Zie ik daar een Esp tussen staan?quote:Op donderdag 1 april 2004 23:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
OK, even om het topic alvast wat op te fleuren foto's van mijn favo gitaristen:
afbeelding]
man, die breekt elke week als het goed is.quote:Op vrijdag 2 april 2004 18:16 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Oho!
Zo net is mijn eerste snaar gebroken. De 1E.
Morgen koop ik dus een setje nieuwe snaren. En die moet dus dezelfde dikte hebben als de snaren die ik nu heb. Of maakt dat niet veel uit?
Wat is het verschil in geluid bij verschillende diktes snaren?
Ik heb m'n gitaar van 6 februari, dus volgens mij zijn de snaren niet echt aan vervaning toe. (misschien heb ik het fout, verbeter me dan maarquote:Op vrijdag 2 april 2004 19:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
.09 snaren zijn vooral voor solowerk en klinken niet zo diep
.10 snaren zijn een compromis tussen soepelheid en klank, en voor mijn gevoel voor slaggitaarwerk de beste keuze
.11 snaren heel dik met een hele diepe toon, maar worden volgens mij eigenlijk vooral voor metal gebruikt
Je kunt wel met verschillende diktes spelen, maar het is niet zo heel fijn qua gevoel en ik denk dat als je al een tijdje de snaren erop hebt zitten, dat je ze beter allemaal kunt vervangen, dan klinkt alles tenminste weer helder!
quote:Op donderdag 1 april 2004 23:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
OK, even om het topic alvast wat op te fleuren foto's van mijn favo gitaristen:
Slash:
Angus Young:
Wat voor gitaar heb je?quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik heb m'n gitaar van 6 februari, dus volgens mij zijn de snaren niet echt aan vervaning toe. (misschien heb ik het fout, verbeter me dan maar)
Ik wil gewoon zo clean mogelijk spelen. Aangezien m'n versterker dat niet fatsoenlijk kan en ik een nieuwe wil gaan kopen (maar dat mag ik nog niet...) wil ik eerst gaan kijken of het niet aan m'n gitaar ligt. Ik wil mijn gitaar eens inpluggen op de Cube15 van een vriend om te kijken of het niet aan m'n gitaat ligt. Misschien zijn het de elementen, maar dat lijkt me eigelijk redelijk sterk...
Ik zat me laatst, na het zo'n beetje doorlezen van dit topic, af te vragen -- en let op de discussiewaarde van deze grandioze postquote:Op vrijdag 2 april 2004 23:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat voor gitaar heb je?
Ibanez GRX40quote:Op vrijdag 2 april 2004 23:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat voor gitaar heb je?
Een soort van mevrouw Hendrix.quote:Op vrijdag 2 april 2004 23:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik zat me laatst, na het zo'n beetje doorlezen van dit topic, af te vragen -- en let op de discussiewaarde van deze grandioze post-- waarom er zooo weinig vrouwelijke gitaarheldinnen zijn? Niet één in dit topic! En als ik even bij mijn parate kennis te rade ga...vind ik er ook geen een. How come? Er zijn natuurlijk wel zat vrouwen die gitaar spelen ter begeleiding van hun gevoelige vrouwenliedjes over kleine pijntjes en groot verdriet...maar dat noem ik geen gitaarhelden-stuff. Ik bedoel... knallende uren durende gillende solo's met superstrakke snelle stukjes maar ook gillende feedback & duikvluchten & leren broeken & de coolste zijn naast de leadzanger etc etc...
De vraag: waar zijn ze??
Geen behoefte om zich te bewijzen? Is de gladde gitaarhals zo fallisch dat hij alleen mannen kan bekoren? Te hard en teveel? Naja, rockchicks zijn er zat...maar echte snarengodinnen...
Wat denken jullie?
Jennifer Batten, Lita Ford, The Great Katquote:Op vrijdag 2 april 2004 23:21 schreef Svyatagor het volgende:
Ik zat me laatst, na het zo'n beetje doorlezen van dit topic, af te vragen -- en let op de discussiewaarde van deze grandioze post-- waarom er zooo weinig vrouwelijke gitaarheldinnen zijn? Niet één in dit topic! En als ik even bij mijn parate kennis te rade ga...vind ik er ook geen een.
Hmm... die ken ik dus allemaal niet..quote:Op zaterdag 3 april 2004 00:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Jennifer Batten, Lita Ford, The Great Katom er maar een paar te noemen.
quote:Op zaterdag 3 april 2004 01:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmm... die ken ik dus allemaal niet..![]()
Spelen ze bij bands of zijn ze solo-artiesten? En kunnen ze er ook écht wat van, of is het gewoon positieve discriminatie?
Mijn mening is dat vrouwen vooral Ilse delange, googoodolls en nog meer van dat soort "kampvuur" muziek spelen, maar geen solo's ambieren, wat ik perrsoonlijk ook dan heel gaaf vind.quote:Op vrijdag 2 april 2004 23:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik zat me laatst, na het zo'n beetje doorlezen van dit topic, af te vragen -- en let op de discussiewaarde van deze grandioze post-- waarom er zooo weinig vrouwelijke gitaarheldinnen zijn? Niet één in dit topic!
Dan zal het iig niet aan je Pickups liggen denk ik zo!quote:Op vrijdag 2 april 2004 23:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ibanez GRX40
[afbeelding]
http://www.ibanez.com/gui(...)0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |