abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24093682
Rock On Gitaarfamilie!

De ouwe

Wat er liep:

-de recordings, als laatst van LAH/HIM
- Sheddfire's troubles:
quote:
Wie kan mij helpen?
Ik heb namelijk de Ibanez CU20 als stemapparaat waarvan ik enkel de bedoeling van de power knop snap . Nou heb ik de instellingen grondig verneukt door op iets anders dan de powerknop te drukken dus leek het me handig om even in de handleiding op te zoeken hoe het geval werkt.
Toen kwam ik dus bij het probleem: ik kan de handleiding nergens vinden.
Kan iemand mij helpen er een te vinden op internet (ik kon niets vinden op Ibanez.com van handleidingen en zoeken op "Ibanez CU20 manual" bij google ging fout omdat het dingen manual en automatic is) of misschien (als ie heel veel zin heeft) die van zich zelf in te scannen en te posten.
Alvast bedankt

Zijn er ook nog gitaarchicks op fok?

[ Bericht 5% gewijzigd door Fixxxer op 20-12-2004 01:29:17 ]
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_24094790
Tsss, deel 14 alweer

ja, een tvp

[ Bericht 3% gewijzigd door GF op 20-12-2004 09:35:00 ]
Unspoken words were understood
pi_24094974
Hoho 14
pi_24096397
Dit liep er ook hoor, Fix:

Hallo,
Ik wil de slagplaat van m'n Ibanezje rood verven.
http://www.ibanez.com/guitars/zoom/GRX40BK.jpg (zwarte Ibanez GRX40)

Hoe pak ik dit aan?

Eerst de snaren eraf rossen.
Slagplaat los schroeven.
Electronica eraf schroeven.
Zo?

Zit de slagplaat dan vast met alle schroefjes aan de zijkant?
Dan zijn er 9 schroefjes waarmee de slagplaat vast zit en dan nog 8 voor de elementen en de schakelaar. Dan zitten de 2 knoppen er zo aan vast.

En dan, als ik de slagplaat in m'n handen heb, met alles erop. Wat ga ik dan doen?
Schuren? (wat voor schuurpapier?)
Meteen verven of eerst nog met iets bewerken? (met wat en wat voor verf)

Alvast bedankt!!

Voor de kenners: ja dit heb ik precies hetzelfde eerder op gitaar.net gepost.
En ook precies hetzelfde in het vorige topic.
feest
pi_24096422
Ik heb dit trouwens net gepost, misschien dat Shedfire er iets aan heeft:
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:34 schreef Shedfire het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik heb namelijk de Ibanez CU20 als stemapparaat waarvan ik enkel de bedoeling van de power knop snap . Nou heb ik de instellingen grondig verneukt door op iets anders dan de powerknop te drukken dus leek het me handig om even in de handleiding op te zoeken hoe het geval werkt.
Toen kwam ik dus bij het probleem: ik kan de handleiding nergens vinden.
Kan iemand mij helpen er een te vinden op internet (ik kon niets vinden op Ibanez.com van handleidingen en zoeken op "Ibanez CU20 manual" bij google ging fout omdat het dingen manual en automatic is) of misschien (als ie heel veel zin heeft) die van zich zelf in te scannen en te posten.
Alvast bedankt

plaatje
[afbeelding]

(Dit is dus vooral irritant omdat ik bekend sta als iemand die alles bewaard )
Ik heb een GU20, is lichtgrijs maar ziet er verder hetzelfde uit. Ik denk dat de besturen redelijk hetzelfde is.
Wat is er precies aan de hand? Misschien kan ik je helpen.
feest
pi_24097338
  maandag 20 december 2004 @ 10:27:31 #7
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24097372
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:05 schreef Fixxxer het volgende:
Rock On Gitaarfamilie!

Wat er liep:

-de recordings, als laatst van LAH/HIM
Om daar ff op terug te komen:

Hier nog een keertje omdat het topic al zowat ten einde was:
quote:
Als eerste een stukje waar ik (HIM) heel trots op ben, want ik heb opgenomen!! Het is echter wel Last_action_hero die de akoestische gitaar speelt!!
Het is een stukje akoestisch gitaar waar alleen een heel klein beetje compressie opzit, de rest is puur zuiver opgenomen met een mic voor de gitaar.

http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/stukjegitaar.mp3

Er zullen er snel meer volgen!
quote:
Op zondag 19 december 2004 21:58 schreef Tijn het volgende:

De klank is best okay Wat voor microfoon heb je gebruikt en waar heb je 'em geplaatst?

Je hoort op het eind trouwens wel erg veel ruis, was er veel lawaai in de ruimte ofzo? Misschien kun je beter eerst nog wat expanden of gaten voor je gaat compressen, daarmee kun je dat wat onderdrukken.
de herrie op het eind is eenmaal herrie omdat ik naast een snelweg woon en ik mijn opnamespul in de slechtst geisoleerde kamer van mn huis heb staan. Het huis is vroeger een studio geweest, maar de studioruimte zelf is nu mn slaapkamer omdat het daar wel lekker stil is . Ik heb net ff op mijn studiomonitoren gechecked, en de ruis aan het eind is echter niet de snelweg, maar de fan van mn pc. (ff "droge" sample gemaakt en daar was hetzelfde ruisgeluid de fan)

OK, nu even de signaalchain voor deze opname: Gibson --> Rode NT-1000 microfoon terhoogte van 12e fret op +/- 15 cm afstand gericht op aanhechtig nek/kast-->TC-electronic preamp --> cool edit pro

----------------------

OK, hier post Last_action_hero, ff onder HIM's naam:

Nog een stukje, nu elektrisch gitaar. Ik ben echter dit weekend weg geweest, dus bij deze een file van lang geleden, volgend weekend zorg ik wel voor een file die een beetje up to date is .

