Ja, wellicht kabeltje losgeschoten ofzo.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:30 schreef LollerSjaak het volgende:
Bedrading nalopen? [afbeelding] Ik heb de gitaar net drie weken ik heb geen idee hoe die in elkaar zit of waar ik op moet letten. [afbeelding] Het niet zo heel erg want je hebt toch vrijwel altijd wel je vingers op de snaren [afbeelding]
Is er geen mogelijk om van mijn niet-geaarde versterker een geaarde versterker te maken?
Nee johquote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:38 schreef Doodkapje het volgende:
Moet de TT niet weer beginnen bij #1 (van 2008)? tvp
Zanger speelt niet meer?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:45 schreef Aresdreams het volgende:
dacht ik ook maar!
vanavond een poging wagen weer eens te repeteren...
is al weer een tijdje geleden...
en morgen als het goed is een auditie voor een 2e gitarist.
Yeah, lang leve mijquote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:22 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
JE hebt de weekprijsgewonnen gefeleciteerd![]()
![]()
![]()
Thumbs up for miereneter![]()
Jij?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Voor fans van ac/dc: http://nl.youtube.com/profile?user=SoloDallas
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:40 schreef Aresdreams het volgende:
deden we dat dan?
Ze zijn toch ook niet met de jaartelling begonnen bij het begin der wereld?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
Moi?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:06 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Jij?
Maar waar leg jij de link tussen Boston en AC/DC?
Eerst lezen, dan schreeuwen, excuses [ afbeelding ]
En die dude moet zijn snaren afknippen![]()
Ja, dacht misschien dat jij dat was op die filmpjes, maar blijkbaar nietquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:18 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Moi?
Goh ja, die snaren... zelf vindt hij van niet blijkbaar [afbeelding]
Wel enorm chique hoe hij in de buurt komt van de echte Angus...
Heb zo hells bells geleerd dus 't zijn wel nuttige filmpjes denk ik...
Okéquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:22 schreef Aresdreams het volgende:
klopt de zangers zingen alleen maar [afbeelding]
Haha, komt nog wel, oefenenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:22 schreef tony_clifton- het volgende:
Haha right, mocht ik willen... Smells like teen spirit wil hier nog niet lukken [afbeelding]
En for some reason Echoes en Comfortably Numb van Pink Floyd dan weer wel [afbeelding].
We zijn pas in 2005 begonnen meen ik.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je kan me niet wijsmaken dat sinds de lancering van Fok! er maar 195 gitaristentopics zijn gemaakt...
Niet eerder? Kan me nog andere vaste klanten herinneren (waaronder Schorpioen enzo)... those were the daysquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
We zijn pas in 2005 begonnen meen ik.
Waar zijn die gasten gebleven?quote:
BBM komt zo nu en dan wel langs... laatst was hij hier nog evenquote:
quote:
Jawel het begon erg sloom.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ah bedankt ik zal misschien vanavond is kijken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:35 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, wellicht kabeltje losgeschoten ofzo.
Even klepje achterop erafhalen, kan je het zo zien :)
Uhm, ja, via een ge-aard stopcontact :P
Het kan wel, maar dan moet je er even een nieuwe stroomkabel aan maken. En een goed aardpunt zoeken.
1 2 3 4 5 6 | B|------------------3-3-3--------------| G|------------------2-2-2----------2-2-| D|-2----------------0-0-0----------2-2-| A|-2-------------------------------0-0-| E|-0-----------------------------------| |
Precies die drie aanslaanquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:03 schreef LollerSjaak het volgende:
[..]
Ah bedankt ik zal misschien vanavond is kijken.
Ik probeer net Back in Black van ACDC en daarin moet je het volgende spelen:
[ code verwijderd ]
Hoe zouden jullie dit nou spelen? Precies die drie snaren aanslaan of de overige snaren dempen en dan allemaal aanslaan?
geen gay epiphonequote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:28 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
http://muziek.marktplaats(...)ng-bleng-ruilen.html
ik zou die 0-2-3 een snaar hoger pakken op 5-7-7.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:03 schreef LollerSjaak het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Hoe zouden jullie dit nou spelen? Precies die drie snaren aanslaan of de overige snaren dempen en dan allemaal aanslaan?
Jeej ik eentjequote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Tof
Há ik heb 3 gitaristentopic naamtopics
Hmm die gast van die youtube link slaat ze zo te zien precies aan of hij dempt alleen de snaren eronder, dat is niet goed te zien.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:08 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb daarnet toevallig een YouTube-linkje gepost, ga daar eens kijken, kan je 't afkijken van een pro (of toch pro-niveau).
Die gast legt 't ook de lick uit die erachter volgt en maakt ook meteen duidelijk dat je je timing de eerste 5000 keer niet correct hoeft te verwachten
Bij powerchords gebruik je inderdaad een combinatie van dempen en 3 snaren aanslaan (het dempen doe je automatisch, en teveel snaren aanslaan kan dan ook geen kwaad).
Waarom dat? Want dan klinkt het gelijk kutquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:46 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik zou die 0-2-3 een snaar hoger pakken op 5-7-7.
Ik ga denk maar lekker oefenen op precies aanslaan danquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:29 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Precies die drie aanslaan [ afbeelding ]
Gewoon oefenen, als je het eenmaal onder knie hebt heb je er later ook meer voordeel van.
Met precisie spelen is beter![]()
Tijdje terug vond ik een preview van gitaarlessen op internet die dit nummer behandelde. Weet alleen het adres niet meerquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:03 schreef LollerSjaak het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Ik niet, 't is wel 'tzelfde maar dat treble-geluid is juist wat AC/DC AC/DC maakt!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:46 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik zou die 0-2-3 een snaar hoger pakken op 5-7-7.
Exact. Zonder die open snaren is het geen AC/DCquote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:21 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik niet, 't is wel 'tzelfde maar dat treble-geluid is juist wat AC/DC AC/DC maakt!
Weinig distortion en open akkoorden!
Ik heb deze gevonden: http://www.freelicks.net/ Best een handige site. Hier staan een aantal bekende riffs inclusief tabs, video's en video's waarin hij het langzaam speelt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tijdje terug vond ik een preview van gitaarlessen op internet die dit nummer behandelde. Weet alleen het adres niet meer
Ja, je moet 't op gevoel doen; je moet bij 't wegnemen van je vinger de snaar eigenlijk aanslaan (met de vinger die je wegneemt, that is). Je merkt wanneer je goed zit wanneer er geen volumeverlies optreedt (je kan't zelfs zo doen dat 't luider klinkt), en er een beetje 'bite' bijkomt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:23 schreef LollerSjaak het volgende:
[..]
Ik heb deze gevonden. Best een handige site. Hier staan een aantal bekende riffs inclusief tabs, video's en video's waarin hij het langzaam speelt.
Iemand nog tips voor pull offs naar een open snaar zeg maar? Bijvoorbeeld 3p0. De toon valt vaak weg, hij is niet hard genoeg of ik raak andere snaren. Iets als 5p4 lukt me wel goed. Zeker een gewoon een kwestie van oefenen?
tjezus manquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:54 schreef ibaneX het volgende:
En ja ik heb alle links handmatig gekopierd en paste'd
Fix dat nu zelf maar even hoor, ding is helemaal in de war.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben ik nu alweer uit de OP gebanned? [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |