abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:45:52 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_49236035
Geldt die korting dan ook voor die chip die je in je Ipod Nano kunt doen?
  donderdag 10 mei 2007 @ 22:53:54 #252
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_49248382
Ik kan meedoen met de Roparun, heb een startplek bij een team gekregen

525km, van Parijs naar Rotterdam met team van 8 lopers, estafette
pi_49259307
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:45 schreef Blik het volgende:
Geldt die korting dan ook voor die chip die je in je Ipod Nano kunt doen?
Jep, "ook op de Nike+-artikelen" staat er.

Is eigenlijk het eerste artikel in een reeks tot aan de Dam tot damloop waar dan met een groep van 150 lezeressen gelopen wordt. http://www.glamour.nl/damtotdam2007.php. Maar je hoeft niet mee te doen om die korting te krijgen.
Sweet and innocent...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:24:13 #254
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_49262914
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 16:07 schreef p-etr-a het volgende:

Interessant. Ik denk dat mijn looptechniek ook voor verbetering vatbaar is, want ik doe maar wat. Kan je bij een atletiekvereniging zomaar vragen of ze daar naar willen kijken, of moet je dan eerst lid worden?
Ik heb geen idee... Ik ben gelijk lid geworden

Even een telefoontje kan geen kwaad natuurlijk
Neerkomen wel!
pi_49284535
net 8.5 km gelopen in 44 min..... hmmmz niet écht tevreden met de tijd... was een nieuwe route, heb zelfs nog 2x een trapje meegepakt (interval, dus hard op en neer)......

maarja, wel weer lekker 3 kwartier bezig geweest Was overigens ook niet totaal kapot hoor na 45 min, maar had 't wel gehad..
Haleloeja
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:41:02 #256
136265 Raphaelo29
loopwonder
pi_49285179
woensdag een 5 km. baanloop gedaan bij een atletiekvereniging. was goed te doen en nu weet ik tenminste wat ik op de 5 km. voor tijd kan neerzetten (21.16).
wat verder interessant was was dat ze een soort van correctietabel gebruiken om het verschil in leeftijd of sekse te compenseren. zo won volgens die tabel een vrouw van 60 die er 20 minuten over deed. de snelste man deed er 16.30 over, maar de tabel vond de prestatie van die vrouw net ff knapper

door deze berekening viel ik wel een stuk naar achteren in tijd was ik 25e maar na de correctie iets van 45e van de 60

nu is het voetbalseizoen over en kan ik op zondag weer eens gaan trainen. 10 en 15 km. loopjes.
pi_49288767
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 22:53 schreef Grumpey het volgende:

Te gek, gefeliciteerd, da's echt een prestatie om daarin te komen. Hoe is je dat gelukt?

Ik ken twee mensen die meelopen en heb weleens gepolst, maar ik ben te langzaam vrees ik, 11,5km/u kruissnelheid . En bij zo'n estafette gaat het wel om de zwakste schakel denk ik.

Hoe dan ook, succes en ik ben benieuwd naar je verhaal!
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
pi_49294499
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 22:53 schreef Grumpey het volgende:

Gefeliciteerd Grumpey. Super die Roparun..

Collega's van mij doen ook elk jaar mee. Volgend jaar wil ik ook
pi_49295331
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:23 schreef Madam_Romella het volgende:

[..]

Te gek, gefeliciteerd, da's echt een prestatie om daarin te komen. Hoe is je dat gelukt?

Ik ken twee mensen die meelopen en heb weleens gepolst, maar ik ben te langzaam vrees ik, 11,5km/u kruissnelheid . En bij zo'n estafette gaat het wel om de zwakste schakel denk ik.

Hoe dan ook, succes en ik ben benieuwd naar je verhaal!
Bij de Roparun.. eigenlijk PaRorun gaat het om het goede doel.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_49298932
Zonet een lekker kort duurloopje van 6,6 km gedaan..
pi_49299612
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:56 schreef PieterBas het volgende:
Zonet een lekker kort duurloopje van 6,6 km gedaan..
in welke tijd?
Haleloeja
pi_49300652
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:27 schreef Gelderland het volgende:

[..]

in welke tijd?
iets van 25 minuten. Horloge had ik thuis laten liggen, dan loop ik ontspannen
  FOK!fotograaf zaterdag 12 mei 2007 @ 15:17:45 #263
18921 freud
Who's John Galt?
pi_49300697
Gisteren in de sportschool wat gelopen, puur om te kijken wat mijn spieren toelaten, en ik kon met een paar kleine stukken wandelen een uur lopen. Heb 8,3km gelopen in totaal, toen hadden mijn spieren _echt_ geen zin meer .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_49300993
Loopt iedereen hier op tijd of ook wel eens gewoon 'lekker'; dus dat je nog niet écht moe/kapot bent nadat je thuiskomt (van 5-10 km)... Zelf loop ik het liefst op tijd (dus zo snel mogelijk) omdat ik zo mijn conditie kan meten en weet dat ik sneller heb gelopen als ....

Maar volgens mij is het ook wel eens goed om gewoon lekker relaxde (dus niet op je max.) te lopen en dan wat langer... Bijvoorbeeld; je loopt 6 km altijd zo hard dat je helemaal kapot bent, dat je dan een keer 10-12 km op een wat rustiger tempo loopt zodat je aan het einde niet kapot bent, maar wél wat verder hebt gelopen..

ben benieuwd wat jullie mening hierover is Nogmaals; ik vind op tijd lopen wel het leukste omdat he ten leuke motivatie is om je tijd te verbeteren en ik vind het lekker om op het einde er helemaal doorheen te zitten
Haleloeja
pi_49301327
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 15:30 schreef Gelderland het volgende:
Loopt iedereen hier op tijd of ook wel eens gewoon 'lekker'; dus dat je nog niet écht moe/kapot bent nadat je thuiskomt (van 5-10 km)... Zelf loop ik het liefst op tijd (dus zo snel mogelijk) omdat ik zo mijn conditie kan meten en weet dat ik sneller heb gelopen als ....

Maar volgens mij is het ook wel eens goed om gewoon lekker relaxde (dus niet op je max.) te lopen en dan wat langer... Bijvoorbeeld; je loopt 6 km altijd zo hard dat je helemaal kapot bent, dat je dan een keer 10-12 km op een wat rustiger tempo loopt zodat je aan het einde niet kapot bent, maar wél wat verder hebt gelopen..

ben benieuwd wat jullie mening hierover is Nogmaals; ik vind op tijd lopen wel het leukste omdat he ten leuke motivatie is om je tijd te verbeteren en ik vind het lekker om op het einde er helemaal doorheen te zitten
Duurloopjes loop ik altijd relaxt en loop altijd tussen de 6 a 9km, wegwedstrijden van ongeveer 5km loop ik altijd op tijd..

Op tijd lopen vind ik gewoon het leukst.. maar dat doe ik genoeg tijdens de vele atletiekwedstrijden..
  zaterdag 12 mei 2007 @ 16:49:54 #266
163422 pekke.nl
slagad(d)ers
pi_49303118
gister de rietplasloop in Emmen gelopen, de 15 km. Resultaat: 1:27.04
Viel me een beetje tegen, maar heb em in een keer zonder wandelen kunnen lopen

nu bijkomen van de spierpijn
  zondag 13 mei 2007 @ 12:28:07 #267
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_49326734
zo, ik laat ook weer is wat van me horen, ik heb de afgelopen 3 weken niet echt vaak getraind, door vakantie en andere tijdverdrijven

zojuist weer getraind met de groep, ik ben er wel tevreden over, en aanstaande donderdag 8.6KM lopen tijdens een wedstrijd, we zullen wel zien hoe het gaat. ik heb me voorgenomen om de komende tijd niet zo vaak meer 10KM te gaan lopen, maar me meer te richten op de 5. de 10 vind ik eigenlijk nog te ver voor een wedstrijd.

en btw: het is vandaag precies 1 jaar en 12 dagen geleden dat ik m'n eerste schoenen kocht en begon met hardlopen
.
pi_49342358
Jaja, het is er eindelijk van gekomen. Ik heb vanmiddag mijn eerste halve marathon gelopen tijdens de Vestingloop in Den Bosch. Een goed georganiseerde wedstrijd die gelukkig niet al te druk was. Een aanrader voor mede-fok'kers voor komend jaar!

Uiteindelijk in een tijd van 1:42:47 gefinished. Eerste stuk ging lekker, heb tot 1:05 eigenlijk geen problemen gehad. Toen begon ik de pijn te voelen. 16 km heb ik regelmatig al gelopen, maar dat kleine stukje verder en dan vooral in wedstrijdverband had ik nog nooit gedaan. Net zoals in november waar ik voor het eerst 14 km liep, bleek dat mijn lichaam hier nog niet aan gewend is. De laatste 3,5 km waren een hel. Toch behoorlijk door kunnen lopen en proberen mijn gedachten te verzetten. De laatste 500 m was de pijn ineens weg, misschien kwam dat wel doordat ik de finish zag.

Al met al enorm tevreden. Ik was weggegaan op 1:45, dus behoorlijk wat tijd gewonnen onderweg!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_49342975
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:39 schreef jde_kok het volgende:
Jaja, het is er eindelijk van gekomen. Ik heb vanmiddag mijn eerste halve marathon gelopen tijdens de Vestingloop in Den Bosch. Een goed georganiseerde wedstrijd die gelukkig niet al te druk was. Een aanrader voor mede-fok'kers voor komend jaar!

Uiteindelijk in een tijd van 1:42:47 gefinished. Eerste stuk ging lekker, heb tot 1:05 eigenlijk geen problemen gehad. Toen begon ik de pijn te voelen. 16 km heb ik regelmatig al gelopen, maar dat kleine stukje verder en dan vooral in wedstrijdverband had ik nog nooit gedaan. Net zoals in november waar ik voor het eerst 14 km liep, bleek dat mijn lichaam hier nog niet aan gewend is. De laatste 3,5 km waren een hel. Toch behoorlijk door kunnen lopen en proberen mijn gedachten te verzetten. De laatste 500 m was de pijn ineens weg, misschien kwam dat wel doordat ik de finish zag.

Al met al enorm tevreden. Ik was weggegaan op 1:45, dus behoorlijk wat tijd gewonnen onderweg!
Die pijn is heel leuk als je nog zeker 5 km moet, he? . Maar goed, je hebt toch een mooie tijd gelopen voor je eerste halve marathon!
  zondag 13 mei 2007 @ 22:16:45 #270
136265 Raphaelo29
loopwonder
pi_49345922
netjes jde-kok. heb eens zitten rekenen en ik denk dat ik op de 21,1km ook ongeveer op die tijd zou uit komen. heb maar pas 1 x 16,1 km gedaan dus voorlopig ga ik geen halve marathon doen. petje af want ik kan het (nog) niet, denk ik.
pi_49348582
Is een kwestie van de afstand in je benen krijgen. Ik kan nog een stuk sneller dat weet ik wel. Conditioneel heb ik geen moment kapot gezeten. Mijn hartslag is niet boven de 177 gekomen waar ik rond de 200 kan. Heb hem gewoon gelopen voor de afstand en de snelle tijden wil ik in november gaan lopen in Valkenswaard. Daar wil ik toch richting de 1:35. Nu is het gewoon tijd voor veel kilometers in de benen te krijgen, dat is het geheim. November vorig jaar liep ik nog lichamelijk stuk te gaan 3km voor het einde bij de 14 km. Nu is dat bij de 21. Toch wel een verbetering.

Helemaal leuk, omdat ik tot vorig jaar september nog maar 4 en 6 km's had gelopen.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  maandag 14 mei 2007 @ 09:09:39 #272
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_49353411
Gisteren voor het eerst de 10 KM. gelopen! Ben nu 3 maanden aan het lopen en de stijgende lijn zit er nog steeds in.

9 Juni in Zwolle 4 Engelse mijlen lopen (6,4 km) en dan de volgende wedstrijd een mooie 10KM.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_49354218
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:09 schreef LENUS het volgende:
Gisteren voor het eerst de 10 KM. gelopen! Ben nu 3 maanden aan het lopen en de stijgende lijn zit er nog steeds in.
Hey, ik ook! Hoe is het je vergaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 14 mei 2007 @ 11:00:05 #274
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_49356139
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hey, ik ook! Hoe is het je vergaan?
Ik ben doelbewust in een zeer laag tempo gestart en mede door mijn lage tempo kon ik het redelijk makkelijk volhouden en ik wist dat als mijn benen heel zouden blijven ik de 10KM vol zou kunnen maken. De eerste 3 kilometer vond ik moelijk en moest duidelijk wennen aan de vochtigheidsgraad. Toen ik de 5 kilometergrens had bereikt ging het steeds beter en raakte ik voor het eerst in mijn hardloopcarriere in een soort trance en ging eigenlijk alles vanzelf. Achteraf wel wat pijntjes in mijn linker knie en achillespees en de tijd was ook niet geweldig (1 uur en 5 minuten) Voor de rest ben ik heel trots op mijn prestatie!
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_49356478
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:00 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ik ben doelbewust in een zeer laag tempo gestart en mede door mijn lage tempo kon ik het redelijk makkelijk volhouden en ik wist dat als mijn benen heel zouden blijven ik de 10KM vol zou kunnen maken. De eerste 3 kilometer vond ik moelijk en moest duidelijk wennen aan de vochtigheidsgraad. Toen ik de 5 kilometergrens had bereikt ging het steeds beter en raakte ik voor het eerst in mijn hardloopcarriere in een soort trance en ging eigenlijk alles vanzelf. Achteraf wel wat pijntjes in mijn linker knie en achillespees en de tijd was ook niet geweldig (1 uur en 5 minuten) Voor de rest ben ik heel trots op mijn prestatie!
Het is toch een mijlpaal, die 10 kilometer. Goed gedaan!

We leiden parallelle levens! Ik heb ook héél langzaam gelopen omdat ik niet weer dat 'ontploft hart'-gevoel wilde hebben. Ik heb er ook 65 minuten over gedaan en ook mij ging het heel makkelijk af. Het laatste stuk kon ik nog uitstekend versnellen zonder er last van te krijgen. Voor m'n gevoel had ik ook nog wel langer door kunnen lopen. Geen pijntjes, geen spierpijn; ik voel me prima! Volgende doel: onder de 60 minuten komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 14 mei 2007 @ 17:07:51 #276
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_49370506
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is toch een mijlpaal, die 10 kilometer. Goed gedaan!

We leiden parallelle levens! Ik heb ook héél langzaam gelopen omdat ik niet weer dat 'ontploft hart'-gevoel wilde hebben. Ik heb er ook 65 minuten over gedaan en ook mij ging het heel makkelijk af. Het laatste stuk kon ik nog uitstekend versnellen zonder er last van te krijgen. Voor m'n gevoel had ik ook nog wel langer door kunnen lopen. Geen pijntjes, geen spierpijn; ik voel me prima! Volgende doel: onder de 60 minuten komen.
Ik vind het eindelijk een afstand waar ik echt trots op kan zijn. Voorheen liep ik de 5 kilometer en dat is toch een afstand die bijna iedereen die af en toe sport wel kan uitlopen. Maar wel grappig dat dit zo parallel aan elkaar is "gelopen". Mijn volgende doel is ook om onder de 60 minuten te duiken. Normaal doe ik 25 minuten over 5 kilometer, dus mijn doel is om de 10 in 50 a 55 minuten te lopen.

Ik heb gemerkt dat traag starten echt super is in de opbouw van de race. Ik ben nogal een snelle starter en kom dan vaak aan het eind wat te kort. Door mijn trage opbouw kon ik de race echt veel beter opbouwen en aan het eind -net zoals jij hebt gedaan- iets versnellen
  maandag 14 mei 2007 @ 17:18:10 #277
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_49370805
Vandaag tussen de buien door gelukkig nog snel even 8 km kunnen pakken. Mocht ook wel weer eens, door alle drukte en het weer komt er sinds de batavierenrace niets meer van het lopen. Ik denk dat ik maar weer eens doelen moet gaan stellen, voor ik het helemaal verleer.
pi_49371481
ik heb wat last/irritatie van mijn knie overgehouden van mijn 8.5 km... wilde vandaag wéér 8-9 km lopen ,maar twijfel ff of ik dat doe. Heb namelijk alleen wat irritatie aan mijn knie als ik hem omhoog buig, in normale stand etc niet...
Haleloeja
  maandag 14 mei 2007 @ 17:43:15 #279
62913 Blik
The one and Only!
pi_49371661
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:38 schreef Gelderland het volgende:
ik heb wat last/irritatie van mijn knie overgehouden van mijn 8.5 km... wilde vandaag wéér 8-9 km lopen ,maar twijfel ff of ik dat doe. Heb namelijk alleen wat irritatie aan mijn knie als ik hem omhoog buig, in normale stand etc niet...
Dan moet je zeker niet gaan lopen, heb hetzelfde gehad en toch een paar keer doorgelopen. Heb vervolgens 3 a 4 weken niet kunnen hardlopen. Het is waarschijnlijk overbelasting en je moet even rust houden totdat je geen last meer hebt (eventueel een knieband kopen, helpt bij mij ook super).
pi_49374281
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan moet je zeker niet gaan lopen, heb hetzelfde gehad en toch een paar keer doorgelopen. Heb vervolgens 3 a 4 weken niet kunnen hardlopen. Het is waarschijnlijk overbelasting en je moet even rust houden totdat je geen last meer hebt (eventueel een knieband kopen, helpt bij mij ook super).
ow je kent het dus? (Als we 't over hetzelfde hebben).. nja dan houdt ik wel ff rust Heb a.s zondag een belangrijke voetbalwedstrijd...
Haleloeja
pi_49375573
Gister 3.5 km in 17 min gelopen !
Echt helemaal blij
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:25:13 #282
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_49415497
quote:
Op maandag 14 mei 2007 19:11 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ow je kent het dus? (Als we 't over hetzelfde hebben).. nja dan houdt ik wel ff rust Heb a.s zondag een belangrijke voetbalwedstrijd...
Zeker doen. Vorig jaar liep ik ook door met een pijnlijke knie, uiteindelijk moets ik ruim 3 maanden stoppen met rennen en voetballen.
Mijn aanhechtingsspier van mn knie was ontstoken ofzo
Geef mij maar Amsterdam
pi_49415873
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:25 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Zeker doen. Vorig jaar liep ik ook door met een pijnlijke knie, uiteindelijk moets ik ruim 3 maanden stoppen met rennen en voetballen.
Mijn aanhechtingsspier van mn knie was ontstoken ofzo
hmmz ok! ja het kan vanalles zijn, ik voel het alleen als ik de trap oploop óf als ik mijn linkervoet (dus het been van de knie waar ik last van heb) op mijn rechterknie leg... dan voel ik mijn linkerknie best pijnlijk (bij die 'draai')... maar als ik normaal loop heb ik er geen last van.... ook niet als ik op me knie druk ofzo..

maarja houdt wel rust, donderdagavond bji de training ff kijken hoe 't gaat
Haleloeja
pi_49435535
Weet iemand hier een goede warming up voor mij? Ik ben begin dit jaar weer begonnen met hardlopen, maar na een half jaar merk ik nog steeds dat ik héél moeilijk op gang kom. De eerste twintig (!) minuten voel ik me net een oude auto die elk moment uit elkaar kan vallen. Krampen, pijntjes, algehele malaise. En na zo'n twintig minuten worstelen loop ik gewoon een kilometer of vijf alsof er niks aan de hand is. Niet dat ik iets forceer, voel ik een kramp opkomen, dan loop ik gewoon wat rustiger.
Maar ik heb er ondertussen wel genoeg van.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_49435779
Klinkt bekend. Wegens overbelastingsblessure kan ik niet langer lopen dan een half uur, en ook ik kom nauwelijks op gang. Van een half uur de eerste twintig minuten worstelen, niet leuk. Ben ook nu gestopt met hardlopen.
De enige warming-up die ik ken is 35 sec dribbelen, 15 sec wandelen en dat 5 x. Dan een aantal kleine sprintjes.
ik moet zeggen dat het soms uitmaakt wat ik gegeten hebt. als ik van te voren wat zoets eet had ik soms wat minder 'opstart' problemen
pi_49437802
Ook ik ben de eerste kilometers een echt wrak. Hetgeen bij mij wel helpt is het rekken van de vervelende spieren gedurende bijvoorbeeld de afwas. Daardoor zijn de spieren wat soepeler als ik begin te rennen en dan heb ik meestal ook minder last van kwaaltjes.
pi_49437920
Wat ik meestal doe is eerst 10 minuten rustig en ontspannen lopen.. dan ergens een rustig plekje uit de wind om te rekken en strekken en dan weer verder met lopen..
pi_49438853
goed rekken na bijv 5 minuten rustig lopen helpt sowieso
Haleloeja
pi_49438955
statisch rekken voor/tijdens het lopen wordt ontraden trouwens, heb ik gehoord. Ik heb er in ieder geval een flinke blessure aan over gehouden
pi_49442542
Ik heb aanstaande zondag ook nog eens een hardloopwedstrijd. Het is maar vijf kilometer, maar ik ga een héél slechte tijd neerzetten vrees ik. Als ik al niet door de bezemwagen van het parcours word afgehaald.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:48:06 #291
163422 pekke.nl
slagad(d)ers
pi_49454910
ik had tijdens mijn 15km loop de 1e 5 km enorme maagkrampen terwijl ik toch wel meer dan 2 uur van te voren gegeten (macaroni) had.
Iemand een idee hoe dat zou kunnen komen, of met dezelfde ervaringen? Normaal heb ik er geen last van
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:45:20 #292
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_49462264
Morgen 4 mijl in Groningen! Ik heb er vooral zin in omdat het heel gezellig gaat worden maar ik denk dat de resultaten niet om over naar huis te schrijven zullen worden.
I'm just a girl in the world.
pi_49468670
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:48 schreef pekke.nl het volgende:
ik had tijdens mijn 15km loop de 1e 5 km enorme maagkrampen terwijl ik toch wel meer dan 2 uur van te voren gegeten (macaroni) had.
Iemand een idee hoe dat zou kunnen komen, of met dezelfde ervaringen? Normaal heb ik er geen last van
Meer dan 2 uur van te voren lijkt mij erg veel . Weet niet of dit de 1e keer er last van hebt? Als ik dat zou doen dan ga ik denk ik de 1e 5 km van me stokkie omdat ik dan flinke honger heb. Zelf eet ik meestal 1 uur tot 45 minuten van te voren redelijk wat (3 boterhammen) en drink aardig wat water. Wellicht dat dit per persoon verschilt?
kaasz
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:27:12 #294
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_49471799
Ben nu net begonnen met hardlopen, heb een belgische mevrouw op m`n mp3speler (al eerder hier genoemd) en dat gaat best goed. Heb wel een redelijk conditie door andere sporten (o.a. steps) maar na 1,5 minuut lopen m`n kuiten al te protesteren. Dat loopt niet echt lekker, pijnlijke kuiten, terwijl ik met mijn conditie nog wel wat harder kan. Kan ik daar wat oefeningen voor doen, dat m`n kuiten wat minder snel verkrampen? Of is het gewoon een kwestie van volhouden?
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:48:56 #295
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_49472212
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:27 schreef Klare het volgende:
Ben nu net begonnen met hardlopen, heb een belgische mevrouw op m`n mp3speler (al eerder hier genoemd) en dat gaat best goed. Heb wel een redelijk conditie door andere sporten (o.a. steps) maar na 1,5 minuut lopen m`n kuiten al te protesteren. Dat loopt niet echt lekker, pijnlijke kuiten, terwijl ik met mijn conditie nog wel wat harder kan. Kan ik daar wat oefeningen voor doen, dat m`n kuiten wat minder snel verkrampen? Of is het gewoon een kwestie van volhouden?
Je zou kunnen proberen de eerste weken wat langzamer te lopen, ik zelf altijd het idee dat kramp in mn kuiten van te hard rennen komt. Het lijkt me dat je met steps ook wel je kuiten traint maar volgens mij kun je met je tenen op de trap en dan 'op je tenen' gaan staan ook je kuitspieren versterken.

Ik eet trouwens ook t liefst echt 2 uur van te voren, hooguit nog een halve banaan tussendoor. Maar dat zal wel voor iedereen verschillend zijn denk ik.
I'm just a girl in the world.
  donderdag 17 mei 2007 @ 11:41:16 #296
163422 pekke.nl
slagad(d)ers
pi_49473428
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 01:23 schreef Pringlemaster het volgende:

[..]

Meer dan 2 uur van te voren lijkt mij erg veel . Weet niet of dit de 1e keer er last van hebt? Als ik dat zou doen dan ga ik denk ik de 1e 5 km van me stokkie omdat ik dan flinke honger heb. Zelf eet ik meestal 1 uur tot 45 minuten van te voren redelijk wat (3 boterhammen) en drink aardig wat water. Wellicht dat dit per persoon verschilt?
misschien verschilt het ook wel per persoon, maar ik loop liever ook niet met een volle maag...2 uur van te voren is niet echt veel als je bekijkt dat je maag er wel 3-4 uur over kan doen om leeg te geraken. Verder heb ik daar nooit last van gehad...
  donderdag 17 mei 2007 @ 11:42:22 #297
163422 pekke.nl
slagad(d)ers
pi_49473451
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:45 schreef annoh het volgende:
Morgen 4 mijl in Groningen! Ik heb er vooral zin in omdat het heel gezellig gaat worden maar ik denk dat de resultaten niet om over naar huis te schrijven zullen worden.
welke 4Mijl van Groningen? Dé 4Mijl is toch pas de 14e oktober?
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:14:07 #298
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_49476087
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:28 schreef Sehnsucht het volgende:
en btw: het is vandaag precies 1 jaar en 12 dagen geleden dat ik m'n eerste schoenen kocht en begon met hardlopen
hehe, mijn vriendin is op 1 mei 2006 begonnen met lopen, ik heb het toen weer opgepakt na een blessure.

voor iedereen die klaagt over overbelasting en blessures...
de meeste lopers trainen veel en veel te snel. als je altijd op tijd loopt dan maak je je lichaam kapot.
1 keer per week op tijd lopen en de rest lekker lopen en je conditie gaat echt wel voor uit.
Neerkomen wel!
pi_49476794
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 13:14 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

hehe, mijn vriendin is op 1 mei 2006 begonnen met lopen, ik heb het toen weer opgepakt na een blessure.

voor iedereen die klaagt over overbelasting en blessures...
de meeste lopers trainen veel en veel te snel. als je altijd op tijd loopt dan maak je je lichaam kapot.
1 keer per week op tijd lopen en de rest lekker lopen en je conditie gaat echt wel voor uit.
Is altijd (3x per week) snel en hard lopen niet goed? Ik deed dat eigenlijk wel altijd... Maar ben me nu wat meer aan 't verdiepen om te kijken of 't niet handiger is om 1x per week hard (dus zo snel mogelijk) een 6 km te lopen, en de rest (2x per week) zo'n kleine 10 km op normaal tempo af te werken... Met die 2x 10 km zit ik wel kapot, maar ik wil toch een steeds betere conditie krijgen Als ik zo'n 6 km op lekker/rustig tempo loop heb ik erná niet écht lekker gevoel dat ik mezelf verbeterd heb... ik vind het namelijk lkkr om kapot te gaan en me tijd te verbeteren
Haleloeja
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:24:26 #300
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_49478459
nee, daarmee ben je je lichaam te zwaar aan het belasten en dat is niet goed. de meeste lopers trainen te veel en te snel is een veel gebruikte uitspraak van looptrainers.

als je nagaat dat interval/fartlek/piramide lopen ongeveer 30% van de trainingsarbeid mogen bedragen per week dan weet je dat je per week 3 keer loopt pak em beet 1 training een interval/fartlek/piramide loop mag zijn. de rest van je trainingen behoren langzame duurlopen te zijn waarbij het tijd/afstand aspect niet meetelt. probeer die langzame duurlopen maar in de betreffende hartslagzone te lopen, dan kom je erachter dat dat al moeilijk genoeg is.

zijstapje naar HIIT; dat kan dan weer wel omdat het een afgebakende periode betreft.
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')