quote:
Om daar ff op terug te komen:
Hier nog een keertje omdat het topic al zowat ten einde was:
quote:
Als eerste een stukje waar ik (HIM) heel trots op ben, want ik heb opgenomen!! Het is echter wel Last_action_hero die de akoestische gitaar speelt!!
Het is een stukje akoestisch gitaar waar alleen een heel klein beetje compressie opzit, de rest is puur zuiver opgenomen met een mic voor de gitaar.
http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/stukjegitaar.mp3Er zullen er snel meer volgen!
quote:
Op zondag 19 december 2004 21:58 schreef Tijn het volgende:
De klank is best okay Wat voor microfoon heb je gebruikt en waar heb je 'em geplaatst?
Je hoort op het eind trouwens wel erg veel ruis, was er veel lawaai in de ruimte ofzo? Misschien kun je beter eerst nog wat expanden of gaten voor je gaat compressen, daarmee kun je dat wat onderdrukken.
de herrie op het eind is eenmaal herrie omdat ik naast een snelweg woon en ik mijn opnamespul in de slechtst geisoleerde kamer van mn huis heb staan. Het huis is vroeger een studio geweest, maar de studioruimte zelf is nu mn slaapkamer omdat het daar wel lekker stil is
![]()
. Ik heb net ff op mijn studiomonitoren gechecked, en de ruis aan het eind is echter niet de snelweg, maar de fan van mn pc. (ff "droge" sample gemaakt en daar was hetzelfde ruisgeluid de fan)
OK, nu even de signaalchain voor deze opname: Gibson --> Rode NT-1000 microfoon terhoogte van 12e fret op +/- 15 cm afstand gericht op aanhechtig nek/kast-->TC-electronic preamp --> cool edit pro
----------------------
OK, hier post Last_action_hero, ff onder HIM's naam:
Nog een stukje, nu elektrisch gitaar. Ik ben echter dit weekend weg geweest, dus bij deze een file van lang geleden, volgend weekend zorg ik wel voor een file die een beetje up to date is .
OK, het is een improvisatie over een slagriffje, gewoon notengepiel, dus weinig verhaal ofzo!
- maar 1x opgenomen,dus timing is niet helemaal 100%
- beetje in de style van Zakk Wylde, de toon dus, het was niet zo'n beste patch (van i'net gedllt), maar ik denk dat je zo wel een beetje een zakk wylde feeling krijgt , alhoewel ik zn toon niet zo spetterend vind.
http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/zakkstyle2.mp3( oja en Fixxxer, die tremolo op t einde is gewoon flinkt hengsten aan die arm op de SG
![]()
)