Leuke film inderdaad, hoewel ik wel wat haar uit mijn hoofd heb getrokken door de film heen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:12 schreef captainkid het volgende:
Next met Nicolas Cage. Was nog leuk ook.
]quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:16 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Leuke film inderdaad, hoewel ik wel wat haar uit mijn hoofd heb getrokken door de film heen.![]()
In de Bios als laatst Pirates of the Caribbean 3 gezien, welke ik niet vond tegenvallen (in tegenstelling tot de rest van de wereld lijkt het).
En Timoquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jij film zien.
Jij reactie plaatsen hier doen.
Jij waarom argumenten geven doen.
P.S. Als het Raging Bull is kan je maar beter een positieve reactie plaatsen, anders krjig je RuneRose op je dank.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:03 schreef Falco het volgende:
[..]
En Timo. Discussies over Scorsese-films blijven overigens oke.
Ongeveer hetzelfde....maar dan enthousiaster en met een hoger punt. Mèn....wat een rit.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:10 schreef Lambiekje het volgende:
Transformers (2007)
Verhaaltje is flinter dun maar de graphics mèn de graphics. Tussen door ook nog jongen verliefd op meisje en viceversa.
cijfer 7.5 / imdb 8.4
ik ben wel enthou over de film alleen heeft de film wel een aanloop nodig.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:12 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde....maar dan enthousiaster en met een hoger punt. Mèn....wat een rit.![]()
Oh maar dat geloof ik best. Helemáál objectief was ik niet, omdat me bij de trailers al een overweldigend gevoel van nostalgie bekroop. Dat gold overigens voor het gehele (vooral mannelijk uiteraard; de enige vrouw vond hem trouwens ook leuk) gezelschap waarin ik mij vanavond bevond. Wij hebben echt zitten kraaien van plezier volgens mij.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik ben wel enthou over de film alleen heeft de film wel een aanloop nodig.
Hey.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:P.S. Als het Raging Bull is kan je maar beter een positieve reactie plaatsen, anders krjig je RuneRose op je dank.
Via de grote downloadwinkel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:24 schreef trebremmit het volgende:
Hey Seborik, kijk je die documentaires op dvd of in een filmhuis ofzo? En waar kun je die eventueel krijgen op dvd, want die over fight club lijkt me wel leuk om een keer te kijken.
Alvast Bedankt!
Die wil ik al een lange tijd zien, moet er toch snel maar eens van komen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:04 schreef Timo20 het volgende:
L' Année Dernière à Marienbad
WOW! Wat een pareltje is dit. Omschrijven is enigzins onbegonnen werk maar ik zal een korte poging wagen. Om te beginnen zijn de beelden die we krijgen voorgeschoteld zo ontzettend mooi en ongeveer hypnotiserend dat je direct vanaf het eerste moment de film in wordt getrokken en je niet meer wordt los gelaten totdat het is afgelopen. Die beelden samen met de onwaarschijnlijk sfeervolle en ietwat creepy soundtrack maakt dit tot een meesterwerk dat je niet snel zult vergeten en waarvan de beelden nog lang door je hoofd blijven zweven.
Ik zal `m zeker nog vaker herkijken om nog meer dingen te ontdekken en `m beter te begrijpen.
Dikke kans dat deze zo m`n top 20 in vliegt.
IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Ze zitten inderdaad niet ver van elkaar vandaan qua kwaliteit. Alleen appels en peeren he. Beide absolute toppers.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En Raging Bull is niet veel beter als Some Like It Hot.
Ik zat inderdaad vooral op een reactie van jou te azen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:33 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Ze zitten inderdaad niet ver van elkaar vandaan qua kwaliteit. Alleen appels en peeren he. Beide absolute toppers.![]()
maar zo bedoelde je het vast niet![]()
Serieus, wtf. Dit kan je niet menenquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:06 schreef Gillingham het volgende:
Deze maand weer lekker begonnen met films kijken:
Batman Begins (2005) 8
Zeer geslaagd begin van een nieuwe batman-reeks. Nolan laat zien dat hij dit beter aankan dan Burton, [...]
De Volkskrant is gewoon vervelend en duidelijk niet de doelgroep.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:11 schreef Doff het volgende:
The Transorfmers krege trouwens van de Volkskrant één ster vanwege een nogal vervelend nationalistisch, commerciëel, militair mengsel.
Ja, begrijp ik, maar toch. Ik kan me voorstellen dat zo'n mengsel tijdens en na het kijken ontzettend irriteert. Maar laat ik 'm eerst eens zelf gaan kijken. Trouwens, waar is je recensie van Otto e Mezzo?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:13 schreef Mike het volgende:
[..]
De Volkskrant is gewoon vervelend en duidelijk niet de doelgroep.Gisteren zaten er ruim 800 enthousiaste mensen bij me in de filmzaal en de film krijgt op Yahoo van alle mensen die 'm gezien hebben gemiddeld een A-.
In het vorige topic. Was overigens maar een mini-recensietje.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:16 schreef Doff het volgende:
Trouwens, waar is je recensie van Otto e Mezzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze was iig vet dus een 8.Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
Volgens mij wist die zuurpruim niet eens van het bestaan van de Transformers. En had die de info dat het gebaseerd is op de tv-serie daarna van internet geplukt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:13 schreef Mike het volgende:
[..]
De Volkskrant is gewoon vervelend en duidelijk niet de doelgroep.Gisteren zaten er ruim 800 enthousiaste mensen bij me in de filmzaal en de film krijgt op Yahoo van alle mensen die 'm gezien hebben gemiddeld een A-.
Weet jij uberhaupt wel wat de Volkskrant is?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:29 schreef Lambiekje het volgende:
Ik ben ook van mening dat de Volkskrant alleen maar oost-europeesche of arthouse films goed waarderen. Films uit Amerika heeft perdefinitie al 2 minpunten heb ik zo het idee. Er zit dan ook geen 'echte' filmliefheber bij de volkskrant.
Like....duh. Dan noem je er ook twee. Nee die slechterik in Die Hard 4 was gewoon een miscast. Verre van overtuigend.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:29 schreef Timo20 het volgende:
Die Hard 4.0
en Timothy Olyphant als bad guy maar hij kon jammer genoeg niet tippen aan Alan Rickman en Jeremy Irons.
Het probleem is juist dat heel normaal uitziende mensen een dubbelleven hebben en erg naar zjn. Keer op keer blijkt de verkrachter een bekende te zijn. Of kijk maar naar Bush. Goedgeschoren man. Maar ondertussen is hij wel al de schuld van al het verderf wereldwijd.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:02 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Like....duh. Dan noem je er ook twee. Nee die slechterik in Die Hard 4 was gewoon een miscast. Verre van overtuigend.
Prima actiefilm verder. Alleen geen typische Die Hard film. En dat had ik liever gezien.
Dat net niet, maar het is wel dezelfde kerel die de muziek heeft verzorgd voor beide films.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 02:23 schreef zuiderbuur het volgende:
(op een gegeven moment gebruikt men zelfs dezelfde muziek)
Toch, ik ben er echt bijna 100% zeker van dat als ze met de moeder naar dat buitenverblijf rijden (zij is geblinddoekt), dat het echt "het" deuntje is van Amélie Poulain?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat net niet, maar het is wel dezelfde kerel die de muziek heeft verzorgd voor beide films.
Ik zag Eraserhead ook een tijdje terug en vond hem niet te vreten. Je ziet wel dat het duidelijk een opzetje is voor die typische Lynch elementen die we in latere films wat beter terug zien maar het is allemaal zo symbolisch en over de top bizar. Ik zou het dan ook niet te hooggegrepen noemen maar gewoon vervelend. Eind jaren '70 ongetwijfeld iets heel nieuws, maar ik heb hem geen voldoende gegeven omdat het een erg onprettige kijkervaring is.quote:Op zondag 8 juli 2007 00:28 schreef Falco het volgende:
Eraserhead
Bweeh, wat is dit nou weer voor brainfarterig iets? En vanwaar die pre-occupatie voor wormvormige aanhangsels van Lynch? Het is best dat de film een beetje uitdagend is en er voor zorgt dat de kijker actief film kijkt, maar dit was wel een beetje teveel van het goede. Ik heb ook geen zin om analyses te lezen om er achter te komen wat het verhaal nou is en welke diepere bedoelingen hierachter zitten. Het is blijkbaar mij allemaal ietwat te hooggegrepen, desondanks zagen sommige dingen er wel ontzettend tof uit. Cijfer: 5,5
Eraserhead moest ik een paar keer herkijken om hem te waarderen. Maar om 3 uur snachts in het pikdonker vond ik hem de 3de keer behoorlijk beklemmend... En dat onprettige filmervaring.. Tja wat is er mis met een onprettige film. Onprettig kan ook goed zijn. Als dat het doel is van een film en Eraserhead heeft volgens mij nooit de intentie gehad om een happy happy joy joy ervaring te zijn.quote:Op zondag 8 juli 2007 00:50 schreef cwk het volgende:
[..]
Ik zag Eraserhead ook een tijdje terug en vond hem niet te vreten. Je ziet wel dat het duidelijk een opzetje is voor die typische Lynch elementen die we in latere films wat beter terug zien maar het is allemaal zo symbolisch en over de top bizar. Ik zou het dan ook niet te hooggegrepen noemen maar gewoon vervelend. Eind jaren '70 ongetwijfeld iets heel nieuws, maar ik heb hem geen voldoende gegeven omdat het een erg onprettige kijkervaring is.
Onprettig hoeft inderdaad niet slecht te zijn. Soms werkt het goed, zoals bij een oorlogsfilms om een sterk punt te maken, maar soms werkt het slecht zoals bij Saló of Visitor Q. De achterliggende themathiek (die bij de twee voorbeelden zelfs nog duidelijker zijn dan bij Eraserhead) is niet interessant of duidelijk genoeg waardoor alleen het onprettige overblijft. Een film dan 'goed' vinden omdat ik ergens lees dat het dit of dat betekend is niet mijn manier van beoordelen.quote:Op zondag 8 juli 2007 01:08 schreef Zeitgeist het volgende:
En dat onprettige filmervaring.. Tja wat is er mis met een onprettige film. Onprettig kan ook goed zijn. Als dat het doel is van een film en Eraserhead heeft volgens mij nooit de intentie gehad om een happy happy joy joy ervaring te zijn.
Er zit minstens één nummer in dat rechtstreeks uit Amelie is gehaald, namelijk Comtine D'un Autre Ete: L'apres Midi.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat net niet, maar het is wel dezelfde kerel die de muziek heeft verzorgd voor beide films.
quote:en een vervolg hiervoor maken betekentJe bent zeker niet blijven zitten voor de aftiteling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze was iig vet dus een 8.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.), de erg toffe score van Enio (die me veel deed denken aan de scores van Toru Takemitsu), die prachtige vrouwen en de achtervolgingscène op het dak. Volgende maand gaan er nog een paar in bestelling!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samengevat: erg mooi, absoluut niet te lang, maar op sommige vlakken wel een gemiste kans.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Het blijft jammer dat deze film nooit in Nederland op DVD gereleased isquote:Op maandag 9 juli 2007 19:54 schreef fusionfake het volgende:
Léon The Professional
my god wat een film, het verhaal was echt goed, er word soms niet veel gezegd maar de scenes zijn zo opgezet dat aan de emotie's veel af te lezen. al met al een goede film. 8,6 op imdb dus verwachtte wel het een en ander, en het stelde me niet teleur.
Wel toch ?? Of ligt er een import versie bij FAME?quote:Op maandag 9 juli 2007 21:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
Het blijft jammer dat deze film nooit in Nederland op DVD gereleased is.
Dat is dan ook juist kenmerkend voor het Duits Expressionismequote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:30 schreef Falco het volgende:
Das Cabinet des Dr. Caligari.
[afbeelding]
Dit is een van de eerste horrorfilms met daarbij een prachtige Duitse expressionistische sfeer. Eerst had ik het gevoel naar Sesamstraatdecors te kijken, maar later begon ik het toch allemaal best te waarderen. Je ziet ook duidelijk dat Tim Burton geïnspireerd is door dit werk. Het verhaal was ook best oke. Uiteraard is er wat overacting, maar dat zullen we maar door de vingers zien. Werner Krauss als de uitermate vervelende Dr. Caligari is jofel en tilt het geheel naar een hoger niveau. Cijfer: 8
Ik heb 'em gisteravond ook gezien en ben het eens met wat je zegt, zeker ook de laatste zinquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:56 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
Zelf zag ik Sceicco bianco, Lo. Fellini's eerste zelfgeregisseerde film. Het zet meteen al de toon voor al zijn latere werk, waar het absurdisme hoogtij viert, gecombineerd met de typische Fellinimuziek, gesitueerd in de High Society van Rome. Leuk afgewisseld met de twee verhalen, die, ondanks het grote contrast in de situaties, dezelfde strekking vertonen. Een prettig debuut, die gelukkig niet te lang duurt.
Een 7
Vertel eens danquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:01 schreef Seborik het volgende:
Interessant is het om te zien wat voor achterlijke vormen van lichamelijk contact een van de geheelonthouders uit het Verenigd Koninkrijk er op na houdt. (6.0)
De recensies van de Volkskrant zullen gerust goed zijn maar dan alleen voor de culthouse films. Voor popcorn, lichte entertainment en romcoms(inweze dus de reguliere bios-films) moet je toch echt NIET bij de volkskrant wezen. In mijn omgeving vind men ook dat de volkskrant nogal slechte recencies voor Hollywoodfilms aflevert. Het lijkt wel of ze alle films op diepere filosofische en karakterontwikkelen willen beoordelen. Dat gaat goed voor cult films maar niet voor popcornvermaak.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:07 schreef Doff het volgende:
[..]
Weet jij uberhaupt wel wat de Volkskrant is?
De recensies zijn vaak prima en ik vind het helemaal niet verkeerd om bij een film als The Transformers ook eens naar de inhoud te kijken, ook al gaat het daar bij de film niet in eerste instantie om. Ik zou me best kunnen voorstellen dat ik me ook aan dat commerciele, militaristische, nationalistische aspect, als dat er dus echt is, ga ergeren. Dan hoef je dat helemaal niet in dat soort snobtermen te gaan afzeiken.
Zag je in het journaal die reactie van die twee twaalf-jarige Bloemdaalse HP-nerds? De rechter zei "Heeeeel gaaf, ik zat soms... op het puntje.... van mijn stoel". De linker zei toen: "Mwaaah, viel wel mee met de spanning", waarop die rechter hem boos aankeekquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:09 schreef Mainport het volgende:
Harry Potter viel in mijn ogen ook een beetje tegen. En dit was het beste boek.
Is het niet omdat dezelfde stem is gebruikt?quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:09 schreef Cheiron het volgende:
Gisteren naar The Transformers geweest.
Als no-brainer-actiefilm natuurlijk geslaagd. 3 dingen die mij een beetje stoorden:
- Actie soms ZO snel dat ik echt geen idee meer had waar ik naar zat te kijken
- Soms de humor TE slapstick. Het einde van die ghettoblasterrobot vond ik genant.
- Het is wel heeeeeeeel slick allemaal. En die blauwe neon-lampjes op Optimus Prime zagen er debiel uit
Dus ja.. leuke actiefilm, mooie beelden, maar ik had toch een beetje gemengde gevoelens. Wel knap dat de robots totaal niet lijken op die uit de cartoon en ik toch een gevoel van jeugdsentiment had toen Optimus zn verhaaltje deed.
Moest je niet lachenquote:
Die ga ik vanavond maar eens kijken dan, van de week toevallig besteld en die dvd zit nu nog in folie verpaktquote:Op donderdag 12 juli 2007 17:18 schreef zuiderbuur het volgende:
Grbavica (2006)
Bosnische film over een moeder en haar tienerdochter (beide Bosniaks) die in het hedendaagse Grbavica, een wijk van Sarajevo, proberen te overleven na de oorlog. De film biedt een interessante kijk op het dagelijks leven (school, werk,..) in het Bosnië van vandaag. Super goed is de film misschien niet, maar zeker de moeite waard. De ontknoping is goed, en zag ik niet aankomen.![]()
Ik heb hem ook gister gezien , en de special effects waren cool!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:06 schreef hornage het volgende:
#203 Transformers
Gisteravond deze in de bios gezien. Ik verwachte uiteraard bruut spektakel en dat kreeg ik ook. Eigenlijk is er weinig interessants te zeggen over de film. Ook weinig te discussiëren. Het is een film die in de bios gezien moet worden en wellicht moet je mannelijk wezen. Het verhaal is ok, het is een standaard uitvoering van een formulefilm, maar de robots zijn grandioos. De gevechten ook. Het gaat allemaal zo bruut en het ziet er allemaal echt te vet uit. Gewoon een perfect uitgevoerde film.
Ook gezien, gewoon een goede thriller, waar niets onwaarschijnlijks gebeurt. Niets bijzonders, maar ook niet vervelend voor regenachtige zondag.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:47 schreef Mainport het volgende:
In the Line of Fire
Wat een gare film. Voortdurend word je met onwaarschijnlijkheden om je oren geslingerd waarvan je denkt:Typisch Amerikaans broddelwerk. Als Clint Eastwood er niet was geweest, was het helemaal huilen met de pet op. **½
Gewoon een sterke thriller met een toffe Malkovichquote:Op vrijdag 13 juli 2007 01:47 schreef Mainport het volgende:
In the Line of Fire
Wat een gare film. Voortdurend word je met onwaarschijnlijkheden om je oren geslingerd waarvan je denkt:Typisch Amerikaans broddelwerk. Als Clint Eastwood er niet was geweest, was het helemaal huilen met de pet op. **½
Ik vond het precies andersom. Iwo Jima kon ik best wel waarderen eigenlijk. Daar zat veel meer gevoel in.quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:51 schreef cwk het volgende:
Letter From Iwo Jima is duidelijk ondergeschikt aan Flags of Our Fathers. Niet omdat laatstgenoemde zo goed is, maar vooral omdat Iwo Jima zo saai is.
Oke goed.. in samenwerking met dan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 01:58 schreef Merkie het volgende:
Die film is niet door Tarantino gemaakt hoor.
Dan moet je de rest van Cronenberg ook maar eens kijken. Zitten juweeltjes tussen. Ik raad The Brood van harte aan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:32 schreef Timo20 het volgende:
[url="http://www.imdb.com/title/tt0086541/"]Videodrome[/url]
Wat was dit een rare, vreemde en ongewone kijk ervaring. Meteen vanaf het eerste moment zat ik "in de film" en het liet me niet meer los tot aan het geweldige einde. James Woods is ronduit fantastisch, net als de goed gecaste bijrollen.
De effecten zijn spectaculair, ranzig en intrigerend tegelijk. Denk dat ie wel nog wat meer kijkbeurten nodig heeft om volledig tot me door te dringen maar vooralsnog ben ik uitermate positief!
IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
Maar eens opzoeken dan! De enige die ik tot nu toe van Cronenberg heb gezien was A History Of Violence en daar vond ik niet veel aan...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:35 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dan moet je de rest van Cronenberg ook maar eens kijken. Zitten juweeltjes tussen. Ik raad The Brood van harte aan.
Probeer dan meteen Dead Ringers ook, na Videodrome zijn beste naar mijn mening.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:35 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dan moet je de rest van Cronenberg ook maar eens kijken. Zitten juweeltjes tussen. Ik raad The Brood van harte aan.
Dan kan ik je mening over At World's End al wel voorspellen.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:06 schreef Falco het volgende:
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
Wat een rotzooitje, dat plot. Dr zaten wel aardige stukken tussen (die kannibalenstam was erg tof), maar het had ook mindere stukken en dan vooral dat einde
. Het acteerwerk valt bij sommigen ook vies tegen eigenlijk. Cijfer: 5
Vind ik niet. Ik vind wel dat Dead Ringers veruit het beste in elkaar steekt van alle Cronenberg films en Jeremy Irons een briljante rol wegzet, maar de film wist me nergens zo bij m'n keel te grijpen als bv. Videodrome, The Brood en History of Violence. Dead Ringers vind ik voor Cronenberg begrippen té psychogolisch in elkaar steken, terwijl ik Cronenberg juist graag zie shockeren door middel van absolute uitersten in een film. Dead Ringers blijft wat dat betreft tussen alle uitersten hangen in één constant rotgevoel. Beetje zoals Spider ook in elkaar steekt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:53 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Probeer dan meteen Dead Ringers ook, na Videodrome zijn beste naar mijn mening.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dat was echt een "WOW!" moment. Die hele laatste scene zat ik (spreekwoordelijk) met open mond te kijkenquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:44 schreef Morrigun99 het volgende:
@ Timo20, dat einde van Videodrome is echt perfect. Die muziek van Shore ook.![]()
"Carol the waitress, meet Simon the fag"quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:47 schreef Falco het volgende:
As Good as It Gets
Ietwat sentimenteel, maar wel oke. Cijfer: 7
Ik kan de artistieke waarde er nog wel van inzien, daarom krijgt ie geen één.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:43 schreef Mainport het volgende:
Geef 'm dan een één.
Ik vond 'm nog wel meevallen eigenlijk.
Geweldig toch? Ik heb me rot gelachen om deze film. Misschien dat het hielp dat ik wist dat Ed Wood nou niet echt de meest geniale regisseur ooit was, maar ik vond deze film erg humor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:01 schreef Falco het volgende:
Glen or Glenda
Wat een brainfart-film van Edward D. Wood. An sich prima dat hij zo'n onderwerp als travestie wilt behandelen, maar dit sloeg echt nergens op. En ohja wat doet Bela Lugosi nou hierin? En ohja zijn toenmalige vriendin kan niet acteren. Cijfer: 2
QUE?! Ik vond deze versie juist afgeraffelde special effects hebben. Vooral de reus, de monsters in Legend zien er nog beter uit. Oeh wat was die reus nep. En dan die rare deadhorses. In vond het slecht gerenderd. Nee die was ook de minster SFX Harry Potter.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:59 schreef Morrigun99 het volgende:
Harry Potter and the Order of the Phoenix (David Yates 2007)
Ik vind dit een film van twee uitersten: The Order of the Phoenix is verhaaltechnisch toch wel de minste van de Harry Potter films. Het plot slaat werkelijk waar nergens op. Om over de diverse plotgaten - plotdiepzeetroggen zijn het eigenlijk - nog maar te zwijgen. Aan de andere kant bevat deze Harry Potter wel veruit de mooiste en spectaculairste actiescenes die de Harry Potter films rijk zijn. Tamelijk paradoxaal dus. Ik houd dan ook een zeer gemengd gevoel over aan deze film.
Kan me weinig films heugen waarbij kutharen wordt geknipt en als snor wordt gebruikt. Het zijn lekker gevonden grappen. Ik weet wel dat het allemaal beschreven staat in het boek. Maar dat betekent nog niet dat het op het scherm werkt. Maar ik moet wel toegeven dat Rutger van het scherm spat. Het is nog geloofwaardig ook dat hij allerlei trutten mee naar huis neemt. Het zal ook wel duidelijk jaren 70. Zal het echt dat een vrouw die op wandeling is met de kinderwagen. Meteen de broek omlaag doet voor z'n gladjakker.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:05 schreef Gillingham het volgende:
Turks Fruit (1973) 6,5
Dit was de eerste keer dat ik deze Nederlandse klassieker van Verhoeven volledig zag. Hij komt natuurlijk regelmatig voorbij op tv, maar dan zag ik steeds maar een deel ervan. In het eerste deel irriteerde het acteerwerk me zo nu en dan, iets te kazig, te Nederlands, te jaren '70. Naar het einde toe viel dat wat meer mee, omdat ik er wellicht aan gewend was en omdat Hauer en Van de Ven toch de enige acteurs waren die er echt toe deden. Er was uiteraard veel naakt, zowel nodig als onnodig. Conclusie: best leuk en interessant, maar ik was niet erg onder de indruk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5.5 / imdb 7.3Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op maandag 23 juli 2007 22:53 schreef Seborik het volgende:
Wat grappig. Ik heb Disturbia gisteren gekeken en ben toch een stukje enthousiaster. De buurman is een rasechte psychopaat, het buurmeisje geiler dan geil, en het domme vriendje is inderdaad ontzettend dom. De hoofdrolspeler is in elk opzicht een aanstormend talent dat we de komende jaren hopelijk nog erg vaak op het witte doek zullen gaan zien. Daarnaast is het verhaal ontzettend sterk, hoewel misschien af en toe wat over the top, maar dat mag de pret niet echt drukken. Het is de perfecte vermaaksthriller die zonder enige moeite toch te volgen is. 8.0
Daarnaast heb ik nog Inside Boystown gekeken. Een erg matige, oppervlakkige, stereotype bevestigende documentaire over jongenshoeren in Vancouver. (6.0)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verhaal sterk.... Het is een slap Rear Window princiepe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dat heb je helemaal juist! Ik vind Babel een flinm die los staat van bovenstaande films. Er zitten alleen aparte verhaallijnen in, net als in 21 Gramms.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:42 schreef Sloggi het volgende:
Ik begrijp dat je de eerdere films uit de trilogie niet gezien hoeft te hebben om 'm te snappen?
Dat hoefde bij 21 Grams t.o.v. Amores Perros ook nietquote:Op woensdag 25 juli 2007 17:42 schreef Sloggi het volgende:
Ik begrijp dat je de eerdere films uit de trilogie niet gezien hoeft te hebben om 'm te snappen?
Alexandra Dahlström, die Zweeds-Russische van Fucking Amal, heeft daarvoor getolkt.quote:
Uiteindelijk wel, maar opzich wel een triest verhaal.quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:36 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Zou ik niet zeggen, het kwam toch allemaal goed uit? Alleen die in haar rolstoel...![]()
Fucking Amal was lief.quote:
Hear, hear! Wat vond je van deze?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:41 schreef victorinox het volgende:
Smultronstället (Wild Strawberries) #151
![]()
Helaas moet ik dit soort slaapverwekkende films gaan kijken, wil ik de hele IMDb top 250 gezien hebben.
Weer anderhalf uur van mijn leven verknald...![]()
4/10
Wat vond je er vanquote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:52 schreef DuTank het volgende:
Ali G INDAHOUSE, omdat ik die elke dag kijk?![]()
Ik ben begonnen met Det Sjunde Inseglet, en heb daarna pas Smultronstallet gedaan. Het maakt de tweede een stuk draaglijker en zelfs wel interessant.quote:
Hear, hear!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:18 schreef ErikT het volgende:
Jeux d'Enfants [2003]
Schitterende film. Goed geacteerd, mooie beelden, origineel verhaal, perfecte chemie en bovendien grappig.
Leukste film die ik in tijden gezien heb: 9/10
[afbeelding]
Nee, ik kijk hem niet élke dag, maar wel vaak joh.. Moet je doen, jonko smoken en dan kijken.. Hilarisch..quote:
Volgens mij was ik in slaap gevallen. Heb het einde iig niet gezien.quote:
Waar, maar ik heb toch zoooooooo'n zwak voor deze filmquote:Op vrijdag 27 juli 2007 17:27 schreef Ogala het volgende:
Breakfast at Tiffany's
[afbeelding]
Leuke film, wel een paar tenenkrommende cliche's en wat foute grappen (mischien in die tijd grappig maar nu kunnen sommige dingen echt niet).
Ik moest bij Smultronstället vooral steeds denken aan Dagen H.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:53 schreef Mainport het volgende:
[..]
En misschien heb je gelijk ziggy, ik vond Smultronstället ook niet zo boeiend.
Ik val elke keer in slaap als ik die film opzet. Al vier keer....quote:Op zondag 29 juli 2007 02:47 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Mulholland Dr. , in één woord:
WTF?
Alhoewel Naomi Watts en Laura Harring wel samen ontiegelijk hete lesbische sex hebben
Gelukkig bestaat er zoiets als IMDB FAQ'squote:Op zondag 29 juli 2007 02:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik val elke keer in slaap als ik die film opzet. Al vier keer....
quote:Op zondag 29 juli 2007 14:23 schreef victorinox het volgende:
Manhattan #236
Woody Allen die anderhalf uur lang slap aan het zeveren is.
Er staat bij dat het een komedie is, maar ik heb zelfs geen enkele keer kunnen glimlachen.![]()
4/10
Nee, is die nog leuker?quote:
Ik vind Annie Hall een van de leukste komedies ooit. Maar ik vind Manhattan ook grappig.quote:
Ja, ik noemde de film nog in het DM-topic:quote:Op zondag 29 juli 2007 19:38 schreef milagro het volgende:
Vanavond om 23.30 Ned 2 nog een Billy Wilder film, Timo, "Witness for the prosecution"
quote:Op zondag 29 juli 2007 17:17 schreef Arcee het volgende:
Witness for the Prosecution
Vanavond op Nederland 2 te zien om 23:30 uur.
Het verhaal uit deze film heeft verrassend veel overeenkomsten met de Deventer Moordzaak.
Als je kunt zeker even kijken, sowieso een uitstekende film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 5.6
Beautuiful Thing (1996)
In zuidoost wijk van London wordt een jongen verliefd op z'n buurjongen.
cijfer 6.5 / imdb 7.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Wat een geniale film was dat zeg!quote:Op zondag 29 juli 2007 19:38 schreef milagro het volgende:
Vanavond om 23.30 Ned 2 nog een Billy Wilder film, Timo, "Witness for the prosecution"
Daar is dit topic niet voor bedoeld.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:40 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Welke films zouden jullie mij nog kunnen aanraden?
http://www.imdb.com/title/tt0120148/quote:Op maandag 30 juli 2007 20:40 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Welke films zouden jullie mij nog kunnen aanraden?
Thanks, lijken me leuk!quote:Op maandag 30 juli 2007 20:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0120148/
http://www.imdb.com/title/tt0112471/
http://www.imdb.com/title/tt0332280/
Het het gezien ja. Maar was me toch een beetje laatquote:Op zondag 29 juli 2007 19:38 schreef milagro het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 7.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |