abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:21:39 #151
202886 seinhuis
elke dag htn - ut
pi_56762207
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:27 schreef seinhuis het volgende:
[ afbeelding ]
Hier alweer deel ### in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XIX, XX, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL, XLI, XLII, XLIII, XLIV, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII, XLIX, L, LI, LII, LIII, LIV, LV, LVI, LVII, LVIII, LIX, LX, LXI, LXII, LXIII, LXIV, LXV, LXVI, LXVII, LXVIII, LXIX, LXX, LXXI, LXXII, LXXIII, LXXIV, LXXV, LXXVI, LXXVII, LXXVIII, LXXIX, LXXX, LXXXI, LXXXII, LXXXIII, LXXXIV, LXXXV, LXXXVI, LXXXVII, LXXXVIII, LXXXIX, XC, XCI, XCII, XCIII, XCIV, XCV, XCVI, XCVII, XCVIII, XCIX, C.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


[ afbeelding ]
Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Spurts (GTW's) en nog twee overgebleven Buffels, uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

[ afbeelding ]
Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


[ afbeelding ]

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.

[ afbeelding ]
Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.


[ afbeelding ]
De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


[ afbeelding ]
Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

[ afbeelding ]
Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


[ afbeelding ]
vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.

[ afbeelding ]
Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:

[ afbeelding ]

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Ik weet niet welke beheerer mei openings toppik heeft geverandert, maar ik vind deze veel moier dan mei bericht.

Tevens; hebben jullie mei nauw al eens aan het wer gezien op utrecht Centraaal?
pi_56762245
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:21 schreef seinhuis het volgende:

[..]

Ik weet niet welke beheerer mei openings toppik heeft geverandert, maar ik vind deze veel moier dan mei bericht.

Tevens; hebben jullie mei nauw al eens aan het wer gezien op utrecht Centraaal?
Ik durf te wedden dat een moderator nu gaat optreden... probeer aub normaal nederlands te tikken!
pi_56762271
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:18 schreef seinhuis het volgende:

[..]

Je dit hebt ook op OHHIH geplaats
Tevens; moi verslag.
Goed gezien , Dank je
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2008 @ 23:45:21 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56762841
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:41 schreef thats-me het volgende:
Heb eens even wat van mij video's geupload op Youtube, waar goed te zien is de verandering met een Jaar geleden en nu.

We beginnen met een Reportage, over de voor delen van Almelo verdiept.
Vermoedelijk komt deze reportage uit 2003, maar dat weet ik niet zeker.
http://nl.youtube.com/watch?v=OX2eypRdGJc

Vervolgens gaan we zelf een ritje maken over het oude traject, Almelo -> Hengelo, het is 21 Maart 2007 (2 Dagen voor het oude spoor buiten dienst gaat.). Je ziet eerst nog de 3101 en 3102 vertrekken vanaf station Almelo.
http://nl.youtube.com/watch?v=aS43ymfzKLI
Note: De video duurd bijna 10 min, je gaat vanaf station Almelo door tot station Hengelo .

Nu we weten hoe het spoor er bij lag gaan we door naar 21 Mei 2007.
Alle ellende tijdens het in gebruik kunnen nemen van het Hulp spoor zijn voor bij.
In de tussentijd hebben ze alle oude rails verwijderd.
We vertrekken vanaf Almelo de Riet.
http://nl.youtube.com/watch?v=fs_vky4R9vM

Ik kom er achter dat ik nu een groot gedeelte heb over geslagen.

Maar we gaan verder het is onder tussen 22 Januari 2008 en ze zijn bezig met het inhangen van de tijdelijke viaduct in de Schoolstraat-Violierstraat.
http://nl.youtube.com/watch?v=ANJ80EgEY0E

We zijn een weekje verder, het is 28-01 de tijdelijke viaduct ligt bijna goed, een dag later word die in gebruik genomen.
http://nl.youtube.com/watch?v=zOMPUXWD6uA (begin met kijken vanaf 1.30)

Er zijn 2 weken voor bij gegaan, het is 14 Februari 2008 (valentijnsdag) We komen vanaf Almelo De riet, Almelo binnen rijden.
Je kunt zien dat deze 2 weken, het 1 en ander is veranderd,
Het tijdelijke viaduct is in gebruik genomen,
De overgang Nieuwstraat-Zuiderstraat is afgesloten, en meteen daar achter zijn ze begonnen met het eerste gedeelte uitgraven.
http://nl.youtube.com/watch?v=LUudsNkLdw0

Ik zal de komende tijd, wanneer ik nieuwe beelden heb, dit topic uitbreiden
Had het verslag eerder vandaag over het hoofd gezien, maar ik vind ik mooi om de vorderingen te Almelo te zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56764266
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:21 schreef seinhuis het volgende:

[..]

Tevens; hebben jullie mei nauw al eens aan het wer gezien op utrecht Centraaal?
Hangt er van af. Als jij die grapjurk bent die altijd onze BT 'leent', dan wel.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 16 februari 2008 @ 09:53:09 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56766325
Ik vond onderstaande foto in mijn doos-met-nog-in-te-plakken foto's. Ik heb 'm ooit van iemand gekregen, die foto, maar ik weet niet wat het is. Een bus ja. Met een schildering van een trein erop. Een bus met het stuur rechts zo te zien, mits links de voorkant is... Wie kent dit ding?

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56766556
Wat een ding
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:00:24 #158
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_56767966
Sommigen hier zullen er niet rouwig om zijn, maar toch is het wel jammer, HOV-RN kondigt het einde aan een groot deel van Plan T.
quote:
Vanaf april van dit jaar zullen de eerste Plan T’s het einde van hun revisietermijn bereiken. In april zal het eerste stel buiten dienst gaan, in juni gevolgd door nog eens drie. In september volgt het vijfde stel en in december gaan tegelijk vier treinstellen aan de kant. Het is niet meer mogelijk de levensduur van deze treinstellen te verlengen: alle ‘remcontrolebeurten’ zijn voor deze treinstellen dan opgesoupeerd. In april, juni en december 2009 volgen respectievelijk twee, drie en één treinstel.
Samengevat: de eerste 9 stuks gaan er dit jaar nog uit, volgend jaar nog eens 6.
pi_56769161
Ik behoor waarschijnlijk tot één van de weinigen die het jammer vinden, aangezien ik het interieur van de Plan T erg weet te waarderen i.t.t. de Plan V. Want in de Plan T heb je tenminste normale (krappe) stoeltjes, terwijl je in Plan V geforceerd in een bankje zit te hangen met zicht op andere treinreizigers (personal space, anyone?).

Wat gaat er voor de Plan T’s in de plaats komen?

Extra ICB maakt VIRM vrij voor Zwolle – Nijmegen, waarop die Plan V’s de terzijde gestelde Plan T’s gaan vervangen? Want de nieuwe stoptreinen komen nog niet binnen afzienbare tijd (om Plan T direct te vervangen).

En een museumstel is vast nog niet gereserveerd?



Plan T, ik hou van jou, ik kan niet leven zonder jou!

pi_56771100
Volgens mij is dit hem.

Een trein in de 3600 doet er ongeveer (vanaf het moment dat ie in Zwolle begint te rijden tot aan het moment dat ie in Nijmegen begint terug te rijden, dus met keertijd) van Zwolle naar Nijmegen 1.5 uur over. Aangezien er elk half uur een trein moet rijden, moeten er in Zwolle dus 3 klaar staan (3x .5 = 1.5 uur) en in Nijmegen dus ook drie (want na 1.5 is de trein dan bij het eindstation, en kan terug rijden). In totaal heeft men dan drie treincombinaties in Nijmegen nodig, en drie in Zwolle.

Volgens planning rijden ze met drie stellen, dus zijn er in totaal 3 x 6 = 18 Plan V-stellen nodig. Samen hebben deze een capaciteit van 36 bakken.

Hoeveel bakken gaan er nu buiten dienst? Dat zijn er 9 x 4 = 36 bakken Plan T.

Dus in theorie zouden die 36 bakken Plan V van de 3600 nipt de 36 bakken Plan T kunnen vervangen. Dan klopt het ook met het materieel”geschuif” van “nieuw” ICB maakt VIRM vrij voor de 3600, en die Plan V maakt het mogelijk om de Plan T buiten dienst te stellen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 15:52:44 #161
136283 knars
Teethgrinder
pi_56771798
Dag Plan T met je irritante gebrek aan beenruimte

Van de buitenkant is het die goeie ouwe gezellige standaard stoptrein waar iedereen mee vertrouwd is, maar van binnen is het simpelweg ruk.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:24:35 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56772275
En zo wordt het Treinstel Toekomst verleden tijd.

En dat terwijl enkele jongere Plan V's al gesloopt zijn! Maar die hadden dan ook geen grote revisie gehad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56772794
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:08 schreef von_Preussen het volgende:
Ik behoor waarschijnlijk tot één van de weinigen die het jammer vinden, aangezien ik het interieur van de Plan T erg weet te waarderen i.t.t. de Plan V. Want in de Plan T heb je tenminste normale (krappe) stoeltjes, terwijl je in Plan V geforceerd in een bankje zit te hangen met zicht op andere treinreizigers (personal space, anyone?).
Exact mijn redenering! Plan T for the win
pi_56773288
Gisteren al wezen hobbyen bij Holten en Zevenaar, foto's volgen nog wel eens, vandaag op verschillende plekjes gestaan voor wat meer NSR spul en natuurlijk de ACTS treinen vanuit Leeuwarden:


ICM's 4214 en 4207 onderweg nabij Haskerdijken (Heerenveen) als Intercity Leeuwarden - Rotterdam Centraal


Even later gevolgd door de ACTS 1255 + 6705 met de containertrein uit Leeuwarden naar de Maasvlakte West. Over niet zo'n heel lange tijd rijden deze 1200-loks niet meer, dus wees er snel bij voor ze weg zijn!


Bij Wezep ICMm 4016 en de ICM's 4061 en 4220 onderweg als IC Leeuwarden/Groningen - Schiphol


Even later gevolgd door NSR DDAR'retje 7402 met achterop Elok 1719 als stoptrein Zwolle - Amersfoort - Utrecht


Een stukje verderop bij Hattemerbroek eerst nog de volgende IC gepakt, bestaande uit de 4042, 4250 en de 4072 als IC Leeuwarden/Groningen - Schiphol


Tot slot de Class 66 van ACTS, de 513-9 met de Lw-2 shuttle vanuit Leeuwarden naar de Amsterdamse Houtrakpolder.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:14:56 #165
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_56774288
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:08 schreef von_Preussen het volgende:
Wat gaat er voor de Plan T’s in de plaats komen?

Extra ICB maakt VIRM vrij voor Zwolle – Nijmegen, waarop die Plan V’s de terzijde gestelde Plan T’s gaan vervangen? Want de nieuwe stoptreinen komen nog niet binnen afzienbare tijd (om Plan T direct te vervangen).
Vanaf komend najaar wordt de NS-vloot in een jaar tijd flink uitgebreid (mits alles op tijd geleverd wordt dan he.)

-200 nieuwe bakken VIRM.

-122 bakken (omgerekend, zijn er meer maar aan de korte kant) nieuwe Sprinters, het jaar daarop gevolgd door nog ongeveer zo'n zelfde aantal.

-Nieuwe GTW's voor de concullega's Arriva en Veolivla betekent dat NS een stuk of 60 bakken Plan V terugkrijgt.

-60 bakken aan gemoderniseerde sprinters-tweetjes (die dingen zijn nota bene ouder dan sommige V's!).

[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 16-02-2008 18:22:24 ]
pi_56774925
Als ik het goed heb is er vanochtend een nieuwe lading ICB via Eindhoven het land binnengekomen. Zat in de V&D te Eindhoven en zag ze langsrijden. Twee bakken nog in DB kleur de rest in een glanzend NS kleurtje
pi_56775229
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:14 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vanaf komend najaar wordt de NS-vloot in een jaar tijd flink uitgebreid (mits alles op tijd geleverd wordt dan he.)

-200 nieuwe bakken VIRM.

-122 bakken (omgerekend, zijn er meer maar aan de korte kant) nieuwe Sprinters, het jaar daarop gevolgd door nog ongeveer zo'n zelfde aantal.

-Nieuwe GTW's voor de concullega's Arriva en Veolivla betekent dat NS een stuk of 60 bakken Plan V terugkrijgt.

-60 bakken aan gemoderniseerde sprinters-tweetjes (die dingen zijn nota bene ouder dan sommige V's!).
Vergeet het nieuwe HSL materiaal niet dat schijnt ook eind dit jaar eerste hier naar toe te komen maar dat kan natuurlijk zijn dat nog paar jaar vertraagd zoals bij andere treinstellen die ze gebouwd hebben
............................
pi_56777216
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:10 schreef von_Preussen het volgende:
Volgens mij is dit hem.

Een trein in de 3600 doet er ongeveer (vanaf het moment dat ie in Zwolle begint te rijden tot aan het moment dat ie in Nijmegen begint terug te rijden, dus met keertijd) van Zwolle naar Nijmegen 1.5 uur over. Aangezien er elk half uur een trein moet rijden, moeten er in Zwolle dus 3 klaar staan (3x .5 = 1.5 uur) en in Nijmegen dus ook drie (want na 1.5 is de trein dan bij het eindstation, en kan terug rijden). In totaal heeft men dan drie treincombinaties in Nijmegen nodig, en drie in Zwolle.

Volgens planning rijden ze met drie stellen, dus zijn er in totaal 3 x 6 = 18 Plan V-stellen nodig. Samen hebben deze een capaciteit van 36 bakken.

Hoeveel bakken gaan er nu buiten dienst? Dat zijn er 9 x 4 = 36 bakken Plan T.

Dus in theorie zouden die 36 bakken Plan V van de 3600 nipt de 36 bakken Plan T kunnen vervangen. Dan klopt het ook met het materieel”geschuif” van “nieuw” ICB maakt VIRM vrij voor de 3600, en die Plan V maakt het mogelijk om de Plan T buiten dienst te stellen.
Rijdt nu al weer wat VIRM in de 3700, maar nog lang niet alles en het kan ook weer zo weg zijn. Ten tweede vraag ik me af of het niet dan net toevallig ergens anders harder nodig is. Dat is altijd al zo geweest en zal je zien dat de 3700 dan maar weer Plan V krijgt en de VIRM op een lijn in het westen. Ik geloof het pas, als er echt VIRM rijdt! Daarbij is er ook geen instroom van nieuw materieel komend half jaar.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2008 @ 20:34:03 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56777421
afgelopen donderdag minimaal 4 stellen VIRM gezien in de 3700 al, dus veel is er al doorgeschoven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56777929
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
afgelopen donderdag minimaal 4 stellen VIRM gezien in de 3700 al, dus veel is er al doorgeschoven
Dat is zo, maar wel vaker gezien dat er twee VIRM in de omloop zitten en weer een dag later er uit worden gehaald. Record is toch wel in een week: Mat 64, VIRM, DDAR en ICM gezien in de 3700 .

Misschien slim om in 2009 weer een lijn te bouwen, en te begrijpen dat dit niet echt werkt ...
Want er staan nu maar liefst 2 treinstellen constant stil.
pi_56778239
Boel moet gewoon weer doorgetrokken worden naar Roosendaal (of zelfs naar Vlissingen). Tevens weer een echte Intercity van maken die veel minder stopt.
pi_56778453
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:44 schreef Dichterbijer het volgende:
Als ik het goed heb is er vanochtend een nieuwe lading ICB via Eindhoven het land binnengekomen. Zat in de V&D te Eindhoven en zag ze langsrijden. Twee bakken nog in DB kleur de rest in een glanzend NS kleurtje
Denk eerder aan een uitwisseling ivm onderhoud.

Nice pics bjorn..!!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2008 @ 21:43:27 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56779490
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 20:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dat is zo, maar wel vaker gezien dat er twee VIRM in de omloop zitten en weer een dag later er uit worden gehaald. Record is toch wel in een week: Mat 64, VIRM, DDAR en ICM gezien in de 3700 .

Misschien slim om in 2009 weer een lijn te bouwen, en te begrijpen dat dit niet echt werkt ...
Want er staan nu maar liefst 2 treinstellen constant stil.
's avonds zit er uit oogpunt van sociale veiligheid ICM in de 3700
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 16 februari 2008 @ 22:26:39 #174
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_56780607
Toevallig 2 treintjes op de kiek gezet vandaag



Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_56780958
Thanks for sharing. Mooie sfeerbeelden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2008 @ 23:04:00 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56781657
Donderdag ben ik er even op uit geweest en heb enkele opvallende platen gemaakt. De VIRM waarmee ik van Groningen naar Zwolle reisde ging naar:



Daarna naar Nijmegen gereisd en de GTW geplaat. Opvallend hierbij is dat een van de spiegels van de 7352 mist



Ben daarna doorgereisd naar Roosendaal, terug naar Breda om via Leiden en woerden naar Amsterdam Zuid te reizen. Omdat ik onderweg vertraging had opgelopen, was ik in de gelegenheid om tussen Amsterdam Zuid en Amersfoort de pimpelexpress te nemen Daarna weer met de VIRM naar Groningen gereisd, maar onderweg verder geen platen meer gemaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 februari 2008 @ 00:44:16 #177
176916 Karrs
2007-2017
pi_56783627
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Donderdag ben ik er even op uit geweest en heb enkele opvallende platen gemaakt. De VIRM waarmee ik van Groningen naar Zwolle reisde ging naar:

[ afbeelding ]

Daarna naar Nijmegen gereisd en de GTW geplaat. Opvallend hierbij is dat een van de spiegels van de 7352 mist

[ afbeelding ]

Ben daarna doorgereisd naar Roosendaal, terug naar Breda om via Leiden en woerden naar Amsterdam Zuid te reizen. Omdat ik onderweg vertraging had opgelopen, was ik in de gelegenheid om tussen Amsterdam Zuid en Amersfoort de pimpelexpress te nemen Daarna weer met de VIRM naar Groningen gereisd, maar onderweg verder geen platen meer gemaakt.
Dus ze hebben in 's Gravenhage eindelijk wat aan 'die lúcht' gedaan?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zondag 17 februari 2008 @ 14:03:43 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56790235


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56790930
Je hebt ook weer een leuk rondje gemaakt!
  zondag 17 februari 2008 @ 14:43:57 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56791226
Yep Het werd wel weer eens tijd, ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56793576
Schoenes Wochenende Fles?
Socialist in Mercedes
pi_56794334


iemand een idee wat deze stellen in Roosendaal te zoeken hebben?
pi_56796049
Misschien een wintersporttrein naar de Franse Alpen? (Ik ken de details niet, ik zag laatst alleen een groep mensen met skies die op Utrecht C op een 'Vakantietrein' stonden te wachten, dus ik weet dat iets dergelijks bestaat...
Socialist in Mercedes
pi_56796258
Geen idee? misschien een skitrein ofzo?
pi_56796508
Bedevaarttrein naar Lourdes misschien?

Bergland Express naar Oostenrijk volgens Treintjes.info...
Webstek
Socialist in Mercedes
  zondag 17 februari 2008 @ 18:42:31 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56796594
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:22 schreef Charango het volgende:
Schoenes Wochenende Fles?
Nee, gewoon Schöner Tag Ticket NRW
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 februari 2008 @ 18:46:03 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56796664
Het prachtige weer houdt nog even aan, en om eerlijk te zijn: Het werd wel weer eens tijd om eindelijk eens een mooie ronde neer te zetten in 2008. Maar ja, het is zaterdag, en dus moest er uitgeslapen worden. Zodoende vertrok ik pas om 11:08 uit Utrecht Centraal en bereikte ik via Eindhoven en Venlo tegen 14:30 Wuppertal Hbf. De Schwebebahn dus. Een vriend van me had dat ding nog nooit gedaan, en dat is eigenlijk wel een beetje een essential classic natuurlijk.



Blik op de baan over de Wupper:



Bij het westelijke uiteinde, station Vohwinkel, hangt de baan enkele kilometers lang boven de straat in plaats van boven de Wupper.



Aangekomen aan het oostelijke eindpunt, station Wuppertal-Oberbarmen, konden nog een bus en een BR628 op de plaat gezet worden.





Vervolgens ging de reis via Hagen Hbf door het Sauerland naar Lüdenscheid, een erg mooie route. Helaas werd het al vrij vroeg donker, maar dat mocht de pret niet drukken. Onderweg was er bijvoorbeeld gelegenheid om het fraaie historische seinhuis van Brügge (Westfalen) te fotograferen.



Een Lint41 van de SauerlandBahn op het eindpunt van de Volmelijn: station Lüdenscheid.



Op de terugweg in het donker nog even wat sfeerplaatjes geschoten van Hagen Hbf en het in deplorabele staat verkerende station Ennepetal (Gevelsberg)....





En dit was de trein die ons terugbracht naar Venlo.



[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 17-02-2008 19:10:24 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56796979
Leuke foto's . Moet ook maar eens een keer die kant op gaan
  zondag 17 februari 2008 @ 19:03:25 #189
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56796999
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Een vriend van me had dat ding nog nooit gedaan, en dat is eigenlijk wel een beetje een essential classic natuurlijk.
Dat was ik, en ik heb 2 aardige filmpjes gemaakt, nouja volgens fles dan. Ik was vandaag lui, mar een bijzonder ding is die Wuppentaler Schwebebahn wel

Compilatie filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=S_ioxPoKChM

Complete traject in 3minuut en en beetje
http://nl.youtube.com/watch?v=Cn-cCOd0Lvw
  zondag 17 februari 2008 @ 19:59:28 #190
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_56798377
Toffe foto's Fles! En leuke filmpjes Arthur

Ik moet er ook nog eens heen
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_56805392
Leuke foto’s Zug-Chef & Fles!

@ACT-F, jij ook hier, ken je porno-sjakie nog? De systeembeheerder?
  maandag 18 februari 2008 @ 01:13:48 #192
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_56806535
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:58 schreef von_Preussen het volgende:
@ACT-F, jij ook hier, ken je porno-sjakie nog? De systeembeheerder?
Jaaaaa!!

Leuk dat jij hier ook zit, en al helemaal als autofiel tussen de treinofielen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_56807474
Leuk rondje! Ik moet eigenlijk ook weer eens op pad. Dit jaar nog helemaal niet in een Koploper gezeten.
pi_56810171
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:57 schreef Gutz het volgende:
[ afbeelding ]

iemand een idee wat deze stellen in Roosendaal te zoeken hebben?
Zijn inderdaad rijtuigen van de Skitrein Rotterdam - Antwerpen - Oostenrijk, ook wel de Bergland genoemd.

Gisteren kwam deze trein na reizigers in Rotterdam te hebben afgezet, terug als ledig materieel richting Roosendaal:

  maandag 18 februari 2008 @ 10:52:24 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56810189
Mooi treintje ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56810345
1 van de weinige reizigerstreinen die nog met NMBS 25.5 rijden in NL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56810438
Hoeveel kost een treinkaartje naar Oostenrijk/Frankrijk naar een skigebied eigenlijk?
Nice pics!
  maandag 18 februari 2008 @ 11:57:57 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56811589
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
1 van de weinige reizigerstreinen die nog met NMBS 25.5 rijden in NL
Zeg, waar staat die trein in het spoorboekje? Kan je er ook met een SOV in?
pi_56811599
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:04 schreef Willy84 het volgende:
Hoeveel kost een treinkaartje naar Oostenrijk/Frankrijk naar een skigebied eigenlijk?
Nice pics!
Hangt er vanaf of je de normale ski trein neemt of de Thalys ski trein.
Normale retour rond 100/150 euro
Thalys retour rond 200/250 euro
............................
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 februari 2008 @ 12:00:05 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56811640
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Zeg, waar staat die trein in het spoorboekje? Kan je er ook met een SOV in?
Een SOV zal niet geldig zijn, omdat deze trein niet normaal in het spoorboekje staat en een trein met toeslag is
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')