Jep, "ook op de Nike+-artikelen" staat er.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:45 schreef Blik het volgende:
Geldt die korting dan ook voor die chip die je in je Ipod Nano kunt doen?
Ik heb geen idee... Ik ben gelijk lid gewordenquote:Op donderdag 10 mei 2007 16:07 schreef p-etr-a het volgende:
Interessant. Ik denk dat mijn looptechniek ook voor verbetering vatbaar is, want ik doe maar wat. Kan je bij een atletiekvereniging zomaar vragen of ze daar naar willen kijken, of moet je dan eerst lid worden?
Te gek, gefeliciteerd, da's echt een prestatie om daarin te komen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:53 schreef Grumpey het volgende:Ik kan meedoen met de Roparun, heb een startplek bij een team gekregen
525km, van Parijs naar Rotterdam met team van 8 lopers, estafette
Gefeliciteerd Grumpey. Super die Roparun..quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:53 schreef Grumpey het volgende:Ik kan meedoen met de Roparun, heb een startplek bij een team gekregen
525km, van Parijs naar Rotterdam met team van 8 lopers, estafette
Bij de Roparun.. eigenlijk PaRorunquote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:23 schreef Madam_Romella het volgende:
[..]
Te gek, gefeliciteerd, da's echt een prestatie om daarin te komen.Hoe is je dat gelukt?
Ik ken twee mensen die meelopen en heb weleens gepolst, maar ik ben te langzaam vrees ik, 11,5km/u kruissnelheid. En bij zo'n estafette gaat het wel om de zwakste schakel denk ik.
Hoe dan ook, succes en ik ben benieuwd naar je verhaal!
in welke tijd?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:56 schreef PieterBas het volgende:
Zonet een lekker kort duurloopje van 6,6 km gedaan..
iets van 25 minuten. Horloge had ik thuis laten liggen, dan loop ik ontspannenquote:
Duurloopjes loop ik altijd relaxt en loop altijd tussen de 6 a 9km, wegwedstrijden van ongeveer 5km loop ik altijd op tijd..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:30 schreef Gelderland het volgende:
Loopt iedereen hier op tijd of ook wel eens gewoon 'lekker'; dus dat je nog niet écht moe/kapot bent nadat je thuiskomt (van 5-10 km)... Zelf loop ik het liefst op tijd (dus zo snel mogelijk) omdat ik zo mijn conditie kan meten en weet dat ik sneller heb gelopen als ....
Maar volgens mij is het ook wel eens goed om gewoon lekker relaxde (dus niet op je max.) te lopen en dan wat langer... Bijvoorbeeld; je loopt 6 km altijd zo hard dat je helemaal kapot bent, dat je dan een keer 10-12 km op een wat rustiger tempo loopt zodat je aan het einde niet kapot bent, maar wél wat verder hebt gelopen..
ben benieuwd wat jullie mening hierover isNogmaals; ik vind op tijd lopen wel het leukste omdat he ten leuke motivatie is om je tijd te verbeteren en ik vind het lekker om op het einde er helemaal doorheen te zitten
Die pijn is heel leuk als je nog zeker 5 km moet, he?quote:Op zondag 13 mei 2007 20:39 schreef jde_kok het volgende:
Jaja, het is er eindelijk van gekomen. Ik heb vanmiddag mijn eerste halve marathon gelopen tijdens de Vestingloop in Den Bosch. Een goed georganiseerde wedstrijd die gelukkig niet al te druk was. Een aanrader voor mede-fok'kers voor komend jaar!
Uiteindelijk in een tijd van 1:42:47 gefinished. Eerste stuk ging lekker, heb tot 1:05 eigenlijk geen problemen gehad. Toen begon ik de pijn te voelen. 16 km heb ik regelmatig al gelopen, maar dat kleine stukje verder en dan vooral in wedstrijdverband had ik nog nooit gedaan. Net zoals in november waar ik voor het eerst 14 km liep, bleek dat mijn lichaam hier nog niet aan gewend is. De laatste 3,5 km waren een hel. Toch behoorlijk door kunnen lopen en proberen mijn gedachten te verzetten. De laatste 500 m was de pijn ineens weg, misschien kwam dat wel doordat ik de finish zag.
Al met al enorm tevreden. Ik was weggegaan op 1:45, dus behoorlijk wat tijd gewonnen onderweg!
Hey, ik ook! Hoe is het je vergaan?quote:Op maandag 14 mei 2007 09:09 schreef LENUS het volgende:
Gisteren voor het eerst de 10 KM. gelopen!Ben nu 3 maanden aan het lopen en de stijgende lijn zit er nog steeds in.
Ik ben doelbewust in een zeer laag tempo gestart en mede door mijn lage tempo kon ik het redelijk makkelijk volhouden en ik wist dat als mijn benen heel zouden blijven ik de 10KM vol zou kunnen maken. De eerste 3 kilometer vond ik moelijk en moest duidelijk wennen aan de vochtigheidsgraad. Toen ik de 5 kilometergrens had bereikt ging het steeds beter en raakte ik voor het eerst in mijn hardloopcarriere in een soort trance en ging eigenlijk alles vanzelf. Achteraf wel wat pijntjes in mijn linker knie en achillespees en de tijd was ook niet geweldig (1 uur en 5 minuten) Voor de rest ben ik heel trots op mijn prestatie!quote:
Het is toch een mijlpaal, die 10 kilometer. Goed gedaan!quote:Op maandag 14 mei 2007 11:00 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik ben doelbewust in een zeer laag tempo gestart en mede door mijn lage tempo kon ik het redelijk makkelijk volhouden en ik wist dat als mijn benen heel zouden blijven ik de 10KM vol zou kunnen maken. De eerste 3 kilometer vond ik moelijk en moest duidelijk wennen aan de vochtigheidsgraad. Toen ik de 5 kilometergrens had bereikt ging het steeds beter en raakte ik voor het eerst in mijn hardloopcarriere in een soort trance en ging eigenlijk alles vanzelf. Achteraf wel wat pijntjes in mijn linker knie en achillespees en de tijd was ook niet geweldig (1 uur en 5 minuten) Voor de rest ben ik heel trots op mijn prestatie!![]()
Ik vind het eindelijk een afstand waar ik echt trots op kan zijn. Voorheen liep ik de 5 kilometer en dat is toch een afstand die bijna iedereen die af en toe sport wel kan uitlopen. Maar wel grappig dat dit zo parallel aan elkaar is "gelopen". Mijn volgende doel is ook om onder de 60 minuten te duiken. Normaal doe ik 25 minuten over 5 kilometer, dus mijn doel is om de 10 in 50 a 55 minuten te lopen.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is toch een mijlpaal, die 10 kilometer. Goed gedaan!![]()
We leiden parallelle levens!Ik heb ook héél langzaam gelopen omdat ik niet weer dat 'ontploft hart'-gevoel wilde hebben. Ik heb er ook 65 minuten over gedaan en ook mij ging het heel makkelijk af. Het laatste stuk kon ik nog uitstekend versnellen zonder er last van te krijgen. Voor m'n gevoel had ik ook nog wel langer door kunnen lopen. Geen pijntjes, geen spierpijn; ik voel me prima! Volgende doel: onder de 60 minuten komen.
Dan moet je zeker niet gaan lopen, heb hetzelfde gehad en toch een paar keer doorgelopen. Heb vervolgens 3 a 4 weken niet kunnen hardlopen. Het is waarschijnlijk overbelasting en je moet even rust houden totdat je geen last meer hebt (eventueel een knieband kopen, helpt bij mij ook super).quote:Op maandag 14 mei 2007 17:38 schreef Gelderland het volgende:
ik heb wat last/irritatie van mijn knie overgehouden van mijn 8.5 km... wilde vandaag wéér 8-9 km lopen ,maar twijfel ff of ik dat doe. Heb namelijk alleen wat irritatie aan mijn knie als ik hem omhoog buig, in normale stand etc niet...
ow je kent het dus? (Als we 't over hetzelfde hebben).. nja dan houdt ik wel ff rustquote:Op maandag 14 mei 2007 17:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan moet je zeker niet gaan lopen, heb hetzelfde gehad en toch een paar keer doorgelopen. Heb vervolgens 3 a 4 weken niet kunnen hardlopen. Het is waarschijnlijk overbelasting en je moet even rust houden totdat je geen last meer hebt (eventueel een knieband kopen, helpt bij mij ook super).
Zeker doen. Vorig jaar liep ik ook door met een pijnlijke knie, uiteindelijk moets ik ruim 3 maanden stoppen met rennen en voetballen.quote:Op maandag 14 mei 2007 19:11 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ow je kent het dus? (Als we 't over hetzelfde hebben).. nja dan houdt ik wel ff rustHeb a.s zondag een belangrijke voetbalwedstrijd...
hmmz ok! ja het kan vanalles zijn, ik voel het alleen als ik de trap oploop óf als ik mijn linkervoet (dus het been van de knie waar ik last van heb) op mijn rechterknie leg... dan voel ik mijn linkerknie best pijnlijk (bij die 'draai')... maar als ik normaal loop heb ik er geen last van.... ook niet als ik op me knie druk ofzo..quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:25 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Zeker doen. Vorig jaar liep ik ook door met een pijnlijke knie, uiteindelijk moets ik ruim 3 maanden stoppen met rennen en voetballen.
Mijn aanhechtingsspier van mn knie was ontstoken ofzo
Meer dan 2 uur van te voren lijkt mij erg veelquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:48 schreef pekke.nl het volgende:
ik had tijdens mijn 15km loop de 1e 5 km enorme maagkrampenterwijl ik toch wel meer dan 2 uur van te voren gegeten (macaroni) had.
Iemand een idee hoe dat zou kunnen komen, of met dezelfde ervaringen? Normaal heb ik er geen last van![]()
Je zou kunnen proberen de eerste weken wat langzamer te lopen, ik zelf altijd het idee dat kramp in mn kuiten van te hard rennen komt. Het lijkt me dat je met steps ook wel je kuiten traint maar volgens mij kun je met je tenen op de trap en dan 'op je tenen' gaan staan ook je kuitspieren versterken.quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:27 schreef Klare het volgende:
Ben nu net begonnen met hardlopen, heb een belgische mevrouw op m`n mp3speler (al eerder hier genoemd) en dat gaat best goed. Heb wel een redelijk conditie door andere sporten (o.a. steps) maar na 1,5 minuut lopen m`n kuiten al te protesteren. Dat loopt niet echt lekker, pijnlijke kuiten, terwijl ik met mijn conditie nog wel wat harder kan. Kan ik daar wat oefeningen voor doen, dat m`n kuiten wat minder snel verkrampen? Of is het gewoon een kwestie van volhouden?
misschien verschilt het ook wel per persoon, maar ik loop liever ook niet met een volle maag...2 uur van te voren is niet echt veel als je bekijkt dat je maag er wel 3-4 uur over kan doen om leeg te geraken. Verder heb ik daar nooit last van gehad...quote:Op donderdag 17 mei 2007 01:23 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
Meer dan 2 uur van te voren lijkt mij erg veel. Weet niet of dit de 1e keer er last van hebt? Als ik dat zou doen dan ga ik denk ik de 1e 5 km van me stokkie omdat ik dan flinke honger heb. Zelf eet ik meestal 1 uur tot 45 minuten van te voren redelijk wat (3 boterhammen) en drink aardig wat water. Wellicht dat dit per persoon verschilt?
welke 4Mijl van Groningen? Dé 4Mijl is toch pas de 14e oktober?quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:45 schreef annoh het volgende:
Morgen 4 mijl in Groningen! Ik heb er vooral zin in omdat het heel gezellig gaat worden maar ik denk dat de resultaten niet om over naar huis te schrijven zullen worden.
hehe, mijn vriendin is op 1 mei 2006 begonnen met lopen, ik heb het toen weer opgepakt na een blessure.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:28 schreef Sehnsucht het volgende:
en btw: het is vandaag precies 1 jaar en 12 dagen geleden dat ik m'n eerste schoenen kocht en begon met hardlopen![]()
Is altijd (3x per week) snel en hard lopen niet goed? Ik deed dat eigenlijk wel altijd... Maar ben me nu wat meer aan 't verdiepen om te kijken of 't niet handiger is om 1x per week hard (dus zo snel mogelijk) een 6 km te lopen, en de rest (2x per week) zo'n kleine 10 km op normaal tempo af te werken... Met die 2x 10 km zit ik wel kapot, maar ik wil toch een steeds betere conditie krijgenquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:14 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
hehe, mijn vriendin is op 1 mei 2006 begonnen met lopen, ik heb het toen weer opgepakt na een blessure.
voor iedereen die klaagt over overbelasting en blessures...
de meeste lopers trainen veel en veel te snel. als je altijd op tijd loopt dan maak je je lichaam kapot.
1 keer per week op tijd lopen en de rest lekker lopen en je conditie gaat echt wel voor uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |