Ja weet ikquote:Op zaterdag 18 december 2004 11:07 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dank je. Maar waar Kirk Hammet op speelde was geen slechte strat. ESP's zijn zeer goede (en vaak ook zeer dure) (metal-)gitaren. Kirk Hammet en James Hetfield spelen nu nog steeds altijd op ESP's. Ook bekende gitaristen als Jeff Henneman (Slayer) en Dave Mustaine (Megadeth) spelen op ESP's.
http://www.espguitars.com/esp_custom.htm
http://www.espguitars.com/signature.htm
![]()
klinkt erg leuk! lijp dat dunne chorus achtige geluid nagedaan!quote:Op vrijdag 17 december 2004 21:29 schreef Hammet het volgende:
http://home.wanadoo.nl/jemorel/One.mp3
.... klote hoofdletters...
ach je hebt marshall en marshall. Ik zie de VS serie, de MG serie en al dat soort troep (eigenlijk alles sinds de jcm900) niet eens als marshall. Marshall staat bekend om het karaktiristieke geluid van zn amps tot en met de jcm800 2203 en 2204! (niet dat de rest bagger is ofzo, maar het is voor mij niet écht marshall als je begrijpt wat ik bedoel).quote:Op vrijdag 17 december 2004 22:25 schreef Hammet het volgende:
Trouwens, dat Marshalls overpriced zijn is over het algemeen wel waar, maar dat vond ik bij deze niet. 100 watt aan herrie, 4-kanaals, ingebouwde effecten en een soort van 'buizensimulator' (geeft een veel warmere overdrive/distortion) voor ¤429. Vond ik best redelijk
Wat me echter opviel afgelopen jaar is dat Metallica voor het nieuwe album en voor heel veel nummers live in hun tour weer Gibson zijn gaan gebruiken, met passieve (fabrieks-)elementen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 11:07 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dank je. Maar waar Kirk Hammet op speelde was geen slechte strat. ESP's zijn zeer goede (en vaak ook zeer dure) (metal-)gitaren. Kirk Hammet en James Hetfield spelen nu nog steeds altijd op ESP's. Ook bekende gitaristen als Jeff Henneman (Slayer) en Dave Mustaine (Megadeth) spelen op ESP's.
http://www.espguitars.com/esp_custom.htm
http://www.espguitars.com/signature.htm
![]()
Dat vind ik gezwets natuurlijk. Omdat het niet het karakteristieke marshall-geluid heeft, betekent niet dat je het maar gelijk moet af schrijven als troep en ook direct maar links moet laten liggen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 13:51 schreef LenL het volgende:
[..]
ach je hebt marshall en marshall. Ik zie de VS serie, de MG serie en al dat soort troep (eigenlijk alles sinds de jcm900) niet eens als marshall. Marshall staat bekend om het karaktiristieke geluid van zn amps tot en met de jcm800 2203 en 2204! (niet dat de rest bagger is ofzo, maar het is voor mij niet écht marshall als je begrijpt wat ik bedoel).
ik had niet door dat het cynish was bedoeltquote:Op zaterdag 18 december 2004 13:44 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ja weet ik![]()
Sorry, maar dat was als grap bedoeld van die gare strat... staat er ook een beetje synnisch.... hahah
... Esp gitaren zijn idd ook erg van het
-gehalte..... Maar als ik me een nieuwe aanschaf wil ik eigenlijk alleen nog maar met 7 snaren, en die maakt esp niet imo...
Idd.. dat viel me gelijk ook op, bij Fields of Rock, daarna in Arnhem nogmaals, en zo ook in bijna alle clips van het neiuwe album.... Dubbel endorsement?? Kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen...quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat me echter opviel afgelopen jaar is dat Metallica voor het nieuwe album en voor heel veel nummers live in hun tour weer Gibson zijn gaan gebruiken, met passieve (fabrieks-)elementen.
Ik denk eerder dat het contract is afgelopen en/of dat ze het 'licht' hebben gezien!quote:Op zondag 19 december 2004 14:01 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Idd.. dat viel me gelijk ook op, bij Fields of Rock, daarna in Arnhem nogmaals, en zo ook in bijna alle clips van het neiuwe album.... Dubbel endorsement?? Kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen...
Je kunt het ook zo benaderen: MetallicA heeft zoveel geld dat ze gewoon spelen waarop ze willen.. Ze kopen die gibsons misschien wel gewoon zelf (of krijgen zonder endorsement) en hebben met Esp/Ltd afgesproken dat dat gewoon kan. Want via een endorsement is meestal de eis dat je ook alles met dat merk speelt wat met marketing te maken heeft...quote:Op zondag 19 december 2004 14:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het contract is afgelopen en/of dat ze het 'licht' hebben gezien!
Nou wil ik uiteraard geen verband zien tussen dit feitje en het feit dat St.Anger absoluut bagger klinkt, maar het begint lastig te worden...quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wat me echter opviel afgelopen jaar is dat Metallica voor het nieuwe album en voor heel veel nummers live in hun tour weer Gibson zijn gaan gebruiken, met passieve (fabrieks-)elementen.
quote:Op zondag 19 december 2004 14:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou wil ik uiteraard geen verband zien tussen dit feitje en het feit dat St.Anger absoluut bagger klinkt, maar het begint lastig te worden...
Goeie kwaliteit geluid man......quote:Op zondag 19 december 2004 15:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
En toch vindt ik de sound van St. anger heel gaaf!!!
OKEEE, maar nu heb ik goed nieuws, ik heb ff wat webspace aangemaakt en kan nu dus stukjes aan jullie laten horen!!!
Als eerste een stukje waar ik (HIM) heel trots op ben, want ik heb opgenomen!! Het is echter wel Last_action_hero die de akoestische gitaar speelt!!
Het is een stukje akoestisch gitaar waar alleen een heel klein beetje compressie opzit, de rest is puur zuiver opgenomen met een mic voor de gitaar.
http://home.deds.nl/~gitaarstukjes/stukjegitaar.mp3
Er zullen er snel meer volgen!
Ja, gooi wat op cd en upload het in maastricht...quote:Op zondag 19 december 2004 15:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik heb een GU20, is lichtgrijs maar ziet er verder hetzelfde uit. Ik denk dat de besturen redelijk hetzelfde is.quote:Op zondag 19 december 2004 20:34 schreef Shedfire het volgende:
Wie kan mij helpen?
Ik heb namelijk de Ibanez CU20 als stemapparaat waarvan ik enkel de bedoeling van de power knop snap. Nou heb ik de instellingen grondig verneukt door op iets anders dan de powerknop te drukken dus leek het me handig om even in de handleiding op te zoeken hoe het geval werkt.
Toen kwam ik dus bij het probleem: ik kan de handleiding nergens vinden.
Kan iemand mij helpen er een te vinden op internet (ik kon niets vinden op Ibanez.com van handleidingen en zoeken op "Ibanez CU20 manual" bij google ging fout omdat het dingen manual en automatic is) of misschien (als ie heel veel zin heeft) die van zich zelf in te scannen en te posten.
Alvast bedankt
plaatje
[afbeelding]
(Dit is dus vooral irritant omdat ik bekend sta als iemand die alles bewaard)
De klank is best okayquote:Op zondag 19 december 2004 15:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
En toch vindt ik de sound van St. anger heel gaaf!!!
OKEEE, maar nu heb ik goed nieuws, ik heb ff wat webspace aangemaakt en kan nu dus stukjes aan jullie laten horen!!!
Als eerste een stukje waar ik (HIM) heel trots op ben, want ik heb opgenomen!! Het is echter wel Last_action_hero die de akoestische gitaar speelt!!
Het is een stukje akoestisch gitaar waar alleen een heel klein beetje compressie opzit, de rest is puur zuiver opgenomen met een mic voor de gitaar.
de herrie op het eind is eenmaal herrie omdat ik naast een snelweg woon en ik mijn opnamespul in de slechtst geisoleerde kamer van mn huis heb staan. Het huis is vroeger een studio geweest, maar de studioruimte zelf is nu mn slaapkamer omdat het daar wel lekker stil isquote:Op zondag 19 december 2004 21:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
De klank is best okayWat voor microfoon heb je gebruikt en waar heb je 'em geplaatst?
Je hoort op het eind trouwens wel erg veel ruis, was er veel lawaai in de ruimte ofzo? Misschien kun je beter eerst nog wat expanden of gaten voor je gaat compressen, daarmee kun je dat wat onderdrukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |