en hij lag klaarquote:Op donderdag 26 april 2007 20:06 schreef Johnns het volgende:
wilde vandaag mooi m'n pasje afhalen bij het gemeentehuis, gingen ze net dicht
morgen ben ik de eerste
Gewoon zodra je 20 rijdt doorschakelen naar 2quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:56 schreef Piovan het volgende:
Ik heb gelijk een vraagje.
Ik laat hem maar altijd een paar seconden in de 1 staan, gelijk naar de 2.
Maar mijn instructeur zegt dat ik wat langer door moet trekken in de 1, maar lijkt wel of ik het aangeleerd heb. Iemand een tipje met hoe ik hier vanaf kom?
20? Ik pak maximaal de 10.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:00 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Gewoon zodra je 20 rijdt doorschakelen naar 2![]()
6 uur weer lessen
Hmm, ik niet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:03 schreef Crazykill het volgende:
[..]
20 >> 2
40 >> 3
60 >> 4
80 >> 5
Zo heb ik het geleerd.
Verschilt natuurlijk ook wel per auto, ik doe het meestal op mijn gevoel/gehoor, ik rijd ook vaak genoeg al 30 in de 3 als het een 30km zone waar ik niet hoef uit te kijken oid. Maar is eigenlijk allemaal niet zo belangrijk dit.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:03 schreef Crazykill het volgende:
[..]
20 >> 2
40 >> 3
60 >> 4
80 >> 5
Zo heb ik het geleerd.
zo heb ik het ook geleerd, al is het per auto natuurlijk weer verschillend.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:03 schreef Crazykill het volgende:
[..]
20 >> 2
40 >> 3
60 >> 4
80 >> 5
Zo heb ik het geleerd.
Wegrijden in 2 laag.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:03 schreef Crazykill het volgende:
[..]
20 >> 2
40 >> 3
60 >> 4
80 >> 5
Zo heb ik het geleerd.
waarom mag je niet rijden? je moet het toch onderhouden? het echte rijden begint nu pasquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:22 schreef Xbox_360 het volgende:
TVP. Nog minimaal een week voordat ik het roze pasje heb![]()
Ik heb geen auto en m'n pa wil niet dat ik zijn auto ga rijden
Toch is het moeten wachten op een rijbewijs kut
![]()
M'n buurjongen heeft een tijdje geleden zijn pa's auto in de prak gereden omdat ie uit de bocht vloog op een voorrangswegquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:26 schreef Johnns het volgende:
[..]
waarom mag je niet rijden? je moet het toch onderhouden? het echte rijden begint nu pas
Dan ben je echt een triangeljosti...quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:01 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
M'n buurjongen heeft een tijdje geleden zijn pa's auto in de prak gereden omdat ie uit de bocht vloog op een voorrangsweg
Hij is ook een triangeljostiquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:05 schreef woutabest het volgende:
[..]
Dan ben je echt een triangeljosti...
Wel moet mijn instructeur me er vaak aan herinneren dat ik niet met 30 door de bocht kan en dat ik terug moet naar z'n 2
Nee, hij vertelt dat zijn buurjongen de auto van zijn vader in de prak heeft geredenquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:29 schreef Rosu het volgende:
Ik vind het sowieso raar dat je buurjongen in de auto van je vader rijdt? Hebben zijn ouders geen auto?
Huh? Zit jij direct op de snelweg? Ik heb morgen mij 5e les maar ik kom nog niet eens in de buurt van de snelweg... (en dat terwijl er hier een heleboel zijnquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:38 schreef Steenarend het volgende:
Zo mijn eerste les zit erop. Best wel tof![]()
Snelweg vind ik het leukste
Ik mocht de eerste les ook gewoon de snelweg. Snelweg is easyquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:46 schreef woutabest het volgende:
[..]
Huh? Zit jij direct op de snelweg? Ik heb morgen mij 5e les maar ik kom nog niet eens in de buurt van de snelweg... (en dat terwijl er hier een heleboel zijn)
Rotterdam.quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:55 schreef woutabest het volgende:
mwoahh misschien komt het omdat ik rondom Den Haag moet lessen, in de wat rusterige gebieden zal het wel kunnen denk ik inderdaad
Hmm... weird.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:38 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Rotterdam.
Ik mocht ook de eerste les gelijk de snelweg op. En ik hoor van andere mensen die ik ken dat ze ook de eerste les gelijk de snelweg op gingen. Verschillende rijscholen en instructeurs, zal wel gebruikelijk zijn hier denk ik.![]()
twee uur achter elkaar.quote:Op vrijdag 27 april 2007 12:01 schreef Piovan het volgende:
hoeveel lessen hebben jullie per week?
ik ook, eigenlijk 2 lessen per week. Aleen beide achter elkaar. Omdat in 1 les kan je net degene voor je wegbrengen en een ander ophalen...quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
twee uur achter elkaar.
Mijn rijschool had vandaag de eerste in een keer geslaagde van dit jaar. Dat geeft de burger moed
Lezen blijft moeilijkquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:46 schreef woutabest het volgende:
[..]
Nee, hij vertelt dat zijn buurjongen de auto van zijn vader in de prak heeft gereden
Of van die lui die als een debiel de hele tijd gaan toeteren zodra ze een lesauto zienquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:13 schreef Crazykill het volgende:
Vandaag weer eens gereden. Tering wat een mongolen heb je soms op weg
Zo'n lul vandaag in een zwarte Civic. Ik reed op een voorrangsweg en hij moest mij dus voorrang geven. In eerste instantie leek hij te stoppen, en toen zag hij volgens mij dat het een lesauto was dus reed hij ineens door. Had hem nog net kunnen ontwijken
Als ik zo aan het fietsen ben lijkt het meestal alsof er niks aan de hand is.. Maar zodra je auto gaat rijden begint het behoorlijk te irriterenquote:Op vrijdag 27 april 2007 23:19 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Of van die lui die als een debiel de hele tijd gaan toeteren zodra ze een lesauto zienWaar ik ook niet tegen kan zijn fietsers die zonder op of om te kijken gewoon naar links afslaan, wat denken die mensen wel niet
![]()
Het enige wat ik heb gehoord is dat vanaf 1 Januari ook het nieuwe rijden wordt ge-examineerd bij het praktijkexamen, maar hier zal je wel niet op doelen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 00:23 schreef Steenarend het volgende:
Maar ik had gehoord dat in eind 2007 alles wordt veranderd kwa examens. Weet iemand hier meer over?
quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:23 schreef paulus1709 het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik ben vanmorgen geslaagd voor mijn rijbewijs.
de nederlandse wegen zijn weer een stukje onveiliger
vond ik ook, het enige wat ik in het begin lastig vondt was het aangrijpingspunt vinden.Trouwens wat vind jij makkelijker handrem of voetrem?quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:53 schreef woutabest het volgende:
Jep gefeliciteerd!
Zelf heb ik vandaag de hellingproef geoefend, dat was best makkelijk eigenlijk
Eigenlijk vind ik het allebei makkelijk, maar ik vind het wel fijner om met de handrem te doen zodat ik me voet al bij het gas kan houdenquote:Op zaterdag 28 april 2007 17:48 schreef francis997 het volgende:
[..]
vond ik ook, het enige wat ik in het begin lastig vondt was het aangrijpingspunt vinden.Trouwens wat vind jij makkelijker handrem of voetrem?
Afrijden op zaterdagquote:Op zaterdag 28 april 2007 15:23 schreef paulus1709 het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik ben vanmorgen geslaagd voor mijn rijbewijs.
de nederlandse wegen zijn weer een stukje onveiliger
gister toen ik de leerling voor mij weg bracht, had zij net examen gedaan en was gezakt, en vroeg gelijk weer aan en kreeg een datum voor over 3 weken op een zaterdagquote:
CBR is een inhaalslag aan het maken om de wachttijden te verkorten.quote:
Thxquote:Op zondag 29 april 2007 10:54 schreef woutabest het volgende:
Als u op wegen buiten de bebouwde kom rijdt en u komt tussen de doorgetrokken of onderbroken strepen in het midden van de rijbaan een groen vlak tegen, dan betekent dit dat u op die weg 100 km/h mag rijden. Is het groene vlak er niet, dan mag u 80 km/h rijden.
Zo staat het er letterlijk in mijn boek, en wees me maar dankbaar dat ik er nog inkijk aangezien ik hem zaterdag al gehaald heb
Ben jij al met pensioen dan?quote:Op zaterdag 28 april 2007 23:19 schreef matthendriks het volgende:
Ze hebben mij nog niet gevraagd...
Jaquote:Op zondag 29 april 2007 21:58 schreef matthendriks het volgende:
Damn Augustus... Leef met je mee.
Gelukkig ik nietquote:Op zondag 29 april 2007 21:58 schreef matthendriks het volgende:
Damn Augustus... Leef met je mee.
Vriendje kreeg een aantal weken van tevoren een rekening en moest binnen twee weken betalen, ik heb me daar weinig van aangetrokken en ervoor gezorgd dat het op het moment van examen doen zeker betaald was. Ik geloof dat hij weleens 4 weken van tevoren is gekomen, maar dat maakt mij dus weinig uitquote:Op zondag 29 april 2007 23:41 schreef bibi het volgende:
Wanneer moesten jullie je examengeld voor het praktijk betalen?
Augustus wtfquote:Op zondag 29 april 2007 18:22 schreef Renesite het volgende:
Ik hoop dat dat ook zo is bij het CBR Groningen... Dat ik OPEENS wel in juni mag in plaats van augustus![]()
ja in brabant is de wachtijd opgelopen tot 4 maanden bij het cbr rijden ze nu ook op zaterdagquote:
een uur van te vorenquote:Op zondag 29 april 2007 23:41 schreef bibi het volgende:
ik op het moment dat k het heb aangevraagd.quote:Op zondag 29 april 2007 23:41 schreef bibi het volgende:
Moest je alles in één keer betalen? Lijkt me een grotere schok als je het bedrag ziet dan dat je per keer betaalt...quote:Op maandag 30 april 2007 11:20 schreef paulus1709 het volgende:
achteraf op de eindrekening
Met een beetje geluk komt er een datum vrij en koopt je rijschool die voor jou...... *duimt mee*quote:Op zondag 29 april 2007 18:22 schreef Renesite het volgende:
Ik hoop dat dat ook zo is bij het CBR Groningen... Dat ik OPEENS wel in juni mag in plaats van augustus![]()
quote:Op maandag 30 april 2007 15:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Met een beetje geluk komt er een datum vrij en koopt je rijschool die voor jou...... *duimt mee*
Zit ze maar achter de vodden dat ze het TOPsysteem (inkopen data van CBR) goed in de gaten moeten houden, maak ze gek!
Wat gebeurd er dan in 2008 ?quote:Op maandag 30 april 2007 16:54 schreef Steenarend het volgende:
ALs ik mn rijbewijs maar voor 2008 heb ben ik blij.
ik heb aardig wat gehoord over het nieuwe rijden..maar wat houdt dat precies in?quote:Op maandag 30 april 2007 19:24 schreef woutabest het volgende:
[..]
Dan wordt het nieuwe rijden ingevoerd bij het praktijkexamen(Neem aan dat hij dat bedoelt)
Inderdaad, daar wil ik voor zijn.quote:Op maandag 30 april 2007 19:24 schreef woutabest het volgende:
[..]
Dan wordt het nieuwe rijden ingevoerd bij het praktijkexamen(Neem aan dat hij dat bedoelt)
Op het goede punt schakelen, niet bijtrekken voor een stoplicht als het eigenlijk de moeite niet is...quote:Op maandag 30 april 2007 19:46 schreef francis997 het volgende:
[..]
ik heb aardig wat gehoord over het nieuwe rijden..maar wat houdt dat precies in?
Wat raar. Zij weten toch (neem ik aan) dat dat ook afhangt aan het humeur van de examinator toch?quote:p.d. als ik 7 mei slaag(in 1x) krijg de kosten van mn examen terug van mn ma en mn pa gaat de aanvraag van rijbewijs betalen....hopen dat ik in 1x slaag
Voor de mensen die het agressielevel in het verkeer nog een tikje op willen drijven deze o zo domme maar milieubesparende tip uit het RIS-boekquote:Op maandag 30 april 2007 19:46 schreef francis997 het volgende:
ik heb aardig wat gehoord over het nieuwe rijden..maar wat houdt dat precies in?
Mensen zijn héél blij als jij je auto nog moet starten voor een stoplicht waar bij vlot optrekken al maximaal twee auto's kunnen passerenquote:... de motor bij een wat langere stop af te zetten. Dat is al rendabel bij tussenstops van 20 seconden
Dat gaat dan leuk worden als iedereen dat hier doet in de stadquote:Op maandag 30 april 2007 23:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Mensen zijn héél blij als jij je auto nog moet starten voor een stoplicht waar bij vlot optrekken al maximaal twee auto's kunnen passeren![]()
Ik morgen, kga zo maar slapenquote:Op maandag 30 april 2007 23:31 schreef peacetaker het volgende:
7 mei moet ik op voor me theorie examen![]()
quote:
Thxquote:
Paar domme fouten had ik, uit zo'n boekje ga ik er iets gehaast doorheen dus miste ik wat onderbordenquote:Op maandag 30 april 2007 23:55 schreef Aitan het volgende:
tip: Je krijgt geen kommagetal vragen (iig niet open vraag)
Enuh 6 fout is wel naar vooruitzicht hoot :S
te veel en te wijnigquote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:05 schreef bibi het volgende:
Hoeveel rijlessen hebben jullie gehad voordat je op mocht voor het examen? En hoeveel uur per week les je gemiddeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |