abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:40:40 #226
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51824898
Babel is goed, maar je hoeft niet super goed op te letten om hem te snappen.
World domination is my middle name.
pi_51824954
Ik begrijp dat je de eerdere films uit de trilogie niet gezien hoeft te hebben om 'm te snappen?
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:45:27 #228
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51825046
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:42 schreef Sloggi het volgende:
Ik begrijp dat je de eerdere films uit de trilogie niet gezien hoeft te hebben om 'm te snappen?
Dat heb je helemaal juist! Ik vind Babel een flinm die los staat van bovenstaande films. Er zitten alleen aparte verhaallijnen in, net als in 21 Gramms.
pi_51825178
Dan gaan we vanavond Babel bekijken .

Bedankt.
pi_51825740
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:42 schreef Sloggi het volgende:
Dat hoefde bij 21 Grams t.o.v. Amores Perros ook niet . De drie films zijn slechts verbonden door het thema. Alle drie aanraders overigens .

OT: Lilja 4-Ever maar weer eens. Blijft een harde, maar goede film. Alleen de verhaallijn valt enigszins tegen, maar de beelden en muziek maken veel goed .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_51825849
Lilja 4-ever is zielig .
pi_51827162
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:09 schreef Sloggi het volgende:
Lilja 4-ever is zielig .
Alexandra Dahlström, die Zweeds-Russische van Fucking Amal, heeft daarvoor getolkt.
Lilja4ever is inderdaad erg hard, vooral met die sexscenes uit kikvorsperspectief...

Ik zag ook :
The Wind that Shakes the Barley
Ierse film over de opstand in het begin van de jaren twintig tegen de Britten. Wel interessant, met veel oog voor de verschillende groepen en meningen binnen het Ierse verzet. Soms niet zo neutraal wel. Eén folterscene is een beetje erover.
  woensdag 25 juli 2007 @ 19:22:22 #233
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51828007
Fucking Amal was ook zielig
pi_51828481
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 19:22 schreef Daklem het volgende:
Zou ik niet zeggen, het kwam toch allemaal goed uit? Alleen die in haar rolstoel...
  woensdag 25 juli 2007 @ 19:40:10 #235
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_51828574
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 19:36 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Zou ik niet zeggen, het kwam toch allemaal goed uit? Alleen die in haar rolstoel...
Uiteindelijk wel, maar opzich wel een triest verhaal.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:33:04 #236
9613 Seborik
I, Voyager
pi_51848695
Bombay Calling (2006)

Oppervlakkige documentaire over jongeren die meeliften op de callcenter hype in India en daar een aardig zakcentje mee verdienen, maar er ook zo weer uitvliegen. De persoonlijke verhalen van enkele callcenter employees worden gespiegeld aan hoe India verandert en steeds materialistischer/kapitalistischer wordt. (6.0)

Zodiac (2007)

Zoveelste verfilming van het verhaal rond de Zodiac-seriemoordenaar uit de jaren zestig met Jake Gyllenhaal en Dr. Green (uit ER). de performance is geweldig, maar het kon me nooit echt grijpen op een aantal spannende momenten na. Waarschijnlijk lag het aan mij, want veel anderen zijn helemaal weg van deze film. (7.0)

A Life WIthout Pain (2005)

Documentaire over een zeldzame conditie waarbij pijnsignalen niet worden geregistreerd of niet aankomen in de hersenen. Een aantal gezinnen uit diverse landen wordt geinterviewd wiens kinderen lijden aan deze ziekte. Centraal staat hoe deze mensen er mee om gaan en de problematiek waarmee de kinderen kampen. Had veel meer ingezeten qua achtergrond. (7.0)

The Ice Pirates (1984)

Camp sci-fi komedie over een universum met een tekort aan water en waar piraten op rooftocht gaan om ijs te verzamelen. Uiteraard valt de hoofdpiraat voor een lekkere meid en neemt het verhaal vanaf daar een andere wending. Lachwekkend, maar wel erg vermakelijk. (6.0)

Deliver Us from Evil (2006)

Ingetogen documentaire over een pastoor die jarenlang tientallen kinderen seksueel heeft misbruikt met medeweten van zijn superieuren die hem maar over bleven plaatsen. Interviews met de dader (die nog altijd vrij rond loopt), misbruikten en ouders van misbruikten komen en andersoortige betrokkenen komen aan het woord. Erg compleet beeld van deze onvoorstelbare situatie. (8.0)
pi_51851171
Mr. Brooks (2007)

Psychologische thriller met Kevin Costner in de hoofdrol als Mr. Earl Brooks, een succesvol zakenman met een duister extra'tje. Verder zijn er nog rollen weggelegd voor William Hurt en Demi Moore. Vlotte, zeer onderhoudende thriller met een goed verhaal. Verrassend acteerwerk van Costner, die overtuigend wegkomt met zijn rol als Mr. Brooks. (7.5)
pi_51856286
HP5, Transformers (O+) en misschien vanavond Shrek3!
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:32:10 #239
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_51871927
Net gezien in de bios:

The Simpsons Movie
Ik kan er kort over zijn: hij was erg cool! Alle verwachtingen werden waar gemaakt.
Het verhaal is redelijk dun en uiteraard voorspelbaar maar speelt heel handig in op de milieu hype van dit moment zonder prekerig over te komen, het Amerika van dit moment wordt nogal voor aap gezet zoals we dat gewend zijn maar zonder dat het geforceerd is of over the top wordt.
De verwijzingen naar andere films en docu`s (Al Gore`s An Inconvienent Truth mag uiteraard niet ontbreken) zijn talrijk en goed gevonden.
Alle bekende personages komen (in mindere of meerdere mate) ook hier weer voorbij, al is het jammer dat een aantal van die figuren niet wat meer tijd kreeg.
Verder doen The Simpsons wat van ze verwacht wordt en is Homer weer glorieus in de hoofdrol. Wat een fantastisch personage blijft dat toch.
Vooraf was ik wellicht wat sceptisch of het concept dat in een aflevering van 20 minuten zo goed werkt ook voor de volledig anderhalf uur zou kunnen werken, maar die angst bleek ongegrond.
The Simpsons Movie is een geweldig avontuur van onze favoriete tekenfilm familie die de hele duur van de film weet te boeien. Zowel voor fans als voor niet fans.

IMDB Cijfer: 9,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juli 2007 @ 23:52:42 #240
862 Arcee
Look closer
pi_51872640
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 19:22 schreef Daklem het volgende:
Fucking Amal was lief.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 juli 2007 @ 01:40:10 #241
862 Arcee
Look closer
pi_51875355
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 22:41 schreef victorinox het volgende:
Smultronstället (Wild Strawberries) #151

Helaas moet ik dit soort slaapverwekkende films gaan kijken, wil ik de hele IMDb top 250 gezien hebben.
Weer anderhalf uur van mijn leven verknald...
4/10
Hear, hear! Wat vond je van deze?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:52:04 #242
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_51875547
Ali G INDAHOUSE, omdat ik die elke dag kijk?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 01:53:05 #243
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51875569
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:52 schreef DuTank het volgende:
Ali G INDAHOUSE, omdat ik die elke dag kijk?
Wat vond je er van ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_51876184
Solas: Aanradertje, erg mooi en ontroerend zonder valse pretenties .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:18:54 #245
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_51884550
The Prestige [2006]

The Illusionist had ik al gezien een tijd terug. Alhoewel deze vol gaten zit, was die wel vermakelijk. The Prestige is veel beter. De gebruikte trucs (op de laatste na) zijn veel waarschijnlijker, het plot is beter, de sfeer is beter. Ik zat af en toe in de buurt van het plot gedurende de film, maar uiteindelijk werd ik toch nog verrast. Dus tóch zo. Heel knap vond ik de lange periode in de film (middenstuk) waarin geen van beide karakters op mijn sympathie kon rekenen.
En David Bowie als Tesla is geweldig!
Uitstekend vermaak: 7.5/10

Jeux d'Enfants [2003]

Een jongen en meisje beginnen een spelletje waarbij ze elkaar uitdagen om iets te doen, met de daarbij horende woorden "gap ou pas gap?" (Durf je of durf je niet?) Als de opdracht wordt uitgevoerd, wordt een trommeltje uitgewisseld. Ze spelen dit spel nog steeds als ze volwassen worden (zie hieronder, einde van de middelbare schooltijd) en dit begint problemen te geven in hun leven.
Schitterende film. Goed geacteerd, mooie beelden, origineel verhaal, perfecte chemie en bovendien grappig.
Leukste film die ik in tijden gezien heb: 9/10

Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:22:40 #246
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_51884640
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hear, hear! Wat vond je van deze?
Ik ben begonnen met Det Sjunde Inseglet, en heb daarna pas Smultronstallet gedaan. Het maakt de tweede een stuk draaglijker en zelfs wel interessant.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_51885422
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:18 schreef ErikT het volgende:

Jeux d'Enfants [2003]
Schitterende film. Goed geacteerd, mooie beelden, origineel verhaal, perfecte chemie en bovendien grappig.
Leukste film die ik in tijden gezien heb: 9/10

[afbeelding]
Hear, hear!

En misschien heb je gelijk ziggy, ik vond Smultronstället ook niet zo boeiend.
Graag op anoniem
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:09:57 #248
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_51887851
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:53 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat vond je er van ?
Nee, ik kijk hem niet élke dag, maar wel vaak joh.. Moet je doen, jonko smoken en dan kijken.. Hilarisch..
Net als Jackass the Movie (2)
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_51890331
Mean Streets: Een 7 .
pi_51891208
The Astronatut Farmer

Leuke film, niet geheel realistisch , maar vooral mooi, en inspirerend, al zal ik het niet snel na gaan doen , meer in het algemeen dus

en tja, Billy Bob, hè
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')