quote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je Acoustisch of Electrisch speelt,
Jazz of Metal Speelt, snel of langzaam bent etc.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
quote:
OK, ik denk dat in principe elke gitaargeschikt is om mee te starten, het zijn allemaal planken met snaren waar geluid uit komt als je hem aanslaat en de frets staan even ver van elkaar dus voor de vingerzetting is er ook geen verschil.quote:no1uknow - zaterdag 14 mei 2005 @ 09:35
Ja dat snap ik ja... Maar ik vroeg advies of commentaar voor een beginners gitaar, 1tje die goed is om mee te starten -_-'
't Was ook een opmerking, geen antwoord.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:39 schreef no1uknow het volgende:
dat was niet echt het commentaar wat ik vroeg![]()
Ja hoor is een leuk begin gitaartje, alleen de tremlo kan je beter niet gebruiken ivm de budget stemmechanieken....quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:31 schreef no1uknow het volgende:
Is dit iets als beginnersgitaar?
het bugdet is tot 200 euries
http://www.squierguitars.com/gear/show_product.php?product=0310600&feature_id=0:1
Hij is trouwens 169 bij Feedback (Rotterdam)
Ik zou gaan voor een gitaar zonder tremelo. Heb je toch alleen maar last van.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja hoor is een leuk begin gitaartje, alleen de tremlo kan je beter niet gebruiken ivm de budget stemmechanieken....
Ik heb 'm in 3tone sunburst en ik heb er alleen nog maar complimenten over gehadquote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:31 schreef no1uknow het volgende:
http://www.squierguitars.com/gear/show_product.php?product=0310600&feature_id=0:1
Hoezo? da's toch 'tzelfde als bij een fender?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Squiers hebben altijd zo'n fucked up kop.
Nee bij n squier is die punt wat oversized.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:42 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Hoezo? da's toch 'tzelfde als bij een fender?
Vraagje trouwens: Worden nummers zoals Vertigo van U2 met neerslagen of met op en neerslagen gespeelt? Wat is de theorie daarachter? Ik weet dat je het moet spelen zoals je hetzelf het gemakkelijkste vindt maar hoe word je het eigenlijk geleerd door een leerkracht ofzo? Gewoon om te weten, vertigo is redelijk simpel.
Strat is een van de meest allround gitaren, dus imho ideaal voor beginners. Ik heb zelf een Squier strat als 'beginner' gekocht 10 jaar geleden en nog steeds geen serieuze behoefte aan een betere gehad.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:31 schreef no1uknow het volgende:
Hey ja, nu je't zegtquote:Op zondag 15 mei 2005 14:15 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Nee bij n squier is die punt wat oversized.
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:55 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik zou gaan voor een gitaar zonder tremelo. Heb je toch alleen maar last van.
Ik ga er maar vanuit dat je de tremeloarm eraf kan draaien. Dan zit dat ding daar dusch maar de hele tijd, je doet er niets mee en je hebt er alleen maar last van.quote:Op zondag 15 mei 2005 18:34 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]Zeker niet.. een tremolo is juist mooi!
En je kan hem er zo vanaf draaien! (tenminste op mijn fender dan)
Neen, die van Squiers zijn groter. Ik vind ze niet mooi. Het balans is naar de klote dan.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:42 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Hoezo? da's toch 'tzelfde als bij een fender?
Nah, die grote kop is een Fender 'retro-look'. Mijn Squier van 10 jaar oude heeft een 'gewone' kleine kop. Ze hebben pas sinds kort die grote, uitdrukkelijk als retro-model ingevoerd (mag retro zijn, maar kwam mij niet bekend voor...) Bij Fender zelf hebben ze die grote ook op sommige retro-modellen, zie bijv. deze.quote:Op maandag 16 mei 2005 15:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Neen, die van Squiers zijn groter. Ik vind ze niet mooi. Het balans is naar de klote dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |