Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
ja het pedaal kost nieuw zo'n 250 euro, is me te veel af, en ga hem dus zelf solderen, kost zo'n 35 euro aan spulletjes + een zaterdag middagquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:11 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat filmpje
Ik zie het schema alleen niet staan op die pagina
Ej als het gelukt is zou je dan misschien een lijst van spullen die je nodig hebt kunnen maken, en iets van een tutorial ? Het lijkt me wel vet om ook zelf zo'n ding te makenquote:Op zaterdag 26 november 2005 12:24 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja het pedaal kost nieuw zo'n 250 euro, is me te veel af, en ga hem dus zelf solderen, kost zo'n 35 euro aan spulletjes + een zaterdag middag
Die zijn er zeker weten. Kijk maar eens op Feedback.nl.quote:Yasper schreef* _Yapser_ wil ook een gitaar.
Maar ik ben linkshandig, schiet dus niet echt op.. zijn er (Betaalbare!) linkshandige elektrische gitaren?
Niks anders dan doen,doen doen en nog is doen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:47 schreef kleinstofzuigertje het volgende:
iemand een goede tip om het overpakken van accoorden goed onder de knie te krijgen?
of is het toch een kwestie van oefenen oefenen oefenen?
Ja? Is dat niet irritant om met je rukha 'ongebruikte' hand ineens dingetjes aan te slaan enzo?quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:34 schreef Gitarist het volgende:
* Gitarist meldt zich in dit topic.
Trouwens, je hoeft niet per sé op een linkshandige gitaar te spelen als je linkshandig bent. Ik ben van mening dat je dat ook heel goed kan op een rechtshandige..
Of je koopt een strat of SG en keert de snaren om (en stelt de topkam/brug enz af). Met name op een SG gaat dat prima, alleen je knoppen zitten dan ergens anders, maar dat went!quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:05 schreef _Yapser_ het volgende:
[..]
Ja? Is dat niet irritant om met je rukha 'ongebruikte' hand ineens dingetjes aan te slaan enzo?
quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:49 schreef TeleluvR het volgende:
Eindelijk een echte gitaar in de OP!![]()
![]()
![]()
Ik hoop het... Ik stel maar al te graag een goede foto van mijn 52'er beschikbaar!quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:49 schreef BUG80 het volgende:
[..]![]()
Zullen we het ooit voor elkaar krijgen om een Tele in de OP te zien, TeleluvR?![]()
Jimi Hendrix stylequote:Op zaterdag 26 november 2005 14:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Of je koopt een strat of SG en keert de snaren om (en stelt de topkam/brug enz af). Met name op een SG gaat dat prima, alleen je knoppen zitten dan ergens anders, maar dat went!
Het verschilt idd per persoon. Sommige mensen hebben een heel natuurlijke drang om op een bepaalde manier te spelen. Valt goed te checken als ze luchtgitaar spelenquote:Op zaterdag 26 november 2005 15:48 schreef BUG80 het volgende:
Ik ben het levende bewijs dat rechtshandig gitaarspelen best mogelijk is als je linkshandig bent. Ik ken trouwens nog twee "links, maar rechtspelende" gitaristen.
Het is een kwestie van wennen. Maar heb je vanaf het begin al het idee dat linkshandig spelen natuurlijker voelt, dan raad ik je aan om gewoon voor een linkshandige gitaar te gaan.
Hij bouwt toch ook de Telecasters voor Pascal van Blof? Hij heeft altijd een mooie toon, dus ik zou zeggen: goede keus!quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:42 schreef Bakksteen het volgende:
Ik laat op dit moment een Telecaster bouwen door Dhr. Swiers te Vlissingen, een man wiens beroep nog een echte ambacht is, Gitaarbouw zoals het hoort!
Daarover gesproken: het valt me op dat veel mensen die voor het eerst een gitaar oppakken het ding in eerste instantie verkeerdom beetpakken, ookal zijn ze rechtshandig. Valt jullie dat ook op? Waarom zou dat zijn?quote:Op zondag 27 november 2005 00:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het verschilt idd per persoon. Sommige mensen hebben een heel natuurlijke drang om op een bepaalde manier te spelen. Valt goed te checken als ze luchtgitaar spelen![]()
Is eigenlijk net als met skate/snowboarden, welke voet je voor zet.
Mooi hoor, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:42 schreef Bakksteen het volgende:
Ik laat op dit moment een Telecaster bouwen door Dhr. Swiers te Vlissingen, een man wiens beroep nog een echte ambacht is, Gitaarbouw zoals het hoort!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |