abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2008 @ 18:50:20 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61708962

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDB-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zo dat je voor andere de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 17-09-2008 19:08:15 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_61709175
Tropic Thunder

Gisteravond in de Sneak gezien. Wat heb ik hier lang op gewacht En het is zeker niet tegen gevallen. De film weet misschien niet altijd zijn grappen even sterk te houden en ze zijn soms dun gezaaid, maar als de film sterk is, is hij ook echt geniaal. Geweldige personages, heerlijk verhaal, sterke cast en je kan goed zien waar het budget gebleven is. Tropic Thunder maakt het voor mij in elk geval helemaal waar.
Leukste film van het jaar (tot nu toe)

IMDb score: 7.8/10
Mijn score: 8/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  woensdag 17 september 2008 @ 19:00:59 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_61709259
Santa Claus (1959)

Redelijk ziekelijke kinderfilm, die vele kindertjes vroeger onnodig bang zou moeten hebben gemaakt. De kerstman is een vervelende oude knar met mechanische (lelijke) rendieren. De vervelendste figuur is wel een demon, een afgezant van Satan, die kinderen probeert te beīnvloeden tot het doen van stoute dingen. Merlijn, de tovenaar speelt vreemd genoeg ook een rol in deze film. Pedagogisch onverantwoord hoe dan ook. Cijfer: 3

Nude on the Moon

quote:
Een rijke wetenschapper bouwt met een medewetenschapper (beiden nerds) een raket om mee naar de maan te kunnen vliegen. Als hij is geland, ontdekt hij dat de maan wordt bewoond door allemaal blote vrouwen die daar leven in een paradijselijke omgeving.
Je zou verwachten met een titel als deze 'teleurgesteld' te worden, maar niets van dat. Alle actrices die meededen toonden hun
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Showgirls is er niets bij!
Tis even doorbijten tijdens het gortdroge onzinnige wetenschapsgedeelte in het begin, maar daarna volgen ellenlange scenes van ontblote maanvrouwen. Tis natuurlijk slecht, soms saai, maar soms ook erg geinig. Wat een geniale ruimtepakken! Cijfer: 4

[ Bericht 21% gewijzigd door Falco op 17-09-2008 19:14:05 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 17 september 2008 @ 19:04:14 #4
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_61709331
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:00 schreef Falco het volgende:
Santa Claus (1959)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Redelijk ziekelijke kinderfilm, die vele kindertjes vroeger onnodig bang zou moeten hebben gemaakt. De kerstman is een vervelende oude knar met mechanische (lelijke) rendieren. De vervelendste figuur is wel een demon, een afgezant van Satan, die kinderen probeert te beīnvloeden tot het doen van stoute dingen. Merlijn, de tovenaar speelt vreemd genoeg ook een rol in deze film. Pedagogisch onverantwoord hoe dan ook. Cijfer: 3
Zat er een leeftijdsadvies bij?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Redactie Games woensdag 17 september 2008 @ 19:05:12 #5
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_61709357
ik zie liever dit poppetje terug in de Header dan Beerfest als ik eerlijk moet zijn..

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_61709360
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:58 schreef Jeeh het volgende:
Tropic Thunder
[ afbeelding ]

Gisteravond in de Sneak gezien. Wat heb ik hier lang op gewacht En het is zeker niet tegen gevallen. De film weet misschien niet altijd zijn grappen even sterk te houden en ze zijn soms dun gezaaid, maar als de film sterk is, is hij ook echt geniaal. Geweldige personages, heerlijk verhaal, sterke cast en je kan goed zien waar het budget gebleven is. Tropic Thunder maakt het voor mij in elk geval helemaal waar.
Leukste film van het jaar (tot nu toe)

IMDb score: 7.8/10
Mijn score: 8/10
Die wil ik ook nog graag zien. Hoewel ik eigenlijk wel een beetje een Ben Stiller overkill heb gehad...
  woensdag 17 september 2008 @ 19:07:17 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_61709417
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:04 schreef donroyco het volgende:

[..]

Zat er een leeftijdsadvies bij?
Neeh, het is een Mexicaanse film gericht op kleine kutkinderen waarschijnlijk. Vroeger werd ie nog redelijk vaak gedraaid tijdens de kerst, schijnt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_61709592
Mooi logo in de OP.
pi_61709647
tvp

Ik heb zaterdagavond trouwens de Japanse animeversie van "Metropolis" opgenomen, maar nog niet bekeken (op het Vlaamse KanaalTwee) Maar nog niet bekeken...wat houdt me tegen? Het is Engels gesproken en ondertiteld in het Nederlands. Dan nog liever Japans gesproken met een Engelse fansub of zo.
pi_61710433
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Neeh, het is een Mexicaanse film gericht op kleine kutkinderen waarschijnlijk. Vroeger werd ie nog redelijk vaak gedraaid tijdens de kerst, schijnt.
Obscuur.
  woensdag 17 september 2008 @ 22:02:55 #11
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_61715694
Afgelopen week deel 1:

Wanted (Timur Bekmambetov, 2008)

Tof actiespectakel waarbij een gezonde dosis suspense of disbelief noodzakelijk is. Leukt het om door een aantal onwaarschijnlijkheden heen te kijken, dan heeft hij genoeg vermaak te bieden in de vorm van opgepompte actie in een aantal sterke setpieces. De twist is ook best bevredigend en zo beleeft de Russische Timur Bekmambetov een succesvolle entree in Hollywood. ***½

Good Luck Chuck (Mark Helfrich, 2007)

Deze romantische comedy is soms wat aan de platte kant, maar heeft ook leuke momenten. Helaas is het allemaal te standaard om echt te bekoren. Daarbij blijft Jessica Alba een erg beperkte actrice die eigenlijk alleen een leuk koppie bezit, maar geen talent. **½

Horton Hears a Who! (Jimmy Hayward & Steve Martino, 2008)

Best aardige familie-animatie-film naar een verhaal van Dr. Seuss waar ik helaas niet zo veel mee op heb. Het is allemaal wat te zoet en te kinderachtig naar mijn smaak. De stemmencast levert prima werk af, maar uiteindelijk werd ik niet echt gegrepen door het geheel. Een aantal momenten zorgen nog wel voor een lach en het overliggende verhaal is aardig. ***

Sex and the City (Michael Patrick King, 2008)

Ik heb nog nooit iets van de tv-serie gezien en als deze film een goede afspiegeling is van de serie ben ik daar enorm blij om. Wat een stel lege, nietszeggende, simplistische personages bevat deze film. En er wordt van ons gevraagd om hier twee-en-een-half uur mee door te brengen. Twee-en-een-half uur! Het was ook wel erg te merken dat het zijn oorsprong vindt in een tv-serie. Op een aantal momenten kreeg ik nogal sterk het gevoel dat deze prima het einde van een aflevering had kunnen zijn om volgende week de draad weer op te pikken. Maar uiteindelijk stopte de martelgang van lelijke jurken, kwellend gezeur en gezapige romances pas na twee-en-een-half uur. Twee-en-een-half uur! Dat is 150 minuten! Oftewel 9000 seconden! **
  woensdag 17 september 2008 @ 22:08:07 #12
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61715912
Aftermath: Population Zero (2008) TV
Wat gebeurt er als wij de mens één op de andere dag verdwijnen van de aardbodem. Binnen een week of wat zijn al onze nucleare powerstations ontploft. Maar de natuur weet het te verwerken.
New York wordt een bos, Las Vegas een woestijn. Pas na 200 jaar breekt de hooverdam. En pas veel later raakt de Eifeltoren een Fat Lady in verval.

De aarde is zo veel beter af zonder de mens...

oh en op VideoGoogle is het te bekijken...

cijfer 7.5 / imdb 6.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61716234
quote:
Op woensdag 17 september 2008 22:02 schreef Gorro het volgende:
Afgelopen week deel 1:

[ afbeelding ]
Ik heb nog nooit iets van de tv-serie gezien en als deze film een goede afspiegeling is van de serie ben ik daar enorm blij om. Wat een stel lege, nietszeggende, simplistische personages bevat deze film. En er wordt van ons gevraagd om hier twee-en-een-half uur mee door te brengen. Twee-en-een-half uur! Het was ook wel erg te merken dat het zijn oorsprong vindt in een tv-serie. Op een aantal momenten kreeg ik nogal sterk het gevoel dat deze prima het einde van een aflevering had kunnen zijn om volgende week de draad weer op te pikken. Maar uiteindelijk stopte de martelgang van lelijke jurken, kwellend gezeur en gezapige romances pas na twee-en-een-half uur. Twee-en-een-half uur! Dat is 150 minuten! Oftewel 9000 seconden! **
Dat je 2.5 uur van je leven hebt kunnen besteden aan die film sex and the city

respect

Die film staat echt keihard in de top 10 worst movies ever
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 17 september 2008 @ 22:38:40 #14
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61717297
quote:
Op woensdag 17 september 2008 22:02 schreef Gorro het volgende:

[ afbeelding ]
  donderdag 18 september 2008 @ 01:12:24 #15
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_61721907
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 18 september 2008 @ 03:08:31 #16
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_61722715
Jij bent goed bezig.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_61724049
Ik vind vooral de veel overzichtelijkere en kortere herindeling van alle topics een grote vooruitgang. Dank daarvoor!

Zo'n banner doet me dan weer wat minder en over de inhoud worden we het toch nooit eens met z'n allen. Geen enkele film van voor de jaren '90 en maar 1 (als ik goed tel) van buiten de VS. Maar het is maar een banner natuurlijk. Misschien zou een poll wel een leuk idee zijn?
What's it going to be then, eh?
pi_61724810
Bra Boys (2007)
Docu over een beroemde en beruchte groep surfers die de oostkust van Australië onveilig maken. Op zich wel aardig, maar aangezien het één van de leden zelf is die de docu geregisseerd heeft, is de objectiviteit ver te zoeken. Nee, als ik dan een goed voorbeeld mag noemen van een wél bijzonder geslaagde docu over een vergelijkbaar thema, is dat toch wel Dogtown and Z-Boys.
  donderdag 18 september 2008 @ 12:06:08 #19
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_61727865
quote:
Op donderdag 18 september 2008 09:03 schreef Gillingham het volgende:
Ik vind vooral de veel overzichtelijkere en kortere herindeling van alle topics een grote vooruitgang. Dank daarvoor!

Zo'n banner doet me dan weer wat minder en over de inhoud worden we het toch nooit eens met z'n allen. Geen enkele film van voor de jaren '90 en maar 1 (als ik goed tel) van buiten de VS. Maar het is maar een banner natuurlijk. Misschien zou een poll wel een leuk idee zijn?
Twee films

Estomago (Braziliaans)
Man cheng jin dai huang jin jia / Curse Of The Golden Flower (Chinees)

Ik heb vooral gekozen uit de FOK! Top100 deze keer met aanvullingen die een user gaf in het vorige topic..
pi_61733866

The Love Guru

Vermakelijk, meer niet. Jammer dat deze film een beetje onder het niveau van Myers zit. Soms zijn er sterkre grappen, die dan weer sterk overschaduwt worden door de té puberale poep- en pies-grappen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beoordeling:

IMDb: 3,7
Mijn cijfer: 6,2
pi_61736965
The incredible Hulk

Het verhaal was gelukkig een stuk sneller dan de eerste Hulk film en Edward Norton speelt ook wel beter maar voor de rest echt totaal niet bijzonder. De special effects waren wel weer geweldig en ook
SPOILER
Voor de rest had ik er meer van verwacht.

imdb: 7.5
Mjn cijfer: 7.0
pi_61739703
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:38 schreef Wooldoor het volgende:
The incredible Hulk

Het verhaal was gelukkig een stuk sneller dan de eerste Hulk film en Edward Norton speelt ook wel beter maar voor de rest echt totaal niet bijzonder. De special effects waren wel weer geweldig en ook
SPOILER
Voor de rest had ik er meer van verwacht.

imdb: 7.5
Mjn cijfer: 7.0
klopt het tofste van de film van ook het stukje met tony stark
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_61744669
quote:
Op donderdag 18 september 2008 01:12 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]
Afwisseling is leuk!
  donderdag 18 september 2008 @ 23:01:08 #24
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61745210
The Reflecting Pool (2008)
Een Russische Amerikaan gaat samen met een vader van een van de slachtoffers van 911 op onderzoek uit.

Alle feiten die naar voren komen zijn waar. Alle toevalligheden van die dag is gewoon te veel om aan toeval te wijden. Zo immens idioot is het officiële verhaal nu eenmaal. En zo bekrompen ís de media.

Cijfer 8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61752846
The Incredible Hulk (2008)
Het verhaal van het ontstaan van de hulk komt in 5 razende minuten voorbij. Dan begint de film
waar Norton Bruce Banner speelt. Hij heeft zich teruggetrokken in een of andere bananenrepubliek
om in alle rust naar een remedie te zoeken voor zijn probleem. Natuurlijk is hem dat niet gegund.
Een of andere leger pipo wil hem koste wat het kost oppakken. Natuurlijk slaat het echt nergens op
maar ik vond dit wel heel ongeloofwaardig. Die generaal, die bad ass soldaat. Allemaal hopeloos
ongeloofwaardig. De enige die nog een beetje een normale rol neerzette was Norton.
Wat dan overblijft zijn de effects. ook daar moest ik van huilen. Zo nep die HULK, het leek wel
of ik naar een tekenfilm zat te kijken. De gevechten waren dan wel vermakelijk en wel veel
ontploffingen. Helaas geen lekkere chicks in de film dus zelfs in het genre tieten, schieten
helicopters valt deze film door de mand.
Hoogtepunt waren de laatste 5 minuten van de film die verder niets met het verhaal te maken hadden.
that says it all.
Cijfer 4,5/10

EDIT: onbegrijpelijk dat deze flutfilm een 7,5 scoort op IMDB.
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_61761094
Keffo is snap niet wat je bedoeld met: "een of andere leger pipo wil hem koste wat het kost oppakken. Natuurlijk slaat het echt nergens op". Volgens mij heb jij de strips nooit gelezen
pi_61761551
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:19 schreef Wooldoor het volgende:
Keffo is snap niet wat je bedoeld met: "een of andere leger pipo wil hem koste wat het kost oppakken. Natuurlijk slaat het echt nergens op". Volgens mij heb jij de strips nooit gelezen
Nou, ik bedoel, Bruce doet geen vlieg kwaad en toch wil die Generaal hem pakken en doet daar werkelijk alles voor. Vond ik vreemd. En blijkbaar had die al genoeg spullen om de mens wat op to leuken dus die gamma straling bloed van Bruce had ie ook niet echt meer nodig. En nee, heb de strips niet gelezen
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_61763297

Get Smart

Soort parodie op de James Bond saga alleen faalt de hoofdrolspeler Steve Carell hopeloos om echt leuk te zijn. Zelfs de bevallige Anne Hathaway kan de film niet naar een beter/leuker niveau tillen. Wel leuk is de cameo van WWE superster Wayne Johnson ala The Rock.

6 / 10
pi_61764120
American Pie 4 .
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
pi_61764612
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:47 schreef spy08 het volgende:
Wel leuk is de cameo van WWE superster Wayne Johnson ala The Rock.

6 / 10
Is niet echt een cameo toch? Hij heeft gewoon een kleine bijrol. Bij een cameo denk ik echt aan eenmalig een paar seconde screentime. En persoonlijk vond ik Steve Carell erg goed, mede door hem vond ik het een prima komedie. Maar goed je kan het werk van de beste man waarderen of niet, is denk ik ook niet echt een tussenweg.
pi_61764669
The Year My Parents Went On Vacation .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_61765059
Ik heb een berg naar mijn idee erg goede films gezien de afgelopen dagen:

Delicatessen

Weer zo'n heerlijk wazige film met een grauwe sfeer. De soundtrack is hier ook geweldig en wat een humor!

7.5

The city of lost children

Van dezelfde director als Delicatessen en ook Amelie trouwens. Deze film is in dezelfde sfeer gemaakt en helemaal geweldig. Dat ik die films nog niet gezien had verbaast mij echt.

8.0

El Espinazo del diablo

Een spaanse film waar ik niet echt veel van verwachte. Ook deze film kijkt lekker weg. Een groot minpunt was het beeld, dat was niet al te best. Maar omdat het een goede film is kijk je daar in de loop van de film overheen.

7.0

Ichi the killer

Wat kan ik hier van zeggen. Extreem veel geweld en voor mij een verkeerde keuze om deze film onder het eten te gaan bekijken. Wat een ranzige zooi af en toe. Wel vond ik dit ook een erg goede Japanse film met ook een goed verhaal.

7.5

Audition

Van dezelfde regiseur als Ichi maar dan een totaal andere film. Al is dit ook vrij sadistisch allemaal. De film oogt heel normaal maar dat slaat echt enorm om na verloop van tijd.

7.4

Sleepy hallow

Een film van Tim Burton die ik nog niet gezien had. Vergeleken met zijn andere film vond ik deze toch iets minder maar ik heb wel genoten. Ook omdat Johnny Depp een geweldige rol neerzet hier.

6.5
  vrijdag 19 september 2008 @ 20:41:24 #33
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_61768367
Aantal films weer bekeken: V for Vendetta, Children of Men en Babel. De eerste 2 waren weer geweldig, die had ik al 2 keer eerder gezien. Apocalyptische en totalitaire sferen intrigeren mij altijd. Babel was iets minder dan ik mij herinnerde. Maar dat ligt ook wel een beetje aan het verschil in vertoning. Het blijkt toch echt een bioscoopfilm te zijn. De eenzame gitaar, de stilte bij het dove meisje, het maakte nu allemaal wat minder indruk. Maar alle drie blijven op een 9 staan.
  vrijdag 19 september 2008 @ 20:45:47 #34
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61768453
Gisteren in de sneak:

The Bank Job
Redelijke heist movie (die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal) over een vrouw die een deal krijgt voor gelegd: als ze een groepje criminelen bij elkaar brengt en inbreekt in de kluis van een grote bank hoeft ze niet de cel in voor drugs smokkel.

Het verhaal mag dan echte gebeurd zijn, het heeft nogal redelijk rommelige film opgeleverd. Er wordt onnodig (of op z`n minst op een onlogische manier) heen en weer gesprongen in de tijd, er komen teveel personages in voor die er zonder probleem uit gelaten hadden kunnen worden zonder dat iemand het gemerkt had en het kabbelt te veel voort. De echt actie (zoals bijvoorbeel in The Italian Job) is teveel afwezig. Ook lijkt het grootste deel van de cast z`n werk op de automatische piloot te doen, met Jason Statham voorop. Dit soort rollen heeft ie veel beter gedaan.

Kortom: een dertien in een dozijn film, en zeker geen goede.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 6,3/10
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 september 2008 @ 00:38:04 #35
862 Arcee
Look closer
pi_61773319
Tiramisu

Was net op tv. Ik vond 'm wel okee.

Anneke Blok, prettige actrice. Mooie vrouw ook.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_61776412
Melinda and Melinda (Woody Allen, 2004)
Vermakelijke, maar toch wat mindere film van Woody Allen. Het verhaal is typisch Allen en nog best leuk gevonden, de uitvoering is helaas een stuk minder. Will Ferrell, die ik normaal altijd wel kan waarderen, viel me in deze film behoorlijk tegen. Vrij irritante rol eigenlijk. De overige rollen zijn aardig maar niet heel speciaal, alleen Chiwetel Ejiofor zet een prima bijrol neer. De echte leuke en scherpe dialogen waren minder aanwezig en de personages waren vrij oppervlakkig. Neemt niet weg dat het nog steeds een aardige film is. 7.0
pi_61778202
Cashback

Gekke film. Soms probeert hij heel erg artistiek en indie over te komen en dan is het weer een vrij gewone engelse comedy. De film schommelt zo te vaak heen en weer. Gelukkig schaadt het de film niet vreselijk, het blijft hoe dan ook een erg vermakelijke, goed gemaakte film. Van mij hadden ze de comedy kant wat meer mogen laten varen en de film een serieuzere toon gegeven, of in elk geval de toon van zijn artistieke kant vast weten te houden. Vond het acteren van hoofdpersoon Ben erg aardig, daarnaast had de film ook een aantal memorabele scenes en is hij goed geschreven.
IMDb score: 7.5/10
Mijn score: 7.0/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  zondag 21 september 2008 @ 13:28:15 #38
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_61797913
Nu dan wel in het goede topic

La Notte
Er zijn zo van die films waarbij werkelijk ieder shot een schot in de roos is, waarbij iedere scene klopt, waarin geen woord teveel gezegd wordt en die geen seconde te lang is. Antonioni`s La Notte is zo`n film.

Vanaf het eerste shot weet de film je te grijpen met z`n geweldige camerawerk, waarbij ieder shot er prachtig uitziet, functie heeft en goed doordacht is. Wanneer de film een paar minuten oud is weet je al dat het goed zit en dat dit een film is die je helaas niet al te vaak tegenkomt. Er lijkt op het eerste gezicht niet echt veel te gebeuren, iets wat vooral komt doordat de film nogal traag van tempo is en er (tot laat in de film) geen muziek aanwezig is. Toch gaat de film veel dieper dan dat. De spanning die voortkomt uit de gezamelijke scenes tussen Marcello Mastroianni en Jeanne Moreau is om te snijden en laat overduidelijk een koppel (dat in de eerste 20 minuten geen woord tegen elkaar zegt) zien dat in een crisis zit. Hierbij geeft Antonioni geen oordeel maar is hij, en dus de kijker, slechts toeschouwer bij een huwelijk dat gedoemd is te mislukken.
Mastroianni en Moreau zijn beide geweldig in hun rollen, vooral de rol die Moreau is prachtig om te zien. De manier hoe zij een gekwelde echtgenote neer zet is briljant.
Ook Antonioni`s muze Monica Vitti is in haar relatief kleine rol opnieuw overtuigend.
Het geweldige (enigzins) ingetogen einde is prachtig en op meerdere manieren te interpreteren.

Waar de eerste film die ik van Antonioni zag ( L`Avventura) me wat tegenviel, blies La Notte me van m`n stoel. Een hoogetpunt in de cinema van de jaren `60 en in de film geschiedenis in z`n algemeenheid.
Een absolute must-see!

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_61798012
Neverwas
(Joshua Michael Stern, 2005)

Ik kijk zelden overdag televisie en ook in het weekend niet, maar gisterochtend had ik even zin om wat rond te zappen, toen ik plotseling terecht kwam op RTL 4. Daarop was net de film Neverwas begonnen en direct al door de gehele sfeer die het uitstraalde besloot ik niet verder te zappen. Ik kende die film helemaal niet (ik kan mij ook niet herinneren dat er destijds veel promotie was). In ieder geval heb ik mij geen seconde verveeld. Een prachtige film is het, maar je moet wel houden van sprookjesachtige entourages en een beetje zoetsappigheid (hoewel het geestelijk lijden en de uiteindelijke zelfmoord van de vader van de hoofdpersoon wel een dramatische lading geeft aan het geheel).

IMDB: 6,8/10
Mijn score: 7,5/10
pi_61798174
Metoroporisu (2001)
Japanse animatiefilm, "remake" van de originele ouwe Metropolis. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik de originele nog niet gezien heb... Teleurstellend is wel dat ik deze film heb opgenomen van het Vlaamse KanaalTwee, en die vonden het blijkbaar niet nodig om de Japanse versie uit te zenden, in de plaats daarvan hebben ze de Engelstalige in het Nederlands ondertiteld.
Het gaat dus over een futuristische stad genaamd Metropolis, waarin robots tussen mensen rondlopen. Een Japanse detective komt samen met zijn neefje aan in de grootstad om een criminele dokter op te sporen, die aan een zeer geavanceerde robot werkt.
De tekenstijl is echt mooi, het ziet er allemaal erg uit als in "Akira", en dat is geen toeval. Anime is doorgaans niet echt Japans, wegens sterke Japanse invloed, maar hier vond ik het nog westerser dan normaal (geen sweatdrops, of "comic relief" en zo)
Wat wel opvalt, is dat het weeral een verfilmde strip is, wat ook bij Akira, Spirited Away,... een probleem is: sprongen in de verhaallijnen, personages die je onvoldoende leert kennen, snel wisselende allianties...

pi_61798486
Disturbia (2007)
Shia Labeouf speelt Kale, een opstandige jongen die huisarrest krijg voor het slaan van een leraar, uit verveling bespioneert hij zijn buren en ontdekt op een avond rare dingen bij zijn buurman mr. Turner (David Morse). Een compleet gejat concept van Rear Window, maar wel vermakelijk en best spannend.

The Terminal (2004)
Viktor Navorski (Tom Hanks) wil naar New York, wegens een coupe die plaatsvind in zijn land en omdat het land niet erkent wordt door de VS krijgt hij geen visa en is gestrand op het vliegveld. Tom Hanks speelt erg goed als Navorski die geen idee heeft wat hem precies wordt vertelt of wat er aan de hand is, maar hij vind zijn eigen weg op het vliegveld tot ergernis van de vliegveld beheerder. Van begin tot eind genoten van deze film.
pi_61802443
Rear Window 1954

Een van de beste Hitchcock films volgens velen, man breekt been en moet noodgedwongen thuis blijven zitten, uit verveling gaat hij zijn buren bespioneren en raakt ervan overtuigd dat zijn overbuurman zijn invalide vrouw heeft vermoord.
Ik kon er niet van genieten wat een saai gebeuren het duurt maar en het duurt maar, alleen het laatste kwartiertje komt er wat spanning in. Ik heb wel betere films gezien van Hitchcock en snap de hoge waarderingen dan ook niet.
5/10
pi_61803174
Serving Sara (2002)

Vandaag samen met vriendinlief gekeken. Prima saaie-niks-aan-de-hand-zondag-middag-film.
De film heeft iets weg van The Whole Nine Yards (ook met Matthew Perry. Toeval?).
Perry is een deurwaarder en gaat samenspannen met dame (Elizabeth Hurley ) om zo geld van haar man af te troggelen. Inderdaad, echt niks nieuws onder de zon en de acteer prestaties zijn ook beneden gemiddeld, maar ach, Bruce Campbell speelt erin en dat is voor mij reden genoeg om 'm te kijken. Al hoort Bruce toch echt thuis in de echte B film met totaal onzinnige plots .
pi_61804257
Fucking Åmål

Een prachtige film die laat zien dat het erg moeilijk kan zijn als je als tiener erachter komt dat je eigenlijk lesbisch bent.

8/10
pi_61804953
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:43 schreef Keffo het volgende:
The Incredible Hulk (2008)
Het verhaal van het ontstaan van de hulk komt in 5 razende minuten voorbij. Dan begint de film
waar Norton Bruce Banner speelt. Hij heeft zich teruggetrokken in een of andere bananenrepubliek
om in alle rust naar een remedie te zoeken voor zijn probleem. Natuurlijk is hem dat niet gegund.
Een of andere leger pipo wil hem koste wat het kost oppakken. Natuurlijk slaat het echt nergens op
maar ik vond dit wel heel ongeloofwaardig. Die generaal, die bad ass soldaat. Allemaal hopeloos
ongeloofwaardig. De enige die nog een beetje een normale rol neerzette was Norton.
Wat dan overblijft zijn de effects. ook daar moest ik van huilen. Zo nep die HULK, het leek wel
of ik naar een tekenfilm zat te kijken. De gevechten waren dan wel vermakelijk en wel veel
ontploffingen. Helaas geen lekkere chicks in de film dus zelfs in het genre tieten, schieten
helicopters valt deze film door de mand.
Hoogtepunt waren de laatste 5 minuten van de film die verder niets met het verhaal te maken hadden.
that says it all.
Cijfer 4,5/10

EDIT: onbegrijpelijk dat deze flutfilm een 7,5 scoort op IMDB.
Gast ben je retarded ofzo? Weet je helemaal niets van de hulk af? Mis jij soms enige vorm van abstract denken? Kijk je uberhaupt wel eens films die niet in het genre 'Jerry Bruckheimer' vallen?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_61805169
Citizen Kane
Schijnt de beste film allertijden te zijn. Ik echter heb me vooral mijn lusten botgeviert op de cinematografie die echt werkelijk heel mooi waren. Het verhaal is tragisch en waarschijnlijk omdat ik al een geoefende filmkijker ben zag ik het einde wel een beetje aankomen. In die tijd zal het waarschijnlijk allemaal veel indrukwekkender zijn geweest. Ook wat betreft verhaallijn, opbouw en alle techniek die er bij kwam kijken. Een echt cijfer kan ik het nog niet geven maar als startpunt zou ik gewoon zeggen dat een 7 wel een degelijk cijfer is.
pi_61811108

Tja, wat had ik dan verwacht!
Graag op anoniem
pi_61811293
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:08 schreef Mainport het volgende:
[ afbeelding ]

Tja, wat had ik dan verwacht!
Hij viel tegen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd ernaar...
pi_61811848
De film duurt 7 kwartier en zeker 2 daarvan loopt Kiefer Sutherland met een zaklamp door een spookhuis, waar bovennatuurlijke krachten in de vorm van spiegels hem tegenwerken. Volgens mij is dat het enge gedeelte omdat op dat moment de muziek heel hard wordt. Daar is dan een verhaal aan vooraf gegaan... maar iedereen denkt dat hij gek is. Terwijl hij het mysterie ontrafelt gaan de spiegels achter zijn gezin aan. -

Je zou denken dat ze deze film slapend hadden geschreven, maar men had er een Japans origineel voor nodig.
Graag op anoniem
  zondag 21 september 2008 @ 22:31:08 #50
228922 BreathMe
Adem in, Adem uit.
pi_61811871
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:36 schreef Jeeh het volgende:
Cashback
[ afbeelding ]

Gekke film. Soms probeert hij heel erg artistiek en indie over te komen en dan is het weer een vrij gewone engelse comedy. De film schommelt zo te vaak heen en weer. Gelukkig schaadt het de film niet vreselijk, het blijft hoe dan ook een erg vermakelijke, goed gemaakte film. Van mij hadden ze de comedy kant wat meer mogen laten varen en de film een serieuzere toon gegeven, of in elk geval de toon van zijn artistieke kant vast weten te houden. Vond het acteren van hoofdpersoon Ben erg aardig, daarnaast had de film ook een aantal memorabele scenes en is hij goed geschreven.
IMDb score: 7.5/10
Mijn score: 7.0/10

Mijn lievelingsfilm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')