OK, het is een improvisatie over een slagriffje, gewoon notengepiel, dus weinig verhaal ofzo!

- maar 1x opgenomen,dus timing is niet helemaal 100%
- beetje in de style van Zakk Wylde, de toon dus, het was niet zo'n beste patch (van i'net gedllt), maar ik denk dat je zo wel een beetje een zakk wylde feeling krijgt , alhoewel ik zn toon niet zo spetterend vind.

http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/zakkstyle2.mp3

( oja en Fixxxer, die tremolo op t einde is gewoon flinkt hengsten aan die arm op de SG )
pi_24097385
Wie was ook alweer de Line6 guru hier? En wie kan me dus wat handige linkjes over de guitarport geven?
Aldus.
  maandag 20 december 2004 @ 10:33:44 #9
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24097512
Thnx
Aldus.
pi_24097572
Heb je er zelf ook ervaring mee? En werkt dat ding met USB2 of gewoon USB?
Aldus.
pi_24097618
Ik ga vrijdag naar Feedback.
  maandag 20 december 2004 @ 10:45:16 #13
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24097656
Nee, ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee, maar het blijkt een heel handig ding te zijn als je je een beetje serieus met je gitaar & PC bezig wil zijn!

Echter kun je em dus niet voor optredens ofzo gebruiken, dat is het enige nadeel. Maarja, de voordelen bij PC gebruik zijn dan ook wel weer heel groot!
pi_24097676
quote:
Op maandag 20 december 2004 10:27 schreef --H-I-M-- het volgende:

( oja en Fixxxer, die tremolo op t einde is gewoon flinkt hengsten aan die arm op de SG )
Dus toch. Nee omdat je zei dat het een oud stukje was dacht ik dat je de SG nog niet had (maar die heb je eik ook al best lang) en ik dacht dat er niet zo wild aan die vibrolo gerukt werd
Blijft een vet effectje.
pi_24097682
M'n geluidskaart is overleden, dit ding lijkt me wel een redelijke vervanging, thnx voor de info in ieder geval!
Aldus.
  maandag 20 december 2004 @ 11:00:22 #16
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24097886
Je hebt voor die guitarport nog steeds ook een normale geluidskaart nodig, anders kun je 'm nergens op aansluiten.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24097996
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:00 schreef Zanderrr het volgende:
Je hebt voor die guitarport nog steeds ook een normale geluidskaart nodig, anders kun je 'm nergens op aansluiten.
Duh.

Ik plugde m'n gitaar via m'n geluidskaart m'n computer in (via een frontpanel). Maar die kaart doet het niet meer... Heb wel een andere geluidskaart.
Aldus.
  maandag 20 december 2004 @ 11:10:15 #18
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24098067
Schrijf dan ook wat duidelijker, man

Anyway, het is een gewone USB(1)-aansluiting.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24098685
tvp
pi_24098938
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:45 schreef Hammet het volgende:
tvp
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_24099197
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:58 schreef Rooligan het volgende:

[..]

pi_24102200
@ Last_action_hero :

Je zegt je gebruikt een patch alla Zakk Wylde? Waar vind je die presets voor die patches?? IK zoek me te pleures op internet voor presets voor mijn boss Me 50, zonder resultaat. Ik begin een beetje de schijt te krijgen van die distortions die erop zitten. Zelfs zo erg dat ik ze niet meer gebruik. Ik heb een metalzone erbij staan en gebruik de me50 alleen nog maar voor cleane en expressie effecten. Maar ik dacht, na veel lovende praat op het gitaarnet forum over de distortions, dat het aan mij lag. Dus vandaar dat ik naar presets gezocht heb.

Dusssss waar vind jij die??
In The Presence Of Enemies!
pi_24102399
Dat zijn patches voor de Vetta en die heeft en erg actieve community, gaat dus niet op voor de ME-50. Voor de GT-x is de community ook niet zo actief helaas, maar daar heb je deze site nog voor:
www.bossgtcentral.com

Je zou evt daar patches van kunnen halen en dan met een programmaatje openen en kijken wat de settings zijn en die dan op je ME-50 invoeren.
  maandag 20 december 2004 @ 15:04:11 #24
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24102509
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:48 schreef Ibanez het volgende:
@ Last_action_hero :

Je zegt je gebruikt een patch alla Zakk Wylde? Waar vind je die presets voor die patches?? IK zoek me te pleures op internet voor presets voor mijn boss Me 50, zonder resultaat. Ik begin een beetje de schijt te krijgen van die distortions die erop zitten. Zelfs zo erg dat ik ze niet meer gebruik. Ik heb een metalzone erbij staan en gebruik de me50 alleen nog maar voor cleane en expressie effecten. Maar ik dacht, na veel lovende praat op het gitaarnet forum over de distortions, dat het aan mij lag. Dus vandaar dat ik naar presets gezocht heb.

Dusssss waar vind jij die??
Ik haal de mijne van www.customtone.com af. daar kun je patches van alle L6 gear downloaden. Je had toch een flextone 3???? Daar kun je ook patches inladen via midi namelijk!
pi_24102562
Enne, niemand die me met m'n slagplaat customize projectje kan helpen?

Ik heb trouwens iemand die 2 Fender Lace Sensor elementen te koop heeft staan. Een rode en een goude. Wat kosten die nieuw in Nederland? Hij vraagt 40 per stuk en ik weet nog niet wat hij voor allebei vraagt.
En zijn er misschien mensen die me meer kunnen vertellen over die elementen? (ervaring wellicht?) Die gast zelf helpt me trouwens ook goed!
feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')