en hij lag klaarquote:Op donderdag 26 april 2007 20:06 schreef Johnns het volgende:
wilde vandaag mooi m'n pasje afhalen bij het gemeentehuis, gingen ze net dicht
morgen ben ik de eerste
Gewoon zodra je 20 rijdt doorschakelen naar 2quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:56 schreef Piovan het volgende:
Ik heb gelijk een vraagje.
Ik laat hem maar altijd een paar seconden in de 1 staan, gelijk naar de 2.
Maar mijn instructeur zegt dat ik wat langer door moet trekken in de 1, maar lijkt wel of ik het aangeleerd heb. Iemand een tipje met hoe ik hier vanaf kom?
20? Ik pak maximaal de 10.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:00 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Gewoon zodra je 20 rijdt doorschakelen naar 2![]()
6 uur weer lessen
Hmm, ik niet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:03 schreef Crazykill het volgende:
[..]
20 >> 2
40 >> 3
60 >> 4
80 >> 5
Zo heb ik het geleerd.
Verschilt natuurlijk ook wel per auto, ik doe het meestal op mijn gevoel/gehoor, ik rijd ook vaak genoeg al 30 in de 3 als het een 30km zone waar ik niet hoef uit te kijken oid. Maar is eigenlijk allemaal niet zo belangrijk dit.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:03 schreef Crazykill het volgende:
[..]
20 >> 2
40 >> 3
60 >> 4
80 >> 5
Zo heb ik het geleerd.
zo heb ik het ook geleerd, al is het per auto natuurlijk weer verschillend.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:03 schreef Crazykill het volgende:
[..]
20 >> 2
40 >> 3
60 >> 4
80 >> 5
Zo heb ik het geleerd.
Wegrijden in 2 laag.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:03 schreef Crazykill het volgende:
[..]
20 >> 2
40 >> 3
60 >> 4
80 >> 5
Zo heb ik het geleerd.
waarom mag je niet rijden? je moet het toch onderhouden? het echte rijden begint nu pasquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:22 schreef Xbox_360 het volgende:
TVP. Nog minimaal een week voordat ik het roze pasje heb![]()
Ik heb geen auto en m'n pa wil niet dat ik zijn auto ga rijden
Toch is het moeten wachten op een rijbewijs kut
![]()
M'n buurjongen heeft een tijdje geleden zijn pa's auto in de prak gereden omdat ie uit de bocht vloog op een voorrangswegquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:26 schreef Johnns het volgende:
[..]
waarom mag je niet rijden? je moet het toch onderhouden? het echte rijden begint nu pas
Dan ben je echt een triangeljosti...quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:01 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
M'n buurjongen heeft een tijdje geleden zijn pa's auto in de prak gereden omdat ie uit de bocht vloog op een voorrangsweg
Hij is ook een triangeljostiquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:05 schreef woutabest het volgende:
[..]
Dan ben je echt een triangeljosti...
Wel moet mijn instructeur me er vaak aan herinneren dat ik niet met 30 door de bocht kan en dat ik terug moet naar z'n 2
Nee, hij vertelt dat zijn buurjongen de auto van zijn vader in de prak heeft geredenquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:29 schreef Rosu het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat je buurjongen in de auto van je vader rijdt? Hebben zijn ouders geen auto?
Huh? Zit jij direct op de snelweg? Ik heb morgen mij 5e les maar ik kom nog niet eens in de buurt van de snelweg... (en dat terwijl er hier een heleboel zijnquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:38 schreef Steenarend het volgende:
Zo mijn eerste les zit erop. Best wel tof![]()
Snelweg vind ik het leukste
Ik mocht de eerste les ook gewoon de snelweg. Snelweg is easyquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:46 schreef woutabest het volgende:
[..]
Huh? Zit jij direct op de snelweg? Ik heb morgen mij 5e les maar ik kom nog niet eens in de buurt van de snelweg... (en dat terwijl er hier een heleboel zijn)
Rotterdam.quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:55 schreef woutabest het volgende:
mwoahh misschien komt het omdat ik rondom Den Haag moet lessen, in de wat rusterige gebieden zal het wel kunnen denk ik inderdaad
Hmm... weird.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:38 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Rotterdam.
Ik mocht ook de eerste les gelijk de snelweg op. En ik hoor van andere mensen die ik ken dat ze ook de eerste les gelijk de snelweg op gingen. Verschillende rijscholen en instructeurs, zal wel gebruikelijk zijn hier denk ik.![]()
twee uur achter elkaar.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:01 schreef Piovan het volgende:
hoeveel lessen hebben jullie per week?
ik ook, eigenlijk 2 lessen per week. Aleen beide achter elkaar. Omdat in 1 les kan je net degene voor je wegbrengen en een ander ophalen...quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
twee uur achter elkaar.
Mijn rijschool had vandaag de eerste in een keer geslaagde van dit jaar. Dat geeft de burger moed
Lezen blijft moeilijkquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:46 schreef woutabest het volgende:
[..]
Nee, hij vertelt dat zijn buurjongen de auto van zijn vader in de prak heeft gereden
Of van die lui die als een debiel de hele tijd gaan toeteren zodra ze een lesauto zienquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:13 schreef Crazykill het volgende:
Vandaag weer eens gereden. Tering wat een mongolen heb je soms op weg
Zo'n lul vandaag in een zwarte Civic. Ik reed op een voorrangsweg en hij moest mij dus voorrang geven. In eerste instantie leek hij te stoppen, en toen zag hij volgens mij dat het een lesauto was dus reed hij ineens door. Had hem nog net kunnen ontwijken
Als ik zo aan het fietsen ben lijkt het meestal alsof er niks aan de hand is.. Maar zodra je auto gaat rijden begint het behoorlijk te irriterenquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:19 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Of van die lui die als een debiel de hele tijd gaan toeteren zodra ze een lesauto zienWaar ik ook niet tegen kan zijn fietsers die zonder op of om te kijken gewoon naar links afslaan, wat denken die mensen wel niet
![]()
Het enige wat ik heb gehoord is dat vanaf 1 Januari ook het nieuwe rijden wordt ge-examineerd bij het praktijkexamen, maar hier zal je wel niet op doelen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 00:23 schreef Steenarend het volgende:
Maar ik had gehoord dat in eind 2007 alles wordt veranderd kwa examens. Weet iemand hier meer over?
quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:23 schreef paulus1709 het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik ben vanmorgen geslaagd voor mijn rijbewijs.
de nederlandse wegen zijn weer een stukje onveiliger
vond ik ook, het enige wat ik in het begin lastig vondt was het aangrijpingspunt vinden.Trouwens wat vind jij makkelijker handrem of voetrem?quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:53 schreef woutabest het volgende:
Jep gefeliciteerd!
Zelf heb ik vandaag de hellingproef geoefend, dat was best makkelijk eigenlijk
Eigenlijk vind ik het allebei makkelijk, maar ik vind het wel fijner om met de handrem te doen zodat ik me voet al bij het gas kan houdenquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:48 schreef francis997 het volgende:
[..]
vond ik ook, het enige wat ik in het begin lastig vondt was het aangrijpingspunt vinden.Trouwens wat vind jij makkelijker handrem of voetrem?
Afrijden op zaterdagquote:Op zaterdag 28 april 2007 15:23 schreef paulus1709 het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik ben vanmorgen geslaagd voor mijn rijbewijs.
de nederlandse wegen zijn weer een stukje onveiliger
gister toen ik de leerling voor mij weg bracht, had zij net examen gedaan en was gezakt, en vroeg gelijk weer aan en kreeg een datum voor over 3 weken op een zaterdagquote:
CBR is een inhaalslag aan het maken om de wachttijden te verkorten.quote:
Thxquote:Op zondag 29 april 2007 10:54 schreef woutabest het volgende:
Als u op wegen buiten de bebouwde kom rijdt en u komt tussen de doorgetrokken of onderbroken strepen in het midden van de rijbaan een groen vlak tegen, dan betekent dit dat u op die weg 100 km/h mag rijden. Is het groene vlak er niet, dan mag u 80 km/h rijden.
Zo staat het er letterlijk in mijn boek, en wees me maar dankbaar dat ik er nog inkijk aangezien ik hem zaterdag al gehaald heb
Ben jij al met pensioen dan?quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:19 schreef matthendriks het volgende:
Ze hebben mij nog niet gevraagd...
Jaquote:Op zondag 29 april 2007 21:58 schreef matthendriks het volgende:
Damn Augustus... Leef met je mee.
Gelukkig ik nietquote:Op zondag 29 april 2007 21:58 schreef matthendriks het volgende:
Damn Augustus... Leef met je mee.
Vriendje kreeg een aantal weken van tevoren een rekening en moest binnen twee weken betalen, ik heb me daar weinig van aangetrokken en ervoor gezorgd dat het op het moment van examen doen zeker betaald was. Ik geloof dat hij weleens 4 weken van tevoren is gekomen, maar dat maakt mij dus weinig uitquote:Op zondag 29 april 2007 23:41 schreef bibi het volgende:
Wanneer moesten jullie je examengeld voor het praktijk betalen?
Augustus wtfquote:Op zondag 29 april 2007 18:22 schreef Renesite het volgende:
Ik hoop dat dat ook zo is bij het CBR Groningen... Dat ik OPEENS wel in juni mag in plaats van augustus![]()
ja in brabant is de wachtijd opgelopen tot 4 maanden bij het cbr rijden ze nu ook op zaterdagquote:
een uur van te vorenquote:Op zondag 29 april 2007 23:41 schreef bibi het volgende:
ik op het moment dat k het heb aangevraagd.quote:Op zondag 29 april 2007 23:41 schreef bibi het volgende:
Moest je alles in één keer betalen? Lijkt me een grotere schok als je het bedrag ziet dan dat je per keer betaalt...quote:Op maandag 30 april 2007 11:20 schreef paulus1709 het volgende:
achteraf op de eindrekening
Met een beetje geluk komt er een datum vrij en koopt je rijschool die voor jou...... *duimt mee*quote:Op zondag 29 april 2007 18:22 schreef Renesite het volgende:
Ik hoop dat dat ook zo is bij het CBR Groningen... Dat ik OPEENS wel in juni mag in plaats van augustus![]()
quote:Op maandag 30 april 2007 15:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Met een beetje geluk komt er een datum vrij en koopt je rijschool die voor jou...... *duimt mee*
Zit ze maar achter de vodden dat ze het TOPsysteem (inkopen data van CBR) goed in de gaten moeten houden, maak ze gek!
Wat gebeurd er dan in 2008 ?quote:Op maandag 30 april 2007 16:54 schreef Steenarend het volgende:
ALs ik mn rijbewijs maar voor 2008 heb ben ik blij.
ik heb aardig wat gehoord over het nieuwe rijden..maar wat houdt dat precies in?quote:Op maandag 30 april 2007 19:24 schreef woutabest het volgende:
[..]
Dan wordt het nieuwe rijden ingevoerd bij het praktijkexamen(Neem aan dat hij dat bedoelt)
Inderdaad, daar wil ik voor zijn.quote:Op maandag 30 april 2007 19:24 schreef woutabest het volgende:
[..]
Dan wordt het nieuwe rijden ingevoerd bij het praktijkexamen(Neem aan dat hij dat bedoelt)
Op het goede punt schakelen, niet bijtrekken voor een stoplicht als het eigenlijk de moeite niet is...quote:Op maandag 30 april 2007 19:46 schreef francis997 het volgende:
[..]
ik heb aardig wat gehoord over het nieuwe rijden..maar wat houdt dat precies in?
Wat raar. Zij weten toch (neem ik aan) dat dat ook afhangt aan het humeur van de examinator toch?quote:p.d. als ik 7 mei slaag(in 1x) krijg de kosten van mn examen terug van mn ma en mn pa gaat de aanvraag van rijbewijs betalen....hopen dat ik in 1x slaag
Voor de mensen die het agressielevel in het verkeer nog een tikje op willen drijven deze o zo domme maar milieubesparende tip uit het RIS-boekquote:Op maandag 30 april 2007 19:46 schreef francis997 het volgende:
ik heb aardig wat gehoord over het nieuwe rijden..maar wat houdt dat precies in?
Mensen zijn héél blij als jij je auto nog moet starten voor een stoplicht waar bij vlot optrekken al maximaal twee auto's kunnen passerenquote:... de motor bij een wat langere stop af te zetten. Dat is al rendabel bij tussenstops van 20 seconden
Dat gaat dan leuk worden als iedereen dat hier doet in de stadquote:Op maandag 30 april 2007 23:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Mensen zijn héél blij als jij je auto nog moet starten voor een stoplicht waar bij vlot optrekken al maximaal twee auto's kunnen passeren![]()
Ik morgen, kga zo maar slapenquote:Op maandag 30 april 2007 23:31 schreef peacetaker het volgende:
7 mei moet ik op voor me theorie examen![]()
quote:
Thxquote:
Paar domme fouten had ik, uit zo'n boekje ga ik er iets gehaast doorheen dus miste ik wat onderbordenquote:Op maandag 30 april 2007 23:55 schreef Aitan het volgende:
tip: Je krijgt geen kommagetal vragen (iig niet open vraag)
Enuh 6 fout is wel naar vooruitzicht hoot :S
te veel en te wijnigquote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:05 schreef bibi het volgende:
Hoeveel rijlessen hebben jullie gehad voordat je op mocht voor het examen? En hoeveel uur per week les je gemiddeld?
Yep, jij wel.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:14 schreef Agiath het volgende:
Doorgetrokken streep met tussen de doorgestrokken streep en jij nog een onderbroken streep...Dan mag je toch inhalen? Verjo zegt van wel, ANWB niet....
Dan staat er een fout in dat boek van Verjo, slordig hoorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:20 schreef Aitan het volgende:
je mag dan van de kant waar de onderbroken streep staat wel naar de andere rijbaan maar niet weer terug. dus je kunt er wel langs maar niet omheen.
van deze kant naar onderen mag wel
_ _ _
____
van deze kant naar boven mag niet
Dit zie je vaak bij inboegstroken e.d.
Kan ik niet over oordelen, weet alleen wat het betekend.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:26 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dan staat er een fout in dat boek van Verjo, slordig hoor
Nee toch? Verjo zegt dat als er tussen jou en de doorgetrokken streep nog een onderbroken streep staat je wel mag verplaatsen. Zo had ik jouw berichtje althans gelezen. Edit: o, wacht inhalen staat er, da's een andere situatiequote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:26 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dan staat er een fout in dat boek van Verjo, slordig hoor
Inhalen impliceert toch dat je weer terug wil? En dan moet je toch weer over een doorgetrokken streep? Die onderbroken streep geldt toch juist voor van x naar y en niet weer van y naar x?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 10:39 schreef vannelle het volgende:
Inhalen mag daar dus gewoon wél, daarom ligt die onderbroken streep er juist.
anwb rekende het dus fout...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:27 schreef hardcorebass het volgende:
pfffff...denk na joh, is toch logisch dat je dan wel in mag halen... anders zou die onderbroken streep er toch ook niet liggen.
Je mag idd van x naar y en UITERAARD! mag je ook weer terug naar je eigen weghelft als je ingehaald hebt.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Inhalen impliceert toch dat je weer terug wil? En dan moet je toch weer over een doorgetrokken streep? Die onderbroken streep geldt toch juist voor van x naar y en niet weer van y naar x?
x
- - - - - -
______
y
Mijn voorbeeld was maar een euh.................. voorbeeld.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jawel, maar volgens mij hebben wij nu allebei een andere situatie voor ogen![]()
Je overdrijft wel een beetje, als je gewoon een paar voorbeelden maakt haal je je theorie ook.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:57 schreef Agiath het volgende:
ff uit me hoofd voor de check
minimale afstand parkeren kruising/VOP - 5 meter
minimale afstand parkeren bushalte - 12 meter
maximale lengte auto(+aanhangwagen) voor verplicht 2 rechter banen gebruiken autosnelweg - 7 meter
maximale lengte voor kinderzitje - 1,35 meter
maximale breedte auto - 2,50 meter (op onverharde weg 2,20)
maximale breedte aanghangwagen - 2,55 meter
maximale lengte auto+aanhangwagen - 18 meter
maximale sleepafstand - 5 meter
ondeelbare lading lengte voor auto - 3,5 meter vanaf stuur (+markeringsbord)
ondeelbare lading lengte achter auto - 5 meter vanaf achterste wielas (vanaf 1 meter markeringsbord)
Apk keuring nodig bij aanhangwagen bij massa >3500 kg
Aparte documenten nodig aanhangwagen als massa >750 kg
Toch?
En met zo'n instelling zijn er dus 22 van de 42 gezakt toen ik moestquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:08 schreef honderd het volgende:
[..]
Je overdrijft wel een beetje, als je gewoon een paar voorbeelden maakt haal je je theorie ook.
geloof het wel jaquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:11 schreef miss_bleu het volgende:
hoeveel mm/cm profiel moest je ook alweer hebben 1,6 cm toch?
Zou wel per persoon verschillen dan he.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:15 schreef woutabest het volgende:
[..]
En met zo'n instelling zijn er dus 22 van de 42 gezakt toen ik moestGeloof me, makkelijker kon je ze bijna niet krijgen
Dan zal ik je twijfel wegnemen, 1,6 mm in de middelgroef ies goed.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:41 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
Dat is de enige waar ik elke keer over twijfel. Maar goed we zien het donderdag allemaal wel
Ga dan alsjeblieft niet iemand aanpraten dattie overdrijft, straks zakt iemand dankzij jouw opmerkingquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:29 schreef honderd het volgende:
[..]
Zou wel per persoon verschillen dan he.
thenk joe! ander controlle middel is het bobbeltje op je band je?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:46 schreef Aitan het volgende:
[..]
Dan zal ik je twijfel wegnemen, 1,6 mm in de middelgroef ies goed.
Euh dat heb ik nooit gehad :S maar een bobbel op je band lijkt me niet goedquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:52 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
thenk joe! ander controlle middel is het bobbeltje op je band je?
nee dat zit tussen je profiel in. Een soort restje van een mal ofzo. Als dat begint te sluiten was volgens mijn instructeur ook de band aan vervanging toe. Dat ligt namelijk tussen je profiel inquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:54 schreef Aitan het volgende:
[..]
Euh dat heb ik nooit gehad :S maar een bobbel op je band lijkt me niet goed
Ja, net terugquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:08 schreef woutabest het volgende:
Hey jij woont in Delft zie ik, dan moet je zeker ook in Rijswijk?
1,6 mmquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:11 schreef miss_bleu het volgende:
hoeveel mm/cm profiel moest je ook alweer hebben 1,6 cm toch?
En ik vond 21 van de 42 al weinig. Teringquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:55 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja, net terug
![]()
Geslaagd
![]()
![]()
4 fouten, maar 17 mensen van de 50 hadden het gehaald![]()
Man o man de zenuwen, kben denk 5 kilo afgevallen
Nou gefeliciteerd dan maar!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:55 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja, net terug
![]()
Geslaagd
![]()
![]()
Nee, een blonde semi-aantrekkelijke damequote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:03 schreef woutabest het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd dan maar!
Had je ook dat dikke kleine mens met dat brilletje?
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:55 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja, net terug
![]()
Geslaagd
![]()
![]()
Klopt, anders zou je spookrijden hèquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:05 schreef Alcarin het volgende:
[..]
![]()
Trouwens, over die doorgetrokken streep: volgens mijn instructeur (en dus volgens mij) mag je er overheen wanneer de onderbroken streep aan jouw kant ligt. Wanneer het een tweerichtingsweg is (dus geen snelweg oid met meerdere banen voor een richting) mag je vervolgens ook weer terug jouw baan op.
je moet wel blijven rijden hequote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:29 schreef Alcarin het volgende:
Jeej mijn plaatje staat niet meer in de OP!
En ik sta wel in de geslaagdenlijst, mooie OP hoor![]()
Ik heb 'm nog steeds niet opgehaald, geen tijd voor gehad![]()
Maar goed, ik heb toch geen auto om in te rijden dus wat maakt het allemaal uit, ik ga hem morgen halen!![]()
Precies, maar op de snelweg mag je dan dus niet 'inhalen', wel voorbij je voorganger rijden aan de linkerkant, maar daarna dan niet terug over de doorgetrokken streep.quote:
Geef mij een auto en ik rij!quote:
wel jammerquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:18 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Geef mij een auto en ik rij!![]()
Zonder auto is het echter lastig rijden, ook als het 'moet'.
Dat weet ik, iedereen vertelt het me, en ik snap het zelf ook wel. Ik zou het liefste nu in een auto stappen en heel Nederland door rijden om te oefenen. Maar ja, wat doe je eraan hequote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:36 schreef Miss_S het volgende:
wel jammer
want juist nu is het belangrijk om te blijven rijden
nu leer je het pas echt
Chill... Adem in, adem uit.quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:45 schreef miss_bleu het volgende:
ben gewoon nu al zenuwachtig voor morgenmiddag
gefeliciteerd.quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:48 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Chill... Adem in, adem uit.
Je zou geen examen doen als je niet kon rijden, dus je kunt het gewoon. Half uurtje rijden en hoppa, je hebt 'm![]()
Ik heb trouwens iets op het bureau liggen en het is roze![]()
Goh hier ook!quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:48 schreef Alcarin het volgende:
Ik heb trouwens iets op het bureau liggen en het is roze![]()
ik ook ik ook vanmorgen opgehaalt en gelijk mijn eerste solo rit van helmond naar veldhoven gemaakt,quote:Ik heb trouwens iets op het bureau liggen en het is roze
Als je zakt gewoon je geld terugvorderen wegens Wanprestatie, en dan een kleinere rijschool uitkiezen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:30 schreef miss_bleu het volgende:
- verhaal -
84??? Hoelang mag je dan lessen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:19 schreef miss_bleu het volgende:
betaal gewoon 84 euro per les. En elke keer weer gezeur. Dit helpt ook niet echt mee met de zenuwen voor morgen. Maar we zullen het morgen zien![]()
Ohh okay, dan gaat het nog wel. Niet echt bepaald de goedkoopste, maar ach...quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:38 schreef miss_bleu het volgende:
2 uur. dus 42 euro per uur.
Dat lijkt me schier onmogelijk omdat de rijschool een inspanningsverplichting heeft en nou niet echt een resultaatsverplichtingquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:31 schreef matthendriks het volgende:
[..]
Als je zakt gewoon je geld terugvorderen wegens Wanprestatie, en dan een kleinere rijschool uitkiezen?
ik heb ff gerekend en ik zit ook voor exact voor dat bedragquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:38 schreef Aitan het volgende:
Ik reed ook voor 42 euro per uur, goedkoper is meestal subsidie of slechter(zitten natuurlijk ook gewoon goede goedkopere tussen maar dat terzijde
Maastricht ligt ook in zuidlimburgquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:46 schreef nattermann het volgende:
Zuid-limburg, niet bepaald veel concurrentie![]()
ja ik ook wat dacht jij dan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:38 schreef Webgangster het volgende:
Ik heb les voor 44 euro per uur, moet theorie, tussentijdse toets en praktijk er nog wel zelf bij betalen allemaall....
*KUCH*quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:36 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ja maar jij woont op het platte land
Mijn rijopleiding heeft ongeveer 2500 euro gekost, inclusief lessen, pasfoto's, theorieboekje, theorie-examen, 2 praktijkexamens, en het rijbewijs zelf. Misschien wel nuttige info voor mensen die willen gaan sparenquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:46 schreef miss_bleu het volgende:
bij elkaar 2401 euro voor een rijbewijs
Gaat hier ook niet voor om het behalen van een praktijkexamen, maar het steeds afwezig zijn van lestijdmogelijkheden / danwel instructeurs.quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat lijkt me schier onmogelijk omdat de rijschool een inspanningsverplichting heeft en nou niet echt een resultaatsverplichting
Zo logisch is het niet meer hoo. Ken geneog mensen die heel erg goedkoop ergens zitten waar heel veel al gratis om het zo te zeggen bij in zit.quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:46 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
ja ik ook wat dacht jij dan.
ben nu al kwijt:
2066 euro aan lessen
210 euro aanvraag praktijk
125 euro theorie + dag theorie training
bij elkaar 2401 euro voor een rijbewijs
Bij mij + 10 van 3 kwartier die mijn ouders betaald hebben zit ik vooralsnog ( !!! ) op ~ 1300 euro. Ik moet nog plm. 10 van 1 uur á 320 euro (gok ik) dus zeg maar een 1650 euro.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:55 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Zo logisch is het niet meer hoo. Ken geneog mensen die heel erg goedkoop ergens zitten waar heel veel al gratis om het zo te zeggen bij in zit.
Uit de bovenstaand reacties is dat ook wel een beetje merken volgens mij.
Welke voor rijschool heb je precies? Ik betaal straks 60 euro per 1.5 uur..quote:
Wolff?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:19 schreef Renesite het volgende:
er gaat korting af omdat ik op een school zit die een dealtje heeft gesloten met die rijschool
ik had mn 1e examen bij 20 lessen, toen begon ik al een eigen rijstijl aan te leren. ben uiteindelijk geslaagd bij ongeveer 28 lessen. Vooral frustrerend voor mij (en mijn instructeur) is dat ik wist dat ik gewoon goed kon meerijden met het verkeer en geen gevaar was voor de andere weggebruikers.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:57 schreef Renesite het volgende:
Ik denk dat je met téveel lessen dat de auto en het autorijden te relax gaat waardoor het kijken steeds minder gaat.
30 euro voor het theorieboekjequote:Op woensdag 2 mei 2007 21:31 schreef Renesite het volgende:
Vooralsnog ~ 800 kwijt incl examen enzo. + 30 voor theorie
10 van 45min zijn door mijn ouders betaald, net als 30 euro voor theorieboekje.
De boekhandel verkoopt ze, ongetwijfeld met winst, voor 14,95quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:31 schreef Twisted_Logic het volgende:
30 euro voor het theorieboekje. Mijn rijschool verkoopt ze tegen inkoopprijs voor 17 euro
.
Afgerond. 27 euro met cdtje enzo geloof ikquote:Op donderdag 3 mei 2007 09:31 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
30 euro voor het theorieboekje. Mijn rijschool verkoopt ze tegen inkoopprijs voor 17 euro
.
Oja, die cd's heb ik gewoon gedownl....eh, van een vriend gekregenquote:Op donderdag 3 mei 2007 09:52 schreef Renesite het volgende:
Afgerond. 27 euro met cdtje enzo geloof ik
Met CDtje kan het kloppen ja.quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:52 schreef Renesite het volgende:
[..]
Afgerond. 27 euro met cdtje enzo geloof ik
Welke verkopen hun dan? Ik heb wel het RIS theorie boekjequote:Op donderdag 3 mei 2007 09:33 schreef Alcarin het volgende:
[..]
De boekhandel verkoopt ze, ongetwijfeld met winst, voor 14,95![]()
Het ANWB boek.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:06 schreef Twisted_Logic het volgende:
Welke verkopen hun dan? Ik heb wel het RIS theorie boekje.
thenksquote:Op donderdag 3 mei 2007 09:31 schreef Twisted_Logic het volgende:
miss-blue, veel succes vandaag!
Het rijden zelf ging erg goed, alleen het parkeren op het laatst ging kut en ik stond op een gegeven moment als volgt opgsteldquote:
Oh, boeiend, zo ben ik ookquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:22 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Het rijden zelf ging erg goed, alleen het parkeren op het laatst ging kut en ik stond op een gegeven moment als volgt opgsteld![]()
[afbeelding]
Er kwam niks van lins en ik wachtte tot er niks meer van rechts kwam, maar ik stond dus wel een paar seconden op deze manier op de weg![]()
Ik niet blijkbaarquote:Op donderdag 3 mei 2007 12:52 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Daar kan je wel op zakken, lijkt mij...![]()
Volgens mij stond dit verhaal in één van de voorgaande delen van dit topic.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:39 schreef Agiath het volgende:
een keertje een verhaal gehoord van iemand die door rood reed en nog slaagde
Helaas helpt zelfs dat niet, ik ben gezakt op het raken van een stoeprand, en degene van dat verhaal van 2 ingrepen en toch slagen was een jongenquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Of net wel, net niet langs fietsers had gekund en DUS te lang bleef hangen en DUS zakte (mijn vriendje)Nou ben ik gezien de verhalen er echt van overtuigd dat het hebben van tieten helpt
Misschien was ie homoquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:59 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Helaas helpt zelfs dat niet, ik ben gezakt op het raken van een stoeprand, en degene van dat verhaal van 2 ingrepen en toch slagen was een jongen![]()
Idd, Skaai was het volgens mij.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:43 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Volgens mij stond dit verhaal in één van de voorgaande delen van dit topic.
Het was een Fok!ker/Fok!ster![]()
quote:
Volgens mij geloof ik het pas echt als ik zomaar alleen in een auto mag rijdenquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:57 schreef matthendriks het volgende:
Bij mij drong het echt door die week daarop... Ik had opeens 2 uur extra vrij in de week!
Feli!quote:
ERG groot. Niet doen dusquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:35 schreef Cerubo het volgende:
Hmm, ik krijg woensdag pas mijn rijbewijs, maar eigenlijk heb ik zaterdag zelf de auto nodig om te rijden, hoe groot is de boete van rijden zonder rijbewijs maar het wel al behaald
.
valt erg mee. heb zelf ook gewoon gereden voordat ik mn rijbewijs kon ophalen. ook voor het halen van mijn examen. niet veel, maar wel meerdere malen.quote:
Gewoon niet doen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:35 schreef Cerubo het volgende:
Hmm, ik krijg woensdag pas mijn rijbewijs, maar eigenlijk heb ik zaterdag zelf de auto nodig om te rijden, hoe groot is de boete van rijden zonder rijbewijs maar het wel al behaald
.
Eh ja, maar de gevolgen als je wordt aangehouden en er naar je rijbewijs wordt gevraagd zijn wel groot. Ik ken toevallig zo'n klojo die dat deedquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:59 schreef Johnns het volgende:
valt erg mee. heb zelf ook gewoon gereden voordat ik mn rijbewijs kon ophalen. ook voor het halen van mijn examen. niet veel, maar wel meerdere malen.
grootste probleem is dat je niet verzekerd bent als je een ongeluk krijgt.
"Kind!! Je word zo groot!"quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:30 schreef Xbox_360 het volgende:
Mijn oma moest huilen toen ze hoorde dat ik geslaagd was.. WTF![]()
Je moet eerst hebben getekend voor je rijbewijs, dan word hij vrijgegeven - zo denk ikquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:53 schreef Euc- het volgende:
Wat ik me nou eigenlijk afvraag, ik kan morgen mijn rijbewijs ophalen, maar ik moet morgen werken dus dat wordt maandag, maar stel: ik ga zondag een beetje touren in de cabrio van mijn pa, lekker door de heuvels van zuid-limburg rijden, dakje open, wind door je haren, iig, stel ik zou dan aangehouden worden door de politie, of een ongeluk veroorzaken. Dan is het eigenlijk toch alleen het niet bijhebben van je rijbewijs? En niet "niet in het bezit van een rijbewijs"?
Want ik neem aan dat je dat pasje alleen maar ff moet afhalen bij het gemeente loket, en dat ik overal al in geregistreerd sta enzo?
Puur hypothetisch natuurlijk, zou natuurlijk nooit zonder rijbewijs gaan rijden
Nou, het rare is dat je rijbewijs geldig is vanaf de dag van examen. Dat staat er tenminste op, bij mij. Maar op de een of andere manier heb ik het idee dat het toch geldt als 'niet in bezit van een rijbewijs'.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:53 schreef Euc- het volgende:
Wat ik me nou eigenlijk afvraag, ik kan morgen mijn rijbewijs ophalen, maar ik moet morgen werken dus dat wordt maandag, maar stel: ik ga zondag een beetje touren in de cabrio van mijn pa, lekker door de heuvels van zuid-limburg rijden, dakje open, wind door je haren, iig, stel ik zou dan aangehouden worden door de politie, of een ongeluk veroorzaken. Dan is het eigenlijk toch alleen het niet bijhebben van je rijbewijs? En niet "niet in het bezit van een rijbewijs"?
Ik hoefde niets te tekenen toen ik 'm ging ophalen hoor...quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:56 schreef Renesite het volgende:
Je moet eerst hebben getekend voor je rijbewijs, dan word hij vrijgegeven - zo denk ik
Kweetniet... Maar vaak word er wel iets 'aangevinkt' dat ie opgehaald is zeg maar. Anders kunnen ze het aan jan en alleman geven.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:11 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik hoefde niets te tekenen toen ik 'm ging ophalen hoor...
Je moet je toch legitimeren?:)quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kweetniet... Maar vaak word er wel iets 'aangevinkt' dat ie opgehaald is zeg maar. Anders kunnen ze het aan jan en alleman geven.
quote:
Bij mij staat er dat ie geldig is vanaf de dag van de aanvraag, niet de dag van slagen. Ik heb em 2 dagen na het slagen aangevraagd.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:10 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nou, het rare is dat je rijbewijs geldig is vanaf de dag van examen. Dat staat er tenminste op, bij mij.
Oh, dat kan ook. Is bij mij dezelfde dag namelijkquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:40 schreef Xbox_360 het volgende:
Bij mij staat er dat ie geldig is vanaf de dag van de aanvraag, niet de dag van slagen. Ik heb em 2 dagen na het slagen aangevraagd.
ik hoefde me helemaal niet te legitimeren bij het ophalen van mn rijbewijsquote:
Denk je dat iemand daar nog naar kijkt?quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik wil mezelf toevoegen bij de geslaagden van 2005, maar das blijkbaar niet mogelijk
Succes!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 06:43 schreef Ridocar het volgende:
Nog dik een uur, en dan mag ik m'n rijkunsten () gaan vertonen.
Half uur rijden? :Squote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:35 schreef Ridocar het volgende:
Gezakt.
Aankoppelen en het eerste half uur rijden ging goed. totdat ik een foutje maakte. Daarna werd het steeds erger, fouten stapelden zich op. Gelukkig geen ingrepen oid gehad.
Het was wel terecht dat ik gezakt was, zenuwachtig enzo.
Meteen maar afgesproken voor 8 uren en een examen. Wanneer ik weer opmoet weet ik nog niet.
Bij een autorijbewijs is dat in elk geval niet zo, ik weet niet of het met de motor wel mag, misschien als je je autorijbewijs al hebt ofzo?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:56 schreef Vallformosa het volgende:
Hey vraagje..
Ik heb gisteren mijn motorrijbewijs gehaald, alleen moet een week wachten voordat pasje klaar is. Als ik nu ga rijden, ben ik dan toch wel verzekerd? Ik ben immers al wel geslaagd...
Netto heb ik ongeveer 3 kwartier gereden. Ik heb ook veel uiteenlopende tijden meegemaakt. Voor auto was het ook een half uurtje rijden, voor BE was het maar een kwartier, met de motor ruim een uur. Volgens mij is het maar net wat de examinator bepaalt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:38 schreef Euc- het volgende:
[..]
Half uur rijden? :S
Met mijn examen heb ik nauwelijks een kwartiertje echt gereden! Had om 5 voor 3 examen, 3 uur zaten we al in de auto, kwart over 3 was ik weer terug, 10 voor half 4 stond ik buiten!
Volgens mijn instructeur was het wel het snelste wat ie ooit had meegemaakt, het was in mijn geval echt een kwestie van "ff mn rijbewijs halen" volgens hem![]()
Of ben je soms opgeweest voor E achter B ofzo, dat je het over aankoppelen hebt? Maargoed, rijbewijs halen zuigt altijd idd, maar de volgende keer beter
Nee, je mag dan niet motorrijden. Je hebt immers geen geldig rijbewijs voor de betreffende categorie om te tonen. Hoe het verzekeringstechnisch zit weet ik niet. Volgens mij ben je dan wel verzekerd, want je hebt wel een rijbevoegdheid om motor te rijden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:56 schreef Vallformosa het volgende:
Hey vraagje..
Ik heb gisteren mijn motorrijbewijs gehaald, alleen moet een week wachten voordat pasje klaar is. Als ik nu ga rijden, ben ik dan toch wel verzekerd? Ik ben immers al wel geslaagd...
Ik zou het niet doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:56 schreef Vallformosa het volgende:
Hey vraagje..
wel goed gedaan. En door dat soort mensen ontstaan er soms grote ongelukken....net zoals sommige voetgangers niet goed bezig zijn, vorige keer ging ik op een kruipunt linksaf, alles was ok tot een of andere gek besluit om maar gewoon dwars over het kruispunt overtesteken, terwijl en geen voetpad niks was, het was wel een druk kruispunt, en ik moest keihard op mn rem staan...waardoor de 2 andere achter me ook weer hetzelfde moesten doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen.
Ik heb vandaag met een noodstop een ongeluk kunnen voorkomen
Ik reed al rustig, had wel voorrang maar geen zicht, dus gewoon kalm. Komt er iemand veel te hard op mijn weghelft die bocht om zetten (terwijl ze dus voorrang had moeten verlenen! - en je sowieso op je eigen helft hoort te blijven). Normaalgesproken denk ik veel te veel na over dingen, maar heel instinctief maakte ik zonder na te denken een noodstop
Dan schrik je je echt kapot.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen.
Ik heb vandaag met een noodstop een ongeluk kunnen voorkomen
Ik reed al rustig, had wel voorrang maar geen zicht, dus gewoon kalm. Komt er iemand veel te hard op mijn weghelft die bocht om zetten (terwijl ze dus voorrang had moeten verlenen! - en je sowieso op je eigen helft hoort te blijven). Normaalgesproken denk ik veel te veel na over dingen, maar heel instinctief maakte ik zonder na te denken een noodstop
Ik had dat ook, een les voor mn examen.. ging gruwlijk fout... alles ging fout serieus.. en het examen ging toen perfect heel raar. Instructeur zei dat dat bijna altijd gebeurde, dus bereid je maar voorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:18 schreef francis997 het volgende:
Ik ben net terug van mn les..mn 1 na laatste les voor mn examen. Maandag om 9.50 moet ik op en om 9 uur heb ik nog 1 lesje om dingen te herhalen.
Heb een zeer goed gevoel aan de les overgehouden
45 euro ofzoquote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:54 schreef miss_bleu het volgende:
sow gisteren rijbewijs aangevaagd in MIjdrecht 37 eurie kan volgende week vrijdag ophalen.
Wat waren jullie kwijt voor het aanvragen?
Het is en blijft schandalig duur, en het zal alleen maar duurder worden volgens mijquote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:09 schreef woutabest het volgende:
[..]
Jezus, dus na de kosten van je praktijk ben je nog niet klaar...?
quote:Kosten:
Rijbewijs: ¤ 44,78.
Bij een spoedprocedure worden de kosten voor een rijbewijs: ¤ 84,78.
Verklaring vermissing: ¤ 32,-.
Eigen verklaring: ¤ 19,
goed om te weten, zodat ik anders niet ga stressen omdat alles verkeerd gaatquote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:58 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Ik had dat ook, een les voor mn examen.. ging gruwlijk fout... alles ging fout serieus.. en het examen ging toen perfect heel raar. Instructeur zei dat dat bijna altijd gebeurde, dus bereid je maar voor
Idioten..quote:mschrijving
leges 2007
Rijbewijs (1e aanvraag, vernieuwing en categorie-uitbreiding)
57,85
quote:Wat kost het?
Tarief per 1 januari 2007: Rijbewijs ¤ 45,90
Vermissing ¤ 21,10
Spoedprocedure rijbewijs ¤ 40,00
quote:* ¤ 56,00 wanneer deze langer geldig is dan 5 jaar
* ¤ 51,00 wanneer deze korter dan 5 jaar geldig is
* ¤ 40,00 extra kosten spoedaanvraag
* ¤ 31,30 extra kosten bij vermissing
* ¤ 56,00 bij omwisseling van een buitenlands rijbewijs
* ¤ 19,00 Eigen verklaring
wat??quote:Op zaterdag 5 mei 2007 17:16 schreef Xbox_360 het volgende: