abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2008 @ 18:11:45 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_58070576

Hier alweer deel 111 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 108,109, 110,111,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de Randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden tegenwoordig uit met alleen maar Spurts (GTW's), daarvoor reden er Wadlopers en DM90's.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier reed eerst nog Plan V, sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december 2006 onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor werd in eerste instantie NS-materieel gehuurd. Op de Maaslijn was dat de DH1/2 (Wadloper) en op de Heuvellandlijn Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers wass dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van waren, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kon worden.
Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios". Sinds 28 februari 2008 rijden er geen Wadlopers meer.


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NS Hispeed (nogal een misleidende naam omdat er in ons landje niks met hoge snelheid rijdt) houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 15-04-2008 18:19:39 ]
  Redactie Sport dinsdag 15 april 2008 @ 18:40:36 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58071064

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 april 2008 @ 18:45:02 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58071144
Ah, daar was de nieuwe vlavlip al
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 15 april 2008 @ 19:25:44 #4
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_58071992
Wat een mega foto.

Wel tof, motorposten. Ik heb het idee dat die toch steeds minder worden gebruikt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_58072052
@dennistd. vette pics! waar geschoten?
pi_58072713
Zo te zien in Oldenzaal.
pi_58073671
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:25 schreef Eix het volgende:
Ik heb het idee dat die toch steeds minder worden gebruikt.
Ik heb het idee dat die alleen nog maar bij uitzondering ritjes rijden, zoals hier. Overigens gaat de NVBS op 1 mei ook aan de rol met een blokkendoostrein, getrokken door een motorpost. Amf - Ut - Asd - Amr - Hoorn geloof ik. details bij NVBS
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58074156
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:54 schreef Wadloper het volgende:
RRF is overgenomen!
Ehmm nou, schokkend, of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:04:08 #10
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58074261
Vette pics ja, heb je er ook een of twee van opzij?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 april 2008 @ 21:05:37 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58074278
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:55 schreef Socios het volgende:
Zo te zien in Oldenzaal.
Heb gister je broer nog gespot, Socios
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:09:47 #12
148385 Wadloper
Noorderling
pi_58074376
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmm nou, schokkend, of zo
Nee, vind het alleen opvallend, mag dat?
pi_58074481
Gister een ritje Amsterdam-Leeuwarden-Groningen-Amsterdam gemaakt.
Vorige week een ritje Amsterdam-Maastricht-Heerlen-Amsterdam.
Dan valt het verschil tussen VIRM en ICM(m) toch wel weer op.
VIRM is het net niet
  Redactie Sport dinsdag 15 april 2008 @ 21:17:46 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58074560
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:28 schreef ghizzer het volgende:
@dennistd. vette pics! waar geschoten?
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:55 schreef Socios het volgende:
Zo te zien in Oldenzaal.


dacht dat ie via spoor 2 door zou komen (sta normaal nooit in oldenzaal), maar kwam dus via spoor 1
hoewel ik nu met de zon beter uitkwam, en de plaatjes wat minder standaard zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_58074610
Filmpje van mp3030 met SGMm2141 door Wdn. Iets na 18.00. Bekijk deze YouTube-video
Was eigenlijk een toe vals treffer ... Had net gelezen dat het transport +330 had, en ik moest naar het station. Dus toen de ik de spoorweg overgang hoorde rinkelen, hoopte ik dat dit transport er aan kwam, dus snel de camera aan gezet .
pi_58074851
Zo... liever een trein dan een auto... auto rij ik alleen maar deuken in :/
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:37:39 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58075042
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:09 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Nee, vind het alleen opvallend, mag dat?
Ja hoor, dat mag Kon zijn dat ik iets belangrijks miste, volgens mij is RRF een beetje een clubje in de marge namelijk, maar goed, misschien zit ik er wel naast, dat kan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:39:03 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58075082
Zondagmiddag is er tussen Emmerich en Oberhausen een loc uitgefikt



Verhaaltje hier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58075556
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondagmiddag is er tussen Emmerich en Oberhausen een loc uitgefikt

[ afbeelding ]

Verhaaltje hier
mooi vlammetje
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:05:40 #20
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_58075831
Bovenaan de op vind ik de valleilijn terug. Dat is dus reden om voor mij hier te posten. Tis immers "mijn" treintje, waar ik overigens nog nooit heb in gereden. Kan iemand mij vertellen hoe die nou rijd en of er inderdaad een discoafdeling erin zit?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:05:43 #21
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_58075833
atbtje

vandaag nog even lekker naar een ic gekeken @ arnhem zijn en blijven mooie treinstellen.
pi_58075836
Zo ruim half uurtje bij het landelijk geleden en pittoreske Teuge gestaan voor enkele leuke bijzondere dingetjes. Maar eerst natuurlijk de standaard meuk Foto's zijn klikbaar!


NSR 1852 is met een mooie lange en vooral schone ICL set op weg als Intercity van Deventer naar Amsterdam en laat het dorp Teuge al weer achter zich om weldra de buitenwijk Osseveld van Apeldoorn te passeren.

Niet lang daarna de Intercity naar Rotterdam en Den Haag Centraal bestaande uit Koplopers 4052 en 4070.


RN 232 902 is met de Pon-trein onderweg naar Amersfoort, met dit keer achter de lok autowagens


En waar 'we' met zn 4en op wachten, was de Railion motorpost 3030 met de 2e SGMm-II, de 2141 die op weg is van Randers (DK) naar Leidschendam.
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:44:03 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58076758
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:05 schreef hierissieweer het volgende:
Bovenaan de op vind ik de valleilijn terug. Dat is dus reden om voor mij hier te posten. Tis immers "mijn" treintje, waar ik overigens nog nooit heb in gereden. Kan iemand mij vertellen hoe die nou rijd en of er inderdaad een discoafdeling erin zit?
Hij rijdt prima, en ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:06:57 #24
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_58077411
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondagmiddag is er tussen Emmerich en Oberhausen een loc uitgefikt

[ afbeelding ]

Verhaaltje hier
Dus er is nog een lok van die Baureihe over, de andere twee zijn in de hens gevlogen... Of hebben ze die DE12 die volgens dat persbericht in de zomer van 2005 ook in brand is gegaan nog opgeknapt?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 16 april 2008 @ 00:43:44 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58079390
Het is weer fraai Zug-Chef, mooie plaatjes (Bork vraagt zich weleens af hoe het kan/komt het nou dat ZC op de mooiste plekjes is en dan ook nog eens van die fraaie platen maakt).

Ook thumbs up voor that's me m.b.t. zijn super-assertieve reactie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_58079492
Nice pics wederom
Heb die met die sprinter even als me achtergrond ingesteld
Is weer eens wat anders
  woensdag 16 april 2008 @ 08:54:06 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58081505
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo ruim half uurtje bij het landelijk geleden en pittoreske Teuge gestaan voor enkele leuke bijzondere dingetjes.
[ afbeelding ]
En waar 'we' met zn 4en op wachten, was de Railion motorpost 3030 met de 2e SGMm-II, de 2141 die op weg is van Randers (DK) naar Leidschendam.
Ik mag de foto niet bekijken op mijn werk, er zit "mp3"' in de URL.

En thuis geen internet door verhuizing...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2008 @ 10:02:44 #28
136283 knars
Teethgrinder
pi_58082658
Gheh, de Protos wordt een Collector's Item, limited edition Wat betekent het wegvallen van de producent voor onderhoud / onderdelen etc.?
pi_58083591
quote:
Op woensdag 16 april 2008 08:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik mag de foto niet bekijken op mijn werk, er zit "mp3"' in de URL.

En thuis geen internet door verhuizing...
Hij staat ook hier: http://www.flickr.com/photos/bjornnielsen/2416396465
Rest staat hier: http://www.flickr.com/photos/bjornnielsen
pi_58083789
quote:
Op woensdag 16 april 2008 00:43 schreef bork het volgende:
Het is weer fraai Zug-Chef, mooie plaatjes (Bork vraagt zich weleens af hoe het kan/komt het nou dat ZC op de mooiste plekjes is en dan ook nog eens van die fraaie platen maakt).
Nou kijk, als ik de trein zit zie ik vaak wel plekjes vanuit het raam. Verder is het vaak kijken naar anderen, waar staan andere fotograven en wat doen hun met een bepaalde locatie (bijv net even een andere hoek kiezen).

Verder moet je ook eens Google Earth bekijken, zo vindt je soms op 500m (en soms nog minder) lopen van een station al hele leuke landschappelijke plekjes, waardoor je al die betonnen troep van een station niet op je foto hoeft te krijgen. Het is vooral de wil om iets meer moeite te doen om een leuk plaatje te krijgen, maar je moet er wel oog voor hebben. Als je tevreden bent met een Sichtungsbild tussen alle palen en beton, moet je dat natuurlijk zelf weten :--)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2008 @ 11:25:57 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58084503
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:02 schreef knars het volgende:
Gheh, de Protos wordt een Collector's Item, limited edition Wat betekent het wegvallen van de producent voor onderhoud / onderdelen etc.?
Het betekent dat xx de onderdelen rechtstreeks bij de bedrijven moet kopen die betrokken zijn geweest bij de bouw van de Protos. Het onderhoud laten ze uitvoeren door TSN in Amersfoort.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 16 april 2008 @ 12:33:20 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58085981
quote:
Tof, thanks!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2008 @ 13:43:37 #33
86072 thatsme
and That's you!
pi_58087463
quote:
Fahrzeugtechnik Dessau-Roßlau kann saniert werden

Die insolvente Fahrzeugtechnik Dessau AG ist sanierbar. Dies teilte der vorläufige Insolvenzverwalter Volkhard Frenzel nach einer Belegschaftsversammlung mit. Nach seiner Ansicht kann die Mehrzahl der 167 Arbeitsplätze gesichert werden.

Fahrzeugtechnik Dessau AG in Dessau-Roßlau
Am 20. März hatte die Fahrzeugtechnik Dessau AG Insolvenzantrag gestellt. Das aus dem Waggonbau Dessau hervorgegangene Unternehmen hatte Ende der neunziger Jahre den Luxuszug "Metropolitan" für die Deutsche Bahn gebaut. Vor zwei Jahren hatte die russische Transmash-Holding die Fahrzeugtechnik übernommen. Nach Aussagen des Insolvenzverwalters haben zu hohe Kosten im Vergleich zu den Einnahmen zur Zahlungsunfähigkeit geführt. Durch monatliche Kosteneinsparungen von 300.000 bis 400.000 Euro könne aber am 01. Mai das Insolvenzverfahren eröffnet und das Unternehmen saniert werden, so Frenzel. Um Personalkosten zu sparen, müsse aber ab Mai ein Teil der Belegschaft das Unternehmen verlassen. Deswegen werde eine Transfergesellschaft gegründet. Laut Frenzel können die Mitarbeiter bei verbesserter Auftragslage in das Unternehmen zurückkehren. Ausstehende Löhne für Februar, März und April würden Anfang Mai gezahlt.

Rechtsanwalt Volkhard Frenzel hat bereits das Flanschwerk Bebitz und die jetzige ORWO Net GmbH in Wolfen saniert.

zuletzt aktualisiert: 09. April 2008 | 16:39
http://www2.mdr.de/sachsen-anhalt/dessau/5411398.html
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_58088863
Mijn Duits is helaas niet al te geweldig... Wat staat er in grote lijnen?
  Redactie Sport woensdag 16 april 2008 @ 14:58:27 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_58089025
Het komt er op neer dat die treinenbouwer in Dessau een doorstart kan maken, en volgens mij een gedeelte van de directie ontslagen wordt om kosten te besparen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_58089147
quote:
Op woensdag 16 april 2008 14:50 schreef Wadloper het volgende:
Mijn Duits is helaas niet al te geweldig... Wat staat er in grote lijnen?
Ze zijn in moeilijkheden gekomen door tegenvallende opdrachten. Er wordt een nieuwe "BV" opgericht om met de gezonde bedrijfsonderdelen een doorstart te kunnen maken. Als de vraag naar treinstellen aantrekt kunnen de huidige medewerkers er weer komen werken. De uitstaande salarissen over februari, maart en april zouden op 1 mei betaald worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 april 2008 @ 16:01:30 #37
136283 knars
Teethgrinder
pi_58090187
Dankzij grootscheepse verbouwingen op het immense intercityknooppunt Alphen aan den Rijn (er wordt één, jawel 1! abri geplaatst) rijdt de RGL drie weken lang zonder de jostitram. Waarschijnlijk worden er weer wat citypendels opgekwakt, je moet de reizigers het natuurlijk niet ineens te luxe maken door een Plan V in te zetten

http://www.ad.nl/groeneha(...)oor_treinforens.html
pi_58090283
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:01 schreef knars het volgende:
(er wordt één, jawel 1! abri geplaatst)
Ja ja, die tunnelbak kan wel even tussen de koffie en de broodjes door natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58090681
Bedankt Fles + dennis voor de vertaling!
  woensdag 16 april 2008 @ 17:51:53 #40
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_58092207
Zonde dat Dessau in zwaar weer kwam, want ze maken best mooie producten. Hadden ze ook niet die bakken van de NS omgebouwd? Of was dat weer iemand anders?

En ach, onderdelen. Daar maakt men bij xx zich niet druk om, want anders nemen ze de failliete boedel toch gewoon over zoals ze bij Den Oudsten ook gedaan hebben. Waarom denk je dat er nog zoveel DO bussen rond tuffen op de 's herenswegen in Nederland? Omdat al het onderhoud bij TSN gedaan wordt en ze hebben echt elk onderdeeltje voor die bussen. En anders kunnen ze ze gewoon maken. Aangezien een deel van 't personeel ook daar zit.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2008 @ 17:53:31 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58092248
quote:
Op woensdag 16 april 2008 17:51 schreef zwahiel het volgende:
Zonde dat Dessau in zwaar weer kwam, want ze maken best mooie producten. Hadden ze ook niet die bakken van de NS omgebouwd? Of was dat weer iemand anders?
Je bedoelt het SGM? Dat wordt gedaan door Bombardier in Randers Denemarken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Peterselieman op 16-04-2008 18:45:23 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58092342
TSN (XX) had alle onderdelen mallen van Den Oudsten overgenomen en vervullen nog steeds de after sales meen ik.

Het is wel goed nieuws voor XX dat Dessau een doorstart maakt, want de levering van onderdelen is dan wel een stukje makkelijker.
pi_58092393
Randers is een plaatsnaam trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58092642
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Heb gister je broer nog gespot, Socios
Haha, ik hoorde het ja, grappig!
pi_58093148
Gaan er vrijdag nog mensen de ICMm spotten die, (althans volgens Somda) rond 16:47 de Maliespoorweg gaat berijden?

Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom dat ding niet gewoon op Ut kan gaan kopmaken zoals de 1700 en 500
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2008 @ 18:47:07 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58093262
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:41 schreef Charango het volgende:
Gaan er vrijdag nog mensen de ICMm spotten die, (althans volgens Somda) rond 16:47 de Maliespoorweg gaat berijden?

Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom dat ding niet gewoon op Ut kan gaan kopmaken zoals de 1700 en 500
Beter gezegd: Waarom rijdt het ding niet rechtstreeks vanuit Haarlem via Amsterdam richting Onnen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58093297
het zal wel iets zijn wat rijmt op "capaciteit", denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 april 2008 @ 19:07:59 #48
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58093740
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:41 schreef Charango het volgende:
Gaan er vrijdag nog mensen de ICMm spotten die, (althans volgens Somda) rond 16:47 de Maliespoorweg gaat berijden?

Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom dat ding niet gewoon op Ut kan gaan kopmaken zoals de 1700 en 500
Ik vroeg me dit ook af, ik kan op zich vrijdag wel, weet alleen niet of ik naar het station ga of langs het spoor ga staan.
De trein stopt ook op de Maliebaan, zou er iemand in het bijzonder uit of in gaan stappen??
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 16 april 2008 @ 19:31:25 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58094243
quote:
Op woensdag 16 april 2008 17:51 schreef zwahiel het volgende:
Zonde dat Dessau in zwaar weer kwam, want ze maken best mooie producten. Hadden ze ook niet die bakken van de NS omgebouwd? Of was dat weer iemand anders?
Jij bedoelt denk ik ICK, dat omgebouwd is bij PFA in Weiden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2008 @ 19:31:54 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58094255
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
het zal wel iets zijn wat rijmt op "capaciteit", denk ik
"vingerverf"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_58094814
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:31 schreef Duvel het volgende:
"vingerverf"?
Ik heb net gehoord dat "Stoepkrijt" beter rijmt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58095292
@zug-chef: mag ik een paar van jou platen in de header image van de top verwerken? (je PM staat uit zag ik..)
pi_58095906
Ja hoor is prima, als mn naam er maar bij komt te staan
pi_58096213
Nog een plaatje van vanochtend, toen er nog niet zoveel wolken waren... ( )


Vanwege gedoe door nimby's te Almelo mag er niet meer gerangeerd worden met gevaarlijke stoffen op het plaatselijke rangeerterrein. Vandaar dat Railion al enkele maanden de goederen voor de bedrijven in de buurt van Hengelo met een aparte trein aanvoert. Railion 6418 en 6408 zijn met zo'n korte Unit Cargo tr 54040 vanuit de Kijfhoek onderweg naar Hengelo en passeren hier de bekende stek nabij Holten.
  woensdag 16 april 2008 @ 20:53:22 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58096558
Wat een sneu treintje! Ik zag trouwens vanmiddag een lege kolentrein door Utrecht komen met, van voor naar achter RD189-RN6400-RN6400-RN6400-kolenbakken. Ach, overdaad schaadt niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 april 2008 @ 20:54:08 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_58096571
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb net gehoord dat "Stoepkrijt" beter rijmt
Huisstofmijt rijmt ook beter.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_58096593
Waarschijnlijk waren die 3 6400'en gewoon in opzending, ze waren niet meer nodig in Emmerich. Zodoende scheelt het weer een pad + machinist en dus geld
  woensdag 16 april 2008 @ 21:27:11 #58
136283 knars
Teethgrinder
pi_58097537
quote:
Op woensdag 16 april 2008 16:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja ja, die tunnelbak kan wel even tussen de koffie en de broodjes door natuurlijk
Ja, die tunnelbak negeer ik liever. Een stationsingang vanuit een suf tunneltje in plaats van het unieke stationsgebouw wat met de grond gelijk is gemaakt
pi_58097815
Lees net op de wikipedia van HSL Zuid dat Air France - KLM denkt aan een shuttle verbinding Schiphol - Roissy.
Doet me denken aan Duitsland, waar je als je zoekt naar vluchten Köln - Frankfurt, regelmatig een reis (met vluchtnummer en al!) krijgt die toevalligerwijs vanaf een Hbf in plaats van een Flughafen.

Geen slecht idee lijkt me, des te profitabeler die HSL Zuid, des te beter dunkt me (zolang de reiziger maar niet wordt uitgebuit, selbstverständlich)
Socialist in Mercedes
pi_58097897
Welke treinhobbyist zoekt er dan ook een vlucht? Zeker tussen K en F is dat gewoon waanzin
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58100141
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb gister je broer nog gespot, Socios
Haha, ja inderdaad

Zit je ineens achter Peterselieman in de tentamenhal

Hoe ging het tentamen bij jou?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2008 @ 23:11:29 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58100519
Heb op alles wel een antwoord verzonnen en als bonus nog even een trein getekend, dus dat moet genoeg zijn om het vak te halen

Hoe ging het bij jou?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58100678
Ik heb ook wel op alles een antwoord verzonnen... maar of het de goede antwoorden waren is een beetje de vraag

Jammer dat ik je getekende trein niet gezien heb Welke trein had je getekend? Een Spurt? Of een Koploper?
pi_58100916
In het kader van 'de mens in de trein' er zitten soms rare gasten tussen.

Zo zie ik iedere dag tussen Amersfoort en Amsterdam een man opzoek naar een krantje... en dan niet alleen kijken boven op de bagagerekken, maar ook gewoon ff in de prullenbakken. En dan het liefst ook nog even graaien.
En dat doet ie dan 2 a 3 keer en weg is ie dan weer naar volgens mij de andere kant van de trein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2008 @ 23:35:29 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58101267
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:16 schreef ewyb het volgende:
Jammer dat ik je getekende trein niet gezien heb Welke trein had je getekend? Een Spurt? Of een Koploper?
Geen enkele natuurlijk

Docenten moeten natuurlijk wel denken dat je serieus bezig bent geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 april 2008 @ 09:44:30 #66
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_58105638
quote:
Op woensdag 16 april 2008 17:57 schreef Willy84 het volgende:
TSN (XX) had alle onderdelen mallen van Den Oudsten overgenomen en vervullen nog steeds de after sales meen ik.

Het is wel goed nieuws voor XX dat Dessau een doorstart maakt, want de levering van onderdelen is dan wel een stukje makkelijker.
Niet alleen de after sales, ze hebben een poosje de gehele fabriek overgenomen om te zorgen dat hun bestelde (en deels betaalde) orders ook afgebouwd werden. Daarom zie je nog genoeg Alliance bussen rondtuffen bij xx omdat ze gewoon nog vrij nieuw zijn. Geloof dat de laatste bus in 2001 of 2002 afgeleverd is. En toen was DO allang failliet.

TSN heeft ook de gebouwen van DO overgenomen om er een goederen centrum en onderhouds lokatie van te maken. Zie ze al in Duitsland die fabriek overnemen en er zelf treintjes maken
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2008 @ 14:52:17 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58112463
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 april 2008 @ 14:54:59 #68
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_58112535
Zeg, ik fiets sinds kort elke ochtend braaf langs station Groningen en ik zie daar regelmatig een zogenaamde "videoschouwtrein" staan. Waar dient dit ding voor?
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2008 @ 15:05:39 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58112748
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:54 schreef SuperWeber het volgende:
Zeg, ik fiets sinds kort elke ochtend braaf langs station Groningen en ik zie daar regelmatig een zogenaamde "videoschouwtrein" staan. Waar dient dit ding voor?
Het spoor berijden en dan met behulp van de apparatuur aan boord meten of het spoor gebreken vertoond. Dit doen ze tegenwoordig rijdend, omdat zo een baanvak niet meer buiten dienst hoeft wegens schouwen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 april 2008 @ 15:13:33 #70
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_58112915
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het spoor berijden en dan met behulp van de apparatuur aan boord meten of het spoor gebreken vertoond. Dit doen ze tegenwoordig rijdend, omdat zo een baanvak niet meer buiten dienst hoeft wegens schouwen.
Ah, handig dus
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_58113143
quote:


Maar als ik het goed begrijp reedt die loc achteruit met die wagens, dan staat toch normaal iemand achterop de trein of geven de foto's een verkeerd beeld?
............................
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2008 @ 15:30:51 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58113317
Er staat niet altijd iemand achter op de trein als deze achteruit rijdt, zoals in dit geval dus. De foto's geven geen verkeerd beeld.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58114681
waarom staat die auto daar midden op het veld, dwars over het spoor?

dit incident was trouwens een week of 3 geleden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 april 2008 @ 16:59:01 #74
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_58115340
Trein in de fik hier in station rijswijk, fout boel , sirene's rook..
  donderdag 17 april 2008 @ 17:07:02 #75
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_58115543
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trein in de fik hier in station rijswijk, fout boel , sirene's rook..
Ofwel, 0 treinverkeer over Rijswijk?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_58115555
quote:
Op donderdag 17 april 2008 16:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Trein in de fik hier in station rijswijk, fout boel , sirene's rook..
quote:
17-04-08 16:59


RIJSWIJK - In een trein op het station Rijswijk is donderdagmiddag brand uitgebroken. De brandweer is met meerdere voertuigen uitgerukt.
Hoe de brand is ontstaan en hoe groot de brand is, is nog niet duidelijk. De trein is tijdig ontruimd en er zijn geen gewonden. Ook station Rijswijk is ontruimd en tussen Den Haag Hollands Spoor en Delft moeten reizigers hierdoor rekening houden met een vertraging van ongeveer 60 minuten. Tussen Den Haag HS en Delft rijden geen treinen

Bron
............................
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2008 @ 17:14:59 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58115739
Zullen wel V'tjes zijn of een T'je
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58115893
Ik zag vanmiddag op station Helmond een mooie combinatie SLT's staan.. naast de veel geziene 2402 stonden de 2401 en de 2602 er nu ook, allemaal aan elkaar gekoppeld. Dan krijg je toch een flinke stoptrein

Die 6-baks variant is wel mooi zo met 2 ruimte fietsenafdelingen midden in de trein.
  donderdag 17 april 2008 @ 17:47:53 #79
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_58116553
Kruidvat.nl meldt:
quote:
In verband met de grote belangstelling is de voorraad treinkaartjes in de meeste Kruidvat winkels reeds uitverkocht.
Maar gelukkig dus niet overal. Hier op de Draaiweg hadden ze die dingen vanmiddag gewoon nog.
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:20 schreef Bigs het volgende:Dan krijg je toch een flinke stoptrein
ff rekenen, voor de SLT geldt 2400 = 4 = 3 en 2600 = 6 = 4, dan stondt er dus het equivalent van 10 bakken, is toch wel 5 V'tjs, flink stoptreintje dus ja.

[ Bericht 38% gewijzigd door ReisT op 17-04-2008 17:55:34 ]
pi_58116832
ik heb er inmiddels 8 op voorraad. mijn moeder is een heldin!
pi_58117751
Ik heb er 10, nou maar eens zien dat ik ze allemaal op krijg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58117939
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb er 10, nou maar eens zien dat ik ze allemaal op krijg
hehe, nou ja, je hebt er 2,5 maand de tijd voor. ik heb het voordeel dat ik ze samen met m'n broer opmaak. hij wilde er 5 of 6, ik wilde er 2. wacht er nog ff mee. naar roosendaal koop ik zaterdag gewoon een enkeltje. dat kruidvatkaartje gebruik ik wel als ik een keer bv. retour naar heel ver weg knal.
pi_58118001
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:47 schreef ReisT het volgende:
Kruidvat.nl meldt:
[..]

Maar gelukkig dus niet overal. Hier op de Draaiweg hadden ze die dingen vanmiddag gewoon nog.
[..]

ff rekenen, voor de SLT geldt 2400 = 4 = 3 en 2600 = 6 = 4, dan stondt er dus het equivalent van 10 bakken, is toch wel 5 V'tjs, flink stoptreintje dus ja.
Mja maar de SLT bakken zijn wel wat korter dan de meeste anderen begreep ik.. weet alleen niet hoeveel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2008 @ 18:56:17 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58118106
quote:
Op donderdag 17 april 2008 18:51 schreef Bigs het volgende:

[..]

Mja maar de SLT bakken zijn wel wat korter dan de meeste anderen begreep ik.. weet alleen niet hoeveel.
De IV is precies even lang als een ICM-III en de VI is evenlang als de ICM-IV, dus 80,6 resp. 107,1 meter. Hiermee kun je de baklengte van de tussenbakken uitrekenen en ook de lengte van de kopbakken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58121556
Vanmiddag na het werk nog even wezen kijken nabij Rijssen.


NSR 1836 is met slechts 7 rijtuigen onderweg van Berlin Ostbahnhof naar Amsterdam Centraal. Het waarom van de inzet van deze reservestam is mij nog niet helemaal duidelijk, maar de grote hoeveelheid 1e klas bakken zijn toch wel erg vreemd... Barrijtuig zat er dus ook niet bij!


RN 232 902 is met de Pon-trein op weg van Osnabrück naar Amersfoort en stuift hier met een aardig gangetje het dorp Rijssen binnen.
  donderdag 17 april 2008 @ 21:29:08 #86
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_58122149
iemand foto's van fikkende trein in rijswijk toevallig?
pi_58122232
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:29 schreef NordicBlue het volgende:
iemand foto's van fikkende trein in rijswijk toevallig?
Graag Kom maar op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58122251
vette pica's!(Y)
  donderdag 17 april 2008 @ 21:48:31 #89
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_58122759
quote:
Op donderdag 17 april 2008 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Graag Kom maar op
Ik bedoelde het als vraag, ik bedoelde niet dat ik ze zelf heb
pi_58123128
We weten al wat voor trein het is
............................
  donderdag 17 april 2008 @ 22:02:22 #91
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_58123162
Matjeeee
pi_58123342
Zo als ik al dacht schijnt er mee te vallen
quote:
De schade aan de trein lijkt zich te beperken tot het technische gedeelte van de trein. De coupés lijken volgens de brandweer gespaard gebleven.
Bron

Nog een pic
............................
pi_58123846
Is het nu een Teetje of een Veetje, ik hoop dat laatste...
  donderdag 17 april 2008 @ 22:49:06 #94
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_58124470
Nu op nostalgienet, treindienstleiders in de jaren 60
pi_58124537
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Is het nu een Teetje of een Veetje, ik hoop dat laatste...
Als expert moet je dat toch wel weten
Ja kan het namelijk makkelijk zien.
............................
pi_58124706
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:50 schreef sander89 het volgende:
Als expert moet je dat toch wel weten
Ja kan het namelijk makkelijk zien.
In het jargon van onze vriend Zug-Chef: Basiskennis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_58124804
Nouja, ik weet ook niet alles
pi_58125113
Dat bedoelde ik geen eens

Maar je ziet licht aan het einde van de tunnel, daar loopt het perron niet verder door van het station van Rijswijk, dus je ziet maar 3 bakken dus dat is de hele trein
Ja niet super duidelijk, maar wel aardig te zien
............................
pi_58125330
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Is het nu een Teetje of een Veetje, ik hoop dat laatste...
Check de ramen van de machinist.
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:20:00 #100
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_58126757
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:15 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Check de ramen van de machinist.
Dit was 1 van de eerste dingen die ik mezelf leerde toen ik onlangs in de treinenhobbybusiness aankwam, uit wikipedia n.b.: Verder zijn bij de kopbakken op de cabine tegenwoordig de uiterste raampjes bij Plan T grijs geschilderd en bij Plan V geel. Zo is dus aan de kopbak al te zien of het Plan T of Plan V is. Uitzondering hierop vormen de Plan V's van Veolia op de Heuvellandlijn. Deze hebben net als Plan T grijze zijruitjes
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')