quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:59 schreef Metalfrost het volgende:
'T IS NOOIT WAT WEEST
'T SAL NOOIT WAT WURDE
AST IN GROANINGEN WOANST
KAST 'T WEL SKUDDE
Alsof we je binnen laten. Vergeet die visum maar.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Waar kun je in Groningen bloemen kopen? Hebben jullie wel een Romke?
Wat een sneue geit is de TS ook. Typisch weer.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:45 schreef Oneself het volgende:
Is een Grunn-topic met een dergelijke TT uberhaupt wel geldig jongens?
Nou zeg.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Jij reageert de laatste tijd ook vaak zuur. Vroeger was je nog leuk.
Het is wat.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Jij reageert de laatste tijd ook vaak zuur. Vroeger was je nog een vliegtuig.
In Friesland.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een zure mensen hier
Waar is alle vrolijkheid gebleven?
Vroegah had je The Palace/Rumba nog. Palace is niet meer en is nu de kokomana (of zo?)quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:37 schreef BluesRebel het volgende:
Een vriend van mij vraagt welke kroegen/clubs multicultureler zijn qua allochtone meisjes en wil daar binnenkort dan heenNiet Antillianen ofzo maar eerder Turken e.d. Ik woon nog maar net in Groningen dus heb geen flauw idee. Iemand?
Rumba is ook veel meer Antillianen dan Turken. Ik zou verder ook echt niet weten waar en of die een favoriete kroeg hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:39 schreef Renesite het volgende:
[..]
Vroegah had je The Palace/Rumba nog. Palace is niet meer en is nu de kokomana (of zo?)
Lekker weer buuten, dit nummertje erbij.... GENOTquote:
GENOT!! IDD... vandaag lekker buiten zitten tequote:Op zondag 23 mei 2010 10:11 schreef justmattie het volgende:
[..]
Lekker weer buuten, dit nummertje erbij.... GENOT
quote:Op zondag 23 mei 2010 12:49 schreef Luco het volgende:
Friezen... En maar afvragen waarom Groningers er een hekel aan hebben...
Een argument krijgen. Meestal moet je ze zelf bedenkenquote:Op zondag 23 mei 2010 12:52 schreef Oneself het volgende:
[..]
![]()
Ik zag gister Loverboys (dat BNN-gebeuren met Dennis Storm) en op 'n gegeven moment ging het over een Friese gast die zijn Friese vriendinnetje terug wilde. Maar zij wilde niet, dus ze kregen 'n argument en hoppakee, plots over in het Fries. Was erg grappig, moet ik zeggen.
Heb enorm uitgeslapen trouwens, werd pas een 20 min geleden wakker.![]()
TT wijzigingen gaan doorgaans alleen op verzoek van de TSquote:Op zondag 23 mei 2010 12:59 schreef Renesite het volgende:
Als die titel veranderd moet worden, geef maar even aan de moderator van dit subforum. Ik brand er mijn vingertjes niet meer aan. Nationalistische Friezen zijn wat dat betreft best eng
!
Is de tt jouw gevoel voor humor?quote:Op zondag 23 mei 2010 13:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
TT wijzigingen gaan doorgaans alleen op verzoek van de TSEn Misstique heeft WEL humor, gelukkig
Ik kan je wel vertellen dat de Arnhemmers vorige week er een stuk meer lol in hadden dan julliequote:
Je gaat met je 'grapje' elk topic bij langs?quote:Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen dat de Arnhemmers vorige week er een stuk meer lol in hadden dan jullie
Zo eens in de zoveel tijdquote:Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef Slaif het volgende:
[..]
Je gaat met je 'grapje' elk topic bij langs?
Nee, niet ik. De Liwwadden topic postersquote:Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef Slaif het volgende:
[..]
Kijk, die snapt hetquote:Op zondag 23 mei 2010 12:59 schreef Renesite het volgende:
Als die titel veranderd moet worden, geef maar even aan de moderator van dit subforum. Ik brand er mijn vingertjes niet meer aan. Nationalistische Friezen zijn wat dat betreft best eng
!
Groningers hebben geen humor blijkt welquote:
Groningen > Friesland. Je kent je historie?quote:Op zondag 23 mei 2010 13:07 schreef justmattie het volgende:
[..]
Groningers hebben geen humor blijkt wel
Frieslandquote:Op zondag 23 mei 2010 13:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Groningen > Friesland. Je kent je historie?
Ja, ik ken die historie nietquote:Op zondag 23 mei 2010 13:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Leeuwarders hebben een nog grotere hekel aan Fryslân dan Groningen hoor, ff ter info
Maar het komt nogal over als een poging om mensen tegen het hoofd te stoten.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Leeuwarders hebben een nog grotere hekel aan Fryslân dan Groningen hoor, ff ter info
Huilies hierquote:Op zondag 23 mei 2010 13:12 schreef Renesite het volgende:
Zitten er opeens 5 topicreports op dit topiek!
En maar één van mijquote:Op zondag 23 mei 2010 13:12 schreef Renesite het volgende:
Zo is het niet bedoeldquote:Op zondag 23 mei 2010 13:12 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Maar het komt nogal over als een poging om mensen tegen het hoofd te stoten.
Praat geen poep man, het is er maar 1.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:12 schreef Renesite het volgende:
Ik was het niet, maar wat doe je hier als je alleen maar komt lachen om de TT/OP en niks meer toevoegt dan wat vage opmerkingen en beledigingen?quote:
Rene in de bocht hoorquote:Op zondag 23 mei 2010 13:17 schreef Misstique het volgende:
[..]
Praat geen poep man, het is er maar 1..
net als iedereen IRL wel eens naar andere steden gaat met een groepje vinden de Leeuwarders het leuk zo nu en dan bij andere STA topics te buurtenquote:Op zondag 23 mei 2010 13:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik was het niet, maar wat doe je hier als je alleen maar komt lachen om de TT/OP en niks meer toevoegt dan wat vage opmerkingen en beledigingen?
Die probeert nog ff wat olie op het vuur te gooien ja.quote:
Nee.quote:En die ene is geeneens een negatieve
In het Arnhem topic toonden ze nog interesse en was het gezellig. Jullie werken niet meequote:Op zondag 23 mei 2010 13:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik was het niet, maar wat doe je hier als je alleen maar komt lachen om de TT/OP en niks meer toevoegt dan wat vage opmerkingen en beledigingen?
Heerlijk, ik zit al vanaf 10u in een tuin in 't Groene Hart. Heerlijk!quote:Op zondag 23 mei 2010 12:52 schreef Oneself het volgende:
[..]
Heb enorm uitgeslapen trouwens, werd pas een 20 min geleden wakker.![]()
Mja, daar zul je hetzelfde hebben gehad als de Nijmegers het hadden gedaan, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:20 schreef justmattie het volgende:
[..]
In het Arnhem topic toonden ze nog interesse en was het gezellig. Jullie werken niet mee
Haha oh right, ik ben even in de war met 't Engels.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Een argument krijgen. Meestal moet je ze zelf bedenken
Ah kom op, het kan mij uiteindelijk weinig bommen of de titel nu een keertje zo is en straks weer straalt van Grunnegs glorie heur. Het is gewoon een beetje kutten.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen dat de Arnhemmers vorige week er een stuk meer lol in hadden dan jullie
Ja, wat dacht je nou sukkel, dat Misstique niet komt kijken terwijl het topic gemeld is in FB en er een TR is?quote:
Jij bent geen stugge Groningerquote:Op zondag 23 mei 2010 13:24 schreef Oneself het volgende:
[..]
Haha oh right, ik ben even in de war met 't Engels.![]()
[..]
Ah kom op, het kan mij uiteindelijk weinig bommen of de titel nu een keertje zo is en straks weer straalt van Grunnegs glorie heur. Het is gewoon een beetje kutten.
Haha, ik vind het altijd 'n beetje jammer van m'n dag om zoooo lang te slapen. Zet liever m'n wekker op 10 uur. Groene hart btw?quote:Op zondag 23 mei 2010 13:21 schreef Luco het volgende:
[..]
Heerlijk, ik zit al vanaf 10u in een tuin in 't Groene Hart. Heerlijk!
Wat denk je nou zelf, sukkel. Ik zag toch met mijn eigen ogen dat hij net aangevinkt was? Jij denkt echt dat ik een josti niveautje mongool zwakstroom ben he? Kom je toch nog bedrogen uit. Jij bent hier de facking troll.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, wat dacht je nou sukkel, dat Misstique niet komt kijken terwijl het topic gemeld is in FB en er een TR is?
quote:Op zondag 23 mei 2010 13:30 schreef Oneself het volgende:
[..]
Haha, ik vind het altijd 'n beetje jammer van m'n dag om zoooo lang te slapen. Zet liever m'n wekker op 10 uur. Groene hart btw?
2. Gedraag je een beetje ajb.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:12 schreef Renesite het volgende:
Andere STA topics hadden er totaal geen moeite mee anders, mss moet je er niet zo zwaar aan tillen.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:55 schreef Slaif het volgende:
Een Frieze tt in het Groningen topic komt eerder over als een troll dan legendarische humor en gezelligheid.
Andere STA topics hebben waarschijnlijk ook geen principiële hekel aan Friezenquote:Op zondag 23 mei 2010 13:58 schreef Misstique het volgende:
[..]
Andere STA topics hadden er totaal geen moeite mee anders, mss moet je er niet zo zwaar aan tillen.
En verder: het is haske mooi weer en ik wil naar buiten, dus ik ben hier wel klaar mee..
Ik houd je niet tegen.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:58 schreef Misstique het volgende:
[..]
Andere STA topics hadden er totaal geen moeite mee anders, mss moet je er niet zo zwaar aan tillen.
En verder: het is haske mooi weer en ik wil naar buiten, dus ik ben hier wel klaar mee..
Precies of elke associatie ermee. 40-45 topic toch ook niet Duits lullen?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:00 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Andere STA topics hebben waarschijnlijk ook geen principiële hekel aan Friezen
Ik ben verbaasd over de zogenoemde humor.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de tigste keer, de TT is niet Fries, hij is Leeuwarders. En dat is een dialect van het Nederlands, heeft weinig met Fries te maken![]()
Ik ben echt verbaasd over de zuurheid hier
Neemt niet weg dat je natuurlijk een Fries blijft.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de tigste keer, de TT is niet Fries, hij is Leeuwarders. En dat is een dialect van het Nederlands, heeft weinig met Fries te maken![]()
Eerdere kaartje zegt het al, maar voor de volledigheid: Stolwijk, vlakbij Gouda. Heerlijk rustig, kijk uit over de weilanden, vogelnestjes overal, pulletjes in de sloten. Goed toeven hierquote:Op zondag 23 mei 2010 13:30 schreef Oneself het volgende:
[..]
Haha, ik vind het altijd 'n beetje jammer van m'n dag om zoooo lang te slapen. Zet liever m'n wekker op 10 uur. Groene hart btw?
Ik wel. De andere Leeuwarders die dit deel hier meeposten nietquote:Op zondag 23 mei 2010 14:03 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je natuurlijk een Fries blijft.
Mooi dorpje is dat inderdaadquote:Op zondag 23 mei 2010 14:03 schreef Luco het volgende:
[..]
Eerdere kaartje zegt het al, maar voor de volledigheid: Stolwijk, vlakbij Gouda. Heerlijk rustig, kijk uit over de weilanden, vogelnestjes overal, pulletjes in de sloten. Goed toeven hier.
Woa dat klinkt goed!quote:Op zondag 23 mei 2010 14:03 schreef Luco het volgende:
[..]
Eerdere kaartje zegt het al, maar voor de volledigheid: Stolwijk, vlakbij Gouda. Heerlijk rustig, kijk uit over de weilanden, vogelnestjes overal, pulletjes in de sloten. Goed toeven hier.
Ik zal straks wel even een foto posten van het uitzicht dat ik hier hebquote:Op zondag 23 mei 2010 14:14 schreef Oneself het volgende:
[..]
Woa dat klinkt goed!
Is er in Groningen-stad eigenlijk ook zoiets ergens? Stuk uitgestrekte natuur? Dat mis ik namelijk wel, was gewend zo even de ongerepte natuur te kunnen lopen.
Alles om de stad heen is uitgestrekt.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:14 schreef Oneself het volgende:
[..]
Woa dat klinkt goed!
Is er in Groningen-stad eigenlijk ook zoiets ergens? Stuk uitgestrekte natuur? Dat mis ik namelijk wel, was gewend zo even de ongerepte natuur te kunnen lopen.
Ik ben Leeuwarder, praat geen fries, heb een hekel aan die taal en alle gewoontes die ze hebben dus ben anti-fries. Vriendjes?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:03 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je natuurlijk een Fries blijft.
Moet je vooral Alexxx het topic laten openenquote:Op zondag 23 mei 2010 14:38 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik ben Leeuwarder, praat geen fries, heb een hekel aan die taal en alle gewoontes die ze hebben dus ben anti-fries. Vriendjes?
Liwwadders.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:14 schreef MaxMark het volgende:
Wat voor taal is "Liwwadden" dan eigenlijk?
quote:
quote:
Maar serieus, dat jullie alleen hierkomen om dit soort dingen te roepen is best irritant. En ik ben niet eens een Stadjer/Gronings geboren.quote:
Ik weet het niet, ik kom nooit in Groningen eigenlijk. Bijna nooit. Met Koninginnedag was het wel fijn in eider geval.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar serieus, dat jullie alleen hierkomen om dit soort dingen te roepen is best irritant. En ik ben niet eens een Stadjer/Gronings geboren.
Vestjes? Bist en wiif ofsa?quote:Op zondag 23 mei 2010 15:22 schreef justmattie het volgende:
Dan maar een kwalitietspost. Groningen, leuke stad![]()
Ik ga er altijd heen om te winkelen, slaag er altijd voor nieuwe broeken, schoenen en vestjes. Project43
Ik draag alleen maar polo's met vestjes in de winterquote:Op zondag 23 mei 2010 15:58 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik kom nooit in Groningen eigenlijk. Bijna nooit. Met Koninginnedag was het wel fijn in eider geval.
[..]
Vestjes? Bist en wiif ofsa?
Ja uiteraard, maar tips? Ik ga niet heul de provincie af zoeken natuullll'k. Simpelweg een rijtje weilanden is het namelijk ook weer niet.quote:
Op de fiets van Groningen naar Leek, via Hoogkerk, Enumatil, de Poffert en Oostwold is een mooi stukjequote:Op zondag 23 mei 2010 17:34 schreef Oneself het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar tips? Ik ga niet heul de provincie af zoeken natuullll'k. Simpelweg een rijtje weilanden is het namelijk ook weer niet.
De veenkoloniën en het Ol-dambtquote:Op zondag 23 mei 2010 17:34 schreef Oneself het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar tips? Ik ga niet heul de provincie af zoeken natuullll'k. Simpelweg een rijtje weilanden is het namelijk ook weer niet.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:37 schreef BluesRebel het volgende:
Een vriend van mij vraagt welke kroegen/clubs multicultureler zijn qua allochtone meisjes en wil daar binnenkort dan heenNiet Antillianen ofzo maar eerder Turken e.d. Ik woon nog maar net in Groningen dus heb geen flauw idee. Iemand?
Mooi stukje weg via de Pasop inderdaadquote:Op zondag 23 mei 2010 17:42 schreef Luco het volgende:
[..]
Op de fiets van Groningen naar Leek, via Hoogkerk, Enumatil, de Poffert en Oostwold is een mooi stukje.
Op de fiets is het ook goed te doen hoorquote:Op zondag 23 mei 2010 20:35 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Mooi stukje weg via de Pasop inderdaad
Om in de auto te rijden... op de fiets in de wind? nah...
Maar goed, weer ontopic:
Tsja het zijn de tenten waar ik kom.quote:
Thanks! Die ga ik even onthouden.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:42 schreef Luco het volgende:
[..]
Op de fiets van Groningen naar Leek, via Hoogkerk, Enumatil, de Poffert en Oostwold is een mooi stukje.
OI-dambt?quote:Op zondag 23 mei 2010 19:37 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
De veenkoloniën en het Ol-dambt
Samen fietsenquote:
Je hebt een aantal typen kroegen in Groningen:quote:Op maandag 24 mei 2010 00:35 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
In de tenten waar jij komt komen zij ook? Welke zijn dat dan?
Groningen - Leek is 17km.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:41 schreef Oneself het volgende:
[..]
Haha, doen we! Hoeveel km is het?
Of kan ik dat beter andersom zetten.![]()
Aaaah wat een vertyfte ladamongool is het ook.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef Slaif het volgende:
[..]
Moet ook een verfrissend nieuw concept voor een Leeuwarder wezen, een uitgaansleven zonder tumbleweeds en sluitingstijden na het Klokhuis.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:29 schreef BluesRebel het volgende:
Prachtig lijstje voor iemand die net in Groningen woont hahadankjewel!
Waar moet ik staan met een bekertje water en aanmoediging?quote:
Oostwold?quote:Op maandag 24 mei 2010 09:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waar moet ik staan met een bekertje water en aanmoediging?
Verstandig.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:11 schreef Tangarine het volgende:
Ik dacht, ik kom ook even kijken, maar ik kom volgend topic wel weer terug
Zodra er ruis op de lijn komt kan het zijn dat ik ook wegval.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:11 schreef Tangarine het volgende:
Ik dacht, ik kom ook even kijken, maar ik kom volgend topic wel weer terug
Mooi lijstje, kwam vroeger veel in Groningen, moet er toch weer eens langs als ik dit lijstje zo zie. Goede herinneringenquote:Op maandag 24 mei 2010 01:13 schreef Slaif het volgende:
[..]
Je hebt een aantal typen kroegen in Groningen:
Feestcafés: Shooter, Het Feest
Piekuur: Ome Ko, 9e Cirkel
Danserig: Enzo, Pand48, Newscafé en Klup
Alternatieverig: De Kar, Het Pakhuis, Warhol, Vera en vroeger Shadrak
Zitten: 1e Kamer, De Spieghel, Het Vaatje, Golden Fust (ken ik verder niet) De Pintelier, Soestdijk, Der Witz, Hooghoudt, alles op het Damsterdiep, etc..
Ik ben nog niet moe slet: Tapperij, De Blauwe Engel, Land van Belofte.., Satana
Discow: Pruim en Kokomo Beach Club
TMF: 3 Gezusters, Ocean 41
Homo: Golden Arm en El Rubio
Anders: Great Piano's, Rumba, Salsa (ofzo), De Kachel, 3 Uiltjes, etc...
quote:Op maandag 24 mei 2010 07:01 schreef nietzman het volgende:
[..]
Moet ook een verfrissend nieuw concept voor een Leeuwarder wezen, een uitgaansleven zonder tumbleweeds en sluitingstijden na het Klokhuis.
je meent hetquote:Op maandag 24 mei 2010 12:24 schreef justmattie het volgende:
Jullie mogen de OP ook wel weer eens bijwerken, er missen wat topics
Oh dat valt wel mit, al is mijn fiets daar niet echt op gebouwd geloof ik.quote:
Verwacht minstens een tank met te waterige limonade en een appeltje!quote:Op maandag 24 mei 2010 09:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waar moet ik staan met een bekertje water en aanmoediging?
't Hoogelaand. Oftewel aan de noordkant de stad uit, fiets eens naar Garnwerdquote:Op zondag 23 mei 2010 17:34 schreef Oneself het volgende:
[..]
Voetbalpiekuurhossen dan ?quote:Op maandag 24 mei 2010 01:13 schreef Slaif het volgende:
[..]
Je hebt een aantal typen kroegen in Groningen:
Feestcafés: Shooter, Het Feest
Piekuur: Ome Ko, 9e Cirkel
Danserig: Enzo, Pand48, Newscafé en Klup
Alternatieverig: De Kar, Het Pakhuis, Warhol, Vera en vroeger Shadrak
Zitten: 1e Kamer, De Spieghel, Het Vaatje, Golden Fust (ken ik verder niet) De Pintelier, Soestdijk, Der Witz, Hooghoudt, alles op het Damsterdiep, etc..
Ik ben nog niet moe slet: Tapperij, De Blauwe Engel, Land van Belofte.., Satana
Discow: Pruim en Kokomo Beach Club
TMF: 3 Gezusters, Ocean 41
Homo: Golden Arm en El Rubio
Anders: Great Piano's, Rumba, Salsa (ofzo), De Kachel, 3 Uiltjes, etc...
Maak jij maar lekker je eigen lijstje.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:05 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Voetbalpiekuurhossen dan ?
En wie heeft dit topic verbruit? Kutfriezen.
En je vergeet nog De Ster en de Ierse pub(s).
Ik schrok me kapot toen ik de trein uitstapte, echt verdomd fris hierquote:
Jumbo?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:34 schreef Oneself het volgende:
Peoples, is er vanavond nog enig supermarkt open?
Gewoon tasje ook goed? Vorige x heb ik daar een papieren zak mee genomen, die zijn nog leuk ook!quote:Op maandag 24 mei 2010 20:31 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ja, kom er net vandaan.
Neem je eigen plastic zak mee!
Vond het heulemaal niet druk, eigenlijk.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Jumbo is inderdaad open, stervensdruk aldus mijn vrouw
Valt echt enorm mee.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Gisteren ook al.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
True. Alleen vind ik dat er zeker in elke windstreek wel één supermarkt open mag zijn. Al zou het om een paar uurtjes gaan. In dit geval was het dus zo dat we opeens visite kregen en niets, en dan ook echt niets 'extra's' in huis hadden. Ja, dan wil je wel even snel iets halen. Voor dat soort dingen kan je - vind ik - best een supermarkt open stellen. Tussen 4 en 7 is een mooie tijd.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:09 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ik moet even denken aan de verbaasde blik van een vriend uit de VS die afgelopen augustus bij mij op bezoek was. We reden zondagmiddag na het bezoeken van een wedstrijd van FC Groningen terug naar huis over het Zuiderdiep, redelijk uitgestorven en rustig.. en alle winkels dicht.
Hij kent zijn hele leven al alleen een 24/7 economie, moet je weten.
Het is mij wel wat waard, die 'zondagsrust'. Ik denk de kleine ondernemer ook wel.
(geen poging tot aanzet politieke of religieuze discussie)
+1quote:Op maandag 24 mei 2010 22:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
True. Alleen vind ik dat er zeker in elke windstreek wel één supermarkt open mag zijn. Al zou het om een paar uurtjes gaan. In dit geval was het dus zo dat we opeens visite kregen en niets, en dan ook echt niets 'extra's' in huis hadden. Ja, dan wil je wel even snel iets halen. Voor dat soort dingen kan je - vind ik - best een supermarkt open stellen. Tussen 4 en 7 is een mooie tijd.
Je gaat niet alleen een bak chips op tafel zetten. Dan mag je op z'n minst nog wel een toastje met smeersel en het andere standaard garnituur bij neerzetten. Anders lijkt het zo karig.quote:
Olijven! Komkommer! Pesto! Focaccia met olijfolie en zeezout!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je gaat niet alleen een bak chips op tafel zetten. Dan mag je op z'n minst nog wel een toastje met smeersel en het andere standaard garnituur bij neerzetten. Anders lijkt het zo karig.
Mijn ouders zijn niet zo van de mediterrane keuken. Ik zelf wel, alleen de olijven dan weer nietquote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef Oneself het volgende:
[..]
Olijven! Komkommer! Pesto! Focaccia met olijfolie en zeezout!
Wat dingen die wij thuis-thuis serveren.
Niks mis met een bak zelf gemaakte eiersalade, Filet American en brie voor op de toastjes hoorquote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef Oneself het volgende:
[..]
Olijven! Komkommer! Pesto! Focaccia met olijfolie en zeezout!
Wat dingen die wij thuis-thuis serveren.
nou, ik kom ook wel eens bij oma om oma. Maar het komt ook vaak genoeg dat ik daar zit met een knorrende buik (ze vergeet gewoon koffie/thee voor bepaalde mensen) en denk: nou als ik niets krijg dan wordt dat verhaal over die buurvrouw met een of andere beenamputatie ook een stuk minder interessant.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:43 schreef Prosac het volgende:
fuck dat, de visite komt voor jou en de gezelligheid en niet voor de kaasgevulde pepertjes, sauvignon pinot blanc saballetta 2004, chips, tijgernoten en komkommerschijfjes filet americain.
al kan het handig zijn een supermarkt open op zondag, in principe is het overbodig.
herkenbaar.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
nou, ik kom ook wel eens bij oma om oma. Maar het komt ook vaak genoeg dat ik daar zit met een knorrende buik (ze vergeet gewoon koffie/thee voor bepaalde mensen) en denk: nou als ik niets krijg dan wordt dat verhaal over die buurvrouw met een of andere beenamputatie ook een stuk minder interessant.
Dat gewoon terzijde
Zondag is wel de dag om naar oma te gaanquote:Op maandag 24 mei 2010 22:50 schreef Prosac het volgende:
Je gaat toch serieus je vrienden die op zondag langskomen niet vergelijken met oma he..
Ik niet, aardappelvelden tot aan de horizon is niet bevorderlijk voor het humeur.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Eiersalade doet je uit je mond stinkenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:41 schreef justmattie het volgende:
[..]
Niks mis met een bak zelf gemaakte eiersalade, Filet American en brie voor op de toastjes hoor
Ja natuurlijk, maar betekent dat dan gelijk dat je maar niets op tafel moet zetten? Het draagt alleen maar bij a/d gezelligheid, als je er wat bij zet. Geeft juist net een beetje cachet aan de avond.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:43 schreef Prosac het volgende:
fuck dat, de visite komt voor jou en de gezelligheid en niet voor de kaasgevulde pepertjes, sauvignon pinot blanc saballetta 2004, chips, tijgernoten en komkommerschijfjes filet americain.
al kan het handig zijn een supermarkt open op zondag, in principe is het overbodig.
Zo, daar heb je lang over nagedacht, of niet?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik niet, aardappelvelden tot aan de horizon is niet bevorderlijk voor het humeur.
quote:Op maandag 24 mei 2010 23:04 schreef Oneself het volgende:
[..]
Eiersalade doet je uit je mond stinken![]()
[..]
Ja natuurlijk, maar betekent dat dan gelijk dat je maar niets op tafel moet zetten? Het draagt alleen maar bij a/d gezelligheid, als je er wat bij zet. Geeft juist net een beetje cachet aan de avond.![]()
Ik serveer natuurlijk vanzelfsprekend alleen Cristal, dat snappen jullie.
aardappelveldenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik niet, aardappelvelden tot aan de horizon is niet bevorderlijk voor het humeur.
MOeten ze maar niet onverwacht langskomen. En verder ben ik natuurlijk gewoon een topgastheer die altijd rekening houdt met onverwachte gasten. Derhalve altijd een vol wijnrek en een volle snaaikast.quote:Op maandag 24 mei 2010 23:04 schreef Oneself het volgende:
Ja natuurlijk, maar betekent dat dan gelijk dat je maar niets op tafel moet zetten? Het draagt alleen maar bij a/d gezelligheid, als je er wat bij zet. Geeft juist net een beetje cachet aan de avond.![]()
Ja mooi is dat, nu heb ik zin in aardappelveldenquote:
Als iedereen het eet merk je dat niet van elkaarquote:Op maandag 24 mei 2010 23:04 schreef Oneself het volgende:
[..]
Eiersalade doet je uit je mond stinken![]()
fap ze!quote:Op maandag 24 mei 2010 23:14 schreef Slaif het volgende:
[..]
Ja mooi is dat, nu heb ik zin in aardappelvelden
'fuck dat, de visite komt voor jou en de gezelligheid en niet voor de kaasgevulde pepertjes, sauvignon pinot blanc saballetta 2004, chips, tijgernoten en komkommerschijfjes filet americain'quote:Op maandag 24 mei 2010 23:11 schreef Prosac het volgende:
[..]
MOeten ze maar niet onverwacht langskomen. En verder ben ik natuurlijk gewoon een topgastheer die altijd rekening houdt met onverwachte gasten. Derhalve altijd een vol wijnrek en een volle snaaikast.
Slaap lekkaaahl!quote:
Jij snapt hem niet.quote:Op maandag 24 mei 2010 23:14 schreef Oneself het volgende:
[..]
'fuck dat, de visite komt voor jou en de gezelligheid en niet voor de kaasgevulde pepertjes, sauvignon pinot blanc saballetta 2004, chips, tijgernoten en komkommerschijfjes filet americain'
...maar desondanks heb jij toch een vol wijnrek en dito snaaikast? Snap jij em of snap ik em?
[..]
Haha okeee, okeee, just checkin'! Ben je dan ook het type dat elk wijnetiket kan uitbreiden met eigen wijnkennis?quote:Op maandag 24 mei 2010 23:16 schreef Prosac het volgende:
[..]
Jij snapt hem niet.
Het een sluit het ander niet uit. Ik vul dat wijnrek en die snaaikast niet voor de onverwachte visite.![]()
En mocht hij dus eens leeg zijn, raak ik niet in paniek als mensen zondagmiddag om 16:00 bellen dat ze 's avonds even langs willen komen.
Haha 'fruitig' is ook een iets te populaire term wat dat betreft. Ik heb een jaartje terug een wijncursus gedaan, is wel leuk. Ben toen rode, droge wijn wel meer gaan waarderen.quote:Op maandag 24 mei 2010 23:22 schreef Prosac het volgende:
Ik weet geen zak van wijn, alleen dat ik wit bijna nooit lekker vind, rood en rosé over het algemeen mijn goedkeuring kunnen krijgen, sowieso bij het etiket "fruitig"
Verder is er altijd wel sterk in huis.
quote:Op maandag 24 mei 2010 23:14 schreef Oneself het volgende:
[..]
'fuck dat, de visite komt voor jou en de gezelligheid en niet voor de kaasgevulde pepertjes, sauvignon pinot blanc saballetta 2004, chips, tijgernoten en komkommerschijfjes filet americain'
...maar desondanks heb jij toch een vol wijnrek en dito snaaikast? Snap jij em of snap ik em?
[..]
Slaap lekkaaahl!
En Justmattie, dat is zo'n BS. Daar geloof ik niets van. Je kunt de ander dan alleen niets meer verwijten, that's all.![]()
quote:Op maandag 24 mei 2010 23:27 schreef Bob. het volgende:
Ik vergeet áltijd om boodschappen te doen voor zondag, maar dat heeft ook wel weer wat. Kom je nog eens tot interessante combinaties met de dingen die nog over zijn.En ik vind het fijn om over straat te lopen en dat het dan helemaal uitgestorven is.
Zondagen zijn wel prima zoals ze nu zijn.
Mwhehe, dat geloof ik graag.quote:
Wie is 'wij'?quote:Op maandag 24 mei 2010 23:30 schreef Q.E.D. het volgende:
Wij hadden laatst een fles van 140 euro.![]()
En ik dacht dat we niet boven de 40 zouden komen.
(hij zit nog dicht trouwens)
Mijn ouders hebben een wijnkelderquote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:00 schreef Oneself het volgende:
[..]
Mwhehe, dat geloof ik graag.![]()
[..]
Wie is 'wij'?
En Prosac, haha jemig jij schenkt je gasten nog net niet compleet vol bij een 'onverwacht bezoek', of niet?![]()
Klinkt goed, mooie voorraad. Al hangt het 'n beetje af van de Martini-soort en zeggen Gurktaler en Benedictine me niets.
Ah zo. Kruidendrankjes zijn naar mijn idee altijd gelijk ieets te kruidig en te sterk.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:05 schreef Prosac het volgende:
Benedictine is lekker na het eten. Frissig. Martini blanco en Gurktaler is een Oostenrijks kruidendrankje.
Ouzo, is dat Grieks? Sounds like it. Hoe smaakt 't?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:18 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben een wijnkelderStaan nu een paar dure flessen die waarschijnlijk nooit - op tijd - open gaan.
Maar ik drink hier in Groningen vooral bier en ouzo.![]()
Martini en kruidendrankjes vind ik vies.
Nahja, dat was in de middag, 11 kassa's open en rijen vanaf begin groente-afdelingquote:Op maandag 24 mei 2010 21:54 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Valt echt enorm mee.
Stuur haar maar eens op donderdagavond om 21.30u naar de Korenbeurs.
Same. stonden zondag bij het vlees zo'n beetje.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nahja, dat was in de middag, 11 kassa's open en rijen vanaf begin groente-afdeling
ow?quote:
Ah, vandaar, ik had het over Euroborgquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:10 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ik had het ook over Korrewegwijk.
Beren
De twee afvalbrengstations van de stad denk ik?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:19 schreef afcajos het volgende:
Weet iemand toevallig waar ik groenafval heen kan brengen? En wat dat kost? Ik kan het niet zo snel vinden op internet. We gaan vrijdag de tuin leeghalen (wat bomen,struiken etc) en wil even weten waar ik dat heen kan brengen!
Alvast bedankt
(Woon in Indische buurt)
Oke bedanktquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:25 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
De twee afvalbrengstations van de stad denk ik?
Vinkhuizen-Zuid en Woldjerspoor
http://milieudienst.groni(...)val/grofvuil-brengen
Goed bezig!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Test geslaagd
De OP is weer bijgewerkt. Alle topicdelen staan erin
Ssst, straks komt Alexxxx weer langs met z'n Leeuwarden homies.quote:
Netjes.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Test geslaagd
De OP is weer bijgewerkt. Alle topicdelen staan erin
Ah goeie! Ik heb Donar poosje terug in Zwolle zien spelen, leuk om nu die hoofden op tv terug te zien.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 19:36 schreef Luco het volgende:
TV Tip: Gasterra Flames - West Brabant Giants op RTVNoord nu.
Donar
Heb je dat?quote:
wil.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:23 schreef Luco het volgende:
Mja, sinds ik Office 2010 heb geinstalleerd wilt m'n iPod m'n agenda, contactgegevens ed niet meer synchroniseren... Heel frustrerend...
Oke, hoor.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:57 schreef nietzman het volgende:
Het is niet het moeilijkste woord om te vervoegen hoor.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:23 schreef Luco het volgende:
Mja, sinds ik Office 2010 heb geinstalleerd wilt m'n iPod m'n agenda, contactgegevens ed niet meer synchroniseren... Heel frustrerend...
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:40 schreef Luco het volgende:
En gelukkig, met Office 2007 wilt het wel z'n werk nog doen.
quote:
2 keer dus. Je hebt me er al eerder op gewezen en ik blijf het lekker verkeerd vervoegenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:57 schreef nietzman het volgende:
Het is niet het moeilijkste woord om te vervoegen hoor.
Opgeschreven en ik denk er over na.quote:
Oppassen dus zodra Wilders een verplichte chromosomentelling invoert.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:01 schreef Luco het volgende:
2 keer dus. Je hebt me er al eerder op gewezen en ik blijf het lekker verkeerd vervoegen. Ieder z'n gebrek.
Is een beetje m'n ding. Jeweets.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:02 schreef Luco het volgende:
Altijd gezellig als nietz in het topic verschijnt
Hai Jelmer!
Hij is een halfbloedje he!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oppassen dus zodra Wilders een verplichte chromosomentelling invoert.
Als Wilders z'n zin krijgt word ik sowieso geregistreerd... Dubbele nationaliteit enzoquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oppassen dus zodra Wilders een verplichte chromosomentelling invoert.
Half Italiaan. Hij pikt je sma'tjes in! Die blieven wel een oma welke de lekkerste spaghetti ter wereld maaktquote:
Mussolini draait zich om in zijn graf.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:04 schreef Luco het volgende:
[..]
Als Wilders z'n zin krijgt word ik sowieso geregistreerd... Dubbele nationaliteit enzo
Wat voor theorieën?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:08 schreef nietzman het volgende:
Maar goed Luco, heb je nog geneukt? Er zweven namelijk nogal wat theorieën rond.
Hij balt alleen korven.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:08 schreef nietzman het volgende:
Maar goed Luco, heb je nog geneukt? Er zweven namelijk nogal wat theorieën rond.
Niets, ik weet nooit zo goed waar de hé maar dan met het streepje de andere kant op zit. Op mijn macbook dan he...quote:
quote:
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Half Italiaan. Hij pikt je sma'tjes in! Die blieven wel een oma welke de lekkerste spaghetti ter wereld maakt
quote:
quote:
even een samenvatting.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:08 schreef nietzman het volgende:
Was het maar zo'n feest. Als ik zeg dat ik korfbal rennen ze allemaal wegquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
even een samenvatting.
Een collegaatje van mij doet het nu ook, sinds haar vriend het doet. Het is gewoon een ziekte.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:13 schreef Luco het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Als ik zeg dat ik korfbal rennen ze allemaal weg
Misschien moet ik gewoon niet vertellen dat ik op korfbal zit. Zou dat helpen denken jullie?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:14 schreef Renesite het volgende:
[..]
Een collegaatje van mij doet het nu ook, sinds haar vriend het doet. Het is gewoon een ziekte.
En terecht. Dat ze echter niet met een vlammenwerper achter je aanrennen is beyond me.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:13 schreef Luco het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest. Als ik zeg dat ik korfbal rennen ze allemaal weg
Ik denk het wel. Je zou met een voetbalshirt aan natuurlijk al een andere indruk wekken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:20 schreef Luco het volgende:
[..]
Misschien moet ik gewoon niet vertellen dat ik op korfbal zit. Zou dat helpen denken jullie?
Ik sport niet. Ik ambieer dat.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:28 schreef Luco het volgende:
[ afbeelding ]
Of dit nou is wat ik ambieer...
Dat van Jop was binnen de minuut, jouw reactie daarentegen 2 minuten. Stuitend als je het mij vraagt!quote:
quote:Hoe is dat om de enige blanke in je team te zijn?
Ik hoop maar dat ik zo sterk ben Jop.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:45 schreef JH87 het volgende:
Je bent een held. Nog een twintig uur doorbijten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |