Laatste bericht van meneer Fixxxer uit het oude topic.quote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akkoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal Speelt, snel of langzaam bent etc.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
Je bedoelt een regeltje voor het vinden van dezelfde noot op andere snaren? (welliswaar octaafje (samson ) hoger of course)quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef Maidenfan het volgende:
Is daar soms een regeltje voor? Je kan proberen op een zo laag mogelijke snaar te spelen voor een maximale toon maar 't is dan ook nog zoeken of er geen andere manieren zijn...
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:04 schreef broer het volgende:
Hierbij heb ik jullie hulp nodig. (Misschien geven sommigen van jullie zelf wel les?) Welke dingen moet ik haar sowieso leren? En hoe doseer ik het? (Dat ze niet tijdens de eerste les gillend wegrent van 'al die theoretisch onzin'.) Ik heb een les of vijf van een uur of twee tot mijn beschikking.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:02 schreef TeleluvR het volgende:
tvp!
Santuario van Paco Pena, moet je op www.mysongbook.com kunnen vinden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:44 schreef Jorikjet het volgende:
ow, JAM weet je een beetje een instap nummer (tab) voor flamenco muziek? wil het wel eens proberen
1 2 3 4 5 6 | E B G D 0 1 0 A 0 3 3 0 E 3 |
1 2 3 4 5 6 | E B G D 1 2 A 0 2 4 E 0 2 4 |
1 | E 0 2 3 |
Ahja k heb er een tab bij gepakt en tis wel handig te zien dat ie idd 9 1/8 noten pakt, nu lukt ie welquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:01 schreef Svyatagor het volgende:
Dat liedje van Zeppelin is toch gewoon een 4/4 maat? Het accent van die 'omkering' ligt na de eerste tel.
Ene Terug Vind Post, zodat je dit topic later kan terugvinden in je lijst met actieve topics.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:29 schreef -Dries- het volgende:
n00b question: wat is een tvp?
Ja, maar dan fungeert die septiem niet als leidtoon.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:31 schreef Ghosty het volgende:
ja ik ben heel slecht in vragen goed stellen :p
maar je antwoord is een goed antwoord op de vraag dus ik neem aan dat je t wel begreep
Echter in een A7 zit wel een G ... dus
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Capo op de 3e volgens mij ^ = Pull Off 1 2 E:-1^0------------------------|----------------------------| B:-----3-1--0-------0----1-1--|-1^0-------------0---0--1-3-| G:---------------2-------0-0--|-----2-0--0----2------------| D:-----------------------2-2--|----------------------------| A:----------------------------|----------------------------| E:----------------------------|----------------------------| 3 4 E:-1^0------------------------|----------------------------| B:-----3-1--0-------0----1-1--|-1^0-------------0----------| G:---------------2-------0-0--|-----2-0--0----2-----0------| D:-----------------------2-2--|----------------------------| A:----------------------------|----------------------------| E:----------------------------|----------------------------| |
Stairway to heaven is iig al een heel goed begin!quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:54 schreef Lijntje. het volgende:
Mensen, kennen jullie mischien nog een nummer die een must is voor een gitatist om te spelen?
Enkele (bekende) nummers die ik momenteel goed kan spelen:
Stairway to Heaven
Nothing Else Matters
Good People
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |