Precies of elke associatie ermee. 40-45 topic toch ook niet Duits lullen?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:00 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Andere STA topics hebben waarschijnlijk ook geen principiële hekel aan Friezen
Ik ben verbaasd over de zogenoemde humor.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de tigste keer, de TT is niet Fries, hij is Leeuwarders. En dat is een dialect van het Nederlands, heeft weinig met Fries te maken![]()
Ik ben echt verbaasd over de zuurheid hier
Neemt niet weg dat je natuurlijk een Fries blijft.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de tigste keer, de TT is niet Fries, hij is Leeuwarders. En dat is een dialect van het Nederlands, heeft weinig met Fries te maken![]()
Eerdere kaartje zegt het al, maar voor de volledigheid: Stolwijk, vlakbij Gouda. Heerlijk rustig, kijk uit over de weilanden, vogelnestjes overal, pulletjes in de sloten. Goed toeven hierquote:Op zondag 23 mei 2010 13:30 schreef Oneself het volgende:
[..]
Haha, ik vind het altijd 'n beetje jammer van m'n dag om zoooo lang te slapen. Zet liever m'n wekker op 10 uur. Groene hart btw?
Ik wel. De andere Leeuwarders die dit deel hier meeposten nietquote:Op zondag 23 mei 2010 14:03 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je natuurlijk een Fries blijft.
Mooi dorpje is dat inderdaadquote:Op zondag 23 mei 2010 14:03 schreef Luco het volgende:
[..]
Eerdere kaartje zegt het al, maar voor de volledigheid: Stolwijk, vlakbij Gouda. Heerlijk rustig, kijk uit over de weilanden, vogelnestjes overal, pulletjes in de sloten. Goed toeven hier.
Woa dat klinkt goed!quote:Op zondag 23 mei 2010 14:03 schreef Luco het volgende:
[..]
Eerdere kaartje zegt het al, maar voor de volledigheid: Stolwijk, vlakbij Gouda. Heerlijk rustig, kijk uit over de weilanden, vogelnestjes overal, pulletjes in de sloten. Goed toeven hier.
Ik zal straks wel even een foto posten van het uitzicht dat ik hier hebquote:Op zondag 23 mei 2010 14:14 schreef Oneself het volgende:
[..]
Woa dat klinkt goed!
Is er in Groningen-stad eigenlijk ook zoiets ergens? Stuk uitgestrekte natuur? Dat mis ik namelijk wel, was gewend zo even de ongerepte natuur te kunnen lopen.
Alles om de stad heen is uitgestrekt.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:14 schreef Oneself het volgende:
[..]
Woa dat klinkt goed!
Is er in Groningen-stad eigenlijk ook zoiets ergens? Stuk uitgestrekte natuur? Dat mis ik namelijk wel, was gewend zo even de ongerepte natuur te kunnen lopen.
Ik ben Leeuwarder, praat geen fries, heb een hekel aan die taal en alle gewoontes die ze hebben dus ben anti-fries. Vriendjes?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:03 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je natuurlijk een Fries blijft.
Moet je vooral Alexxx het topic laten openenquote:Op zondag 23 mei 2010 14:38 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik ben Leeuwarder, praat geen fries, heb een hekel aan die taal en alle gewoontes die ze hebben dus ben anti-fries. Vriendjes?
Liwwadders.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:14 schreef MaxMark het volgende:
Wat voor taal is "Liwwadden" dan eigenlijk?
quote:
quote:
Maar serieus, dat jullie alleen hierkomen om dit soort dingen te roepen is best irritant. En ik ben niet eens een Stadjer/Gronings geboren.quote:
Ik weet het niet, ik kom nooit in Groningen eigenlijk. Bijna nooit. Met Koninginnedag was het wel fijn in eider geval.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar serieus, dat jullie alleen hierkomen om dit soort dingen te roepen is best irritant. En ik ben niet eens een Stadjer/Gronings geboren.
Vestjes? Bist en wiif ofsa?quote:Op zondag 23 mei 2010 15:22 schreef justmattie het volgende:
Dan maar een kwalitietspost. Groningen, leuke stad![]()
Ik ga er altijd heen om te winkelen, slaag er altijd voor nieuwe broeken, schoenen en vestjes. Project43
Ik draag alleen maar polo's met vestjes in de winterquote:Op zondag 23 mei 2010 15:58 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik kom nooit in Groningen eigenlijk. Bijna nooit. Met Koninginnedag was het wel fijn in eider geval.
[..]
Vestjes? Bist en wiif ofsa?
Ja uiteraard, maar tips? Ik ga niet heul de provincie af zoeken natuullll'k. Simpelweg een rijtje weilanden is het namelijk ook weer niet.quote:
Op de fiets van Groningen naar Leek, via Hoogkerk, Enumatil, de Poffert en Oostwold is een mooi stukjequote:Op zondag 23 mei 2010 17:34 schreef Oneself het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar tips? Ik ga niet heul de provincie af zoeken natuullll'k. Simpelweg een rijtje weilanden is het namelijk ook weer niet.
De veenkoloniën en het Ol-dambtquote:Op zondag 23 mei 2010 17:34 schreef Oneself het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar tips? Ik ga niet heul de provincie af zoeken natuullll'k. Simpelweg een rijtje weilanden is het namelijk ook weer niet.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:37 schreef BluesRebel het volgende:
Een vriend van mij vraagt welke kroegen/clubs multicultureler zijn qua allochtone meisjes en wil daar binnenkort dan heenNiet Antillianen ofzo maar eerder Turken e.d. Ik woon nog maar net in Groningen dus heb geen flauw idee. Iemand?
Mooi stukje weg via de Pasop inderdaadquote:Op zondag 23 mei 2010 17:42 schreef Luco het volgende:
[..]
Op de fiets van Groningen naar Leek, via Hoogkerk, Enumatil, de Poffert en Oostwold is een mooi stukje.
Op de fiets is het ook goed te doen hoorquote:Op zondag 23 mei 2010 20:35 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Mooi stukje weg via de Pasop inderdaad
Om in de auto te rijden... op de fiets in de wind? nah...
Maar goed, weer ontopic:
Tsja het zijn de tenten waar ik kom.quote:
Thanks! Die ga ik even onthouden.quote:Op zondag 23 mei 2010 17:42 schreef Luco het volgende:
[..]
Op de fiets van Groningen naar Leek, via Hoogkerk, Enumatil, de Poffert en Oostwold is een mooi stukje.
OI-dambt?quote:Op zondag 23 mei 2010 19:37 schreef TrippleDistilled het volgende:
[..]
De veenkoloniën en het Ol-dambt
Samen fietsenquote:
Je hebt een aantal typen kroegen in Groningen:quote:Op maandag 24 mei 2010 00:35 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
In de tenten waar jij komt komen zij ook? Welke zijn dat dan?
Groningen - Leek is 17km.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:41 schreef Oneself het volgende:
[..]
Haha, doen we! Hoeveel km is het?
Of kan ik dat beter andersom zetten.![]()
Aaaah wat een vertyfte ladamongool is het ook.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef Slaif het volgende:
[..]
Je gaat met je 'grapje' elk topic bij langs?
Moet ook een verfrissend nieuw concept voor een Leeuwarder wezen, een uitgaansleven zonder tumbleweeds en sluitingstijden na het Klokhuis.quote:Op maandag 24 mei 2010 01:29 schreef BluesRebel het volgende:
Prachtig lijstje voor iemand die net in Groningen woont hahadankjewel!
Waar moet ik staan met een bekertje water en aanmoediging?quote:
Oostwold?quote:Op maandag 24 mei 2010 09:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waar moet ik staan met een bekertje water en aanmoediging?
Verstandig.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:11 schreef Tangarine het volgende:
Ik dacht, ik kom ook even kijken, maar ik kom volgend topic wel weer terug
Zodra er ruis op de lijn komt kan het zijn dat ik ook wegval.quote:Op maandag 24 mei 2010 10:11 schreef Tangarine het volgende:
Ik dacht, ik kom ook even kijken, maar ik kom volgend topic wel weer terug
Mooi lijstje, kwam vroeger veel in Groningen, moet er toch weer eens langs als ik dit lijstje zo zie. Goede herinneringenquote:Op maandag 24 mei 2010 01:13 schreef Slaif het volgende:
[..]
Je hebt een aantal typen kroegen in Groningen:
Feestcafés: Shooter, Het Feest
Piekuur: Ome Ko, 9e Cirkel
Danserig: Enzo, Pand48, Newscafé en Klup
Alternatieverig: De Kar, Het Pakhuis, Warhol, Vera en vroeger Shadrak
Zitten: 1e Kamer, De Spieghel, Het Vaatje, Golden Fust (ken ik verder niet) De Pintelier, Soestdijk, Der Witz, Hooghoudt, alles op het Damsterdiep, etc..
Ik ben nog niet moe slet: Tapperij, De Blauwe Engel, Land van Belofte.., Satana
Discow: Pruim en Kokomo Beach Club
TMF: 3 Gezusters, Ocean 41
Homo: Golden Arm en El Rubio
Anders: Great Piano's, Rumba, Salsa (ofzo), De Kachel, 3 Uiltjes, etc...
quote:Op maandag 24 mei 2010 07:01 schreef nietzman het volgende:
[..]
Moet ook een verfrissend nieuw concept voor een Leeuwarder wezen, een uitgaansleven zonder tumbleweeds en sluitingstijden na het Klokhuis.
je meent hetquote:Op maandag 24 mei 2010 12:24 schreef justmattie het volgende:
Jullie mogen de OP ook wel weer eens bijwerken, er missen wat topics
Oh dat valt wel mit, al is mijn fiets daar niet echt op gebouwd geloof ik.quote:
Verwacht minstens een tank met te waterige limonade en een appeltje!quote:Op maandag 24 mei 2010 09:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waar moet ik staan met een bekertje water en aanmoediging?
't Hoogelaand. Oftewel aan de noordkant de stad uit, fiets eens naar Garnwerdquote:Op zondag 23 mei 2010 17:34 schreef Oneself het volgende:
[..]
Voetbalpiekuurhossen dan ?quote:Op maandag 24 mei 2010 01:13 schreef Slaif het volgende:
[..]
Je hebt een aantal typen kroegen in Groningen:
Feestcafés: Shooter, Het Feest
Piekuur: Ome Ko, 9e Cirkel
Danserig: Enzo, Pand48, Newscafé en Klup
Alternatieverig: De Kar, Het Pakhuis, Warhol, Vera en vroeger Shadrak
Zitten: 1e Kamer, De Spieghel, Het Vaatje, Golden Fust (ken ik verder niet) De Pintelier, Soestdijk, Der Witz, Hooghoudt, alles op het Damsterdiep, etc..
Ik ben nog niet moe slet: Tapperij, De Blauwe Engel, Land van Belofte.., Satana
Discow: Pruim en Kokomo Beach Club
TMF: 3 Gezusters, Ocean 41
Homo: Golden Arm en El Rubio
Anders: Great Piano's, Rumba, Salsa (ofzo), De Kachel, 3 Uiltjes, etc...
Maak jij maar lekker je eigen lijstje.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:05 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Voetbalpiekuurhossen dan ?
En wie heeft dit topic verbruit? Kutfriezen.
En je vergeet nog De Ster en de Ierse pub(s).
Ik schrok me kapot toen ik de trein uitstapte, echt verdomd fris hierquote:
Jumbo?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:34 schreef Oneself het volgende:
Peoples, is er vanavond nog enig supermarkt open?
Gewoon tasje ook goed? Vorige x heb ik daar een papieren zak mee genomen, die zijn nog leuk ook!quote:Op maandag 24 mei 2010 20:31 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ja, kom er net vandaan.
Neem je eigen plastic zak mee!
Vond het heulemaal niet druk, eigenlijk.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Jumbo is inderdaad open, stervensdruk aldus mijn vrouw
Valt echt enorm mee.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Gisteren ook al.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
True. Alleen vind ik dat er zeker in elke windstreek wel één supermarkt open mag zijn. Al zou het om een paar uurtjes gaan. In dit geval was het dus zo dat we opeens visite kregen en niets, en dan ook echt niets 'extra's' in huis hadden. Ja, dan wil je wel even snel iets halen. Voor dat soort dingen kan je - vind ik - best een supermarkt open stellen. Tussen 4 en 7 is een mooie tijd.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:09 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ik moet even denken aan de verbaasde blik van een vriend uit de VS die afgelopen augustus bij mij op bezoek was. We reden zondagmiddag na het bezoeken van een wedstrijd van FC Groningen terug naar huis over het Zuiderdiep, redelijk uitgestorven en rustig.. en alle winkels dicht.
Hij kent zijn hele leven al alleen een 24/7 economie, moet je weten.
Het is mij wel wat waard, die 'zondagsrust'. Ik denk de kleine ondernemer ook wel.
(geen poging tot aanzet politieke of religieuze discussie)
+1quote:Op maandag 24 mei 2010 22:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
True. Alleen vind ik dat er zeker in elke windstreek wel één supermarkt open mag zijn. Al zou het om een paar uurtjes gaan. In dit geval was het dus zo dat we opeens visite kregen en niets, en dan ook echt niets 'extra's' in huis hadden. Ja, dan wil je wel even snel iets halen. Voor dat soort dingen kan je - vind ik - best een supermarkt open stellen. Tussen 4 en 7 is een mooie tijd.
Je gaat niet alleen een bak chips op tafel zetten. Dan mag je op z'n minst nog wel een toastje met smeersel en het andere standaard garnituur bij neerzetten. Anders lijkt het zo karig.quote:
Olijven! Komkommer! Pesto! Focaccia met olijfolie en zeezout!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je gaat niet alleen een bak chips op tafel zetten. Dan mag je op z'n minst nog wel een toastje met smeersel en het andere standaard garnituur bij neerzetten. Anders lijkt het zo karig.
Mijn ouders zijn niet zo van de mediterrane keuken. Ik zelf wel, alleen de olijven dan weer nietquote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef Oneself het volgende:
[..]
Olijven! Komkommer! Pesto! Focaccia met olijfolie en zeezout!
Wat dingen die wij thuis-thuis serveren.
Niks mis met een bak zelf gemaakte eiersalade, Filet American en brie voor op de toastjes hoorquote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef Oneself het volgende:
[..]
Olijven! Komkommer! Pesto! Focaccia met olijfolie en zeezout!
Wat dingen die wij thuis-thuis serveren.
nou, ik kom ook wel eens bij oma om oma. Maar het komt ook vaak genoeg dat ik daar zit met een knorrende buik (ze vergeet gewoon koffie/thee voor bepaalde mensen) en denk: nou als ik niets krijg dan wordt dat verhaal over die buurvrouw met een of andere beenamputatie ook een stuk minder interessant.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:43 schreef Prosac het volgende:
fuck dat, de visite komt voor jou en de gezelligheid en niet voor de kaasgevulde pepertjes, sauvignon pinot blanc saballetta 2004, chips, tijgernoten en komkommerschijfjes filet americain.
al kan het handig zijn een supermarkt open op zondag, in principe is het overbodig.
herkenbaar.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
nou, ik kom ook wel eens bij oma om oma. Maar het komt ook vaak genoeg dat ik daar zit met een knorrende buik (ze vergeet gewoon koffie/thee voor bepaalde mensen) en denk: nou als ik niets krijg dan wordt dat verhaal over die buurvrouw met een of andere beenamputatie ook een stuk minder interessant.
Dat gewoon terzijde
Zondag is wel de dag om naar oma te gaanquote:Op maandag 24 mei 2010 22:50 schreef Prosac het volgende:
Je gaat toch serieus je vrienden die op zondag langskomen niet vergelijken met oma he..
Ik niet, aardappelvelden tot aan de horizon is niet bevorderlijk voor het humeur.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Eiersalade doet je uit je mond stinkenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:41 schreef justmattie het volgende:
[..]
Niks mis met een bak zelf gemaakte eiersalade, Filet American en brie voor op de toastjes hoor
Ja natuurlijk, maar betekent dat dan gelijk dat je maar niets op tafel moet zetten? Het draagt alleen maar bij a/d gezelligheid, als je er wat bij zet. Geeft juist net een beetje cachet aan de avond.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:43 schreef Prosac het volgende:
fuck dat, de visite komt voor jou en de gezelligheid en niet voor de kaasgevulde pepertjes, sauvignon pinot blanc saballetta 2004, chips, tijgernoten en komkommerschijfjes filet americain.
al kan het handig zijn een supermarkt open op zondag, in principe is het overbodig.
Zo, daar heb je lang over nagedacht, of niet?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik niet, aardappelvelden tot aan de horizon is niet bevorderlijk voor het humeur.
quote:Op maandag 24 mei 2010 23:04 schreef Oneself het volgende:
[..]
Eiersalade doet je uit je mond stinken![]()
[..]
Ja natuurlijk, maar betekent dat dan gelijk dat je maar niets op tafel moet zetten? Het draagt alleen maar bij a/d gezelligheid, als je er wat bij zet. Geeft juist net een beetje cachet aan de avond.![]()
Ik serveer natuurlijk vanzelfsprekend alleen Cristal, dat snappen jullie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |