Wat kost zo'n cabinet nieuw? (denk toch niet dat ik een nieuwe wil dan, maar een tweede hands)quote:2. EXTENSION SPEAKER Jack
This is where you can connect an 8W extension speaker
cabinet.
IMPORTANT NOTE: Connecting an extension
speaker here mutes the internal speaker. For optimum
performance we strongly recommend the following:
a) Only use extension cabinets with an impedance
of 8 Ohms or more (e.g. 16 Ohms) with your
Pathfinder 15/15R combo. NEVER use a lower
impedance (e.g. 4 Ohms) or damage could result.
WARNING: If you use an extension cabinet
with an impedance of more than 8 Ohms your
Pathfinder 15/15R’s output power will be
reduced – it only produces its full output of 15
Watts when presented with an 8 Ohm speaker
load.
b) DO NOT use a speaker cabinet with a Wattage
rating that is less than 15 Watts. If you ignore this
warning, you could end up blowing a speaker –
and that’s not recommended!
c) ALWAYS use a good quality speaker cable
(unshielded) to connect an external cabinet –
NEVER use a guitar (shielded) cable
Dat ding kan je toch ook op je computer aansluiten (als je bv. wat wil opnemen). Ik was Zaterdag in de Feedback en heb er nog soort over staan twijfelen om dit ding aan te schaffen. Maar het is toch wel 175 euro, dus nog even over denken.quote:Op zondag 6 juni 2004 20:33 schreef super-muffin het volgende:
vanmiddag was ik bij Feedback Rotterdan en heb gespeelt met een Ibanez en een Line 6 POD
wat een geweldige efecten zitten er is, en het is misschien ook wat voor mij, want ik heb een kleine kamer waar ik geen plek heb voor een versterker, en het is een heel gehorig huis, dus eigenlijk is dit perfect voor mij
[afbeelding]
ja, ik zag er een USB poort op zitten, dus het zou wel mogelijk zijn denk ik, maar bind me er niet op vastquote:Op zondag 6 juni 2004 21:16 schreef LG_Konjo het volgende:
[..]
Dat ding kan je toch ook op je computer aansluiten (als je bv. wat wil opnemen). Ik was Zaterdag in de Feedback en heb er nog soort over staan twijfelen om dit ding aan te schaffen. Maar het is toch wel 175 euro, dus nog even over denken.
Het geluid van een Pod kan je idd via de USB-poort direct op harde schijf opnemen, maar elk apparaat wat een line-signaal afgeeft (ie. zo'n beetje elke amp modeller) kan uiteraard ook gewoon via de line-in van je geluidskaart worden doorgekoppeldquote:Op zondag 6 juni 2004 21:18 schreef super-muffin het volgende:
ja, ik zag er een USB poort op zitten, dus het zou wel mogelijk zijn denk ik, maar bind me er niet op vast
oh ja, das wel cool. weet ik dat ook weerquote:Op zondag 6 juni 2004 21:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het geluid van een Pod kan je idd via de USB-poort direct op harde schijf opnemen, maar elk apparaat wat een line-signaal afgeeft (ie. zo'n beetje elke amp modeller) kan uiteraard ook gewoon via de line-in van je geluidskaart worden doorgekoppeld.
Zal ik dan maar een 400watt 4×12" kopen? Ow, wacht even, dan komt er helemaal geen geluid meer uit.quote:Op zondag 6 juni 2004 19:51 schreef Athaphian het volgende:
15w is toch nix?
Ik heb hier nog wel zwaardere boxjes liggen...![]()
Is dat een speaker die zichzelf versterkt en waarbij het dan dus niet uitmaakt hoeveel watt m'n versterker geeft?quote:Op zondag 6 juni 2004 22:45 schreef --H-I-M-- het volgende:
of je hangt er een actieve speaker van een wattje of 300 onder
quote:Op zondag 6 juni 2004 23:44 schreef five2one het volgende:
Ik heb via marktplaats een Line6 Guitarport gekocht voor 100 euri. Ik krijg hem morgen binnen. Ik ben echt benieuwd..
Oho!quote:Op zondag 6 juni 2004 23:40 schreef Athaphian het volgende:
[warning]
Ik heb het nog eventjes nagezocht omdat ik het zelf eigenlijk ook wel boeiend vindt... maar 2x 4 ohm IS DUS NIET !!!!! 8ohm.... je moet voooral uitkijken hierbij. Als je namelijk op een versterker van 8 ohm een 4 ohm speaker aansluit kan ie behoorlijk stuk gaan. Als je dan ook nogeens 2x4ohm parallel wil zetten wordt dit 2ohm en dan is het echt redelijk snel einde verhaal voor je versterker.
[/warning]
ik neem niet aan dat je je versterker wil slopen
Het is een multi-effect/amp modelling bak die alleen maar werkt mits aangesloten op de PC (waar ook een programma voor het wijzigen van de instellingen in zit). Als interface om gitaar op te nemen op je PC helemaal niet verkeerd, voor live laat het uiteraard wat te wensen over. Windows XP is tenslotte verre van Rock and Rollquote:Op maandag 7 juni 2004 07:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hmm, ziet er intressant uit maa hier heb ik uitleg bij nodig.Wat doet 't precies?
Nou, je kunt het vergelijken met de POD van Line6. Het voordeel is echter dat alle software voor het bewerken van het geluid op de PC staat en deze via internet te upgraden is. Er zit een heel arsenaal aan versterker-emulators in waaronder de Soldano SLO-100 top!quote:Op maandag 7 juni 2004 07:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hmm, ziet er intressant uit maa hier heb ik uitleg bij nodig.Wat doet 't precies?
Het ligt eraan hoe je je speakers schakelt. 2x4 ohm = 8 ohm waneer je in serie schakelt, wanneer je parrallel schakelt geldt 2x4 ohm = 2 ohmquote:Op zondag 6 juni 2004 23:40 schreef Athaphian het volgende:
[warning]
Ik heb het nog eventjes nagezocht omdat ik het zelf eigenlijk ook wel boeiend vindt... maar 2x 4 ohm IS DUS NIET !!!!! 8ohm.... je moet voooral uitkijken hierbij. Als je namelijk op een versterker van 8 ohm een 4 ohm speaker aansluit kan ie behoorlijk stuk gaan. Als je dan ook nogeens 2x4ohm parallel wil zetten wordt dit 2ohm en dan is het echt redelijk snel einde verhaal voor je versterker.
[/warning]
ik neem niet aan dat je je versterker wil slopen
Nou ja, voor 100 euri lijkt het me geen domme aankoop.quote:Op maandag 7 juni 2004 09:46 schreef Zander het volgende:
Ik heb die Guitarport een maand of twee geleden aangeschaft, en voor demo'tjes opnemen op de PC is 't een fijn apparaatje. De ingebouwde ampsims zijn wel okee, al lijken ze qua sound vaak niet echt op de originele modellen, en eerlijk gezegd krijg je er met een Strat ook echt geen Les Paul geluid uit, zoals de poster hierboven beweert.
Maar je kunt er voor weinig geld een hoop verschillende geluiden uithalen, leuk apparaatje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |