wat een uitgebreide tool! Nog niet helemaal het idee wat ik er allemaal mee kan doen, maar zeker interessant om bijvoorbeeld die voorspelde eindtijden te zien staan.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:32 schreef No-P het volgende:
Ik heb vandaag toevallig ook 8x400m gelopen. Wat ik doe is mijn tijdsdoel bereken op deze site calculater en loop de interval gewoon vlak. Mijn topte steeds tussen de 80% en 84%. Mijn trainer zei altijd dat we vlak moesten lopen op training en als we de laatste de tijd niet konden halen, hadden we de eerdere langzamer moeten lopen. Tussen mijn snelste en langzaamste zat 2 seconden.
Verheul ken ik niet heel goed, maar ik geloof dat je niet snel geblesseerd raakt (omdat het veel extensief is).quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:53 schreef beertenderrr het volgende:
Is dat wat, die Verheul methode? Had er laatst ook eens naar gekeken, maar ik kon nou niet echt afleiden of het nou echt iets is wat je stukken beter kan maken of niet. Iemand die hier meer vanaf weet?
Met de borstcrawl belast je je benen toch niet?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:22 schreef e-runner
Ik ga wellicht deze week het zwembad dan maar weer eens opzoeken. Dat mocht ik proberen alhoewel je dan ook je liezen toch weer wat belast. Het is 5 jaar geleden dat ik nog gezwommen heb.
Ik sta ingepland voor 10 behandelingen. Dat is dus 10 weken. Ik hoop niet dat het ook zo lang gaat duren...
Oeh, dan kan ik je nog wel 'ns tegenkomen, dat is namelijk m'n vaste rondje, alleen dan van de koningsweg weer terug naar de Rubenslaan, en ook aan de andere kant van de A27 trouwens (ik wist niet dat er aan die kant een pad was?)quote:Op zondag 23 mei 2010 12:17 schreef caspervc het volgende:
Vanmorgen lekker gelopen. Heerlijk in de ochtend met een zonnetje langs de Kromme Rijn. Echt veel hardlopers gezien, ik denk een stuk of 30.. Het is echt een volkssport aan het worden. Dunne mensen in strakke broekjesIk heb lekker een korte voetbalbroek aan hoor
7,5 km gelopen in 45 minuten, dus precies 10km/u. Hartslag lekker laag kunnen houden. wel een keertje mijn enkel verzwikt in een hond-graaf-gat, maar de schade valt erg mee. Na een km voelde ik het al niet meer...
http://connect.garmin.com/activity/34214676
Is zoiets niet de oplossing? Het is in ieder geval beter vast te snoeren.quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:02 schreef annoh het volgende:
Ik heb gisteren na een week ´rust´(=luiheid) 18km gelopen, en dat viel tegen! Ik had geen water meegenomen (dat doe ik eigenlijk nooit) maar daar was het veel te warm voor. Na 10km had ik al enorme dorst. Daar moet ik toch iets op verzinnen, maar ik vind van die heupdingen met water zoooo irritant zitten...
Van te voren drinken & flesje water/sportdrank mee wat je eenmaal leeg in een prullenbak kan mikken?quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:02 schreef annoh het volgende:
Ik heb gisteren na een week ´rust´(=luiheid) 18km gelopen, en dat viel tegen! Ik had geen water meegenomen (dat doe ik eigenlijk nooit) maar daar was het veel te warm voor. Na 10km had ik al enorme dorst. Daar moet ik toch iets op verzinnen, maar ik vind van die heupdingen met water zoooo irritant zitten...
Geen spierpijn hier, maar merk dat ik wel wat trage beentjes heb. Gister nog even geprobeert los te fietsen nadat ik uit de kroeg kwamquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:30 schreef bananablues het volgende:
Heb nog steeds spierpijn van zondag! Ben ondertussen wel gewoon doorgegaan met rustig fietsen/zwemmen.
Ja, ik dacht ook aan het verstoppen van water op de heenweg (na 4-5km ofzo) om dat op de terugweg weer te pakken (en dan weg te gooien). Zo'n rugzak lijkt me niet zo lekker lopen, maar misschien valt dat wel mee. Heeft iemand daar ervaring mee?quote:Op donderdag 3 juni 2010 10:50 schreef Adadas het volgende:
[..]
Van te voren drinken & flesje water/sportdrank mee wat je eenmaal leeg in een prullenbak kan mikken?
Haha klinkt bekendquote:Op donderdag 3 juni 2010 20:47 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben vanochtend eens wezen spinnen voor de verandering. Maar jezus, wat is dat zwaar.![]()
Maargoed, je moest telkens ook aan die weerstandknop draaien, dus misschien had ik het wel telkens te zwaar gedaan ofzo. Maar dan nog, goed voor de beentjes ook in ieder geval.
Ik denk dat ik er eentje ga kopen volgende week, lijkt me op zich wel handig. Ook voor bij het fietsen. Je zal er ook nog wel wat sleutels en wat klein eten bij kunnen doen, dus handig voor de wat langere trainingen in de zon. Ik ga binnenkort (misschien morgen al) 15km door de duinen lopen in de volle zonquote:Op donderdag 3 juni 2010 23:48 schreef annoh het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ook aan het verstoppen van water op de heenweg (na 4-5km ofzo) om dat op de terugweg weer te pakken (en dan weg te gooien). Zo'n rugzak lijkt me niet zo lekker lopen, maar misschien valt dat wel mee. Heeft iemand daar ervaring mee?
Hahaha ja echt he. Maar ik keek zo om me heen, iedereen had 'm op een andere stand staan. Dus je kunt in principe wel zelf een beetje kijken hoe en wat. Vooral die staande klim vond ik echt zwaaaaar.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:10 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Haha klinkt bekendaantal jaar geleden ook heel fanatiek gedaan (3x per week), was wel echt super gaaf!
Iedereen met witte schoenen, tikje erbij
* beertenderrr denktvolgende keer andere schoenen aan, en nu een tikje erbij
En jullie dachten dat dit het laatste nummer was? Nou vandaag doen we nog een nummer erbij, en die is minstens net zo zwaar
* beertenderrr denkt![]()
Denk je dat je het niet vol kunt houden? Denk dan maar aan straks, als je op de bank zit en nog terug denkt aan de training en jezelf afvraagt: hoe zou het zijn geweest als je nog een keer extra die knop had opgedraaid.
* beertenderrr denktmaar draait toch
Wat een tijden waren dat
Overigens ingeschreven voor de marathon van Amsterdam (halve marathon), zilverenkruis achmea loop (halve marathon), haarlemmermeer marathon (10km)Voordat alle startbewijzen op zijn. 9 juni start de verkoop van de zevenheuvelenloop, ik ga daar ook maar voor wakker blijven, aangezien die dam tot dam ook al zo hard ging. Na de dtd is dit toch wel de grootste loop van Nederland denk ik.
Ja het is altijd maar net hoe erg je het opdraait he, en elke fiets is net weer iets anders. Daat staand klimmen is idd wel flink doorbikkelen, helemaal als je met je kont net boven het zadel moet hangen. Dat ga je flink voelen, maar is wel lekkerquote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:28 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hahaha ja echt he. Maar ik keek zo om me heen, iedereen had 'm op een andere stand staan. Dus je kunt in principe wel zelf een beetje kijken hoe en wat. Vooral die staande klim vond ik echt zwaaaaar.
Maar wat merkte je verder van spinnen? Ik wil namelijk eigenlijk wel wat mooiere (strakkere, slankere) benen, en ik merk dat hardlopen opzich niet echt heel erg helpt. Of in ieder geval, niet heel erg aantoonbaar. Spinnen wel?
Doe je goed weer. Ik heb eigenlijk nog nooit ergens aan meegedaan, ben meer een hobbyloper.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HardloopbenenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsbenen
Het zijn wat overdreven extremen misschien, maar zo zie je wel een beetje het verschil. Heb het maar even onder een spoiler gezet, wil niet iedere keer bij het openen van de pagina al die benen zien
Ow en het is aan te raden om een keer zo'n evenement te doen, je zal het echt geweldig vinden!
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
Ik ga eind deze maand mijn eerst Trail lopen, de Veluwezoom Trail. (50 km) Daarvoor is een rugzak zo'n beetje een vereiste omdat waterposten beperkt zijn. Ik heb mij daarom ook daar in verdiept. Er is heel veel keuze, camelbak is bijvoorbeeld een bekend merk, maar ik heb toch gekozen voor Salomon. Vooral omdat ik van ervaren Trail runners hier de voordelen van heb mee gekregen. Zaterdag ga ik hem ophalen in Bataviastad. Zodra ik hem heb zal ik wel eens bevindingen posten hier.quote:Op donderdag 3 juni 2010 23:48 schreef annoh het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ook aan het verstoppen van water op de heenweg (na 4-5km ofzo) om dat op de terugweg weer te pakken (en dan weg te gooien). Zo'n rugzak lijkt me niet zo lekker lopen, maar misschien valt dat wel mee. Heeft iemand daar ervaring mee?
Cool zeg! 50km, pffquote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:15 schreef BB-Pieter het volgende:
[..]
Ik ga eind deze maand mijn eerst Trail lopen, de Veluwezoom Trail. (50 km) Daarvoor is een rugzak zo'n beetje een vereiste omdat waterposten beperkt zijn. Ik heb mij daarom ook daar in verdiept. Er is heel veel keuze, camelbak is bijvoorbeeld een bekend merk, maar ik heb toch gekozen voor Salomon. Vooral omdat ik van ervaren Trail runners hier de voordelen van heb mee gekregen. Zaterdag ga ik hem ophalen in Bataviastad. Zodra ik hem heb zal ik wel eens bevindingen posten hier.
Van wielrennen kreeg ik van die uitstekende (in beide betekenissen van het woord) kuiten. Bij een vrouw is dat niet per se een vooruitgang.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:28 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hahaha ja echt he. Maar ik keek zo om me heen, iedereen had 'm op een andere stand staan. Dus je kunt in principe wel zelf een beetje kijken hoe en wat. Vooral die staande klim vond ik echt zwaaaaar.
Maar wat merkte je verder van spinnen? Ik wil namelijk eigenlijk wel wat mooiere (strakkere, slankere) benen, en ik merk dat hardlopen opzich niet echt heel erg helpt. Of in ieder geval, niet heel erg aantoonbaar. Spinnen wel?
Doe je goed weer. Ik heb eigenlijk nog nooit ergens aan meegedaan, ben meer een hobbyloper.
Echt veel marathon's valt wel mee. 6 gestart, 3 uitgelopenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:36 schreef annoh het volgende:
[..]
Cool zeg! 50km, pffHeb je dan al wat marathons achter de kiezen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:10 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ja het is altijd maar net hoe erg je het opdraait he, en elke fiets is net weer iets anders. Daat staand klimmen is idd wel flink doorbikkelen, helemaal als je met je kont net boven het zadel moet hangen. Dat ga je flink voelen, maar is wel lekkerOf ook als je volle bak moet fietsen met je handen op het middenstuk terwijl je zit en berg op moet.
Wat ik er van gemerkt heb, is dat ik toen zo'n 15 a 20 kilo ben kwijtgeraakt, en daar een zeer goede conditie voor terug heb gekregen
Daar is eigenlijk ook de voorliefde voor duursporten ontstaan. Verder zou ik zeggen dat je van het fietsen (met name door het berg-op gedeelte) grotere, blokkerige spieren krijgt, ipv slanke. Met hardlopen zijn ze denk ik over het algemeen toch wel slanker zijn qua bouw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HardloopbenenMmm oke. En dan ben ik natuurlijk ook nog een vrouw. Maar zo'n vaart zal het sowieso niet lopen. Ik denk eigenlijk dat ik naast hardlopen misschien wat krachttraining ga doen. Fitnessen ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsbenen
Het zijn wat overdreven extremen misschien, maar zo zie je wel een beetje het verschil. Heb het maar even onder een spoiler gezet, wil niet iedere keer bij het openen van de pagina al die benen zien
Ow en het is aan te raden om een keer zo'n evenement te doen, je zal het echt geweldig vinden!![]()
Maar 15-20 kg kwijt doe je erg goed! Knap. Ik wil eigenlijk 5 kg eraf hebben, maar geen hoge nood ofzo. Het is niet zo dat ik dat er binnen nu en 3 maanden af wil hebben.
Verder vind ik hardlopen ook wel relaxter dan dat spinnen hoor, maar dat zou ik dan misschien eens in de week gaan doen ofzo, niet vaker. Misschien dat ik ooit eens met zo'n evenement mee ga doen, maar dan wil ik wel een goede tijd neerzetten en dat zou me nu nog lang niet gaan lukken.Nee idd. Ik heb sowieso al een kuitenissuequote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Van wielrennen kreeg ik van die uitstekende (in beide betekenissen van het woord) kuiten. Bij een vrouw is dat niet per se een vooruitgang.
(ze zijn namelijk vrij groot en best gespierd) dus ik wil ze liever slanker. Maargoed, hoe ga ik dat ooit voor elkaar krijgen he.
[edit]Hmm, hartloper is niet helemaal het goeie woord, hoewel, met een hartslagmeter hardlopen, is dat niet hartlopen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:01 schreef Neelix het volgende:
Hoeveel mensen trainen er eigenlijk met een hartslagmeter?
En wat voor een dan?
Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik er ook niet een neem, maar die dingen zijn zo duur dat ik dan het idee heb dat ik beter maar gewoon meteen een goeie kan kopen, anders is het zonde van je geld.
Zooo doe je goed zeg. Goede training. Maar heb je ook echt óp het strand hardgelopen? Lijkt me echt zwaar en irritant.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:52 schreef beertenderrr het volgende:
net echt een super relaxte training gedaan![]()
Ben van huis naar het strand gefietst op de racefiets (25km)
Direct afgestapt, fiets op slot en van Nederstrand (volgens mij) naar Zandvoort aan zee en terug hardgelopen (15km minimaal)
Vervolgens een uurtje relaxt op het strand gelegen en ook nog gezwommen (paar seconden, het was toch wel erg koud).
Tot slot weer de fiets gepakt om de resterende 25km met wind tegen terug te trappen.
Het hardlopen heb ik in 1:10:00 ongeveer gedaan, wat best snel is gezien je toch door de duinen liep, en het hier flink waaide (woei). Het fietsen was ook erg lekker, met zo'n racefiets kom je makkelijker vooruit als je wind tegen hebt, als met elke andere fiets.
Voor het zwemmen moet ik onthouden dat als ik weer alleen in een strakke boxer ga, ik even op moet letten of het niet al te druk is. De slagader werd nogal "geaccentueerd"Eventueel maar een zwembroek mee volgende keer, alhoewel ik er ook niet echt wakker van kan liggen.
Verder ben ik ook weer lekker bijgebruind, kon ook geen kwaad. Hopelijk komen er nog meer van dit soort dagen, dit was echt
Tijd om uit eten te gaan en alle arbeid overbodig te maken met pizza en witbier![]()
![]()
![]()
Nee niet over het strand, maar wel door de duinen. Beetje dit idee:quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:32 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zooo doe je goed zeg. Goede training. Maar heb je ook echt óp het strand hardgelopen? Lijkt me echt zwaar en irritant.
De slagader. Haha. Wat sommige dingen betreft ben ik toch best blij dat ik geen man ben.![]()
Ik kon me er vanavond niet toe zetten te lopen, ga zo eens op tijd naar bed denk ik. Morgen weer een dag.
Goed bezigquote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:20 schreef Smart_ass het volgende:
Daarnet 8 km hardgelopen in 46 minuten. Was wel warm zeg, maar toch maar even gedaan.
7H was eens maar nooit meerquote:Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef beertenderrr het volgende:
Is het overigens een idee om een keer een grote loop uit te pikken voor een meeting? Een zevenheuvelenloop of een amsterdam marathon zijn toch wel veel bezochte evenementen volgens mij. Dam tot dam is niet heel makkelijk denk ik, aangezien de starttijden nogal uit elkaar kunnen liggen.
Mmm ja, maar ik wil wel gewoon goed op snelheid lopen als ik aan zoiets meedoe.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:18 schreef beertenderrr het volgende:
@Smart_ass: Met zo'n tijd kom je in de middenmoot van de zevenheuvelenloop uit hoor, dus ik zou je geen zorgen maken om een keer mee te doen aan een evenement. Aangezien je best veel loopt, zal je vrij snel progressie boeken![]()
Ik heb er net 5 gedaan.. Het is echt een heel stuk zwaarder met die warmte!quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:20 schreef Smart_ass het volgende:
Daarnet 8 km hardgelopen in 46 minuten. Was wel warm zeg, maar toch maar even gedaan.
zevenheuvelenloop ben ik niet bijquote:Op zondag 6 juni 2010 15:36 schreef jde_kok het volgende:
Meeting lijkt me zeker een leuk idee. Zijn zat leuke wedstrijden in het land. Zevenheuvelenloop is wel een goede daarvoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |