quote:Ik ben dus op zoek naar een ' .. sporen recorder'. Wat is wil is een simpel apparaat, met weinig poeha, maar dat ik mijn gitaar makkelijk op kan nemen, en de opnames m'n computer in kan sluizen. Ik wil dus niet via een geluidskaart rechtstreeks opnemen, maar een los apparaat. Het bewerken van het geluid die ik achteraf, dus de kwaliteit van de opnames hoeven ook niet heel hoog te liggen, bovendien is er niks mis met een beetje lo-fi opnames
Kan iemand me wat aanraden?
Je zei zelf dat je Lo-Fi prima vondquote:Op maandag 25 oktober 2004 12:12 schreef Z het volgende:
Er is me al wat aangeraden, maar dat is met een tape.
Je ontkomt niet aam allerlei effecten idd, ik zal die Korg(en) eens bekijken. Dit lijkt me ook wel een koel ding:quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:21 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, een sporenrecorder met tapes is inmiddels wel erg achterhaald, ben zelf sowieso niet zo'n fan van die dingen omdat je bij het 'bouncen' van tracks echt enorm veel ruis krijgt.
Ik geloof dat Korg bijv. wel aardige digitale multitrackers met Smartmedia opslag maakt, maar daar zitten meestal ook weer een hoop effecten ingebouwd, en als je 't verder toch op de PC gaat bewerken, dan wil je dat misschien weer juist niet.
Dat komt dan goed uit!quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:37 schreef Zanderrr het volgende:
dat speel ik zelf toch zelden.
Klopt, maar zoals BBM al aangeeft, het is wel een beetje overkill. Zeker als je het ook nog wil kopen ipv downloaden.quote:Prep2Fight schreef op maandag 25 oktober 2004 @ 11:10:
ja, ik bedoel ook niet moet Ookal zei ik het, maar het is wel een programma, waarmee je leuke dingen kunt doen, en goed kunt mixen, en zo heel moeilijk vond ik het zelf nou ook weer niet
Ik heb hier nog een logicje voor je liggen... Icm drumkit from hell van Thomas Haake.... kun je je wel installeren op het moment dat je ooit nog eens langskomt komt voor de Boss Superchorusquote:Op maandag 25 oktober 2004 12:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dat komt dan goed uit!
Ik wil gaarne bij deze een oproep doen aan alle gitaristen die met geluidsbewerking, multitrack of weet ik veel wat voor programma's werken die natuurlijk wel iets te maken hebben met mijn vraag: neem hier eventjes een kijkje Alternatief voor Cool Edit / Adobe Audition danku danku!
Wat is een logicje?quote:Op maandag 25 oktober 2004 15:57 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een logicje voor je liggen... Icm drumkit from hell van Thomas Haake.... kun je je wel installeren op het moment dat je ooit nog eens langskomt komt voor de Boss Superchorus
Logic is juist MAC-only (de laatste 2 versies dan, versie 6 en sinds deze maand 7). Daarentegen is protools compatible voor beiden.quote:Op maandag 25 oktober 2004 16:05 schreef Ibanez het volgende:
logic.... Zoiets als Pro Tools, alleen met Windows als driver, ipv Macentosch...... Superkewl progje, waar ik mijn nummers ook mee fix
Wie zijn dat nou weer.quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:27 schreef Scylla het volgende:
[..]
Je zei zelf dat je Lo-Fi prima vond
En om die OP dan maar een beetje goed te maken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik dacht, ik post wat live-action foto's van mijn band om de watkale OP goed te makenquote:Op maandag 25 oktober 2004 22:39 schreef super-muffin het volgende:
* kuchtpv
[..]
Wie zijn dat nou weer.
Dus harpspelers (of ..speelstersquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 18:35 schreef Gitarist het volgende:
Altijd... alles met snaren waar op getokkeld kan worden wat mij betreft
Als je in 'Edit view' op de bovenkant of de onderkant van de wave klinkt, dan komt er een "L"-etje of een "R"-etje bij je cursor te staan en zo selecteer je alleen het linker- of rechterkanaal. Alles van 1 kanaal selecteren en 'Copy' drukken. Vervolgens maak je een nieuw leeg stereo-wav bestand aan en klik je "paste". Nu converteert Cooledit het automatisch naar stereo op beide kanalen.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 20:14 schreef Tomek het volgende:
Nu wil ik eigenlijk alles opnemen in cooledit en vervolgens het rechterkanaal er uit halen en die weer terug zetten op een dubbel spoor. Kan dit? En zo ja, hoe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |