Nee ik wil best 2 dagen hoor, maar dan wel fatsoenlijk met een bed en douche en ontbijt en zo. Niet "met zn allen op de betonnen vloer een paar uurtjes aan de Spopo ontsnappen"quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
In mijn geval kan ik daar wel wat voor regelen, als ik ze een fles drank geef knijpen ze altijd wel een oogje dicht
Atlanta is zelfs het grootste vliegveld ter wereld. Ik ging op m'n 18e voor het eerst alleen op reis (naar Denver) en moest ook voor de eerste keer ooit overstappen, daar had ik 1.5 uur voor en gezien de grootte van dat vliegveld was dat niet bepaald positief voor m'n gemoedsrustquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Atlanta was was de nieuwe terminal voor internationale reizigers nog in aanbouw, ik vond het toen maar een vervelend vliegveld. Ik dacht "Ik ben een gezonde Hollander, ik loop wel van mijn aankomstvleugel naar de hal" maar toen ik na ruim een kwartier lopen nog niet op 1/3e was heb ik toch maar die peoplemover gebruikt.
NS personeel heeft een businesscard en zolang ze hem iets v 3x per week voor woonwerk gebruiken hebben ze recht op een trein vrij abo (geldig bij alle vervoerders) doen ze dat niet dan een kortingspas.quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe zit het tegenwoordig met vrij reizen (privé) van werknemers van NS en andere vervoerders. Mono?
Ik vind in de NS CAO dingen over contractduur en aantal uren waarvoor ze in dienst zijn en dat er dan een vergoeding betaald moet worden en een NS-PrivilegeCard en dat er een directeur is die de hoogte van de vergoeding betaalt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:30 schreef AIex het volgende:
[..]
NS personeel heeft een businesscard en zolang ze hem iets v 3x per week voor woonwerk gebruiken hebben ze recht op een trein vrij abo (geldig bij alle vervoerders) doen ze dat niet dan een kortingspas.
En volgens mij mag verder alleen NMBS personeel ook gratis met NS mee. De andere vervoerders hebben daar geen overeenkomsten voor gesloten.
Ja, tof! Dan haak ik op een 3e aan of ik ben shorecrewquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het legendarische rondje Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam
Hoogstens in een beperkte zone rondom Den Haag.quote:Op donderdag 3 juli 2014 07:31 schreef Peter het volgende:
Htm toch wel? Daar reist NSpersoneel ook gratis..
Dat idd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 08:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar het zal wel gezien worden als extra inkomen door de belastingdienst en daar zal die vergoeding wel voor zijn dan.
Ik ga twee keer hè, interrail en naar Parijs.quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Stel je voor dat je je pretpaal niet in d'r kan legen die paar weekjes
Bron: RTV Oostquote:PROVINCIE ZET IN OP VOLWAARDIGE SPOORVERBINDING TUSSEN ZWOLLE EN ENSCHEDE
woensdag 2 juli 2014 | 22:35
Er moet in Overijssel een volwaardige verbinding komen tussen Zwolle en Enschede, waarbij naast stoptreinen de hele dag ook treinen van Intercity-kwaliteit kunnen rijden. Dat vindt een meerderheid in Provinciale Staten van Overijssel.
De politiek spreekt niet uit wanneer die wens gerealiseerd moet zijn, maar volgens Daphne Dertien van GroenLinks is het goed om een 'stip op de horizon' te zetten. Wanneer zich kansen voordoen kan in de toekomst gewerkt worden om de snelle treinverbinding stap voor stap aan te leggen. “Voor de verbetering van de Rijksweg N35 tussen Zwolle en Twente ligt ook een dergelijke marsroute. Als het voor asfalt werkt, dan moeten we het ook zo voor het spoor aanpakken.”
Het plan is nu wel om de spoorverbinding tussen Zwolle en Enschede te elektrificeren. In 2018 moet die operatie klaar zijn. Waarschijnlijk kunnen er dan ook al in de spits enkele intercitytreinen rijden.
Volgens PvdA-statenlid Dick Buursink mogen we best trotst in Overijssel zijn op de investeringen die in het spoor gedaan worden. De afgelopen jaren zijn volgens Buursink honderden miljoenen euro's uitgetrokken. Daarmee is Overijssel waarschijnlijk de grootste investeerder op het gebied van spoorinfrastructuur van alle provincies. Buursink noemt als voorbeeld van investeringen de aanleg van de Hanzelijn, de verbeteringen van de Vechtdallijn, de elektrificatie van het Kamperlijntje en het knooppunt Herfte dat voor 225 miljoen euro wordt aangepakt.
Heerlijk rustgevend ritje voor de machinist.quote:Op woensdag 2 juli 2014 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat een rust daar. Dat kan beter
Ik ben wel benieuwd in welke 'cities' ze die Intercity dan willen laten stoppen. Of wordt het dan non-stop Zwolle-Almelo?quote:
Dat is goed nieuws. Amsterdam - Hengelo is sneller over Zwolle dan via Amersfoort - Deventer. Dit kan nog leuk worden!quote:
Gaan de spitsintercity's nu in de spitsen beide kanten op of is het in de ochtend één richting en in de middag de andere kant op? Ik beantwoord mijzelf al in de volgende post.quote:
Van wat ik mij kan herinneren uit de documenten en quickscans alleen Enschede, Hengelo en Almelo. Al kijk ik er niet gek van op als daar Raalte of Nijverdal aan toegevoegd gaat worden, aangezien men volgens mij 3 minuten stil staat in Raalte. Nope. Verkeerd gekeken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd in welke 'cities' ze die Intercity dan willen laten stoppen. Of wordt het dan non-stop Zwolle-Almelo?
Stoppen met die lijn dan. Die laten beginnen in Deventer en vanaf Enschede laten lopen via Zwollequote:Op donderdag 3 juli 2014 10:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws. Amsterdam - Hengelo is sneller over Zwolle dan via Amersfoort - Deventer. Dit kan nog leuk worden!
Seems legit inderdaad, ik hoop het eigenlijk heel erg aangezien ik in Enschede woon en in Zwolle studeer.quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:40 schreef ReisT het volgende:
Die tijdelijke spitstrein die tot vorig jaar reed ging 's ochtends naar Zwolle en 's middags terug naar Twente. Dus dat zullen de spitsrichtingen wel zijn.
Soort idee vanaf Zwolle dus met Leeuwarden en Groningen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:13 schreef ReisT het volgende:
Niet stoppen maar alle treinen Enschede-Amersfoort richting Utrecht sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |