The Prestige [2006]The Illusionist had ik al gezien een tijd terug. Alhoewel deze vol gaten zit, was die wel vermakelijk. The Prestige is veel beter. De gebruikte trucs (op de laatste na) zijn veel waarschijnlijker, het plot is beter, de sfeer is beter. Ik zat af en toe in de buurt van het plot gedurende de film, maar uiteindelijk werd ik toch nog verrast. Dus tóch zo. Heel knap vond ik de lange periode in de film (middenstuk) waarin geen van beide karakters op mijn sympathie kon rekenen.
En David Bowie als Tesla is geweldig!
Uitstekend vermaak: 7.5/10
Jeux d'Enfants [2003]Een jongen en meisje beginnen een spelletje waarbij ze elkaar uitdagen om iets te doen, met de daarbij horende woorden "gap ou pas gap?" (Durf je of durf je niet?) Als de opdracht wordt uitgevoerd, wordt een trommeltje uitgewisseld. Ze spelen dit spel nog steeds als ze volwassen worden (zie hieronder, einde van de middelbare schooltijd) en dit begint problemen te geven in hun leven.
Schitterende film. Goed geacteerd, mooie beelden, origineel verhaal, perfecte chemie en bovendien grappig.
Leukste film die ik in tijden gezien heb: 9/10
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.3 weken sterren kijken in augustus:
www.iayc.org