Niet te snel opbouwen. Dus intensiteit, snelheid, afstand en aantal keer per week niet allemaal tegelijk verhogen. Voor 4/5x per week raad ik ook twee paar schoenen aan, en wissel ondergrond af, ene keer asfalt - dan bos - dan weer baan. Enjoyquote:Op maandag 30 maart 2009 11:58 schreef NatteBever het volgende:
Zaterdag hardloopschoenen gekocht, en gisteravond voor het eerst in 8 jaar gesport. Heb 3,2km gelopen in 13.35min. Ik dacht achteraf misschien iets te snel van stapel te zijn gelopen en was al bang voor vandaag, dat ik wss gigantische spierpijn zou hebben. Maar door een goede warming-up en een redelijke natuurlijke conditie voel ik me supergoed!
Al met al een lekker begin, en ben van plan dit fanatiek te gaan volhouden (4/5x per week)
Heeft er nog iemand een paar goede basic tips voor beginners?
Dat zie je niet verkeerd. Er zijn weinig mensen die 13.28km/u volhouden op een marathon.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:48 schreef superbient het volgende:
Apart onderzoek, je zou toch zeggen dat de ideale snelheid voor iedereen verschillend is, afhankelijk van bouw, leeftijd, getraindheid, loopstijl of zie ik het nu verkeerd?
de nieuwe OP
Waarom heb je geen hersteltraining gedaan?quote:Op maandag 30 maart 2009 13:25 schreef annoh het volgende:
Oeh lekker loopweer vandaag. Ik moet van mijzelf nog 1 dag uitrusten van de 20km van zaterdag. Mijn spierpijn valt wel echt heel erg mee, sowieso de hele vermoeidheid. Ik ben zaterdagavond ook nog tot laat uitgeweest. Nu hopen dat dat zondag in Berlijn ook nog lukt.
Omdat de inschrijving woendag begint is het wel fijn om even dit te zien. Echter vind ik dit wel een beetje jammerlijk. Ik heb het idee dat als je als niet business loper toch een snelle tijd neer wilt zetten gewoon vette pech hebt. Je mag telkens achteraan beginnen... Ok er zijn wel tijdsgaten, maar die loop je zo dicht. Zat gister ook een gat van 5 minuten tussen, binnen 2km zat ik al in de voor mij vertrekkende groep. Zuchtquote:Voorlopige startvakkenindeling 10 Engelse Mijl zaterdag 19 september 2009
In een later stadium wordt op dit gedeelte van de website de startvakindeling van de Dam tot Dam by night op zaterdag gepubliseerd. Uitgangspunt is dat tussen 18.00 - 20.00 uur de volgende volgorde wordt aangehouden van groepen:
- recreatie businessloop Sponsors Dam tot Damloop;
- trimloop leden Le Champion;
- arrangement AV Zaanland, AV Atos en AVA;
- recreatie businessloop Goede Doelen;
- recreatie businessloop overig;
- trimloop.
Voorlopige startvakkenindeling 10 Engelse Mijl zondag 20 september 2009
Groep Startvak Starttijd
wedstrijd vrouwen prominenten 1 11.04 uur
wedstrijd mannen + overige vrouwen 1 11.10 uur
wedstrijd businessloop 2 11.15 uur
trimloop leden Le Champion 3 11.25 uur
recreatie businessloop Nike, Maandag®,
arrangement AV Zaanland, AV Atos en AVA 4 11.30 uur
recreatie businessloop Goede Doelen 5 11.40 uur
recreatie businessloop 1, Sponsors Dam tot Damloop 6 11.50 uur
recreatie businessloop 2, Sponsors Dam tot Damloop 7 12.05 uur
recreatie businessloop 3 8 12.20 uur
recreatie businessloop 4 9 12.35 uur
recreatie businessloop 5 10 12.45 uur
recreatie businessloop 6 7 13.20 uur
recreatie businessloop 7 8 13.30 uur
recreatie businessloop 8 9 13.40 uur
recreatie businessloop 9 (Ahold) 10 13.50 uur
trimloop 1 8 14.25 uur
trimloop 2 9 14.40 uur
trimloop 3 10 14.55 uur
Tof!quote:Op maandag 30 maart 2009 20:05 schreef beertenderrr het volgende:
Uiteindelijk in 54:01 gefinisht, waar ik erg blij mee ben gezien de zwaarte van de run. Heeft me een mooie 239e plaats opgeleverd, had ik niet verwacht een half jaar geleden toen ik begonnen ben met lopen![]()
Hehe, thnx, eigenlijk is mijn sport fietsen dat is het mooiste wat er isquote:Op maandag 30 maart 2009 20:05 schreef beertenderrr het volgende:
Wegen een ban () een wat latere reactie, maar ook ik heb gister de circuitrun gelopen. Wat een wedstrijd
zwaar als een gek
maar goed, des de leuker. Verder mooi weer en uitstekend geregeld! Kan em iedereen aanraden. Uiteindelijk in 54:01 gefinisht, waar ik erg blij mee ben gezien de zwaarte van de run. Heeft me een mooie 239e plaats opgeleverd, had ik niet verwacht een half jaar geleden toen ik begonnen ben met lopen
Geeft ook een goed gevoel voor komende zondag. Hier in het bos kan ik hopelijk een top 10 plaats halen in de recreanten klasse, zou daar erg tevreden mee zijn. Daarna houdt het weer even op met de wedstrijden en gaan we weer over op trainen.
Maar superbient, jij gaat echt idioot hardjouw eindpositie in het veld is ook echt
hoe lang loop jij al zeg? Je gaat echt als een trein over dat parcours. Moet je niet naar Kenya?
[..]
Omdat de inschrijving woendag begint is het wel fijn om even dit te zien. Echter vind ik dit wel een beetje jammerlijk. Ik heb het idee dat als je als niet business loper toch een snelle tijd neer wilt zetten gewoon vette pech hebt. Je mag telkens achteraan beginnen... Ok er zijn wel tijdsgaten, maar die loop je zo dicht. Zat gister ook een gat van 5 minuten tussen, binnen 2km zat ik al in de voor mij vertrekkende groep. Zucht
quote:Op maandag 30 maart 2009 22:15 schreef Summerscreen het volgende:
TVP
Lent weer begonnen!
Wat eten jullie eigenlijk voor/na het hardlopen? Nog iets speciaals?
Fietsen is idd ookquote:Op maandag 30 maart 2009 22:21 schreef superbient het volgende:
[..]
Hehe, thnx, eigenlijk is mijn sport fietsen dat is het mooiste wat er is![]()
Maar omdat ik niet meer koers gaan hardlopen, omdat die races wel mooie doelen zijn. Vorig jaar april/mei de looptraining weer opgepakt na een blessure van een valse start van oktober 2007 toen ik voor cpc 2008 wilde gaan trainen. Hele winter hard door getraind voor CPC 2009 en die ging super. Eigenlijk al 3 maanden een lichte hamstringblessure maar te eigenwijs om weer te stoppen.Nu bouw ik even af, maar wilde proberen damloop onder het uur te lopen. Zit nu die startvakken te bestuderen en enige wat nu verstandig is is om lid te worden van lechampion zoals J_de_kok dacht ik en dan zondag in dat startvak te starten dan moet je van niemand last hebben volgens mij...
Inschrijfgeld voor de Dam tot Dam trimloop op de zondag is 19,50, zie: http://www.damloop.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=14&Itemid=4quote:Op maandag 30 maart 2009 20:05 schreef beertenderrr het volgende:
Omdat de inschrijving woendag begint is het wel fijn om even dit te zien. Echter vind ik dit wel een beetje jammerlijk. Ik heb het idee dat als je als niet business loper toch een snelle tijd neer wilt zetten gewoon vette pech hebt. Je mag telkens achteraan beginnen... Ok er zijn wel tijdsgaten, maar die loop je zo dicht. Zat gister ook een gat van 5 minuten tussen, binnen 2km zat ik al in de voor mij vertrekkende groep. Zucht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |