worden niet alle anime met robots er in gewoon 'mecha' genoemd (+ 10 andere gernes als dat het geval isquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:36 schreef Jordy-B het volgende:
NGE is een psychologisch drama... Die robots zijn meer aankleding dan dat ze echt een functie vervullen in het verhaal.
Volgens wiki is NGE: Mecha, Psychological, apocalyptic/post-apocalyptic, Drama dus zquing zit fout tenzij hij de wiki gaat aanpassen en mecha eruitslooptquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
worden niet alle anime met robots er in gewoon 'mecha' genoemd (+ 10 andere gernes als dat het geval is)
Alleen NGE heeft geen mecha robots als central plot poin dus je kunt een discussie voeren dat NGE wel/geen mecha is maar eruit kom je er toch nietquote:<..>
In manga and anime
Further information: Super Robot and Real Robot
In Japan, "robot anime" (known as "mecha anime" outside Japan) is a genre that features the vehicles and their pilots as the central plot points. Here, the average robot mecha are usually twenty feet tall at the smallest, outfitted with a wide variety of weapons, and quite frequently have tie-ins with toy manufacturers. The Gundam franchise is a prominent example: Gundam toys and model kits (produced by the Japanese toymaker Bandai) are ubiquitous in Japan.
Ja, maar als mensen zeggen dat ze een afkeer hebben van mecha-series, bedoelen ze meestal series waarbij het hele verhaal rond mecha draait. Bij NGE is dat niet het geval en het doet de serie ook geen recht als je hem als mecha-serie bestempelt, omdat er slechts zo'n kleine rol voor de looprobots is weggelegd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
worden niet alle anime met robots er in gewoon 'mecha' genoemd (+ 10 andere gernes als dat het geval is)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:04 schreef Quir het volgende:
Net klaar met Spice and Wolf (of Wolf and Spice, whatever).Ik vond dat 1 van de leukere anime van het afgelopen jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je het nog niet gezien hebben dan kan ik ook Utawarerumono aanraden.
Beach had je gedacht, In deel 2 van Ga-rei Zero vallen er nog veel meer
3 is net binnen dus die ga ik nu even kijken.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
AAAARGH!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:49 schreef wdn het volgende:
3 is net binnen dus die ga ik nu even kijken.
sorryquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:19 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
AAAARGH!![]()
Die moest ik nog zien, spoilert!
*obscene gebaren maakt richting het scherm
In welke series gebeuren er dan wél (bijna) alleen robotgevechtenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, maar als mensen zeggen dat ze een afkeer hebben van mecha-series, bedoelen ze meestal series waarbij het hele verhaal rond mecha draait. Bij NGE is dat niet het geval en het doet de serie ook geen recht als je hem als mecha-serie bestempelt, omdat er slechts zo'n kleine rol voor de looprobots is weggelegd.
Een van mijn favoriete series is Vision of Escaflowne... Dat is ook een mecha-serie (Escaflowne is een looprobot), maar dat is ook zo'n serie die je niet alleen maar "mecha-serie" kan noemen, omdat er zóveel meer gebeurt dan alleen gevechten met looprobots.
Gundam, hè...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
In welke series gebeuren er dan wél (bijna) alleen robotgevechteneindeloze discussie dit
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:56 schreef VampiricDemon het volgende:
Ik zie alleen een meisje dat haar roosvisee heeft gemorst
Dat is Karin, the blood-giving vampire.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:56 schreef VampiricDemon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuke serie imo.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
Mijn all-time favoriete serie.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:17 schreef Dr_Crouton het volgende:
Nadat een collega er lyrisch over vertelde en het hem inspireerde om te gaan boksen, ben ik ook maar begonnen aan de shonen-anime Hajime no Ippo.
ik vond em juist wel leuk..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 01:40 schreef Sh0g het volgende:
Klaar met Fate Stay Night. Mooi gemaakt, maar ergerde me wezenloos aan teveel dingen, met name het verhaal. Geen aanrader dus.
Aflevering 1 en 2 vond ik geweldig,quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:49 schreef wdn het volgende:
Ik vond dat 1 van de leukere anime van het afgelopen jaar.
Mocht je het nog niet gezien hebben dan kan ik ook Utawarerumono aanraden.
3 is net binnen dus die ga ik nu even kijken.
Eerst moet Jordy-B zeggen dattie 3 heeft gezien voor ik commentaar geefquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:24 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Aflevering 1 en 2 vond ik geweldig,
maar 3 vond ik juist weer om te huilen, als dit de richting is waar de serie in zal blijven gaan (waar het naar uit ziet) haak ik in ieder geval snel af
Download 'm nu dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:07 schreef wdn het volgende:
Fuck. Ik ben vanmorgen Bleach vergeten.
Argh.
* wdn maakt mental note: niet in Bleach topic kijken
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:06 schreef wdn het volgende:
[..]
Eerst moet Jordy-B zeggen dattie 3 heeft gezien voor ik commentaar geef
SPOILER: wel spoilertitels gebruiken heOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Those unforgettable days, for them I live"
SPOILER: Ga Rei zeroOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
fixedquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:56 schreef VampiricDemon het volgende:
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:39 schreef wdn het volgende:
Ok jij je zin zquing.Ja maar het concept wordt zo omgegooid...SPOILER: Ga Rei zeroOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.\
SPOILER: ga rei zeroOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
Erm... Ze hebben pas geleden op de 10 eps 2 released. Beetje geduld?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:01 schreef Quir het volgende:
Waar blijft Hyakko? Heeft Mayu-Genjo 'm ook gedropt? Is die gelicensed?
Ja maar, ja maar...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:09 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Erm... Ze hebben pas geleden op de 10 eps 2 released. Beetje geduld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |