abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22861774
NUMMER 12?! Zo gaat ie goed, heheh.
Hiero dames en heren voor de nostalgasten: Het topic voor mensen die gitaar spelen #11

Nu heb ik eindelijk weer eens een topic kunnen openen. Niet vergeten dat ik 12 topics geleden deze serie begonnen ben, hè!

Joeper!!

Nou dit is me een openingspost wel, hoor.

[ Bericht 19% gewijzigd door Big_Boss_Man op 25-10-2004 16:00:47 ]
feest
pi_22861915
Ik stel hem hier nog maar een keer. Er is me al wat aangeraden, maar dat is met een tape. Is het niet slimmer om iets digitaals te kopen? Krijg je het dan niet makkelijker je computer in?
quote:
Ik ben dus op zoek naar een ' .. sporen recorder'. Wat is wil is een simpel apparaat, met weinig poeha, maar dat ik mijn gitaar makkelijk op kan nemen, en de opnames m'n computer in kan sluizen. Ik wil dus niet via een geluidskaart rechtstreeks opnemen, maar een los apparaat. Het bewerken van het geluid die ik achteraf, dus de kwaliteit van de opnames hoeven ook niet heel hoog te liggen, bovendien is er niks mis met een beetje lo-fi opnames

Kan iemand me wat aanraden?
Aldus.
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:21:34 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22862116
Ja, een sporenrecorder met tapes is inmiddels wel erg achterhaald, ben zelf sowieso niet zo'n fan van die dingen omdat je bij het 'bouncen' van tracks echt enorm veel ruis krijgt.

Ik geloof dat Korg bijv. wel aardige digitale multitrackers met Smartmedia opslag maakt, maar daar zitten meestal ook weer een hoop effecten ingebouwd, en als je 't verder toch op de PC gaat bewerken, dan wil je dat misschien weer juist niet.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_22862218
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:12 schreef Z het volgende:
Er is me al wat aangeraden, maar dat is met een tape.
Je zei zelf dat je Lo-Fi prima vond

En om die OP dan maar een beetje goed te maken:

pi_22862393
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:21 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, een sporenrecorder met tapes is inmiddels wel erg achterhaald, ben zelf sowieso niet zo'n fan van die dingen omdat je bij het 'bouncen' van tracks echt enorm veel ruis krijgt.

Ik geloof dat Korg bijv. wel aardige digitale multitrackers met Smartmedia opslag maakt, maar daar zitten meestal ook weer een hoop effecten ingebouwd, en als je 't verder toch op de PC gaat bewerken, dan wil je dat misschien weer juist niet.
Je ontkomt niet aam allerlei effecten idd, ik zal die Korg(en) eens bekijken. Dit lijkt me ook wel een koel ding:
Tascam Pocket Studio 5
Ook in de aanbieding bij Feedback voor 299,-
Aldus.
  maandag 25 oktober 2004 @ 12:37:58 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22862442
M'n Fender Strat is nu trouwens weer helemaal opgelapt: nieuwe electronica d'r in, nieuwe Kinman-elementen, nieuwe slagplaat d'r op.. Hij klinkt weer helemaal perfect.

Die Kinmans zijn echt perfect voor classic rock, funk, blues en jazz, mooi Strat-geluid maar net iets minder snijdende hoge tonen er in, en nauwelijks ruis meer. Voor metal zou ik ze niet aanraden, maar goed.. dat speel ik zelf toch zelden.
pi_22862566
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:37 schreef Zanderrr het volgende:
dat speel ik zelf toch zelden.
Dat komt dan goed uit!

Ik wil gaarne bij deze een oproep doen aan alle gitaristen die met geluidsbewerking, multitrack of weet ik veel wat voor programma's werken die natuurlijk wel iets te maken hebben met mijn vraag: neem hier eventjes een kijkje Alternatief voor Cool Edit / Adobe Audition danku danku!
feest
pi_22863006
quote:
Prep2Fight schreef op maandag 25 oktober 2004 @ 11:10:
ja, ik bedoel ook niet moet Ookal zei ik het, maar het is wel een programma, waarmee je leuke dingen kunt doen, en goed kunt mixen, en zo heel moeilijk vond ik het zelf nou ook weer niet
Klopt, maar zoals BBM al aangeeft, het is wel een beetje overkill. Zeker als je het ook nog wil kopen ipv downloaden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 25 oktober 2004 @ 14:40:51 #9
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22864496
Ja, dat is waar Als ie het ook nog is koopt dan is ie een vermogen kwijt idd
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_22865426
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Dat komt dan goed uit!

Ik wil gaarne bij deze een oproep doen aan alle gitaristen die met geluidsbewerking, multitrack of weet ik veel wat voor programma's werken die natuurlijk wel iets te maken hebben met mijn vraag: neem hier eventjes een kijkje Alternatief voor Cool Edit / Adobe Audition danku danku!
Ik heb hier nog een logicje voor je liggen... Icm drumkit from hell van Thomas Haake.... kun je je wel installeren op het moment dat je ooit nog eens langskomt komt voor de Boss Superchorus
In The Presence Of Enemies!
pi_22865554
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 15:57 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een logicje voor je liggen... Icm drumkit from hell van Thomas Haake.... kun je je wel installeren op het moment dat je ooit nog eens langskomt komt voor de Boss Superchorus
Wat is een logicje?
feest
pi_22865637
logic.... Zoiets als Pro Tools, alleen met Windows als driver, ipv Macentosch...... Superkewl progje, waar ik mijn nummers ook mee fix
In The Presence Of Enemies!
  maandag 25 oktober 2004 @ 20:19:38 #13
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_22869668
tvp
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 25 oktober 2004 @ 21:44:09 #14
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_22872406
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 16:05 schreef Ibanez het volgende:
logic.... Zoiets als Pro Tools, alleen met Windows als driver, ipv Macentosch...... Superkewl progje, waar ik mijn nummers ook mee fix
Logic is juist MAC-only (de laatste 2 versies dan, versie 6 en sinds deze maand 7). Daarentegen is protools compatible voor beiden.
pi_22874423
* kuchtpv
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:27 schreef Scylla het volgende:

[..]

Je zei zelf dat je Lo-Fi prima vond

En om die OP dan maar een beetje goed te maken:

[afbeelding]
[afbeelding]
Wie zijn dat nou weer.
pi_22881628
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:39 schreef super-muffin het volgende:
* kuchtpv
[..]

Wie zijn dat nou weer.
Ik dacht, ik post wat live-action foto's van mijn band om de watkale OP goed te maken
pi_22881720
Aha, en wie ben jij dan?
pi_22882348
Die blonde met die jazzbass. Daar dus even geen gitarist, mag ik hier nu nog wel komen?
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:25:04 #19
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22882582
Tuurlijk Scylla
Tim's LastFM Charts
pi_22888294
Altijd... alles met snaren waar op getokkeld kan worden wat mij betreft
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 18:50:21 #21
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22888386
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 18:35 schreef Gitarist het volgende:
Altijd... alles met snaren waar op getokkeld kan worden wat mij betreft
Dus harpspelers (of ..speelsters )) hoeven zich nu ook niet meer buitengesloten te voelen..
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 21:47:25 #22
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22891973
Zoiets ja Zanderrr =)
Tim's LastFM Charts
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:14:22 #23
42555 Tomek
Take on the world!
pi_22913822
Hoi

heb ff niks over gitaren maar om dit topic toch nog levend te houden maar even iets over cooledit.
Afgelopen zondag hebben we weer opgenomen tijdens het repeteren, maar door een kapotte kabel of uitgang op een mangpaneel is op het linkerkanaal alleen maar gitaar en bas terecht gekomen.
Op het rechterkanaal staat wel alles

Nu wil ik eigenlijk alles opnemen in cooledit en vervolgens het rechterkanaal er uit halen en die weer terug zetten op een dubbel spoor. Kan dit? En zo ja, hoe?
pi_22913989
Ik denk dat ik eruit ben, ik denk dat het deze wordt (lekker klein)

Zoom PS04

Aldus.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 20:30:49 #25
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_22914186
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 20:14 schreef Tomek het volgende:
Nu wil ik eigenlijk alles opnemen in cooledit en vervolgens het rechterkanaal er uit halen en die weer terug zetten op een dubbel spoor. Kan dit? En zo ja, hoe?
Als je in 'Edit view' op de bovenkant of de onderkant van de wave klinkt, dan komt er een "L"-etje of een "R"-etje bij je cursor te staan en zo selecteer je alleen het linker- of rechterkanaal. Alles van 1 kanaal selecteren en 'Copy' drukken. Vervolgens maak je een nieuw leeg stereo-wav bestand aan en klik je "paste". Nu converteert Cooledit het automatisch naar stereo op beide kanalen.

Heb het ff met Adobe Audition getest, maar volgens mij werkte het ook al zo toen het pakket nog Cooledit heette
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')