hij staat trouwens in het verkeerde sub-forumquote:Op zondag 23 mei 2010 08:16 schreef beertenderrr het volgende:
Centraal topic voor amateurhardlopers!
Het scheelt dat ik ook nog nooit een 11km heb gelopenquote:Op zondag 23 mei 2010 10:00 schreef The_Hives het volgende:
nou Beertenderrrrrrrrrrrr je zal me voorlopig nog wel voor blijven. Over paar weken doe ik de 11km maar tot die tijd zie ik nog maar 2 mogelijkheden om te trainen, zal dus niet sneller gaan dan vorig weekend
huh wat dan?quote:Op zondag 23 mei 2010 10:15 schreef The_Hives het volgende:
[..]
hij staat trouwens in het verkeerde sub-forum
lijkt me een leuk idee!quote:Op zondag 23 mei 2010 10:17 schreef The_Hives het volgende:
volgend jaar met een Fok!-team meedoen?
http://www.nu.nl/sport/2253187/lopers-roparun-goed-van-start.html
Daarvoor moet je lange duurlopen met een hartslag rond de 140 doen, en daarvoor is de hartslagmeter ook erg handig. Bij zo'n hartslag zal je snelheid naar de 6+ min/km zakken. In het begin vond ik het ook vervelend om zo langzaam te gaan, maar op langere termijn helpt het welquote:Op zondag 23 mei 2010 14:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vandaag weer m'n 'vaste' rondje met m'n Garmin gelopen. Ging wel wat beter dan vorige keer, 7km rond de 12 per uur, maar mijn (nu in elk geval een stuk beter werkende) hartslagmeter gaf wel aan dat ik heel snel naar 170 - 180 ging. Als het klopt dan moet ik toch eerst eens wat meer aan m'n conditie doen.
Halloquote:Op zondag 23 mei 2010 14:42 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Daarvoor moet je lange duurlopen met een hartslag rond de 140 doen, en daarvoor is de hartslagmeter ook erg handig. Bij zo'n hartslag zal je snelheid naar de 6+ min/km zakken. In het begin vond ik het ook vervelend om zo langzaam te gaan, maar op langere termijn helpt het wel.
quote:Op maandag 24 mei 2010 08:15 schreef annoh het volgende:
Ik ben dr ook weer, vanavondochtend staat er weer een 14k op het programma!
quote:Wat is Roparun?
De Roparun is een estafetteloop van 530 kilometer van Parijs naar Rotterdam waarbij mensen, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker. Ook wel een avontuur voor het leven genoemd. Dat blijkt overigens ook uit het motto wat al jaren is: "Leven toevoegen aan de dagen, waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven".
Een Roparunteam bestaat uit maximaal acht lopers die dus ieder gemiddeld zo'n 65 kilometer lopen oftewel meer dan 1 ½ marathon. Daarnaast bestaat een team uit minimaal twee fietsers en nog een aantal mensen in de begeleiding. Denk hierbij aan chauffeurs, verzorgers, cateraars en wegkapiteins. Teams zijn zelf verantwoordelijk voor de invulling van deze taken en gemiddeld bestaat een team uit 25 personen.
Hoogstestage in Keniaquote:Op maandag 24 mei 2010 14:07 schreef beertenderrr het volgende:
ik zie mogelijkheden voor eerst een hoogtestage in Kenia alvorens we beginnen op kosten van Fok!Zijn we bruin EN ook nog getraind
harder trainen!quote:Op maandag 24 mei 2010 15:02 schreef djayzz het volgende:
[..]
Hoogstestage in KeniaIk heb de Mount Kenya opgelopen in februari, en dat was al pittig
oh ik ging op een heel gemakkelijk tempo met elke km een klein stukje wandelen. 1 uur 23quote:Op maandag 24 mei 2010 21:56 schreef Smart_ass het volgende:
Hoelang doe je daar over?
8-10km in een uur is helemaal niet slecht inderdaadquote:Op maandag 24 mei 2010 21:30 schreef Smart_ass het volgende:
Misschien moet ik mezelf hier maar eens melden ipv in beginnerstopic. Afgelopen zaterdag uurtje gelopen, weet alleen niet precies hoever. Mijn afstandsmeet ding schijnt niet helemaal te kloppen, maar ik denk dat het zo'n 8-10 km zal zijn geweest.
Oh, lekker.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh ik ging op een heel gemakkelijk tempo met elke km een klein stukje wandelen. 1 uur 23
Ik ben geen toppertje, maar de laatste tijd was ik de lol van het hardlopen helemaal kwijt omdat het steeds zo kut ging.
eigenlijk voel ik na een kwartier al of het een goede of slechte loopdag gaat worden. Toch stop ik nooit als ik voel 'dit wordt niks vandaag' en ik maak de voorgenomen afstand of duur eigenlijk ook nooit kleiner. Misschien is dat wel niet zo slim
Dat is wel netjesquote:Op maandag 24 mei 2010 22:32 schreef Smart_ass het volgende:
Dankje! Ik probeer 2/3 keer in de week te lopen. En meestal loop ik tussen 35 - 60 minuten. Maar ik heb laatst bij de lidl zo'n horloge + borstriem gekocht (daarmee kon je ook afstand meten) maar die blijkt niet helemaal te kloppen. Dus hoeveel km ik loop weet ik meestal niet.. moet er nog maar eens goed naar kijken, hoe ik 'm in moet stellen. Maar ik vind zelf de tijd belangrijker dan de afstand.
Okequote:Op maandag 24 mei 2010 22:49 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik heb net op maps een beetje nagemeten, maar ik was een beetje enthousiast in mijn schatting, het zal 8 km geweest zijn.
Ja meestal is het 2x per week, en ik zwem 1x in de week. Maar ik ben killerlegs aan het kweken, vandaar.
Veel plezierquote:Op maandag 24 mei 2010 22:55 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik ken het hoor. Maargoed, ik ga nog even een rondje lopen. Ja, ik loop altijd laat.![]()
wat wil je weten?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:58 schreef Herkauwer het volgende:
Aanstaande zaterdag ga ik naar Runnersworld (Leiden) om een paar hardloopschoenen aan te laten meten. Iemand ervaring met deze zaak? Was eigenlijk van plan om afgelopen zaterdag te gaan maar er kwam een toernooitje tussendoor.
Ik ben sinds dit seizoen gestopt met mijn sport en ben nu van plan hardlopen op te pakken. Ik moet me nog verdiepen in een schema maar het doel is wedstrijdfit te worden voor wat 10-20 km wedstrijden. En als dat bevalt misschien nog wel verder, en helemaal nog niet nagedacht over welke wedstrijd eerst maar eens kijken of het lopen an sich bevalt.
Nog goede tips?
Ik heb bijna 10 jaar geleden eens 10 km hard gelopen (zonder hardloop training) en niet eens zo'n slechte tijd aan het PR schema te zien. (44:54) Binnenkort maar eens kijken of ik dat nog steeds kan.
Dank je, ook al ziet het schema er een beetje erg knullig uitquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:35 schreef knnth het volgende:
Je benen zijn wel wat gewend maar dat zijn heel andere dingen dan minutenlang nonstop hardlopen. De inspanning is niet vergelijkbaar. Ik kan rustig een uur hardlopen maar ik zou na tien minuten basketball waarschijnlijk uitgeput zijn.
Ik zou heel rustig beginnen en dan kijken of je daarna versneld kan opbouwen. Omgekeerd (snel beginnen en gas terug als het toch te zwaar blijft) zorgt toch alleen maar voor vervelende blessures.
Een idee is om te beginnen met het schema van Couch to 5k en als het na een paar weken gewoon goed gaat de laatste training van de week te skippen en door te gaan met de volgende.week.
Jammer (ken ook niemand die je startnummer over kan nemen)quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:48 schreef knnth het volgende:
Royal Ten sla ik over dit jaar. Ik ben nog lang niet aan 5k toe, laat staan aan 10k.
Prima ervaring met Runnersworld Leiden. Vooral Peter (de 'baas', je ziet wel wie dat is als je in de winkel bent). Probeer hem te strikken. Op zaterdag ben ik wel eens geholpen door een zaterdaghulp maar die was niet erg toeschietelijk en betrokken.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:58 schreef Herkauwer het volgende:
Aanstaande zaterdag ga ik naar Runnersworld (Leiden) om een paar hardloopschoenen aan te laten meten. Iemand ervaring met deze zaak?
Je kan toch op de oude techniek die 10km lopen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:20 schreef knnth het volgende:
Ik heb er wel zelf voor gekozen: ben overgeschakeld op nieuwe looptechniek, dat kost gewoon veel tijd.
Met mijn oude techniek heb ik al zes weken niet getraind en daarbij lijken mijn oude schoenen overleden ... dat is maar goed ook anders had ik het waarschijnlijk nog gedaan ookquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:36 schreef bananablues het volgende:
[..]
Je kan toch op de oude techniek die 10km lopen?
Optie 1: loopt je op wegen die niet vlak zijn, bijvoorbeeld een dijk, of op een atletiekbaan waarbij je steeds dezelfde bocht neemt?quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:48 schreef Repeat het volgende:
Gekke is dat het altijd maar aan één kant is. Zou er iets mis zijn met mn techniek ofzo? Dat is heel erg op één kant beuk?
Dat is dan mooi klote. Heb het vaak met lopen, de ene keer gaat het goed en dan weer ineens helemaal niet.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:11 schreef JortK het volgende:
Gister 6km gelopen, in tijden niet zo kut gelopen
zit een verband tussenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:19 schreef e-runner het volgende:
Daarna nergens last van, maar de volgende dag toch weer last van m'n lies. Lijkt toch wel een blessure te zijn.. Vreemd is dat het pas na een dag op komt zetten. Niet heftig, maar je voelt iets!
Zit al te kijken om naar een fysio te gaan, ms sowieso wel goed voor mij, daar ik ook vaak last van m'n rug heb.
Als ik voor de spiegel sta hangt mn rechterschouder wel lager dan de linker. Als op met mn rechterbeen op een boekje van +/- 1cm dik ga staan is dit verschil er niet meer.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
Optie 1: loopt je op wegen die niet vlak zijn, bijvoorbeeld een dijk, of op een atletiekbaan waarbij je steeds dezelfde bocht neemt?
Optie 2: je bouw is niet helemaal recht. Heup scheef, beenlengte verschil? Je klachten lijken me de IT band (google) Stretchen helpt
Ik ga vandaag weer 4 of 5 doen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:11 schreef JortK het volgende:
Gister 6km gelopen, in tijden niet zo kut gelopen
Killerlegs taking it easyquote:Op woensdag 26 mei 2010 01:42 schreef Smart_ass het volgende:
Vanavond 1,5u gewandeld ipv hardgelopen. Voor de afwisseling.Morgen denk ik zwemmen, dus donderdag er weer tegenaan.
Edit: betere test is om te kijken of de bovenkant van je heup gelijk is links en rechts. Voelen waar bot eindigt met handen en dan in spiegel kijken of handen op gelijke hoogte zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:52 schreef Repeat het volgende:
Als ik voor de spiegel sta hangt mn rechterschouder wel lager dan de linker. Als op met mn rechterbeen op een boekje van +/- 1cm dik ga staan is dit verschil er niet meer.
Maar of ik een beenlengteverschil heb? Dat is niet zo makkelijk te onderzoeken voor de spiegel volgens mij
Haha, ja. Vriendin kwam langs en die loopt nooit hard, dus dan schiet dat niet zo op natuurlijk. Vanavond ga ik zwemmen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:10 schreef djayzz het volgende:
[..]
Killerlegs taking it easy![]()
Vanochtend 7km gedaan, voelde me de afgelopen dagen wat zwak (griepje ofzo.. )
Geen wereld tijd, maar ik heb in ieder geval weer gelopen
Je kan ook op de grond gaan liggen en je enkels tegen elkaar leggen. Dan kan iemand anders kijken of je enkels goed naast elkaar staan. Althans dat is een van de technieken die mijn manueel therapeute gebruikt. Hoe langer je benen zijn hoe groter die afwijking kan zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 14:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
Edit: betere test is om te kijken of de bovenkant van je heup gelijk is links en rechts. Voelen waar bot eindigt met handen en dan in spiegel kijken of handen op gelijke hoogte zijn.
ik zou even naar de fysio gaan als ik jou was. Huisarts kan het ook wel constateren maar fysio of sportarts kan beter uit de voeten met dit soort klachten & sport.
Dat zou best kunnen inderdaad. Naar de huisarts geweest en ws is het een verrekt of een kleine spierscheuring. Daar staat 4-6 weken voor.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
zit een verband tussen
http://www.rugkliniek.nl/klacht_onderinrug.html
Jawel. Misschien zelfs sneller. Maar het is wel een grotere aanslag op je lichaam.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:57 schreef Repeat het volgende:
Met een hogere hartslag zou je conditie niet verbeteren?
2805m, door een eindsprint in de laatste 200m. Het gaat eindelijk weer lekker, dus ik durf langzaam hardop te zeggen dat ik 1.15 wil lopen bij de Dam tot Dam.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vanavond in het Olympisch Stadion een Coopertest lopen.. Ik mik op 2600m.
zo lekker fanatiekquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:58 schreef BB-Pieter het volgende:
Hallo!
Ik ben ook vervent hardloper en kom hier zojuist deze topic tegen. Leuk om te lezen, ga zo eens even wat topics terug lezen.
Ik loop vooral wegwedstrijden, beetje met wisselend succes. Afgelopen weekend wat mij betreft het mooiste hardloopevenement ever gelopen: de hardloop4daagse in Apeldoorn. Respectievelijk 60 of (zoals in mijn geval) 100 km in 4 dagen. Verdeeld over 6 etappes. Schitterend door de bossen heen lopen.
Doel voor dit jaar is met name de marathon van Berlijn (vorig jaar daar 3:42 gelopen). Verder ook de Damloop en over 3 weken een de Veluwezoom Trail (50km) op de planning.
Ik heb op de 10 miles een PR staan van 1:15.56, maar die is nog uit 2007. Daarna nooit meer een serieuze 10 miles gelopen. Op 30 juni nog een 10 miles op de planning, doel is dat 1:05. Lukt dat niet, dan wil ik dat met de Damloop doen. *crossed fingers*quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:50 schreef The_Hives het volgende:
[..]
zo lekker fanatiekwat is je tijd met de Damloop?
Ai! Hopelijk valt de schade mee.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:43 schreef The_Hives het volgende:
hier voorlopig geen hardlopen. Ben vanmiddag met mijn tenen onder een laadklep van een vrachtwagen gekomen met 6 geladen karren erop. Hopelijk kan ik over 2 weken wel aan mijn volgende loop meedoen
quote:
Garmin connect &mapmyrun.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:00 schreef knnth het volgende:
Gebruik jij Garmin Connect of SportTracks? Is wel even wennen, dat SportTracks ... hele berg aan informatie, kost even tijd om daar aan te wennen het die schermen goed te organiseren.
Ik gebruik Sporttracks voor de 305. Echt een superprogramma! Je kan bijhouden hoeveel je met bepaalde schoenen loopt, en per maand enzo. Ook is het leuk dat je op een lange run je km tijden kan zien. Dan zie je verval enzo, erg nuttig.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:00 schreef knnth het volgende:
Gebruik jij Garmin Connect of SportTracks? Is wel even wennen, dat SportTracks ... hele berg aan informatie, kost even tijd om daar aan te wennen het die schermen goed te organiseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |