abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82196330
matchende t-shirt en schoenen
  dinsdag 1 juni 2010 @ 17:13:04 #124
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82196968
waar is je startnummer

45 minuten moet vast lukken, niet binnen een maand, maar binnen een jaar wie weet wel te halen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  dinsdag 1 juni 2010 @ 18:27:34 #125
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_82200012
Eerste wedstrijd van het jaar wordt de 10km van de midzomernachtcross. Doel: ergens in de 47 minuten, zodat ik in elk geval mijn Dam-tot-Dam tussentijd van 49.20 van vorig jaar verbeter.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:35:46 #126
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_82206187
Gisteren heb ik voor het eerst een intervaltraining gelopen, 8x400m. Doel was om elke 400 in hartslag D2-D3 te eindigen. Hoe haal je daar nou het meeste uit? Gewoon zo hard mogelijk beginnen zodat de blokken naar het eind toe steeds zwaarder worden, of in het begin proberen iets in te houden zodat je over hebt? Of maakt het voor trainingseffect niet uit? Ikzelf ben hard begonnen en ging steeds verder kapot. Dacht daarom dat het laatste blok veel trager zou zijn dan het eerste. Uiteindelijk bleek er tussen de blokken maar 5sec verschil te zitten, met blok 2 als langzaamste en 5 als snelste ??!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:32:01 #127
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_82209330
Ik heb vandaag toevallig ook 8x400m gelopen. Wat ik doe is mijn tijdsdoel bereken op deze site calculater en loop de interval gewoon vlak. Mijn topte steeds tussen de 80% en 84%. Mijn trainer zei altijd dat we vlak moesten lopen op training en als we de laatste de tijd niet konden halen, hadden we de eerdere langzamer moeten lopen. Tussen mijn snelste en langzaamste zat 2 seconden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:53:23 #128
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82210656
Is dat wat, die Verheul methode? Had er laatst ook eens naar gekeken, maar ik kon nou niet echt afleiden of het nou echt iets is wat je stukken beter kan maken of niet. Iemand die hier meer vanaf weet?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:02:34 #129
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_82211193
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:32 schreef No-P het volgende:
Ik heb vandaag toevallig ook 8x400m gelopen. Wat ik doe is mijn tijdsdoel bereken op deze site calculater en loop de interval gewoon vlak. Mijn topte steeds tussen de 80% en 84%. Mijn trainer zei altijd dat we vlak moesten lopen op training en als we de laatste de tijd niet konden halen, hadden we de eerdere langzamer moeten lopen. Tussen mijn snelste en langzaamste zat 2 seconden.
wat een uitgebreide tool! Nog niet helemaal het idee wat ik er allemaal mee kan doen, maar zeker interessant om bijvoorbeeld die voorspelde eindtijden te zien staan.
Wat bedoel je met 80-84%? tov je max of is dat slagen boven rusthr minus max-rusthr? Mijn hrmax is 190 en mijn D3 zou eindigen op 180. Dat is een stuk hoger. Of doe ik iets verkeerd?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:17:27 #130
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_82212286
80-84 ten opzichte van maxhr bedoelde ik ja. Dit is voor mij makkelijk uit te rekenen (mijn max is 198-200 ongeveer). Waar je "hoort" te eindigen kan ik niet zeggen en dat ligt natuurlijk ook aan de rust en met welke bedoeling je loopt (intensief/extensief).
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:53 schreef beertenderrr het volgende:
Is dat wat, die Verheul methode? Had er laatst ook eens naar gekeken, maar ik kon nou niet echt afleiden of het nou echt iets is wat je stukken beter kan maken of niet. Iemand die hier meer vanaf weet?
Verheul ken ik niet heel goed, maar ik geloof dat je niet snel geblesseerd raakt (omdat het veel extensief is).

[ Bericht 52% gewijzigd door No-P op 01-06-2010 22:22:34 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_82223133
Gisteravond baanwedstrijd gelopen in Best. 5000 meter en eindtijd 19:37. Niet tevreden over de tijd, maar achteraf zei mijn trainer ook dat het ook niet raar is nadat ik zondag een 15km had gelopen dat je dan nu geen wonderen kon verwachten. Ik wilde zelf rond de 19 minuten lopen.

Ging gewoon eigenlijk voor geen meter. Was vooraf al gaar na een dag werken en dat werkt ook niet als zodanig mee.

Zaterdag maar weer beter in Nuenen!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_82224974
Vandaag bij de fysio geweest. Voorlopig even niet lopen. Een aantal weken geleden was ik gevallen, maar de dag erna had ik eigenlijk al geen last meer. Volgens de fysio is het zo dat ik doordat ik goed getraind ben wel kon lopen met een kleine spierscheuring. Hierdoor zijn echter wel de omliggende spieren overbelast geraakt. Heb oefeningen opgehad en ik mag wel fietsen, maar niet te hard en met een licht verzetje. Gisteren had ik nog gefietst maar dat was dus duidelijk niet goed gegaan.
Ws toch weer iets te pittig.

Ik ga wellicht deze week het zwembad dan maar weer eens opzoeken. Dat mocht ik proberen alhoewel je dan ook je liezen toch weer wat belast. Het is 5 jaar geleden dat ik nog gezwommen heb.
Ik sta ingepland voor 10 behandelingen. Dat is dus 10 weken. Ik hoop niet dat het ook zo lang gaat duren...
  woensdag 2 juni 2010 @ 10:37:28 #133
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82225417
oei, 10 weken is wel een flinke tijd zeg. Maar het is nu dus zaak de omliggende spieren wat rust te geven als ik het zo hoor. Je zou denken dat dat binnen 10 weken echt wel over is. Ik hoop het iig voor je!

Vind een tijd van 19:37 alsnog behoorlijk hard hoor helemaal als je zondag nog 15km wedstrijd hebt gelopen!
pi_82231633
Zo, wat was het gisterenavond laat lekker om te lopen zeg. Fluitend 10km gedaan, had eigenlijk nog zin om er een stuk aan vast te plakken.

Komende dagen zal ik wel merken hoeveel zwaarder het is als het veel warmer is.
pi_82231834
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 10:22 schreef e-runner
Ik ga wellicht deze week het zwembad dan maar weer eens opzoeken. Dat mocht ik proberen alhoewel je dan ook je liezen toch weer wat belast. Het is 5 jaar geleden dat ik nog gezwommen heb.
Ik sta ingepland voor 10 behandelingen. Dat is dus 10 weken. Ik hoop niet dat het ook zo lang gaat duren...
Met de borstcrawl belast je je benen toch niet?

Verder suuces met het herstel, neem wel je tijd om te revalideren.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_82259936
Ik dacht dat je met zwemmen al je spieren gebruikte (en dus belast)?

Ik heb daarnet even een rondje gelopen van 6,5 km. Heerlijk weertje, ging wel lekker.
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:51:37 #137
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82260650
Met borstcrawl is het mogelijk je benen minimaal te bewegen. Het enige wat je hoeft te doen, is er voor te zorgen dat je horizontaal in het water blijft liggen en dat je voornamelijk je armen gebruikt om vooruit te komen. Ideaal als je een triatleet bent, aangezien je je benen de rest van de dag nog nodig hebt. Als je alleen zwemt, kan je er voor kiezen je benen meer te gebruiken bij de borstcrawl, of een andere slag te doen waar je ze wel moet gebruiken. Dus het verhaal klopt ook wel dat je al je spieren gebruikt hoor, maar de mate waarin is gewoon verschillend

Zelf ook 7,6 kilometer weer gelopen vandaag. Aantal pijntjes nog van het fietsen zaten erin, dus volop doorlopen ging bij lange na niet. Gemiddelde snelheid van 13,6 km/h. Niet verkeerd als basissnelheid, maar die moet nog wel 1,5km/h omhoog deze zomer als het kan
pi_82261364
Jullie lopen wel hard allemaal zeg. Kom ik aan met mijn drafje van 10 km/u.
pi_82261451
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:17 schreef caspervc het volgende:
Vanmorgen lekker gelopen. Heerlijk in de ochtend met een zonnetje langs de Kromme Rijn. Echt veel hardlopers gezien, ik denk een stuk of 30.. Het is echt een volkssport aan het worden. Dunne mensen in strakke broekjes Ik heb lekker een korte voetbalbroek aan hoor
7,5 km gelopen in 45 minuten, dus precies 10km/u. Hartslag lekker laag kunnen houden. wel een keertje mijn enkel verzwikt in een hond-graaf-gat, maar de schade valt erg mee. Na een km voelde ik het al niet meer...

http://connect.garmin.com/activity/34214676
Oeh, dan kan ik je nog wel 'ns tegenkomen, dat is namelijk m'n vaste rondje, alleen dan van de koningsweg weer terug naar de Rubenslaan, en ook aan de andere kant van de A27 trouwens (ik wist niet dat er aan die kant een pad was?)

Ik heb een paar weken geleden een 5km-loopje in 25 minuten gelopen, en ik ben nu eerst aan het proberen die wat harder te rennen, en ondertussen ook steeds wat meer kilometers erbij!
pi_82266674
Voor je het weet loop je een halve!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  donderdag 3 juni 2010 @ 03:43:54 #141
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_82268695
Zo, ik zal mijn conditie de komende dagen eens goed verneuken... op Rock am Ring!!
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_82271018
Heb nog steeds spierpijn van zondag! Ben ondertussen wel gewoon doorgegaan met rustig fietsen/zwemmen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:02:00 #143
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_82272016
Ik heb gisteren na een week ´rust´(=luiheid) 18km gelopen, en dat viel tegen! Ik had geen water meegenomen (dat doe ik eigenlijk nooit) maar daar was het veel te warm voor. Na 10km had ik al enorme dorst. Daar moet ik toch iets op verzinnen, maar ik vind van die heupdingen met water zoooo irritant zitten...
I'm just a girl in the world.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:14:23 #144
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_82272396
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:02 schreef annoh het volgende:
Ik heb gisteren na een week ´rust´(=luiheid) 18km gelopen, en dat viel tegen! Ik had geen water meegenomen (dat doe ik eigenlijk nooit) maar daar was het veel te warm voor. Na 10km had ik al enorme dorst. Daar moet ik toch iets op verzinnen, maar ik vind van die heupdingen met water zoooo irritant zitten...
Is zoiets niet de oplossing? Het is in ieder geval beter vast te snoeren.
pi_82273600
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:02 schreef annoh het volgende:
Van te voren drinken & flesje water/sportdrank mee wat je eenmaal leeg in een prullenbak kan mikken?
pi_82274095
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 09:30 schreef bananablues het volgende:
Heb nog steeds spierpijn van zondag! Ben ondertussen wel gewoon doorgegaan met rustig fietsen/zwemmen.
Geen spierpijn hier, maar merk dat ik wel wat trage beentjes heb. Gister nog even geprobeert los te fietsen nadat ik uit de kroeg kwam

10km gefietst (die ik eerder op de dag in etappes ook al had afgelegd)

Weet nog niet of ik vanavond gaat lopen of gaat fietsen.
pi_82299879
Ik ben vanochtend eens wezen spinnen voor de verandering. Maar jezus, wat is dat zwaar. Maargoed, je moest telkens ook aan die weerstandknop draaien, dus misschien had ik het wel telkens te zwaar gedaan ofzo. Maar dan nog, goed voor de beentjes ook in ieder geval.
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:48:59 #148
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_82310759
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:50 schreef Adadas het volgende:

[..]

Van te voren drinken & flesje water/sportdrank mee wat je eenmaal leeg in een prullenbak kan mikken?
Ja, ik dacht ook aan het verstoppen van water op de heenweg (na 4-5km ofzo) om dat op de terugweg weer te pakken (en dan weg te gooien). Zo'n rugzak lijkt me niet zo lekker lopen, maar misschien valt dat wel mee. Heeft iemand daar ervaring mee?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 01:10:13 #149
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82313526
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben vanochtend eens wezen spinnen voor de verandering. Maar jezus, wat is dat zwaar. Maargoed, je moest telkens ook aan die weerstandknop draaien, dus misschien had ik het wel telkens te zwaar gedaan ofzo. Maar dan nog, goed voor de beentjes ook in ieder geval.
Haha klinkt bekend aantal jaar geleden ook heel fanatiek gedaan (3x per week), was wel echt super gaaf!

Iedereen met witte schoenen, tikje erbij
* beertenderrr denkt volgende keer andere schoenen aan, en nu een tikje erbij

En jullie dachten dat dit het laatste nummer was? Nou vandaag doen we nog een nummer erbij, en die is minstens net zo zwaar
* beertenderrr denkt

Denk je dat je het niet vol kunt houden? Denk dan maar aan straks, als je op de bank zit en nog terug denkt aan de training en jezelf afvraagt: hoe zou het zijn geweest als je nog een keer extra die knop had opgedraaid.
* beertenderrr denkt maar draait toch

Wat een tijden waren dat

Overigens ingeschreven voor de marathon van Amsterdam (halve marathon), zilverenkruis achmea loop (halve marathon), haarlemmermeer marathon (10km) Voordat alle startbewijzen op zijn. 9 juni start de verkoop van de zevenheuvelenloop, ik ga daar ook maar voor wakker blijven, aangezien die dam tot dam ook al zo hard ging. Na de dtd is dit toch wel de grootste loop van Nederland denk ik.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 01:11:46 #150
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82313563
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:48 schreef annoh het volgende:

[..]

Ja, ik dacht ook aan het verstoppen van water op de heenweg (na 4-5km ofzo) om dat op de terugweg weer te pakken (en dan weg te gooien). Zo'n rugzak lijkt me niet zo lekker lopen, maar misschien valt dat wel mee. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik denk dat ik er eentje ga kopen volgende week, lijkt me op zich wel handig. Ook voor bij het fietsen. Je zal er ook nog wel wat sleutels en wat klein eten bij kunnen doen, dus handig voor de wat langere trainingen in de zon. Ik ga binnenkort (misschien morgen al) 15km door de duinen lopen in de volle zon
pi_82313830
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:10 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Haha klinkt bekend aantal jaar geleden ook heel fanatiek gedaan (3x per week), was wel echt super gaaf!

Iedereen met witte schoenen, tikje erbij
* beertenderrr denkt volgende keer andere schoenen aan, en nu een tikje erbij

En jullie dachten dat dit het laatste nummer was? Nou vandaag doen we nog een nummer erbij, en die is minstens net zo zwaar
* beertenderrr denkt

Denk je dat je het niet vol kunt houden? Denk dan maar aan straks, als je op de bank zit en nog terug denkt aan de training en jezelf afvraagt: hoe zou het zijn geweest als je nog een keer extra die knop had opgedraaid.
* beertenderrr denkt maar draait toch

Wat een tijden waren dat

Overigens ingeschreven voor de marathon van Amsterdam (halve marathon), zilverenkruis achmea loop (halve marathon), haarlemmermeer marathon (10km) Voordat alle startbewijzen op zijn. 9 juni start de verkoop van de zevenheuvelenloop, ik ga daar ook maar voor wakker blijven, aangezien die dam tot dam ook al zo hard ging. Na de dtd is dit toch wel de grootste loop van Nederland denk ik.
Hahaha ja echt he. Maar ik keek zo om me heen, iedereen had 'm op een andere stand staan. Dus je kunt in principe wel zelf een beetje kijken hoe en wat. Vooral die staande klim vond ik echt zwaaaaar.
Maar wat merkte je verder van spinnen? Ik wil namelijk eigenlijk wel wat mooiere (strakkere, slankere) benen, en ik merk dat hardlopen opzich niet echt heel erg helpt. Of in ieder geval, niet heel erg aantoonbaar. Spinnen wel?

Doe je goed weer. Ik heb eigenlijk nog nooit ergens aan meegedaan, ben meer een hobbyloper.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 02:10:35 #152
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82314316
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:28 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Hahaha ja echt he. Maar ik keek zo om me heen, iedereen had 'm op een andere stand staan. Dus je kunt in principe wel zelf een beetje kijken hoe en wat. Vooral die staande klim vond ik echt zwaaaaar.
Maar wat merkte je verder van spinnen? Ik wil namelijk eigenlijk wel wat mooiere (strakkere, slankere) benen, en ik merk dat hardlopen opzich niet echt heel erg helpt. Of in ieder geval, niet heel erg aantoonbaar. Spinnen wel?

Doe je goed weer. Ik heb eigenlijk nog nooit ergens aan meegedaan, ben meer een hobbyloper.
Ja het is altijd maar net hoe erg je het opdraait he, en elke fiets is net weer iets anders. Daat staand klimmen is idd wel flink doorbikkelen, helemaal als je met je kont net boven het zadel moet hangen. Dat ga je flink voelen, maar is wel lekker Of ook als je volle bak moet fietsen met je handen op het middenstuk terwijl je zit en berg op moet. Wat ik er van gemerkt heb, is dat ik toen zo'n 15 a 20 kilo ben kwijtgeraakt, en daar een zeer goede conditie voor terug heb gekregen Daar is eigenlijk ook de voorliefde voor duursporten ontstaan. Verder zou ik zeggen dat je van het fietsen (met name door het berg-op gedeelte) grotere, blokkerige spieren krijgt, ipv slanke. Met hardlopen zijn ze denk ik over het algemeen toch wel slanker zijn qua bouw.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloopbenen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fietsbenen

Het zijn wat overdreven extremen misschien, maar zo zie je wel een beetje het verschil. Heb het maar even onder een spoiler gezet, wil niet iedere keer bij het openen van de pagina al die benen zien

Ow en het is aan te raden om een keer zo'n evenement te doen, je zal het echt geweldig vinden!
pi_82314369
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:48 schreef annoh het volgende:

[..]

Ik ga eind deze maand mijn eerst Trail lopen, de Veluwezoom Trail. (50 km) Daarvoor is een rugzak zo'n beetje een vereiste omdat waterposten beperkt zijn. Ik heb mij daarom ook daar in verdiept. Er is heel veel keuze, camelbak is bijvoorbeeld een bekend merk, maar ik heb toch gekozen voor Salomon. Vooral omdat ik van ervaren Trail runners hier de voordelen van heb mee gekregen. Zaterdag ga ik hem ophalen in Bataviastad. Zodra ik hem heb zal ik wel eens bevindingen posten hier.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:36:18 #154
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_82316979
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:15 schreef BB-Pieter het volgende:

[..]

Ik ga eind deze maand mijn eerst Trail lopen, de Veluwezoom Trail. (50 km) Daarvoor is een rugzak zo'n beetje een vereiste omdat waterposten beperkt zijn. Ik heb mij daarom ook daar in verdiept. Er is heel veel keuze, camelbak is bijvoorbeeld een bekend merk, maar ik heb toch gekozen voor Salomon. Vooral omdat ik van ervaren Trail runners hier de voordelen van heb mee gekregen. Zaterdag ga ik hem ophalen in Bataviastad. Zodra ik hem heb zal ik wel eens bevindingen posten hier.
Cool zeg! 50km, pff Heb je dan al wat marathons achter de kiezen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Over spinnen: hier nog een fan. Niks zo lekker als na een dag hard werken naar zo'n schreeuwende spinninginstructeur luisteren en helemaal kapot gaan. De weerstand te hoog zetten is volgens mij wel een bekende beginnersfout, en ook een logische, omdat je niet weet wat je moet verwachten.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:40:28 #155
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_82317101
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:28 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Van wielrennen kreeg ik van die uitstekende (in beide betekenissen van het woord) kuiten. Bij een vrouw is dat niet per se een vooruitgang.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_82319895
Ik heb een tijdje met een vriendin gespind maar ik werd er zo moe van . Het is echt superintensief, en ik kan me voorstellen dat mensen dat tof vinden, maar laat mij maar wat relaxter een rondje hardlopen .

Ben net terug van een uurtje in het bos en vond het nu al warm . Het drinkprobleem heb ik ditmaal opgelost door twee lussen te lopen zodat ik halverwege langs m'n fiets kwam waar een plastic zak met twee flesjes water onder de snelbinders zat. Prima systeem. Die band met flesjes waar annoh het over heeft is ook voor mij de miskoop van de eeuw geweest. Wat een onding!
pi_82320403
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:36 schreef annoh het volgende:

[..]

Cool zeg! 50km, pff Heb je dan al wat marathons achter de kiezen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Echt veel marathon's valt wel mee. 6 gestart, 3 uitgelopen Niet echt veelbelovend, haha, maar het afgelopen half jaar wel heel veel bijzondere en lange lopen gedaan. 250 km in 5 dagen (be more ultra-tour) en met pinksteren de hardloop4daagse. (100 km in 4 dagen) Dus die kilometers zit ik niet zo over in. Dat onverharde en die heuvels, dat wordt iets lastiger.

@ShadyLane: Ook ik ben geen voorstander van dingen om mijn middel tijdens het lopen. Flesjes voor onderweg is idd een oplossing. Ik verstop ze meestal van te voren even.
pi_82325227
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:10 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Ja het is altijd maar net hoe erg je het opdraait he, en elke fiets is net weer iets anders. Daat staand klimmen is idd wel flink doorbikkelen, helemaal als je met je kont net boven het zadel moet hangen. Dat ga je flink voelen, maar is wel lekker Of ook als je volle bak moet fietsen met je handen op het middenstuk terwijl je zit en berg op moet. Wat ik er van gemerkt heb, is dat ik toen zo'n 15 a 20 kilo ben kwijtgeraakt, en daar een zeer goede conditie voor terug heb gekregen Daar is eigenlijk ook de voorliefde voor duursporten ontstaan. Verder zou ik zeggen dat je van het fietsen (met name door het berg-op gedeelte) grotere, blokkerige spieren krijgt, ipv slanke. Met hardlopen zijn ze denk ik over het algemeen toch wel slanker zijn qua bouw.
SPOILER
Hardloopbenen
SPOILER
Fietsbenen

Het zijn wat overdreven extremen misschien, maar zo zie je wel een beetje het verschil. Heb het maar even onder een spoiler gezet, wil niet iedere keer bij het openen van de pagina al die benen zien

Ow en het is aan te raden om een keer zo'n evenement te doen, je zal het echt geweldig vinden!
Mmm oke. En dan ben ik natuurlijk ook nog een vrouw. Maar zo'n vaart zal het sowieso niet lopen. Ik denk eigenlijk dat ik naast hardlopen misschien wat krachttraining ga doen. Fitnessen ofzo.

Maar 15-20 kg kwijt doe je erg goed! Knap. Ik wil eigenlijk 5 kg eraf hebben, maar geen hoge nood ofzo. Het is niet zo dat ik dat er binnen nu en 3 maanden af wil hebben.

Verder vind ik hardlopen ook wel relaxter dan dat spinnen hoor, maar dat zou ik dan misschien eens in de week gaan doen ofzo, niet vaker. Misschien dat ik ooit eens met zo'n evenement mee ga doen, maar dan wil ik wel een goede tijd neerzetten en dat zou me nu nog lang niet gaan lukken.
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:40 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Van wielrennen kreeg ik van die uitstekende (in beide betekenissen van het woord) kuiten. Bij een vrouw is dat niet per se een vooruitgang.
Nee idd. Ik heb sowieso al een kuitenissue (ze zijn namelijk vrij groot en best gespierd) dus ik wil ze liever slanker. Maargoed, hoe ga ik dat ooit voor elkaar krijgen he.
pi_82326798
Ik heb zulke slanke kuiten dat het altijd lastig is om laarzen te vinden en ik heb sinds m'n zesde op atletiek gezeten. Ik weet niet of er 'n verband is.
pi_82327118
Mm, zou kunnen. Ja ik heb eigenlijk geen idee waar de mijne vandaan komen. Ik heb vroeger wel gevoetbald, maar dat was echt op de basisschool. Ik heb wel veel gefietst (op de middelbare school elke dag 50 minuten) dus misschien dat het daardoot komt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 17:52:56 #161
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82337240
net echt een super relaxte training gedaan

Ben van huis naar het strand gefietst op de racefiets (25km)
Direct afgestapt, fiets op slot en van Nederstrand (volgens mij) naar Zandvoort aan zee en terug hardgelopen (15km minimaal)
Vervolgens een uurtje relaxt op het strand gelegen en ook nog gezwommen (paar seconden, het was toch wel erg koud).
Tot slot weer de fiets gepakt om de resterende 25km met wind tegen terug te trappen.

Het hardlopen heb ik in 1:10:00 ongeveer gedaan, wat best snel is gezien je toch door de duinen liep, en het hier flink waaide (woei ). Het fietsen was ook erg lekker, met zo'n racefiets kom je makkelijker vooruit als je wind tegen hebt, als met elke andere fiets.

Voor het zwemmen moet ik onthouden dat als ik weer alleen in een strakke boxer ga, ik even op moet letten of het niet al te druk is. De slagader werd nogal "geaccentueerd" Eventueel maar een zwembroek mee volgende keer, alhoewel ik er ook niet echt wakker van kan liggen.

Verder ben ik ook weer lekker bijgebruind, kon ook geen kwaad. Hopelijk komen er nog meer van dit soort dagen, dit was echt

Tijd om uit eten te gaan en alle arbeid overbodig te maken met pizza en witbier
  vrijdag 4 juni 2010 @ 20:07:34 #162
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_82342237
Ik kom als beginnend hardloper ook hier even kijken

Ik heb het idee dat ik mijn vraag hier beter kan stellen:
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Neelix het volgende:
Hoeveel mensen trainen er eigenlijk met een hartslagmeter?
En wat voor een dan?

Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik er ook niet een neem, maar die dingen zijn zo duur dat ik dan het idee heb dat ik beter maar gewoon meteen een goeie kan kopen, anders is het zonde van je geld.
[edit]Hmm, hartloper is niet helemaal het goeie woord, hoewel, met een hartslagmeter hardlopen, is dat niet hartlopen? [/edit]

[ Bericht 12% gewijzigd door Neelix op 05-06-2010 08:43:46 ]
pi_82351499
Hartloper?
pi_82351712
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:52 schreef beertenderrr het volgende:
net echt een super relaxte training gedaan

Ben van huis naar het strand gefietst op de racefiets (25km)
Direct afgestapt, fiets op slot en van Nederstrand (volgens mij) naar Zandvoort aan zee en terug hardgelopen (15km minimaal)
Vervolgens een uurtje relaxt op het strand gelegen en ook nog gezwommen (paar seconden, het was toch wel erg koud).
Tot slot weer de fiets gepakt om de resterende 25km met wind tegen terug te trappen.

Het hardlopen heb ik in 1:10:00 ongeveer gedaan, wat best snel is gezien je toch door de duinen liep, en het hier flink waaide (woei ). Het fietsen was ook erg lekker, met zo'n racefiets kom je makkelijker vooruit als je wind tegen hebt, als met elke andere fiets.

Voor het zwemmen moet ik onthouden dat als ik weer alleen in een strakke boxer ga, ik even op moet letten of het niet al te druk is. De slagader werd nogal "geaccentueerd" Eventueel maar een zwembroek mee volgende keer, alhoewel ik er ook niet echt wakker van kan liggen.

Verder ben ik ook weer lekker bijgebruind, kon ook geen kwaad. Hopelijk komen er nog meer van dit soort dagen, dit was echt

Tijd om uit eten te gaan en alle arbeid overbodig te maken met pizza en witbier
Zooo doe je goed zeg. Goede training. Maar heb je ook echt óp het strand hardgelopen? Lijkt me echt zwaar en irritant.

De slagader. Haha. Wat sommige dingen betreft ben ik toch best blij dat ik geen man ben.

Ik kon me er vanavond niet toe zetten te lopen, ga zo eens op tijd naar bed denk ik. Morgen weer een dag.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 01:46:26 #165
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82355595
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:32 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Zooo doe je goed zeg. Goede training. Maar heb je ook echt óp het strand hardgelopen? Lijkt me echt zwaar en irritant.

De slagader. Haha. Wat sommige dingen betreft ben ik toch best blij dat ik geen man ben.

Ik kon me er vanavond niet toe zetten te lopen, ga zo eens op tijd naar bed denk ik. Morgen weer een dag.
Nee niet over het strand, maar wel door de duinen. Beetje dit idee:

Maar de heuvels zijn dan wel iets hoger Volgens mapmyrun is het precies 15km, dus gemiddelde van 12,9km. Aangezien ik hard had gefietst van te voren, het hard waaide en de heuvels ook wel flink aanwezig waren, ben ik toch redelijk positief

Ach ja, ik heb geen kleine kinderen bang gemaakt, dus dan is het allemaal prima toch? Ik ben blij dat ik iig nog wel redelijk het water in kon gaan, denk dat menig vrouw daar meer moeite mee heeft, of niet? Duik jij ook in je ondergoed het water in dan? En als dit het enige nadeel is, dan hoor je me niet klagen, scheelt weer kinderen baren enzo

@Neelix: Ik train er dan niet (meer) mee, maar je hebt hartslagmeters met allemaal verschillende functies. Je kan ze kopen met snelheidsmeter, en zelfs GPS tracker. Weet niet of je daar op te wachten zit, maar ik verwacht van niet. Als je echt puur alleen de hartslagmeter wilt kopen, kan je prima zo'n goedkope aanschaffen. Deze doet prima zn werk. Het is maar net wat je er allemaal aan extra's bij wilt hebben
pi_82358255
Ah oke. Dat lijkt me wat beter lopen dan op 't strand. Ja goede snelheid hoor. Ik loop meestal vrij rustig, gemiddeld tussen de 10/11 km/u.
Ohhh je had geen zwembroek bij? Oja nu lees ik het. Ik dacht gewoon een strakke zwembroek. Ja nou als je geen kleine kinderen bang hebt gemaakt lijkt het me goed, haha. Vrouwen hebben daar ongetwijfeld meer moeite mee ja. Ik ook hoor. Al zou ik dat wel gedaan hebben denk ik. Ik zwem gewoon alleen op plaatsen waar niemand me kent, haha.

Maargoed. Lekker weer vandaag weer. Ga vanavond als het wat afgekoeld is weer een rondje doen.
pi_82380127
Daarnet 8 km hardgelopen in 46 minuten. Was wel warm zeg, maar toch maar even gedaan.
  zondag 6 juni 2010 @ 01:16:43 #168
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_82383018
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 23:20 schreef Smart_ass het volgende:
Daarnet 8 km hardgelopen in 46 minuten. Was wel warm zeg, maar toch maar even gedaan.
Goed bezig
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_82393565
Poe, gisteren in Nuenen was het wel erg warm. Heb weer een 5 km gelopen. 11e geworden in een tijd van 19:26, toch 11 seconden sneller dan dinsdag. Snelheid komt weer langzaam terug, dus dat is een goed teken. Door de warmte niet voluit gegaan in ieder geval.

Nu maar weer lekker gaan trainen de komende tijd.

Zijn er overigens mensen die speciale wedstrijdschoenen gebruiken tijdens wedstrijden, ik nog niet namelijk.
Fok! NFL MVP 2020
  zondag 6 juni 2010 @ 14:18:16 #170
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82394109
netjes hoor, in het najaar kan je als je zo door gaat makkelijk je pr verbreken Heb verder geen wedstrijdschoenen, volgens mij is dat ook wel een duur grapje. Die zolen zijn super dun, en slijten dus enorm snel. Om daar nou telkens voor te betalen is een beetje zonde van het geld naar mijn idee. Dan moet je toch wel gesponsord worden.

Zelf vandaag 2km gezwommen en vervolgens nog 7,6km gerend. Gemiddelde basissnelheid ligt nu rond de 14,7 schat ik zo. Ben in een week hard trainen vrij dicht tot mijn oude top gekomen Nog genoeg weken over om daar eens flink overheen te gaan. Het is wel mooi dat je ook elke dag dat je loopt je benen veel meer kracht voelt leveren.

@Smart_ass: Met zo'n tijd kom je in de middenmoot van de zevenheuvelenloop uit hoor, dus ik zou je geen zorgen maken om een keer mee te doen aan een evenement. Aangezien je best veel loopt, zal je vrij snel progressie boeken

Is het overigens een idee om een keer een grote loop uit te pikken voor een meeting? Een zevenheuvelenloop of een amsterdam marathon zijn toch wel veel bezochte evenementen volgens mij. Dam tot dam is niet heel makkelijk denk ik, aangezien de starttijden nogal uit elkaar kunnen liggen.
pi_82394282
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef beertenderrr het volgende:
Is het overigens een idee om een keer een grote loop uit te pikken voor een meeting? Een zevenheuvelenloop of een amsterdam marathon zijn toch wel veel bezochte evenementen volgens mij. Dam tot dam is niet heel makkelijk denk ik, aangezien de starttijden nogal uit elkaar kunnen liggen.
7H was eens maar nooit meer
ik heb mezelf opgegeven als vrijwilliger voor zowel de DtD als de marathon van A'dam
pi_82395811
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef beertenderrr het volgende:

@Smart_ass: Met zo'n tijd kom je in de middenmoot van de zevenheuvelenloop uit hoor, dus ik zou je geen zorgen maken om een keer mee te doen aan een evenement. Aangezien je best veel loopt, zal je vrij snel progressie boeken

Mmm ja, maar ik wil wel gewoon goed op snelheid lopen als ik aan zoiets meedoe. Ik houd de tijd nu alleen maar bij, het is niet zo dat ik op tijd loop zeg maar. Maar misschien wil ik dat wel meer gaan doen. Nu alleen nog bedenken wat een goed streven is.
pi_82397545
Meeting lijkt me zeker een leuk idee. Zijn zat leuke wedstrijden in het land. Zevenheuvelenloop is wel een goede daarvoor.
Fok! NFL MVP 2020
  zondag 6 juni 2010 @ 15:50:46 #174
67670 Skv
Cynist.
pi_82398264
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 23:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb er net 5 gedaan.. Het is echt een heel stuk zwaarder met die warmte!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_82400177
Zeker weten. Maar ik ging om 20.45u dus dat ging nog wel. 's Middags loop ik nooit als het zo warm is.
pi_82409889
Vanaf vorige week ben ik aan het wielrennen en is het hardlopen erbij ingeschoten. Ik merk wel dat goede 'hardloopbenen' goed helpen bij het fietsen, het gaat als een tierelier.

Voor de afwisseling is het wel lekker, 3 keer hardlopen en dan nog 1 á 2 keer fietsen maa rmoet nog een beetje regelmaat vinden.

Over de 7heuvelenloop gesproken, het lijkt me wel een mooie wedstrijd, ik zie net dat de inschrijving begint op 9 juni, opgelet dus voor iedereen die mee wil lopen!!
  maandag 7 juni 2010 @ 07:45:21 #177
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_82428897
[klaagpost]
ik wil ook weer kunnen hardlopen
[/klaagpost]
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 7 juni 2010 @ 08:23:23 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_82429238
Was gisteren echt te benauwd om hard te lopen, het werd extra zwaar omdat ik ook nog eens was gaan stappen de avond vantevoren. Na 20 minuten er maar mee gestopt met een bovenmenselijke hartslag van 190...
  maandag 7 juni 2010 @ 09:13:48 #179
50936 The_Hives
pi_82430063
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:36 schreef jde_kok het volgende:
Meeting lijkt me zeker een leuk idee. Zijn zat leuke wedstrijden in het land. Zevenheuvelenloop is wel een goede daarvoor.
zevenheuvelenloop ben ik niet bij is er niets iets in het westen
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 7 juni 2010 @ 09:50:40 #180
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_82430984
marathon van Amsterdam komt er ook nog aan, ook wel een grote

Hoelang moet je nog revalideren?
  maandag 7 juni 2010 @ 11:31:44 #181
50936 The_Hives
pi_82434576
ik hoop met een week weer een beetje te kunnen hardlopen. Mocht het sneller gaan, laat ik evengoed mijn loop van komende zondag aan me voorbij gaan. Doe een keer verstandig
Fok! Federatie
pi_82441284
Egmond is pas in januari, zou eventueel ook een optie zijn.

Singelloop in Breda?
Fok! NFL MVP 2020
pi_82441442
laan van meerdenvoortloop

www.lvml.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')