Ja, tof! Dan haak ik op een 3e aan of ik ben shorecrewquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het legendarische rondje Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam
Hoogstens in een beperkte zone rondom Den Haag.quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:31 schreef Peter het volgende:
Htm toch wel? Daar reist NSpersoneel ook gratis..
Dat idd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar het zal wel gezien worden als extra inkomen door de belastingdienst en daar zal die vergoeding wel voor zijn dan.
Ik ga twee keer hè, interrail en naar Parijs.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Stel je voor dat je je pretpaal niet in d'r kan legen die paar weekjes
Bron: RTV Oostquote:PROVINCIE ZET IN OP VOLWAARDIGE SPOORVERBINDING TUSSEN ZWOLLE EN ENSCHEDE
woensdag 2 juli 2014 | 22:35
Er moet in Overijssel een volwaardige verbinding komen tussen Zwolle en Enschede, waarbij naast stoptreinen de hele dag ook treinen van Intercity-kwaliteit kunnen rijden. Dat vindt een meerderheid in Provinciale Staten van Overijssel.
De politiek spreekt niet uit wanneer die wens gerealiseerd moet zijn, maar volgens Daphne Dertien van GroenLinks is het goed om een 'stip op de horizon' te zetten. Wanneer zich kansen voordoen kan in de toekomst gewerkt worden om de snelle treinverbinding stap voor stap aan te leggen. “Voor de verbetering van de Rijksweg N35 tussen Zwolle en Twente ligt ook een dergelijke marsroute. Als het voor asfalt werkt, dan moeten we het ook zo voor het spoor aanpakken.”
Het plan is nu wel om de spoorverbinding tussen Zwolle en Enschede te elektrificeren. In 2018 moet die operatie klaar zijn. Waarschijnlijk kunnen er dan ook al in de spits enkele intercitytreinen rijden.
Volgens PvdA-statenlid Dick Buursink mogen we best trotst in Overijssel zijn op de investeringen die in het spoor gedaan worden. De afgelopen jaren zijn volgens Buursink honderden miljoenen euro's uitgetrokken. Daarmee is Overijssel waarschijnlijk de grootste investeerder op het gebied van spoorinfrastructuur van alle provincies. Buursink noemt als voorbeeld van investeringen de aanleg van de Hanzelijn, de verbeteringen van de Vechtdallijn, de elektrificatie van het Kamperlijntje en het knooppunt Herfte dat voor 225 miljoen euro wordt aangepakt.
Heerlijk rustgevend ritje voor de machinist.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat een rust daar. Dat kan beter
Ik ben wel benieuwd in welke 'cities' ze die Intercity dan willen laten stoppen. Of wordt het dan non-stop Zwolle-Almelo?quote:
Dat is goed nieuws. Amsterdam - Hengelo is sneller over Zwolle dan via Amersfoort - Deventer. Dit kan nog leuk worden!quote:
Gaan de spitsintercity's nu in de spitsen beide kanten op of is het in de ochtend één richting en in de middag de andere kant op? Ik beantwoord mijzelf al in de volgende post.quote:
Van wat ik mij kan herinneren uit de documenten en quickscans alleen Enschede, Hengelo en Almelo. Al kijk ik er niet gek van op als daar Raalte of Nijverdal aan toegevoegd gaat worden, aangezien men volgens mij 3 minuten stil staat in Raalte. Nope. Verkeerd gekeken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd in welke 'cities' ze die Intercity dan willen laten stoppen. Of wordt het dan non-stop Zwolle-Almelo?
Stoppen met die lijn dan. Die laten beginnen in Deventer en vanaf Enschede laten lopen via Zwollequote:Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws. Amsterdam - Hengelo is sneller over Zwolle dan via Amersfoort - Deventer. Dit kan nog leuk worden!
Seems legit inderdaad, ik hoop het eigenlijk heel erg aangezien ik in Enschede woon en in Zwolle studeer.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:40 schreef ReisT het volgende:
Die tijdelijke spitstrein die tot vorig jaar reed ging 's ochtends naar Zwolle en 's middags terug naar Twente. Dus dat zullen de spitsrichtingen wel zijn.
Soort idee vanaf Zwolle dus met Leeuwarden en Groningen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:13 schreef ReisT het volgende:
Niet stoppen maar alle treinen Enschede-Amersfoort richting Utrecht sturen.
Ja, is tot de elektrificatie onderhands gegund aan de NS (dacht ik gelezen te hebben) en daarna mag er iemand anders gaan rijden. Waren de kleine vervoerders al niet zo blij mee.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Almelo - Hengelo - Enschede zou toch worden gedecentraliseerd/aanbesteed?
Allemaal halfuurdiensten dus dan krijg je 4 IC's per uur tussen Almelo en Enschede, 4 IC's op de Hanzelijn, elk kwartier een knoop in Zwolle.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:18 schreef boriq het volgende:
[..]
Soort idee vanaf Zwolle dus met Leeuwarden en Groningen?
Enschede - Deventer - Utrecht - Rotterdam/Den Haag
Enschede - Zwolle - Almere - Amsterdam/Schiphol
Hoe wil je dat gaan doen met frequenties, aangezien je nu al in Almelo splitst. Vanaf daar een vervangende trein (wat de treinen vanaf Amersfoort Schothorst nu doen) inleggen?
Moet Wierden - Zwolle dan niet helemaal dubbelsporig zijn?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Allemaal halfuurdiensten dus dan krijg je 4 IC's per uur tussen Almelo en Enschede, 4 IC's op de Hanzelijn, elk kwartier een knoop in Zwolle.
"Salland TGV"quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:26 schreef boriq het volgende:
[..]
Van wat ik mij kan herinneren uit de documenten en quickscans alleen Enschede, Hengelo en Almelo. Al kijk ik er niet gek van op als daar Raalte of Nijverdal aan toegevoegd gaat worden, [s]aangezien men volgens mij 3 minuten stil staat in Raalte.
Klopt, ik heb het dan ook over de situatie wanneer het inderdaad een "volwaardige spoorverbinding" is geworden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:47 schreef boriq het volgende:
[..]
Moet Wierden - Zwolle dan niet helemaal dubbelsporig zijn?
En dan Zwolle-Groningen naar 4 IC's of de sprinters Zwolle-Groningen als 3e en 4e IC.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:43 schreef ReisT het volgende:
[..]
Allemaal halfuurdiensten dus dan krijg je 4 IC's per uur tussen Almelo en Enschede, 4 IC's op de Hanzelijn, elk kwartier een knoop in Zwolle.
Ah, oke. Dan is dat inderdaad een goed idee om uit te gaan voeren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:04 schreef ReisT het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het dan ook over de situatie wanneer het inderdaad een "volwaardige spoorverbinding" is geworden.
Vorige week nog (mat 64 danquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:37 schreef Duvel het volgende:
MLN / Zien jullie nog wel eens sporadisch een Hondekop rijden?
Klopt, dat wordt ook aanbesteedt vanaf 2017 dacht ik, tot die tijd wordt het onderhands aan NS gegund.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef James1988 het volgende:
Zwolle - Almelo - Hengelo - Enschede zou toch worden gedecentraliseerd/aanbesteed?
Pimpels naar Amsterdam passen akelig goed en komen bijna op de vertrektijd van die sneltrein door Wierden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:06 schreef ReisT het volgende:
De nieuwe concessie voor Kampen-Zwolle-Enschede gaat in per december 2017.
Welk Pimpelpad loopt er via Nijverdal?
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:01 schreef b2py het volgende:
Ik ga deze zomer alleen met de trein op vakantie. Het is niet waar.
sterker nog, er worden al twee stellen Plan V bewaard. De 876 is voor het spoorwegmuseum, terwijl de 904 voor stichting mat'64 isquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:58 schreef bork het volgende:
[..]
Vorige week nog (mat 64 dan) op de Burgemeester Reigerstraat
![]()
![]()
, kunnen ze nu niet een stel bewaren voor de pendeldienst naar Maliebaan?
Mooi, dat is toch wel het minstequote:Op donderdag 3 juli 2014 15:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sterker nog, er worden al twee stellen Plan V bewaard. De 876 is voor het spoorwegmuseum, terwijl de 904 voor stichting mat'64 is
Alleen is niet alleen alleen, maar dus puur met de trein. Niet met vliegtuig of auto. Interrail is met twee vrienden en Parijs met gleufdier.quote:Op donderdag 3 juli 2014 15:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje.
Ik heb niks met vliegen, dus ga ik maar treinen. Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen.
Volgend jaar september (met veel geluk April) ga ik op vakantie richting de Balkan-landen. Een maat van me gaat weer naar Griekenland terug in februari (zou oktober maar het huis is niet op tijd klaar), en ga daar dan even langs.
Voorlopig ziet de route er ongeveer uit:
Dag 1: Dordrecht - München
Dag 2: München - Venetië
Dag 4: Venetië - Zagreb
Dag 5 Zagreb - Belgrado
Dag 6: Belgrado - Thessaloniki (Jawel, mijn allereerste keer in een nachttrein!)
Dag 8 t/m 16-20: Ik weet het echt niet, maar wil uiteindelijk via Polen in Berlijn terechtkomen en dan weer naar huis tuffen. Weinig nachttreinen, vind dagtreinen leuker, denk ik.
Als er mensen zijn die mij leuke tips over mogelijke routes kunnen geven tussen Thessaloniki en Berlijn, wat ongeveer 6-7 dagen in beslag mag nemen, altijd welkom.
Ik heb gehoord dat de plaatselijke Snoei- en Schoffeldienst opgeheven is wegens geen werk meerquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:24 schreef greavy het volgende:
Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen.
Ik had mijn snoeigereedschap uiteraard niet mee. Heb eigenlijk nergens hoeven snoeien. Werd al gedaan door Duitsers die met de auto waren en wél gereedschap haddenquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat de plaatselijke Snoei- en Schoffeldienst opgeheven is wegens geen werk meer
Belgrado - Bar en Sarajevo - Mostar schijnen hele mooie routes te zijn. Al weet ik niet wat jij wil zien. Dit zijn iig twee routes met heel mooie natuurquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ga altijd alleen op vakantie. Mijn vakantie wil ik niemand meeslepen, ik ga gewoon zelf genieten, in mijn eentje.
Ik heb niks met vliegen, dus ga ik maar treinen. Dit jaar rondom Dresden gezeten, oa bezoek aan een kennis en nog wat andere dingen.
Volgend jaar september (met veel geluk April) ga ik op vakantie richting de Balkan-landen. Een maat van me gaat weer naar Griekenland terug in februari (zou oktober maar het huis is niet op tijd klaar), en ga daar dan even langs.
Voorlopig ziet de route er ongeveer uit:
Dag 1: Dordrecht - München
Dag 2: München - Venetië
Dag 4: Venetië - Zagreb
Dag 5 Zagreb - Belgrado
Dag 6: Belgrado - Thessaloniki (Jawel, mijn allereerste keer in een nachttrein!)
Dag 8 t/m 16-20: Ik weet het echt niet, maar wil uiteindelijk via Polen in Berlijn terechtkomen en dan weer naar huis tuffen. Weinig nachttreinen, vind dagtreinen leuker, denk ik.
Als er mensen zijn die mij leuke tips over mogelijke routes kunnen geven tussen Thessaloniki en Berlijn, wat ongeveer 6-7 dagen in beslag mag nemen, altijd welkom.
Ja, dat is echt kolder. Die data is er allang.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:24 schreef b2py het volgende:
De 9292 app voor Android heeft een update gekregen en is daardoor voorbereid op realtime data, zodra die data beschikbaar komt.
Neem in Bar een taxi naar Shkoder, Albanië. Kost een tientje, heb ik ook gedaan (maar dan andersom). In Albanië rijden nog Silberlinge naast oeroude Italiaanse rijtuigen en Bolle Neuzen (staan ergens langs de lijn).quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:21 schreef greavy het volgende:
Gaat mij veelal om de natuur. Industrie is even leuk, maar verder boeit mij dat niet zoveel.
iOS heeft dezelfde update zie ik. "Als het beschikbaar komt"... Maar dat is er al...quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:24 schreef b2py het volgende:
De 9292 app voor Android heeft een update gekregen en is daardoor voorbereid op realtime data, zodra die data beschikbaar komt.
In Bar zelf valt idd vrij weinig te beleven ja, dan is dit wel een optie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Neem in Bar een taxi naar Shkoder, Albanië. Kost een tientje, heb ik ook gedaan (maar dan andersom). In Albanië rijden nog Silberlinge naast oeroude Italiaanse rijtuigen en Bolle Neuzen (staan ergens langs de lijn).
Venetie kan ook goed in een dag. Vergeet niet even in de Italo rond te kijken.
Interessant. Jammer dat Interrail niet geldig is in Albanië.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Neem in Bar een taxi naar Shkoder, Albanië. Kost een tientje, heb ik ook gedaan (maar dan andersom). In Albanië rijden nog Silberlinge naast oeroude Italiaanse rijtuigen en Bolle Neuzen (staan ergens langs de lijn).
Venetie kan ook goed in een dag. Vergeet niet even in de Italo rond te kijken.
"Uh-oh we've hit a horse'quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:38 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
In Bar zelf valt idd vrij weinig te beleven ja, dan is dit wel een optie.
De man in stoel 61 heeft een filmpje van Bar - Belgrado
Lijkt me geen reden om Albanië niet te bezoeken. Trein Shkoder - Tirana kost maar ¤0,80 ofzoiets.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Interessant. Jammer dat Interrail niet geldig is in Albanië.
Ik zag het idd, is erg goedkoop. Zal ik zeker aan de wensen-lijst toevoegen ^^quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Lijkt me geen reden om Albanië niet te bezoeken. Trein Shkoder - Tirana kost maar ¤0,80 ofzoiets.
En daarvoor krijg je heerlijke crappy kuttreinen, zoals deze die vertrok uit Tirana tijdena mijn tweede bezoek aan het land.
(Zie op internet dat dit station inmiddels is gesloopt)
[ afbeelding ]
Kan de ns nog wat van lerenquote:Op donderdag 3 juli 2014 16:46 schreef boriq het volgende:
[..]
"Uh-oh we've hit a horse'
en een kwartier later rijdt men vrolijk verder.
Oké, zal het ook ff noterenquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:04 schreef Bitlord het volgende:
Wat misschien ook wel leuk is voor een redelijk bedrag is om een taxi te huren en daarmee een trein te achtervolgen. De autos rijden als mongolen en de trein maar 30 ofzo, waardoor je dus veel fotostandpunten kan innemen.
Albanië lijkt me wel een uitdaging. De hele dienstregeling EN de hele spoorkaart EN alle prijzen passen samen op 1 A4tjequote:Op donderdag 3 juli 2014 16:53 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Lijkt me geen reden om Albanië niet te bezoeken. Trein Shkoder - Tirana kost maar ¤0,80 ofzoiets.
En daarvoor krijg je heerlijke crappy kuttreinen, zoals deze die vertrok uit Tirana tijdena mijn tweede bezoek aan het land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |