2de handsquote:Op maandag 13 oktober 2008 03:55 schreef VampiricDemon het volgende:
Kopen, downloaden is voor zielepietjes.
Is nieuw te duur? Dan ga je toch kijken voor 2de handsjes of ex-rentals?
Veel anime komt overigens gewoon uit in het japans mét engelse ondertiteling, dat je nu eenmaal gewend bent iets om te downloaden betekent niet dat dat goed is
De makers van iets dat je waardeert wil je toch best belonen? Dat stimuleert ze alleen maar om meer mooie dingen te creëren.![]()
(nu niet aankomen met hoe de verdeling van het geld is tussen makers en distributeurs etc., het gaat om het principe)
En trouwens: beargumenteren dat het bij elkaar opgeteld zo duur is: koop je altijd alles wat je tegenkomt in 1 keer?
Dat dus,quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:46 schreef rakotto het volgende:
Kopen als je het geld hebt, zo niet dan gewoon downloaden.
Zo download ik vrij veel muiek. Wanneer ik dan een cd echt goed vind, en er staan meer dan 10 nummers (ik ga geen 20 euro voor 8 nummers betalen) op dan koop ik hem in de winkel, uiteraard voor de laagst mogelijke prijs. De muziek ik ik graag wil hebben ligt namelijk meestal niet in de cd winkel en moet dus ook bestel worden.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:46 schreef rakotto het volgende:
Kopen als je het geld hebt, zo niet dan gewoon downloaden.
Ik als scholier kan het niet veroorloven zoveel anime te kopen als ik nu kijk, ik koop daarintegen wel mijn manga. Of moet ik nou stoppen met kijken, omdat ik niet betaal?quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:55 schreef VampiricDemon het volgende:
Is nieuw te duur? Dan ga je toch kijken voor 2de handsjes of ex-rentals?
Veel anime komt overigens gewoon uit in het japans mét engelse ondertiteling, dat je nu eenmaal gewend bent iets om te downloaden betekent niet dat dat goed is
De makers van iets dat je waardeert wil je toch best belonen? Dat stimuleert ze alleen maar om meer mooie dingen te creëren.![]()
(nu niet aankomen met hoe de verdeling van het geld is tussen makers en distributeurs etc., het gaat om het principe)
En trouwens: beargumenteren dat het bij elkaar opgeteld zo duur is: koop je altijd alles wat je tegenkomt in 1 keer?
Als je dan zo'n rijke vent bent, ga Japans studeren, emigreer en kijk het daar op TV.quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:55 schreef VampiricDemon het volgende:
Beetje onmogelijk als de serie zo nieuw is dat hij nog niet eens op DVD uit is, laat staan dat iemand hem dan al zo snel, zo goedkoop weer zou verkopen. En net wat anderen zeggen, je koopt vaak toch bekraste troep.quote:Is nieuw te duur? Dan ga je toch kijken voor 2de handsjes of ex-rentals?
Waarom niet? Zonder die downloads was animé hier net zo bekend en net zo populair als volksmuziek uit Zimbabwe. Inkomsten uit Nederland waren dan sowieso veel lager geweest voor de Japanse anime industrie... Dus, yay voor downloads.quote:Veel anime komt overigens gewoon uit in het japans mét engelse ondertiteling, dat je nu eenmaal gewend bent iets om te downloaden betekent niet dat dat goed is![]()
Hahaha. Die stimulatie komt sowieso wel uit Japan. En voor principes ga ik niet op water en brood leven, sorry.quote:De makers van iets dat je waardeert wil je toch best belonen? Dat stimuleert ze alleen maar om meer mooie dingen te creëren.![]()
Ja, want aan een half bed, een halve bureaustoel, een half rijbewijs of een onbelegde boterham heb ik nu eenmaal weinig. En dat zijn uitgaven die wel belangrijk zijn. Verder koop ik geen CD's, want ik heb geen CD speler of stereotoren.quote:En trouwens: beargumenteren dat het bij elkaar opgeteld zo duur is: koop je altijd alles wat je tegenkomt in 1 keer?![]()
Ben je wel laat mee.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:46 schreef borisz het volgende:
Ik heb vanmorgen Death note gedownload aflevering 1, en heb besloten die serie af te gaan kijken
Ik ben ook een laatbloeierquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:14 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ben je wel laat mee.Nouja, beter laat dan nooit.
DRAGON SLAVE!quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik ben ook een laatbloeier.
Ik heb net van het weekend de ouwe slayers afgekeken. Uit 1995!
Kortom ik kijk wat ik leuk vind en zien we wel wat ik ga kijken
Alleen wanneer het goed is dan koop ik het origineel. Ik ga natuurlijk niet een slechte serie/cd kopen wanneer ik weet dat ie slecht is.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:06 schreef Sh0g het volgende:
En het downloaden goedpraten, omdat je later het origineel toch wel zult kopen, tjaaa... dat smoesje ken ik. Dat zeggen ze allemaal en is niet te controleren.
Ik weet dat hij er is en ga hem binnenkort ook downloadenquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:58 schreef wdn het volgende:
[..]
DRAGON SLAVE!
Heb je ook het nieuwe seizoen gezien (Slayers Revolution)? Hier heb je s4 opening:
Heerlijke anime. Kijkt zo lekker weg die serie.
quote:Plot
After venturing into outerspace, humanity have built many planetary cities. Most of these cities were affiliated to the Interstellar Federation, and it became the biggest force in the galaxy. Therefore, people believed that the Age of the Federation would last long. However, the situation changes when a tribe called “Tytania” secedes from the Federation and receives the title of Lord from the Emperor of Vardhana. Tytania obtains a victory over the Federation, and they assert that the Empire cannot exist without them. Tytania puts most of the Federal Territories under its control, and they hold hegemony in the galaxy. Meanwhile, a war begins between Euria and Tytania over their respective rights and interest. From that moment on, the galaxy enters into a tempestuous period.
Idem ditto, ik heb zelf slayer nooit gezien.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik ben ook een laatbloeier.
Ik heb net van het weekend de ouwe slayers afgekeken. Uit 1995!
Kortom ik kijk wat ik leuk vind en zien we wel wat ik ga kijken
Ik had zo'n talenreizen gids meegenomen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:19 schreef Quir het volgende:
Sh0g, een vier weekse taalcursus ja?
Goed getekend en het verhaal lijkt me potentieel een leuke anime op te leverenquote:Set in a city of scientifically advanced superhuman students, but in a world where magic is also real. Toma Kamijo's right hand, the Imagine Breaker, will negate all magic, psychic, or divine powers, but not his own bad luck. One day he finds a young girl hanging on his balcony railing. She turns out to be a nun from the Church of England, and her mind has been implanted with the Index-Librorum-Prohibitorum - all the magical texts the Church has removed from circulation. The series was made into an anime and premiered on October 4, 2008.
Er zijn nog maar 2 eps van?quote:
Jaren '80quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:35 schreef zquing het volgende:
nooit van gehoord, maar is een jaren 80film, anders download je 'm toch voordat je 'm koopt
De schedule op Anidb.net en daar staan dan gelijk heel handig de fansubgroepen bij die de series oppikken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:24 schreef zquing het volgende:
iemand een lijstje met series van dit seizoen?
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:35 schreef zquing het volgende:
nooit van gehoord, maar is een jaren 80film, anders download je 'm toch voordat je 'm koopt
Dus wel een beginner want ik heb echt géén idee waar jullie het over hebben nuquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat was geen serieuze vraag volgens mij
Pst beginner. Right. *wijst naar dit topic* [GEZ] Manga/Anime films
Wat was de vraag?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:27 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
Dus wel een beginner want ik heb echt géén idee waar jullie het over hebben nu
Niet echt een vraag, ik krijg geen direct antwoord en ken geen enkelen genoemde seriequote:
over de nieuwe series van dit seizoen, als je ook zou downloaden (quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:27 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
Dus wel een beginner want ik heb echt géén idee waar jullie het over hebben nu
Downloaden is stomquote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:47 schreef zquing het volgende:
[..]
over de nieuwe series van dit seizoen, als je ook zou downloaden () had je 't wel geweten
Never!!!!!!!!!quote:
Films, alles wat studio 4C heeft gemaakt is wel tof, Ghibli ook natuurlijk, films van anime doe ik niet echt aan. Pale Cocoon is ook een aanraden, maar meer een OVA dan een film.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:55 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
Downloaden is stom![]()
Maar kent niemand nu films? zelfs geen films van series?
Ghibli is héél goedquote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:59 schreef zquing het volgende:
[..]
Films, alles wat studio 4C heeft gemaakt is wel tof, Ghibli ook natuurlijk, films van anime doe ik niet echt aan. Pale Cocoon is ook een aanraden, maar meer een OVA dan een film.
Zelf ben ik meer van de series
Ehm, ik kan je wel Shakugan no Shana aanraden. Zelfde voice actor als Taiga.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:03 schreef Beach het volgende:
Nog meer series zoals Toradora?
Met humor en romantiek enzo?
Jazekerquote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:10 schreef Quir het volgende:
Is Grave of the Fireflies 10 euro waard, Demon?
Waarquote:
Alleen als je hier een verslagje hebt geplaatst van hoe je hem vondquote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:27 schreef Quir het volgende:
Dan download jij "Higurashi no Naku Koro ni" en dan koop ik daarvoor Grave of the Fireflies.
http://www.designchronicl(...)tumn_2008_anime.htmlquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:24 schreef zquing het volgende:
iemand een lijstje met series van dit seizoen?
Lovely Complex. School Rumble. Ouran High School Host Club, Azumanga Daioh.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:03 schreef Beach het volgende:
Nog meer series zoals Toradora?
Met humor en romantiek enzo?
Is zelfs 50 euro waard voor de BluRay. Als ik die ooit vindquote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:10 schreef Quir het volgende:
Is Grave of the Fireflies 10 euro waard, Demon?
Het nieuwe seizoen is net begonnen... dan ben je niet bezig met films, maar met de nieuwe series.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:55 schreef VampiricDemon het volgende:
Maar kent niemand nu films? zelfs geen films van series?
Nee, downloaden is heel belangrijk als jij series op DVD wil kunnen kopen. Het hele fansub-gebeuren is bedoeld om reclame te maken voor animé in Amerika en Europa. Als er genoeg downloaders zijn, is het blijkbaar een goede serie en kan die zonder al teveel risico naar het westen worden gebracht. Als de serie eenmaal een licentie heeft, houden de meeste fansubgroepen ook op met het verstrekken van fansubs, omdat hun taak op dat moment volbracht is.quote:Downloaden is stom![]()
Oh en een foto van de anime:quote:Story
Ayumi Nonomura is a freshman in a very prestigous and large private high school, and instantly becomes lost as her insecurities give way to helplessness. She meets Tatsuki Iidzuka, Torako Kageyama, and Suzume Saotome on her first day (who were also lost) and the four become instantly connected.
Niet zo'n goed commentaarquote:Reception
An early impression of Casshern Sins has pointed out that the action was good, but says that the show needs "to make sense and/or explain itself better to sustain continued viewership."[9] However, it praised Madhouse for its "choreography, soundtrack, and design harmonizing perfectly into a product of stark beauty that is half The Lord of the Rings and half The Matrix."
quote:Shame that they dropped the series.
Waar lees je dat?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 04:48 schreef Beach het volgende:
Over Hyakko: ik lees dat de serie gestopt ofzo is.
[..]
wacht maar todat je dingen als paradise kiss en Jdrama's leuk gaat vindenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:35 schreef Beach het volgende:
Lovely Complex is leuk, maar stiekem ben ik dan ook een mietje![]()
vond 'm wel vermakelijk, niet goed oid. Ziet er wel goed uit, doet me denken aan Romeo X Juliet, welke ik nog afkijken moetquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:57 schreef Quir het volgende:
Is Tales of the Abyss een aanrader?
Jaquote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:15 schreef Jordy-B het volgende:
Leuk hè, wdn... dat mensen zo onder de indruk zijn van mensen die overweg kunnen met de animé-databases...
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:57 schreef Quir het volgende:
Is Tales of the Abyss een aanrader?
quote:In order to protect a girl from danger, Junichi Nagase is forced to kiss her. Shocked and disgusted, and without understanding what just happened or why, she screams at him and tells him to "just die!" As it turns out, the girl, Yuuhi Katagiri, is a new transfer student and, much to the surprise of Junichi and his younger sister Minato, their father arranged for Yuuhi to be Junichi's future wife! Of course, getting married to "that perverted idiot" is the absolute last thing Yuuhi wants! Junichi's crazy school life with his tsundere bride-apparent has begun!
quote:Shikabane Hime (屍姫, Shikabane Hime? lit. Corpse Princess) is a Japanese manga series written and illustrated by Yoshiichi Akahito. The series centers around the "Corpse Princess" Makina Hoshimura, an undead girl who is hunting down 108 undead corpses, or zombies, in order to gain entry into heaven with the help of a secret society of anti-corpse Buddhist monks.
*gaat ook op de lijst*quote:It's an anime about a hot tamale called Michiko (who apparently broke Penitentiary Prison) and Hatchin, a girl fleeing from her foster parent. It sounds like Cowboy Bebop, Thelma and Louise style. Oh, it's Manglobe Production. At least the animation will be awesome, right?
Ik dacht dat je het met "de makers van Samurai Champloo" toch minstens over regisseur Shinichiro Watanabe had...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:07 schreef wdn het volgende:
Trouwens de makers van Samurai Champloo hebben een nieuwe serie uit: Michiko to Hatchin
[..]
*gaat ook op de lijst*
borisz: dan ben je der nog lang niet
de regisseur van Michiko to Hatchin is Sayo Yamamoto. Hij is een medewerker van het Champloo-team die daar verantwoordelijk was voor een deel van het storyboard en een rol heeft gespeeld als episode-director (een van de vele episode-directors).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:56 schreef wdn het volgende:
Der is nog geen wiki van Michiko to Hatchin dus ik heb het alleen maar van horen zeggen
mschol: pas wel op. Ben nu al weer 9 dagen aan het wachten op mijn archonia bestelling en 11 dagen op mijn play.com bestelling (dat is geteld vanaf de dag dat uitgeleverd zou zijn).
De eerste aflevering was wel aardig. Alleen hebben ze volgens mij niet de hoogste kwaliteit raw gebruikt bijquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:03 schreef Quir het volgende:
Kurozuka lijkt me ook wel wat, ik download nu de eerste aflevering.
Aan jou heb ik nog eens watquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
de regisseur van Michiko to Hatchin is Sayo Yamamoto. Hij is een medewerker van het Champloo-team die daar verantwoordelijk was voor een deel van het storyboard en een rol heeft gespeeld als episode-director (een van de vele episode-directors).
Wordt het eerste project waarbij hij de regisseur is.
Ik heb gister de eerste episode van Kuroshitsuji gezien, maar veel verder dan een duivelse butler kom ik ook niet. Er zit nog niet echt veel verhaal in de serie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:40 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
De eerste aflevering was wel aardig. Alleen hebben ze volgens mij niet de hoogste kwaliteit raw gebruikt bij
Volgens mij volgt niemand hier Kuroshitsuji
Het lijkt een beetje op Hayate no Gotoku, alleen dan donkerder en vol met cynisme en sarcasme. Een demon als perfecte butler.
Ik zie dat soort dingen liever in de sub verwerkt staan, eigenlijk... Maar er waren niet echt zaken bij die ik niet begreep.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:53 schreef wdn het volgende:
http://blog.ilif.in/2008/(...)3-translation-notes/
Hier staan wat opmerkingen bij eps 3 van Toradora. Voornamelijk over alle referenties naar baseball enzo.
Soz to break you.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 20:40 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Volgens mij volgt niemand hier Kuroshitsuji
Ik ook (2xquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik zie dat soort dingen liever in de sub verwerkt staan, eigenlijk... Maar er waren niet echt zaken bij die ik niet begreep.
Ik volg van toradora trouwens de GG-subs.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:51 schreef zquing het volgende:
Waarom databases gebruiken als ik jullie heb
toch maar van gedachte verandert?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:30 schreef zquing het volgende:
wat was ookalweer die site waar de subs van groups beoordeeld werden?
ach.. ben wel wat gewend, heb op een play.com levering 3 weken gewacht een keer, echter de volgende bestelling was er in krap 3 dagenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:56 schreef wdn het volgende:
Der is nog geen wiki van Michiko to Hatchin dus ik heb het alleen maar van horen zeggen
mschol: pas wel op. Ben nu al weer 9 dagen aan het wachten op mijn archonia bestelling en 11 dagen op mijn play.com bestelling (dat is geteld vanaf de dag dat uitgeleverd zou zijn).
Ja, maar de translator notes kan je gewoon negeren. Alleen vind ik het makkelijk als er een note bij staat als je zo'n "hè?"-moment hebt... Dan kan je snel even een paar seconden terugspoelen en zien waar het nou eigenlijk over ging.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:15 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik ook (2x) Heb eps 1 van Aero gekeken maar dat was toch wat minder dacht ik.
Alleen soms is het wat erg veel en staat je hele scherm onder met translator notes
ze heeft over ons gepraat in de FTR feedback en is nu bang om hier gelynched te wordenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:09 schreef Jordy-B het volgende:
Waar is die gekke moderator gebleven?
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:07 schreef VampiricDemon het volgende:
Nee hoor, ik lees nog steeds gezellig meeEn ik heb in de feedback gewoon even gevraagd hoe het zat
Geen ideequote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:11 schreef zquing het volgende:
[..]
![]()
maar niemand hier die naar de nieuwste ghibi flim gaat in amsterdam?
/offtopic, maar waar zouden die linkjes dan staan eigenlijk?
Het ging over de FAQ die bovenstaande zin bevat. Ik mag mensen graag wijzen op dat soort dingenquote:"posts die ingaan op downloaden worden verwijderd"
Mits u deze zelf correct kunt comprehenderen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:21 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
Geen idee
[..]
Het ging over de FAQ die bovenstaande zin bevat. Ik mag mensen graag wijzen op dat soort dingen
comprehenderen???quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:23 schreef Quir het volgende:
[..]
Mits u deze zelf correct kunt comprehenderen.
Oh, we hebben al genoeg discussies met Mike gehad over dit onderwerp... Mike wil geen torrentsites zien en verder is het wel best, geloof ik. We hebben het al járen over fansubs, dus als 'ie daar problemen mee zou hebben, had 'ie echt wel eerder aan de bel getrokken. Hij begrijpt zelf ook wel dat we het voornamelijk hebben over series die (op het moment van spreken) enkel en alleen te bekijken zijn als je ze downloadt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:07 schreef VampiricDemon het volgende:
Nee hoor, ik lees nog steeds gezellig meeEn ik heb in de feedback gewoon even gevraagd hoe het zat
"comprehenderen" is überhaupt geen Nederlands.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:34 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
comprehenderen???![]()
Doe niet zo interessant en gebruik gewoon modern Nederlands
Ja die tekeningenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:50 schreef wdn het volgende:
Gewoon afkijken. FSN is langzaam qua verhaal maar let vooral op de details van de anime. Kwaliteit van de tekeningen en uitdrukkingen in de gezichten.
En niet vergeten daar na ook Shingetsutan Tsukihime te kijken.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:04 schreef wdn het volgende:
1 ding is wel goed aan FSN. De anime die je erna kijkt lijkt ineens een wereldverhaal te hebben
Nieuwsgroepen? Waar heb je dat nou weer gezien?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:12 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
Nee? Dat mag je me dan wel even uitleggen als je wilt want in dat topic komen links, torrents en nieuwsgroepen toch echt regelmatig voorbij
wat, wie, waar, hoe?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:11 schreef zquing het volgende:
[..]
![]()
maar niemand hier die naar de nieuwste ghibi flim gaat in amsterdam?
/offtopic, maar waar zouden die linkjes dan staan eigenlijk?
http://www.cinekid.nl/festivalprogram/block/889quote:
quote:GAKE NO UE NO PONYO
Cinekid Film / Competition
Hayao Miyazaki / Japan, Engeland, 2008
100 min / 6+
Spoken: Japanese
Subtitles: Dutch
Ponyo, who is a little fish, really wants to become a little human girl - together with her friend Sosuke, who is five and lives high up on the cliff. But the future holds something else in store for her, a task which will decide the future of the world. This hand drawn film from the emperor of Japanese animation is the opening film of this year's Cinekid.
* monday 20 october 16:00 Movies 1
* tuesday 21 october 14:15 Transformatorhuis
* thursday 23 october 12:15 Transformatorhuis
* saturday 25 october 12:00 Ketelhuis 1
oke..quote:Op zondag 19 oktober 2008 09:03 schreef wdn het volgende:
[..]
http://www.cinekid.nl/festivalprogram/block/889
[..]
Jep, ik volg 't ook. Ik hoop dat die gast nog van die l33th4x powahz krijgt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 02:16 schreef Crashcat het volgende:
Toaru Majutsu no Index eps 1 en 2 gekeken.
Ziet er veelbelovend uit.
[ afbeelding ]
volgende week systeem erbij waar ik voldoende schijven in kan plaatsen om voorlopig uit de brand te zijn (denk aan 3/4 1TB schijven)quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:25 schreef Quir het volgende:
Ik kamp met hetzelfde probleem.
ik heb vaak 2 versie's (xvid en h264) de series die ik bestel hou ik, ik kan ze dan altijd makkelijk aan iemand anders aanradenquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:51 schreef wdn het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem.
1x 1 Tb 20 Gb vrij; Komt alleen maar eps van bestaande series bij.
9x 250 Gb (7 ervan liggen in de kast met een blaadje erbij wat erop staat).
2x 750 Gb. 1 daarvan is al weer vol en de laatste komt in de buurt.
en 1x 320 network disc voor mijn torrentsdownload.
Daarnaast heb ik 2x160 in mijn notebook voor onderweg waar de te kijken series op staan.
Overigens bewaar ik alles dus zit er ook een hoop rotooi tussen. En soms dezelfde serie in avi en in mkv maar ik ben te lui om ze uit te pluizen....
Ik verwijder wel alle series die ik bestel.
al m'n dvd's (+130) zijn ongedocumenteerd en ongeorganiseerd, veel dubbele enzo..quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:59 schreef zquing het volgende:
Heb een stuk of 5 spindels aan DVD's(ongedocumenteerd) en een GB'tje of 250op HDD's staan. Maar ik kijk nooit iets dat ik op DVD heb gebrand
maar ze zijn zo sloom............quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:13 schreef wdn het volgende:
Beach wilde een lijstje dus ik heb even wat keren ls > contect.txt gedaan en dat verzameld.
Van wat ik open heb staan (dus niet de schijven die ik heb weggezet): het waren meer dan 280 series met een totaal van +- 1.5 Tb.
Der zat trouwens een dir tussen met muziek twv 900 Gb dus ik kom iets onder de 4 Tb uit
Trouwens iedereen kan dit makkelijk halen. Gewoon boxtorrent leegtrekken
boxtorrent, sloom? nah....quote:
om de een of andere reden mogen ze me daar niet echt.............. Mjah als ik daar 1 TB zou leechen dan nog zou ik een +1 ratio hebbenquote:Op zondag 19 oktober 2008 19:19 schreef mschol het volgende:
[..]
boxtorrent, sloom? nah....
geregeld + 1Mb/sec
maar boxtorrents leegtrekken is wel een idee idd... heb toch een zwaar positieve ratio daarzo
quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:44 schreef Sh0g het volgende:
Time wasted: 21 d 15 h
Vooral die "time wasted"...
ik kan iig de schijf bijna vol krijgen, heb nog niet zo heel veel geupped daarzoquote:Op zondag 19 oktober 2008 19:49 schreef zquing het volgende:
[..]
om de een of andere reden mogen ze me daar niet echt.............. Mjah als ik daar 1 TB zou leechen dan nog zou ik een +1 ratio hebben
we blijven toch redelijk netjes vind ikquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:17 schreef Jordy-B het volgende:
Zit ik net te beweren dat het hier echt niet zo'n zooitje is als die schattige moderator lijkt te vermoeden, doen jullie dit...
Jawel hoorquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:14 schreef Jordy-B het volgende:
"comprehenderen" is überhaupt geen Nederlands.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:17 schreef Jordy-B het volgende:
Zit ik net te beweren dat het hier echt niet zo'n zooitje is als die schattige moderator lijkt te vermoeden, doen jullie dit...
bij BT zit ik rond de 700GB up, andere site zit ik op 1,14TB up (en nog wat andere sites ook een ratio van +2)quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:04 schreef wdn het volgende:
lolI ga bijna over de 1tb heen bij BT (Up: 984.94 GB).
ik wacht voor CC op m'n activeringscode van de postbank, gok dat ik die dinsdag binnen krijg... daarna kan ik em in princiepe gebruikenquote:Hoe is het met je CC? Ik heb gisteren Golden Axe Beast Rider ontvangen (Canada; binnen 7 dagen
ontvangen). Nog geen tijd gehad om te spelen want ik heb alleen maar anime gekeken en mijn notebook van Ibex voorzien
Ben nog steeds aan het wachten op Death Note manga uit Belgie en Bleach eerste 3 boxsets uit Engeland
je wist niet wat et was?quote:Op maandag 20 oktober 2008 02:52 schreef Beach het volgende:
Zooo alle aflveringen gekeken van Lovely Complex![]()
Was erg leuk.
Nu nog de live action movie; ik hoop dat die een beetje leuk is.
edit:mijn god, dat bedoelen ze dus met live actionhet is met echte acteurs
SPOILER: voor BeachOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
ik houd mij er maar in afzijdig.. ToA heb ik niet gezien namelijk..quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:21 schreef Quir het volgende:
Wdn, ik voeg me bij jou in de Lucy vs. Tear.
Ik dacht dat het gewoon een getekende film zou zijn van anderhalf uur ofzoquote:Op maandag 20 oktober 2008 10:08 schreef wdn het volgende:
Vooral de Death Note Live action is geweldig. MISA![]()
Die films gaat ik kopen zodra ze op BD uit zijn
In eps 4 van Abyss zit trouwens een commercial voor de DB van Ghost in the Shell
Beach: wat dacht je dan toen je het woord 'live' las?
Genre?quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik was ff een tijdje op vakantie, tijd voor een nieuwe serie... Wat speelt er nu zoal als (nieuwe?) populaire animé?
quote:Beste Wim,
We zijn het eens voor je nagegaan en volgens de DPD Trackingpagina zou je bestelling al geleverd zijn. Archonia ontving hier een ontvangstbewijs van (zie bijlage) maar aangezien de naam/handtekening niet schijnt overeen te komen (we lezen de naam 'Dario'), menen we dat je bestelling toch niet correct geleverd werd.
Geen nood - Archonia zal een navraag doen bij DPD om na te gaan wat er precies gebeurd is. Tevens zal DPD aangemaand worden je bestelling alsnog zo spoedig mogelijk te leveren. Kan je Archonia aub iets laten weten zodra je bestelling is toegekomen? Op haar beurt doet Archonia haar best het je zo spoedig mogelijk te laten leveren!
die schijnt wel rete goed te zijn, al is het onderwerp voor mij echt het saaiste wat ik maar kan bedenkenquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:17 schreef Dr_Crouton het volgende:
Nadat een collega er lyrisch over vertelde en het hem inspireerde om te gaan boksen, ben ik ook maar begonnen aan de shonen-anime Hajime no Ippo.
Nou dat is een anime die me een echt goede live action kan opleveren.quote:There is some epic news coming out of Japan at the moment. The Watarase Film Commission has put up a notice on their website looking for 70 extras. 70 extras for what, you might ask? 70 extras for playing a rock-paper-scissors game on a little cruise ship known as the Espoir. Yes, Japan is currently working on a live-action version of Kaiji.
This film is going to be directed by Satou Touya, who also directed the live-action version of Gokusen. Now guess who’s playing the title character, Japan’s favorite actor Fujiwara Tatsuya, who was also Mr. Light Yagami in the Death Note movie. At first, I thought his face was a little bit too round for Kaiji, but at second thought it might not have been a bad casting call. Can anyone really look like triangle face Kaiji?
Kaiji would be great as a live-action movie, or even a live-action television show. Hell, I would love to see a western adaptation of this show over here; who wouldn’t love a little bit of zawa zawa in their lives? If you live in Japan, go right now and sign up to be an extra for this movie, you are doing God’s work!
Go is niet saaiquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:23 schreef zquing het volgende:
moet je Hikaru no Go gaan kijken als je een saai onderwerp hebben wil
Zou niet raar zijn als er een sequel kwam, het staat zelfs op de nummer 1 in de toplijst van MAL. Ik zal er tenminste gelijk bijzijnquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:18 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Nieuwe reclame voor Gurren Lagann?![]()
eigenlijk is 't bijzonder boeiendquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:25 schreef wdn het volgende:
[..]
Go is niet saaiShogi en Mahjong ook niet.
Kan zijn maar qua aktie film lijkt het me wel watquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:25 schreef zquing het volgende:
Echt wat een baggerserie was dat zeg.......... Kaji
Wat, het abonnement, de gratis pocket?quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Zou niet raar zijn als er een sequel kwam, het staat zelfs op de nummer 1 in de toplijst van MAL. Ik zal er tenminste gelijk bijzijn
Iemand dit al opgevallen btw: http://www.aniway.nl/shop/abonnementen/
Zeker, ZEKER! Ik heb Higurashi verslonden!quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Higurashi No Naku Koro Ni (en het vervolg daarvan) spreken me wel aan, de moeite waard?
ik vond er niet zo veel aan..quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Higurashi No Naku Koro Ni (en het vervolg daarvan) spreken me wel aan, de moeite waard?
Oke, wat ik heb gelezen is nogal vaag, is het goed begrijpelijk?quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:35 schreef Quir het volgende:
[..]
Zeker, ZEKER! Ik heb Higurashi verslonden!
Kan je zelf maken op http://photofunia.com/quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:18 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Nieuwe reclame voor Gurren Lagann?![]()
Pssch, getting my hopes up..quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:42 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Kan je zelf maken op http://photofunia.com/
Nope.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Oke, wat ik heb gelezen is nogal vaag, is het goed begrijpelijk?
Das wel jammer, echt bizarre gevechten de laatste episodesquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:47 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Pssch, getting my hopes up..
Alhoewel, het verhaal is eigenlijk wel helemaal afgesloten nu, kleine kans dat er 'n vervolg komt..
ah, daardoor was ook iets van een "nice boat!" hype bij school days of zoietsquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:40 schreef wdn het volgende:
Sint
Serie moet ik nog zien dus ik weet het niet maar kijk op wiki eens bij het kopje 'delay'. Het verhaal schijnt niet helemaal te kloppen in s1 vanwege een RL moord
En dat is?quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:59 schreef zquing het volgende:
wil je echt toffe dingen zien moet je NGE gaan kijken
barbaar, iedereen die anime kijkt zou moeten weten waar NGE voor staatquote:
Neon Genesis Evangelion.quote:
nooit gezien, titel trekt mij niet echt aan...quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Neon Genesis Evangelion.
Verplichte kost voor iedere animéliefhebber...
Ik ben ook niet de grootste mecha-fan maar soms is het toch wel de moeite waardquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:55 schreef Beach het volgende:
Bah een beetje met stomme robots.
Het is eerlijk gezegd geen serie die in mijn favorietenlijstje staat, maar het is wel een belangrijke serie geweest in de animé-geschiedenis. Daarom vind ik het een must-see.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:51 schreef mschol het volgende:
[..]
nooit gezien, titel trekt mij niet echt aan...
Ja, robots met verlengsnoeren noem je toch geen mecha, man!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:00 schreef zquing het volgende:
Echt iedereen die NGE een mecha noemt, ga die serie een keer goed kijken en zie dat 't zoveel meer is dan dat. Wat je niche ook is, NGE moet je gezien hebben
ook als je hier van houdt ?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:00 schreef zquing het volgende:
Echt iedereen die NGE een mecha noemt, ga die serie een keer goed kijken en zie dat 't zoveel meer is dan dat. Wat je niche ook is, NGE moet je gezien hebben
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, robots met verlengsnoeren noem je toch geen mecha, man!
Dus het is een soort soap-mecha??quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:35 schreef zquing het volgende:
[..]
De serie is zoveel meer dan wat onder de noemer mecha valt
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:09 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
Dus het is een soort soap-mecha??
nee. Heb hem zelf ook nog niet uitgezien maar in de 2de helft gaat het zwaar ECHT ZWAAR op religie leunen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:09 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
Dus het is een soort soap-mecha??
Omdat er tegen vijanden gevochten moet worden en het dus handig is als je een soort van uit de kluiten gewassen wapentuig tot je beschikking hebt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:49 schreef Beach het volgende:
Waarom zitten ze er dan in?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:49 schreef Beach het volgende:
Waarom zitten ze er dan in?
worden niet alle anime met robots er in gewoon 'mecha' genoemd (+ 10 andere gernes als dat het geval isquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:36 schreef Jordy-B het volgende:
NGE is een psychologisch drama... Die robots zijn meer aankleding dan dat ze echt een functie vervullen in het verhaal.
Volgens wiki is NGE: Mecha, Psychological, apocalyptic/post-apocalyptic, Drama dus zquing zit fout tenzij hij de wiki gaat aanpassen en mecha eruitslooptquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
worden niet alle anime met robots er in gewoon 'mecha' genoemd (+ 10 andere gernes als dat het geval is)
Alleen NGE heeft geen mecha robots als central plot poin dus je kunt een discussie voeren dat NGE wel/geen mecha is maar eruit kom je er toch nietquote:<..>
In manga and anime
Further information: Super Robot and Real Robot
In Japan, "robot anime" (known as "mecha anime" outside Japan) is a genre that features the vehicles and their pilots as the central plot points. Here, the average robot mecha are usually twenty feet tall at the smallest, outfitted with a wide variety of weapons, and quite frequently have tie-ins with toy manufacturers. The Gundam franchise is a prominent example: Gundam toys and model kits (produced by the Japanese toymaker Bandai) are ubiquitous in Japan.
Ja, maar als mensen zeggen dat ze een afkeer hebben van mecha-series, bedoelen ze meestal series waarbij het hele verhaal rond mecha draait. Bij NGE is dat niet het geval en het doet de serie ook geen recht als je hem als mecha-serie bestempelt, omdat er slechts zo'n kleine rol voor de looprobots is weggelegd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
worden niet alle anime met robots er in gewoon 'mecha' genoemd (+ 10 andere gernes als dat het geval is)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:04 schreef Quir het volgende:
Net klaar met Spice and Wolf (of Wolf and Spice, whatever).Ik vond dat 1 van de leukere anime van het afgelopen jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je het nog niet gezien hebben dan kan ik ook Utawarerumono aanraden.
Beach had je gedacht, In deel 2 van Ga-rei Zero vallen er nog veel meer
3 is net binnen dus die ga ik nu even kijken.Beatus vir qui suffert tentationem.
AAAARGH!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:49 schreef wdn het volgende:
3 is net binnen dus die ga ik nu even kijken.
sorryquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
AAAARGH!![]()
Die moest ik nog zien, spoilert!
*obscene gebaren maakt richting het scherm
In welke series gebeuren er dan wél (bijna) alleen robotgevechtenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, maar als mensen zeggen dat ze een afkeer hebben van mecha-series, bedoelen ze meestal series waarbij het hele verhaal rond mecha draait. Bij NGE is dat niet het geval en het doet de serie ook geen recht als je hem als mecha-serie bestempelt, omdat er slechts zo'n kleine rol voor de looprobots is weggelegd.
Een van mijn favoriete series is Vision of Escaflowne... Dat is ook een mecha-serie (Escaflowne is een looprobot), maar dat is ook zo'n serie die je niet alleen maar "mecha-serie" kan noemen, omdat er zóveel meer gebeurt dan alleen gevechten met looprobots.
Gundam, hè...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
In welke series gebeuren er dan wél (bijna) alleen robotgevechteneindeloze discussie dit
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:56 schreef VampiricDemon het volgende:
Ik zie alleen een meisje dat haar roosvisee heeft gemorst
Dat is Karin, the blood-giving vampire.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:56 schreef VampiricDemon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuke serie imo.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
Mijn all-time favoriete serie.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:17 schreef Dr_Crouton het volgende:
Nadat een collega er lyrisch over vertelde en het hem inspireerde om te gaan boksen, ben ik ook maar begonnen aan de shonen-anime Hajime no Ippo.
ik vond em juist wel leuk..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 01:40 schreef Sh0g het volgende:
Klaar met Fate Stay Night. Mooi gemaakt, maar ergerde me wezenloos aan teveel dingen, met name het verhaal. Geen aanrader dus.
Aflevering 1 en 2 vond ik geweldig,quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:49 schreef wdn het volgende:
Ik vond dat 1 van de leukere anime van het afgelopen jaar.
Mocht je het nog niet gezien hebben dan kan ik ook Utawarerumono aanraden.
3 is net binnen dus die ga ik nu even kijken.
Eerst moet Jordy-B zeggen dattie 3 heeft gezien voor ik commentaar geefquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:24 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Aflevering 1 en 2 vond ik geweldig,
maar 3 vond ik juist weer om te huilen, als dit de richting is waar de serie in zal blijven gaan (waar het naar uit ziet) haak ik in ieder geval snel af
Download 'm nu dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:07 schreef wdn het volgende:
Fuck. Ik ben vanmorgen Bleach vergeten.
Argh.
* wdn maakt mental note: niet in Bleach topic kijken
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:06 schreef wdn het volgende:
[..]
Eerst moet Jordy-B zeggen dattie 3 heeft gezien voor ik commentaar geef
SPOILER: wel spoilertitels gebruiken heOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Those unforgettable days, for them I live"
SPOILER: Ga Rei zeroOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
fixedquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:56 schreef VampiricDemon het volgende:
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:39 schreef wdn het volgende:
Ok jij je zin zquing.Ja maar het concept wordt zo omgegooid...SPOILER: Ga Rei zeroOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.\
SPOILER: ga rei zeroOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
Erm... Ze hebben pas geleden op de 10 eps 2 released. Beetje geduld?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:01 schreef Quir het volgende:
Waar blijft Hyakko? Heeft Mayu-Genjo 'm ook gedropt? Is die gelicensed?
Ja maar, ja maar...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:09 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Erm... Ze hebben pas geleden op de 10 eps 2 released. Beetje geduld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |