Welnee, je kan gewoon die 7,5 doen. 6 heb je al eens gelopen dan moet je die 7,5 ook kunnen. En dat forceren, als je gewoon (zeker omdat je voor het eerst loopt) een redelijk tempo loopt, dus niet op je hardst om absoluut een super snelle tijd te lopen, forceer je niets.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:36 schreef Vido het volgende:
@Adadas:
De tijd die ik voor mezelf heb neergezet op 6km (27 minuten) komt neer 13,3km per uur ofzo. Daar gaat inderdaad wel iets vanaf als ik 1,5km extra loop, maar zelfs dan blijft er altijd nog wel een snelheid over die onder 'hardlopen' valt, en niet 'uitlopen'. Vind ik...
Drie kilometer ga ik sowieso niet lopen, gezien ik dan waarschijnlijk tussen kinderen van 12 loop
@ShadyLane:
Inderdaad, ik neig zelf ook het meeste naar de 7,5km, geeft toch meer voldoening, en je loopt hetzelfde rondje als de 'echte' lopers (die 15km lopen), alleen dan één rondje i.p.v. twee. Enige reden waardoor ik twijfel is het risico op het oplopen van een blessure door die 1,5km extra te 'forceren'. Maarja, hoe groot is die kans nou helemaal... Niet groter dan dat dat op 6km gebeurt denk ik.
ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is. Ik heb pas een keer of 10 buiten gelopen en daarvoor alleen een jaartje op de loopband in de sportschool, en mijn eerste buitenloop was 12k en zette ik een redelijke tijd neer (bijna 14k per uur) zonder te forceren. Het is gewoon luisteren naar je lichaam.quote:Op woensdag 16 juni 2010 22:48 schreef Adadas het volgende:
Okay, ik maakte uit je bericht op dat je meer van het uitlopen was, maar dat is dus niet zoNiets mis met 13 per uur hoor!
Maar onderschat een 3km nietIk loop nu jaartje of anderhalf, en nog nooit een loopwedstrijd langer dan 5km gedaan. Maargoed, dat is mijn aanpak
quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:16 schreef beertenderrr het volgende:
Ik heb zaterdag gelopen, en toen had ik al een paar dagen geen last meer van mijn blessure tijdens het wandelen/lopen (nu overigens ook niet). Toen had ik een rondje van 3,8 kilometer gedaan en had vrijwel nergens last van, terwijl ik toch behoorlijk hard ging. Gister heb ik echter behoorlijk traag gelopen al, 11km/h gemiddeld over 3,8km. Dus de intensiteit was het probleem eigenlijk niet. Het feit dat er een wedstrijd is vrijdag, zorgt er misschien voor dat ik te snel te veel wil, jullie hebben gelijk![]()
Na deze wedstrijd laat ik mijn kuit volledig genezen en af en toe probeer ik een klein rondje totdat het echt weer weg is. Als ik merk dat het vrijdag niet gaat, wandel ik het wel uit. Kuit afscheuren is ook geen optie. Dan wordt het deze zomer gewoon veel fietsen, ook leuk![]()
Die sokken heeft een vriend ook ja, misschien geen slecht idee, al loop ik liever zonder die dingen.
Uiteindelijk maar gewoon de proef op de som genomen in m'n laatste training voor de wedstrijd vandaag. Heb het rondje van 7,5km dat ook bij de wedstrijd wordt gelopen (best handig, als de start en finish 30 meter bij je voordeur vandaan isquote:Op woensdag 16 juni 2010 22:13 schreef Vido het volgende:
'Schreeuw' om advies van mensen die wat meer ervaren zijn dan ik!
Ik heb een 'dilemma'. Aanstaande zondag is er hier in het dorp een loopwedstrijd (de ZLM Stratenloop), de beschikbare afstanden zijn 3km, 6km, 7,5k of 15km. De drie en vijftien kilometer vallen sowieso af (de ene te lang, de andere veel te kort, blabla). Ik zit echter ernstig te twijfelen tussen de zes en 7,5km...
Ik heb het rondje van de 6km afgelopen maandag al een keer gelopen, en daarvoor ook al meerdere keren rondjes van 5,5-6km (voor de duidelijkheid, 7,5km heb ik nog nooit gelopen). Dat lukt zonder al te veel moeite, ik ben wel moe, maar heb 't idee dat ik meer kan. Ik loop die afstand ook in 27 minuten, niet langzaam dus (jn mijn ogen, voor een beginner). Met de wedstrijdsfeer erbij moet die 1,5km extra denk ik geen al te groot probleem vormen...
Wat kan ik nu het beste doen in jullie ogen? Toch maar gewoon rustig beginnen met 6, of de 'stoute schoenen' aantrekken en gewoon voor de 7,5 gaan...
Thanks voor bruikbaar advies!![]()
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:17 schreef computergirl het volgende:
vanavond de Midzomernachtcross in het amsterdamse bos
Het wordt voor mij meer dan een uur vrees ik, ben absoluut niet in vormquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:06 schreef I.R.Baboon het volgende:. Ik mik op 47nogwat op de 10km, en hoop stiekem in de 46 te kunnen (PR is nu 49.20 als doorkomsttijd bij de DtD)
Zo, dat ging zeker niet onaardig! Ik stond behoorlijk vooraan bij de start, dus mijn plan om rustig te beginnen met kilometers van 4.48-4.45 en dan in de tweede helft te versnellen ging meteen de mist in toen ik meegezogen werd en na 500 meter zag dat ik rond 4.10 liep. Toch maar een beetje doorgegaan in dat tempo, en toen de tweede km weer rond de 4.15 was dacht ik 'dan maar zo doorgaan zien waar het eindigt'. Na 5km kwam ik door in 21.45. Versnellen ging niet echt meer ,en de tweede helft was behoorlijk zwaar, maar uiteindelijk was ik bijzonder te spreken over mijnquote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]. Ik mik op 47nogwat op de 10km, en hoop stiekem in de 46 te kunnen (PR is nu 49.20 als doorkomsttijd bij de DtD)
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, dat ging zeker niet onaardig!
Gefeliciteerd, kerel!!!! Vooral met 1) natuurlijk maar 2) is ook altijd heel fijn.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:29 schreef beertenderrr het volgende:
Ik durf me hier bijna niet te melden, maar ondanks al de goede adviezen van jullie ben ik toch gaan lopen vandaag
En vandaag bleek dus een hele fijne dag te zijn geweest.
1) Ik ben geslaagd voor mijn VWO![]()
![]()
2) Ik heb de race uitgelopenBij de beste 3,5% van vandaag
* beertenderrr gaat naar bed, het was me weer een dag om nooit te vergeten
Ik heb met pijntjes ook best vaak gewoon een wedstrijd gelopen, gewoon uitkijken en daarna weer beetje rustig aan doen en meestal ging het wel goedquote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:29 schreef beertenderrr het volgende:
Ik durf me hier bijna niet te melden, maar ondanks al de goede adviezen van jullie ben ik toch gaan lopen vandaag
Wow, nette tijd, en dubbel gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:29 schreef beertenderrr het volgende:
En vandaag bleek dus een hele fijne dag te zijn geweest.
1) Ik ben geslaagd voor mijn VWO![]()
![]()
2) Ik heb de race uitgelopenBij de beste 3,5% van vandaag
Heb een tijd van 19:09 op de 5km neergezet.
Ja, in zon loop ik erg slecht, dus ik hoop op regenachtig najaarweer. Maar goed, ook nog een paar maanden om aan de tempratuurhardheid te werken he.quote:Verder mooie tijd IR1.15 is wel flink pittig, aangezien de DTD overdag is en vaak in mooi weer. Desondanks heb je nog wel even om te trainen natuurlijk.
Een oproltas! Je had ook voor een lichtblauwe kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 07:27 schreef computergirl het volgende:
Wat was dat rode ding dat we kregen eigenlijk? Ik had gehoopt op nog een theemok
Nee joh, dit was geen PR maar een triest dieptepunt. Ik loop al een paar jaar hard maar sinds begin dit jaar gaat het slechter en slechter ipv beter en beter.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:44 schreef beertenderrr het volgende:
@computergirl Jammer dat je net niet onder het uur hebt gelopen. Is dit nu je pr?
Dat soort afstanden zijn voor mij niet haalbaar, maar het klinkt heerlijk. Ik volg Martine (Run to Dream)al een poos op haar website, maar voor de rest ken ik geen mensen met dat soort hobbiesquote:Op maandag 21 juni 2010 14:12 schreef BB-Pieter het volgende:
Zo, gister de Veluwezoom Trail gelopen. 52 kilometer lopen, 500 hoogtemeters en alleen maar onverhard. (Oke, er zat euhm, 200 meter asfalt in?) Ik ben erg rustig vertrokken, omdat ik geen idee had hoe het zou lopen.
Heldquote:Op maandag 21 juni 2010 14:12 schreef BB-Pieter het volgende:
Zo, gister de Veluwezoom Trail gelopen. 52 kilometer lopen, 500 hoogtemeters en alleen maar onverhard. (Oke, er zat euhm, 200 meter asfalt in?) Ik ben erg rustig vertrokken, omdat ik geen idee had hoe het zou lopen.
Na 25 kilometer (daar was de eerste drankpost) heb ik iets meer tempo gemaakt. Op dat moment gingen veel mensen kapot en werd het een soort stofzuigen van andere lopers. Ik bleef inhalen. Het was super mooi, door de natuur. Vooral als er dan ineens zo op je pad een stuk of 10 Schotse Hooglandersliggen. Of zoals een vriendin van mij die een baby zwijntje tegenkwam. Leuk toch!
Al met al 5.14 uur gelopen, 51,5 kilometer. Prima naar mijn zin gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.
Voor mooie indruk heb ik ook wat foto's geplaatst in mijn volledige verslag van gister. Is hierboven aan te linken toch?
Zijn er eigenlijk meer mensen die ervaring hebben met dit soort lopen?!
Klinkt super!!quote:Op maandag 21 juni 2010 14:12 schreef BB-Pieter het volgende:
Zijn er eigenlijk meer mensen die ervaring hebben met dit soort lopen?!
Ik loop ook veel samen met Martine. Maar Martine is wel even een paar klasse hoger dan ikquote:Op maandag 21 juni 2010 14:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat soort afstanden zijn voor mij niet haalbaar, maar het klinkt heerlijk. Ik volg Martine (Run to Dream)al een poos op haar website, maar voor de rest ken ik geen mensen met dat soort hobbies
Voor mij zit lopen er voorlopig nog niet inquote:Op dinsdag 29 juni 2010 08:47 schreef computergirl het volgende:
ik zie nu 's ochtends als ik naar mijn werk ga veel meer mensen hardlopen dan gewoonlijk, rond een uur of 7 is het nog lekker koel.
Gewoon even je wekker zetten, beertenderrr![]()
Ik 'moet ' vanavond weer, misschien wijk ik wel uit naar de loopband op de sportschool
Thanks, euhm, 10 EM hardlopen kan mij nog altijd dood laten gaan hoor! Hoewel ik er wel heel snel van herstel als je wat langere afstanden gewend ben. Ga de aankomende maanden mij weer fixeren op klassieke afstanden en in september Berlijn marathon lopen. >3.25 hoop ik...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:15 schreef beertenderrr het volgende:
Mooie verbetering BBvolgens mij is een 10 EM echt een klein stukje als je gewend bent om langer dan een marathon te lopen, of niet? Echte verzuring in je benen zal je niet zo snel krijgen lijkt me.
[ afbeelding ]
bijna 10 kilo kwijt sinds de kerst, gaat de goede kant op
Iets wat ik heb meegekregen van mijn trainer, die baalde nogal want had het wel gedaan en op de korte afstanden veel tijd verloren. Ander punt is dat ik nu nog geen zin heb om er veel tijd in te steken.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:39 schreef BB-Pieter het volgende:
[..]
@no-p waarom wachten tot je 30ste met een marathon? Ik liep mijn eerste marathon toen ik 24 was. Kan prima. Heb je ook nog groei mogelijkheden![]()
Misschien idd wel de manier van lopen/schoenen. Ik zou eens loopadvies inwinnen. Misschien heb je een zooltje nodig. LaFoot doet dat bijvoorbeeld op een goede manier. http://www.lafoot.nl/.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:59 schreef bananablues het volgende:
Krijg laatste tijd (al een paar maanden eigenlijk denk ik, moet toch eens een logboek gaan bijhouden) onwijze spierpijn in mijn lies na hardlopen. Afgelopen dinsdag 8km redelijk tempo gedaan en nu is mijn lies pas beetje hersteld.
Iemand ideeën wat het zou kunnen zijn? Zit zelf te denken aan mijn hardloopschoenen, maar met mijn oude heb ik er ook last van...
Speciaal voor jou geregistreerd!quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:27 schreef CaLeX het volgende:
Is er iemand die me meer kan vertellen over trainen op hartslag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |