Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 07:13 |
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ). • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 02-07-2014 10:14:47 ] | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 07:13 |
Haast, geen nieuwe frontseinen, srry. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 07:14 |
Kerel die ik gisteren in Pimpel tegenkwam had wel een OVC uit Dubai bij zich: Leuk toch? Nu rennen | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 07:32 |
Dus. .. trein komt binnen, deuren open, eoa peloton schreeuwende rugzakken eruit "We need to buy more beer!" | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 07:51 |
Ik ken dat gevoel. Alleen komt dat bij mij op weekenden vaker uit de strot dan om half 8 in de ochtend. Than again, vakantie enzo, waarom niet? | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 07:57 |
Zou wel leuk zijn als ze deze forenzentrein bierflesloos en redbullplasloos zouden hebben achtergelaten | |
Duvel | woensdag 2 juli 2014 @ 07:57 |
Wipe them out, all of them. | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 juli 2014 @ 08:04 |
JE VERGAT DE SLUITSEINEN, LUL! | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 08:13 |
Dat had eigenlijk gemoeten ja. | |
Duvel | woensdag 2 juli 2014 @ 08:52 |
De frontseinen mogen ook vernieuwd worden. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 09:04 |
Kijk dalek wel ff | |
b2py | woensdag 2 juli 2014 @ 09:40 |
De Nol Card! | |
Ajaxfan | woensdag 2 juli 2014 @ 09:47 |
Trendsetters:
| |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 09:52 |
Als je geen rails wilt zien, ga dan niet bij een spoorweg wonen, stel graftakken | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 09:52 |
werkt goed | |
Ajaxfan | woensdag 2 juli 2014 @ 10:10 |
Gok dat de prijzen voor die huizen iets lager liggen en die mensen wel de voordelen maar niet de nadelen willen. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 10:15 |
zo goed? | |
Mr_Klaasje | woensdag 2 juli 2014 @ 10:18 |
Ja, daarin is zien al heel anders dan trillingen en geluid. | |
Ajaxfan | woensdag 2 juli 2014 @ 10:40 |
De vaat die automatisch aan de wandel gaat lijkt mij iets minder plezant inderdaad. Woon iets verder er vandaan en hoorde alleen zomers als de ramen open stonden en de wind 'verkeerd' stond s'nachts goederenspul langs denderen. | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 11:08 |
Jammer voor ze, dat hoort er dan ook gewoon bij. | |
Duvel | woensdag 2 juli 2014 @ 11:24 |
SGM? | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 11:28 |
Weet ik veel, WWW Ik dacht DDM maar kan nog ff kijken. | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 11:52 |
Het zou beide kunnen zijn | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 12:29 |
Ik slaap heel vaak praktisch naast het station in diemen, kan nou niet zeggen dat de treinen heel storend zijn, eerder de overgang... | |
MPG | woensdag 2 juli 2014 @ 12:46 |
Ligt het aan mij of rijden er sinds een week een boel meer DDZ-6-jes rond ? Heb ze de laatste dagen best vaak in de ic Venlo-DenHaag vv. | |
dennistd | woensdag 2 juli 2014 @ 12:56 |
Klopt, als het goed is komt er elke drie dagen een nieuw (nou ja, nieuw als zesje) stel op de baan | |
MPG | woensdag 2 juli 2014 @ 12:58 |
Ah, check. T zijn dus gewoon 4-tjes waar twee bakken tussengeplakt zijn? Verklaart meteen waarom die van gister 4 zwarte en 2 glimmende bakken had . | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 13:03 |
klopt. Ze worden niet even extra gewassen. De wasmuntjes zijn te duur | |
dennistd | woensdag 2 juli 2014 @ 13:10 |
Ze zijn eerst van viertjes op de baan gekomen omdat de zesjes nog niet toegelaten waren. De twee extra bakken per stel zijn zolang opgeslagen in de Houtrakpolder in Amsterdam (een ongebruikte terminal in de haven): Links staat trouwens DDAR dat ook weer op de baan gaat komen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 juli 2014 @ 13:15 |
Hoe zit het tegenwoordig met vrij reizen (privé) van werknemers van NS en andere vervoerders. Mono? | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 13:41 |
Station Hamburg Altona wordt verplaatst http://www.bild.de/region(...)h-36625686.bild.html | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 14:04 |
Hey Darkwing, je kunt weer gaan rondreizen:
| |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 14:05 |
Fijn. Nu Den Haag Centraal en HS nogeens samenklitten tot één | |
Straatcommando. | woensdag 2 juli 2014 @ 14:15 |
Ik werk tegenwoordig naast Arnhem goederen, nu heb ik zelf geen fatsoenlijke camera maar een vriend van me wel. Waren van plan wat mooie sfeerfoto's te kieken en eerlijk gezegd is dat heel goed te doen met de zon die langzaam ondergaat achter de sporen daar. Ziet er bijzonder uit nu het helemaal leeg is. Heel bijzonder sfeertje. | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 14:23 |
Ook meteen laan v noi erbij pakken | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 14:24 |
Die Ria types kunnen ook echt hun pleurisbek niet dichthouden he? | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 14:24 |
Wattes? | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 14:25 |
Huisvrouwenclubjes in de trein. Man, daar komt een lawaai vanaf | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 14:27 |
Ohja, dat klopt. | |
Straatcommando. | woensdag 2 juli 2014 @ 14:27 |
Altijd hetzelfde liedje inderdaad. Heb nu al een paar keer meegemaakt dat er een kudde wilde stieren aan komt rennen en er eentje in de deuropening blijft staan omdat ze niet opschieten natuurlijk. En dan ''OOOEHH TOCH GEHAALD GREET!! JA IS WAT MET DIE TREINEN ROTTIJDEN ALTIJD'' | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 14:30 |
En altijd al 10 minuten van tevoren OE AH WE MOETEN ZE OVERSTAPPEN HOOR DADELIJK HALEN WE HET NIET ?!?! | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 14:31 |
Zijn van die momenten dat je toch spijt hebt dat je over een 1ste klas overgang hebt getwijfeld | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 14:33 |
Oh men, nu gaat er een fossiel met kort rokje tegenover me zitten en haar nagels vijlen... | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 14:34 |
ik zou een andere plaats op gaan zoeken | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 14:36 |
Ook alleen maar vis a vis in de hele trein. /lief dagboek | |
MPG | woensdag 2 juli 2014 @ 14:38 |
En de Ria's zitten natuurlijk ook door het hele ding verspreid .. | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 14:39 |
Huishoudbeurs is er niks bij nee | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 14:51 |
Zeg dan meteen dat je het stiekem wel leuk vindt | |
bork | woensdag 2 juli 2014 @ 15:14 |
Beloning van 25.000 euro voor oudste treinkaartje. http://www.rtvutrecht.nl/(...)te-treinkaartje.html | |
Ajaxfan | woensdag 2 juli 2014 @ 15:49 |
Voor de verandering is er een ICd defect gegaan:Loc is kapoerewietus. | |
boriq | woensdag 2 juli 2014 @ 15:49 |
Men moet waarschijnlijk aan een bepaalde storings-quota zitten. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 juli 2014 @ 15:59 |
| |
greavy | woensdag 2 juli 2014 @ 16:22 |
What's going on? Het weekend van 13 september krijg ik de ICE's omgeleid via Eindhoven - Mönchengladbach. Rondom Emmerich er weer uit? | |
greavy | woensdag 2 juli 2014 @ 16:53 |
België op hun best Omdat een trein een defecte GSM-R had, werd de trein in Antwerpen Berchem afgeschaft, en moesten de reizigers met andere treinen door naar Antwerpen Centraal. Ging om een IR-trein vanuit Brussel. Vervolgens is de trein gereden via Antwerpen Oost (kopmaken) naar Antwerpen Centraal, zodat de trein vanuit Antwerpen terug kon naar Brussel & de cabine dus voorop kwam met werkende GSM-R. In Brussel werd vervolgens een vervangende trein gereed gezet, en werd de trein, met de defecte GSM-R, afgerangeerd naar Schaarbeek. | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 16:56 |
En vraagt net een meid of ze haar telefoon aan mijn laptop mag koppelen om op te laden. Ze durft hem niet in de 1ste klas te leggen (lees 1 meter verder). Ik vertel haar nog, dan kan ik alles zien wat erop staat, vond ze geen probleem | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 17:02 |
is ze lekker? | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 17:02 |
Ja ik moet me echt inhouden niet te gaan gluren verdomme | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 17:03 |
Gelijk binnenhalen die foto's en haar nummer dan | |
J.B. | woensdag 2 juli 2014 @ 17:07 |
Ik heb gisteren België op zijn slechtst meegemaakt tussen Visé en Brussel Er had zich, in tegenstelling tot wat de conducteur had gezegd, niemand voor de trein gegooid maar er was iemand op een motor door de slagbomen gereden en onder de trein gekomen. Ik strandde dus in Visé om ongeveer 20 voor 9 's avonds, vervolgens moesten we wachten op een bus, die kwam 40 minuten later en moest nog 20 minuten wachten op de volgende trein reizigers uit Maastricht. 5 minuten voordat die trein aankwam werd omgeroepen dat er tóch een trein naar Luik zou rijden en vervolgens konden we die bus weer uit. Daarna stonden we weer op het perron (waar we de lege bus over de autoweg richting Luik zagen rijden....) en konden we nog eens 10 minuten op de trein. De treinrit ging vervolgens ook stervenstraag, bij elk sein werd gestopt en stapte de machinist uit om bij het sein te bellen. Na een minuut of 10 reed de trein dan weer verder, en dat dan 3 keer. Op een gegeven moment kwam de conducteur vragen waar de reizigers heen moesten om te bellen zodat de treinen in Luik zouden wachten, uiteindelijk kwamen we om 20 over 10 in Luik aan, had er geen enkele trein gewacht, konden reizigers richting Antwerpen alternatief vervoer/een Luikse slaapplaats gaan opzoeken en kwam ik met 2.5 uur vertraging in Brussel aan Het mooiste is nog wel dat indien die bus gewoon had mét reizigers had gereden er geen vuiltje aan de lucht was geweest, maar dat zal wel te duur zijn geweest. En wat ik nog vergeet, ik zat lekker uit de ruit te kijken en vervolgens heb ik ter hoogte van die trein de stukjes mens op het spoor zien liggen, niet dat die conducteur even waarschuwde of zo | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 17:07 |
Gecockblockt door haar iphone. Je kan schijnbaar niet gewoon foto's importeren van zo'n ding | |
Frozen-assassin | woensdag 2 juli 2014 @ 17:13 |
Daarom zei ze ook geen probleem.. Het zal vast geen blondje zijn? | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 17:14 |
Nee. Komt wel uit friesland | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 17:52 |
Nog iets anders losgekregen van haar? | |
Hr-Flip | woensdag 2 juli 2014 @ 18:04 |
Je staat ook niet een klein beetje binnen profiel he. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 juli 2014 @ 18:08 |
stond keurig achter een hek | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 18:29 |
Dat kan gewoon opgeheven worden | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 18:36 |
NS gaat app voor plannen internationale treinreizen maken Ze gaan HAFAS aanschaffen? | |
Frozen-assassin | woensdag 2 juli 2014 @ 18:40 |
Werd tijd.. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 18:43 |
Zo zo, lekker op tijd | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 18:45 |
Ik wou zeggen "maar ze hebben toch al de NS International-app (een wrapper rond http://m.nsinternational.nl )?" maar die site kent niet heel Europa, ongeacht wat de knop beweert. | |
greavy | woensdag 2 juli 2014 @ 18:59 |
| |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 19:02 |
Oh, er blijkt zelfs een echte NSI-app te zijn: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.nshispeed edit: Net geïnstalleerd, en hoewel de app er niet als HAFAS uit ziet gedraagt hij zich wel zo. Inclusief hoofdsteden geschreven in hoofdletters ("WIEN") en het gebruik van een H in een cirkel om een station aan te geven. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 19:05 |
Die site kent "heel Europa niet" is beter denk ik | |
greavy | woensdag 2 juli 2014 @ 19:05 |
Uiteraard ook voor iOS: https://itunes.apple.com/nl/app/ns-international/id886645737?mt=8 | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 19:06 |
Dat is wel HEEL schandalig. Maar goed, niks nieuws onder de zon. NS denkt altijd al dat reizigers een stel achterlijke mongolen zijn, zo blijkt uit alles. | |
greavy | woensdag 2 juli 2014 @ 19:06 |
Het lijkt qua functies gewoon erg op Hafas, maar dan in een eigen jasje gestoken. Eigenlijk IS het gewoon Hafas, maar dan omgetoverd naar de NSI-stijl. | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 19:08 |
Inderdaad Zelfde icoontjes en manier van gegevens presenteren, alleen in een ander jasje. Nouja, stukken beter dan dat ze proberen om zelf iets in elkaar te knutselen. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 19:08 |
Als het een skin voor Hafas is, vind ik dat al heel wat eigenlijk | |
GlennQuagmire | woensdag 2 juli 2014 @ 19:11 |
Niks mis met zelf in elkaar knutselen hoor, de gewone ns-app is ook zelf in elkaar geknutseld en dat is ook een prima app | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 19:12 |
Van alles mis met zelf knutselen als iets er allang IS | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 19:14 |
5 jaar geleden werd de eerste versie van de NS-app uitgebracht, een traag Java ME-gebaseerd gedrocht dat het allesbehalve goed deed. De later uitgebrachte iOS- en Android-versies hebben ook de nodige ontwikkelingen en bugs gekend. Inmiddels is het wel een stabiele en volwassen applicatie, maar na 5 jaar development moet dat ook wel. Dit dus. | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 19:15 |
In de Kamerbrief staat dat er sinds 2013 een Europese verordening is die de spoorwegbedrijven verplicht om samen onderling tot één telematica-oplossing voor internationale treinreizen te komen. Blijkbaar komt dat in de praktijk neer op Hafas. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 19:15:30 ] | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 19:17 |
Wel zo pragmatisch ook, de Duitsers, Oostenrijkers en Zwitsers maken al jaren gebruik van HAFAS en ook de apps van Railteam Mobile en de Belgen draaien op HaCON's software. | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 19:19 |
NS heeft een soort van chipkaart. Ze zijn verplicht om in- en uit te checken overal. Praktijk is dat onze stewards de collega's van NS niet controleren wanneer ze in uniform passagieren. | |
Zug-Chef | woensdag 2 juli 2014 @ 19:22 |
Ze komen er bij NS achter dat een hoop mensen allang overgestapt zijn naar de DB. | |
Zug-Chef | woensdag 2 juli 2014 @ 19:23 |
Ik heb een papieren, geplastificeerd Vrijvervoerbewijs van Arriva. Kan daarmee overal bij Arriva gratis reizen. Is geen chipkaart dus. | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 19:23 |
Bij Arriva hebben wij geen vrij vervoer of een bedrijfspas. Wanneer wij in uniform zijn kunnen wij gratis met de trein reizen, en zo onderhands ken ik alle stewards al, dus als ik in mijn vrije tijd naar Winschoten zou willen (waarom is een raadsel), dan kan ik gewoon instappen en desnoods in de onbediende cabine gaan zitten. Als ik naar vrienden in Zwolle ga met de trein dan loop ik altijd even naar de HC toe en vraag ik of ik mag passagieren met hem naar Zwolle, en dan laat ik mijn machinistenvergunning zien. Nog nooit een HC gehad die nee zei. Op de terugweg (als ik bier op heb) dan koop ik wel gewoon een kaartje. Wil niet als machinist in een trein zitten dat ze dat weten terwijl ik naar de kutkloterij ben | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 19:27 |
Voor Snackbar Menno natuurlijk Met z'n lekkere kippen! | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 19:28 |
Ze zullen vast wel begrijpen dat ook machinisten vrije tijd hebben, maar ik kan me wel voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt. | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 19:29 |
Ik heb nog wel eens rangeerdienst in Winschoten, dan loop ik nog wel eens richting die grote supermarkt (C1000), daar rechts heb je nog wel een wat kleinere snackbar waar ik ooit eens 2 jos brink's heb besteld. De satésaus daar is wel erg goed. Geen wijcko meuk, gewoon lekker en zelf gemaakt. Weet niet hoe die snackbar heet. Zal het wel eens opzoeken volgende keer als ik daar een middag rond hang. | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 19:29 |
Precies We zijn allemaal mensen, maar over een jaar of anderhalf wil ik zelf de overstap wel maken. Dan heb ik liever niet dat ze mij op die manier herkennen | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 19:30 |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 19:31 |
Deze zit pal tegenover het Hoofdstation | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 19:31 |
| |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 19:33 |
Ah, dan weet ik welke je bedoelt. Die zaak is overigens wel heel vaak dicht. Volgens mij is hij meer dicht dan open. Laatst had ik op maandag rangeerdienst daar, was hij dicht, de lokale kebabzaak links van hem ook, en die andere snackbar ging net pas open (nog net geen 16.00 uur ). Maar de kippen bij Menno zijn dus fenominaal? | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 19:35 |
Weet ik veel, hij was dicht toen ik er was ( ) | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 19:43 |
Wat moest jij bij Barrahûs? | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 19:45 |
en waarom in slowmotion? Er is geen kut te zien. | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 19:46 |
waarschijnlijk omdat het kan. Bij die nieuwe telefoons kun je met een vingerbeweging instellen dat je het in slowmotion wilt opnemen | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 19:50 |
Kon met mijn Ixus 4 jaar geleden ook al. En dan zo dat het er in slow motion nog steeds niet schokkerig uit zag. | |
Sandrvich | woensdag 2 juli 2014 @ 20:10 |
Het bestaat nog echt ook... | |
Litpho | woensdag 2 juli 2014 @ 20:34 |
Maar wij (de opdrachtgevers, niet de posters in dit topic) kunnen het "beter" . | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 20:37 |
Voor de liefhebber: cijfers over o.a. gebruik en financiën van de Britse spoorwegen sinds de privatisering in 1997, en vergelijkingen met het Europese vasteland (Duitsland, Frankrijk, Nederland). De moeite van het lezen waard, vind ik. http://www.raildeliverygr(...)-%20with%20cover.pdf | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 20:49 |
Zeker, bedankt voor de tip. | |
b2py | woensdag 2 juli 2014 @ 20:55 |
Ze zijn er sowieso nog niet uit wat het nou moet worden.. | |
Yreal | woensdag 2 juli 2014 @ 21:04 |
Hoeft eigenlijk alleen om 8.15 tot 8.45 en van 16:00 tot 16:30 bedient te worden. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 21:07 |
Ik vertel u heus geen indianenverhalen hoor. Maar dat ontdekt u zelf wel | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 21:08 |
hijsfijn | |
dennistd | woensdag 2 juli 2014 @ 21:22 |
En niet alleen bij Arriva: bij Syntus zijn officieel alleen de vrijvervoerbewijzen van Syntus geldig, maar in de praktijk worden ze allemaal gewoon geaccepteerd. Een tijdje terug had ik er nog een van Veolia in Hengelo, wat mij betreft allemaal prima. De eerste die met een pasje van FairytailRail aan komt zetten mag ook gratis mee | |
boriq | woensdag 2 juli 2014 @ 21:37 |
Dat wordt constant een kaart van "Badslipper Express Services" trekken dus. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 21:39 |
Jaarkaarten bij Darkwing voor de prijs van een biertje | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 juli 2014 @ 21:40 |
Okay Monoman, danku! Groetjes aan Kaas. | |
dennistd | woensdag 2 juli 2014 @ 21:42 |
Morgen (twee helft middag, begin van de avond) ben je daarmee van harte welkom in Goor | |
Ou-Tannu | woensdag 2 juli 2014 @ 21:42 |
dat kansloze filmpje maken? omdat het kan inderdaad.. en Youtube verneukt t ook.. Volgende keer dan maar in UHD? | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 21:45 |
Doe ik! | |
boriq | woensdag 2 juli 2014 @ 21:47 |
Zoiets? | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 21:47 |
Ja, Kaas hier. Groetjes aan Ham. En tegen Broccoli: De rapen zijn gaar. Ik herhaal, de rapen zijn gaar. Over. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 21:47 |
Puntenberg | |
boriq | woensdag 2 juli 2014 @ 21:48 |
fuck... | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 21:49 |
Nee dit is juist briljant man Alsof je zinspeelt op een symbolische stapel airmiles (of dergelijks) waar je toch niks mee kan | |
boriq | woensdag 2 juli 2014 @ 21:51 |
Hier zit Badslipper Express Services wel aan de Laan van Puntenburg gezellig naast de NS | |
spectrumanalyser | woensdag 2 juli 2014 @ 21:51 |
in Alkmaar, ter hoogte van overgang kalkovensweg, ligt een platte kar op wielen. klaar om door de jeugd op het spoor gezet te worden, om oranje overwinning te vieren. dat ding kan je zo op het spoor tillen..... fraai dat ze zulk materiaal zo in de berm laten liggen. vandaag heeft Volkerrail weer een slag gemaakt met DDAR. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 juli 2014 @ 21:52 |
Nu moet je roken. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 juli 2014 @ 21:54 |
Ik ben stiekem echt heel slecht in reizen. Ik maak me weken van tevoren gigantisch druk of alles wel goed gaat en dan dat kutvliegtuig en nu ook nog eens meer dan een maand van huis en jajajaja superleuk allemaal maar ik ben gewoon in paniek rondjes aan het rennen en geen idee hoe en wat. Wat zal ik blij zijn als ik vrijdagavond in mijn hotel op Schiphol zit zodat 'het begint' zoals ik van Fles geleerd heb. Dan heb ik in ieder geval niet meer de zorgen dat ik wat vergeet want /care op dat moment. | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 21:54 |
Geplastificeerde bedrijfspassen maken | |
boriq | woensdag 2 juli 2014 @ 21:58 |
Jep. Volgende week woensdag om 14:20 vliegen vanaf Schiphol en zit mijzelf nu al op te fucken 'dat ik beter om 4:45 met de trein kan gaan voor de zekerheid want voor hetzelfde geld is er een wissel/seinstoring of nee misschien is slapen in amsterdam wel beter want dan heb ik daar geen last van' | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 21:58 |
Ik heb van SNCF een kortingscode gekregen "voor uw volgende reis". Er zit een shitload aan voorwaarden bij (strikt persoonlijk, niet overdraagbaar, niet geldig voor Prem's, niet geldig voor OUIGO, enzovoorts), maar er staat nergens in de mail hoeveel korting ik nou krijg. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 juli 2014 @ 22:00 |
Ik ga zaterdag en ik word gebracht want het is teveel bagage voor mijn gehandicaptheid voor zo lang. Hotel werd voor me geregeld dus ja, pas de problem zullen we maar zeggen. | |
Frozen-assassin | woensdag 2 juli 2014 @ 22:03 |
Ik arriveer de laatste keren vaak pas anderhalf uur van te voren, weliswaar met enkel carry-on bagage. Ik zal maar even afkloppen, maar tot nu toe geen vertragingen meegemaakt. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 22:04 |
Wat nou weer. | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 juli 2014 @ 22:08 |
Ik moet twee krukken meenemen voor de zekerheid. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 22:10 |
Sit down, relax, rent a wheelchair and have everybody PUSH you around | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 22:10 |
Ik ben een keer op London Luton 30 seconden te laat aangekomen bij de incheckbalie (ook carry-on bagage), omdat er werkzaamheden waren op het spoor. Ik kon mooi 40 pond bijbetalen voor de volgende vlucht die pas 14 uur later zou vertrekken _! Dan voel je je in de hel. | |
dennistd | woensdag 2 juli 2014 @ 22:10 |
Ik zie je morgen dus? | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 22:11 |
Degene aan de andere kant van de balie zag je zeker aan komen rennen en stond met een grote grijns op zijn/haar gezicht te vertellen 'dat je nu toch echt te laat bent'? | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 22:12 |
Jep. Ineens snapte ik die boze mensen altijd van dat programma vroeger 'Airport'. Wat een ellendig hoopje mens voel je je. Dan zit je op Luton waar alleen een soort van supermarktje zit waar ze geeneens bier verkopen. Ellendig half slapen op van die goedkope kutbankjes waar je nooit comfortabel kan liggen. | |
boriq | woensdag 2 juli 2014 @ 22:15 |
Nah, Goor is mij iets te ver en heb er (vanzelfsprekend) maar weinig te zoeken. Als je echter de komende week in Enschede op lijn 1, 2 of 8 zit moet je het maar laten weten, dan komt deze vertegenwoordiger wel langs. | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 22:16 |
maar ja, je moet ergens een grens trekken | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 22:16 |
Waar de middenarmleuningen bestaan met als enige doel te VOORKOMEN dat je er gaat slapen. Laat dat maar aan NS over. | |
dennistd | woensdag 2 juli 2014 @ 22:16 |
Zondagmiddag zit ik op 1 en 2 | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 22:16 |
Ik snap het ook wel, nu lach ik er om. Op dat moment kon ik Easyjet wel wurgen | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 22:17 |
Dan konden ze me toch mooi de pestkanker krijgen. Dan kachelde ik rustig naar harwich voor de boot, al kostte het nog 100 pond meer. Tenminste RUSTIG reizen | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 juli 2014 @ 22:17 |
1h16m overstaptijd in Minneapolis/St. Paul dus dat heb ik inderdaad geregeld :$ | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 22:19 |
Tuurlijk man | |
boriq | woensdag 2 juli 2014 @ 22:19 |
Zondag moet ik juist zelf ook werken. | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 22:20 |
Ik had mijn portomonee al leeg gebrast op het vrijgezellenfeest van mijn broer die nacht er voor Krap bij kas en moest vanaf Schiphol direct door naar mijn werk Dat was een tragische dag. Ik werkte toen nog in de supermarkt en ik heb daar rond gelopen als een zombie. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 22:22 |
Na een week zei iemand "Mono je hebt nu het alarm 6 nachten op rij af laten gaan, misschien moet je eens naar huis en een bed op zoeken" | |
#ANONIEM | woensdag 2 juli 2014 @ 22:25 |
Hehehe. Ik heb jaren geleden bij de Jumbo gewerkt. 3 dagen non stop gewerkt met af en toe een uurtje of 3 slaap in de kantine. Kerst, het was echt geweldig. Beuken en rammen als een idioot. Mocht allemaal niet, maar de vrachtwagens waren enorm vertraagd omdat het toen had gesneeuwd. Leven op red bull en nicotine. Rammen rammen rammen. | |
Frozen-assassin | woensdag 2 juli 2014 @ 22:33 |
Daar zeg je me ook wat, Easyjet | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 22:34 |
Ik had daar een keer een overstap van 55 minuten (Seattle -> Minneapolis -> Amsterdam), maar die heb ik toch mooi gemist omdat het in Seattle begon te ijzelen. "Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have to return to the gate to get the wings de-iced." Uiteindelijk met +65 vertrokken. Nog voordat we in Minneapolis waren te horen gekregen dat de vluchten naar Amsterdam en Londen al weg waren, "kom morgen maar terug. U kunt vouchers voor eten en een motel krijgen bij de infobalie." Ik baalde wel, nu kan ik er best om lachen. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 22:37 |
Ja mooi was die tijd idd. Herfstvakanties 9 dagen op rij beulen bij de friettent in de Efteling. EN als ik dan een dag vrij had stak ik mn bedrijfspak in mn rugzak en fietste ik 10 km daarheem in de hoop dat ze me nodig hadden (wat dan vaak ook echt zo was ) | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 juli 2014 @ 22:38 |
Ja snap ik dat dat balen was. Maar daar zou ik in de zomer niet zenuwachtig van worden, wel voor Atlanta trouwens. Dat is groter dan Amsterdam man met eigen metro en alles. Maar Minneapolis is bij binnenkomst vervelend omdat er ook veel vluchten uit Azië aankomen tegelijkertijd en het screenen van die mensen duurt zo lang. | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 22:40 |
De laatste keer dat ik in Atlanta was was de nieuwe terminal voor internationale reizigers nog in aanbouw, ik vond het toen maar een vervelend vliegveld. Ik dacht "Ik ben een gezonde Hollander, ik loop wel van mijn aankomstvleugel naar de hal" maar toen ik na ruim een kwartier lopen nog niet op 1/3e was heb ik toch maar die peoplemover gebruikt. | |
Frozen-assassin | woensdag 2 juli 2014 @ 22:40 |
Nadeel van vliegen is natuurlijk dat je allemaal door alle rompslomp heen moet, dan wacht je niet gauw. Dat is toch met treinen (beetje ontopic ) wat handiger | |
DeaDLocK2K | woensdag 2 juli 2014 @ 22:46 |
Wij hebben nooit last van bevroren wissels | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 juli 2014 @ 22:46 |
| |
Darkwing_Duck | woensdag 2 juli 2014 @ 22:47 |
Ja maar dat is eigenlijk al vanaf 12 Juli. Want 12e is Zaterdag, 13e zondag, en 14 stokbroodfeestdag | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 juli 2014 @ 22:54 |
Kan ik iets voor je betekenen door het bellen van de Klantenservicelijn?
| |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 22:55 |
Mes chèrs amis, Je vous en prie. S'il vous plaît, ne plus écrivez des messages en français, mème si les annonces sont dupliés des sources francophones. Car ici, on ne parle pas français. Traduisez, ou taisez-vous. | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 22:56 |
Volgens mij heb ik het gevonden. Als ik in de mail op het plaatje klik krijg ik een hippe animatie te zien die zegt dat ik 30% korting krijg.
| |
MPG | woensdag 2 juli 2014 @ 22:57 |
He? Waat zaesse? Ik verstaon dr gen kloète van. | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 22:58 |
KOPPEDICHTMAFFE!! | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 juli 2014 @ 23:00 |
Ok dus als ik het goed begrijp kan ik mijn HAFAS CFL app gewoon op mn dinges laten staan en heeft de app met NS jasje dus geen enkele toegevoegde waarde? Er is toch ergens een post geweest met allemaal screenshots van die Hafas apps die allemaal zo op elkaar leken? | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 23:02 |
Sommige HAFAS-varianten hebben functies die eigen zijn aan de vervoerder van wie de app is. Zo kreeg ik ooit een pushmessage van SBB-HAFAS om me erop te wijzen dat de dienstregeling ging veranderen.
Dat geloof ik best, er zijn er vrij veel. | |
Darkwing_Duck | woensdag 2 juli 2014 @ 23:05 |
Volgensmij was jij dat! | |
James1988 | woensdag 2 juli 2014 @ 23:10 |
Zou best kunnen. Bij deze: CFL: DB: NMBS: S-Bahn Berlin: ÖBB: SBB: NS International: Railteam: (Screenshots komen uit de Google Play-store) | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 23:23 |
Oh ja boys denk vast even na over de komende nieuwjaarsronde | |
Ireyon | woensdag 2 juli 2014 @ 23:23 |
Ireyon | woensdag 2 juli 2014 @ 23:24 |
Het legendarische rondje Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 23:26 |
Dat is zeker een mogelijkheid ja. Gaat alleen al een financieel filter leggen tegen "niet zo serieuze" deelnemers | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 23:27 |
Maar een 5landentoernee met een overnachting in bijvoorbeeld de jeugdherberg in Aachen is wat mij betreft ook prima bespreekbaar | |
dennistd | woensdag 2 juli 2014 @ 23:32 |
Daar heb je langer plezier van dan een HSL-rondje lijkt me | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 23:34 |
een sluit ander niet uit natuurlijk Maar goed voor sommige mensen is een overnachting natuurlijkk wel een groot probleem ivm meldingsplicht reclassering en zo, die kunnen dus niet mee dan | |
dennistd | woensdag 2 juli 2014 @ 23:35 |
In mijn geval kan ik daar wel wat voor regelen, als ik ze een fles drank geef knijpen ze altijd wel een oogje dicht | |
Peterselieman | woensdag 2 juli 2014 @ 23:36 |
Wat een rust daar. Dat kan beter | |
Dr_Flash | woensdag 2 juli 2014 @ 23:39 |
Nee ik wil best 2 dagen hoor, maar dan wel fatsoenlijk met een bed en douche en ontbijt en zo. Niet "met zn allen op de betonnen vloer een paar uurtjes aan de Spopo ontsnappen" | |
J.B. | woensdag 2 juli 2014 @ 23:44 |
Atlanta is zelfs het grootste vliegveld ter wereld. Ik ging op m'n 18e voor het eerst alleen op reis (naar Denver) en moest ook voor de eerste keer ooit overstappen, daar had ik 1.5 uur voor en gezien de grootte van dat vliegveld was dat niet bepaald positief voor m'n gemoedsrust Ik vind die luchthavenmetro's overigens wel leuk, in Denver rijdt ook zo'n ding rond met van die kinderachtige deuntjes Morgen vlieg ik naar Azerbeidzjan, 3 uur overstaptijd in Istanbul zal wel genoeg zijn | |
AIex | donderdag 3 juli 2014 @ 00:30 |
NS personeel heeft een businesscard en zolang ze hem iets v 3x per week voor woonwerk gebruiken hebben ze recht op een trein vrij abo (geldig bij alle vervoerders) doen ze dat niet dan een kortingspas. En volgens mij mag verder alleen NMBS personeel ook gratis met NS mee. De andere vervoerders hebben daar geen overeenkomsten voor gesloten. | |
Peter | donderdag 3 juli 2014 @ 07:31 |
Htm toch wel? Daar reist NSpersoneel ook gratis.. | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 juli 2014 @ 08:46 |
Ik vind in de NS CAO dingen over contractduur en aantal uren waarvoor ze in dienst zijn en dat er dan een vergoeding betaald moet worden en een NS-PrivilegeCard en dat er een directeur is die de hoogte van de vergoeding betaalt. Nou snap ik wel dat als je bij AH werkt dat je dan geen gratis dingen meekrijgt maar het is niet alsof die treinen niet toch al rijden ofzo. Maar het zal wel gezien worden als extra inkomen door de belastingdienst en daar zal die vergoeding wel voor zijn dan. | |
Darkwing_Duck | donderdag 3 juli 2014 @ 08:51 |
Ja, tof! Dan haak ik op een 3e aan of ik ben shorecrew | |
b2py | donderdag 3 juli 2014 @ 09:01 |
Ik ga deze zomer alleen met de trein op vakantie. Het is niet waar. | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 juli 2014 @ 09:02 |
Je gaat niet alleen, je gaat met vrienden. | |
b2py | donderdag 3 juli 2014 @ 09:04 |
En vriendin ook hè ;-) | |
AIex | donderdag 3 juli 2014 @ 09:06 |
Hoogstens in een beperkte zone rondom Den Haag. Dat idd. | |
DeaDLocK2K | donderdag 3 juli 2014 @ 09:06 |
Stel je voor dat je je pretpaal niet in d'r kan legen die paar weekjes | |
b2py | donderdag 3 juli 2014 @ 09:07 |
Ik ga twee keer hè, interrail en naar Parijs. | |
James1988 | donderdag 3 juli 2014 @ 09:41 |
Bron: RTV Oost --- Ik had gisteren naar aanleiding van de typetoelatingen in Noorwegen (AC) en Duitsland (MS) aan Siemens gevraagd of de Vectron ook in Nederland getest gaat worden, het antwoord daarop is: "Definitely No defined date yet." | |
Ajaxfan | donderdag 3 juli 2014 @ 09:47 |
Heerlijk rustgevend ritje voor de machinist. | |
ReisT | donderdag 3 juli 2014 @ 10:19 |
Ik ben wel benieuwd in welke 'cities' ze die Intercity dan willen laten stoppen. Of wordt het dan non-stop Zwolle-Almelo? | |
b2py | donderdag 3 juli 2014 @ 10:19 |
Dat is goed nieuws. Amsterdam - Hengelo is sneller over Zwolle dan via Amersfoort - Deventer. Dit kan nog leuk worden! | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 10:22 |
Gaan de spitsintercity's nu in de spitsen beide kanten op of is het in de ochtend één richting en in de middag de andere kant op? Ik beantwoord mijzelf al in de volgende post. [ Bericht 5% gewijzigd door boriq op 03-07-2014 10:29:36 ] | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 10:26 |
Van wat ik mij kan herinneren uit de documenten en quickscans alleen Enschede, Hengelo en Almelo. Al kijk ik er niet gek van op als daar Raalte of Nijverdal aan toegevoegd gaat worden, aangezien men volgens mij 3 minuten stil staat in Raalte. Nope. Verkeerd gekeken. edit: hier is het voorstel wel (PDFje) http://overijssel.notudoc(...)ew/id=29514/type=pdf | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 10:30 |
--- [ Bericht 77% gewijzigd door boriq op 03-07-2014 11:10:19 ] | |
ReisT | donderdag 3 juli 2014 @ 10:40 |
Die tijdelijke spitstrein die tot vorig jaar reed ging 's ochtends naar Zwolle en 's middags terug naar Twente. Dus dat zullen de spitsrichtingen wel zijn. | |
Dos37 | donderdag 3 juli 2014 @ 10:45 |
Stoppen met die lijn dan. Die laten beginnen in Deventer en vanaf Enschede laten lopen via Zwolle | |
ReisT | donderdag 3 juli 2014 @ 11:13 |
Niet stoppen maar alle treinen Enschede-Amersfoort richting Utrecht sturen. | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 11:15 |
Seems legit inderdaad, ik hoop het eigenlijk heel erg aangezien ik in Enschede woon en in Zwolle studeer. | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 11:18 |
Soort idee vanaf Zwolle dus met Leeuwarden en Groningen? Enschede - Deventer - Utrecht - Rotterdam/Den Haag Enschede - Zwolle - Almere - Amsterdam/Schiphol Hoe wil je dat gaan doen met frequenties, aangezien je nu al in Almelo splitst. Vanaf daar een vervangende trein (wat de treinen vanaf Amersfoort Schothorst nu doen) inleggen? | |
James1988 | donderdag 3 juli 2014 @ 11:30 |
Zwolle - Almelo - Hengelo - Enschede zou toch worden gedecentraliseerd/aanbesteed? | |
b2py | donderdag 3 juli 2014 @ 11:31 |
Je kan ook alleeen de pimpel omgooien, maar als de publieke opinie dat door krijgt zijn de rapen gaar. | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 11:33 |
Ja, is tot de elektrificatie onderhands gegund aan de NS (dacht ik gelezen te hebben) en daarna mag er iemand anders gaan rijden. Waren de kleine vervoerders al niet zo blij mee. | |
Duvel | donderdag 3 juli 2014 @ 11:37 |
MLN / Zien jullie nog wel eens sporadisch een Hondekop rijden? | |
ReisT | donderdag 3 juli 2014 @ 11:43 |
Allemaal halfuurdiensten dus dan krijg je 4 IC's per uur tussen Almelo en Enschede, 4 IC's op de Hanzelijn, elk kwartier een knoop in Zwolle. | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 11:47 |
Moet Wierden - Zwolle dan niet helemaal dubbelsporig zijn? | |
Dr_Flash | donderdag 3 juli 2014 @ 11:52 |
"Salland TGV" | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 12:02 |
ICE Enschede - Zwolle Met 249 door het stationnetje van Heino rammen | |
ReisT | donderdag 3 juli 2014 @ 12:04 |
Klopt, ik heb het dan ook over de situatie wanneer het inderdaad een "volwaardige spoorverbinding" is geworden. | |
Mr_Klaasje | donderdag 3 juli 2014 @ 12:04 |
En dan Zwolle-Groningen naar 4 IC's of de sprinters Zwolle-Groningen als 3e en 4e IC. | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 12:06 |
Ah, oke. Dan is dat inderdaad een goed idee om uit te gaan voeren. Als het maar niet zo'n halfbakken uitvoering is van twee stoptreinen en een halve intercity welke tot Zwolle rijdt en ook nog stopt in Raalte en Nijverdal. | |
bork | donderdag 3 juli 2014 @ 12:58 |
Vorige week nog (mat 64 dan ) op de Burgemeester Reigerstraat , kunnen ze nu niet een stel bewaren voor de pendeldienst naar Maliebaan? | |
dennistd | donderdag 3 juli 2014 @ 14:20 |
Klopt, dat wordt ook aanbesteedt vanaf 2017 dacht ik, tot die tijd wordt het onderhands aan NS gegund. Je kunt trouwens die 1x per uur sneltrein prima in het Pimpelpad leggen volgens mij. | |
ReisT | donderdag 3 juli 2014 @ 15:06 |
De nieuwe concessie voor Kampen-Zwolle-Enschede gaat in per december 2017. Welk Pimpelpad loopt er via Nijverdal? | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 15:17 |
Pimpels naar Amsterdam passen akelig goed en komen bijna op de vertrektijd van die sneltrein door Wierden. Even gekeken: Volgens de doorkomststaten op Somda komt de pimpel naar Amsterdam door om :20, de sneltrein naar Zwolle zou moeten vertrekken om :23 | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 15:24 |
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje. Ik heb niks met vliegen, dus ga ik maar treinen. Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen. Volgend jaar september (met veel geluk April) ga ik op vakantie richting de Balkan-landen. Een maat van me gaat weer naar Griekenland terug in februari (zou oktober maar het huis is niet op tijd klaar), en ga daar dan even langs. Voorlopig ziet de route er ongeveer uit: Dag 1: Dordrecht - München Dag 2: München - Venetië Dag 4: Venetië - Zagreb Dag 5 Zagreb - Belgrado Dag 6: Belgrado - Thessaloniki (Jawel, mijn allereerste keer in een nachttrein!) Dag 8 t/m 16-20: Ik weet het echt niet, maar wil uiteindelijk via Polen in Berlijn terechtkomen en dan weer naar huis tuffen. Weinig nachttreinen, vind dagtreinen leuker, denk ik. Als er mensen zijn die mij leuke tips over mogelijke routes kunnen geven tussen Thessaloniki en Berlijn, wat ongeveer 6-7 dagen in beslag mag nemen, altijd welkom. | |
Peterselieman | donderdag 3 juli 2014 @ 15:25 |
sterker nog, er worden al twee stellen Plan V bewaard. De 876 is voor het spoorwegmuseum, terwijl de 904 voor stichting mat'64 is | |
bork | donderdag 3 juli 2014 @ 15:32 |
Mooi, dat is toch wel het minste | |
b2py | donderdag 3 juli 2014 @ 15:42 |
Alleen is niet alleen alleen, maar dus puur met de trein. Niet met vliegtuig of auto. Interrail is met twee vrienden en Parijs met gleufdier. | |
Dr_Flash | donderdag 3 juli 2014 @ 15:47 |
Ik heb gehoord dat de plaatselijke Snoei- en Schoffeldienst opgeheven is wegens geen werk meer | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 15:47 |
Haha, oké. Ik ga sinds mijn 16e alleen op vakantie (vorig jaar niet echt op vakantie geweest. Dit jaar voor 't eerst verder dan Frankrijk/Luxemburg/Duitsland geweest. Volgend jaar maken we er echt een roteind weg van Ik heb één keer moeten vliegen, en dat was enkele reis ca. 2 uur, terug ook. Ik vond er na 10 minuten al niks meer aan, terwijl ik zonder problemen 9 uur in één trein ga zitten | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 15:48 |
Ik had mijn snoeigereedschap uiteraard niet mee. Heb eigenlijk nergens hoeven snoeien. Werd al gedaan door Duitsers die met de auto waren en wél gereedschap hadden Maar zonder gekheid. De stekken die ik bezocht heb, was snoeiwerk gewoon niet nodig. | |
GlennQuagmire | donderdag 3 juli 2014 @ 16:15 |
Belgrado - Bar en Sarajevo - Mostar schijnen hele mooie routes te zijn. Al weet ik niet wat jij wil zien. Dit zijn iig twee routes met heel mooie natuur | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 16:21 |
Gaat mij veelal om de natuur. Industrie is even leuk, maar verder boeit mij dat niet zoveel. | |
b2py | donderdag 3 juli 2014 @ 16:24 |
De 9292 app voor Android heeft een update gekregen en is daardoor voorbereid op realtime data, zodra die data beschikbaar komt. | |
Mr_Klaasje | donderdag 3 juli 2014 @ 16:25 |
Ja, dat is echt kolder. Die data is er allang. | |
Bitlord | donderdag 3 juli 2014 @ 16:28 |
Neem in Bar een taxi naar Shkoder, Albanië. Kost een tientje, heb ik ook gedaan (maar dan andersom). In Albanië rijden nog Silberlinge naast oeroude Italiaanse rijtuigen en Bolle Neuzen (staan ergens langs de lijn). In Albanië rijden een paar keer per dag treinen tussen Shkoder en Tirana & Tirana - Elbasan - Pogradec. Eerlijk is eerlijk, de minibusjes zijn sneller en net zo voordelig. In Pogradec en Elbasan rijden nog oude Utrechtse stadsbussen rond. Venetie kan ook goed in een dag. Vergeet niet even in de Italo rond te kijken. Mijn reisschema uit 2008 voorzover iemand dat boeit: Dag 1: Utrecht - Frankfurt - Neurenberg - Wenen - Budapest Dag 2 Budapest - Arad Dag 2/3 Nachtrein Arad - Boekarest Dag 3 Boekarest - Bacau - Piatra Neamt Piatra Neamt - Bacau - Ploiesti - Galati Galati - Braila Braila - Ploiesti - Boekarest Boekarest - Sofia (nachttrein) Sofia - Sofia - Ohrid (bus) Ohrid - Pogradec (bus/taxi) Pogradec - Elbasan (minibus) Elbasan - Tirana (minibus) Tirana - Shkoder - Bar - Podgorica (minibus/taxi/trein) Podgorica - Belgrado (nachttrein) Belgrado - Vinkovci - Brcko (trein naar Brcko nu dicht?) Brcko - Tuzla (trein, nu dicht?) Tuzla - Srebrencica - Tuzla Tuzla - Zenica (bus) Zenica - Zagreb (bus) Zagreb - Munchen (nachttrein in zitcoupe) Munchen - Frankfurt Frankfurt - Utrecht. Met de groetjes uit Bangkok [ Bericht 24% gewijzigd door Bitlord op 03-07-2014 16:42:41 ] | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 16:29 |
iOS heeft dezelfde update zie ik. "Als het beschikbaar komt"... Maar dat is er al... | |
GlennQuagmire | donderdag 3 juli 2014 @ 16:38 |
In Bar zelf valt idd vrij weinig te beleven ja, dan is dit wel een optie. De man in stoel 61 heeft een filmpje van Bar - Belgrado | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 16:43 |
Interessant. Jammer dat Interrail niet geldig is in Albanië. Ik zou evt mijn reisplan iets kunnen verleggen. Ik heb in Thessaloniki één hele dag nodig, dus eigenlijk dag 1 aankomst, dag 3 weer vertrek. Maar ik zal het onthouden (staat genoteerd). Ff kijken wat er allemaal mogelijk is, enzo. Had eerst de nachttrein van Belgrado naar Thessaloniki gepland, maar planning is nog niet definitief. | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 16:46 |
"Uh-oh we've hit a horse' en een kwartier later rijdt men vrolijk verder. | |
Bitlord | donderdag 3 juli 2014 @ 16:53 |
Lijkt me geen reden om Albanië niet te bezoeken. Trein Shkoder - Tirana kost maar ¤0,80 ofzoiets. En daarvoor krijg je heerlijke crappy kuttreinen, zoals deze die vertrok uit Tirana tijdena mijn tweede bezoek aan het land. (Zie op internet dat dit station inmiddels is gesloopt) [ Bericht 14% gewijzigd door Bitlord op 03-07-2014 17:00:09 ] | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 17:02 |
Ik zag het idd, is erg goedkoop. Zal ik zeker aan de wensen-lijst toevoegen ^^ | |
Bitlord | donderdag 3 juli 2014 @ 17:04 |
Wat misschien ook wel leuk is voor een redelijk bedrag is om een taxi te huren en daarmee een trein te achtervolgen. De autos rijden als mongolen en de trein maar 30 ofzo, waardoor je dus veel fotostandpunten kan innemen. | |
GlennQuagmire | donderdag 3 juli 2014 @ 17:13 |
Kan de ns nog wat van leren | |
boriq | donderdag 3 juli 2014 @ 17:14 |
Even met de eigenaar van het paard kankeren, wat geld achterlaten en doorkachelen | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 17:15 |
Oké, zal het ook ff noteren | |
b2py | donderdag 3 juli 2014 @ 17:27 |
Wat zou het cool zijn als NS morgen overal op de borden Comic Sans zou doen! | |
Yreal | donderdag 3 juli 2014 @ 17:31 |
Nu we het er trouwens over hadden, op Zoetermeer heb je achter de ns poortjes een bushalte zeg maar bushalte aan de snelweg, poortjes, treinperron en weer poortjes. Ook spannend als die dicht gaan | |
Dr_Flash | donderdag 3 juli 2014 @ 17:47 |
Albanië lijkt me wel een uitdaging. De hele dienstregeling EN de hele spoorkaart EN alle prijzen passen samen op 1 A4tje | |
Fylax | donderdag 3 juli 2014 @ 17:47 |
Hoi ik ben Nick en ik ben nieuw in deze SC. Ik ga binnenkort met de trein ergens heen. Toedeloe. | |
Dos37 | donderdag 3 juli 2014 @ 17:54 |
Volgens mij is men ook nog niet echt op de hoogte van de nieuwe stoppunten op Duivendrecht | |
Peterselieman | donderdag 3 juli 2014 @ 18:01 |
Zo zo, een hele onderneming | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 18:02 |
Ondanks het kleine net lukt het niet eens in één dag | |
Fylax | donderdag 3 juli 2014 @ 18:36 |
met Tienertoer | |
James1988 | donderdag 3 juli 2014 @ 18:44 |
Goede reis alvast | |
Fylax | donderdag 3 juli 2014 @ 18:45 |
dankje. weet alleen nog niet waar ik heen wil | |
Dr_Flash | donderdag 3 juli 2014 @ 18:58 |
Spring gewoon een trein in en zie maar. Yolo! | |
#ANONIEM | donderdag 3 juli 2014 @ 19:11 |
Het station in de hoofdstad Tirana is opgeheven. Alle treinen gaan nu vanuit Durres ergens heen (maar dus niet meer naar Tirana). Edit: En de treinen rijden ook niet meer naar Pogradec, maar alleen nog maar tot Librazhd. http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?30,6968135 [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2014 19:13:08 ] | |
Sandrvich | donderdag 3 juli 2014 @ 19:13 |
Heel leuk allemaal over Albanië, maar er rijdt nog maar amper een trein. Elbasan-Pogradec is dicht gegooid, treinen naar Tirana rijden tot Vorë (vanaf daar kun je per verkrotte bus naar Tirana) & al het materieel dondert uit elkaar op het moment. De vooruitzichten zijn niet bepaald rooskleurig voor de Albanese spoorwegen, er zijn zelfs geen Saoedische investeerders voor te vinden. ...Dus tot zover hun slogan "Drejt se ardhmes!" (Op weg naar de toekomst!)Je hebt een bijzonderheid te pakken: Alle ramen zitten er nog in op jouw filmpje! EDIT:Igen was me voor | |
Sandrvich | donderdag 3 juli 2014 @ 19:20 |
Roemenië. Sowieso. Ik zou dan Thessaloniki-Sofia (ja die trein rijdt weer, HAFAS beweert echter van niet) doen, evt. nog wat binnenlandse Bulgaarse lijntjes meepakken. In Roemenië zijn eigenlijk alle coridoren wel ongelofelijk de moeite waard, zowel via Brasov als via Caransebes, als Deda (Deda-lijn sowieso ). | |
Dr_Flash | donderdag 3 juli 2014 @ 19:21 |
Oh okee, dus het is alleen maar NOG schraler geworden | |
Dr_Flash | donderdag 3 juli 2014 @ 19:25 |
Lekker klungelige kutwebsite wel, dat mijnovsterfkaart.nl Postcode is een verplicht veld als je een kaart wilt koppelen, maar huisnummer niet. Maar als je geen huisnummer invult, dan krijg je een foutmelding En ook dat geklier dta je het nummer in 4 blokjes van 4 moet invullen en dat de cursor na 4 ingevulde cijfers niet automatisch naar het volgende blokje gaat Dat soort kleine irritaties zit het vol mee. Sowieso is het al onzin dat je je gegevens moet invullen "en dan kijken zij wel of het goed is". Lekker voortklungelen jongens, ga zo door | |
James1988 | donderdag 3 juli 2014 @ 19:29 |
Tering wat een afgebaggerde oude teringzooi | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 19:32 |
Ik zat eerst te denken aan de nachttrein Belgrado - Thessaloniki, en dan later vanuit Thessaloniki via Sofia door Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Slowakije en Polen weer naar Nederland te cruisen. Ik had bij de man op zitplaats 61 al gezien dat die trein van- en naar Sofia inmiddels weer rijdt. Ik ga tussen de 15 en 20 dagen weg. Voor Albanië wordt het begin volgend jaar nog ff puzzelen. Zou leuk zijn om dat mee te pakken, want het loopt "richting het einde".. Ook dat stukje naar Bar lijkt mij inderdaad wel interessant, door Montenegro. Het wordt nogal een puzzelwerk. Eventueel kort ik de "aanvoerroute" wat in, en sla ik het stuk via Venetië volgend jaar over. Dat kost best veel tijd, eer je op een fatsoenlijke manier dan bij Belgrado bent. Het is zelfs het overwegen nog waard om dan een extra nachttrein mee te pikken. Maar man. Wanneer ik op Booking.com kijk bij Bar, Montenegro, wat is dat spotgoedkoop | |
bork | donderdag 3 juli 2014 @ 19:42 |
Tip voor Greavy: Slowakije: Hoge Tatra, is een aflevering van Rail Away van geweest, lang geleden voor mij 25 (of 24) jaar terug denk ik. Website http://www.slovakrail.sk/(...)kia/high-tatras.html Rail Away http://www.npo.nl/rail-away/19-04-2012/EO_101180838 | |
Litpho | donderdag 3 juli 2014 @ 19:44 |
Dat heb ik eerlijk gezegd liever. Sites die automatisch doorgaan op zo'n moment zijn nog wel eens erg irritant als je een typefout in je postcode wil verbeteren en de site denkt "is al ingevuld, hup, door naar het volgende veld". Maar als je minder lompe vingers hebt is jouw manier vast beter . | |
Dr_Flash | donderdag 3 juli 2014 @ 19:54 |
Nee ik bedoel één veld wat in vier blokjes gehakt is. Net als bij betalingskenmerk acceptgiro op Internetbankieren, of het inkloppen van een Product key voor om het even welk softwarepakket | |
Litpho | donderdag 3 juli 2014 @ 20:03 |
Oh zo, dat is gewoon eigenaardig. | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 20:05 |
Tarieven Albanese spoorwegen: http://www.hsh.com.al/Tarfifat%20e%20pasagjerit.pdf Tijden Albanese spoorwegen: http://www.hsh.com.al/Orari%20trenave%20.pdf Tegenwoordig zou een stuk Shköder - Durres ¤1,14 zijn. Durres - Librazhd ¤1,35. Vanaf Librazhd naar Macedonië of Griekenland. Ik moet nog ff uitzoeken of dat wat haalbaar is enzo. Wel jammer dat het daar zo beperkt wordt, qua treinmogelijkheden. | |
Dr_Flash | donderdag 3 juli 2014 @ 20:10 |
Ja. En kut. | |
Dr_Flash | donderdag 3 juli 2014 @ 20:11 |
Dacht trouwens dat Griekenland helemaal geen grensoverschrijdend reizigersverkeer had. Of er moet weer iets nieuws geopend zijn, maar dat zou me verbazen... | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 20:12 |
Sinds maart dit jaar is het grensoverschrijdend spoorvervoer weer (deels) in ere hersteld | |
greavy | donderdag 3 juli 2014 @ 20:12 |
Dank, lijkt mij ook wel interessant. Staat ook genoteerd. | |
#ANONIEM | donderdag 3 juli 2014 @ 20:12 |
Goeie tip. Ben er een paar jaar geleden geweest, in Zilina (wandelen in de Mala Fatra, wat ook in Rail Away wordt genoemd) en in Tatranska Lomnica, dus die aflevering was erg herkenbaar. | |
James1988 | donderdag 3 juli 2014 @ 20:22 |
Dat is erg lastig te regelen met HTML en JavaScript (ik heb nog nooit een goed werkende implementatie gezien van zo'n veld op een website), daarom waarschijnlijk de 4 velden. | |
Dr_Flash | donderdag 3 juli 2014 @ 21:01 |
onzin. | |
Sandrvich | donderdag 3 juli 2014 @ 21:34 |
Kijk even naar de Albanese of Kosovaarse prijzen, die zijn een schijntje vergeleken met het dure Montenegro. Als je de keuze hebt òf Venetië òf Albanië voor de spoorwegen moet je hoe dan ook het laatste kiezen. Venetië blijft de komende 10 jaar toch wel hetzelfde, Albanese spoorwegen vrees ik dat het een ander verhaal wordt. En zoals Bork al zegt; Hoge Tatra meepakken als je Slowakije wilt gaan doen. Vanuit Budapest kun je per InterCity naar Kosice, vanuit daar door de Tatra en langs Cadca naar Praag. | |
James1988 | donderdag 3 juli 2014 @ 22:52 |
De NMBS heeft vandaag een niet-definitieve reisplanner uitgebracht voor de dienstregeling die komende december ingaat. De planner is gebaseerd op een stokoude versie van HAFAS (ik zie bestanden waarvan de timestamp teruggaat tot 1998 ), maar bevat wel hippe functionaliteiten: Het opzoekscherm ziet er zo uit: Maar als je niet van kleuren houdt, maar liever klinisch wit ziet, is er ook aan je gedacht: Als ik zoek op treinen tussen Amsterdam en Brussel krijg ik er alleen maar Thalyssen uit, geen Beneluxtrein: Maar gelukkig komen ook hier de ziekenhuisfetisjisten aan hun trekken: | |
Peterselieman | donderdag 3 juli 2014 @ 23:06 |
Lees net op Somda dat Eygelshoven Markt ook een ov-chippaaltje gekregen heeft, dus weer een chiploos station minder | |
bork | donderdag 3 juli 2014 @ 23:08 |
of via Cadca naar Polen (daar wou Greavy heen) in, vet historisch stukje krijg ik het idee als ik erover lees. Nog nooit gedaan maar ziet er goed uit [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 03-07-2014 23:15:03 ] | |
Dr_Flash | donderdag 3 juli 2014 @ 23:33 |
Nooit van gehoord. Wat is daar zo boeiend? | |
bork | vrijdag 4 juli 2014 @ 00:00 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Galician_Transversal_Railway http://de.wikipedia.org/w(...)E2%80%93Zwardo%C5%84 Is steil, op google maps kun je mooi zien dat het goed door de bergen en dalen heen slingert, rijdt door de Beskiden heen. Ik denk dat het fraai is Fles, ik ken het niet zoals ik al schreef . Er is ook ook om gevochten voor en na de tweede wereldoorlog door Polen en Tsjecho-Slowakije | |
Peter | vrijdag 4 juli 2014 @ 00:40 |
Albanië, daar zijn Belgische spoorwegmedewerkers onlangs geweest voor een uitwisseling voor een TV-programma: | |
ReisT | vrijdag 4 juli 2014 @ 00:49 |
Op dezelfde dag eerst dit: nu.nl Machinisten remmen voor tunnel Hanzelijn En dan dit: nu.nl Beneluxtrein weer van Amsterdam naar Brussel Dat kan maar één ding beteken: Het is weer komkommertijd! | |
Bitlord | vrijdag 4 juli 2014 @ 02:31 |
Ik zie het inderdaad, dit was voor mij wel even schrikken. Ik dacht dat er nog wel het een en ander reed, maar met de actuele dienstregeling lijkt het op een sterfhuisconstructie. De volgende treinen rijden er kennelijk dus nog: 05:45 Shkoder 09:40 Durres 13:00 Durres 17:05 Shkoder 05:00 Vlore 07:20 Durres 10:06 Elbasan 11:00 Librazhd 12:15 Librazhd 13:05 Elbasan 15:53 Durres 18:16 Vlore 06:00 Elbasan 08:43 Durres 15:10 Durres 17:55 Elbasan Dat kan dus met maar drie locs en negen wagons worden uitgevoerd. In 2007 reden de treinen volgens de volgende dienstregeling: 06:10 Durres 07:10 Tirana 06:00 Elbasan 08:45 Durres 09:46 Tirana 05:45 Vlore 09:50 Durres 10:49 Tirana 13:00 Durres 14:03 Tirana 17:30 Tirana 18:30 Durres 12:50 Pogradec 15:55 Elbasan 18:35 Durres 19:35 Tirana En dan ook nog allemaal terug. Zowat twee keer zoveel. Als je beseft dat er momenteel en masse snelwegen worden aangelegd in het land, dat daardoor de reistijd enorm zakt, dat autobezit toeneemt en de minibus ongeveer drie keer per uur rijdt, én er niet geinvesteerd wordt in de spoorwegen en dat belangrijke stations Elbasan en Tirana niet bediend worden, dan lijkt het een aflopende zaak. [ Bericht 5% gewijzigd door Bitlord op 04-07-2014 02:40:24 ] | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 4 juli 2014 @ 06:50 |
Auto op het spoor, geen treinverkeer adam zuid -schiphol | |
Ajaxfan | vrijdag 4 juli 2014 @ 07:08 |
Dat is wel een gevalletje oepsie. [ Bericht 11% gewijzigd door Ajaxfan op 04-07-2014 07:30:31 ] | |
Salatrel | vrijdag 4 juli 2014 @ 07:11 |
goeie actie van pearl | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 4 juli 2014 @ 08:00 |
Dat is geen personenauto. | |
Ajaxfan | vrijdag 4 juli 2014 @ 08:02 |
Dat hebben ze later hersteld. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juli 2014 @ 08:10 |
Knap staaltje bovenleidingsportaal-ontwijken. | |
boriq | vrijdag 4 juli 2014 @ 08:16 |
Hier is de stream van één van de webcams van de VID met perfect uitzicht: VID | |
Dr_Flash | vrijdag 4 juli 2014 @ 08:24 |
Ja, want die kennis is niet al duizend jaar aanwezig in elk ander land om ons heen | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juli 2014 @ 08:29 |
Het is een schande. Puur een kwestie van geld. Men wist dit vantevoren en koos voor de goedkopere optie. | |
b2py | vrijdag 4 juli 2014 @ 09:03 |
Kut NS.. Ik moest langs Schiphol.. | |
Dos37 | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:10 |
Ik ook maar goed NS/ProFail kan er ook weinig aan doen natuurlijk. | |
James1988 | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:17 |
Euh ja, dat zeker Ik ben wel benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen (de prognose was 11:00 maar is inmiddels bijgesteld naar 'onbekend'), ik denk niet dat die vrachtauto nog op eigen kracht weg kan komen, maar een kraan kan er ook niet echt bij vanwege de bovenleiding. | |
Yreal | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:19 |
Lostrekken natuurlijk | |
b2py | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:19 |
Je kan de vrachtwagen verplaatsen naar tussen de sporen, daar is genoeg ruimte. Dan kan je hem naar boven takelen. En anders wat platte wagens eronder met lorries en rollen maar. Dan eruit op 16,7 uitgang tunnel Hoofddorp zijde, daar zit een inzetplaats. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:19 |
Defensie met een tank | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:20 |
Hier moet toch wel iets op bedacht zijn? Lijkt me wel dat ze protocollen hebben voor dit baanvak, juist omdat het tussen 2 hele drukke snelwegen in ligt. | |
Yreal | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:21 |
Of ik heb gewoon teveel dakar gekeken... | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:22 |
Look at me, I'm a train on a track I'm a train, I'm a train, I'm a chucka train, yeah Look at me, got a load on my back I'm a train, I'm a train, I'm a chucka train, yeah | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:23 |
Ik denk twee dagen dicht. Weg 1 dag en het baanvaak twee voor herstelwerkzaamheden. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:25 |
Zal me niets verbazen | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:26 |
Nee, dit kan je ook niet verzinnen. Een vrachtwaggel door de vangrail en op het spoor. leuke casus. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:29 |
Herstelwerkzaamheden? Er is niks stuk Masten staan er nog, bovenleiding is intact. .. hoogstens even de beveiliging testen. | |
Dr_Flash | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:30 |
En er moet VEEL MEER BETON tussen de weg en het spoor | |
James1988 | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:33 |
Ga fietsen jij, het uitzicht is al danig verpest door al die klotegeluidsschermen her en der langs het spoor | |
Dr_Flash | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:34 |
Uitzicht Dan had je maar in de Alpen moeten gaan wonen | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 4 juli 2014 @ 10:36 |
Wedden dat ze wel iets vinden, desnoods in de tunnel. |