan zou het je misschien kunnen lukken om over een half jaar een halve marathon uit te lopen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:46 schreef whispers het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, foutje van me. Damn, 21 km is echt wel veel.
Maar die 10 km moet wel lukken, toch? Ik doe nu zonder enige voorbereiding al 4-5 km (wel aan een slakkentempo).
De juiste snelheid is de snelheid waarbij je je prettig voeltquote:Op zaterdag 24 september 2005 18:32 schreef Ricky_ het volgende:
Ik moet voor de coopertest op school 2 kilometer hardlopen in 12 minuten. Nu vraag ik me een paar dingen af. Ten eerste, wat is de juiste snelheid om te lopen? Ik train op 9 kilometer per uur, en wil ongeveer 11 kilometer per uur die test afleggen.
Ten tweede, is het belangrijk om je schouders/armen erbij te bewegen? Ik heb bij het trainen gemerkt dat ik het langer volhoud als ik mijn schouders beweeg.
Alvast bedankt
Hij had het over beide, maar volgens mij wil hij toch echt de 10 km lopen. En dat zou wel mogelijk moeten zijn lijkt me. Maar 2 keer per week zou ik eerder aanraden. Het is niet echt de tijd van het jaar (winter/herfst) dat je erg gemotiveerd bentquote:Op zondag 25 september 2005 18:09 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in dat het je gaat lukken als je maar hooguit een keer per week traint. Als je echt serieus zou gaan oefenen (3 tot 4 keer per week) dan zou het je misschien kunnen lukken om over een half jaar een halve marathon uit te lopen.
Ik ben net thuis van het lopen, maar viel me wel op dat mijn onderarm en vingers best wel stijf zijn omdat ze nauwelijks bewegen. Dus bewegen zou volgens mij alleen al om het bewegen beter zijn.quote:[..]
De juiste snelheid is de snelheid waarbij je je prettig voelt. Als je regelmatig oefent, wordt je conditie steeds beter en zul je vrij makkelijk die 2 km kunnen rennen. Wanneer moet je die coopertest dan doen?
Naar mijn weten moet je je bovenlichaam vrij stabiel houden gedurende het rennen. Je armen bewegen in het zelfde ritme als je benen. Hoe je je armen precies beweegt is volgens mij vooral een kwestie van smaak. Theoretisch gezien zal er vast wel een ideale beweging zijn, maar als je dat niet prettig vindt dan heb je er per saldo toch niet zo veel aan.
quote:Op zondag 25 september 2005 18:01 schreef thaleia het volgende:
Nee, volgens mij komt de vooruitgang vooral doordat ik steeds sneller durf te beginnen. Ik ben echt altijd zo'n "op safe" loper geweest en vorig jaar was dat al wel een stuk minder, maar nog niet helemaal weg.
En ik ging vroeger altijd alleen maar ver & langzaam trainen en nu veel meer korter & sneller. Dat zal ook wel helpen om snelheid te ontwikkelen.
Ik ga morgen lekker tegen iedereen vertellen dat ik zesde was van de bijna 250 dames. Dat het een kneuzenafstand betrof zeg ik er gewoon niet bij![]()
Heel stiekum hoop ik dat ik er 1.35u over doequote:Ja, die halve van Eindhoven is al bijna! Heb je een streeftijd? Ik hoop dat het weer gunstig is. Dat is het vaak wel in oktober. Niet te warm, en hopelijk droog (en het mooiste: als het net geregend heeft vlak voor de start).
Ik had het ook over beidenquote:Op zondag 25 september 2005 18:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hij had het over beide, maar volgens mij wil hij toch echt de 10 km lopen. En dat zou wel mogelijk moeten zijn lijkt me. Maar 2 keer per week zou ik eerder aanraden. Het is niet echt de tijd van het jaar (winter/herfst) dat je erg gemotiveerd bent
Ren je dan met je armen bijna tegen je buik aangedrukt? Dat je onderarm en vingers wat stijf zijn zal wel op de een of andere manier te maken hebben met de doorbloeding.quote:Ik ben net thuis van het lopen, maar viel me wel op dat mijn onderarm en vingers best wel stijf zijn omdat ze nauwelijks bewegen. Dus bewegen zou volgens mij alleen al om het bewegen beter zijn.
Nee, totaal niet. schuin vooruitstekend (maar beweeg alleen mijn bovenarm, mijn onderarm niet. Doorbloeding zal het wel zijn. Gewoon soms even met je vingers bewegen.quote:Op zondag 25 september 2005 18:50 schreef Wolfje het volgende:
Ren je dan met je armen bijna tegen je buik aangedrukt? Dat je onderarm en vingers wat stijf zijn zal wel op de een of andere manier te maken hebben met de doorbloeding.
Precies op tijd gelezenquote:Op woensdag 28 september 2005 18:28 schreef thaleia het volgende:
Zometeen bij 2 vandaag een reportagetje over 'de hardloopmanie die ons land momenteel overspoelt'
En wat doet intervaltraining dan? Je spierkracht vergroten?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:53 schreef the_disheaver het volgende:
intervaltraining?
Doet er overigens nog mensen mee aan de 4mijl zondag in groningen?
Ik was véél te laat...
Ik weet niet wat het doet, maar het werkt wel, zo zie ik bij een fanatiek vriendinnetje van me.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:56 schreef Spyder het volgende:
En wat doet intervaltraining dan? Je spierkracht vergroten?
Intervaltraining laat je lichaam wennen aan hogere snelheden. Een van de effecten is dat je er inderdaad sterker van wordt. Het heeft ook nog een positief effect op je hart en longen, maar hoe dat precies in elkaar zit weet ik ook niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 09:56 schreef Spyder het volgende:
[..]
En wat doet intervaltraining dan? Je spierkracht vergroten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |