Nou uhm, nieuw... en shiny. En volgens mij toen al de Ibanez vs. Fender/Gibson discussiesquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:29 schreef Aresdreams het volgende:
vertel het eens aan de kleine kindertjes die er toen niet bij waren hoe het was!
ik was er toen nog niet
oke danquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:33 schreef Svyatagor het volgende:
Toen zagen we illustere helden als BigBossMan, Zanderrr en de immer heethoofdige Ibanez nog wel eens.
En vergeet Tijn, crN, Fixxxer, Hammet en Schorpioen niet...quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:33 schreef Svyatagor het volgende:
Toen zagen we illustere helden als BigBossMan, Zanderrr en de immer heethoofdige Ibanez nog wel eens.
Ja, wat een rot tijd was datquote:Op donderdag 24 januari 2008 15:30 schreef Litpho het volgende:
Maar geen Dean.
Iedereen die gitaarspeeld is hier welkom hoorquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:44 schreef Dylanesque het volgende:
Ik hoor eigenlijk meer thuis in het Leer hier gitaar spelen, maar vind het stiekem toch leuk om mee te lezen als het eens niet over versterkers en apparatuur gaat
Ja dat was wel mijn voorstelling hiervan jaquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:45 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Iedereen die gitaarspeeld is hier welkom hoor
Of denk je soms dat iedereen hier goed kan spelen
Wij kunnen ook helemaal niet spelen hoorquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:44 schreef Dylanesque het volgende:
Ik hoor eigenlijk meer thuis in het Leer hier gitaar spelen, maar vind het stiekem toch leuk om mee te lezen als het eens niet over versterkers en apparatuur gaat
Nee, ik kom hier al sinds topic #1quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:46 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ga me nou niet vertellen dat jullie allemaal net begonnen zijn
Dan voel ik me hier wel meer thuis meteenquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wij kunnen ook helemaal niet spelen hoor
Ik wel...quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:46 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ga me nou niet vertellen dat jullie allemaal net begonnen zijn
Speel pas een goed jaar, dus ben net begonnen jaquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:46 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ja dat was wel mijn voorstelling hiervan jaGa me nou niet vertellen dat jullie allemaal net begonnen zijn
Whehehe, je bent niet de enigequote:Op donderdag 24 januari 2008 16:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Nummer spelen en denken kut wat klinkt het vals samen![]()
stemmen
hmm staat toch goed
nog een keers pelen
weer gaar
oh
capo op verkeerde fret [ afbeelding ]
Blissquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:53 schreef Goover het volgende:
Weet iemand trouwens een nummertje van Muse wat simpel zou zijn om te spelen?
Waarom heb je ze boos gemaaktquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:02 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik tvp. Ik wil nog steeds degelijk gitaar leren spelen maar ik heb nu al twee gitaarleraren boos gemaakt. Ik weet niet of ik aan een derde moet beginnen. En ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen om het mezelf aan te leren...
Te vaak afgebeld. En wat ik verwacht is eigenlijk dat hij me meer leert dan alleen maar akkoorden....quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waarom heb je ze boos gemaakt
wat wil je leren
en wat verwacht je van die leraar
Toffe site, alleen jammer dat de lessen niet genummerd zijn. Dat zou wel wat makkelijker zijn...quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:04 schreef Sloggi het volgende:
Een erg goede site vind ik guitarnoise.com, met lessen van David Hodge (mits je van 60's/70's muziek houdt).
Ja maar meer wat wat is je doel wil je gewoon leidje spelen beetje pielen. Of ook echt theorie erachter leren en opbouw weet ik het wat.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:05 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Te vaak afgebeld. En wat ik verwacht is eigenlijk dat hij me meer leert dan alleen maar akkoorden....
http://www.guitarnoise.com/easy.phpquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:07 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Toffe site, alleen jammer dat de lessen niet genummerd zijn. Dat zou wel wat makkelijker zijn...
Helaas niet!quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wij kunnen ook helemaal niet spelen hoor
Ik heb het geprobeerd echt waar!!!quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:27 schreef Aresdreams het volgende:
gaan mijn belasting centen naar -HIM- is ie zelfs te lui een nieuw topic te openen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutal. Fucking. Metal.
Dat stukje over theorie? Misschien toch eens naar kijkenquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:43 schreef G.Fawkes het volgende:
Bij die eerste les zegt die gast dat je je hand op de snaren moet leggen bij dit akoord: Dadd6add9
Hoe doe je dat op een degelijke manier. en wat bedoelt hij er precies mee?
quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
JA! Eindelijk Jubileum!Bier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't let my username fool you...
Haha, lekkere foute slagplaat!quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:48 schreef Good-for-nothing het volgende:
post vol plaatjes
Mijn London City Comet:
[ link | afbeelding ]
De body is gemaakt uit één stuk iroko-hout, dit is door de vorige eigenaar gedaan omdat degene die de gitaar daarvoor had de body op een vreemde manier bewerkt had (soort van gereliced). De body zit een was/olie en heeft geen lak, en is dus mat.
[ link | afbeelding ]
De slagplaat is een soort metaal met gedraaid effect erin. Ik zit erover na te denken om deze te vervangen door een matzwarte, die staat misschien mooier.
(of een paisley:[ afbeelding ])
Dat metaaleffect noem je traanplaat, maar dat terzijdequote:Op donderdag 24 januari 2008 18:48 schreef Good-for-nothing het volgende:
post vol plaatjes
Mijn London City Comet:
[ link | afbeelding ]
De body is gemaakt uit één stuk iroko-hout, dit is door de vorige eigenaar gedaan omdat degene die de gitaar daarvoor had de body op een vreemde manier bewerkt had (soort van gereliced). De body zit een was/olie en heeft geen lak, en is dus mat.
[ link | afbeelding ]
De slagplaat is een soort metaal met gedraaid effect erin. Ik zit erover na te denken om deze te vervangen door een matzwarte, die staat misschien mooier.
(of een paisley:[ afbeelding ])
Is dit simpel?quote:
1 2 3 4 5 6 | B|-4--4--4--4-x-x-3-3-x-x-3-3-0-1--1--1--1-x-x-4-4-x-x-4-4-0-3--3--3--3-x-x-1-1-x-x-1-1---4--4--4--4--x-x-4-4-x-x-x-4-4-| G|-5--5--5--5-x-x-3-3-x-x-3-3-0-1--1--1--1-x-x-5-5-x-x-5-5-0-3--3--3--3-x-x-1-1-x-x-1-1-0-5--5--5--5--x-x-5-5-x-x-x-5-5-| D|-5--5--5--5-x-x-3-3-x-x-3-3-0-3--3--3--3-x-x-5-5-x-x-5-5-0-3--3--3--3-x-x-3-3-x-x-3-3-0-5--5--5--5--x-x-5-5-x-x-x-5-5-| A|-3--3--3--3-x-x-1-1-x-x-1-1-0-3--3--3--3-x-x-3-3-x-x-3-3-0-1--1--1--1-x-x-3-3-x-x-3-3-0-3--3--3--3--x-x-3-3-x-x-x-3-3-| E|------------------------------1--1--1--1-x-x------------------------------1-1-x-x-1-1-0-------------------------------| |
Ik doelde vooral op de intro eignelijkquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:36 schreef Goover het volgende:
[..]
Is dit simpel?
[ code verwijderd ]
Whehehequote:Op donderdag 24 januari 2008 19:40 schreef Dribbel_ het volgende:
Ow wacht
het was New Born die ik bedoelde
Neuh, maar goed kunnen spelen is een ander verhaalquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:46 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ja dat was wel mijn voorstelling hiervan ja [afbeelding] Ga me nou niet vertellen dat jullie allemaal net begonnen zijn [afbeelding]
quote:Op donderdag 24 januari 2008 16:53 schreef Dribbel_ het volgende:
Nummer spelen en denken kut wat klinkt het vals samen [afbeelding]
stemmen
hmm staat toch goed
nog een keers pelen
weer gaar
oh
capo op verkeerde fret [afbeelding]
Plug In Babyquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:53 schreef Goover het volgende:
Weet iemand trouwens een nummertje van Muse wat simpel zou zijn om te spelen?
Nee, geen traanplaat zo te zien. Dat gedraaide effect is geen traanplaat. Dit is traanplaat:quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:32 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dat metaaleffect noem je traanplaat, maar dat terzijde [afbeelding].
Om maar nog een keer de knuppel in het hoenderhok te gooien: op albums die op "moderne" wijze gemixt zijn hoor je de drums niet eens meer fatsoenlijk door die fijn Dynamic Compression [afbeelding].
Je hebt gelijk, volgende keer eerst inzoomen voordat ik ga blatenquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:17 schreef Deansensitized het volgende:Nee, geen traanplaat zo te zien. Dat gedraaide effect is geen traanplaat. Dit is traanplaat:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:26 schreef SNArky het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, volgende keer eerst inzoomen voordat ik ga blaten [afbeelding].
Zo ver is het nietquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Als jij je chauffeur ff langsstuurd [ afbeelding ]
Uhhm...hij moet geloof ik nog beginnen met barré...quote:
quote:
*Schrijft inquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:54 schreef EroSenninn het volgende:
morgen avond in honselersdijkmaximaal 5 man 2 krattjes en 1 taart
schrijf je nu in <3
Ik denk het nietquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:55 schreef LollerSjaak het volgende:
http://www.feedback.nl/?b=HB01&a=37
Is dit wat?De goedkoopste die ik kon vinden
Ik heb nog honingdropjesquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:54 schreef EroSenninn het volgende:
morgen avond in honselersdijkmaximaal 5 man 2 krattjes en 1 taart
schrijf je nu in <3
Nee ik wil een echte Hendrix Wah pedal dan klink ik precies als Hendrix!quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:01 schreef Deansensitized het volgende:
Zoek liever een 2ehands VOX V847
http://www.groove-factory(...)6eac5fad66e2e58239fd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:04 schreef LollerSjaak het volgende:
[..]
Nee ik wil een echte Hendrix Wah pedal dan klink ik precies als Hendrix!
Deze is goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En anders deze als je perse voor hendrix wil gaan
Maar ik vond die wat minder![]()
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:04 schreef LollerSjaak het volgende:
[..]
Nee ik wil een echte Hendrix Wah pedal dan klink ik precies als Hendrix! [afbeelding]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:07 schreef Dupje het volgende:
200!!! [afbeelding]
Sorrie beetje laat [afbeelding]
Je hebt al een Dean, dus goed op weg ben je alquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:08 schreef LollerSjaak het volgende:
[afbeelding] Het is heel leuk allemaal maar ik denk dat ik eerst maar is goed moet leren gitaar spelen [afbeelding]
(zelfde niveau als mij ^^)quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:08 schreef LollerSjaak het volgende:Het is heel leuk allemaal maar ik denk dat ik eerst maar is goed moet leren gitaar spelen
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:10 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Je hebt al een Dean, dus goed op weg ben je al
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Let wel ff op in welke je stemming je hem zet bij dat nummer, in normale stemming krijg je de meest onmogleijke akkoorden. En je hoeft niet eens die hele akkoorden te spelen eigenlijk alleen de hoge noten eruit omdat de bas de rest dektMaar dat klinkt met z'n alleen tegelijk alleen goed. Als je alleen gitaar speelt mist het een beetje
We hebben het ook heel even gedaan, maar is niet alles neequote:Op donderdag 24 januari 2008 22:16 schreef punkjunk het volgende:
tvp.![]()
Gitaarles net opgezegd. 'k Wou een extra avond vrij hebben omdat vrijdag repetitie dag is (morgen dus weer) .
Maar ff wat anders, een mic op een solid state gitaar versterker (gewoon op t clean of op de line in) , is dat gewoon kut of héél kut?
Is gewoon ronduit kutquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:16 schreef punkjunk het volgende:
tvp. [afbeelding]
Gitaarles net opgezegd. 'k Wou een extra avond vrij hebben omdat vrijdag repetitie dag is (morgen dus weer [afbeelding] ) .
Maar ff wat anders, een mic op een solid state gitaar versterker (gewoon op t clean of op de line in) , is dat gewoon kut of héél kut?
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:16 schreef Dupje het volgende:
[..]
Joa was hele dag kinders vermaken in Fryslan, moet ook gebeuren he [afbeelding]
Welke stemming gebruik je dan?quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Let wel ff op in welke je stemming je hem zet bij dat nummer, in normale stemming krijg je de meest onmogleijke akkoorden. En je hoeft niet eens die hele akkoorden te spelen eigenlijk alleen de hoge noten eruit omdat de bas de rest dektMaar dat klinkt met z'n alleen tegelijk alleen goed. Als je alleen gitaar speelt mist het een beetje
Die goede oude tijdquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:26 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, wat een rot tijd was dat
Jawel het begon erg sloom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
Ga powerchords spelen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:08 schreef LollerSjaak het volgende:Het is heel leuk allemaal maar ik denk dat ik eerst maar is goed moet leren gitaar spelen
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
We hebben het ook heel even gedaan, maar is niet alles nee
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:30 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Is gewoon ronduit kut
Het kan, maar raad het niemand aan.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Oow trouwens, ik kreeg van de week een goede tip @ de gitaarboer. Mijn strap schoot steeds los aan de rechterkant... vroeg ik hoe ik dat op kon lossen, gaf hij mij de tip er bierbeugelrubbertjes aan te doen. Strap zit nu muurvast, zelfs als ik er hard aan trek komt 'ie er niet af
Kloptquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:46 schreef punkjunk het volgende:
[..]
No shit sherlock. Daar kwam ik de eerste keer dat me gitaar op de grond lag al achter
.
Werkt wel id-e-aal!
Ja dat ziet er nou goed uitquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Ach voor een paar keer repeteren kom je er wel.
MAar 300 euro is wel duur wij hebben 2e hands 150 euro 2 actieve en een passieve kunnen kopen (was ook wel heel erg eodkoop hij kon ze allemaal voor minstens 100 per stuk kwijt maar ze stonden hem in de weg)
[ afbeelding ]
Ja okee als je dan 1 mic eropzet zal het wel lukken ja als hij toch actief isquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:00 schreef punkjunk het volgende:
Er zat op die box nog een toonregeling ook. Volgens hem konden ze zonder probleem gebruikt worden zonder mengpaneeltje. Het was wel een 2 gangs toonregeling. En er zat een feedback killer op.
Pff nouja overmorgen voor deurgeld dus hopelijk komt er iemandquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:07 schreef punkjunk het volgende:
haha, geld verdienen met optredens, zak.
(wij vragen 5 euro om naar de repetities te komen kijken, tot nu toe met weinig succes)
Ja dat soort dingen kan je ook afspreken, dit is nu van de band zeg maar, als jij iets voor jezelf koopt is het gewoon van jou, kap je met de band dan blijft het ook van jouquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:13 schreef punkjunk het volgende:
Ok, das wel tof. Wij moeten nog maar ff zien hoe en wat. Van ons allemaal verdien ik het allermeeste en ik vind het wel handig om bijv. een actieve speaker te hebben en een mic, mengpaneetlej etc. etc. Die dingen zijn altijd bruikbaar en komen altijd nog wel een keer van pas.
Gewoon niet stoppenquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:17 schreef punkjunk het volgende:
Daarom, en als je band kapt, en het is van de band, wie krijgt dan wat.
Hangt van je inkomsten af.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:20 schreef punkjunk het volgende:
Dan berijk je ook nooit je hoogtepunt.
Die hebben we al gehad toen we begonnen. Voor de res gaat het alleen bergaf dus daar maken we ons niet druk omquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:20 schreef punkjunk het volgende:
Dan berijk je ook nooit je hoogtepunt.
quote:
Jezus wat een lange soloquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:09 schreef Aikara het volgende:
even wat anders;
http://nl.youtube.com/watch?v=ichsnz6K5fk&feature=related
Joop Wolters.....wat een extreem goeie gitarist!!! Geheel eigen sound, veel verschillende stijlen en zoals gezegd extreem goed! Jammer dat hij niet de erkenning krijgt (niet genoeg IMO) die hij verdient. Ik vind het toch zeker een van de betere gitaristen die er op dit moment rondlopen.
Any thoughts?
quote:
En gelukkig ging het halve vorige deel niet over straplock's en los komende schroeven.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:46 schreef punkjunk het volgende:
[..]
No shit sherlock. Daar kwam ik de eerste keer dat me gitaar op de grond lag al achter
.
Werkt wel id-e-aal!
Leek even of je op een hele goedkope paint manier iets weg gegumd hadquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:55 schreef Doodkapje het volgende:
Yeah! Bandfoto geschoten zonet:
[ afbeelding ]
Mama mia, figaro!
Het is een kubus gemaakt van 5 A4'tjes over een spaarlamp op een standaard. De kubus zie je trouwens terug in de bril van de andere gitarist...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:39 schreef Goover het volgende:
[..]
Leek even of je op een hele goedkope paint manier iets weg gegumd hadmaar het is een lamp?
Ziet er tof uit hoorquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:44 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Het is een kubus gemaakt van 5 A4'tjes over een spaarlamp op een standaard. De kubus zie je trouwens terug in de bril van de andere gitarist...![]()
Hoe kan 't dat die dingen steeds los schieten bij julliequote:Op donderdag 24 januari 2008 22:46 schreef punkjunk het volgende:
[..]
.
Werkt wel id-e-aal!
Als je niet als een lamme versteende zak stilstaat kan dat wel eens gebeuren jaquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe kan 't dat die dingen steeds los schieten bij jullie.
Oh ja, jullie spelen metalquote:Op vrijdag 25 januari 2008 01:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je niet als een lamme versteende zak stilstaat kan dat wel eens gebeuren ja
Bij mij nog niet gebeurd, maar ik laat mijn dure spullen niet graag vallenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe kan 't dat die dingen steeds los schieten bij jullie.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 01:18 schreef Goover het volgende:
[..]
Bij mij nog niet gebeurd, maar ik laat mijn dure spullen niet graag vallen
OP is al tijden dood.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd echt waar!!!
maar die @#$%^OP deed het niet!!!!!
Enne ik werk niet bij de belastingdienst he, dat zou er uit zien. Laten we zeggen dat ik me juist aan de andere kant bevind
zou ik eerder een bas versterker pakkenquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:16 schreef punkjunk het volgende:
tvp.![]()
Gitaarles net opgezegd. 'k Wou een extra avond vrij hebben omdat vrijdag repetitie dag is (morgen dus weer) .
grappig, hij speelt op een bo~elquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:09 schreef Aikara het volgende:
even wat anders;
http://nl.youtube.com/watch?v=ichsnz6K5fk&feature=related
Joop Wolters.....wat een extreem goeie gitarist!!! Geheel eigen sound, veel verschillende stijlen en zoals gezegd extreem goed! Jammer dat hij niet de erkenning krijgt (niet genoeg IMO) die hij verdient. Ik vind het toch zeker een van de betere gitaristen die er op dit moment rondlopen.
Any thoughts?
Van Tenacious Dquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:44 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Het is een kubus gemaakt van 5 A4'tjes over een spaarlamp op een standaard. De kubus zie je trouwens terug in de bril van de andere gitarist...![]()
En bevallen ze een beetje?quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Ach voor een paar keer repeteren kom je er wel.
MAar 300 euro is wel duur wij hebben 2e hands 150 euro 2 actieve en een passieve kunnen kopen (was ook wel heel erg eodkoop hij kon ze allemaal voor minstens 100 per stuk kwijt maar ze stonden hem in de weg)
[ afbeelding ]
Spuit 11quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Oow trouwens, ik kreeg van de week een goede tip @ de gitaarboer. Mijn strap schoot steeds los aan de rechterkant... vroeg ik hoe ik dat op kon lossen, gaf hij mij de tip er bierbeugelrubbertjes aan te doen. Strap zit nu muurvast, zelfs als ik er hard aan trek komt 'ie er niet af
Mooi voordelig opgelost dusquote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wisten jullie nog van m'n zelf gemaakt speakercabinet? Ik had dat ding gebouwd, maar toen kwam er geen geluid uit. Er kwam simpelweg NIKS uit de speaker output van mijn versterker. Gisteren zou ik de versterker mee nemen naar gitaarles, zodat m'n leraar hem open zou schroeven om te kijken wat er loos was. Maar omdat hij gisteren ziek was, heb ik 'm zelf maar open geschroefd. Natuurlijk helemaal niks te zien waar het aan zou kunnen liggen, dus ik zet 'm weer in elkaar en ik dacht 'dan probeer ik nog één keer 'm aan te sluiten en anders soldeer ik er zelf een output op.'
En nu doet ie het! Ik heb hem gewoon gerepareerd door 'm alleen even open en dicht te schroeven. 8)
Het enige wat anders is sinds de laatste keer dat ik probeerde is de jack socket. Eerst had ik net zo ene die ook in goedkope effect pedaaltjes zit. Later heb ik die eraf gehaald en deze jack socket http://proaudiostash.co.u(...)uct_1618_1_large.jpg erop gezet, omdat je die kan vast schroeven in een metalen plaatje en dat ziet er mooier uit. Geen idee waarom ie het nu wel doet, maar hij doet het!
Nog nietquote:
Precies.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:10 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Mooi voordelig opgelost dus
Met garantie dat ie het dan weer doet?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Precies.
Als iemand overigens nog defecte apparatuur heeft staan, voor 10 euro schroef ik 'm open en weer dicht!
Wat voor hout heb je eigenlijk gebruikt voor je cab, en welke dikte?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:54 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wisten jullie nog van m'n zelf gemaakt speakercabinet? Ik had dat ding gebouwd, maar toen kwam er geen geluid uit. Er kwam simpelweg NIKS uit de speaker output van mijn versterker. Gisteren zou ik de versterker mee nemen naar gitaarles, zodat m'n leraar hem open zou schroeven om te kijken wat er loos was. Maar omdat hij gisteren ziek was, heb ik 'm zelf maar open geschroefd. Natuurlijk helemaal niks te zien waar het aan zou kunnen liggen, dus ik zet 'm weer in elkaar en ik dacht 'dan probeer ik nog één keer 'm aan te sluiten en anders soldeer ik er zelf een output op.'
En nu doet ie het! Ik heb hem gewoon gerepareerd door 'm alleen even open en dicht te schroeven. 8)
Het enige wat anders is sinds de laatste keer dat ik probeerde is de jack socket. Eerst had ik net zo ene die ook in goedkope effect pedaaltjes zit. Later heb ik die eraf gehaald en deze jack socket http://proaudiostash.co.u(...)uct_1618_1_large.jpg erop gezet, omdat je die kan vast schroeven in een metalen plaatje en dat ziet er mooier uit. Geen idee waarom ie het nu wel doet, maar hij doet het!
Of m'n Vox heeft zelfreparerende krachtenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:31 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Met garantie dat ie het dan weer doet?
misschien heeft BBM een Magic Touch....
18 mm dik multiplex.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat voor hout heb je eigenlijk gebruikt voor je cab, en welke dikte?
Oh, #200 zijn we alweer![]()
Vanavond maar weer eens een fles whiskey opentrekken dan.
Ook voor de baffle? Ik ga daar nl. iets dunner (15mm) berkenmultiplex voor gebruiken. De rest word ook 18mm.quote:
* Doodkapje noteert Vox in het rijtje potentieel nieuwe versterkers...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Of m'n Vox heeft zelfreparerende krachten
Ik heb gewoon overal hetzelfde hout voor gebruikt. En de Greenback klinkt geweldig! Dag en nacht verschil met de 8 inch speaker!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ook voor de baffle? Ik ga daar nl. iets dunner (15mm) berkenmultiplex voor gebruiken. De rest word ook 18mm.
Als ik het goed onthouden heb, heb je er een G12M25 greenback in zitten, bevalt die een beetje?
Dat is namelijk ook een van de opties die ik nog heb (samen met de G12H30 en de G12T75).
Nu pas?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:49 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
* Doodkapje noteert Vox in het rijtje potentieel nieuwe wersterkers...
Ik heb al wat anders in de planning staan, anders was ik wel langsgekomen. Had ik gelijk een excuus om weer eens bij mijn ouders te kijken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:51 schreef Deansensitized het volgende:
Vanavond spelen met NewSense Memory en Monstertux
Wie wil komen kijken, heb nog wel een paar vrijkaartjes over
Het is 's avonds en je bent er binnen een uur. Moel lukken lijkt mequote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:59 schreef guitarist.nl het volgende:
* guitarist.nl moet helaas helpen op de opendag van school.
Anders kwam ik wel even langs!
De hoge tonen ook? Ik heb nl. het idee dat greenbacks (en de G12H) dat een beetje afvlakken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:09 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
En de Greenback klinkt geweldig!
Voor mijn gevoel klinken ook de hoge tonen veel beter, maar ik ben niks anders gewend dan de speaker in mijn versterker en volgens mij klinkt iedere 12" speaker beter dan een 8", dus ik zou niet weten hoe ie klinkt in vergelijking met andere 12" speakers.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
De hoge tonen ook? Ik heb nl. het idee dat greenbacks (en de G12H) dat een beetje afvlakken.
Het ouderwetse 'romige' geluid klinkt inderdaad erg lekker maar aan de andere kant, met veel distortion wil ik een strak geluid blijven houden en daar is de G12T beter in dan de G12H of de greenbacks.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel klinken ook de hoge tonen veel beter, maar ik ben niks anders gewend dan de speaker in mijn versterker en volgens mij klinkt iedere 12" speaker beter dan een 8", dus ik zou niet weten hoe ie klinkt in vergelijking met andere 12" speakers.
Maar ikzelf vind een ouderwets geluid ook erg lekker en daarbij heb je vaak sowieso minder hoog dan bij een moderner geluid.
En dat is natuurlijk het belangrijkste.quote:In mijn oren klinken ze perfect!
Ja heel erg goed eigenlijkquote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:45 schreef Gitarist het volgende:
Jubileum-tvp (beetje laat, dat wel)
[..]
En bevallen ze een beetje?
Hertogquote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Er staat een kratje Hertog Jan koud
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:44 schreef punkjunk het volgende:
Je hebt ook een 18watts versie van de JCM-800. Big Fatty heet die geloof ik, komt sporadisch langs op MP .
Je hebt de Studio 15 en de 1974X (18 watt) van Marshall maar die zijn behoorlijk prijzig. Als je een beetje handig bent kun je natuurlijk ook je eigen buizenversterker bouwen. Er zijn verschillende kits te koop.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:27 schreef Sloggi het volgende:
Vandaag op een buizenversterkertje gespeeld (Laney 15 watt), en dat klinkt toch erg lekker, zelfs voor zo'n budgetbuizenbak. Veel minder steriel dan een transistor.
Die Blues Junior wordt het niet denk ik, voor 150 euro meer heb ik een Hot Rod Deluxe, maar er schijnen ook nog andere merken te bestaan, dus daar ook maar eens naar kijken.
Herinneren zeker, maar die heb ik ook al jaaaaaaaren niet meer denk ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:52 schreef Doodkapje het volgende:
Kan iemand zich nog de beruchte Brittney Spears covers van onzer Tijn herinneren / vinden?
Als je 'iets' van elektronica weet, dan weet je dat het niet zo'n heel slim plan is om er zelf een te maken. Als je daarentegen 'veel' van elektronica weet, dan heb je genoeg kennis om er een te maken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
[..]
Je hebt de Studio 15 en de 1974X (18 watt) van Marshall maar die zijn behoorlijk prijzig. Als je een beetje handig bent kun je natuurlijk ook je eigen buizenversterker bouwen. Er zijn verschillende kits te koop.
Ook een veteraan van dit topic...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:57 schreef Deansensitized het volgende:
Tijn?
1 |
Ik welquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:24 schreef Dribbel_ het volgende:
toen die reeks begon had ik nog nooit een gitaar in m'n poten gehad
Ik kan nog nèt een postje van me vinden in #18... ik weet niet of ik eerder heb gepost...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand die het hier mee eens is, of juist niet?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:49 schreef Sloggi het volgende:
De 40 watt van een Hot Rod Deluxe is nogal veel voor thuis, maar mij is uitgelegd dat een laag volume clean niet heel veel uitmaakt, maar dat vooral drive mooier wordt met een hoger volume.
ik had het eerste topic in de reeks geopend omdat ik pas sinds kort gitaar speelde en ergens m'n vragen kwijt moest.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Schepper der Gitaristentopicsquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
ik had het eerste topic in de reeks geopend omdat ik pas sinds kort gitaar speelde en ergens m'n vragen kwijt moest.
De baslijn speelt wel lekkerder als je ook de A-snaar erbij betrekt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:23 schreef Goover het volgende:
Heb net stukjes Muse zitten oefenen, New Born. DAMN wat is die baslijn lekker
[ code verwijderd ]
Ik heb dat ook met een pedaal. Schijnt dat betere potmetertjes er in zetten het probleem kan verhelpen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:53 schreef tim. het volgende:
Ik heb een raar probleem: Ik heb een Smokey Amp, als ik die aansluit om m'n versterker en m'n volume op mijn gitaar staat op 0,1 of 2, dan hoor ik Italiaanse radio door mijn gitaar versterker. Zonder Smokey Amp ertussen heb ik dit niet. In het begin was het wel grappig maar nu begint het me te irriteren. Weet iemand hoe ik dit kan maken?
Klopt, als je niet uitkijkt krijg je een volledige reset van de versterker.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:18 schreef Goover het volgende:
[..]
Als je 'iets' van elektronica weet, dan weet je dat het niet zo'n heel slim plan is om er zelf een te maken. Als je daarentegen 'veel' van elektronica weet, dan heb je genoeg kennis om er een te maken.
In buizen bakken komen behoorlijk hoge voltages voor, een misplaatst draadje kan dan een hele hoop schade aanrichten. Geloof mij, ik heb menig vonken zien overspringen in een brouwsel van een studiegenoot van mij
Een Hot Rod Deluxe voor thuis kan best hoor!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:49 schreef Sloggi het volgende:
JCM 800 is toch een head?
De 40 watt van een Hot Rod Deluxe is nogal veel voor thuis, maar mij is uitgelegd dat een laag volume clean niet heel veel uitmaakt, maar dat vooral drive mooier wordt met een hoger volume.
Waar? en is er bier...?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:10 schreef EroSenninn het volgende:
Nog iemand die vanavond het jubileum komt vieren ?Lollersjaak en ik zijn er al
iedereen is welkom
Goed dat je het erbij hebt gezet... ander had ik het stuk Bemmel - Lent afgezocht (net boven Nijmegen)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:20 schreef EroSenninn het volgende:
Honselersdijk, en er is bier
Edit: Onder den haag![]()
Met buizen is het zo dat als de wattage 10x zo groot wordt het voume 2x zo hard gaat (als vuistregel) .quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Iemand die het hier mee eens is, of juist niet?
Jup ik weet het daarom dacht ik eraan en zette het er even bijquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Goed dat je het erbij hebt gezet... ander zat ik het stuk Bemmel - Lent afgezocht (net boven Nijmegen)
Gekkie... zeg toch niet zulke malle dingenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:06 schreef Witchfynder het volgende:
Oh en ja; je kunt een distortion pedal zondermeer op een amp aansluiten..
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:06 schreef Witchfynder het volgende:
Oh en ja; je kunt een distortion pedal zondermeer op een amp aansluiten..
Hoe moet ik die 'quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:52 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Een Hot Rod Deluxe voor thuis kan best hoor!Ik gebruik mijn Hot Rod Deville, die 20 watt en een speaker meer heeft, ook gewoon thuis!
Dat hangt er geheel vanaf wat je op dat moment aan het modellen bent.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:17 schreef Fokschaapje het volgende:
[..]
![]()
Maar klinkt zo'n pedaalt goed op een modellingamp?
En kun je een paar voorbeelden geven van wat buizenversterkers die tusen de 250-300 euro liggen?![]()
Vandaag op een Laney 15nogiets gespeeld, voor 250/300 euro heb je dan een buizenversterker.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:17 schreef Fokschaapje het volgende:
[..]
![]()
En kun je een paar voorbeelden geven van wat buizenversterkers die tusen de 250-300 euro liggen?![]()
Natuurlijk. Waarom niet? De Vox heeft een buis in zijn voorversterker, dus je krijgt wel wat van de bite mee in je klank, maar helemaal buizen gaat het niet worden. Daarentegen is het wel een mooi switchbare voorversterker die je ook op bijv. 1W kan zetten zodat je wel een overstuurd geluid kan krijgen zonder de tegels van het plafond te blazen. Prima oefenversterker en ook nog wel te doen met een rustige drummer. Voor een drukke drummer (metal) zou ik eerder naar de 50 of 60 watts versie kijken, maar die komen er dan ook prima bovenuit (al het gefanboy van de buizenfans ten spijt).quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:17 schreef Fokschaapje het volgende:
[..]
![]()
Ik heb de vorige versie van deze Marshall AVT50xquote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:17 schreef Fokschaapje het volgende:
[..]
![]()
Die SG is wel cool oranjequote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:24 schreef Witchfynder het volgende:
Btw:
hoe ontzettend Power Metal zijn wij wel niet?.
[ afbeelding ]
'Er zit wat op je lipquote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:24 schreef Witchfynder het volgende:
Btw:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:43 schreef Sloggi het volgende:
Een 15-watt buizenversterker komt toch ook nog wel goed over een drummer heen?
Je kijkt een beetje alsof je moet schijtenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:24 schreef Witchfynder het volgende:
Btw:
[ afbeelding ]
http://www.feedback.nl/?id=55&b=213245000&a=47&treeID=2_2_3quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:45 schreef punkjunk het volgende:
[..]
'Er zit wat op je lip'
[..]
Ligt maar net aan de grote v/d speaker (geluidsspreiding).
Dit soort blikken worden bij mij meestal door de monitoring veroorzaakt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Je kijkt een beetje alsof je moet schijten
2/3 van de mensen op die foto heeft té kort haarquote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:24 schreef Witchfynder het volgende:
Btw:
[ afbeelding ]
Dat zegt onze drummer ook altijd.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
2/3 van de mensen op die foto heeft té kort haar
Bij ons 20-80quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat zegt onze drummer ook altijd..
De ratio binnen de band is ook precies 50-50..
Maar ik compenseer dat door wit te dragenquote:
Ook best evil. Immortal heeft eens een wit bandshirt uitgebracht. En dan binnen de black metalscene. Zo. Poe hey.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar ik compenseer dat door wit te dragen
En het nieuwe Ayreon album is uitquote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ook best evil. Immortal heeft eens een wit bandshirt uitgebracht. En dan binnen de black metalscene. Zo. Poe hey..
Mochten er nog geïnteresseerden zijn: morgen doet Arjen Lucassen in de Velvet Music een akoestische zet samen met Marjan Welman (Elister en mijn beste vriendin, weten jullie nog?) om 17.00. Gratiesj natoerliek.
.
Zondagmiddag de release party in de Stairway to Heaven in Utrecht. Van 13 tot 17. Dit ff voor de mensen die in de buurt zijn en geen moer te doen hebben.quote:
Ik ben er wel bij denk ik, jij ook?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 09:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zondagmiddag de release party in de Stairway to Heaven in Utrecht. Van 13 tot 17. Dit ff voor de mensen die in de buurt zijn en geen moer te doen hebben..
Hoogstwaarschijnlijk wel, met wat bandleden.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 09:55 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ik ben er wel bij denk ik, jij ook?
Ik denk dat hij zich voelt als Dr. Frankenstein. "I have created a monster!?!"quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:15 schreef Ibanez het volgende:
Nummer 200 van het topic... BBM proud?
Ibanez. Still alive & kicking the 7-string.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:15 schreef Ibanez het volgende:Nog steeds veel volk en oude rotten hier!
![]()
Lang niks meer gevolgd op Fok!..
~ Ibanez blijft nog steeds hangen in Dream Theater nummers, en heeft nu een kluif aan Systematic Chaos, In The Presence Of Enemies ~
Gitaren zijn weer normaal gestemd met een thrashy geluid...
Goed bezig dus!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:15 schreef Ibanez het volgende:Nog steeds veel volk en oude rotten hier!
![]()
~ Ibanez blijft nog steeds hangen in Dream Theater nummers, en heeft nu een kluif aan Systematic Chaos, In The Presence Of Enemies ~
Whehe... was jij nou die gast die die K7 bij Arons gekocht had?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:15 schreef Ibanez het volgende:Nog steeds veel volk en oude rotten hier!
![]()
Volgens mij kan je er ook een aardige Bossa op spelenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:43 schreef Witchfynder het volgende:
Idd. Ze maken ze ook elektro-akoestisch met een cutaway. In Brazilië gebruiken ze deze dingen blijkbaar voor een muziekstroming die 'choro' heet en in de samba.
Ik heb onze gitarist (die ook een 7-snarige Jackson heeft) er al op geattendeerd..
Bossa Nova is immers toch een afsplitsing van de samba, dus zondermeer.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:55 schreef SNArky het volgende:
[..]
Volgens mij kan je er ook een aardige Bossa op spelen.
of die er gewoon heen gaanquote:Op zaterdag 26 januari 2008 09:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zondagmiddag de release party in de Stairway to Heaven in Utrecht. Van 13 tot 17. Dit ff voor de mensen die in de buurt zijn en geen moer te doen hebben..
als openings act niet, maar wel net voor etenstijd meer mensen hebben dan de rest van de bandsquote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:53 schreef Deansensitized het volgende:
Is het jullie wel eens gebeurd dat je als openingsact meer publiek hebt dan de hoofdact?
Nou, ons wel
<Ibanez>quote:
? K3 ?quote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:42 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
? K3 ? [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
Oma's aan de top (AKA Grote MassaMoord) [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=ON3cb8ur7pM
Vloeibaar soldeersel van bestaande verbindingen afzuigen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:28 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nu trouwens ook een "desoldering tool"
wat is daar in hemelsnaam de bedoeling van?
Uhm, desolderen?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:28 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nu trouwens ook een "desoldering tool"
wat is daar in hemelsnaam de bedoeling van?
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:48 schreef Cynic het volgende:
huh, aan het oude brugelement zit maar 1 draadje?
edit: ohnee, toch wel 3.
maar wel 1 kleurtje [afbeelding]
Trust me, I know what I'm doing!
[afbeelding]
Foto'squote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:01 schreef Cynic het volgende:
Er zit nu in ieder geval een mooi doorkijkje in mijn gitaar [afbeelding]
ja, werkt uitstekend! zal eens wat gaan opnemen binnenkort, heb mijn versterker ook meegenomen vandaag.quote:Op zondag 27 januari 2008 00:12 schreef Deansensitized het volgende:
Werkt dus goed?? Wellicht binnenkort paar soundclips/filmpje?
Kornquote:
Geen geldquote:Op zondag 27 januari 2008 00:28 schreef Vital_Remains het volgende:
[afbeelding] Nieuwe gitaar is besteld, vergelijkbaar met die ik eerst poste maar dan iets ander ander model met ingebouwde tuner [afbeelding verwijderd]
Wel een beetje eng, een gitaar kopen zonder het geprobeerd te hebben.
[..]
Korn [afbeelding] Dinsdag in de HMH
Nu ga ik sparen voor een nieuwe bas [afbeelding]
Die is ook erg tof jaquote:Op zondag 27 januari 2008 00:32 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Geen geld [ afbeelding ]
Goeie shit, die BTB's!
Onze bassiste heeft een 400 serie, erg lekker spul
Ze is wel lekker jahquote:Op zondag 27 januari 2008 00:32 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Geen geld [ afbeelding ]
Goeie shit,
Onze bassiste, erg lekker spul
quote:
Pics or it didn't happenquote:Op zondag 27 januari 2008 10:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ook. En twee zangeressen en een gothic model geknuffeld.. Yeah, I'm a rock star!
.
quote:Op zondag 27 januari 2008 13:28 schreef Cynic het volgende:
Als je met knuffelen al rockstar bent dan is rock&roll nogal aan inflatie onderhevig [afbeelding]
Als je om die tijd al wakker bent, ben je geen rock star....quote:Op zondag 27 januari 2008 10:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ook. En twee zangeressen en een gothic model geknuffeld.. Yeah, I'm a rock star!
.
De volgende party wachtte alweer.quote:Op zondag 27 januari 2008 15:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Als je om die tijd al wakker bent, ben je geen rock star....![]()
quote:Op zondag 27 januari 2008 13:28 schreef Cynic het volgende:
Als je met knuffelen al rockstar bent dan is rock&roll nogal aan inflatie onderhevig
Moest Marjan nog zingen vandaag? Was dat weer een beetje relaxed?quote:Op zondag 27 januari 2008 18:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De volgende party wachtte alweer..
Godsamme, ben echt verrot. Nu nog oefenen en dan heb ik ook weekend...een uurtje..
Wel Ares ontmoet net..
Relaxt niet. Sardinetoestanden.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:35 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Moest Marjan nog zingen vandaag? Was dat weer een beetje relaxed?
Neuh... zet maar Gute Nacht Freunde opquote:Op zondag 27 januari 2008 18:37 schreef Goover het volgende:
Het jubileum is al bijna voorbij...Iemand een mooie afscheidssolo?
quote:Op zondag 27 januari 2008 18:44 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Neuh... zet maar Gute Nacht Freunde op [afbeelding]
54 reviews lijken me wel genoeg om voorlopig mee te beginnen he?quote:Op zondag 27 januari 2008 20:03 schreef DeuceFour het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met onderstaande Ibanez GSA6 Jumpstart set van ¤ 269,-? Op internet kon ik weinig reviews vinden. Lijkt me handig om als beginner zoiets aan te schaffen, maar ik wil wel een gitaar die degelijk klinkt.
[ afbeelding ]
Volgens mij best goed spul hoorquote:Op zondag 27 januari 2008 20:03 schreef DeuceFour het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met onderstaande Ibanez GSA6 Jumpstart set van ¤ 269,-? Op internet kon ik weinig reviews vinden. Lijkt me handig om als beginner zoiets aan te schaffen, maar ik wil wel een gitaar die degelijk klinkt.
[afbeelding]
Meestal zijn die boxen bij zo'n startersset kut.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:03 schreef DeuceFour het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij stond je net achter me in de rij. Donkergrijze jas met knopen en een zwarte opapet op?quote:Op zondag 27 januari 2008 18:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Relaxt niet. Sardinetoestanden.
Maar ze moest zingen ja. Zong op de helft ofzo mee. Uiteraard geweldig. Ze heeft Floortje Janssen vandaag iig wel overtroffen, volgens mijn niet geheel neutrale mening.
Heb nog 'hoi' tegen Hansi Kürsch kunnen zeggen.
.
Ah bedankt! Wel positieve reviews. Als de versterker bagger is maakt me dat opzich niet zo uit.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
54 reviews lijken me wel genoeg om voorlopig mee te beginnen he?
http://reviews.harmony-ce(...)ct/Ibanez/GSA60/10/1
[..]
Je versterker maakt je geluid voor 33%quote:Op zondag 27 januari 2008 22:33 schreef DeuceFour het volgende:
[..]
Ah bedankt! Wel positieve reviews. Als de versterker bagger is maakt me dat opzich niet zo uit.
Hee das mijn eerste gitaar!quote:Op zondag 27 januari 2008 20:03 schreef DeuceFour het volgende:
[ afbeelding ]
De versterker in dat pakket is ook niet echt een van de beste (maar goed, 't is een schappelijke prijs). Deze gitaar is prima voor metal / rock / punkrock (vooral de humbucker klinkt prima).quote:Op zondag 27 januari 2008 22:33 schreef DeuceFour het volgende:
[..]
Ah bedankt! Wel positieve reviews. Als de versterker bagger is maakt me dat opzich niet zo uit.
Vroeger hebben ze die gemaakt .Ik meen dat er toen ook wat rechtzaken enzo kwamen. Als het goed is, zijn het ook gitaren die zij nog in de jaren 80/begin 90 aangeschaft hebben.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:55 schreef Metalfreak het volgende:
Ben net ff naar een optreden van Metallica aan het kijken (in HD formaat op mijn 40" LCD TV) maar ik vraag me af hoe dat zit met die gitaren van ESP die ze gebruiken. Kirk speelt op een rechtstreekse Gibson Flying V kopie van ESP (met EMG's) en James speelt op een Gibson Explorer kopie van ESP. ESP maakt die modellen helemaal niet, alleen varianten erop (ik neem aan vanwege licenties) maar hebben ze dan voor Metallica een uitzondering of zo
Whehehehequote:Op zondag 27 januari 2008 23:59 schreef SNArky het volgende:
http://www.ugcs.caltech.e(...)exactly_the_same.mp3
Freaky...
Heb je daar toevallig een stukje tab van? Ben te lui om het zelf uit te vogelenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De baslijn speelt wel lekkerder als je ook de A-snaar erbij betrekt.
Floor Jansen was aan het jengelen...quote:Op zondag 27 januari 2008 18:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Relaxt niet. Sardinetoestanden.
Maar ze moest zingen ja. Zong op de helft ofzo mee. Uiteraard geweldig. Ze heeft Floortje Janssen vandaag iig wel overtroffen, volgens mijn niet geheel neutrale mening.
Heb nog 'hoi' tegen Hansi Kürsch kunnen zeggen.
.
Klopt, en Metallica bewaard alles wat ze kopen en krijgen. Heb ergens gehoord dat ze rond de 600 gitaren zitten [incl basgitaren].quote:Op zondag 27 januari 2008 23:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Vroeger hebben ze die gemaakt .Ik meen dat er toen ook wat rechtzaken enzo kwamen. Als het goed is, zijn het ook gitaren die zij nog in de jaren 80/begin 90 aangeschaft hebben.
Inderdaad, maar volgens mij hebben ze sinds Jason weg is wat minder bassen. Het schijnt dat hij er redelijk wat meegenomen heeft. Niet dat dat uitmaakt, Robert speelt volgens mij toch alleen maar op Ibanez.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:19 schreef Deansensitized het volgende:
Klopt, en Metallica bewaard alles wat ze kopen en krijgen. Heb ergens gehoord dat ze rond de 600 gitaren zitten [incl basgitaren].
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |