2de handsquote:Op maandag 13 oktober 2008 03:55 schreef VampiricDemon het volgende:
Kopen, downloaden is voor zielepietjes.
Is nieuw te duur? Dan ga je toch kijken voor 2de handsjes of ex-rentals?
Veel anime komt overigens gewoon uit in het japans mét engelse ondertiteling, dat je nu eenmaal gewend bent iets om te downloaden betekent niet dat dat goed is
De makers van iets dat je waardeert wil je toch best belonen? Dat stimuleert ze alleen maar om meer mooie dingen te creëren.![]()
(nu niet aankomen met hoe de verdeling van het geld is tussen makers en distributeurs etc., het gaat om het principe)
En trouwens: beargumenteren dat het bij elkaar opgeteld zo duur is: koop je altijd alles wat je tegenkomt in 1 keer?
Dat dus,quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:46 schreef rakotto het volgende:
Kopen als je het geld hebt, zo niet dan gewoon downloaden.
Zo download ik vrij veel muiek. Wanneer ik dan een cd echt goed vind, en er staan meer dan 10 nummers (ik ga geen 20 euro voor 8 nummers betalen) op dan koop ik hem in de winkel, uiteraard voor de laagst mogelijke prijs. De muziek ik ik graag wil hebben ligt namelijk meestal niet in de cd winkel en moet dus ook bestel worden.quote:Op maandag 13 oktober 2008 09:46 schreef rakotto het volgende:
Kopen als je het geld hebt, zo niet dan gewoon downloaden.
Ik als scholier kan het niet veroorloven zoveel anime te kopen als ik nu kijk, ik koop daarintegen wel mijn manga. Of moet ik nou stoppen met kijken, omdat ik niet betaal?quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:55 schreef VampiricDemon het volgende:
Is nieuw te duur? Dan ga je toch kijken voor 2de handsjes of ex-rentals?
Veel anime komt overigens gewoon uit in het japans mét engelse ondertiteling, dat je nu eenmaal gewend bent iets om te downloaden betekent niet dat dat goed is
De makers van iets dat je waardeert wil je toch best belonen? Dat stimuleert ze alleen maar om meer mooie dingen te creëren.![]()
(nu niet aankomen met hoe de verdeling van het geld is tussen makers en distributeurs etc., het gaat om het principe)
En trouwens: beargumenteren dat het bij elkaar opgeteld zo duur is: koop je altijd alles wat je tegenkomt in 1 keer?
Als je dan zo'n rijke vent bent, ga Japans studeren, emigreer en kijk het daar op TV.quote:Op maandag 13 oktober 2008 03:55 schreef VampiricDemon het volgende:
Beetje onmogelijk als de serie zo nieuw is dat hij nog niet eens op DVD uit is, laat staan dat iemand hem dan al zo snel, zo goedkoop weer zou verkopen. En net wat anderen zeggen, je koopt vaak toch bekraste troep.quote:Is nieuw te duur? Dan ga je toch kijken voor 2de handsjes of ex-rentals?
Waarom niet? Zonder die downloads was animé hier net zo bekend en net zo populair als volksmuziek uit Zimbabwe. Inkomsten uit Nederland waren dan sowieso veel lager geweest voor de Japanse anime industrie... Dus, yay voor downloads.quote:Veel anime komt overigens gewoon uit in het japans mét engelse ondertiteling, dat je nu eenmaal gewend bent iets om te downloaden betekent niet dat dat goed is![]()
Hahaha. Die stimulatie komt sowieso wel uit Japan. En voor principes ga ik niet op water en brood leven, sorry.quote:De makers van iets dat je waardeert wil je toch best belonen? Dat stimuleert ze alleen maar om meer mooie dingen te creëren.![]()
Ja, want aan een half bed, een halve bureaustoel, een half rijbewijs of een onbelegde boterham heb ik nu eenmaal weinig. En dat zijn uitgaven die wel belangrijk zijn. Verder koop ik geen CD's, want ik heb geen CD speler of stereotoren.quote:En trouwens: beargumenteren dat het bij elkaar opgeteld zo duur is: koop je altijd alles wat je tegenkomt in 1 keer?![]()
Ben je wel laat mee.quote:Op maandag 13 oktober 2008 11:46 schreef borisz het volgende:
Ik heb vanmorgen Death note gedownload aflevering 1, en heb besloten die serie af te gaan kijken
Ik ben ook een laatbloeierquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:14 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ben je wel laat mee.Nouja, beter laat dan nooit.
DRAGON SLAVE!quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik ben ook een laatbloeier.
Ik heb net van het weekend de ouwe slayers afgekeken. Uit 1995!
Kortom ik kijk wat ik leuk vind en zien we wel wat ik ga kijken
Alleen wanneer het goed is dan koop ik het origineel. Ik ga natuurlijk niet een slechte serie/cd kopen wanneer ik weet dat ie slecht is.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:06 schreef Sh0g het volgende:
En het downloaden goedpraten, omdat je later het origineel toch wel zult kopen, tjaaa... dat smoesje ken ik. Dat zeggen ze allemaal en is niet te controleren.
Ik weet dat hij er is en ga hem binnenkort ook downloadenquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:58 schreef wdn het volgende:
[..]
DRAGON SLAVE!
Heb je ook het nieuwe seizoen gezien (Slayers Revolution)? Hier heb je s4 opening:
Heerlijke anime. Kijkt zo lekker weg die serie.
quote:Plot
After venturing into outerspace, humanity have built many planetary cities. Most of these cities were affiliated to the Interstellar Federation, and it became the biggest force in the galaxy. Therefore, people believed that the Age of the Federation would last long. However, the situation changes when a tribe called “Tytania” secedes from the Federation and receives the title of Lord from the Emperor of Vardhana. Tytania obtains a victory over the Federation, and they assert that the Empire cannot exist without them. Tytania puts most of the Federal Territories under its control, and they hold hegemony in the galaxy. Meanwhile, a war begins between Euria and Tytania over their respective rights and interest. From that moment on, the galaxy enters into a tempestuous period.
Idem ditto, ik heb zelf slayer nooit gezien.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik ben ook een laatbloeier.
Ik heb net van het weekend de ouwe slayers afgekeken. Uit 1995!
Kortom ik kijk wat ik leuk vind en zien we wel wat ik ga kijken
Ik had zo'n talenreizen gids meegenomen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:19 schreef Quir het volgende:
Sh0g, een vier weekse taalcursus ja?
Goed getekend en het verhaal lijkt me potentieel een leuke anime op te leverenquote:Set in a city of scientifically advanced superhuman students, but in a world where magic is also real. Toma Kamijo's right hand, the Imagine Breaker, will negate all magic, psychic, or divine powers, but not his own bad luck. One day he finds a young girl hanging on his balcony railing. She turns out to be a nun from the Church of England, and her mind has been implanted with the Index-Librorum-Prohibitorum - all the magical texts the Church has removed from circulation. The series was made into an anime and premiered on October 4, 2008.
Er zijn nog maar 2 eps van?quote:
Jaren '80quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:35 schreef zquing het volgende:
nooit van gehoord, maar is een jaren 80film, anders download je 'm toch voordat je 'm koopt
De schedule op Anidb.net en daar staan dan gelijk heel handig de fansubgroepen bij die de series oppikken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:24 schreef zquing het volgende:
iemand een lijstje met series van dit seizoen?
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:35 schreef zquing het volgende:
nooit van gehoord, maar is een jaren 80film, anders download je 'm toch voordat je 'm koopt
Dus wel een beginner want ik heb echt géén idee waar jullie het over hebben nuquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:19 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat was geen serieuze vraag volgens mij
Pst beginner. Right. *wijst naar dit topic* [GEZ] Manga/Anime films
Wat was de vraag?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:27 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
Dus wel een beginner want ik heb echt géén idee waar jullie het over hebben nu
Niet echt een vraag, ik krijg geen direct antwoord en ken geen enkelen genoemde seriequote:
over de nieuwe series van dit seizoen, als je ook zou downloaden (quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:27 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
Dus wel een beginner want ik heb echt géén idee waar jullie het over hebben nu
Downloaden is stomquote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:47 schreef zquing het volgende:
[..]
over de nieuwe series van dit seizoen, als je ook zou downloaden () had je 't wel geweten
Never!!!!!!!!!quote:
Films, alles wat studio 4C heeft gemaakt is wel tof, Ghibli ook natuurlijk, films van anime doe ik niet echt aan. Pale Cocoon is ook een aanraden, maar meer een OVA dan een film.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:55 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
Downloaden is stom![]()
Maar kent niemand nu films? zelfs geen films van series?
Ghibli is héél goedquote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:59 schreef zquing het volgende:
[..]
Films, alles wat studio 4C heeft gemaakt is wel tof, Ghibli ook natuurlijk, films van anime doe ik niet echt aan. Pale Cocoon is ook een aanraden, maar meer een OVA dan een film.
Zelf ben ik meer van de series
Ehm, ik kan je wel Shakugan no Shana aanraden. Zelfde voice actor als Taiga.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:03 schreef Beach het volgende:
Nog meer series zoals Toradora?
Met humor en romantiek enzo?
Jazekerquote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:10 schreef Quir het volgende:
Is Grave of the Fireflies 10 euro waard, Demon?
Waarquote:
Alleen als je hier een verslagje hebt geplaatst van hoe je hem vondquote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:27 schreef Quir het volgende:
Dan download jij "Higurashi no Naku Koro ni" en dan koop ik daarvoor Grave of the Fireflies.
http://www.designchronicl(...)tumn_2008_anime.htmlquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:24 schreef zquing het volgende:
iemand een lijstje met series van dit seizoen?
Lovely Complex. School Rumble. Ouran High School Host Club, Azumanga Daioh.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:03 schreef Beach het volgende:
Nog meer series zoals Toradora?
Met humor en romantiek enzo?
Is zelfs 50 euro waard voor de BluRay. Als ik die ooit vindquote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:10 schreef Quir het volgende:
Is Grave of the Fireflies 10 euro waard, Demon?
Het nieuwe seizoen is net begonnen... dan ben je niet bezig met films, maar met de nieuwe series.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 00:55 schreef VampiricDemon het volgende:
Maar kent niemand nu films? zelfs geen films van series?
Nee, downloaden is heel belangrijk als jij series op DVD wil kunnen kopen. Het hele fansub-gebeuren is bedoeld om reclame te maken voor animé in Amerika en Europa. Als er genoeg downloaders zijn, is het blijkbaar een goede serie en kan die zonder al teveel risico naar het westen worden gebracht. Als de serie eenmaal een licentie heeft, houden de meeste fansubgroepen ook op met het verstrekken van fansubs, omdat hun taak op dat moment volbracht is.quote:Downloaden is stom![]()
Oh en een foto van de anime:quote:Story
Ayumi Nonomura is a freshman in a very prestigous and large private high school, and instantly becomes lost as her insecurities give way to helplessness. She meets Tatsuki Iidzuka, Torako Kageyama, and Suzume Saotome on her first day (who were also lost) and the four become instantly connected.
Niet zo'n goed commentaarquote:Reception
An early impression of Casshern Sins has pointed out that the action was good, but says that the show needs "to make sense and/or explain itself better to sustain continued viewership."[9] However, it praised Madhouse for its "choreography, soundtrack, and design harmonizing perfectly into a product of stark beauty that is half The Lord of the Rings and half The Matrix."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |